C6 3.0TDi 165kW BMK
Enne töö käsile võtmist küsin siit üle taas.
Arvuti näitab 1. eelsüüteküünla viga
Paar küsimust:
See, et üks surnud on, ei tähenda, et teised enam ka head oleks, seega tasuks vahetada kõik kuus korraga.
Pole üldse halb mõte.
Kas nendele neljale punktile oskab keegi vastata?
Tahaks lasta vajadusel võimalikult kaua liguneda mingi penetreeriva määrdega vms, aga jällegi kui peab mootori soojaks sõitma, siis üle öö ka jätta ei
saa.
Enne vaja proovida, võib-olla polegi kõvasti kinni. Aga muidu ikka kuuma mootoriga on rohkem lootust ja tagasi pannakse tavaliselt valge keraamilise määrdega. Leotamisega on nii ja naa, keere on tihe ja sügavale ei pruugi aine jõuda. Kõige rohkem on kasu kogemusest, et kui kõvasti tasub keerata, igapäevastel remondimeestel on see Nm käe sees. Kui natukenegi liigib, siis edasi-tagasi meelitades saab kätte, jama kui üldse ei liigu.
Metallesemega koputamine aitab ka.
Jah, unustasin selle. Üks mõõt väiksem padrun sobib selleks hästi, küünlale kaela ja haamriga kergelt koputada.
Super, tänud vihjete eest.
Kõigepealt lähenen kõige väiksema (vist ligi 10cm varrega) narrega küünlane - kas sellega võiks juba teoorias lahti tulla?
Kas keegi saab VIN koodi järgi vaadata, mis küünal mul seal olema peab või see siiski oleneb konkreetsest autost? Vist endiselt kõige kindlam üks maha
võtta ja samasugused asemele?
Tsitaat: |
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.
Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.
Tsitaat: |
Lugesin läbi ja ei saa aru, et midagi valesti oleks. Tundub, et see jutt küünalde vahetamisele lähemale ei vii.
Mõttetu mämmerdada siin. Lähed varuosapoodi ostad BERU küünla ja paned peale. Seal peaks olema kirjas ka mis nm pealt pooleks minema hakkb. Mersul oli see alates 35nm. Võtad moment võtme ja keerad siis lahti selle. Tihtipeale on vaja ka keermelõikurit, et keere pärast ülekeerata. Peale seda installid uue küünla.
Tsitaat: |
Vin koodi järgi saad õige küünla sinna.
Kui keeret keermelõikuriga üle ei keera on oht, et sa ei keera uut küünalt lõpuni põhja ja see tahmab kohe kinni sul. Ideaalis tuleks põhjas olev auk
ka puhtaks teha spetsiaalse freesiga. On juhuseid olnud kus see küünla alumine ots jääb sinna auku kinni.
Tsitaat: |
Tänud kasuliku info eest. Neid näpunäiteid polnud üheski välismaa foorumis kirjas seega väga hea, et enne ikka teema tegin.
Audiworldis oli kirjas, et pika 10mm padruniga lahti keerata ja nüüd praegu saadud info põhjal paneb selle padruni momentvõtmele otsa.
Mis juhtub kui neid küünlaid hakatagi vajadusel ühekaupa vahetama, mitte kõik 6 korraga? Esimeseks prooviks telliks kõigepealt 1 ja mine tea kas siis
nii probleemset tööd siis enam ette julgeb võtta nii pea 😀. Aga kui mingil põhjusel PEAB kõik 6tk vahetama, siis vahetab kõik 6.
Selle töö juures peab arvutiga ka midagi tegema?
Tsitaat: |
Tekib ka muidugi küsimus, miks peab nii riskantset tööd ise tegema üldse kus võib mitu asja valesti teha? Kas lihtsam ei oleks viia spetsialist kätte kes seda tööd ennem teinud. Puhastab keerme ja pesa ära ja vajadusel puurib ka murdunud küünla välja? Hambaid sa ei hakka ju ise endal puurima ja plommima?
Tsitaat: |
Autodoc'is antud mõnedel küünaldel ka murdemoment. Kui ma nüüd panen momentvõtmele peale 25-30 Nm (35 puruneb vist?) ja küünal lahti ei tule siis peab teenuse sisse ostma. Momentvõtit vaja uue küünla pingutamiseks 15 Nm-ga nii või naa.
Keraamiliste küünaldega oli juhendi järgi vist üldse nii, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta, muidu võib keraamika kildudeks lennata silindrisse. Samuti ei tohi maha kukkunud/põrutada saanud küünlaid kasutada võimalike mikropragude tõttu jne.. Ka või millistele 3.0TDI mootoritele neid pandi, seda peast ei tea, uuematele tõenäoliselt pandi. Ehk siis tasub karta küll seda tööd uuematel autodel, ei saa lihtsalt tuimalt keerama hakata.
Muidugi, keerame aga padruni ja narrega või hoopis lehtvõtmega murdes läbi pikenduste. Varsti foorumis uus teema, et mismoodi ära murtud
eelsüüteküünla jäänuk kätte saada
GE133
"Väändejõud alates: 15 Nm, Väändejõud kuni: 20 Nm
Koonusetõus: 63, Keermemõõt: M10x1,0, Pikkus üle kõige: 130 mm, VU: 10 mm, Nimivool: 25 A, Installatsioonisügavus: 28 mm, Murdemoment: 35
Nm"
Lahti keerates sai Nm võtmele peale pandud 20Nm - siiani kõik lahti saanud. Kui ei ole tulnud, siis leotanud paar tundi ja siis uuesti keeranud.
Kinni keerates võtmele 17-18Nm peale ja null probleemi. 1/4 Nm võti ei maksa tänapäeval midagi.
Eks töökoja rahvas kasutab veidikene teisi võtteid vms...aga garaazi all nokitseja võiks küll Nm võtmega läheneda.
Taaskord tänud abistajatele. Sai katsetuseks üks küünal ära vahetatud. Pool nädalat enne igaksjuhuks leotatud ja koputatud ning lahti tuli õnneks väga kergesti.