Foorumi logo

B6 Avant käigukangi "loks"
andres - 12.09.19 19:24

B6 Avant, 2004 manuaal. Kui sidurit lahutada ja vedu taha tuleb, siis eriti just teise käiguga on tunda käigukangi liikumine. Ehk kui siduriga mängida - sidur alla ja lahti, alla ja lahti, on tunda, kuidas käigukang liigub - loksub. Mootoripadjad ning käigukasti padi Forssis vahetatud, kuna olid katkised, aga midagi ei muutunud. Uurisin põgusalt Tartu Ekspertautohooldusest, kuid sealne tüüp kehitas vaid õlgu ning ütles, et mootoripadjad, muud ei saa olla. Ilmselgelt on põhjuseks midagi muud, aga mis?
Esimene käik läheb veidi raskelt sisse, kui see peaks asjasse puutuma.


100 - 13.09.19 06:01

Kast ise.


andres - 14.09.19 13:32

Mis võiks kastis seda põhjustada?
Kas on Tartus kedagi, kes oskaks seda diagnoosida ning lahendust pakkuda?


100 - 29.09.19 21:05

Pakkusin enda kogemuse põhjal. Kasti lahti võtmine ja remont on ilmselt rahaliselt mõttetu, pigem korralikum kast otsida.
Diagnoosid nii, et tõstad ühe poole esiratta üles ja käik sees olles keerad seda ratast ühele ja teisele poole. Kui annab palju keerata nii, siis kasti sees on lõtkud. Kui palju on palju? Oma autol 15" ratta puhul panin mõõdulindi rehvi peale ja siis vaatasin ülemise punkti suhtes kui palju kokku annab liikuma. 1. käiguga oli u. 6-6,5 cm ja see oli juba häiriv. Mõne aasta pärast oli 30 cm. Veel aasta edasi ja lõtk oli juba lõpmatult suur (loe- kast lendas laiali).:D


Tegelane5 - 30.09.19 09:25

Kõige ees too kummipuks mis radikakanduri alla läheb on ka vahetatud?
Vähemalt A80nel oli ta olemas ning tundub et ka A4jal
https://www.ladu24.ee/audi-varuosad/a4+avant+%288e5%2C+b6%29+2000-2005/1.6+75kw/16043/mootor,mootori-kinnitus,0,1/400105,403/pai gutus-mootor-maxgear


andres - 30.09.19 09:46

Jah, mootoripadjad on vahetatud, sh ka see, mis kasti juures on.
Sõidab, aga häirib.


stihl - 30.09.19 11:09

Tsitaat:
Algselt postitas: 100

Diagnoosid nii, et tõstad ühe poole esiratta üles ja käik sees olles keerad seda ratast ühele ja teisele poole. Kui annab palju keerata nii, siis kasti sees on lõtkud.


Ok, differ on lõtkuga jne, kõik hammasrattad on metsikult kulunud, aga kuidas see kangi liikuma paneb?
Mitte kuidagi.

Kangist läheb varras kasti sisse, see valib sealt kolme kahvlite võlli pealt mingi käigu, lükkab selle sisse ja sinna ta jääb. Kangi ei liiguta mitte midagi.
Seal lihtsalt peab kast ise koos mootoriga edasi tagasi töllama, muud varianti pole.

Mina tõmbaks ta sabast kas veokonksu külest vms neljapostilise tõstuki tagumise tala külge korraliku koormarihmaga kinni ja siis on juba konkreetselt auto all olles näha, kus ja mis kohaltvõtmisel liigub.
Hädaga aitab ehk ta tagumikkupidi puu külge sidumine; siis on kapotialt mingil määral näha, mis seal toimub.

See fakt, et mootoripadjad ning käigukasti padi Forssis vahetatud mind ei segaks, mine tea, mida nad seal tegid või mille lahti jätsid.
Ka parimatel juhtub.

.


andres - 30.09.19 11:59

Ehk siis peaks sammud seadma Aasta Autosse?
Rohkem Audi pädevust ei tundu Tartus olema, Ekspertauothoolduses teatakse, et tule kuu aja pärast tagasi.


Quattru - 30.09.19 19:53

Aga näiteks 5. käik, mntl lased kaasipedaali lahti (sidurit ei puutu) ja vajutad uuesti järsemalt, korrates uuesti siis ka näha kuidas kang ise liigub ebaloomulikult palju?


100 - 30.09.19 20:31

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Ok, differ on lõtkuga jne, kõik hammasrattad on metsikult kulunud, aga kuidas see kangi liikuma paneb?
Mitte kuidagi.


Võibolla kui on suur lõtk, siis gaasi maha lastes/juurde pannes see lõtk mõjub kõikvõimalikele patjadele ja puksidele palju järsemalt ja liigutab neid rohkem ja panebki mootori+kasti rohkem liikuma. Ok, aga see kangi väike liikumine on tegelikult selle asja juures kõige väiksem probleem. Ise tunnetasin ka seda, et kui summutijooksul kusagilt mõni kummitripp katki oli, siis andis ka rohkem liikuma kang. Ehk siis kindlalt kinnitatud summuti+torustik justkui aitas asja natuke siluda.


andres - 01.10.19 06:05

Kõige suurem on loks just 2. käiguga. Gaasi andes või jalg üldse gaasilt maha - loks on märkimisväärne.
Muude käikude korral ei ole nii häirinud, aga just 2. häirib.
Kuna kere on enam-vähem korralik, siis selle olukorra säilitamiseks on auto hetkel väikestel keretöödel ning kuna kuigi palju sõitnud ei ole, siis kohe rohkem mälule tuginedes öelda ei oska.


laurz - 01.10.19 06:35

Vötke nüüd asja loogiliselt. Kasti ja mootori padjad on vedelad.....ja nii ongi:D Kaasa arvatud see esimene mootori tugi. Ma ei tea kuidas B6 on aaga B4-jale pakuti Forsis erinevate tootjate kasti patjasid. Ühed neist olid nii vedelad,et kannatas ilusti näppude vahel liigutada:D Ja kui sind ei rahulda originaal,siis kasuta selliseid https://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-1.8T/Engine/Mount/


andres - 01.10.19 06:43

Väidetavalt B6-le mootoripadjad ainult A-varuosana.


laurz - 01.10.19 06:59

Ilmselt mitte https://www.ladu24.ee/audi-varuosad/a4+avant+%288e5%2C+b6%29+2000-2005/2.0+fsi+110kw/16861/mootor,mootori-kinnitus


Rix - 01.10.19 07:14

Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Ilmselt mitte https://www.ladu24.ee/audi-varuosad/a4+avant+%288e5%2C+b6%29+2000-2005/2.0+fsi+110kw/16861/mootor,mootori-kinnitus


Sõltub mootorist. Enda 2.5TDI jaoks olen ma ka leidnud ainult originaale (niiöelda anduriga padjad).


stihl - 01.10.19 07:28

Tsitaat:
Algselt postitas: andres
Kõige suurem on loks just 2. käiguga. Gaasi andes või jalg üldse gaasilt maha - loks on märkimisväärne.


Loksuta oma mootor üle. Kang seisab ju keskel munast kere küljes kindlalt paigal ja muud varianti pole.

100: see sinu difri loks oli totaalne erandjuhus, sellist ei teki Eestis kellelgi järgmise 20a jooksul....:D
Ja mäletan, mõõtsin veel ühel igivanal Land Roveril (tuntud difrikulutajad!) neid lõtkusid, ei olnud hullu midagi.
B6 differ on umbes 2X parematest materjalidest tehtud, kui need omaaegsed LR-id.

.