Loen, et EURO 4 peaks olema passis autodel, mille esmane registreerimine 1.01.2006.
Oskab keegi oletada, miks minu 2005. aastal registreeritud 3.0TDI C6'l on märgitud EURO 4? Seotud DPF olemasoluga tehasest?
Riigiteataja tabelis on EURO 3 ja 4 piirväärtused välja toodud, aga kui suure erinevuse need komakohad päriselus teevad? Oleks reaalselt silma/ninaga
mingit vahe näha EURO 3 ja 4 diislil ?
Tsitaat: |
See teema jäi kunagi varem ka silma. Ei saa sealt otseselt ühelegi küsimusele vastust.
Praegu pole küsimus korras mootoris või sellega ülevaatuse läbimises.
Äkki see tabel annab mingi aimduse.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Tegelikult võiks kirjutada lahti, mis on sellise küsimuse põhjus, kihlvedu kasti õlle peale vms. Äkki jõuame kiiremini tõele lähemale?
Esimeses postituses ju selgelt lahti kirjutatud. Teemal kaks eesmärki:
1. Miks on 2005. aastal registreeritud autol passis EURO 4. Selle kohta kirjutasin ka Maanteeametile - eks neilt saab ametliku vastuse.
2. Kuidas need tabelis välja toodud komakohad reaalses elus väljenduvad? Numbrite järgi on euro 3 enamuste näitajate poolest poole lebomate
standarditega, aga kas see vahe on reaalselt tuntav/nähtav ka inimesele (ilma vastavate mõõtmisseadmeteta)?
2005 aasta autol on passis E4 ilmselt juba selle pärast, et autotootja nägi ette kogu seda puukallistajate paraadi ja tegi omaltpool kõik, et olla
esirinnas kui see seadus jõustub. Kui mu mälu ei peta, siis päris paljudes riikides oli UUE auto esmaregistreerimine võimatu alates 2006 aasta mingist
kuupäevast, kui see ei vastanud Euro 4 nõuetele. Ehk siis, autotootja peab olema seadustest ees, muidu ei ole sellel asjal ju jumet.
Teisele küsimusele saab ilma mõõteriistadeta ilmselt kõige tõesema vastuse, kui sulgeda kõrvuti asetsevatesse ridaelamu boksidesse kaks ühemunaraku
kaksikut koos viimase mallli nutikelladega ja ühte garaazi E3 ja teise E4. Umbes 1h pärast peaks selge olema.