Mure autoga (Audi A4, B7, 1.6 bensiin, läbisõit ca 145'000 km) - paar nädalat tagasi hakkas auto linnasõidul nö puterdama, jõud kadus ära ning
kollane mootorituli läks põlema. Mingil hetkel tuvastasin, et see näib juhtuvat eelkõige just siis, kui pidurdan tugevalt, nt enne ristmikule jõudmist
(nt juhtus Tartus kaks korda täpselt ühes ja samas kohas ning trajektooril, enne stop-märki). Peale paarikordset sõitmist ja taaskordset puterdamist
ning vaevu kojujõudmist tegin kapotikaane lahti ning pilt avanes selline nagu siin allpool (klikk pildil suuremaks):
Ehk siis katalüsaator hõõgus tulipunaselt ning kõrvalt tuli ka juba väikest tossu (ilmselt sulatas midagi). Remondis vahetati katalüsaator ära, peale
seda sai tehtud pikem sõit ca 140 km, ning siis kohapeal peale ühte lühemat linnasõitu hakkas jälle puterdama ning katalüsaator uuesti hõõguma.
Veakoodis näitas, et misfire detected paaris silindris. Seejärel sõit ühte kohalikku töökotta kus vahetati ära süütepoolid ning ise vahetasin ära
küünlad.
Seejärel sai uuesti koju sõidetud, kollast põlema pole läinud, aga jätkuvalt on mingi imelik anomaalia, mis algas samal ajal kui puterdamine - näiteks
välistemperatuuri näitab vähemalt 1,5 -2 kraadi võrra kõrgemana kui tegelikult on - nii pikemal sõidul kui linnas. Varem pole sellist asja üldse
täheldanud. Ning tundub ka, et ei jahuta korralikult autot ka seestpoolt (kliimat täideti eelmine aasta).
Samuti, mis hetkel tundub imelik, aga ma pole varem seda kunagi kontrollinud/katsunud, on juhipoolses osas, kui katsuda käega rooli alt jalgada
juurest paremalt poolt, siis on seal mingi plastikust toru, mis läheb isegi peale lühemat linnasõitu täitsa kuumaks. Mitte soojaks, vaid ikka
korralikult kuumaks Võimalik, et peabki minema, aga igaljuhul tundub sealt kiirgavat samuti kuumust, mis autot kütab.
Ühesõnaga - kas on kellelgi mõtteid, mis jama autoga võib lahti olla?! Väikesed lapsed on samuti autos, seega ei tahaks väga riskida kusagil linnast
väljas teeäärde jäämisega või linnas endas auto põlemaminekuga vmt.
Armatuuri all juhipool, keskkonsooli külg läheb minul ka kuumaks umbes sealt, kus põlv vastu puutub. Seal salongisoojenduse asjad, võiks täitsa loomulik olla.
Jah gaasipedaali juures umbes on salongiradikasse minevad torud. See võiks olla normaalne, et need kuumaks lähevad.
Tsitaat: |
Sõitsin täna uuesti ja ekstra võrdlesin temperatuure, ikka on +2-2,5 kraadine vahe. Ma olen üsna veendunud, et varem sellist asja ei olnud, vaid see kõik hakkas pihta koos selle õnnetu katalüsaatori või süütejamadega. Kas ei või olla, et midagi on seal kapotiall ikkagi liiga kuum ning see mõjutab või jõuab lõpuks ka välistemperatuuri andurini?
Ma kunagi uurisin seda välistemperatuuri asja seoses ühe Passatiga ja kuvatav näit oli minu meelest kahe anduri keskmine, üks auto ninas ja teine kuskil õhu sissevõtus salongi. Arvan, et see Audi on midagi sarnast, võib-olla näeb ka mõlema anduri näitu arvutiga. Aga kõik see on vist teisejärguline, sest kui katalüsaator juba puneseks lastud, siis arvatavasti ühel pool sellega. Ei peagi otseselt sulama veel, vaid kasulikud keemilised elemendid hakkavad seal omavahel reageerima ja katalüsaatori töövõime kaob.
Kunagi sai uuritud C4 elektrilise lisasoojenduse käivitus tingimusi. Kohe ei leidnud algallikaid kätte, aga meeles on, et nagu teet82 mainis, on üks andur esipamperi taga ja teine salongiventilaatori juures. Displayle kuvatakse madalam temperatuur. Võib oll ka keskmine. Kui VCDS-ga vaadata siis täiesti normaalne, et vahe sees. Oleneb kui kaua auto seisnud on, kuhu päike peale paistab, kas mootor suurel ringil (jahutusradiaatorist jookseb jahtusvedelik läbi) jne. Ise arvan, et see ei mõjuta mitte kuidagi viisi katalüsaatori sulatamist.
Ega ei olegi seost seal, lihtsalt teisejärguline on see kuvatava temperatuuri pärast muretemine, samal ajal kui katalüsaator hõõgub all ja ülevaatust sellega arvatavasti enam ei läbi.