Foorumi logo

audi 80 2l 85kw 1994a sedaani väline jõu võll.
roy - 11.07.19 20:15

Nüüd on saanud masinat juba tükk aega remonditud ja selline lukksepa tunne sees. Mõtlesin kõik aga tutkit pöörates parema ratta juures ragin teadagi väline jõuvõll. Siiani olen lasknud need vahetada aga praegu tunne nagu tahaks ise vahetada. Tükk ise suurt ei maksa ja meistritel läinud aega 2 tundi. Riistade taha asi kinni ei jää. Kas selle kardaaniliigendi moodi võlli vahetamine on probleemidega või lihtne? Ühesõnaga kas tasub endal tema hakata.


TiitR2 - 11.07.19 20:25

Räägid siis pooltelje välimisest liigendist ilmselt? Pole seal sittagi keerulist, kodus neid tavaliselt sellisel autol tehaksegi.
Eks nagu ikka, on igasugu käändmiku/roolivarda otsad jms poldid-mutrid mõnusalt kinni paagatanud, kui pole hiljuti midagi tehtud, aga muidu mõnus garaažis nokitsemise teema. Suruõhk ja püstol oleks head abilised.


teet82 - 11.07.19 20:52

Nendel vanadel Audidel on oht, et sisemine ots pudeneb laiali kui liigselt rapsida seal. Probleemiks saab kindlasti vana otsa splindi tagant ära saamine ja tolmukatte klambrite kinni pressimine eeldab spetsiaalseid tange kui viisakat tulemust tahetakse.Töökojas vahetab otsa poole tunniga ära tavaliselt, kaks tundi on küll liig.


stihl - 12.07.19 07:05

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Nendel vanadel Audidel on oht, et sisemine ots pudeneb laiali kui liigselt rapsida seal.


Miks see "oht" peaks olema?
Vastupidi, see on ju boonus - selle tähe (Nr. 6) saab siis juba ka suvalise tõmmitsaga sujuvalt maha ja ei pea isegi kolkima, ega telge alt ära võtma.

Venkudelt üks pilt, mis seal sees käib:

https://a.d-cd.net/86022eas-960.jpg


.


teet82 - 12.07.19 12:17

Mõtlesin kastipoolset otsa, vanadel autodel need kulunud ja üpris lihtsalt vôib mõni kuul välja tulla. Tagasi panemine on nipiga. Tean ühte remondimeest, kes võttis õhtul koju kaasa selle otsa, et välja mõelda kuidas tagasi saab.


stihl - 12.07.19 16:34

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Mõtlesin kastipoolset otsa, vanadel autodel need kulunud ja üpris lihtsalt vôib mõni kuul välja tulla.


Aa, ok.
Sellepärast ongi nende sisemiste kohta VAG-ide manuaalides rasvases kirjas alati märge, et neid ei tohi vabalt rippu lasta.

Sest kuul võib välja tulla hoolimata sellest, kas see ots on uus või vana.
2018a Audil ei tohi neid samuti vabalt rippu lasta, kuigi sel veel väga kulunud nad ei ole.

.


laurz - 12.07.19 20:35

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Nendel vanadel Audidel on oht, et sisemine ots pudeneb laiali kui liigselt rapsida seal.


Miks see "oht" peaks olema?
Vastupidi, see on ju boonus - selle tähe (Nr. 6) saab siis juba ka suvalise tõmmitsaga sujuvalt maha ja ei pea isegi kolkima, ega telge alt ära võtma.

Venkudelt üks pilt, mis seal sees käib:

https://a.d-cd.net/86022eas-960.jpg


.
Pole sinna mingit tõmmitsat vaja....Selle sama poldiga millega liigend rummu sisse fikseeritakse...ongi abivahend valutuks liigendi eemaldamiseks.
:D


teet82 - 13.07.19 05:38

Ei toimi see poldiga tõmbamise süsteem kõigil autodel, sest osadel on võll seest tühi ja osad on üldse mutriga, nagu ka teemaks olev auto.


cJr - 13.07.19 10:08

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Ei toimi see poldiga tõmbamise süsteem kõigil autodel, sest osadel on võll seest tühi ja osad on üldse mutriga, nagu ka teemaks olev auto.


Räägime ikka B4 Audist 😃? Enda omal vahetasin umbes kuu tagasi välimisi otsasi ja täitsa poldiga olid ikka, vana kättesaamiseks keerasin ka poldi otsast sisse, nagu eelnevalt mainitud, A6-l samamoodi pika poldiga need kinni.


teet82 - 13.07.19 13:27

Võib-olla tõesti, pole nii suur uunikumide spetsialit, et peast teada millised on poldiga ja millised mutriga.


laurz - 13.07.19 15:40

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Võib-olla tõesti, pole nii suur uunikumide spetsialit, et peast teada millised on poldiga ja millised mutriga.
Siis pole mõtet sõna võtta:D


teet82 - 13.07.19 16:18

Oled kindel, et kõik Audi 80 otsad on poldiga?
Olen vahetanud sadu kui mitte tuhandeid otsasid erinevatel autodel, selles mõttes võin vast sõna võtta küll. Ja peamine jutu mõte jääb samaks, alati ei saa poldiga pressida, tõenäoliselt pole klambritange kodus kõigil jne..


stihl - 13.07.19 18:28

Hea küll, ärge nüüd lööma minge, on ta poldiga või mutriga, mis vahet...:D

Kusjuures ma vahetasin oma isiklike valgete käekestega 2 kuud tagasi oma B3-el pooltelje otsa ja nüüd enam ei mäletanud, kas ta rsk oli poldiga või mutriga.

Noh, umbes nii, et akvaariumi kala oli ringi ära ujunud ja uuesti 10 seki pärast samasse kohta jõudes enam ei mäleta, et ta juba siin korra on olnud. :P

Hea huvitav elu kogu aeg, ei lähe igavaks, see kalamäluga inimese elu.
Aga põhiline ongi ju meeles pidada, et lahti tuleb keerata. Ja pärast vist kinni ka.
Osadel peab isegi raamatust mingit müstilist momenti vaatama.

P.S. nendele, kes kodus istuvad: John Wick 3 Parabellum on levisse ilmunud. Eitea, kas põles kinodes läbi we, et DVD nii ruttu valmis tehti?


.


laurz - 13.07.19 20:23

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Oled kindel, et kõik Audi 80 otsad on poldiga?
Olen vahetanud sadu kui mitte tuhandeid otsasid erinevatel autodel, selles mõttes võin vast sõna võtta küll. Ja peamine jutu mõte jääb samaks, alati ei saa poldiga pressida, tõenäoliselt pole klambritange kodus kõigil jne..
Teema on B4. Eksole. :cool: Jah. Ma olen täiesti kindel.


cJr - 17.07.19 17:56

Ei tahtnud siin kellegile varba peale astuda, mõtlesin pigem seda, et B4'l on välimine ots pika poldiga, mida saab kodus edukalt selle sama poldiga maha keerata ja pärast kinni keerata.

PS! Tänud John Wick info eest ;)