Foorumi logo

ZF 8HP55 käigukast ja sellega seonduv
Jann - 24.11.18 10:02

Kuna siia on tekkinud juba arvestatav hulk võimsate mootoritega audiomanikke, kellel on just see paljukiidetud kast, siis panen lingi, kus on kõik pulkadeks võetud, seletatud ja adaptsioonide õpetused. Kus on mingi filter, õli, vahetuseks vajalikud avad jne. Lugemist tükiks ajaks koos ilusate piltidega, ainult keelt peab oskama. LINK
Kui see läbi lugeda, tead rohkem, kui 99% remondikohti.
Edaspidi võiks 8HP kastidega seonduvat lahata ühes kohas, nagu on S-tronicutega.

ATF G060162 ilma dünaamiliseta kulub u. 7 liitrit + tihend ja filter.
Torsen ja esidiffer G055145 ja G052145vastavalt 1,0 ja 1,1 liitrit.
RS6 8HP90 kastis on nii torsenis kui esidifris kallim G055145

Tihti on nedel autodel ka sportdiffer taga, kus on samuti 2 erinevat õli, üks spetsiaalne ATF G052515 ja teine diffriõli G052145.


twistY - 24.11.18 10:11

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
ainult keelt peab oskama


Ja kes seda keelt ei oska, siis esimeses maailmakeeles ka sama fail:
https://procarmanuals.com/vag-ssp-457-audi-a8-2010-power-transmission-eight-speed-automatic-gearboxes-0bk-0bl-rear-axle-drives-0bf-0 be-sport-differential/

Võib ka lihtsalt guugeldada SSP457 ja omal riisikol alla laadida.


Jann - 04.02.19 18:31

Kastile 8HP55 on saadaval ZF originaal õlivahetuskomplekt. Õli, filter, tihend, põhjapoldid, korgid 2tk, juhend mitmes keeles.
Hind on hetkel 175€ . Kui kogemust pole, soovitaks siiski soojalt lasta spetsialistil teha, asjaga kaasnevad mõned nüansid, nagu näit. arvutivõimekus (temperatuurid, adaptsioonid).



https://static1.album.ee/files/1193/22/orig_29830659_5Dy9.jpg


Jann - 09.02.19 04:10

Õli vahetatud, kui enne oli kõik hea, siis nüüd sama, võimalik, et veidi sujuvam kõik.
Kui seierit ei vaata, siis unustad, et üldse käigud on. Õli mis välja tuli, oli pruun, selge ja norm lõhnaga. Kasti põhjas magnetid olid puhtad. Ls 240K. Ei olnud hall plöga, nagu kunagi 5hp24 kastist tuli sama sõidu juures. Adaptsioone (kiiret) esialgu ei teinud, kuna kõik on väga hea. Pole mõtet torkida töötavat asja, pikka adaptsiooni nagunii ei tee tavaoludes, vaja on tühja maanteed või mingit rada. Pole vaja. Õli kulus u. 6 liitrit. Eest tuleb võtta tagumine põhjakaitse, raam ja kasti tagumine padi koos selle ümber oleva kronsteiniga. Muidu kasti põhja kätte ei saa. Mingi päev kontrollin täpse temperatuuriga taseme üle, aga kuna mõõtsin väljatulnud koguse täpselt ära ja sisse läks 200ml rohkem, on kõik hästi. Lekkeid polnud kuskil, ilus kuiv ja puhas.


tl470487 - 09.02.19 11:21

Seesama ZF paber seal pildi taustal räägib kõik tegevused ka dumb-userile selgelt näkku:
https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/englisc h_3/modelluebergreifend_1/ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_EN.pdf
Kuna seal on soojusvahetil termostaat (kui on!) siis vaja 0.5L õli kohe üle taseme laadida ja pärast temp 75C üle ajada. Sõitma on vaja nagunii minna ja kui seda teha siis on alati tark ka adaptsioonid maha võtta (muide a la Autocom-i või Launch-ga kogu protsess oluliselt operatiivsem ja mugavam kui VCDS või VAS). Miinuskraadidel D sõites on õli temp visa üle 65C minema.


Jann - 09.02.19 13:55

Soojusvaheti on kohe kasti esiosa all 0BK kastil ja mingit termostaati seal vahel pole. Õli soojendatakse-jahutatakse soojusvahetis, kuhu suunatakse vastavalt vajadusele kas sooja või jahedat jahutusvedelikku. Mainisin seda 2000 p/min hoidmist neile, kes nagu mina, juhendi silmadega üle lasevad, arvates et teine luges. Loomulikult on see seal kirjas ilusti, nagu ka mainisin. Kõik muu on suht "klassika". Järelkontroll tuleb igaks juhuks nagunii.
Sõidan paar päeva ja kui kõik toimetab ideaalselt, siis mina adaptsioone ei tee. Kast suudab ka ise tegelt kohanduda, kui midagi ei meeldi. Aga see oleks tunda.


tl470487 - 09.02.19 14:47

55 on väike ja sellele seega soojusvaheti ilma termostaadita, suurematel sv koos termostaadiga.
Jutt on adaptsioonide eemaldamisest, sest siis on kast kohe esimesed 500km aktiivõppeseades. Kast õpib nagunii pidevalt, aga pole sama.
Kui autol mitu kasutajat siis seda enam tark peale filtri vahetust kohe aktiivõppele suunata nagu uuel autol, mis salongist välja sõidab.


Amadeus - 09.02.19 20:51

Audidele paigaldatud suuremal kastil 0BL (8HP-90AF) on nagu 55-l samamoodi soojusvaheti ees allotsas. Soojusvaheti funktsiooniks siis kastiõli küte/jahutus. Õlitermostaati ei ole, ainuke termostaat on mootoritermostaat F265 jahutsvedeliku ringis.
ZF 8HP kasti kasutavad väga paljud autotootjad, võimalik on mõnel on ka õlitermostaat. https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
3.0BiTdi alt leiab kasti 8HP-55AF, mis võrreldes tavalise 8HP55ga kannatab rohkem väänet (700Nm) ja millel on "Kronenrad Mittendifferenzial/Crown wheel center differential". Veojõud 40:60, täielikult lukustuv. Maksimaalselt saab anda 70% ette ja 85% taha.
8HP on suhteliselt kiire, käiguvahetuse kiirus 200ms. Võrdlusmomendina Nissan GT-R robotkast 150ms, BMW M3 E36 SMG 250ms. Allikas: https://en.wikipedia.org/wiki/Shift_time


tl470487 - 10.02.19 12:25

Ma näen ka võimsamal 8HP-55AF 0BK ja 8HP-90AF 0BL N509 klappe. Kellel vaja nühib ise pildid-info omale;
http://forum.a8parts.co.uk/attachment.php?attachmentid=11056&d=1434042205


Amadeus - 30.03.19 18:39

Minu A6 kast sai kah klaasmajas tarkvaraparanduse TPI 2038926/3 - Gears fluctuate 7-8-7 at constant speed when driving uphill. Otseselt see pendeldamine ei häirinud, aitasin roolilabaga väiksel tõusul 7dna peale püsima jääda, või lisasin natuke kiirust. Nüüd on siis see korras ja enam ei pea ise sekkuma :)
Kasti TPI ja roolilati TPI paigalduse eest küsiti kokku 68€.

Klaasmaja pakub ka kliendi tungival soovil tavalist õlivahetust, letihind koos töö ja vidinatega ~1000€, saaks midagi ka alla :). Põhilise hinna moodustab siis filter koos tihendiga + kullahinnaga õli.


wtf_ - 31.03.19 10:30

Kas otsisid ise selle TPI kuskilt välja või Audi esindus (eeldan, et Tartu?) rääkis sellest?

Audi Tallinna esindus ei osanud küll mulle sellisest TPI'st midagi rääkida. Kasti ja roolilati uuendused maksid ka märkimisväärselt rohkem (170€ koos KM'ga, mille sisse oli pandud ka juhitud veaotsing 44€.. ning need hinnad olid -10% soodustusega). Tööna tellisin ma konkreetselt tarkvarauuendused (ning kommenteerisin kasti tarkvarauuenduse soovi 8-7-8 pendeldamisega - tööde vastuvõtja vastas, et pole sellisest probleemist kuulnud).


M.Jaaska - 31.03.19 10:50

Tsitaat:
Algselt postitas: wtf_
Kas otsisid ise selle TPI kuskilt välja või Audi esindus (eeldan, et Tartu?) rääkis sellest?

Audi Tallinna esindus ei osanud küll mulle sellisest TPI'st midagi rääkida. Kasti ja roolilati uuendused maksid ka märkimisväärselt rohkem (170€ koos KM'ga, mille sisse oli pandud ka juhitud veaotsing 44€.. ning need hinnad olid -10% soodustusega). Tööna tellisin ma konkreetselt tarkvarauuendused (ning kommenteerisin kasti tarkvarauuenduse soovi 8-7-8 pendeldamisega - tööde vastuvõtja vastas, et pole sellisest probleemist kuulnud).


Kui klaasmaja ei aita, siis on teisigi kohti, kus tarkvara saab uuendada.


Amadeus - 31.03.19 12:20

Tsitaat:
Algselt postitas: wtf_
Kas otsisid ise selle TPI kuskilt välja või Audi esindus (eeldan, et Tartu?) rääkis sellest?

Audi Tallinna esindus ei osanud küll mulle sellisest TPI'st midagi rääkida. Kasti ja roolilati uuendused maksid ka märkimisväärselt rohkem (170€ koos KM'ga, mille sisse oli pandud ka juhitud veaotsing 44€.. ning need hinnad olid -10% soodustusega). Tööna tellisin ma konkreetselt tarkvarauuendused (ning kommenteerisin kasti tarkvarauuenduse soovi 8-7-8 pendeldamisega - tööde vastuvõtja vastas, et pole sellisest probleemist kuulnud).


Jah Tartu esindus. Kasti osas küsiti hoolduse vastuvõtul ise, et ega sul ei ole seda 7-8-7 muret ja tahaksid lahendust. Rooli osas algatasin teema ise, lahendus tulistati kohe, et see on levinud mure ja teeme ära. Tuleb tunnistada, et Uffertil on Tartus väga korralikud kompetentsid kokku pandud.


wtf_ - 31.03.19 18:24

Tsitaat:
Algselt postitas: M.JaaskaKui klaasmaja ei aita, siis on teisigi kohti, kus tarkvara saab uuendada.

Mis kohti mõtled, kes uuematel audidel tarkvaraga hakkama saavad?


Typhome - 31.03.19 18:29

Tsitaat:
Algselt postitas: wtf_
Tsitaat:
Algselt postitas: M.JaaskaKui klaasmaja ei aita, siis on teisigi kohti, kus tarkvara saab uuendada.

Mis kohti mõtled, kes uuematel audidel tarkvaraga hakkama saavad?

Näiteks Forss, Flameko jne


M.Jaaska - 31.03.19 20:45

Tsitaat:
Algselt postitas: wtf_
Tsitaat:
Algselt postitas: M.JaaskaKui klaasmaja ei aita, siis on teisigi kohti, kus tarkvara saab uuendada.

Mis kohti mõtled, kes uuematel audidel tarkvaraga hakkama saavad?


Audi C7 mudel küll nüüd väga uus enam pole. Tartu tuled võin isegi seda uuendada :D , Tallinnas eelnimetatud kohad saavad ka hakkama.


wtf_ - 31.03.19 20:52

No Hõbenool reklaamib ka muidu, et uuendavad käigukasti tarkvara.. Sellele autole aga ütlesid, et ainult esinduse värk.. :D Aga ok, siis hea teada, et neid kohti leidub :)


Amadeus - 26.07.19 20:51

Kuu aega tagasi sai siis kah Hõbenoolt Kadrinas külastatud. Töö kiire ja korralik - tänud neile. Kaalusin kah pikalt, kas teha tavaline, "dünaamiline", või hoopis üldse mitte näppida.
Kasti seiskord tunnistati Kadrinas väga heaks. Auto oli sõitnud 178k, õli kastis näpitud ei olnud. Õlil oli värv kenasti olemas. Kast toimis perfektselt ja peale õlivahetust teeb sama. Kui tahhomeetrit poleks, siis võiks arvata, et autol on variaatorkast :). Hetkel tundub, et S-reziimis on käiguvahetused karvajagu sujuvamad, kui enne.
Igatahes järgmisel 8HP masinal teeks Janni poolt pakutud komplektiga tavalise õlivahetuse.


v2ikejoss - 24.08.19 20:41

Tervitus!

Paljudel selle kasti omanikel on olnud probleeme üleüldse?
Ja küsin eraldi kas jahutusvedeliku kadumine võib olla seotud kasti turbiini kulumisega? Et lekib kuskilt kasti seda vedelikku?


Torm - 25.08.19 10:25

Tervist,

Maadlesin ka ise hiljuti jahutusvedeliku kadumisega ja kartused olid samad, et äkki pääseb kuidagi kasti, kuna loiku all ei ole ja lekkeid ise ei tuvastanud.
Sai siis Audi Pärnus esiosa lahti lammutatud ja vahetati kümmekond erinevat tihendit, millest lekkisid nii mootoriõli kui ka jahutusvedelik. Öeldi, et jahutusvedelik Tiptronic kasti ei pääse. Kontrolliti ka heitgaase, äkki pääseb läbi EGR-i, kuid oli korras. Lisaks vaadati ka mootoriplokk üle, see ka ok.
Tänu nende tihendite vahetusele püsib jälle jahutusvedelik sees :)

Edu ja jaksu.


Jann - 25.08.19 14:03

Nii Torm-i kui v2ikejoss-i leke ei ole mitte kuidagi 8HP kastiga seotud, mootoripealsed erinevad lekked on saanud C7 kolmestel diislitel suht igapäevaseks ja probleem päevaga lahendatav. Tihendid ja flantsid ei maksa palju, töö on põhiline kulu. Teoreetiliselt võib jahutusvedelik kasti lekkida küll, kui kasti all olev vahejahuti seesmiselt lekkima peaks. Detail 4H0317021T.


Martinkuu - 26.08.19 05:41

Kui nüüd keegi poodi uue järele läheb siis vähemalt Allroadi puhul saab norm(loodetavasti..) kasti iga mootoriga.

https://www.audi.ee/dam/nemo/ee/Hinnakirjad/Hinnakirjad_MY19/Audi%20A6%20allroad_mudel,%20standard-%20ja%20lisavarustus_20190814 _MY'20.pdf


Sten_K - 01.09.19 11:37

Külma mootoriga kolmandalt neljandale vahetab suure jõnksuga ja allavahetused on ka hästi tunda, isegi sooja mootoriga. Mina ei saa küll aru sellest "kui tahhokat poleks, siis aru ei saakski, et vahetab" ütlusest, on teil tõesti nii sujuv see asi nagu variaatorkastil? 115K on kellal ja ilmselt õli vahetatud veel ei ole.


Jann - 01.09.19 13:12

Tsitaat:
Algselt postitas: stenkaju
Külma mootoriga kolmandalt neljandale vahetab suure jõnksuga ja allavahetused on ka hästi tunda, isegi sooja mootoriga. Mina ei saa küll aru sellest "kui tahhokat poleks, siis aru ei saakski, et vahetab" ütlusest, on teil tõesti nii sujuv see asi nagu variaatorkastil? 115K on kellal ja ilmselt õli vahetatud veel ei ole.


Kui see läbisõit tõele vastab, on kastil midagi viga. Keegi ei tea, kuidas seda on ennem koheldud. Olen alati öelnud, et andke mulle hommikul korrasolev ükskõik mis aut. kastiga auto ja soovi korral saate õhtuks pekkis kastiga auto tagasi.


Amadeus - 03.09.19 16:54

Tsitaat:
Algselt postitas: stenkaju
Külma mootoriga kolmandalt neljandale vahetab suure jõnksuga ja allavahetused on ka hästi tunda, isegi sooja mootoriga. Mina ei saa küll aru sellest "kui tahhokat poleks, siis aru ei saakski, et vahetab" ütlusest, on teil tõesti nii sujuv see asi nagu variaatorkastil? 115K on kellal ja ilmselt õli vahetatud veel ei ole.

Ära seda variaatorkasti juttu otses tähenduses võta. Iga tagumikuga ja kõrvakuulmisega organism tunneb, et autol on käigud :).
Comfordis on see kast väga sujuv, sõkkumisel ja "S" modes asi muutub tuntavamaks. Külmalt on iga hüdrokast tilk kandilisem, kui soojalt. Suuri jõnkse ei tohiks tervel kastil ei külmalt, ega soojalt olla. Tõsi, mõne müksatuse saab selle kastiga vahetevahel kätte küll. Auto ei suuda kahjuks tihendi mõtteid igas olukorras väga täpselt tabada ja kasti tööd vastavalt siluda. Seda 3->4 vahetust võiksid mõnele asjatundjale näidata.


prj - 03.09.19 21:15

Mul on soojema mootoriga nõksud sees 4->3 ja 3->2, kui ilma gaasita aeglustada.
Ei ole sellised, et "oh god see on katki" jõnksud ja mitte kogu aeg, aga vahel juhtub, eriti, kui järsult pidurdada või gaasiga rohkem möllata.
Kui netist probleemi otsida, siis see probleem on päris paljudel.

Kusjuures kui teha adaptsioon kuumalt, siis mingi aeg (ca. 1-2 nädalat) on igat pidi täiesti sujuv ja mingi aja peale õpib ennast jälle kuskile lolliks.
Ma testi mõttes muutsin 3->2 ja 4->3 lülituspöördeid ülespoole natukene ja rõhku nii peale mineval, kui maha tuleval siduril väiksemaks.

Lülituspöörded aitasid, aga rõhk mulle tundub, et vastupidi. Ehk siis hetkel minu teooria on see, et ta tahab natukene kiiremat vahetust saada/suuremat rõhku poolsoojalt, et ta ei hakkaks adaptsiooniga seda suuremaks kerima järjest, mis lõpuks põhjustab üsna jäigad vahetused kuumalt.
Võib täiesti vale ka olla - kui puhkuselt tagasi tulen, siis keeran rõhku suuremaks ilma gaasita vahetusel, teen adaptsiooni ja vaatan, kuidas käitub.

Kusjuures 4.2 vabalthingaval on selle 3->2 hard shifti kohta isegi TPI ja softi uuendus.

Samuti, kuna mul on väga väikesed/lühikesed läbisõidud, siis mu teooria on ka see, et see tsükkel võib ta lolliks ajada.
Esinduse variant on uus kast, aga isegi 50% goodwilliga ei kipu seda ostma. Mulle ei tundu, et seal reaalselt midagi tuksis on, muidu oleks viga kogu aeg, mitte vahel on ja vahel ei ole ning ideaalne peale adaptsiooni alati. Läbisõitu ka ei ole eriti olla.


jõuvanker - 04.09.19 08:28

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Mul on soojema mootoriga nõksud sees 4->3 ja 3->2, kui ilma gaasita aeglustada.
Ei ole sellised, et "oh god see on katki" jõnksud ja mitte kogu aeg, aga vahel juhtub, eriti, kui järsult pidurdada või gaasiga rohkem möllata.
Kui netist probleemi otsida, siis see probleem on päris paljudel.

Kusjuures kui teha adaptsioon kuumalt, siis mingi aeg (ca. 1-2 nädalat) on igat pidi täiesti sujuv ja mingi aja peale õpib ennast jälle kuskile lolliks.
Ma testi mõttes muutsin 3->2 ja 4->3 lülituspöördeid ülespoole natukene ja rõhku nii peale mineval, kui maha tuleval siduril väiksemaks.

Lülituspöörded aitasid, aga rõhk mulle tundub, et vastupidi. Ehk siis hetkel minu teooria on see, et ta tahab natukene kiiremat vahetust saada/suuremat rõhku poolsoojalt, et ta ei hakkaks adaptsiooniga seda suuremaks kerima järjest, mis lõpuks põhjustab üsna jäigad vahetused kuumalt.
Võib täiesti vale ka olla - kui puhkuselt tagasi tulen, siis keeran rõhku suuremaks ilma gaasita vahetusel, teen adaptsiooni ja vaatan, kuidas käitub.

Kusjuures 4.2 vabalthingaval on selle 3->2 hard shifti kohta isegi TPI ja softi uuendus.

Samuti, kuna mul on väga väikesed/lühikesed läbisõidud, siis mu teooria on ka see, et see tsükkel võib ta lolliks ajada.
Esinduse variant on uus kast, aga isegi 50% goodwilliga ei kipu seda ostma. Mulle ei tundu, et seal reaalselt midagi tuksis on, muidu oleks viga kogu aeg, mitte vahel on ja vahel ei ole ning ideaalne peale adaptsiooni alati. Läbisõitu ka ei ole eriti olla.


pane uus originaalõli + filter.


prj - 04.09.19 08:45

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
pane uus originaalõli + filter.

Vana õliga oli asi oluliselt hullem - ma ei arva, et on vahet, kas on originaal või mitte.


Martinkuu - 04.09.19 09:33

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
pane uus originaalõli + filter.

Vana õliga oli asi oluliselt hullem - ma ei arva, et on vahet, kas on originaal või mitte.


Kas sa vahetad muidu pool õli või läbipesuga? Endal 200000 kellal ja ei näe mõtet dünaamilist teha, teen pool. Huvitaval kombel on näit. Originaal õlivahetus komplekt 7liitri zf õliga juba ca. 180eur. Ca. aasta tagasi oli 220+kui õieti mäletan. Aeromotorsit mõtlen.


Sten_K - 04.09.19 19:18

Tsitaat:
Algselt postitas: Amadeus
Tsitaat:
Algselt postitas: stenkaju
Külma mootoriga kolmandalt neljandale vahetab suure jõnksuga ja allavahetused on ka hästi tunda, isegi sooja mootoriga. Mina ei saa küll aru sellest "kui tahhokat poleks, siis aru ei saakski, et vahetab" ütlusest, on teil tõesti nii sujuv see asi nagu variaatorkastil? 115K on kellal ja ilmselt õli vahetatud veel ei ole.

Ära seda variaatorkasti juttu otses tähenduses võta. Iga tagumikuga ja kõrvakuulmisega organism tunneb, et autol on käigud :).
Comfordis on see kast väga sujuv, sõkkumisel ja "S" modes asi muutub tuntavamaks. Külmalt on iga hüdrokast tilk kandilisem, kui soojalt. Suuri jõnkse ei tohiks tervel kastil ei külmalt, ega soojalt olla. Tõsi, mõne müksatuse saab selle kastiga vahetevahel kätte küll. Auto ei suuda kahjuks tihendi mõtteid igas olukorras väga täpselt tabada ja kasti tööd vastavalt siluda. Seda 3->4 vahetust võiksid mõnele asjatundjale näidata.
See jõnks jah vahest tuleb sisse, aga ilmselt mängib tee kalle ka siin oma rolli. Hommikul sõitu alustades, hoovialalt välja sõites algab suht kohe silla algus, nii, et olen just tõusu peal, kui tahab 3-4 vahetada. Üks hommik proovisin S asendit, et lükata kolmandalt-neljandale vahetust veidi edasi, siis tegi 2-3 vahetusega jõnksu samas kohas.
Üldiselt ei kurda, töösoe kast on tõesti sujuv ja väga ei põe, kui vahest külmalt mõni käik nõkkab.
Ja mis veel olen vahest tähele pannud, mõnikord armatuuris näitab, et käik on vahetatud, aga reaalselt vahetab alles paar sekundit hiljem, või siis vastupidi.


prj - 24.09.19 16:51

Tsitaat:
Algselt postitas: Martinkuu
Kas sa vahetad muidu pool õli või läbipesuga? Endal 200000 kellal ja ei näe mõtet dünaamilist teha, teen pool. Huvitaval kombel on näit. Originaal õlivahetus komplekt 7liitri zf õliga juba ca. 180eur. Ca. aasta tagasi oli 220+kui õieti mäletan. Aeromotorsit mõtlen.

Ma vahetasin tavameetodil, mitte läbipesuga pool ja pool.
Selles mõttes, et see viga oli olemas juba siis kui auto ostsin ja LS oli selleks ajaks nõks üle 70 000.
Võtsin siin mõned Audi käigukasti tarkvarad ette, võrdlesin versioone, mida oli tehtud, mida ei olnud.

Lõpptulemusena tegin seda, mida RS6/RS7 kastis tehtud mõningal määral ning mida erinevate kasti softi uuendustega tehti, aga natukene rohkem.
Tõstsin pealetuleva siduri rõhku 3->2 vahetusel... Mitte palju, kõigest mingisugune 0.2-0.3 bar-i. Siis tegin sama 4->3 vahetusel. Lisaks tõstsin vahetuse pööret ca. 80 rpm kõrgemaks.
Adaptsiooni meelega ei nullinud. Kuna peale adaptsiooni nullimise läheb asi ise korda, siis minu loogika on, et baasparameetrites on midagi natukene paigast ära, et adaptsioon liiga jõudsalt peale/maha keerab midagi.

Igal juhul peale paari sõitu on asi paremuse poole liikunud. Natukene vara on hõisata ja ma ei ole kindel, et ma olen leidnud täislahenduse 4->3 lülitusele. Aga 3->2 tundub, et adapteeris ennast paika.
Sest peale ühte pikemat sõitu, kus esimene vahetus soojalt oli nõksuga, on nüüd vahetus alla olnud sujuv.
Peab veel veidi ringi sõitma. ja vaatama, mis toimub.

Tarkvara versioone vaadates oleks Audi insenerid justkui natukene üritanud käitumist parandada, aga ilmselt tehti mingi hetk täiesti uus kalibratsioon faceliftile ning kuna nendel vanematel said garantiid läbi, siis rohkem ei süvenetud.


jõuvanker - 19.11.19 08:33

´16a Q7 8k kast jubis. Allavahetus 5-4 oli pauguga. Tehti revalis kastile tarkvara uuendus jms, korras. Kütusekulu kukkus pealeseda ca 1.5L :)


M.Naano - 09.07.20 21:13

8 HP kastidel alla vahetades 3alt 2le Audi Erwin programmis kirjas, et see normaalne ja millegi vahetamine selle vasu ei aita.
Olevat teema mootori kiiruse ja kardaani kiiruse mingi erinevusega. Väga pikalt ei süvenenud sellese.


prj - 10.07.20 09:26

Tsitaat:
Algselt postitas: M.Naano
8 HP kastidel alla vahetades 3alt 2le Audi Erwin programmis kirjas, et see normaalne ja millegi vahetamine selle vasu ei aita.
Olevat teema mootori kiiruse ja kardaani kiiruse mingi erinevusega. Väga pikalt ei süvenenud sellese.


Aitab küll, see on ainult pre-FL S8-l ja 4.2 vabalthingaval - teistel ei ole. Ilmselt räägime erinevast asjast. See pauk on selline, nagu oleks keegi sulle jalaga tagumikku virutanud.
Probleem on käigukasti softis. Miks ma ütlen, et selles probleem on? Sest mina sain endal selle softi muutmisega täiesti korda! Ei mingeid pauke ega nõkse enam.


RAA - 17.08.20 06:06

Mure ilmselt kastiga... A7, 235kW, 2015a ja ca 130k sõitnud. Hakkas paar kuud tagasi jebima, jõnksutama. Kõige suurem probleem väiksemate käikude osas ja madalatel pööretel, kus nagu ei suuda ära valida, mis käiku panna ja siis jõnksutab (käiguvahetus ise ei käi paukudega ega midagi). Teeb nii külma kui ka sooja mootoriga. Enda arust süveneb see jama, sest viimane olukord oli juba foori taga pidur peal ja esimene käik sees ning jõnksutab koha peal (hakkasin selle peale juba mõtlema, et äkki ei olegi kasti teema). Sai Audis käidud, tehti adaptsioon ja pidin 1000km sõitma rahulikult, aga ei aidanud see.

Oskab keegi midagi soovitada ? Kuhu minna, mida teha ?

Tänud abi eest juba ette !


Amadeus - 18.08.20 21:08

Tsitaat:
Algselt postitas: RAA
Mure ilmselt kastiga... A7, 235kW, 2015a ja ca 130k sõitnud. Hakkas paar kuud tagasi jebima, jõnksutama. Kõige suurem probleem väiksemate käikude osas ja madalatel pööretel, kus nagu ei suuda ära valida, mis käiku panna ja siis jõnksutab (käiguvahetus ise ei käi paukudega ega midagi). Teeb nii külma kui ka sooja mootoriga. Enda arust süveneb see jama, sest viimane olukord oli juba foori taga pidur peal ja esimene käik sees ning jõnksutab koha peal (hakkasin selle peale juba mõtlema, et äkki ei olegi kasti teema). Sai Audis käidud, tehti adaptsioon ja pidin 1000km sõitma rahulikult, aga ei aidanud see.


Mure ei ole ilmselt kastiga. Selle epikriisi põhjal lonkab sul mootor. Alustuseks võiks autot natuke arvutiga uurida. Paagile pool potti STANADYNE kütuselisandit ei tee ka paha.


RAA - 19.08.20 05:15

Tsitaat:
Algselt postitas: Amadeus
Tsitaat:
Algselt postitas: RAA
Mure ilmselt kastiga... A7, 235kW, 2015a ja ca 130k sõitnud. Hakkas paar kuud tagasi jebima, jõnksutama. Kõige suurem probleem väiksemate käikude osas ja madalatel pööretel, kus nagu ei suuda ära valida, mis käiku panna ja siis jõnksutab (käiguvahetus ise ei käi paukudega ega midagi). Teeb nii külma kui ka sooja mootoriga. Enda arust süveneb see jama, sest viimane olukord oli juba foori taga pidur peal ja esimene käik sees ning jõnksutab koha peal (hakkasin selle peale juba mõtlema, et äkki ei olegi kasti teema). Sai Audis käidud, tehti adaptsioon ja pidin 1000km sõitma rahulikult, aga ei aidanud see.


Mure ei ole ilmselt kastiga. Selle epikriisi põhjal lonkab sul mootor. Alustuseks võiks autot natuke arvutiga uurida. Paagile pool potti STANADYNE kütuselisandit ei tee ka paha.


Tänud ! Peale Audi esinduse visiiti hakkasin ka kahtlustama mootorit. Kus Lõuna-Eestis sellisel tasemel arvutijüngrid asuda võiksid ?


Torm - 19.08.20 20:03

Soovitan kasutaja Jann poole pöörduda.

Edu.


afp - 30.08.20 13:05

Märgin ka siia teemasse ära, et D4 ZF8HP55 (0BK) kasti mehhatroonika lasin Avinurme mehel Alari Karrol taastada ja tulemus praeguse seisuga superhea. Kui midagi väga halvaks läheb-muutub-adapteerib, siis eks annan teada. Gramm pikem kirjutis loetav teemast: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=187490


Hutman - 08.12.20 13:38

Tea, kas luulud või on autos midagi mujal.

Madalal pöördel, vaikselt kiirendades (tõesti, väga vaikselt) 1100-1300 RPM juures on masinas värin sees, vajutada gaasi juurde, vahetab käigu alla ning ei ole mingit värinat. (Ala D6 peal 70-80km/h vahel on 1100-1300 RPM, vahetab D5 peale ja pole midagi).

See värin on tulnud hiljuti ning ma ei kujuta ette, mis põhjustanud on.

1. Käisin Audi esinduses kasti softi uuendamas, sest väiksel mäetõusul pendeldas D7 ja D8 peale. Peale softi enam ei pendelda, viskab D7me peale vähe suurema tõusu puhul ning hoiab käiku, siis vahetab D8 peale, kui näeb, et saab.

2. Autol üks pihusti oli vahetatud (3.0 BiTDI), ning vahetatud pihusti näidud olid väga ära (üle 3.0mg kohapeal, kui teised olid 0,10-0,60mg). Pihusti vahetati, näidud on siiani okeid olnud, eks see pihusti on ikkagi kõige kõrgem.

Kahjuks ei suuda meenutada, kas ja millal täpselt värin hakkas, kas peale softi uuendust või alles peale pihustit. Olen käinud Audi esinduses diagnostikas ning pihustit vahetanud kohas, kuid ei midagi. VCDS-iga turbiini vaadates ja logides on näha, et lukustab ja hoiab käiku õigesti, st töötab nii nagu peab.