Kuna siia on tekkinud juba arvestatav hulk võimsate mootoritega audiomanikke, kellel on just see paljukiidetud kast, siis panen lingi, kus on kõik
pulkadeks võetud. Kus on mingi filter, õli, vahetuseks vajalikud avad jne. Lugemist tükiks ajaks koos ilusate piltidega, ainult keelt peab oskama. LINK
Kui see läbi lugeda, tead rohkem, kui 99% remondikohti.
Edaspidi võiks 8HP kastidega seonduvat lahata ühes kohas, nagu on S-tronicutega.
ATF G060162 ilma dünaamiliseta kulub u. 6+ liitrit, tihend ja filter, poldid ja punnid.
Torsen ja esidiffer G055145 ja G052145vastavalt 1,0 ja 1,1 liitrit.
RS6 8HP90 kastis on nii torsenis kui esidifris kallis spetslisandiga G055145.
Tihti on neil autodel ka sportdiffer taga, kus on samuti 2 erinevat õli, üks spetsiaalne ATF G052515 ja teine diffriõli G052145.
Kindlasti tuleb vahetada esidifri, torseni, tagadifri (2õli kui sportdiffer) õlid, sest see mis välja tuleb 200000 sõitnud kastist ja diffritest on
“must kohvi kollase vahuga” mitte õli. Kastiga ja Sportdiffriga tuleb teha ka arvutitööd peale õlivahetust. Valmis peab olema alumiiniumpoltide
väljapuurimiseks alt ülespoole .
Välp võiks olla 100000 juures või 8a.
Kellel oma autost ükskõik ja pärandab mured järgmistele omanikele ei pea midagi tegema.
Õli peab vahetama siis, kui kõik on veel hästi. Kui on juba probleemid on üldjuhul hilja.
Viljandis saan sellega aidata kes soovib.
Tsitaat: |
Kastile 8HP55 on saadaval ZF originaal õlivahetuskomplekt. Õli, filter, tihend, põhjapoldid, korgid 2tk, juhend mitmes keeles. Kui kogemust pole,
soovitaks siiski soojalt lasta spetsialistil teha, asjaga kaasnevad mõned nüansid, nagu näit. arvutivõimekus (temperatuurid, adaptsioonid).
Õli vahetatud, kui enne oli kõik hea, siis nüüd sama, võimalik, et veidi sujuvam kõik.
Kui seierit ei vaata, siis unustad, et üldse käigud on. Õli mis välja tuli, oli tumepruun, selge ja norm lõhnaga. Kasti põhjas magnetid olid puhtad.
Ls 240K. Ei olnud hall plöga, nagu kunagi 5hp24 kastist tuli sama sõidu juures. Eest tuleb võtta tagumine põhjakaitse, raam ja kasti tagumine padi
koos selle ümber oleva kronsteiniga. Muidu kasti põhja kätte ei saa. Mingi päev kontrollin täpse temperatuuriga taseme üle, aga kuna mõõtsin
väljatulnud koguse täpselt ära ja sisse läks 200ml rohkem, on kõik hästi. Lekkeid polnud kuskil, ilus kuiv ja puhas.
Seesama ZF paber seal pildi taustal räägib kõik tegevused ka dumb-userile selgelt näkku:
https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/englisc
h_3/modelluebergreifend_1/ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_EN.pdf
Kuna seal on soojusvahetil termostaat (kui on!) siis vaja 0.5L õli kohe üle taseme laadida ja pärast temp 75C üle ajada. Sõitma on vaja nagunii minna
ja kui seda teha siis on alati tark ka adaptsioonid maha võtta (muide a la Autocom-i või Launch-ga kogu protsess oluliselt operatiivsem ja mugavam kui
VCDS või VAS). Miinuskraadidel D sõites on õli temp visa üle 65C minema.
Soojusvaheti on kohe kasti esiosa all 0BK kastil. Õli soojendatakse-jahutatakse soojusvahetis, kuhu suunatakse vastavalt vajadusele jahutusvedelikku.
55 on väike ja sellele seega soojusvaheti ilma termostaadita, suurematel sv koos termostaadiga.
Jutt on adaptsioonide eemaldamisest, sest siis on kast kohe esimesed 500km aktiivõppeseades. Kast õpib nagunii pidevalt, aga pole sama.
Kui autol mitu kasutajat siis seda enam tark peale filtri vahetust kohe aktiivõppele suunata nagu uuel autol, mis salongist välja sõidab.
Audidele paigaldatud suuremal kastil 0BL (8HP-90AF) on nagu 55-l samamoodi soojusvaheti ees allotsas. Soojusvaheti funktsiooniks siis kastiõli
küte/jahutus. Õlitermostaati ei ole, ainuke termostaat on mootoritermostaat F265 jahutsvedeliku ringis.
ZF 8HP kasti kasutavad väga paljud autotootjad, võimalik on mõnel on ka õlitermostaat. https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
3.0BiTdi alt leiab kasti 8HP-55AF, mis võrreldes tavalise 8HP55ga kannatab rohkem väänet (700Nm) ja millel on "Kronenrad Mittendifferenzial/Crown
wheel center differential". Veojõud 40:60, täielikult lukustuv. Maksimaalselt saab anda 70% ette ja 85% taha.
8HP on suhteliselt kiire, käiguvahetuse kiirus 200ms. Võrdlusmomendina Nissan GT-R robotkast 150ms, BMW M3 E36 SMG 250ms. Allikas: https://en.wikipedia.org/wiki/Shift_time
Ma näen ka võimsamal 8HP-55AF 0BK ja 8HP-90AF 0BL N509 klappe. Kellel vaja nühib ise pildid-info omale;
http://forum.a8parts.co.uk/attachment.php?attachmentid=11056&d=1434042205
Minu A6 kast sai kah klaasmajas tarkvaraparanduse TPI 2038926/3 - Gears fluctuate 7-8-7 at constant speed when driving uphill. Otseselt see
pendeldamine ei häirinud, aitasin roolilabaga väiksel tõusul 7dna peale püsima jääda, või lisasin natuke kiirust. Nüüd on siis see korras ja enam ei
pea ise sekkuma
Kasti TPI ja roolilati TPI paigalduse eest küsiti kokku 68€.
Klaasmaja pakub ka kliendi tungival soovil tavalist õlivahetust, letihind koos töö ja vidinatega ~1000€, saaks midagi ka alla . Põhilise hinna moodustab siis filter koos tihendiga + kullahinnaga õli.
Kas otsisid ise selle TPI kuskilt välja või Audi esindus (eeldan, et Tartu?) rääkis sellest?
Audi Tallinna esindus ei osanud küll mulle sellisest TPI'st midagi rääkida. Kasti ja roolilati uuendused maksid ka märkimisväärselt rohkem (170€ koos
KM'ga, mille sisse oli pandud ka juhitud veaotsing 44€.. ning need hinnad olid -10% soodustusega). Tööna tellisin ma konkreetselt tarkvarauuendused
(ning kommenteerisin kasti tarkvarauuenduse soovi 8-7-8 pendeldamisega - tööde vastuvõtja vastas, et pole sellisest probleemist kuulnud).
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
No Hõbenool reklaamib ka muidu, et uuendavad käigukasti tarkvara.. Sellele autole aga ütlesid, et ainult esinduse värk.. Aga ok, siis hea teada, et neid kohti leidub
Kuu aega tagasi sai siis kah Hõbenoolt Kadrinas külastatud. Töö kiire ja korralik - tänud neile. Kaalusin kah pikalt, kas teha tavaline,
"dünaamiline", või hoopis üldse mitte näppida.
Kasti seiskord tunnistati Kadrinas väga heaks. Auto oli sõitnud 178k, õli kastis näpitud ei olnud. Õlil oli värv kenasti olemas. Kast toimis
perfektselt ja peale õlivahetust teeb sama. Kui tahhomeetrit poleks, siis võiks arvata, et autol on variaatorkast . Hetkel tundub, et S-reziimis on käiguvahetused karvajagu sujuvamad, kui
enne.
Igatahes järgmisel 8HP masinal teeks Janni poolt pakutud komplektiga tavalise õlivahetuse.
Tervitus!
Paljudel selle kasti omanikel on olnud probleeme üleüldse?
Ja küsin eraldi kas jahutusvedeliku kadumine võib olla seotud kasti turbiini kulumisega? Et lekib kuskilt kasti seda vedelikku?
Tervist,
Maadlesin ka ise hiljuti jahutusvedeliku kadumisega ja kartused olid samad, et äkki pääseb kuidagi kasti, kuna loiku all ei ole ja lekkeid ise ei
tuvastanud.
Sai siis Audi Pärnus esiosa lahti lammutatud ja vahetati kümmekond erinevat tihendit, millest lekkisid nii mootoriõli kui ka jahutusvedelik. Öeldi, et
jahutusvedelik Tiptronic kasti ei pääse. Kontrolliti ka heitgaase, äkki pääseb läbi EGR-i, kuid oli korras. Lisaks vaadati ka mootoriplokk üle, see ka
ok.
Tänu nende tihendite vahetusele püsib jälle jahutusvedelik sees
Edu ja jaksu.
Nii Torm-i kui v2ikejoss-i leke ei ole mitte kuidagi 8HP kastiga seotud, mootoripealsed erinevad lekked on saanud C7 kolmestel diislitel suht igapäevaseks ja probleem päevaga lahendatav. Tihendid ja flantsid ei maksa palju, töö on põhiline kulu. Teoreetiliselt võib jahutusvedelik kasti lekkida küll, kui kasti all olev vahejahuti seesmiselt lekkima peaks. Detail 4H0317021T.
Kui nüüd keegi poodi uue järele läheb siis vähemalt Allroadi puhul saab norm(loodetavasti..) kasti iga mootoriga.
https://www.audi.ee/dam/nemo/ee/Hinnakirjad/Hinnakirjad_MY19/Audi%20A6%20allroad_mudel,%20standard-%20ja%20lisavarustus_20190814
_MY'20.pdf
Külma mootoriga kolmandalt neljandale vahetab suure jõnksuga ja allavahetused on ka hästi tunda, isegi sooja mootoriga. Mina ei saa küll aru sellest "kui tahhokat poleks, siis aru ei saakski, et vahetab" ütlusest, on teil tõesti nii sujuv see asi nagu variaatorkastil? 115K on kellal ja ilmselt õli vahetatud veel ei ole.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mul on soojema mootoriga nõksud sees 4->3 ja 3->2, kui ilma gaasita aeglustada.
Ei ole sellised, et "oh god see on katki" jõnksud ja mitte kogu aeg, aga vahel juhtub, eriti, kui järsult pidurdada või gaasiga rohkem möllata.
Kui netist probleemi otsida, siis see probleem on päris paljudel.
Kusjuures kui teha adaptsioon kuumalt, siis mingi aeg (ca. 1-2 nädalat) on igat pidi täiesti sujuv ja mingi aja peale õpib ennast jälle kuskile
lolliks.
Ma testi mõttes muutsin 3->2 ja 4->3 lülituspöördeid ülespoole natukene ja rõhku nii peale mineval, kui maha tuleval siduril väiksemaks.
Lülituspöörded aitasid, aga rõhk mulle tundub, et vastupidi. Ehk siis hetkel minu teooria on see, et ta tahab natukene kiiremat vahetust
saada/suuremat rõhku poolsoojalt, et ta ei hakkaks adaptsiooniga seda suuremaks kerima järjest, mis lõpuks põhjustab üsna jäigad vahetused kuumalt.
Võib täiesti vale ka olla - kui puhkuselt tagasi tulen, siis keeran rõhku suuremaks ilma gaasita vahetusel, teen adaptsiooni ja vaatan, kuidas
käitub.
Kusjuures 4.2 vabalthingaval on selle 3->2 hard shifti kohta isegi TPI ja softi uuendus.
Samuti, kuna mul on väga väikesed/lühikesed läbisõidud, siis mu teooria on ka see, et see tsükkel võib ta lolliks ajada.
Esinduse variant on uus kast, aga isegi 50% goodwilliga ei kipu seda ostma. Mulle ei tundu, et seal reaalselt midagi tuksis on, muidu oleks viga kogu
aeg, mitte vahel on ja vahel ei ole ning ideaalne peale adaptsiooni alati. Läbisõitu ka ei ole eriti olla.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
´16a Q7 8k kast jubis. Allavahetus 5-4 oli pauguga. Tehti revalis kastile tarkvara uuendus jms, korras. Kütusekulu kukkus pealeseda ca 1.5L
8 HP kastidel alla vahetades 3alt 2le Audi Erwin programmis kirjas, et see normaalne ja millegi vahetamine selle vasu ei aita.
Olevat teema mootori kiiruse ja kardaani kiiruse mingi erinevusega. Väga pikalt ei süvenenud sellese.
Tsitaat: |
Mure ilmselt kastiga... A7, 235kW, 2015a ja ca 130k sõitnud. Hakkas paar kuud tagasi jebima, jõnksutama. Kõige suurem probleem väiksemate käikude osas
ja madalatel pööretel, kus nagu ei suuda ära valida, mis käiku panna ja siis jõnksutab (käiguvahetus ise ei käi paukudega ega midagi). Teeb nii külma
kui ka sooja mootoriga. Enda arust süveneb see jama, sest viimane olukord oli juba foori taga pidur peal ja esimene käik sees ning jõnksutab koha peal
(hakkasin selle peale juba mõtlema, et äkki ei olegi kasti teema). Sai Audis käidud, tehti adaptsioon ja pidin 1000km sõitma rahulikult, aga ei
aidanud see.
Oskab keegi midagi soovitada ? Kuhu minna, mida teha ?
Tänud abi eest juba ette !
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Soovitan kasutaja Jann poole pöörduda.
Edu.
Märgin ka siia teemasse ära, et D4 ZF8HP55 (0BK) kasti mehhatroonika lasin Avinurme mehel Alari Karrol taastada ja tulemus praeguse seisuga superhea. Kui midagi väga halvaks läheb-muutub-adapteerib, siis eks annan teada. Gramm pikem kirjutis loetav teemast: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=187490
Tea, kas luulud või on autos midagi mujal.
Madalal pöördel, vaikselt kiirendades (tõesti, väga vaikselt) 1100-1300 RPM juures on masinas värin sees, vajutada gaasi juurde, vahetab käigu alla
ning ei ole mingit värinat. (Ala D6 peal 70-80km/h vahel on 1100-1300 RPM, vahetab D5 peale ja pole midagi).
See värin on tulnud hiljuti ning ma ei kujuta ette, mis põhjustanud on.
1. Käisin Audi esinduses kasti softi uuendamas, sest väiksel mäetõusul pendeldas D7 ja D8 peale. Peale softi enam ei pendelda, viskab D7me peale vähe
suurema tõusu puhul ning hoiab käiku, siis vahetab D8 peale, kui näeb, et saab.
2. Autol üks pihusti oli vahetatud (3.0 BiTDI), ning vahetatud pihusti näidud olid väga ära (üle 3.0mg kohapeal, kui teised olid 0,10-0,60mg). Pihusti
vahetati, näidud on siiani okeid olnud, eks see pihusti on ikkagi kõige kõrgem.
Kahjuks ei suuda meenutada, kas ja millal täpselt värin hakkas, kas peale softi uuendust või alles peale pihustit. Olen käinud Audi esinduses
diagnostikas ning pihustit vahetanud kohas, kuid ei midagi. VCDS-iga turbiini vaadates ja logides on näha, et lukustab ja hoiab käiku õigesti, st
töötab nii nagu peab.
Isegi kui korraks "aitab", siis hiljemalt 2 nädala pärast õpib kast ennast samasse punkti tagasi.
Kust mina tean?
Vii remonti.
Kui iga väikese anomaalia või jõnksu pärast muretseda, mis vahest ja kaootiliselt esineb, ei saagi sõita vaid ainult remondis istuda. Ükski automaatkast ei suuda alati, iga temperatuuriga, iigal pöördel ja njuutonil inimese liigutusi siluda. 8hp külmalt (miinustega) startides veits libisebki, kõik libisevad. Ju see on vajalik.
Tsitaat: |
Audi käigukasti soft tundub juba päris debiilne, et mõni kord sõites on 1-8-1 vahetused kõik nagu variaator, teine kord mingid tuntavad nõksud siin-seal. Mõttetu ilmselt põdeda, see kast peaks üle keskmise lõhkumist kannatama enne kui midagi reaalselt katki on.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Hei,
Värske D4 A8 omanikuna tundub kasti käitumine natuke veider, D2 peal lukustab turbiini 1500 pöörde juures jõnksuga ja tihti 2-3 käiguvahetus samuti
jõnksuga, edasi kõik käigud sujuvad ja kõik alla vahetused samuti nagu siid, kas keegi oskab soovitada, millest alustada või kelle jutule minna
Tartus.
Tänud ette!
Kui soovid, võid Viljandist läbi tulla. Vist olen teisip. Tartus, helista esm. õhtul kui huvi. Olen need 8hp-d suht hästi sõitma saanud.
Enda autol on kätte jõudnud hoolduse aeg ning otsustasin lasta absull kõik vedelikud vahetada, mh. otseloomulikult käigukasti õli. Auto ls. on ca
100k, mitte mingeid probleeme/anomaaliaid ei esine. Kas peaksin valima tavalise või dünaamilise õlivahetuse?
"Interneti tarkuseid" lugedes on arvamusi erinevaid, kuid Forss pani kalkulli by default sisse dünaamilise. Eelnevate autode puhul ei ole
dünaamilist vahetust veel siiani teinud.
Ei ole vaja dünaamilist, olen erinevad uuemad ja vanemad 5HP ja 8HP tiptronicud kõik tavalisega teinud(esimene vahetus nii 100k, 200k kui ka 150k
pealt). Tegemise või kellegi ettekirjutamise pärast pole mõtet seda kulu enda rahakotti sisse võtta. Reaalselt on see dünaamiline vahetus koht, kus
teenindusel raha kannatab teenida, saab õli raisata ja asja ebavajalikul tasemel viimistleda. Kestavad ja elavad need kastid kenasti ka tavalise
esma/korduv vahetusega ning olen neid kaste peale esimest vahetust ka hiljem uuesti lahti võtnud. Seis on kena ning emulsioone ja magnetiladestumisi
60 000km-70 000km 2. välbaga ei ole enam. Tehniliselt on hästi, et ära teed.
Mõistlikud välbad ma ütleks ongi 100-120 000km, edasi 60 000-75 000km intervalliga.
Veelkord, ärge üle mõelge nende dünaamilistega! Oluline on, et õlitase saab õige(gramm rohkem sisse, kui välja tuli), filter on õiget tüüpi ja
korralikult pesas. Kasti alumiiniumist põhja serv on korralikult puhastatud, põhi ise on korrektselt paigaldatud ja pingutatud ning seest puhastatud
ja uute magnetitega. Teatud käikude ringiajamise protsess ja ülessoojenemine ning täitmine on ka tähtis. Ausaltöeldes poolsoojalt vahetades ja
mõõtekannudega paigaldades ei ole ma enam väga temperatuuripaisumisi arvutanud ja arvutiga jebinud. Võibolla lihtsalt kogemusest laisem. Teenust ei
paku, lihtsalt jagan kogemusi ja aitan raha säästa.
Tänud info eest, mulle tundus ka dünaamiline natuke liiga pealesurutud soovitus
Hei,
Mureks kasti sujuvus, räägitakse kõike head, et peale õlivahetust on super, kuid minu omal ei olnud ei ennem, ega pärast õli vahetust sujuv,
nõksutab.
Esinduse auto, kast oli ~175k sõitnud ennem esimest õli vahetust, kõik sama õliga. Peale vahetust mingit adaptsioonide resetti vms minu teada ei
tehtud.
Kas oskate kedagi soovitada tln kandis, kes üle vaataks? Ehk annab ilma remondita ka veidi paremaks saada ?
autoks 2015 a7 bitdi