Foorumi logo

A6 C6 Q 3.0TDI vibratsioon sõidu ajal
anduke88 - 04.09.17 13:15

Nii, c6 3.0TDI Q on hakanud viimase paari nädala jooksul kummitama järgmine probleem - vibratsioon sõidu ajal. Halva tee korral (sh kruusal) ei ole tuntav, aga tunda on siis, kui tee on sile või tegu sileda euroteega.
Q,, automaat, õhkvedru, servo rool.

Mida olen tähele pannud?
Lastes oma autol mööda sõita - ei esine mingeid kõrvalisi helisid väljas erinevatel kiirustel, pidurdusel ega kiirendustel.
Minu meelest hakkab vibratsioon pihta ombes 40+km/h. Eriti hästi on tunda 90 km/h +- 10. Viimasel kiirusel on vibratsiooni tunda kenasti läbi istme (ehk tagumiku), läbi kere ning kergelt vibreerib ka rool peos. Ainus teine mure on see, et pidurdusel on auto hakanud vibreerima ehk tunne, nagu kettad oleksid kõverad. Vibra pigem ühtlane ehk ei ole pulseeriv ja muutuv (va kiiruse tõstes). Ei muuda midagi ka erinevate käikude proovimine samal kiirusel kui vibra on.
Kuskilt midagi ei kolise ega tee häält.

Mis tehtud? Kuskil teises teemas kirjas vaid rehvide kiire kulumine esisillal. Ka siis oli tunda, et pidurdusel vibreeris auto ehk nagu kettad kõverad. Vahetasin rehvid uute vastu. Kõik mured kadusid. Mõnus sõita, rool ei vibreerinud, pidurdusel vibra ei olnud. Ühesõnaga idüll. Uued rehvid kuluvad esisillal jälle nii, et siseküljed lähevad. Sillastendis käidud - kõik nõuetele vastav.
Vist pärast esimest 2000 km hakkas vibra tunda andma. Viimase kuu jooksul pole ka autot pesnud ehk survekaga pole vast ka rehvide/velgede tasakaalustusi minema lasknud.
Käidud ka tüv punktis, sild läbi logistatud, samuti ka tõstukil rippudes - kõik ideaalne ja korras.

Millele võiks tähelepanu pöörata ja mida kontrollida? Või millele lasta remondikohas tähelepanu juhtida?
Siin kõrvalteemadest loen, et igal ühel erinev mure, kellel auto vibrab seistes, kellel kiirendusel, kellel pidurdusel, kellel vibra vahelduv.

Okei, pidurduse teema ja sel ajal rooli väristamine on veider, justkui nüüd oleks mure ketastega mis järsku kõverad (veljed kui pitsalõikurid all, seega ei taha uskuda et mõni lomp on liiga teinud kuu aja jooksul). Kui mälu ei peta, siis uus pidurikomplekt kõikidele ratastele sai eelmise aasta sügisel alla ehk vähem kui aasta vana kogu see krempel.
Sõites ei saa aru, kas tuleb eest või tagant. Antud vibrat tunnevad kõik sõitjad, vahet pole kus istuvad autos.

No omal mõte: asi võib üle auto olla, aga rooli vibra korral kahtlustan midagi esisillas. Tasakaalustus, sillaosad, kettad?, veovõll esisillal, differ, kardaan, mootori padjad (siis tunneks vibra ka seistes), käigukast (käikude vahetusel pole mingit mõju), õhkvedrustus ebatihe või mõni kinnitus vms lahti?
------------------------------------------------------------
-e@2019-
Pikk teema, lisame kogu vajaminema info esimesse postitusse. Kes täpsemalt-pikemalt tahab lugeda, siis erinevaid postitusi siin teemas piisavalt. Aga lühikokkuvõte on selline:
Asi korras 2017 aastal – vea põhjuseks oli vigane rehv mis viskas pikki soont, mis hakkas pärast 2000km läbimist endast märku andma. Läks ostukohta garantiisse terve tellitud jooks ja raha tagastati.
Lisaks ka see, et velje siseküljel oli väike mõra. Võimalik, et mõra oli varem, võimalik et ratas sai siiski kuskilt laksu - ei tea. Igatahes mõra keevitatud ja asi unustatud.
2019 aastal hakkas auto jälle vibreerima. Väga-väga pika veaotsingu käigu lõpuks selgus, et põhjuseks oma elu ära elanud mootoripadjad. Viga kaabliga ei näidanud. Kontroll visuaalsel teel – kas mootor kargleb kapoti all ringi või on rahulikult. Omal kargles ringi, sai padjad ära vahetatud ja vaikus majas. Mootor on rahulik ja vibratsioon on 100% läinud ning autoga saab üle mitme kuu uuesti inimlikult liikuda.
2019 aastal rehvi soojenemise (üks tunduvalt soojem kui teised 3tk, rehvirõhuandurite järgi mmi peal) põhjuseks oli üks kõver piduriketas tagasillas. Treiti sirgeks ja rehvide temperatuurid normaliseerusid. Ju siis ikka takistas ratta liikumist sedavõrd, et tõstis temperatuuri rehvis korralikult.

Mida kontrollida kui vibratsioon on:
1) Velgedel kontrollida või puhastada mustus/pori jne velje siseküljelt. Lisaks kui ei ole tegu originaalvelgedega, kontrollida velje tsentreerimisrõngad üle – kas on õige mõõduga või üldse puuduvad, kuid peaksid seal olema
2) Kodustes tingimustes näiteks prooviks esi ja tagasilla rattad omavahel ära vahetada – kas vibratsioon liikus. Ning loomulikult viia rattad pinki ja soovituslikult ikka kuskile korralikku kohta, mitte garaa˛ide vahele Vasja kätte
3) Kui pidurdamisel vibrab, siis ketas kõver. Stendida kettad ning soovitusel ka rummud. Lisaks kontrollida üle kelk-silinder. Võimalik et see ketas oleks ka mul vibranud, aga kui mootoripatjade vibra sellest üle oli....Seetõttu pärast ketta treimist minu jaoks miskit ei muutnudki peale rehvitemperatuuride normaliseerumise
4) Mootori padjad
5) Veovõllid, kinnitused, kardaan ja differ ning nende puksid.

Loodan, et sellest teemast on abi ka teistele ;)


jaiks - 04.09.17 14:10

Mul oli kunagi velje sisse kogunenud ühtlane kiht liiva. Nii ilusti ühtlane, et tundus puhas velg, kergelt ehk määrdunud ainult. Tokiga kraapides tuli kamakatena ära. Vibra oli üsna julm ja hakkas tunda andma mingi 50km/h.
Tuttaval olid tsentreerimisrõngad velgedel üks millimeeter väiksemad ja samuti vibra sees aga ainult suurematel kiirustel.
Piduri võnkamise sõidu ajal peaks ära tunduma, kui sõita pikem maa ilma piduripedaali puutumata kordagi, isegi seisma jäädes ja siis vaadata, kas mõni ketas soojeneb.


mkb - 04.09.17 15:56

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88

Käidud ka tüv punktis, sild läbi logistatud, samuti ka tõstukil rippudes - kõik ideaalne ja korras.

Käi tõstukil, kus rattad ei ole rippus.


anduke88 - 05.09.17 11:09

Eks proovin lähiajal tõstukile saada kus rattad ei ripu ja kontrollin uuesti.

Vaatan siis velje sisemuse ka üle.

Täpsustan, vibrat hakkab õrnalt tunda andma 30km/h. Tuntavalt 40km/h ning hakkab kasvama järjest suuremaks. Väga ebameeldiv on vahemik spidol 45-60 km/h ja 90-100 km/h. 120-130 km/h peal samuti. Muus vahemikus talutav, aga häiriv.
Eks kui selgub, annan märku. Veel liiga vara vahetada, muidu võiks proovida teistel velgedel talvekad alla keerata.


TEPO6 - 05.09.17 15:45

Lihtne ja kiire variant on siisk kõik rattad pingis kontrollida. Esialgu võid ju eesmised tagumistega vahetada, ehk midagi muutub. Varemgi neid juhtumeid, kus kuidagi äkki rehv või velg kõveraks läind või tasakaalustust kaduma läinud. Mis firma rehv ja mis mõõtu? Kas velg originaal? Enda autol 19-tollistega hästi tunda vibra uuematel euroteedel, mille asfalt vibrorulliga silutud. Muidu, nagu siid.


Raika - 05.09.17 18:26

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
...Vahetasin rehvid uute vastu. Kõik mured kadusid. Mõnus sõita, rool ei vibreerinud, pidurdusel vibra ei olnud. Ühesõnaga idüll. Uued rehvid kuluvad esisillal jälle nii, et siseküljed lähevad. Sillastendis käidud - kõik nõuetele vastav.
...


Nõutele vastav - kas keskel või min/max väärtuses. Sa pole vist kahjuks ainuke kes õhkvedrustusega hädas.

Lihtsalt kirjutan oma kogemuse kui auto soetasin paar aastat tagasi.
Auto Saksast, mina Eestis esimene omanik, standard vedrustus vabrikust. Enne ostu viisin auto Audi esindusse ostueelsesse kontrolli. Tuvastati esisillas ülemiste õõtsade loksud kui suured ei tea. Lasin esindusel õõtsad ära vahetada ja sinna otsa sillastend. Sain auto kätte ja pisike vibratsioon oli sees kui kiirus 100+ km/h. Rattad all autoga kaasas olnud 18" lamellid mis plaanisin ära kulutada suve ja talvega, et uuele suvele vastu minna uute rehvidega. Arvasin lihtsalt, et kasutatud rehvid äkki mingi pisike muhk, tasakaalust väljas vms ja pisike vibra ei midagi hullu, kulutan ära ja elu läheb edasi. Vibratsioon hakkas tulema juba madalamal kiirusel. Ühel hetkel märkasin, et seest poolt esimesed rehvid rohkem kulunud. Hea küll, kevadeni veab välja. Vedaski. Enne uute rehvide soetamist läksin südame rahustamiseks sillastendi teise firmasse. Seal pandi sillad uuesti paika ja üllatus kui suur samade rehvidega ei mingit vibratsiooni. Ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga ise mõtlesin, et algselt oli rehvidel veel mingit mustrit peal (pehmet osa) ja hiljem kui juba "klotsid" otsas ja karkass kuluma hakkas tuli vibratsiooni tekkimise kiirus ka madalamale. Lihtsalt enda kogemus.

Hetkel auto all 255/40 R19 rehvid, tänaseks 4000 km sõitnud, aprillis ostetud uute rehvidega ja esisillas rehvi siseserva kulumist pole täheldanud.


stihl - 06.09.17 11:00

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
Vahetasin rehvid uute vastu. Kõik mured kadusid.
Vist pärast esimest 2000 km hakkas vibra tunda andma.


Eesti pea kõikides autofoorumites on massiliselt levinud kasutatud asjade oma autole külgekeeramise puhul öelda "panin uued...".
Panin uue mootori, uue kasti, uue kardaani, uued rehvid; kõik need tegelikult on kellegi teise vanad.

Kui 2000km said vibravabalt sõita, siis siin tundub samuti, et need rehvid ei olnud päris tehaseuued.
Ja vanadel rehvidel neid mune ikka tekib, see on täiesti normaalne, eriti kui kuskilt servast pisut kulutab.

Kui aga tõesti oli tehaseuus mingi Conti Sport Contact 5, siis on see velg kuskilt paugu saanud, kui vänderdab. Seda on väga lihtne rehvipingis kasvõi silma järgi kontrollida.
Kui rool on paigal ja terve auto tagumikutunde järgi vibrab, siis on tegu vigase tagarehvi või veljega.

...........

Kui auto pidurdamisel vibrab, siis usuga, et midagi kettaga pole juhtunud, pole siin samuti mingit pistmist.
Järelikult on ketas kõver, muud varianti pole. (kui support just kinni ei ole ja ketast kuumaks ja lainesse ei aja)

Olen näinud ka täiesti uusi ja hirmkalleid OE kettaid, mis kohe uuena kõverad on, kõigil tegijail juhtub.
Jällegi, kui pidurdamisel rooli lööb, lase esikettad (auto küljest võtmata!) üle treida (uuel paksust ju piisavalt) või kui tervet autot jõnksutab, siis tagakettad.

Mingi loksuga rooliots või sillapuks ei tekita mingit vibrat; isegi siis mitte, kui juba päris pekkis on.
Aga see TÜV punktide loksutuspink on päris hea - auto on ju tööasendis (mitte rippu) ja kui siis lokse sõrmega tunda pole, siis ei olegi.
Stabikaid nad muidugi ei kontrolli, aga see ei puutu ka otsesõidu omadustesse üldse - võid need lausa küljest võtta ja alles kurvides annab tunda.


.


anduke88 - 06.09.17 15:30

245/40R18 ehk tehase originaalmõõt tehase originaal veljel, need nö pitsalõikurid ehk laia kodaraga.

Antud juhul mitte kasutaja jaoks siis uued, vaid täiesti tehasesoojad rehvid, 3 kuud tagasi valmistatud ja ~kuu hiljem alla keeratud. Olen esimene kasutaja. Goodyear ei tohiks noname hiinakas ka olla, mis all. Seekord pikisoontega, vanad olid "V" mustriga Hankookid.

Just tulin teisest tüv punktist, uus hüdroga pink, loksutas mõlemad sillad läbi niiet vähe ei olnud. Kõik liigendid jm pulgad lõtkuvabad nii esi kui tagasillal. Sh ka välimised rooliotsad. Nagu ütlesin, et sild on tihe, nii öeldi ka tänases tüv punktis veelkord.
Lisaks lasin teha ka piduritesti - kõik korras ja võtab nagu ette nähtud. Kettad klotsid korralikud. Ainus mida ise tähele panin - ketaste sisemine pind esisillal ei ole märgatavalt kulunud. No tavaliselt kuluvad Audidel sisemised kiiremini kui välimised (ala stiilis: väljas veel isegi jaguks, kuid sees juba raud vastu rauda stiilis).

Ainus mis silma jäi, mida peaks üle kontrollima kui rattad rippus, roolilatt. Nagu oleks väike loks sees. Et rattad rippuma ja siis külgsuunas ning alt üles ka testida. Eks selle võtab ette kui saab teise tõstuki taha. Kui on roolilatt lõtkuga, kas tõesti see võib sellist vibra tekitada?

Ehk hetkeseisuga kokkuvõte: sild tihe. Tänaseks juba 3000km sõitnud rehvid all.
No järgmised kontrollid on siis rattad rippus roolilatile teha kui seal viga pole, siis lasta kuskil mujal veljed üle kontrollida. Kolmas asi on siis esisillalt rattad tagumiste vastu omavahel ära vahetada. Kui see ka ei aita, siis eraldi velgedel talvekad alla tõmmata või proovidagi seda varianti nädalavahetusel velgede kontrollimise asemel.

Kettaid näeks kui nendega probleeme oleks (ala klotsid peal vms). Alles pühapäeval panin 400km järjest peatumata, oleksid pidanud hõõguma all kui autost välja sain lõpuks (küttekulus ka pole muutust võrreldes nt kevade/suve algusega. Mul ühel autol olnud klotsid peal, teisel laager kutu...seega tean juba, mida otsida, seda veel eriti pärast ühe ropsuga pikema otsa läbimist. Seal probleemi ei ole.

Otsin viimase sillastendi paberi üles.


vedru - 06.09.17 15:40

Oli kunagi sama anomaalia. Pikalt viitsi kirjutada, uued rehvid, pingis kõik okoo, kui teel mingil kiirusel vibra sees. Lõpuks tuli välja, et yks rehv oli praak, vahetati terve jooks välja ja mure kadus.


TEPO6 - 06.09.17 18:33

Mina kontrolliks siiski esmalt rehvid-veljed. Just auto rattad ju otseses kontkatis teega, kust mingi vibra anomaalia võib hakata. Ei pruugi su autol miskit muud mehaanilist viga ollagi. Kui tulemust see ei anna, siis võib mujal otsingute peale raha edasi kulutada. Mäletan kui enda C6-l esimest korda lasin rehvid vahetada. Tutikad Barumid alla ja paar kilti linna vahel koju. Kõik ok. Järgmisel hommikul keerasin Järvevana peale ja tahtis rooli käest visata. Lihtsalt ulme vibra. Kuna tegu laupäevaga ja vahetaja Lasnamäe Automaailm oma töökoja suletuna hoiab, ei saanud sinna ka koheselt prentensiooniga naasta. Kusjuures reklaamisid veel, et tehakse veljepesu, mida loomuliklt ei tehtud. Lappasin siis esimesed ja tagumised rattad ümber ning hiljem lasin Rapla Vianoris uuesti tasakaalustada ja asi sai korda.


stihl - 07.09.17 09:02

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
245/40R18 ehk tehase originaalmõõt tehase originaal veljel, need nö pitsalõikurid ehk laia kodaraga.

Antud juhul mitte kasutaja jaoks siis uued, vaid täiesti tehasesoojad rehvid, 3 kuud tagasi valmistatud ja ~kuu hiljem alla keeratud. Olen esimene kasutaja. Goodyear ei tohiks noname hiinakas ka olla, mis all. Seekord pikisoontega, vanad olid "V" mustriga Hankookid.



Siis on lihtsalt rebalanseerimist vaja, kui uue kvaliteetrehviga tegu.
See rebalanss pole samuti mingi haruldane teema, nii uute rehvide kui ka päris uute autode puhul.
Eriti nii suure veljega autodel.

Lihtsalt korralikus rehvikas lase seda teha.
(selle järgi saab aru, kas balanssija oskab oma tööd või mitte, kui velje ühele küljele väikese vahega mitu tasakaalu kleebitakse, näiteks 60 kraadise nurga alla)

Vblla mõni töökoda viitsib nö superbalanssi kah teha, see on see, kui kõigepealt veljel leitakse kõige kergem koht ja selle koha peale keeratakse rehvi kõige raskem koht.
(uutel rehvidel on ju värvilised täpid peal)

Roolilatt mingit vibra ei tekita.


.


anduke88 - 07.09.17 18:52

Ok. Tänud info eest. Tegelen, annan märku kuidas tulemus oli.

Arvutist leidsin vaid tulemuse, kui lennujaama Tln Vianoris sai käidud 2016 aasta numbri sees, kui olid all vanad rehvid ja sild keerati paika. 2016 oli mureks, et vasak esimene rehv kulus ebaühtlaselt ja parempoolsest tükk maad kiiremini.
https://www.upload.ee/thumb/7433840/DSC_4149.JPG
Aga siin pildil on aga, nimelt on see see variant, mis tehti standard vedrustusega (kui mälu ei peta, oli tolle paberi üleval osas 1BA ja 1BB). Mu meelest ka siit on üks leht puudu. Üks peaks olema see, mis seisus masin sisse tuli, teine leht see, mis peale keerati. Antud pilt pigem selle kohta, millisena tookord sisse tuli.
Kui kohapeal märkuse tegin, võeti auto uuesti sisse ja tehti uuesti õhkvedru järgi.
Kahjuks ei leia õhkvedrustusega stendi tulemuse pilti.


stihl - 08.09.17 12:17

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
kui lennujaama Tln Vianoris sai käidud 2016 aasta numbri sees,


Kui rehvid on samuti nende käest pärit ja nende paigaldatud, siis soovitan jätkata jonni, kuniks asi saab hea. (balansigarantii muidugi 2000km Eesti teede peal ei ole; et uuesti tuleb töö eest maksta, see on normaalne; ok, vahel ka vaieldav, aga mis siin vaielda, kui töö hind pole rehvide jm kõrval jalustrabav)
Aga ärgu rääkigu, et autol on loksud sees vms.

Kunagi töötasin Vianori emafirmas Peterburi teel ja juba siis oli neil tase päris kõrge - telliti spetslaudadega montaa˛ipinke (mis 22" velge väljast suutsid haarata) ja juhtus ka seda, et esindused tassisid oma värisevaid autosid treilaga sinna, sest ise ei saanud oma kundedel (ka uutel autodel!) balanssi paika.

Seda superbalansi juttu kuulsin samuti esimest korda seal, mingi Pirelli tehaseekspert käis vigases inglise keeles koolitamas, kuidas asjad käivad....:D
Eks nad seal italy`s olid oma ferraridega korduvalt juba jamanud ja teadsid, mis värk on. :P

.


anduke88 - 12.09.17 16:40

Käisin pingis rehvidega ära ja tulemus - 1 rehv on omadega õhtal. Oi kus viskas velje peal, ükski tasakaalustus ära ei olnud kadunud, ilusti 0 peal. Eks annan teada kas vahetavad paari kaupa või üksikult. Eks näis.
Hetkel laos uut ei olnud, eks läheb nüüd garantii keissi alla.
Ja kui vahetatud saab, annan märku, kas vibra kadunud või mitte. Aga arvan et kaob.
Ei visanud külgsuunas, vaid üles ehk nagu treppi. Veider.
-e-
Nii, täiendan oma postitust. Tänud abistava info eest.

Vahepealne aeg läks, et oodata uusi rehve mis tarniti. Uued rehvid läksid alla - sõites probleem kadus. Pingis oli näha, vana rehv viskas ennem demontaa˛i. Rehvil ei märganud ühtegi defekti ega muna vms.
Uued rehvid velje peale - pingis kõik super, stabiilne ja ilus.
Sain kümmekond km sõita, nägu naerulet kõik lõpuks ometi korras ja jälle - hakkas pidrudusel vibrama.
Võtsin ise ratta alt, sest mälusopis hakkas kipitama silmanurgast pingis rehvimontaa˛il üks nö sirgjooneline plekk veljel. Ja oi üllatust - velg on katki. Nii imepeenelt, lisaks randi pealt ja päris pikalt ehk pea 10 cm. Selline tunne nagu vaibanoaga lõigatult. Ühesõnaga auto all ei näe kuna siseküljel ja pingis samuti ei märkagi sellist soont. Lisaks pole ühtegi kohta, et velg oleks isegi kahjustada saanud või mõnda löögikohta vms.

Veider, et esialgne töökoda seda ei märganud. Okei, võibolla tekkis see siiski vahepealsel ajal. Veider, et probleemi korral teine töökoda ei märganud rehve kontrollides et velg on katki. Veider et kolmas töökoda ka ei märganud kui rehve veljel asendatud sai. Ju siis keegi ei süvenenud korralikult velge, vaid vaadati rehvi.

Ega midagi - võtsin ja keerasin varuratta alla ning pidurdusel enam miski ei vibreeri.
Ehk kogu mure kokkuvõtteks: probleem oli katkises originaal valuveljes ja viskavas uues rehvis.
Võimalik, miks alguses sõita sai normaalselt et alguses ei toimunud miskit aga velje prao suurenedes velg enam ei olnud nö ümar pidurdamisel. Ning see omakorda tegi veel rohkem haiget ka rehvile.
Ehk kokkuvõttes targem > vaata ja inspekteeri vajadusel ise ja korralikult ja üksipulgi, sest viga võibki olla veljes/rehvis, mitte pidurites või veermikus.


anduke88 - 22.04.19 07:00

Pöördun oma vana teema juurde uuesti tagasi. Nimelt on ikka mingi vibratsioon tagasi tulnud. Läbi rooli ei tunne, aga tunneb läbi tagumiku-auto kere. Salongis kasvõi käe vastu kere paned on vibra ilusti tunda. Alla 50 km/h tunda ei ole. Võimalik et hakkab varem, ei oska öelda, aga 70+ kindlasti.
Nii suvel kui talvel 245/40R18 ehk originaalmõõt all.

Rehviteema sai lõpu - 2018 sügisel sai ostetud uus komplekt velgi + uued Goodyear rehvid, käidud pingis, alla pandud - no ei saanud väga aru probleemist. Kuna temperatuur oli juba õues suht 0 kraadi ümber siis suverehvid olid nagu olid ehk suht jäigad juba.
Lisaks 2018 sügisel sai ostetud korralikud originaal valukad koos Nokian naastudega - kui Audi S5 all olid, sain sõita nendega umbes 1500km - ideaalsed, ei mingit vibra. Lasin pingis üle vaadata - ok. Keerasin need C6 alla - tundus et oli vaikus. Uuesti hakkasin vibratsiooni tundma selle aasta veebruaris, kuid siis läks auto naisterahva kätte paariks kuuks > temal oli igast asendist ideaalne sellega sõita ja minu jaoks see mure jälle vaibus. No tema võib vist hobuvankriga ka sõita - ikka on hea - peaasi et sõidab.

Aprilli alguses vahetasime uuesti autod ära - sõidan naastuga - ops kus korralik vibra sees. No okei, äkki on tasakaalustus minema lastud. Kannatasin nädala ära, vahetasin veljed ära ehk need uued veljed + Goodyear rehvid mis 2018 sügisel ostetud. Igaks juhuks lasin neid teises ettevõttes pingis uuesti igaks juhuks kontrollida ennem alla keeramist - kõik ideaalne. Vaatasin ise ka kõrvalt, rehv ja rehvisooned jooksid ka ilusti, ei mingit hüppamist kargamist vms.

Panin alla - ikka vibrab. Kuna neil velgedel on sees ka rehvirõhuandurid, mis näitavad temperatuuri, siis nüüd läks asi huvitavaks (sest ma ei olnud varem temperatuurile üldse tähelepanu pööranud). Vaatasin rehvirõhke - esisillal ühed ja esisillal (300km sõitu) temperatuur suhtkoht sama, ehk erines 1 kraadi võrra. Okei. Seega vea piirides ütleks.

Nii, nüüd tagasild. Rehvirõhud samad, aga temperatuur erineb 7 kraadi. :o Ehk vasak tagumine rehv on 7 kraadi soojem kui parem tagumine sama rehvirõhu juures.
No et äkki on anduri vms viga - tõstin rehvid eest taha ja tagumised ette. Sai ära nullitud ja andurid uuesti kalibreeritud ja mis arvate - jälle tagumine vasak on 7 kraadi soojem kui parempoolne.
Seda rehvirõhku-temperatuuri on meeles olnud näppida vaid maanteel. Peaks ka linnas sõites proovima - kas hakkab mingi km läbimisel vasakul taga jälle temperatuur tõusma.

See, et auto ühes nurgas on rehv alati 7 kraadi soojem kui teisel pool, minu jaoks tähendab see mingit viga. Ehk kui soojem, siis takistus on suurem. Rehvid veel nii värsked ehk et kulumist ei ole täheldanud.

Pulli pärast viskasin needsamad rehvid velgedega sellel nädalavahetusel ühe A5 alla - mitte mingit vibra ei ole. Seega siit ma tõmbaks joone alla rehvi ja veljemurele > see ei saa antud juhul vibra enam tekitada.

Küsimus - mis võib tagasillas, vasakul tekitada takistust?
Pidur peal - isegi kui on, siis rattad üleval rippus tõstuki peal saab ideaalselt ratast ringi ajada - ei mingit takistust.
Rattalaager? No ei anna mingist asendist loksu.
Veovõll diffrini?
Vedrustust ei tahaks uskuda, sest kui õhkpadi vms läbi, vajuks auto allapoole - ei vaju.
Sest vaadanud -lammutanud autot ise > no mõistus otsas.
Töökojas tuttavad ja rohkema autoremondi teadmistega inimesed > mõistus otsas.
Mindud vahepeal töökotta > mitte miskit ei osata öelda.

Tõesti, selleks et vibrast lahti saada, hakka taga vasakul katseeksitusmeetodil juba juppe vahetama :o


antsvolli - 22.04.19 07:14

Sillad sirged, mingi puks kulunud, polt kuskin natuke lahti?


stihl - 22.04.19 08:03

Kui kõik 4 rehvi lämmastikuga täita, mis siis tempiga juhtub?
12 euri maksab see katse ja rallikatel ja tsiklitel juba ammu kasutusel ja igapäevarutiin.

Mis vibrasse puutub, siis kas ma saan õigesti aru, et vibrab ainult konkreetne auto, ükskõik, mis rattad sinna alla panna?
Quattrol peaks tõstukil kõik 4 ratast saama sajaga pöörlema, kas siis silmaga ei ole midagi näha või käega tunda?
Mingi ratas peab rummu otsas valesti istuma vms. Kui nad balansipingis või mõne teise auto all ka kõik ideaalsed on.

.


tl470487 - 22.04.19 09:28

Alusta rooliotstest - need on kõige levinumad vibra tekitajad pärast pidurisadulat-kelku/kolbe.

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88


Tõesti, selleks et vibrast lahti saada, hakka taga vasakul katseeksitusmeetodil juba juppe vahetama :o


anduke88 - 22.04.19 10:51

Sillad on sirged. Sillastend sai tehtud august 2018, Audi Tallinna esinduses. Kui ennem oli probleemiks näiteks esirehvide kulumine, siis pärast on kõik tiptop korras. Sh ka kogu talvehooaja all olnud naastrehvid.
Viimane kord auto tõstukil oli, käisin poldid-mutrid mis silma hakkasid üle - ükski ei ole lahti. Kuigi jah, võib uuesti ajada ja pikemalt süveneda-proovida.

Täpselt nii - vibrab ainult konkreetne auto. Ükskõik mis pidi ma antud autol rehve-velgi ringi ei tõsta - ikka vibrab. Kui viskan samad veljed muude autode alla - muud autod omakorda ei vibra. Näiteks eile ma tõstsin Passati alt 17" veljed koos lamellidega C6 alla - ikka C6 vibras. Ühesõnaga vahet pole mis rehvi-velje komplekt on all - probleem püsib.
Rummu otsas kõik okei. Istub ilusti ja tihkelt vastu. 57,1 originaal velgedel ka keskava ning ning ümbrus puhas ehk ei topi originaalvelge näiteks tsentreerimisrõnga otsa.

Kas rooliots tõesti tekitaks niimoodi vibra, et seda tunneb läbi kere, mitte läbi rooli? Sest rooliga on kõik suurepärane - läbi rooli vibratsiooni ei tunne.

Peab tõstukil proovima - leiab äkki lähipäevil teise julge kes sanga läheb ja endale ka kiiver pähe kui alt uudistama läheb :D Suht ohtlik katse. Aga selles suhtes õige, siis näeb ära, kas kõik asjad püsivad omal kohal või midagi hakkab liikuma.

No kui muid asju ei näe, peab tagumise vasaku piduri tõesti seibideks laiali võtma. Samas, kui ühe jutiga 300km lasta ja klotsid ketta küljes kinni, siis oleksid klotsid-kettad juba kulunud-randid sees või kui kangemalt peal peaks ketas punane olema kui seisma jääda lõpuks.


tl470487 - 22.04.19 11:01

Rooliotsa vibra nii keres kui roolis. Kui sadula kelk või silinder siis vibra rohkem roolis ja vähem keres.
On nähtud, et vibra tekitab ka kulunud veovõlliots (enamasti kasti poolne), aga see on madal tõenäosus.

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88

Kas rooliots tõesti tekitaks niimoodi vibra, et seda tunneb läbi kere, mitte läbi rooli? Sest rooliga on kõik suurepärane - läbi rooli vibratsiooni ei tunne.


antsvolli - 22.04.19 13:07

Siis kui juba kontrollida tasuks ka üle vaadata veosüsteem e. veovõllid ja nende kinnitused ning kasti ja diffri puksid.


stihl - 22.04.19 13:53

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88

Peab tõstukil proovima - leiab äkki lähipäevil teise julge kes sanga läheb ja endale ka kiiver pähe kui alt uudistama läheb :D Suht ohtlik katse. Aga selles suhtes õige, siis näeb ära, kas kõik asjad püsivad omal kohal või midagi hakkab liikuma.



See on üsna tavaline katse ja isegi suurte Land Roveritega korduvalt tehtud, ei juhtu midagi; ega tal kuhugi minna ei ole. (Neil küll otsitakse kardaaniasju pigem rohkem, aga eks pooltelgi ja rattarumme ka.)
Võib proovida nii rattad küljes, kui ilma ratasteta. Rehv koos veljega peab seisma täpselt sama "paigal", kui ta balansipingis seal kaane all on.

Rooliots ei tekita mingit vibra, ma pole küll ühtegi näinud. Kui on loks, siis munakas liigub ühte serva ja kogu video. Samuti ei tekita rämeda lõtkuga roolikarp või latt mingit vibelemist, neil on hoopis muu käitumismall, kui pekkis on.
(lõpuni sõidetud saanid, millel KÕIK asjad läbi on, jätame välja, s.o .ketas kõver + rooliots läbi + support koliseb küljes + rattad kõverad)
Sisemine pooltelje ots tekitab, aga see on rohkem esiveoliste teema ja on keskonsooli värinast tunda, sest kast kinnitub kere külge otse käigukangi all umbes.

Mis Reval selle vibra kohta ütles?
Neil on lehekülgede viisi technische informationen`it kogu maailma aakuute vibrade kohta ja teavad täpselt, kust otsida.
Sõnapaari "mõistus otsas" klaasmajas ei kasutata ja kui endal ongi, siis Ingolstadt`il ei ole see mitte kunagi otsas.
Ja vahelülideks on veel igasugu Audi Baltic Technical Centerid jne, kus on paljumakstud inimesed tööl. Isegi Volkkaril, Toyotal jne on.

P.S. Kui nüüd keegi hakkab taas inisema, et ma ólen miski Ingolstadt`i fanaatiline fänn, siis rahunega maha. Häid asju tehakse ka Stuttgartis, Detroitis, Münchenis, Aichis Jaapanis ja isegi Milanos. Mis on Itaalia.


prj - 23.04.19 11:27

Mina võtaks kardaani maha ja kontrolliks tasakaalustust...
Kui tuleb täpselt kerest ja roolist ei ole ning kõik muud murekohad välistatud, siis on suure tõenäosusega kuskil veeremis probleem - rattalaager, veovõll, kardaan.
Kui sul üks rehv kuumem kogu aeg võid ka tolle poole rattalaagri ja veovõlli ära vahetada "ehk aitab" meetodil.

Omal ajal RS4-l oli vibra sees ning jälile sain nii, et tegin auto esiveoliseks kinnikeevitatud Torseniga ja võtsin kardaani vahelt välja. Koheselt oli vibra paugust kadunud...


anduke88 - 07.05.19 19:18

Testi pole ikka saanud ära teha. Siis kui omal vaba aeg, siis tõstuk kinni ja kui omal aega ei ole on tõstuk vaba. Täielik nokk kinni saba lahti.
Igatahes rehv läheb ka linnas sõites soojemaks kui teine, ehk vasak tagumine soojem kui parem tagumine. U 10 km läbimisel tekib 2 kraadine erinevus. 15km peal ligi 4 kraadi. Aga see selleks hetkel.

Tegin ühe korraliku, pea 2 tunnise, visiidi ülevaatuspunkti. Loksutasime, logistasime auto igast asendist läbi et eliminieerida kõik kaikad ja puksid - kõik on tiptop seisukorras.
Amorditest - tiptop. Pidurite test - täpselt ühe sama palju võtavad. Samuti töötab ka kässer kenasti. Testis rullikutel tühjalt joostes on tõesti vasakul tagumisel takistus suurem. Pidurdusel on pooled võrdsed.

Mul siiski tunne, et peaks pidurid ette võtma esmalt ja alles siis rattalaagri ette võtma ja alles siis võllide kallale minema.

Aga konsulteerin klaasmaja poistega ka. Vaatame, kes leiab vea.

Uurin ka niikaua kardaani tasakaalustamist. Aga ennem kui miskit küljest hakkan ära keerama või kuskil lasen ära keerata, tahaks selle liikumise testiga ühele poole saada.


PTC - 08.05.19 10:47

Kui vibra ajal sõidupealt drivelt neutrali peale proovida. Mudugi ei tea kas see kastile lubatud.


anduke88 - 05.09.19 12:59

Nii, täiendan siis selle aasta muresid ka, nimelt minu probleem leidis lahenduse.

Probleemiks olid oma elu ära elanud mootoripadjad.

Viga need ei näidanud, avastasin poolkogemata ise, et ohhoo, mootor kappab ringi ju kapoti all....

Sai 3 patja tellitud mis võttis pikalt aega ning lastud töökojas ära vahetada (ojaa, see vasakpoolne on sellise koha peal et....). Ning tulemus - mitte mingisugust vibra ei ole enam mitte ühestki asendist.

Kui sai paar nädalat ennem vahetamist arvutiga vaadatud, ikka ei olnud ühtegi viga. Ning kui vahetuseks läks, oli tekkinud vasaku padja viga sisse. Tüüpiline.

Seega lõpptulemusena - vot kus lops. Otsid viga siit, otsid viga sealt, käid kümneid töökodasid ja TÜV punkte läbi, kõik kehitavad õlgu ja tuleb igast kardaani kasti rattalaagrite jms diagnoose.
Aga viga selline elementaarne, mida oleks võinud kohe esimesena kontrollida.
Aga huvitav, et padjad läbi kuid viga ei näita. Tegu oli originaal mootori patjadega. Arvan, et see häda võib teisi masinaid ka kummitada.

Hetkel olen siis 2 nädalat ringi sõitnud ja saan kinnitada et mingit vibra ei ole.


JaanK - 05.09.19 13:56

Pean ka vist kontrollima. Vahel on vibra suurem vahel väiksem.


stonestick - 05.09.19 14:14

Huvitav, et sul lahtine mootor ühtlast vibra tekitas. Mul on just pulseeriv vibratsioon (pigem isegi viskamine), kõige paremini tuntav 5nda käigu alguses. Ju on vääne ja kiirus täpselt paras. Peab ka padjad ära vahetama, samal ajal tuleks ilmselt kardaani pukile ka otsa vaadata.


anduke88 - 06.09.19 06:08

Aa, see vasaku tagumise ratta teema.
Rummud, kettad käisid stendis. Rummud olid okei, kuid tagumine vasak ketas oli kõver. Kuna ketas väga korralik, treiti sirgeks. Pandi alla tagasi, tol hetkel muidugi vibra veel oli alles (seega vahet pole kas ketas kõver või mitte, kui ikka mootoripadjad ära siis vibrab auto täpselt samamoodi edasi), kuid siis ei läinud enam nö vasak tagumine rehv soojaks, millest ennem juttu oli. Seega vasaku rehvisoojenemise mure oli vasakus tagumises kettas mis oli kõver.
Aga see jääb siiski küsimärgiks, et miks ta kõver oli? Ja et ainult üks...sõidaks mingist kergest "järvest" läbi tulikuumade ketaste-klotsidega saaks aru kui kõik on korraga kõverad, aga et ainult üks nii oli - veider.

Revalist abi ei saanud, sealt infot ei tulnud, va see, et tooge auto meile kuna neil pole "tehnilist võluvahendit", et siis hakkame viga välja selgitama veaotsingu käigus ja suudame oma spets mõõteseadmetega tuvastada piirkonna, kust vibratsioon tekib.
Ning ma ei näinud seetõttu mõtet Revalisse minna (sh ka seetõttu et juba niipaljudes erinevates kohtades ja punktides käinud, kuhu raha "niisama" matnud), sest jah, abi oleks võinud küll saada (ja äkki ka kiirelt) kuid pigem mõtled sellele, et äkki otsivad seal mitmeid päevi viga ja teevad oma teste....lõpuks veaotsingu arve on juba pool auto väärtusest - ei näinud mõtet minna võimaliku suure arve peale "arve suuruse täringuid veeretama". Muidugi, võibolla alternatiiv oleks olnud, et mehed oleks esimese 10 minutiga juba vea tuvastanud ja asi oleks tahe olnud.

Kui mootorit vaadata, siis vigaste patjadega sujuvalt gaasi andes ta ei viska, vaid hakkab mootorit viltu kergitama sujuvalt, aga siis panedki tähele et kuidagi veidralt liiga palju liigub mootor. Andes gaasi kohe vastu põrandat, vat siis viskab koheselt mootori poolviltu ning teine katse on täispöörded maha lastes poole/veerandi peal uuesti pedaal vastu põrandat lüüa - no selliselt kappas korralikult mootor, niiet tahtis juba õue tulla.
Ei olnud millegagi mõõta, aga tundus, et liikus hetkega umbes 5-10 cm. Ime et kapotti mõlki ei löönud :D

Korras padjaga sujuvalt gaasi andes praktiliselt ei märkagi et mootor liigub kapoti all. Pedaali põhja lüües tõstab sujuvalt hästi vähekene vasakut nurka ja liigub sujuvalt tagasi.

stonestick, kui ühtlaselt sõidad, vaata mis teeb vibra ja vaata kus on mootori pöörded ja kui pedaali annad, mismoodi pöörded liiguvad.
Kuigi tagant järgi on mul raske meenutada, mis ta tegi näiteks maanteel, kui 6. käik sees ja läksid möödasõidule kus vahetas käigu 4. peale.

Ühesõnaga kui mootor nii teeb, siis aeg padjavahetus ette võtta:
https://youtu.be/711n9fgep_0?t=169


antsvolli - 06.09.19 14:49

Äärmiselt meeldiv on lugeda teemasi kus autor on (läbi mitme kuu) lahendanud probleemi ära ja sellest ka teada andnud!!:cool:


commodore - 06.09.19 19:25

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
Nii, täiendan siis selle aasta muresid ka, nimelt minu probleem leidis lahenduse.

Probleemiks olid oma elu ära elanud mootoripadjad.

Viga need ei näidanud, avastasin poolkogemata ise, et ohhoo, mootor kappab ringi ju kapoti all....

Sai 3 patja tellitud mis võttis pikalt aega ning lastud töökojas ära vahetada (ojaa, see vasakpoolne on sellise koha peal et....). Ning tulemus - mitte mingisugust vibra ei ole enam mitte ühestki asendist.

Kui sai paar nädalat ennem vahetamist arvutiga vaadatud, ikka ei olnud ühtegi viga. Ning kui vahetuseks läks, oli tekkinud vasaku padja viga sisse. Tüüpiline.

Seega lõpptulemusena - vot kus lops. Otsid viga siit, otsid viga sealt, käid kümneid töökodasid ja TÜV punkte läbi, kõik kehitavad õlgu ja tuleb igast kardaani kasti rattalaagrite jms diagnoose.
Aga viga selline elementaarne, mida oleks võinud kohe esimesena kontrollida.
Aga huvitav, et padjad läbi kuid viga ei näita. Tegu oli originaal mootori patjadega. Arvan, et see häda võib teisi masinaid ka kummitada.

Hetkel olen siis 2 nädalat ringi sõitnud ja saan kinnitada et mingit vibra ei ole.


Palju autol ls on? Enda autolgi kahtlane vibra sees, ilmselt 430tkm ląbimisel oleks mņistlik neid patju juba vahetada.


mkb - 06.09.19 19:39

Tsitaat:
Algselt postitas: commodore


Palju autol ls on? Enda autolgi kahtlane vibra sees, ilmselt 430tkm ląbimisel oleks mņistlik neid patju juba vahetada.


400k km pealt on padjad kindlasti otsas juba.
Pigem küsiks, et mis tootja tükid külge läksid? Räägitakse et ainult OEM kannatab panna ja teistega jääb vibratsioon sisse.


anduke88 - 06.09.19 20:43

400k on ls.
Kolmas ehk väändepadi läks Audi OE jupp. Mootori hüdropadjad läksid FEBI toodangust. Parima hinna-kvaliteedi suhtega. Ning niipalju kui tootjalt kuulsin, nurinat ei ole sellega.
No FEBI parem kui optimal, lynx, vaico, birth, ocap või original imperium. Swagi osas jään vastuse võlgu.

Kindlasti, paljud autod hakkavadki lähenema 400 peale. Need mis keritud, nende läbisõit võib seal 600k juures juba olla.

---------

Aga teema kokkuvõtteks tänan kõiki, kes kas nõu või jõuga abiks olid. Tänan. ;)

Vibratsiooniga sai lahendus leitud. Loodan et see teema on abiks ka teistele kes taolise väga laiali valguva mure käes vaevlevad. Sest tõesti, vibratsiooni võib põhjustada praktiselt enamik asju ning eks igal ühel ole see väga individuaalne ning siit teemast leiab soovitusi, mida testida-kontrollida ning millistel tingimustel võib vibratsioon endast märku anda (pidurid näiteks).

Lisasin väikese lühikokkuvõtte ka teema esimesse postitusse kes ei viitsi seda mahukat teemat või pikkade tekstidega teemat lugeda.