Foorumi logo

Mure Tiptronic kastiga(3.0tdi quattro A5 2009)
Mikk_P - 26.05.14 17:26

Tere

Ise ei ole varem tiptronic kastiga kokku puutunud. Seega küsin targematelt nõu..

Autoks A5 3.0 tdi quattro, 6-käiguline tiptronic kast.

Esimene mure seisneb selles, et seisma jäädes ning enne peaaegu peatumist jälle gaasi lisades, läheb kastil ca sekund-kaks aega, et käik sisse lülitada. On juhtunud just siis, kui väga vaikselt gaasi vajutada. Siis ei ole ka pöörded väga palju üle tühikäigu tõusnud enne kui käik on sisse läinud.

Teiseks, on mind häirima hakanud see, et linnas sõites, kui tahan kiirendada, siis ei vaheta ta käiku kohe alla vaid kiirendab sama käiguga. Kui gaasi korralikult tallata, siis muidugi lõpuks vahetab alla.

Ning kolmandaks - 5nda lükkab alles alates 60km/h sisse, mitte varem. Väga harva läheb varem. See siis ühtlase sõidu puhul tasasel pinnasel. Teistel autodel lükkab kõrge käigu sisse ja siis kiirendamisel tõmbab käigu alla. Antud auto aga sõidab linnas kas 4nda või siis heal juhul 5ndaga ja kiirendamisel proovib sama käiguga hakkama saada kui peaaegu põhja ei talla.

Esimest viga juhtub haruharva ehk umbes korra kuus on tulnud ette. Teine ja kolmas on aga igapäevased mured.

Teema tegin profülaktika mõttes, et kas teine ja kolmas viga on antud käigukasti puhul normaalne nähtus?

Hõbenoolest olen pakkumise võtnud ning lähiajal panen aja kinni. Kas arvate, et Hõbenooles tehtav õlivahetus lahendab antud probleemid või on midagi vaikselt viltu läinud kuskil juba?

Muidu vahetab käiku kenasti ja mingeid muid anomaaliaid ei ole. Soovin ennetada võimalikke probleeme..

(Auto on aasta eestis olnud ja õlivahetuse ajaloo kohta andmeid ei oma)

Tänud ette vastajatele ;)
Mikk


SilverL - 26.05.14 19:26

Ma olen ise hõbenooles lasknud vahetada AKK õli ja difrife ning vahekasti oma ka. Pärast kui tööd valmis, õpetatakse autole uuesti käigud selgeks(adapteerimine).

Kuigi mul oli kõik väga heas korras tiptronicuga, läks käiguvahetus veelgi sujuvamaks. Ja kütusekulu väiksemaks.

Keegi läbi foorumi nagunii päris kindlalt ära ei ütle, mis autol viga, kuid selle põhjal, mis ma olen lugenud ja mis jäi Kadrinas meelde - arvan, et kast ei toimeta hästi õli kehvade määrimisomaduste tõttu.


tl470487 - 26.05.14 19:32

Õli vahetatakse välba/aastate järel ja mitte siis, kui midagi tunduma hakkab. Teiste sõnadega õli vahetus ei ole remont isegi ka siis, kui midagi selle tundega muutus.
See on üldine soovmõtlemine, et õli vahetus midagi korda teeb või lahendab. Kui auto ajalugu teadmata siis kohe ostes oli vast see teadmine, et ATM õli võib solk olla(!)


Mikk_P - 26.05.14 19:45

Minu küsimus oli mõeldud niimoodi, et äkki peaks seadma sammud kohe remonditöökoja poole õlivahetuse asemel. Soovin teiste inimeste arvamust/kasutajate kogemust, et kas võivad need tundemärgid olla tingitud vanast õlist või viitab see juba mõnele muule katki olevale asjale.


bob - 26.05.14 19:52

Sõida Kadrinasse, sealt saad ka pädevad vastused. Alustaks siiski dünaamilisest õlivahetusest koos adapteerimise ja softi uuendusega.

Olen seal ise kahe autoga juba käinud, mõlemal kastid trikitasid. Mõlemal korral aitas õlivahetus.


tl470487 - 26.05.14 19:55

Sellele küsimusele saad vastuse reaalselt mõnes pädevas kohas, sh HN.
Kui pöördud töökoja poole tellimusega õli vahetada siia seda ka tehakse. Kõik muud juhtumid vajavad diagnostikat ja seda üle interneti ei korralda - pinguta kirjeldada, kuis tahes aga pädevat diagnoosi siit ei tule.


SilverL - 26.05.14 22:40

Kadrina poisid ka parandavad kaste ja nad on Eestis ühed parimad kindlasti!

Ja nad ei ole sellist tüüpi mehed, kes vahetavad sul õli ära ja siis kui kast kinni on pandud ütlevad, et tegelikult on kasti sees ikkagi midagi tuksis, pane uus aeg, kulutame samadele asjadele veel töötunde jne.

Reaalne vastus antakse pädevate meistrite poolt, loe arvamusi, kommentaare nende kohta - lihtsalt ära kulunud õli on põhjustanud selliseid kastide paugutamisi, nõksutamisi ja mida kõike veel - ja vea kõrvaldamine seisnes vana õli uue vastu vahetamisel!

Mingi soovmõtlemisega pole siin midagi pistmist, kui määrimisomaduste muutuse tõttu tarkvara valesti arvutama hakkab on see normaalne nähtus - kui reaalselt midagi puruks pole, siis aitab kindlasti õlivahetus.


tl470487 - 26.05.14 23:49

Milline idioot hakkab õli vahetama alles siis, kui midagi tunduma hakkab? Soovmõtleja idioot? :D :D :D


SilverL - 27.05.14 00:44

Tavaline autokasutaja ehk?
Spetsialist siin ju sellist teemat ei püstita?
Pealegi kui autotootja(mitte kastitootja) ise ütleb, et kastil on sees "eluaegne" õli, siis mida üks tehnikakauge inimene näiteks mõtlema peab?

Kedagi idioodiks tembeldada on Sinu poolt väga OK käitumine.


tl470487 - 27.05.14 00:54

Hea, et tempel tabas. :D Mõlemal lausel on muide küsimärk lõpus ja see oli just sinu jaoks kirja pandud, kes soovmõtlemisele ei tahtnud hästi pihta saada. ;)


bob - 27.05.14 05:52

Tsitaat:
Algselt postitas: tl470487
Hea, et tempel tabas. :D Mõlemal lausel on muide küsimärk lõpus ja see oli just sinu jaoks kirja pandud, kes soovmõtlemisele ei tahtnud hästi pihta saada. ;)

Sinu neljast postitusest siin teemas pole heausksele küsijale mitte ühtegi soovitust ega vastust. Kõik inimesed pole auto diagnostikud ja spetsialistid. Kui sa aidata ei taha, siis äkki oleksid kuss vahepeal.


tl470487 - 27.05.14 08:09

"bob" tasemega lugejatele 4 postituse kokkuvõte:
1. Vaheta õli siis, kui seda on vaja ehk välp või vanus on saavutatud;
2. Soovmõtlemine on loota, et toolilt tõusmata on võimalik anda hinnang ATM töö kohta, sh ka seda, kas õli+filter+töö on põhjendatud kulu siis, kui ATM-l on tuntavad anomaaliad.

Need 2 vastust on antud küsimusele: "Hõbenoolest olen pakkumise võtnud ning lähiajal panen aja kinni. Kas arvate, et Hõbenooles tehtav õlivahetus lahendab antud probleemid või on midagi vaikselt viltu läinud kuskil juba?"

Tsitaat:
Algselt postitas: bob
Sinu neljast postitusest siin teemas pole heausksele küsijale mitte ühtegi soovitust ega vastust. Kõik inimesed pole auto diagnostikud ja spetsialistid. Kui sa aidata ei taha, siis äkki oleksid kuss vahepeal.


real-illusion - 27.05.14 09:08

Palju auto läbisõit on ka?


HangOver - 27.05.14 11:08

Ma ei teadnudki, et need 3 probleemid on. Omal samamoodi ja ei olen arvanud neid Tiptronicu omapäradeks. Mul ka alati alla ei lappa 60kmh kiiruse pealt kui kickdown just ei tee. Närvi ajab see, et kui enne täielikku peatumist hakata uuesti liikuma ja gaasi korralikult vajutada siis käib ikka paras jõnks autost läbi. Kohalt võttes ei käi. Tuleb rahulikult vajutada siis ok, aga see võib ka mootori suurest väändemomendist tulenevalt olla superchargeri puhul. Pole ühegi teise auto tiptronicuga sõitnud ka...:)
170tkm siin kellades.


Mikk_P - 27.05.14 14:08

Läbisõit 170t km.

Seepärast siia postitasin, et kusagilt ma lugesin välja, et selline käitumine ongi iseärane tiptronic kastile. Nagu kasutaja HangOver arvas.

Minul võrdlusmoment puudub teiste tiptronic kastidega. Võrdlusmoment põhineb BMW, VW ja Skoda automaakastidega. Samuti ka 2005a. Honda Accordi kast tundus väga mõnusalt toimetavat võrreldes A5. Saan aru, et Hondal on mootor nõrguke ka ja seega peabki kohe lappama alla, et natukenegi jõudu oleks aga 2011a 4.0D BMW X5 vahetab ka kohe käigu alla kui natukenegi kiirendada, olenemata sellest, et mootoril on jõudu enam kui küll.

Naljakas vaadata, et lihtne nõu küsimine tõmbab mõnel kasutajal närvi päris mustaks. Nakkuslik vingumine või mis see oligi..;)


R129 - 28.05.14 10:07

Käiguvahetamise kohad (mis kiirusel, sõltuvalt gaasipedaali asendist) on ära määratud tarkvaraliselt ja seal ei mängi õli selles suhtes rolli, et õlivahetusega seda kohta tarkvaras ei muuda. KÜLL aga mängib õli seal rolli enda viskoosusega - kui näiteks õli on ajapikku vedelaks muutunud (loe kuumaga on viskoosust parendavad manused välja lendunud ja ära hekseldatud) ning vana tarkvara lubab kiirendada/sõita poolibiseva muhviga, siis inimene vajutab sama kiirenduse/mineku saavutamiseks veidike rohkem gaasi. Kui nüüd võtta käigukast milles on paremate omadustega õli, mille tagajärjel toimub kasvõi natuke parem vedu hüromuhvis, siis selle tagajärjeks on veidike väiksem gaasi vajutus ning tarkvaraliselt vahetataksegi käik varem ära.
Täiesti suvaline näide: Vahetus 2->3 toimub nt 9 % kiirendusega/pedaali asendusega kiirusel 36 km/h. Uue õliga kastil toimibki see nii. Kui kastis on väga vana õli võib see tähendada, et saavutada 36 km/h kiirust on vaja pedaali vajutada 10 %. Samas tarkvara ütleb, et 10 % pedaali asendiga toimub vahetus 38 km/h. Omakorda 38 km/h saavutamiseks on vajalik 12 % pedaali asendit jne. Kokkvuttões tähendab see seda, et piisav tulemus saavutatakse näiteks 13 % ning hooga 39 km/h. Tegemist täiesti meelevaldse näitega - antud olukord kehtib rohkem vanemate tarkvarade ja vanemate käigukastide puhul milles kasutatakse tunduvalt rohkem libisevat hüdromuhvi.

Jõnks mis toimub kiirendamisel peaaegu seisma jäämise asendist:

ilmselt on tegemist olukorraga kus vaikselt hoogu maha võttes on sees käik nr 2. Õrnalt kiirendades soovib auto sisse lülitada käigu nr 1. Samas kuna koormus on väike tehakse modulaatorrõhk suhteliselt väikeseks (lülituse hetkel rõhk, et käiguvahetus ikka pehme oleks) ja kolbe liigutatakse suhteliselt rahulikult hüdroplokis. Enamasti ei suuda kast sellistel ebatavalistel hetkedel piisavalt kiiresti käiguvahetust ära teha ning tulemuseks on niiöelda kerelt paanika juhtplokis (lülitus on tellitud, aga reaalselt käiku ei ole veel ikka vahetatud), mille tagajärjel lülitatakse käik juba hilja ja kiiresti sisse. Selleks ajaks on mootori pöörded ja jõudlus juba veidi tõusta jõudnud ning tulemuseks on tugev jõnks. Raske öelda mis on suurim põhjustaja: kas veidi viletsa määrdeomadustega õli juhtploki siibrite vahel, vananenud õli (eriti kollane 1. gen õli) siduriketaste liiga hea haakijana või vilets tarkvara. Igatahes 2/3 masinates saavad uuendatud tarkvara ning korraliku rohelise 3 gen. õliga nendest vigadest vabaks. On olnud autosid millel see viga on ilmselgelt põhjustatud juba lekkivast ja kulunud hüdroplokist ja ainuke lahendust on uus hüdroplokk alla panna.

Audi on päris paljudel kastidel mitmeid kordi tarkvara vigu välja ravinud ning on olnud autosid millel on tarkvara niiöelda ennast lolliks õppinud (adapteerinud äärmustesse ning ei lase adaptsioone kustutada) ja tulemuseks on normaalse sõidu juures tugevad paugud ja löögid.

Audi ütleb muidugi, et tegemist on eluaegse õliga, aga tavaliselt lõpeb käigukasti eluiga tunduvalt varem kui muu auto.


HangOver - 28.05.14 13:02

Nii, et kokkuvõttes on meil mõlemal kastis korras, aga ilmselt peaks üle käima tarkvara uuenduse. Kas saab tarkvara uuendust ja kas on mõtet teha ilma dünaamilise õlivahetuseta?

Tegelikult on see Tiptronic kasti käitumine minuarust paras kosmoseteadus, nimelt käikude vahetamine.
Kui kihutad siis õpib selgeks eriti lühikesed vahetused ja rahulikult sõites läheb pensionäride reziimi, ehk siis maanteel tahab kickdown saada, et ei venitaks käigu allavahetusega. Multitronic on sõites ikkagi mugavam käiguvahetuste osas minuarust.


Fugitive - 28.05.14 14:42

Tsitaat:
Algselt postitas: HangOver
Multitronic on sõites ikkagi mugavam käiguvahetuste osas minuarust.

Multitronicul ei olegi ühtegi käiku vaid pidevalt muutuv ülekanne.
Tiptronicul saab selle iseõppiva reziimi väljalülitada.


Leopold661 - 28.05.14 14:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Fugitive
Tsitaat:
Algselt postitas: HangOver
Multitronic on sõites ikkagi mugavam käiguvahetuste osas minuarust.

Multitronicul ei olegi ühtegi käiku vaid pidevalt muutuv ülekanne.
Tiptronicul saab selle iseõppiva reziimi väljalülitada.

Taen,et seda tehti c5 kerega autodel küll ja asi läks sujuvamaks kohe. Kas ka uuematel see võimalus?


Mikk_P - 29.05.14 07:20

Tänud kõigile vastajatele ja R129 põhjaliku ja (tava)inimese keeles arusaadava selgituse eest!;)


HangOver - 29.05.14 08:13

Tänan jah R129, sul läks vist terve lõunapaus meile inimkeeles selgituse koostamisele:)


MK84 - 22.09.14 18:51

Tere,

Kõik eelpool mainitud "mured" olen ka ise tähele pannud. Autoks 2009 A4 3.0tdi, ls.122000

Minu kukalt paneb kratsima aga, teiselt kolmandale vahetamine.
Seda just rahulikuma sõidu juures.
Mis siis "häirib" on see, et muud käiguvahetused toimuvad täpselt ja konkreetselt.
Teise pealt kolmandale vahetab kast aga lisa jõnksatustega. Seda on näha ka tahhoka seieri kõikumise näol.
Kui hakata kolmandaga kiirendama, siis toimub selline anomaalia mida variaatorkastidel näha on,
kiirus kasvab aga pöörded püsivad praktiliselt ühekohapeal. Seda mitte lõppuni vaid 15-20km/h kiiruse kasvades edasi tõusevad mõlemad seierid koos. Ei ole seda täheldanud teiste käikudega.

Kas siin on põhjust hakata mõtlema õlivahetusele või millegi muu peale, või harjuda sellega kui
Tiptronicu eripäraga.

Eelpool kirjutatu on tingitud esmasest Tiptronicu kogemusest.

Tervitades,
Martin


teet82 - 08.03.20 20:30

Kasutan seda vana teemat, tuttaval mure A5 Tiptronic kastiga, ta ise pole kasutaja siin foormis.
Auto värskelt ostetud ja olevat tekkinud selline probleem, et gaasi maha lastes/mootoriga pidurdades ei vaheta 3-2, teeb seda alles prakiliselt seisma jäädes, umbes 10km/h. Kohalik kastispets olevat öelnud, et see on normaalne, ise ma suurt ei tea sellest. Kõik muu pidavat korras olema, kast ei peksa käike või midagi sellist.
Mis võib-olla on seotud asjaga:
Autol olid ostes erineva mõõduga rehvid all, diameetri erinevus ees ja taga oli vähemalt 1cm, nüüd vist vahetatud.
Autol olevat olnud mingi kasti viga enne müümist, õli välja jooksnud kuskilt radikast, olevat korda tehtud ja 3L juurde pandud, muud ei remonditud.
Omanik nüüd mõtleb, et kas tasub teha õlivahetus ja tarkvara uuendus, või on seal mingi suurem jama. Mõtteid?


Unisol58 - 09.03.20 07:54

A6 C6 tiptronic(6 käiku) käitub täpselt samamoodi. Mootoriga pidurdades käigukast D asendis pidurdab mootoriga kuni kolmanda käiguni ja S asendis teise käiguni.


masuurik - 09.03.20 08:39

Minul A5 kast samamoodi teeb, kuigi 10km/h on juba ikka 2 sees küll varasemalt... Esimesele vahetab päris väikese kiirusega.


teet82 - 09.03.20 09:56

Tänud, äkki seal siis polegi probleemi tegelikult.
Vaatasin järgi, omanik on kirjutanud, et 13km/h vahetab 3-2.