Tere.
Otsin siia mingi hetk veidi rohkem infot F103 platvormi kohta. Lingid ja enda poolt kirjutatut.
Kas endal mõni selline olemas?
Audi foorumis nii järsk küsimus F-seeria kohta ehmatab enamuse kohe ära, et mis Bayerische Motoren Werke masinatele vastet otsid.
Püüa leebem pealkiri panna
https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_F103
Eks googel on kõigil olemas ja isegi mina ei teadnud, et neid keresid kunagi nii "bemmimoodi" nimetati. Aga nüüd sain teada.
Korralikku sihukest F103-e oleks Talina kesklinna päris ülbe parkida...
Intervjuud stiilis misaastamassin ja palju bentsuvõtab oleks kindlustatud.
Mul vedeleb töökoja ukse ees praegu 1972a Opel Commodore ja 1970a Land Rover Series, mõlemad üsna heas seisus. (LRS on täitsa tutikas tegelt
välimuselt ja tehnikalt, aga seest ikka willis nagu nad omal ajal olid)
Ja isegi nendega on tulnud ette, et inimesed teevad nende autode taustal selfisid, nooremale rahvale ju täitsa tundmatud uunikumid. Õnneks on nad
hoovikaamerate vaateväljas, keegi pole veel kätt külge pannud. Ega neilt miskit võtta ka pole.
.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tere.
Ei ole. Kuna mul endal puudub kogemus C1 platvormiga siis mõtlesin, et teen teema selle kohta mida tean. Tee eraldi teema sa F104 ehk C1 kohta. Kõiki
asju ühe teema alla panna on veidi keeruline. Pean end mingi hetk kokku võtma ja hakkama teemat täiendama.
Üks videolõik F103 aastast 1965.
Audi F103 auf der IAA 1965.
https://www.youtube.com/watch?v=h3ITRjnnrfE
The F103 – Audi 60, 72, 75, 80 & Super 90
The F103 was based on the F102 platform which started production in 1963. F102 was the last car model branded DKW and last car model produced with a
2-stroke engine in West Germany. Despite having the state of the art 2-stroke engine and a contemporary unibody design the F102 sold under
expectations forcing the new owner VW to implement a quick change in 1965. Production continuing well into 1966, the F102 was made to accommodate the
four cylinder, four stroke MB M118 engine abandoning the DKW name and becoming the first Audi produced since 1938./
The F103 was in production from 1965 to 1972 available in 2-door/4-door sedan and 3-door estate versions. In total the production numbers were:
416 853 of which – 386 361 sedans & 27 492 estates (in German „Variant“, named similarly to VW esate models)
The various models in the range were labelled by the power output (PS - „pferdstärke“):
• Audi 72 – launched simply as „Audi“ (later named the 72), the launch model in 1965
• Audi 80/Super 90 – added in 1966 as „sports saloons“, Super 90 was produced only as a 2- or a 4-door
• Audi 60 – 1968
• Audi 75 – unification of the 72 & 80 from 1969 onwards
Engines in the F103 were Mercedes-Benz M118 inline-4’s varying from 1.5l to 1.8l. M118 was dubbed as „Mitteldruckmotor“ (in the 72 guise) due to the
unusually high compression ratio being mid-way between conventional petrol and diesel engines. It was later revised several times with increased
displacements and reduced compression ratios for improved reliability.
All the cars came equipped with a 4-speed manual gearbox. Inboard mounted disc brakes were featured in the front (disc brakes being still an uncommon
feature on mid-sized car market) with conventional drum brakes at the back.
Teen lõika ja kleebi oma auto teemast kus on juttu Audi Super 90-st.
Kuna Eestisse on toodud ka järgmine F103 platvormi auto, mis on teatud gruppides tekitanud kõvasti furoori ( http://www.auto24.ee/used/2925861 ) siis sai see auto huvi pärast üle vaadatud.
Tegu siis Audi Super 90-ga, mis on selle kere nö luks-/tippmudel. Kuna müüjat ma juba tean ning olen temaga suhelnud palju siis sain juba eelinfot
siis kui auto veel eestis polnud põhimõtteliselt.
Kuna F103 teemadel vist olen mina üks rohkem uurinuid inimene siinpool Alleuude siis räägiks erinevustest.
Super 90-t toodeti siis 2 ja 4 ukselisena. Mootor on sellel juba 1,8 liitrine 66kw (90hj, sealt ka nimi Audi Super 90). Visuaalselt on mootor sarnane
veidi aga asjad on teise kohapeal veidi, karburaator on teine jne. Ma väga palju ei jõudnud lahata. Radikas ja jahutuse ringi ajamise agregaat tundus
ka sama olema.
Kokku pandi F103-le peale 3 eri tüüpi mootoreid. 1,5L 40kw, 1,7L 53 KW, 1,7L 55kw, 1,7L 59kw ja 1,8 66kw. Kõik siis ridaneljad. Wikipedia andmetel on
ka mingi eksport mudel Audi 60-st 48kw.
Mis siis vahet on Audi 72-l ja Audi Super 90-l ?
Kuna tegu on luksversiooniga (preFL-ist räägime) siis on kroomi rohkem. Tiivakaared on kroomliistuga, taga C piilari peal on enne pagasnikuga
ühinemist kroom kaunistus mõlemal pool). Muud liistud tundusid samad olema (esitiiva peal käib ka Audi silt). Sees on istme külgede peal kronsad
kroomitud. Armatuur on kaetud mingi vinüül või linoleumi moodi kattega (aga seda on ka tegelikult juba tehtud ka Audi 60-tel ja vist ka mingi otsa
72-tedel). Muus osas on sisu sama neil. Raadiovalmidus on ka minu autol olemas. Audi Super 90-l oli ka antenn juhipoolsel esitiival aga kas see on
takkajärgi pandud või tehasest ma ei tea.
Bensupaagi kork on ka võtmega. Kas seda pakuti ka teistele pre-Fl masinatele ma ei ole kursis. Minul on ilma lukustuseta.
Mis oli üllatus minu jaoks oli see, et pagasniku taga ääres peale kütusepaaki oli suur auk tehtud ja seal seespool oli mingi kummiklapp, mis vist on
kasutuses pagasniku rõhu maha laskmiseks (kui luuki kinni panna??).
Tagatuled, esituled kõik on samad. Ma ei ole nüüd päris kindel mis versioonidele tegelikult pandi "kroomäärtega" suunatulesidd. Minu autol oli üks
kroomäärega ja teine tavaline kollane. Sellel autol tundus olema originaalis kroomäärega suunatuli ning annetasin ühe kroomitud versiooni oma varudest
talle (kuna sai soetatud korralik paar siis see mis auto küljes oli vana ja kulunud jäi üle).
Visuaalis on need autod väga sarnased (sama keremudel ju ka) aga saatan peitub detailides.
Mingisugune omapärane värk on nendel autodel esitulede ümber käivate kroomraamidega. Ka sellel autol on üks puudu nagu minuomalgi oli. Juu siis on ära
kadunud sõidu ajal vms.
Antud auto küll on veidi õnnetumas seisus kui minu oma. Seda just sisu poolest. Keegi on teinud ratsi ja paigaldanud tahhomeetri (seda originaalis
kindlasti pole ei preFL-il ega FL-il) sellises kujus. Lisaks on ära kaotatud sellega siis ka aknapesupumba/kojameeste nupp. Nipet näped asju oli veel
ratsitud. Lisaks on sisu ise (istmed) üsna läbi. Samas, korralikult ära lasta taastada pole hullu midagi. Kere tahab tegemist ka omajagu. Samas kui
kellelgi on pealehakkamist ja soovi siis miks mitte.
Need omapärased turvavööd nii sellel autol kui ka minuomal on Soome eripära vist. Mul on veel enamvähem viisakad lennukiturvavööd aga sellel aparaadil
on see kinnitamise poolne ots mingi jube kobakas. Kuidagi häiris silma. Üldiselt F103-dele vist turvavöid ei paigaldatud. Pole väga näinud ühtegi kus
oleks need olemas.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Jätkan offtopicut, aga näitan vähemalt stihlile Padarit ja fragmente autost: http://www.elamusreisid.ee/wp-content/uploads/Tanel-Padar_Audi-_kevad-2019.pdf
Ajakirjas näidati
Tsitaat: |
Näita siis .....enda vanakesi
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Long story short.
Minu auto sisu on nagu 60k sõitnud autol. Ei pragusid, et ei purunenud riiet tagaakna juures, ei kulunud istmenurki ega muud säärast. Need ülejäänud 3
mida ma näinud olen oma silmadega on olnud probleemse tagaistme seljatoega (riie puru ja mitte füüsilise vigastuse tõttu otseselt) ja esimesed istmed
osaliselt väga ära pleekinud (ühel oli ees ka riie lahkunud ja vedrud näha ) ja lihtsalt ära istutud. Rääkimata sellest, et nupud ja kõik muud asjad
(k.a. lagi) on väga heas seisus. Auto vajas sisepesu ainult kuna oli 30 aastat seisnud, ideaalis peaks keemilise laskma tegema, et päris prillikiviks
saada.
Minu auto tahab tegemist nagu iga vana auto ikka. Uued puksid leiutada või leida (1700-1800km sõitmist peale 30 aasta seismist teeb oma töö). Pidurid,
sidur, osa elektrist jne on uued või üle kädud. Nokitsemist on minu arvates omajagu. Samas on kindlasti inimesi kes arvavad, et kui käima läheb on
juba kõva küll ja muud polegi vaja teha. Auto omanikke on erinevaid.
Paar auku siin ja seal + ideaalis tahaks saada keretöid täies mahus (haljaks, katus korda, tiivas väike auk ja karbi tegemist). +- mõned liistud mis
vajaksid vahetust jne. Musta numbri jaoks on vaja mõned ersatsdetailid ka ära vahetada nagu genekas ja summuti, kütusepaak (mis oma reaalselt DKW F102
oma ja veidi õhem kui F103 oma).
Mis puutub teiste keresid siis see Eesti ajalooga F103 on prügi täielik (kui just ei hakkata 0st ehitama). Vene autotööstuse remondipraktikad on
sellele juurde aidanud väga kõvasti. Doonoriks mingil määral kõlbaks või siis peab palju aega, oskusi , vaba raha olema.
Teised 2 mida ma näinud on on klassikaliselt läbi esitiibadega (mädaneb nagu typ82/typ85 b2-d). Mädaneb salongi poolsest otsast koos lansekatega ja
tiivaääred ka. Samamoodi oli ka sellele Eesti ajalooga masinal sama häda.
Lisaks siis mädanenud põhi ja tiivaääred taga ning küljekarbid.
PS. Kiidan ilusa Jaguari eest. Kena töö.
Saatan peitub detailides.
Vähemalt minu Auto Union Audi-l on lugu selline, et "kellad" (temp, õli, kütus, kell ja vist ka spido) on DKW F102 pealt veel, mingi hetk muudeti
neid veidi ning uuematel on juba teistsugused. Nii palju kui ma vaadanud olen siis esimeste 66 ja 67 aasta omade omal ongi siis DKW poolt need
detailid. Mis aastal muutus ma pead anda ei saa. Võimalik, et 67 mingi hetk või 68 (siis juba kindlasti on teistsugused).
Saatan peitub detailides, jah.
Just pisiasjades, mis välja paistavad: poldipead, juhtmekimbud, selle kinnitused, jne 1000 asja, musta numbri komisjon loksutas isegi uksehinged üle.
(õnneks olid kõigil tihvtid vahetatud)
See spido käis Soomes "spidomehe" käes, kes treis selle konservi lahti, puhastas, korrastas seest, kroomis uuesti kroomrõnga ära, keris nulli,
vahetas klaasi ja pani kõik uuesti kokku:
Aga vaatasin pisut netis ringi, selgus, et sellele Audile juppide hankimine on vist paras peavalu?
Isegi Audi Tradition ei taha esisilda midagi pakkuda, kui mõned kasutatud õõtsad välja arvata....
Miskipärast on just tolleaegsed saksas tehtud keskklassi masinad üsna viletsalt jupipoolega kaetud, BMW ja Mersu vist välja arvata.
Sõbral on Commodore coupe 1972, no sellele saad osta umbes täpselt 5 varuosa.
Ja sedagi vaid siis, kui saksa keelt oskad lugeda.
Samas, mingid 6-70ndate Land Roverid, Alfa Romeod, Ferrarid, Porsched, kõik inglased, usakad (Mustang 69) jne on pea 90% ulatuses osadega kaetud ja
üsna odavalt.
2010a taastasin selle putuka ...
...musta numbrisse ja praktiliselt iga viimast kui kummividinat, kroomitud ukselinki, juhijalgealust plekki jne jne oli võimalik uuena osta. (uus
reg. number on A079, googelda MNT-d. Sergeile kas
pilditegemisel vastast on? Hull vend...mina oleks tol hommikul koju läinud, sest vihma tibutas ja tuul lõõtsus...Talle sobis imehästi.)
Ainuke jama oli esitiibadega, aga nende kohta leidis omanik ise Saksast firma, mis tegi esitiivad nullist valmis. (ideaalselt istusid külge, aga
seestpoolt oli keevitusjälgede järgi näha, et mitmest plekitükist osavalt serv-servaga kokku TIG-itud.).
Custom made tiib maksis 600€/tk, selle raha eest siin poleks küll seda ise valmis peksnud.
Samuti ei olnud mitte mingid küsimust autode A118 ja A114 juppidega, osta või terve kere. (LR-ile saigi Inglisest uus tsingitud raam tellitud)
Pull on vaadata ka nende mustanumbriautode ülevaatuste tähtaegu, mis on 4a ja pärast taastamist läbisõite. Keegi siin arvas, et kõik käivad kogu aeg
üritustel ja "pool Eestit" näeb neid.
Ega ikka ei käi ja ei näe.
Pigem istuvad oma konditsioneeritud kuivades garaa˛ides, 4bar-i rõhku rehvides (laoautode tavaline rehvirõhk!) ja kallinevad tasapisi.
......
Audide taastajatele veel üks ülilahe inspiratsioonivideo, mille lasi teha Alfa omanik:
https://vimeo.com/146158520
(kas keegi tunneb ära Kesk-Eestis koha, kus see lõik tehtud on? )
Mootor 1300 oli tegelikult vaikne (uus RV summuti), salong sai tal samuti vait nagu uuel A4-jal ja kast ei kolksunud, aga kõik hääled kleebiti hiljem
juurde, et kift oleks vaadata.
Kõrvaklappidega on ülivõimas...
.
Mõned aastad möödunud postitusest. Keegi asjatab ehk nüüd?