Foorumi logo

(Müüdud) Audi A6 1.9 TDi - 2001 - Michael
Michael - 07.10.13 21:32

7. oktoober 2013 sai soetatud oma esimene Audi

Oma Audi otsingul kahtlesin ja kaalusin A3'e ja A6'e vahel,
hetkel olen ostuga väga rahul, eks aeg näitab mis sellest saama hakkab.
Upgrade toimus 98. aasta Opel Astra F'i pealt.

Mark: Audi A6
Aasta: 2001
Mootor: 1.9 TDi (96Kw)
Vedav sild: esivedu
Käigukast: manuaal
Värvus: tumehall
Toodud riigist: Prantsusmaa

Varustust on küllaga, märkimisväärsem:
4x el. aknad
El. peeglid soojendusega
Kliimaautomaatik
Audi Concert helisüsteem
Veojõukontroll
Eesmised udutuled
Parkimisandurid taga
Valgustuspakett

Mõned pildid

https://lh5.googleusercontent.com/-FZifKiDr2TQ/Unttt7r0OsI/AAAAAAAAPZ0/ole6eQh9Kwo/w800-h410-no/A-1.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-mTElL9o4vJs/Unttu_DUhWI/AAAAAAAAPZ8/0jLwy88RaYY/w799-h447-no/A-2.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-gcbOAQ8HsB0/UqMPcAA85cI/AAAAAAAAPa4/iB5yEaTfpcM/w800-h415-no/A-11.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3827/11859257584_2e48cbd42c_c.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-08vq2dqVTgY/UlMZf-zyBII/AAAAAAAAPXw/82hXbAGJRJs/w424-h635-no/Au-2.jpg


Michael - 20.10.13 17:11

Auto juures paar viga ka ilmnenud vahepeal.
EGR klapp lekib natuke õli.
Kojamehed olid jube kehvad, kuid need said hambad ristis uued ostetud.
Pole eluski 50€ kojameeste paari eest maksnud.

Eesmised udutuled on väga karvased. Lammutasin ühe lahti, proovin restaureerida.
PILT

Pagasniku valgustuse andur ei tahtnud tööd teha.
Kiskusin polstri välja, natuke näppisin juhtmeid ja peale seda toimib alati.

Streigib ka ühe tagumise ukse andur, ei põle lombi ega jalgade valgustus.
Kunagi jõuab seda ka lähemalt uurida


JanisL - 20.10.13 17:27

Väga viisakas näeb välja :)


jaanus.lepik - 20.10.13 17:43

Miks sul 50 euri kojamehed on? Bosch vms maksis mul 36 euri 2tk.


Michael - 20.10.13 18:03

Tsitaat:
Algselt postitas: jaanus.lepik
Miks sul 50 euri kojamehed on? Bosch vms maksis mul 36 euri 2tk.


Samuti Boschi omad, Fixusest soetasin.
Tol ajal (auto sünnipäev 11. oktoober 2001) pandi sellele margile ulme-disainiga kojamehi.


Michael - 26.10.13 02:36

Palli tänavalt said üks päev valuveljed talverehvidega soetatud, tänan ka härrat jalamati eest.

Värv oli defektne, suht palju üles kobrutanud. Kapslitest üks puudu.
Väike kiiks minus sundis mind tööle.
Suur ettevõtmine see velgede käsitsi lihvimine aga varemgi head tulemust andnud.
Esimene velg sai täna krundi alla, värvkate tuleb ilmselt hõbehall.

Tegin foorumis otsingut uste mikrolülitite kohta, natuke paremat puitu ja rohkem punast oleks vaja.
Murekohaks on taga parempoolne uks.
Ust avades ei sütti ükski lamp, pimedal ajal selline viga mu autol tähelepanuta jääda ei saa.
Uksepolster sai maha võetud aga pimedas ei seletanud enam kus ja kuidas mikrolüliti üldse kätte saan.

See ikka seal välise käepideme pool? Oskab keegi lähemalt seletada kuidas selle kätte saan?

Lisaks on selle ukse juures ka aken vigane, alla läheb, üles lastes kisub viltu (kiilub kinni) ja peab käega järgi aitama.
Selle vea proovin ka lähiajal kõrvaldada.

Pilti kah veljest.


Siim89 - 26.10.13 04:00

Vaata ka ukse vahel olevas kummilutis olev pistik ja eriti juhtmed üle enne kui hakkad mikrolüliteid vahetama. Minul oli asi just selles.


Michael - 26.10.13 19:27

Ei aidanud seal miskit, suht kindel, et vigane mikrolüliti.

Kas keegi aitaks mind, kuidas see kätte saada?


OnuJack - 27.10.13 07:23

Pane mulle enda email privasse - võin sulle saksakeelse DIY juhendi saata.

Tsitaat:
Algselt postitas: Michael
Ei aidanud seal miskit, suht kindel, et vigane mikrolüliti.

Kas keegi aitaks mind, kuidas see kätte saada?


rocket - 27.10.13 08:26

C5 facelifti tagaukseluku elektriline osa ei koosne ainult mikrolülitist. Nii et viga ei pruugi üldse olla (ainult) lülitis.
Uks tuleb siiski aatomiteks teha, et lukk sealt vahelt kätte saada.


Michael - 06.11.13 01:00

Mis arvate? Tahaks kuidagi velgi erilisemaks teha.
Need on siis Palli tänavalt saadud veljed talverehvidega.
https://lh4.googleusercontent.com/-QTeEVl_b738/UnmFRQMuWPI/AAAAAAAAPZY/ryD3LvH3NeU/w801-h412-no/VELG.jpg


mkb - 06.11.13 06:56

Parempoolsel pildil oleks nagu piduritolmu täis veljed.


twistY - 06.11.13 08:09

Täiesti õudsad näevad need "personaliseeritud" veljed välja. A6 ei ole selliste katsete jaoks. Palun ära tee seda.


speissu - 06.11.13 08:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Michael
Tegin foorumis otsingut uste mikrolülitite kohta, natuke paremat puitu ja rohkem punast oleks vaja.
Murekohaks on taga parempoolne uks.
Ust avades ei sütti ükski lamp, pimedal ajal selline viga mu autol tähelepanuta jääda ei saa.
Uksepolster sai maha võetud aga pimedas ei seletanud enam kus ja kuidas mikrolüliti üldse kätte saan.

See ikka seal välise käepideme pool? Oskab keegi lähemalt seletada kuidas selle kätte saan?


Ilmselt seal pole mikrolüliti probleem nagu rocket juba mainis.
Enda masinal sain ka ukse pulkadeks võtta.
Luku sees on trükiplaat ja minul oli seal vaja kõik üle joota. Nüüd töötab kõik kenasti.
Aga et lukuni jõuda on vaja eest võtta polster, klaasi mehanism (2000 aasta masinal 4 poldiga kinni + tihend ukse küljest lahti) ja alles siis pääsed lukule ligi (kinni 2 poldiga).


Michael - 06.11.13 10:26

Tsitaat:
Algselt postitas: twistY
Täiesti õudsad näevad need "personaliseeritud" veljed välja. A6 ei ole selliste katsete jaoks. Palun ära tee seda.


Puhanud peaga tundub, et see peab tõesti photoshoppi jääma.

Ukse lammutamiseks pole rohkem aega leidnud...


rocket - 06.11.13 10:31

Kui ust lammutad siis märgi värvilise markeriga kahe alumiiniumkiilu asend ja ukseraami/poldipeade kõrgus uksepleki suhtes.
Pärast on lihtsam kokku panna ja reguleerimist on vähem.

PS. On ka juhtumeid, kus imestatakse miks ust enam paika ei saa, märkamata et kiilud on õigest kohast üldse plehku pannud.


audi_a4_v6 - 06.11.13 11:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Michael
Tsitaat:
Algselt postitas: twistY
Täiesti õudsad näevad need "personaliseeritud" veljed välja. A6 ei ole selliste katsete jaoks. Palun ära tee seda.


Puhanud peaga tundub, et see peab tõesti photoshoppi jääma.

Ukse lammutamiseks pole rohkem aega leidnud...

Kui järgmine kord velgi värvid, siis ära teibiga koonerda, teinekord kipub vales kohas värv lausa kiusu pärast sinna väga hästi kestma jääma:)


RistoRei - 16.11.13 15:59

Käisin isegi seda Audit vaatamas. Mootor töötas kenasti, mootori padjad olid ilmselt läbi (käisid kolksud kui kohalt startida). Samuti loopis vahepeal Airbagi tuld põlema. Kerel esines päris palju iluvigu ja tundus, et on kunagi mingeid detaile värvitud(tooni vahe). Piduri kettad olid ka kõverad, väristas päris korralikult pidurdades.
Muidu kena audi ja loodan, et teenib sind hästi.

Tervitades.


Michael - 07.12.13 13:21

Mulle meeldib pildimaterjali jagada

https://lh4.googleusercontent.com/-Xy-d3GwgiOo/UqMPVySoM6I/AAAAAAAAPao/NW3LXS7duHk/w726-h629-no/A-10.jpg

Vahepeal sai talveks valmistatud, veljed värvitud, tasakaalus ja alla krutitud

https://lh3.googleusercontent.com/-gcbOAQ8HsB0/UqMPcAA85cI/AAAAAAAAPa4/iB5yEaTfpcM/w800-h415-no/A-11.jpg


Michael - 30.12.13 22:58

Eelmine nädal avastasin parklas veovõlli kragina, läbi oli pp veovõlli ots.
Tänan Fugitive'i abivalmiduse ja vastutulelikkuse eest, et oli nõus selle vahetuse kiirelt ette võtma.

Edit 09.01.
Eelmine nv sai Haapsalus käidud, muidugi külastasin ka lennuvälja.
Spido järgi sai kätte 180 km/h
Tegin ka põdratesti, 13 aastat vana ESP toimetab endiselt edukalt.

Väike klõps ka

http://farm4.staticflickr.com/3827/11859257584_2e48cbd42c_c.jpg

Edit 29.01

Eelmine nädal oli mitu jama.
Teadmata põhjusel oli ühel veljel tekkinud siseküljele mõra, avastasin sõitma asudes esialgu vaid tühja rehvi.
Õnneks leidus müügis samasugune üksik ja väga heas korras velg.
Pikemat aega oli tüliks ka juhiuks, mis alla 0 kraadi ei sulgunud. Sai lastud lukusulasid ja õlisid, ei midagi, aitas vaid hommikuti pool tundi soojendamine. Fugitive'i abiga sai see korda, pesime luku korralikult ära, pole enam nädal aega streikinud.

Elektrikala - auto tarbib seistes rohkem kui ta peaks, pole veel lahendust leidnud


Michael - 28.03.14 23:30

Talv ei möödunud igavalt. Üks lumekamakas keset teed võttis ohvriks juhipoolse udutule võre.

Ilusate ilmadega panin tähele ka luugil olevate rõngaste defekte, kroom on kohati maha koorunud.
Just hiljuti said need kaks asja ka esindusest uutena tellitud.

https://lh3.googleusercontent.com/-gm67rFOvn9s/UzXx88-QdzI/AAAAAAAAP7A/p3em_Mtl29s/s600-no/Rings.JPG


Vahepeal said vahetatud kapoti ja luugi amordid. SWAG toodang.

800 km tagasi sai tehtud ka väike hooldus.
Õlivahetus filtriga, õhu- ja kütusefiltri, ees amortide vahetus.
Roolivõimu vedelik sai välja vahetatud ja süsteem läbi pestud.
Vahetusse läks ka parempoolne mootoripadi, mis kägivahetusel kolksus.
Olin sellega juba harjunud aga nüüd on märksa mõnusam sõita.
Talvel sai sõidetud kaetud radikaga, kuid peale termostaadi vahetust, sai sellest rõõmsalt loobuda.

Hetkel otsin kohti ja kogun soovitusi, kust leida soodsat autoelektrikut. Mure suhteliselt labane, auto võtab seistes liiga palju voolu. Vaja viga üles leida ja korda teha.


Michael - 04.04.14 18:29

Värskendasin mootorikatte välimust ja tegin mootorile väikse pesu.

https://lh4.googleusercontent.com/-bLuPnyQo2yM/Uz7h-ZbdMeI/AAAAAAAAP7U/BgaFDy9_s50/w827-h618-no/IMG_0981.JPG

Mingi hetk tuleb vist veovõllile uus kaitse peale sebida.

Praegu on see naljakal kombel kortsu ja vinti tõmbunud. Mõnusad praod ka sees.

https://lh6.googleusercontent.com/-Sn3x0ldumqs/Uz7iDWG2ERI/AAAAAAAAP7c/vV4tki7RUyU/w462-h618-no/IMG_0997.jpg


ragnara - 04.04.14 19:42

Tee seda kohe, enne kui tolm ja liiv sisse pääseb, vastasel juhul saad juba kulukama jupi vahetada.


Michael - 05.04.14 04:43

See on juba omal nahal läbi elatud parempoolse veovõlliga...
Katkine kumm ei ole kunagi hea.

Järkjärgult timmin autot, kui ilmuvad kriitilisemad mured, liigutavad need muidugi ka "To do listis" teised asjad kaugemale. Loodetavasti peab see järgmise nädalani veel vastu.


eivoe - 05.04.14 16:09

Kuidas minek on? Mul sama mootor ja 85kw aga väga uimane on minuarust.


Michael - 05.04.14 21:26

See on 96kW mootoriga ja minu arvates on minek täitsa hea. Eelmine auto, 74kW bensukas vana Opel on mul alles. Vahel kui tollega käru veetud vms ja tagasi Audisse istutud, hindan seda 96kW palju rohkem.

Mul on ka chippimise mõtteid olnud, kuid hiljtise kopsaka trahvi valguses ma seda enne rikkumise aegumist edasi ei mõtle. :D


Michael - 21.04.14 18:02

Mõõdetavaid andmeid kah.

Sai käidud SR avalaksul veerandmiili sõitmas, esimest korda elus.
Ajad tulid 19,34 ja 19,69
Kiirus lõpus 120 ja 118,9
Stage'mine läks hästi, reaktsioon oli pool sekki mõlemal sõidul.

Kiltsile sõites kadus maanteel turbo ära, üks väike voolik on liiga vanaks elanud ja lõhenes otsast, sai küll korda tehtud.
Turbo olukord tuleb nii ehk naa lähemalt üle vaadata.

Hiljutiste leidude käigus tuleb teha veel hooratta vahetus.
Spidoblokk peab remonti minema, sest võtab voolu, kõik näidukud ei lähe nulli, displei kaob soojaks minnes ära, valgus liiga tuhm.
Enne ülevaatusele minekut ootab eesmiste klotside vahetus tegemist.

Väike video


Michael - 01.06.14 04:09

Kolmapäeval andsin auto Teemo kätesse remonti ja õlivahetusse. Polnud varem tema juures käinud.
Turbo endiselt jamas aga nüüd sai korda. Olin vist juba ära unustanud milline tõmme tal on, sest suu kiskus kõrvuni kui Pääskulast minema sõitsin. Suured tänud Teemole!

Ilmselt teisipäeval sai ka rehvi sisse väike terasliist üles korjatud, sest enne remonti minekut olin sunnitud ratast vahetama. See sai samuti parandatud.

Parim asi selle mootori juures on kütusekulu. 6-7l/100km, sellepärast olen hakanud ka märksa rohkem ringi sõitma ja hooldusvälp tuleb ka kiiremini kui eelmise autoga :D


Michael - 06.06.14 19:24

Vahepeal said siis klubimatid autosse pandud, neetud ilusad ikka :D

Peale remonti sain ka täna kütusekulu mõõdetud.
Täis paak, sõitsin 705 kilti, paaki läks juurde 41,2 liitrit.

Kuluks tuli siis 5,84 l/100
Linn 80%
Trass 20%

Parem jalg on ikka raskevõitu, ei ökotanud.
Korralikult funkava turboga langes kütusekulu päris hästi, enne tuli alati sinna 7 kanti.


Michael - 17.08.14 16:16

Märkasin hiljuti, et külmast peast on mootoril liiga suur vibra ja tsipake jõudu on vähemaks jäänud.

Tuleb välja, et üks pihusti streigib, kuid selle saab järgmise asjana korda tehtud.

Sellest hoolimata, oli ju plaanitud AC Dragile minna.

Tulemused:
1. run 17,797
2. run 17,611
3. run 17,355

Parim reaktsiooniaeg 0,232 mis päris aasta jagu enam pole, kui võrrelda kevadisest poole sekundiga.

Esimene sõit sattusin kõrvuti Kristjan Onemari autoga, sellega polnud lootustki, nautisin lihtsalt lähivaadet selle elaja sõidust.
Järgmised kaks sõitu tegime kõrvuti sõbra A6 C4 2.8 sedaaniga. Meie autod (manuaal esivedu vs atm quattro) olid tehaseandmete järgi enamvähem võrdsed, need korrad võitis aga manuaalkastiga esivedu 1.9TDi.

Tänaksin ka ürituse korraldajaid, hästi orgunnitud ning ilmataadile oli vast altkäemaksu antud :D



http://s7.postimg.org/4x4688lzv/AC_7070.jpg


Michael - 15.09.14 22:14

Polegi siia kõiki olulisemaid remonditöid dokumenteerinud.

Vahetatud on tänaseks eesmised küljeklaasid, vanad oli üles-all kriimulised.
2 pihustit sai välja vahetatud
EGR pimedaks tehtud.
Siduriketas taastatud.

Eks ole veelgi tehtud aga kõik meelde ei tule.

Talveks sai salmis ostetud värske jooks Dunlop Ice Touch rehve.


Michael - 07.05.16 11:04

Väike vahekokkuvõte.

2015 aasta kevadel sai remonditud ja täidetud kliimasüsteem, lisaks vahetatud üks radika ventidest
Suvel said vahetatud kõik tõukurid, kõik pidurikettad ja klotsid.
220 000 juures vahetatud ka rihmakomplekt koos veepumbaga

2015 aasta detsembris juhtus ka väike õnnetus kus vasakult reastus minu autole otsa suurem veok.
Kannatajana tehti minu autol korda terve vasak külg. Avariis sai otseselt viga tagumine tiib ja tagumine uks.
Koostöös remondikohaga ja natukese omafinantseeringuga sai välja vahetatud ka juhiuks ja vasakpoolne esitiib.


Vead:
*Hakkas talvel ka "suitsema" diagnoositud viga on 4. pihustis. Ülevaatust aprillis see ei seganud, näidud on väga hästi normides.
*Parempoolne tiib vajab vahetust, roostetanud ja lapitud.
-Parempoolsete uste alumised ääred ja tagatiib ootavad korrastamist/värvimist
*Esiklaas vajaks vahetust - juhipool all nurgas mõra ja kundepool üleval mõra + väiksed täkked. Ülevaatust aprillis see ei seganud.
*Esituled kaotavad lakki, vajavad korrastamist
*Juhiaken ja taga kundepoolne aken ei tõuse omal jõul üles
*Juba 2013 aasta talvel sain teada et külma ilmaga võtab spidoplokk voolu (nimelt aku voolunäidik) - workaround talvel seisma jättes kaitse välja võtta. Suvel see ei seda kui vähemlt üle päeva sõita. Display kustub ära kui soojaks läheb.


Seoses välismaale minekuga tavalisest pikemaks ajaks on vajadus ka auto maha müüa juuli keskpaigaks. Tulenevalt vigadest tuleb ka soodsam hind kui turu keskmine.

Ootaksin praegu ostupakkumisi või näpunäiteid, mis peaks kriitilise tähtsusega korda tegema, et auto saaks probleemideta müüdud ja uus omanik ei peaks milleski pettuma.


Michael - 25.06.16 11:10

* Juhiakna tõstuk välja vahetatud.
* 4. pihusti vahetatud.

Hetkel tegelen spidobloki remondiga.
Kasutaja Dixi diagnoosis veaks spidobloki prose ja kaks näidikute mootorit vigased.
Hangin uue bloki kust mootorid saaks võtta ja Lauri vahetab siis need olemasoleval blokil ära. Prose on tal õnneks juba olemas.


Michael - 11.11.16 18:23

Sissekanne päevikusse:
Auto on olnud müügis nüüdseks juba 5 kuud. Huvilisi on olnud minimaalselt, saab üha selgemaks, et sõidan sellega veel mitu aastat :D

Juuli lõpus sai tehtud natuke värviöid, uue kuue sai kundepoolne tagutiib ja vahetatud esitiib. Seda siis lootuses, et müük läheks paremini.

Augustis sattus minu kätte terve neljane komplekt AWX pihusteid, sai hea hinnaga ja võtsin varuks.

Ostsin ka ühe spidobloki kui põrsas kotis, mõeldud oli ju varuosadeks. Minu üllatuseks oli see väga heas korras ja piisas vaid spido vahetusest ja kolme võtme immo ümberõpetusest. Särab eredamalt, ei viska enam lambiseid hoiatusi ning läheb korralikult magama. Boonusena töötab ideaalselt ka keskmine display.
http://s.pictub.club/2016/11/12/fm1JH.md.jpg

AC Garage'is sai oktoobris tehtud hooldus ja käigukastipatjade vahetus, esitulede poleer.
Oktoobri lõpus said välja vahetatud ka udutuled, vanadel oli klaasid karvased.
Sisse läksid täiesti lambised pirnid Rimist, valgusvihk näeb väga kena välja. Tooniks üsna puhas valge, meenutab LED valgust.

Teemo juures eelmine nädal vahetatud vasak veovõlli ots, peeglikorpused ning augustis soetatud pihustid.

Oktoobri alguses lakkas juhipoolne tagumine uks koostööd tegemast ja otsustas, et enam lahti ei tule.
Kuna taksot ei sõida siis selle korrastamisega otseselt kiiret ei ole. Profülaktika mõttes on valmis soetatud kõigi nelja ukse lukud.
Kui kellegil on anda nippe kuidas polster kinnisel uksel eemaldada, võib märku anda.

Pikemat aega jamas luugi andur, pagassi valgustus ei põlenud ja luuk ei tahtnud lukustuda. Uurisin nii kuidas oskasin, leidsin selle hädavaresest anduri ja piisas klemmide puhastamisest.

Sai veel enne lume tulekut kulgetud natuke kenamate velgedega ja väike Poola trip ette võetud.
Auto pidas end üleval suisa eeskujulikult ja vähemat ei ootaski.

http://s.pictub.club/2016/11/12/fciwY.md.jpg

Ees ootab sii praegu ukselukkude vahetus ja pidurite korrastus, tagumised kettad on ebaühtlaselt kulunud.

Kui auto veel kevadel alles, tahaks ära teha esiklaasi vahetuse koos katuse värviga. Tüüpveana on paar rebasejälge katuse äärtes.

http://s.pictub.club/2016/11/12/fm7Wo.md.jpg


Michael - 19.11.16 14:09

Eile vahetatud tagumised pidurisadulad, üks pidurivoolik, tagumiste uste lukud, mootoripadi, eelsüüteküünlad


Michael - 24.12.17 10:02

2017 aasta kokkuvõte

Läbisõitu 275*** km ehk aastaga lisandus umbestäpselt 20k

Kulud remondile aasta lõikes - 1150 eurot ja tehtud tööd:
2 x õlivahetus
uued pasunad
uued esituled
uus turbo vahejahuti
2 x turbotihendid
kkk tihendi vahetus
filtrite vahetus
sillaremont + sillastend (roolivarras + otsad)
uued tagumised pidurikettad + klotsid
jahutusvedeliku lõdvik

Enamik töid teostatud AC Garages.

Auto on olnud vahelduva eduga müügis aga nende turuhinnad on nii madalale laskunud, et ei näe enam mõtet seda head ökot autot alla 3k ära anda. Sõidan veel edasi ja ilmselt seni kuni midagi totaalselt katki läheb või kere täitsa ära hapneb.


Michael - 01.09.18 19:04

Võib teema arhiveerida, kevadest saadik uue omaniku käes.