Täna koitis siis see päev, kus sai enda koduhoovi esimene nii-öelda hobiauto veetud. Seekord siis selline valik – peatselt ka paremad pildid
korralikuma kaameraga tulemas:
Valikus oli palju erinevaid autosid (loe: Audi-sid), kuid valik langes sellele isendile just oma hea välimuse, väga hea tehnilise seisukorra ja teada
ajalooga autole. Lisaks veel peaaegu uus esisild, mis on garantiiga, täiesti veatult töötav mootor, heas korras kere, veatu katus ja väga heas korras
sisu. Kõik, mis on küljes, ka töötab. Auto nagu ei meenutakski eelmist sajandit ja näeb tõesti siga hea välja – muidugi selliseid autosid meil väga
palju pole ka ja kuna see sai soetatud teiseks autoks ehk pühapäevaliikuriks, siis valik on minu silmis igati hea.
Varustuse koha pealt just rikkalik ei ole, kuid see 2,6L V6, manuaalkasti ning sportsummutiga pakub juba oma emotsiooni ja feelingu. Mida Sa
hobiautolt rohkem oskad oodata, kui tehniliselt korras masinat ja võrreldes igapäevaliikuriga head emotsiooni. Peaksin ka mainima, et selline
rafineeritud masin, nagu mu B6 Avant on, ei paku just suurt emotsiooni, kuid hele nahksisu, 1.8T ja Avant meeldib mulle siiani väga ja see auto seda
ei asenda, kuid ligi võtsin ta siiski, sest see masin on just see, mida ma teiseks autoks endale saada tahtsin.
Peal on:
2,6 V6 ABC mootor
5-e käiguline manuaalkast
R16 valuveljed 225/50 rehviga
Mehaaniline katus
ABS pidurid
Elektriaknad
Tagaklaasi soojendus
Turvapadjad 2x
Valuveljed 16“
Udutuled ees ja taga
Soendusega istmed
Soendusega peeglid
Täismõõdus varuratas
Peeglid päiksesesirmides koos valgustusega
Tulede korrektor
Sportsummuti
Sportrool
S2 esistange
Stereo 4 kõlariga
Udutuled
… ja nii mõndagi muud, mis kohe meelde ei tule – kuid teema arendes hakkab ehk kooruma.
Üldiselt tundub, et sai hea valik ja selle V6-e hääl ning väändemoment on ikka head – minu esimene V mootor. Mootor korras, lekkeid ei ole (ei sees
ega väljaspool mootorit) ja peatselt saab ka uue rihma peale. Tehniliselt on üldse tegu heas korras Audiga, mis ei vaja nii pea mingit tõsisemat
remonti.
Tulevikuplaanid on helisüsteemi uuendada bassikõlarite näol, natuke katuse süsteemi hooldada, panna võimsam aku ja nipet näpet veel, et auto säiliks
vähemalt sama hea, kui ta praegu on. Ütleme nii, et see on mu esimene auto, mis mulle üldse emotsioone tekitab ka peale esimest nädalat sõitmist ja
huvi selle säilitamise vastu on suur. Mõte on ka veel mingi hetk osa või täielikult sisu uuendada, kuid eks seda näitab juba aeg ja rahalised
võimalused, mida keskmisel Eestlasel, nagu mina, just jalaga segada ei ole. Juhiistme uksepoolset küljepostrit peab küll mingi hetk kaasa aitama. Kuid
see on see auto, mille peale olen valmis oma kallist aega palju pühendama, et see ka paari aasta pärast sama hea või veel parem oleks. Hetkel on
vähemalt emotsioonid suht laes ja tunne on hea, et sai just see Audi enda manu veetud
Is: 187 255
Kiidan valikut!
Paistab tõesti kena olevat ja hea, et oled tehnilise poolega rahul. Edu!
See on vist see sama Cabrio, mis Flameko-s seisis. Eelmine aasta sai sellele oma silmaga pilk peale heidetud. Üks Cabrio on hetkel müüa ka Kadaka turul juba eelmisest sügisest saati, hinnaks 4999.-, 2.8 mootoriga.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Täna sai ka Pikaliivas korralisel ülevaatusel ära käidud - mitte ühtegi viga.
Mainiti veel lisaks juurde, et üllatavalt heade näitajatega heitgaasid nii vana V6 mootori kohta. Pidurid toimisid nagu vaja ja sillad tihedad.
Uuemaaja sillapuksid on ainult natuke pehmemad, mis laseb õõtsal rohkem liikuda, kuid mees ütles ka, et see suht tavaline nähtus. Esmaspäeval saab
Flamekos uue rihma ka peale koos kõige juurdekuuluvaga - rullid, veepump jne.
Siis jääb ainult sõidurõõm ja loodetavasti palju palju muretuid kilomeetreid.
Tsitaat: |
Täna sai siis Cabriole uus rihm koos kõige muuga peale - vana oleks ka veel kaua sõitnud (120 000 pealt ilmselt vahetatud), kuid sain hea pakkumise
Flameko-st ja ära ta saigi vahetatud. Teiseks ka see, et kuna autoga plaanis ikka pikalt kulgeda, siis on ka teatud südemerahu hinges. Aega võttis
kõigest kaks tundi.
Väike anomaalia kummitas ka täna hommikul - nimelt mootori pöörded hakkasid kõikuma, kui gaas maha lasta. Peale mõningast sõitu kadus ära ja päeva
peale rohkem ei tekkinud. Tühikäiguklapp vist mingit jama täis ja peab talle bensiinivanni andma. Auto seisis ka üsna jupp aega ja eks tuleb mõnda
aega sõita, ennem kui selliste pisivigadele tähelepanu pöörama hakkan.
Muidu liigub väga reipalt ja kui alguses arvasin, et tegu rohkem sellise väikese podisejaga, millel on küll väänet, aga mitte erksust, siis selles
osas eksisin küll päris kõvasti. Liigub päris kenasti ka 4 inimest autos ja ei ole selle koosluse kohta midagi paha öelda. Vanema aja Audi kohta ka
väga mugav.
Cabriole omaselt kere vedel, millega andis esimesed päevad harjuda, kuid nüüd enam ei häiri üldse.
Nädalavahetusel sai Audi endale ka keskluku pumba kõrvale mooduli, mille abil saab puldist uksi avada ja sulgeda. Ei ole veel pasunat soetanud ja
tuledesse juhet ühendanud, kuid järgmine nädalavahetus saab ka see ära tehtud. Tagumised kõlarid said ka uuenduse natuke paremate kõlarite näol. kuid
tulevikus tuleks nad võimu taha ühendada - see 4x50w mosfet ei kõlba ikka mitte kuhugi.
Is: 187595
Kusjuures cabrio peal on (vist massi tõttu) see 2,6 veel pea sekundi jagu aeglasem (0-100), kui tava b4, aga seda olen ma alati rääkinud, et korras 2,6 ei ole tegelikult halb mootor, lihtsalt mõni teine on natuke parem.
Tsitaat: |
Sain jagu ka sellest pöörete kõikumise ja kõrgel hoidmise anomaaliast - viga suht lihtne. Nimelt väga lõppenud aku jättis käivitamise hetkel
mootoriaju ilma vajaliku vooluta, mistõttu ei tulnud see täielikult taha. Aru sai sellest hästi nii, kui peale käivitamist ja natuke töötamist uuesti
välja suretada ning siis uuesti käivitada - siis oli kõik korras.
Nüüd uus aku peal ja enam seda jama mulle ei korralda.
Üks väike klõps ka vahepeale
Kange tahtmine oleks ka OMC-l auto lõppkiirus järgi proovida, kuid ütlen ausalt, et ei julge. Liiga vedel kere ja tunnetus ei ole ka nii hea B4-ja
sildadega, et julgeks väga üle 180km/h lasta, kuid teada on, et sellel distantsil ületab see auto ka 200km/h piiri - isegi lahtise katusega. B6-ga
olen ka proovinud ja samuti ei tunne peale 180km/h ennast väga kindlalt ja sellisel juhul ei tasu üldse proovida.
Üks sarnane isend 2,8 V6-ga on stardis olemas ja eks selle pealt näeb ära, kui suur see kiirus olla võib.
[edit 17.11.2013] Aku vahetus pöörete kõikumise juures ei aidanud - lahendus hoopis lihtsam: Põhimõtteliselt väljalaske torustiku lekked olid
põhjuseks, miks pöörded hüplesid külmalt. See mootor tahab väga tihedalt torustikku saada ja korralikult töötavat katalüsaatorit. Alguses ei pööranud
sellele väga tähelepanu, kuid mingi hetk hakkas ära tüütama ja siis võtsin kogu väljalaske maha, puhastasin liitekohad ära, mastiksit mehiselt vahele
ja kokku tagasi. Peale seda ei ole enam ka mitu päeva seisnud külma mootoriga mingit jama. See 2.6 tahab kõikidele silindritele ühtlast vastusurvet
saada, et korralikult töötaks ja peale seda ettevõtmist on probleemid kadunud.
200 km/h piiri sellel distantsil võid küll maha matta, 2.8 Coupe sõitis 2011 aastal 174km/h, tulemuste järgi läheb sellel distantsil vaja ikka veidi rohkem jõudu kui su 2.6 toota suudab. 180km/h võiks olla see realistlik kiirus millega arvestada
Ega vist, jah. 142kW A4-ga ma sõitsin 206. Cabrio on raske kolakas, A4q Avandist ainult mingi 15kg kergem. Riidekatuse aerodünaamika pole ka kiita.
Sa oled esimesse posti igasugu kõrvalist sodi kokku kirjutanud, aga ei loe välja, on see manuaali või automaadiga?
Tsitaat: |
Et siis tagaluuk vajab reguleerimist jah
Tsitaat: |
See pesu ja vahatamine on jah vaid hetkeline nähtus. Ise samuti löön nädalavahetusel Pärnus läikima ja kui Tallinna tagasi jõuan näeb välja nagu
tolmukäkk Eriti tumedate värvide peal paistab see välja.
Sisust võiks ka mõni pilt olla
Tsitaat: |
Ei ole ikka jõudnud sinna maale, et võiks autole ühe korraliku pesu teha, seest ära koristada ja läikima lüüa. Selle asemel lähen lihtsama vastupanu
teele ka sõidan A4-jaga päevast päeva ja "hobiauto" seisab niisama. Ennem puhkust on lihtsalt nii palju teha ja kui selle koristuse ning vahatamise
juba ette võtan, siis juba korralikult - eks ennem Jaani saab see ikka tehtud. Sõidan temaga ikka vahest - seismine ei mõju ühelegi vanemale autole
hästi. Homme saab ka uue roolilati kaitsekummi peale, et latt ei saaks kannatada.
Kuid siiski tegin praeguses pool puhtas olekus uued pildid uue kaameraga - ei jõudnud valmistuda ja pole just viimase sõna peegel, kuid siiski parem
kõvasti, kui nutifoni imepisike lääts võimaldab kuvada - arvutis pildid vähendatud mõõtmetesse, mis foorumi jaoks on vajalikud. Ise "armun" sellesse
autosse iga päevaga järjest rohkem ja olen väga rahul selle valikuga - aegumattu disain väga ilusas kuues. Tegin mõned klõpsud ka siis juba selle
tüütu jutu jätkuks - elukaaslane natuke ka poseerimisel abiks:
Tekita Annelile mingi tõsisem viga, küll siis see Cabrio mittekasutamise probleem iseenesest ära laheneb
Cabrio osas ma pole viitsinud mudeliuuendustesse väga süveneda, igastähes tundub hea kompott olevat. Facelift salong koos airbagiga sportrooliga, vana
tüübi ilus stange, luuptuled ja uuema tüübi piduritulega tagumine luuk. Muud hullu polegi kuid maki võiks kauge kaarega kuhugi eemale visata ning
tagant summuti tundub veidi madalalt rippuvat.
Pooltel cabriodel mida näinud olen hoiavad sumpad pigem maaligi kui stanges olevasse auku
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas istmed on mustavärvi või tumetume sinised? Muidu esiveolisel peaks see summuti kohendamine natuke lihtsam olema, quattrol on nii, et kui midagi
muudad, siis hakkab vastu kolksuma kuhugile. Ilus masin, edu!
EDIT: Püsika võiksid peale aretada, soovitan soojalt, tegelt ka käetoe, aga seal on agasid, igatahes oleks siis mõnus maantee cruiser suvisteks
avastusretkedeks .
Tsitaat: |
Täna hommikul avastasin, et selle koha pealt, kus see tagumine aken kokku voldib, on selline 5cm pikkune pragu sees - nagu noaga lõigatud. Ülejäänud aken selle koha pealt tipp topp. Oli ennem juba näha, et selle koha peal selline murdejoon, kuid nüüd juba pragu. Kas sellist pragu kannatab ka kuidagi parandada, et vesi sisse ei tuleks ja säiliks painduvus. Aken on enivei tuhm ja tulevikus tuleb ka uus aken, kuid hetkel tahaks sellest praost lahti saada. Kui keegi ise seda teha oskab, siis kompenseerin kogu vaeva.
Nüüd siis suveautoga ka esimene pikem sõit ära tehtud - nimelt Lõuna-Eestit sai avastamas käidud, telgitud, kalastatud ja üsna mõned kilomeetrid maha
sõidetud - täpsemalt pea 900km kolme päevaga.
Selle pikema sõidu esimene positiivne vastukaja auto poolelt on see, et torud said puhtaks ja see sportsummuti teeb nüüd seda häält, mida ta tegema
peaks - gaasi maha lastes kergelt paugub ja müriseb (ei oska seda sõnadesse hästi panna). Ka kogu mootori ja muude sõlmede töö muutus paremaks. Eks
auto oli pikalt seisnud ja konnad igal pool - nüüd neid enam ei ole ja töötab mõnusalt
Pidevalt linnavahel sõites sain küttekuluks keskmise 14L/100km ja nüüd maanteel 8L/100km, millest tugev enamus allalastud katusega, mis kindlasti
kasvatab seda kulu. Selliste korralike suveilmadega ei saagi selle autoga katus peal sõita, kuna siis lihtsalt sureb ära sinna autosse ja kliima oleks
suht naljakas selle auto puhul. Sellest 900km-st sain tänu ilmavanale 800 ka Cabrio hüvesid kasutada.
215/50R16 rehviga on ka metsateedel, kruusal ja ka kividel üsna OK sõita, kuigi kitsama rehviga roniks paremini aga kuna enamus sõitu ikka kõvakattega
teel, siis selline mõnus vahepealne kombinatsioon. Madalamaks lasta ei taha, kuna siis ei kannata selle autoga selliseid trippe enam ette võtta. Põhja
alla vaadates on nii mõnedki elutähtsad jubinad liiga madalal ja ei tahaks näiteks keset metsateed õlifiltrist ilma jääda kuhugi kännu otsa.
Aga, et teema järjekordne postitus liiga igav ei oleks, siis mõned pildid ka
Ennem sõidu minemist:
Esimene peatuspaik, ehk ööbimiskoha parkla:
Teine peatuspaik, ehk ööbimiskoha parkla:
Ja ka vaatamisväärsusi külastamas (päeval ikka ilma katusetta):
Auto sai nendel heitlikel teedel ikka üsna mudaseks, aga õnneks tuli ka vahepeal vihma, mis siis selle suurema maha pesi, kuid Cabrioga metsas käies
ei ole ta enam ka seest puhas - kaugel sellest - seega pesu homme ees ootamas ja siis juba ootuses, et uusi kohti ja kilomeetreid läbima minna.
Ja milline kalasaak oli?
Tsitaat: |
Väga õige. Cabrioga võib päris mõnus suve nautida olla. Endal plaanis soomet avastada lähikuudel.
Eks selle jaoks see auto saigi ju endale ligi toodud, et saaks suvel teistmoodi kruiisida ja elu nautida. Meenub kohe Sergei BMW Cabrio teema
Petrolheadsi blogis, kus oli ka kirjas, et naised jätab selline auto suht külmaks, aga mehed vaatavad järgi ja mõni on ka pakkumise teinud, et ära
osta - kohe ja sulas. Liiga väikesed pakkumised on lihtsalt olnud, muidu võiks juba klubiliikmete endiste autode alla panna. Kuid võin öelda, et on ka
pakutud kohe kätte summat, mis ületas tunduvalt seda, kui ma selle Audi eest ise maksin - tervelt 25% võrra kõrgemat hinda, kuid kuna ei ole ise veel
õiget maitset suhu saanud ja ostsin ikkagi sõtmiseks, mitte müümiseks, siis hetkel veel ära ei andnud.
Aga väga aus masin ja praeguses to-do listis on ainult katuse liikuvate osade õlitamine - on kriuksuma hakanud selle suure sooja ja niiskusega. Peaks
millalgi ka tagaakna korrastama, kuid kuna see auto liigub enamuse ajast ilma katuseta, siis ei ole see eriti prioriteetne. Hetkel ajab selle prao
katteks ka silikonteip asja ära.
Tsitaat: |
Vot ma pole cabriot omanud, kindlasti millalgi tahaks, aga tekkis küsimus, et kas 25C ja soojema ilmaga päikese käes sõites, näiteks linnas, ei ole sellist tunnet, et tahaks katuse peale lasta ja ikkagi kliimat kasutada? Mitmed tuttavad, kes on teist marki cabriosid kasutanud väidavad, et lahtise katusega sõitmise ilmasid on väga vähe, kas on liiga külm või liiga soe. Samas saan aru, et see kõik ei kehti hobiauto kohta, kus soovitaksegi saada teistsugust elamust, põhiautona on mugavam ikkagi katus peal ja kliima sees
Tsitaat: |
Ma vaatan, et audi tuulevõrk on ka päris kõrge, kas hoiab ka turbulentsi ilusasti kinni?
Tsitaat: |
Eile sain "toreda" kogemuse osaliseks Sossi mäest ülesse kiirendades
käis korraga põhja alla selline hele kilin ja tulemuseks oli väga plärisev summuti. Mõtlesin, et noh jah, midagi andis järele ja töö juurde jõudes
vaatasin ka korra põhja alla, et midagi ära kukkumas ei ole ja ehk peab koduni vastu. Töölt kodupoole sõites käis põhja all uus kolin ja siis nägin
juba küljeaknast mööda lendavat polti - kohati nagu effektne, kuid tegi ka murelikuks. Kiire kõne, kas saab kohe töökotta tõstuki peale asja
uurima.
Sai siis ülesse tõstetud ja tulemus oli see, parempoolsete pükste ja katalüsaatori vahelised poldid olid purunenud ja ainult üks läbini roostes pulk
hoidis seda kinni. Sain siis kohe uued poldid, võtmed ja saigi uuesti kokku tõmmatud. Eints viskas ka pilgu peale olukorrale - ma pidavat õnnelik
olema, kuna tavaliselt, kui juba üks kaks lähevad, läheb kohe ka kolmas ja siis ongi summuti otsapidi maas ja põhja alla kõveras.
Tuleb poodi minna ja hunnik polte osta ning need vanad poldid kõik uute vastu vahetama, ennem, kui kuskilt jälle järgi andma hakkab.
Täna vahetasin siis lõpuks selle halli maki vähe asisema maki vastu, mis enam silma ei kriibi ja annab ka päris korralikku heli välja. Sellega koos
siis ka kõlarite uuendus, ehk kogu helisüsteem sai natuke värskendust. Tweeteritele peab koha välja mõtlema - hetkel tõin polstri tagant lihtsalt
juhtme välja ja kleepisin B piilari koha peale esiistemete kõrvale. Ainuke mõistlik koht, kus segama ei jää ja neist ka mingit kasu on. Tulevikus
tahaks kuidagi korralikult lahendada.
Tulevikus on plaanis ka kogu kõlarite kaabeldus välja vahetada, kuna kardan, et osa kvaliteeti jääb just nende vanade ja liigpeenikeste juhtmete taha
kinni. Samuti tahaks kõik kõlarid võimendi taha panna, mis hoiaks ka selle helikvaliteedi puhtamana ja ei tekitaks kõrvalisi helisid.
Subwoofrit hetkel plaanis panna ei ole, kuna sellel auto ei ole selle jaoks lihtsalt kohta. Pagasiruum on isegi väike, et sinna mingi kast panna ja
pealegi ei kostu läbi selle pleki ja istme suurt midagi peale plärina läbi. Suusakoti asemele ka ei pane, kuna ei taha, et väliselt midagi näha oleks
ja auto originaalosad säiliks nii, nagu nad tehasest välja tulid.
Tsitaat: |
Käisin ka Lõuna-Eesti tripil ja kohe kuidagi ei tahtnud asjad ära mahtuda. Telk, magamiskotid, grill, süsi, riidekotid (neid oli vist liiga palju) ja muud kama. Tahan autot väliselt säilitada sellisena, nagu see kunagi tehase uksest välja veeres. Kui suudan välja mõelda, kuhu see võim või võimud ära pakkida nii, et neid näha ei jääks, siis ehk saab ka paigaldatud.
Tagumise istmealune ei paku vöimalust?
Neljapäeva öhtupoolikul jäi üks sama värviga cabrio peale Maardut suunaga Kuusalu poole silma, iseasi kas just sinu oma, köidab pilku küll.
Tsitaat: |
Cabrio on siiani olnud ainult puhas sõidurõõm - eelmine omanik hooldas ja remontis seda autot nii hästi, et ei ole pidanud ise siiani põhimõtteliselt
mitte midagi sellega tegema tehnillise poole pealt - siinkohal kiidusõnad juks11-le ehk Rauli suunas, kes müüs tõesti seda, mida lubas ja mitte midagi
paha ei ole öelda. Talvel, ehk varsti, kui ta seisma panen, siis plaanis ikkagi täiesti tutikas tagaaken soetada ja selle natuke päevi näinud akna uue
vastu vahetada. See vahetus saab omaette ooper olema, kuna ei ole sellistlaadi tööga kunagi kokku puutunud, kuid teen selle ära ja vajadusel kasutan
spetsialistide abi, kuid uue tagaakna see auto saab. Mõnesmõttes tühi töö, kuna see auto sõidab valdava enamuse ajast katus maas ja siis on see aken
kokkupakituna koos katusega talle ettenähtud panipaigas, kuid kuna Eestimaa ilmad ei ole armulikud ja Cabrioga saab ka väga edukalt varakevadel ning
hilissügisel sõita, siis on katus peal. Tegelikult saab ka Cabrioga väga edukalt talvel sõita, kuna tal tavalisest B4-jast suurem salongiradiaator
palju väiksema salongi tarbeks, kuid auto säilimise mõttes hoian talvisest keemiast ja külmast eemale. Soov on seda ilusat ja klassikalist isendit
sellisena säilitada, nagu ta on ja mitte roostetama lasta.
Mõnus auto ja kui kellegil on mõte olnud kunagi Cabriot omada, siis soovitan soojalt see järgi proovida, kuna see on hoopis midagi muud, kui kliimaga
kruiisida. Kunagi olin ka ise väga skeptiline ja mõtlesin, et meie kliimas on see täiesti mõtetu, kuid tegelikult on neid ilmasid ikka suve jooksul
väga palju, kus saad seda nautida.
[edit] Teostatud õlivahetus, koos õhu- ja õlifiltriga 192306km
Eile sai siis Cabrio niiöelda talveseadesse. Koopad ja muud kriitilised kohad korralikult puhtaks, 195/60R15 valguvelgedel naastud alla (igaks
juhuks, kui talvel peaks olema vajadus autot liigutada ja slikid 225/50R16 rehvid seda ei võimalda), spetsiaalne auto kate peale ja seisma.
Paarsada kilomeetrit tagasi läks ka uus õli, filtrid jms vahetusse, et talveks vanade vedelikega seisma ei jääks. Mõte on veel korra rattad alt ära
võtta ja mingi määrdega kõik pidurid üle lasta, et korrosiooni tagasi hoida, kuid eile pimedas ei jõudnud sinna maani ja ei tea, kas on seda üldse
vaja teha. Käsipiduri peale ei tõmmanud probleemide vältimiseks.
Suvel sai siis täpselt 5320km maha sõidetud, alates auto ostu hetkest kuni eilseni. Väga mõnus hooaeg oli ja loodan, et ka järgmine hooaeg tuleb sama
hea. Cabrioga sõitmise ilmasid oli ikka päris palju ja kogu sellest vahemaast sai vast ainult 500 kuni 800 kilomeetrit katusega sõidetud. Esimese
hooajaga veel küll ei saanud ja vahepeal tekkinud müügiplaanid on praegu maha maetud, kuid mitte liiga sügavale - et pakkumistele olen koguaeg avatud
ja sobiva hinna korral olen valmis ka loobuma.
Nüüd siis sellesse teemasse kuni kevadeni vaikus, kui just talvel mõnda head mõtet ei teki Cabrio edasiarenduste suunas, kuid sõitmised on
tõenäoliselt kuni märtsi/aprilli kuuni sõidetud.
Uuel hooajal siis uue hooga jälle
Is: 192575
Parem numbrituli on Sul läbi !
Piduriketastele mingid jampsi pole mõtet peale ajada, piisaks sellest, kui ajad klotsid kettast veidi eemale, et kinni ei hakkaks, roostekirme tuleb möne vajutusega hiljem maha. Minul peale köksu jäi tegemata ja hiljem oli klots kettal kinni, pauguga tuli lahti hilisemal liigutusel, hiljem ajasin klotsid kruvikeerajaga veidi eemale, viimasel liigutusel pole probleemi olnud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kui ma täpselt sellise kuskilt saaksin ja veel õiget värvi ka, siis isegi mõtleks, et see paika panna. Peab lihtsalt vaatama ennem mõne Coupe või Cabrio pealt, millel see olemas on, et kuidas see käetugi käitub, kui iste ette kallutada tagaistmele pääsemiseks. Kas vastu käsipiduri kangi või käigukangi ei hakka käima?
Nädalavahetusel sai lõpuks auto garaazi aetud - alguses oli küll plaan, et jääb koju katte alla ja õue. Kuid siiski sai otsustatud kuiva garaazi
kasuks, kus talvel tekkida võivaid arendusmõtteid saaks arendada. Üks viimane klõps ka veel ennem sisse ajamist:
Jube naljakas näeb ikka välja nende velgedega - B3-e ET tõttu hoiavad rattad jube koopasse ja nagu pisikesed on ka, kuid ajab asja ära - ainult varju
alla sõitmiseks ja seismiseks ning kevadel tagasi hoovi peale - rohkem neid vaja ei ole. Võibolla ka äärmise vajaduse korral varju alt välja- ja
tagasi sisse ajamiseks.
Asjalood on nüüd nii kaugel, et Cabrio on taas sõiduseades ja suverehvid alla kruvitud. Talvine seismine ei teinud autole liiga ja midagi kinni ei
jäänud. Eelmine omanik (juks11) hooldas seda nii hästi, et ka mõnekuuline seismine ei tee ei piduritele ega ka mootorile midagi. Aku peale, võtit ja
töötas nagu polekski seisnud üldse. Esimesed 70km juba see aasta maha sõidetud ja emotsioonid on taas laes. Talvel tekkinud müügiplaanid on taas
tahaplaanile jäänud ja ootan juba soemaid ilmasid, et saaks ka katuse esimest korda maha lasta.
Võtsin ka suurema puhastuse ette, et mõlemalt Audilt talvine tolm ja mustus maha pesta - nii seest, kui väljast.
Segusiibri peaks korra maha võtma ja ära puhastama, kuna liigub kuidagi raskelt ja ei sulgu piisavalt kiiresti. Eks peab jooniseid uurima, kuid seda
kõige lihtsam teha on.
Ära sai vahetatud ka suuremal hulgal lampe, mis aja jooksul olid oma töölepingu lõpetanud. rocket -i käest sain paar dioodi, millega saab signaplokist
ka juhtme lõpuks suunatuledesse ära ühendada. Konkreetse ploki puhul oli ette nähtud, et ühendatakse parktuledesse, kuid tahaks ikka suunatulede alla
panna.
Leidsin ka suunatuld eemaldades, et udukatel on täiesti olemas ka reguleerimiskruvi, kust saab ülesse ja alla keerata. Natuke timmimist ja nüüd
näitavad mõlemad kenasti vastu maad, mitte enam kuskile imelikesse kõrgustesse.
Üks pildike ka eilsest päevast:
Juba jõudsin Ehitajate teel ära ka näha, +7ga võiks juba katuse maha ajada
Tsitaat: |
Minul on esimene sõit katuseta tehtud juba.
Eelmine neljapäev oligi miskine +7, tuulesein oli vahel ja väga mõnus oli, külm ei olnud kindlasti mitte, sest salongi soojendustki ei pidanud põhja
keerama.
Täna sai taas ülevaatusel ära käidud ja suurepärase tulemusega lahkutud - 2015 a. juuni kuuni jälle rahu majas.
Kuid pikemat aega on häirinud vedel rool, vahel kriuksuv rool ja imelikult vedel piduripedaal. Täna haarasin poest liitri uut LHM+ hürdraulikaõli,
lasime vana välja ja uus asemele. Vana, mis välja tuli, oli ikka täitsa pruuniks muutunud ja hakkas juba sellist kasutatud mootoriõli värvi meenutama.
Usun, et sai enamuse vanast jamast kätte, kuid plaanis on paari kuu pärast protsessi korrata. Praegu läks peaaegu liitri jagu uut sisse ja see peseb
kõik kenasti puhtaks seest ning peatselt protsessi korrates peaks heaks kõik saama.
Tänane tulemus on see, et rool muutus mõnusalt kergeks, ei tõmble enam konarlikul pinnasel ja piduril ei pea seljas elama, et see korralikult võtaks.
Rool ei tee sellist kriksuvat häält ka enam, kui lõpuni välja keerata. Kogu protsess sai 15 minutiga tehtud ja olen tulemusega väga rahul.
Auto on vist liiga hästi teeninud, et juba nokin iga väiksema vea kallal. Sai täna kõrvaldatud imepisike immitsus radiaatori termostaadi vahel ja
nipet näpet üle käidud, et kas ikka kestab, või peaks poodi varuosasid hankima minema, kuid ei ole veel vaja ja kõik on tibens tobens.
Varsti peaks veel korra hüdraulika vedelikuga süsteemi läbi laskma, et saada veel seda vana pruuni ollust kätte ja rooli ning piduri veel paremaks,
kuid sinna maale veel jõuab.
Aga kuna rohkem midagi tarka öelda ei ole, siis panen vahelduseks siia teemasse paar pilti juurde
Esimene päev [18.04] sellel aastal ilma katuseta:
Päev hiljem korralik välipesu:
Ja nädal hiljem [26.04] uus pesu koos vahatamisega ja sisepesuga:
Ja kuna selleks suveks lubati super ilmasid, siis selle auto ajalugu minu kätes jätkub täie hooga - loodame, et neid top-off päevasid tuleb ikka
kuhjaga juurde
Auto liigub jätkuvalt väga eeskujulikult vanatehnika kohta - natuke siit sealt on ikka nokitsemist, aga ei midagi hullu - pigem selline viimase vindi
nokkimine. Vasak külg tahaks natuke poleeri saada ja sama poole alumised liistud võiks ka ära vahetada, kuid hetkel nagu to-do listis midagi polegi
eriti - natuke katust tarvis hooldada ja sellised tavapärased Cabriorõõmud.
Eile sai natuke rohkem katusega tegeleda ja uurisin, kuidas tagaaken katuse külge kinnitub. Pildil olevas asendis on seda hea uurida ja leidsin, et
aken on küll originaal ja õige liimiga liimitud, kuid mõnest kohast on liim natuke lahti tulnud. Peale selle ei ole aken lukuga ees, vaid on lukust
läbi õmmeldud luku aknapoolsest riideribast. Seega võiks luku lahti tõmmata ja aken oleks ikka ees. Tuleb mõned kohad üle liimida ja saab jälle
tihedaks. Tagaakna praole olen ka kohe kohe lahendust leidmas, kuid sellest kirjutan siia siis, kui see tehtud on ja enne/pärast pilte on panna -
tulemus peaks päris hea saama. Tervet akent ei ole mõtet vahetada, kuna muidu on aken täitsa tipp topp - ainult see neetud lõige aknas, mis kuidagi on
suudetud sinna tekitada.
Ja veel - kui kellegil on pakkuda hea hinnaga kapotti, mis ei roosteta, siis oleks huviline - parim variant oleks muidugi see, kui ta ka musta värvi oleks. Mul nimelt see, et ühest kohast valtsi vahelt on hakanud uss endast märku andma ja värvitöökoja sõnul ei ole mõtet seda ära teha, kuna seda ussi sealt kätte ei saa ilma valtsi laiali kiskumata ja ühesõnaga suht sisutühi töö pikemas perspektiivis - kapoti kood siis: 8G0823029C
Juba poolteist nädalat tagasi jõudis minuni üks pakike Saksamaalt, mis sisaldas
siis tuubi vedela plastikuga ja juhendit, kuidas seda kasutada. Tuli kaugelt tellida, kuna Eestist ei suutnud leida ühtegi sellelaadset keemiat, mis
suudaks polüetüleeni ja polüpropüleeni niimoodi liimida, et see koht ka pärast elastne jääks. Sai siis nimelt tagaakna pragu ette võetud.
Ennem töötlemist oli siis selline kena praegu sees:
Sisuliselt tuleb aken ära puhastada, kui on ennem teibitud olnud, siis kõik liimijäägid eemaldada ja kui servad hästi koos ei püsi, siis aitab
soojapuhuriga natuke soojendamine. Selle tulemusel muutub materjal pehmemaks ja on võimalik servad ilusti kokku viia. Peale seda peaks laskma muidugi
maha jahtuda ja siis juba külmkeevitus plastik peale. Nagu näha, siis mina ei saanudki sellest tugevast liimist täielikult lahti, kuid eks proovib
veel mõne ainega puhastada. Plastikut tuleb alguses rohkem panna, kuna kuivamise käigus kuivab 80% ulatuses kokku.
Peale kuivamist sai sama protseduur ka seestpoolt tehtud. Natuke ka veel poleerisin ja puhastasin akent ja tulemus jäi täitsa rahuldav. Eks mingi hetk
tuleks seda veel poleerida ja töödelda, kuid praegu on täitsa OK. Kui selle vahendiga veits hoolikamalt ümber käia ja kohe kõik tekkinud mullid
eemaldada, siis jääb ka tulemus parem, kuid mul see nii hea ei saanud, kuid pole ka väga viga.
Liitekoht jäi väga tugev ja tootja andmetel peaks see liide kuskil 5 aastat kenasti vastu pidama.
Kui kellegil huvi, siis mul on veel teine komplekt veel, mille võin maha müüa
Jäid Järvel oma isendiga silma, kui Viljandi mnt-le sai pööratud, miks mulle tundus, et tagaosa vastu maad?
Tsitaat: |
Kui üks päev kuuli ikka kokku laseb, siis tuleb asi ära lõpetada ja teine kord uuesti süveneda.
Sai uuesti skeem ette võetud ja süvenetud, kuidas mingi lüliti töötab ja mis olukorras kust kaudu signaalid liiguvad. Viga, miks luuk lukku ei läinud,
oli purunenud juhtmetes ja tänu sellele sai ka see tagaluugi lukk vist viga elektriliselt - sai massi otsale plussi peale vms. Lukk hakkas tööle, aga
kui katuse panipaiga luuki (edaspidi: katuseluuk) püüdsin avada, siis pani luugi lukk pagasiruumi lukku ja kuna vastusignaal puudus, siis avas uuesti
ja katuseluuki ei avanud. Panipaiga luku mikrolüliti vea võimalus sai elimineeritud otseühendustega, mis annaks signaali, et luuk on koguaeg lukus,
kuid see ei muutnud midagi. Järgmine loogiline samm oligi siis luuki lukustav mootor. Kuna kogu juhtimine käib massiga, siis kartust, et seal lühist
tekitada, suurt ei olnud.
Uurisin skeeme ja leidsin sellest mootorist väljuva ja katuse ajusse mineva signaaliotsa, kuhu antakse mass peale, kui luuk on lukus. Sellele juhtmele
panin silla massijuhtmest peale, mis annab ajule signaali, et nüüd on lukustatud ja võib katuseluugi avada - voilaa - tööle hakkas. Kõik variandid sai
läbi proovitud ja midagi see selles mõtted ei muuda, et kõik töötab ikka nii nagu peab, kuid enam ei tule see signaal läbi mootori. Kahte luuki
korraga ikkagi avada ei ole võimalik, kuna pagasiluugi luku mikrolüliti ei pane kogu ahelat ennem üldse töölegi, kui luuk kinni ei ole.
Alternatiiv oleks muidugi ka uus mootor osta, kuid 170euri on natuke liiga krõbe summa selleks, et üks signaaliprobleem originaal-lahendusega
kõrvaldada.
Nüüd on üks katuse aju ka riiulis varuks, kui seal peaks midagi töölepingu lõpetama.
P.S. Akende comfort funktsioon on peale neid jeblamisi ja pistikute puhastamisi tööle jäänud - ehk uste sulgemisel lastakse alati aknad kinni
Vahepeal pool aastat viimasest postitusest möödas ja hakkab taas uus hooaeg koitma. Eelmise aasta lõpus sai auto nii vähe kasutust töö tõttu, et ei
olnudki väga midagi kirjutada ja suht varakult sai talvisesse olekusse pandud.
Aga talvel sai soetatud uued rehvid, kuna vanadel ei olnud enam mustritki, mida mõõta ja võis pigem vormelile alla panna. Asemele sai ostetud sama
mõõduga sellised: https://www.rehvid24.ee/products/show/LY0012
Esimene sõit ka nendega nüüd tehtud ja päris hea - rool ka ei kisu enam, mis tõestab seda väidet, et kulunud rehvidega hakkabki auto rohkem teed
otsima ja rooliga tuleb rohkem mängida, et auto sõidaks seda teed, mida sina tahad. Rehvid on vaiksed, pidamine hea (ka madalatel temperatuuridel) ja
üldiselt ostuga rahul.
Talvel sai ka uus aku soetatud - seekord siis Varta kõige kangem versioon, mis kapoti alla mahub ja autole sobib: http://www.varta-automotive.com/en-gb/products/automotive/silver-dynamic/574-402-075
Oluliselt parem ja mõnusam käivitus.
Reedel läheb ka auto kevadisse hooldusesse Flamekosse Rauli juurde. Vahetusse lähevad mootoriõli, hüdraulikaõli, õhufilter, õlifilter, salongifilter,
kütusefilter, õõtsapuksid, välimised rooliotsad ja sellega koos ka sillastend. Uute rehvidega on niivõinaa hea sild üle teha, kuid kuna rooliotsad ka
enam esimeses nooruses pole, siis paneb kohe ka need uued. Õnneks on selle auto hooldamine ikka sigaodav ja jupid ei maksa suurt midagi.
Loodan, et tuleb normaalne suvi ja saab autos palju päikest võtta
Seekordne hooaeg algas täpselt kuu aega varem, kui eelmine aasta - loodetavasti tuleb ka rohkem kilmeetreid ilma katuseta.
Tehnilise poole pealt sai Flamekos kõik mis vaja, ära tehtud - nüüd vaja veel pesta ja vaha peale ja ongi tipp topp.
Vahepeal auto audio süsteemi natuke edasi arendatud. Nüüd on autos mõnus bass sees ja lausa lust muusikat kuulata. Eemaldasin ka suusakoti, et sellest
august bass veel paremini sisse kostuks. Pagasiruumi läks 12 tolline 800w woofer kinnise kastiga. Heli on mõnus mahlakas ja puhas. Tagumisteks
kõlariteks sai talvel pandud Hertz-i midbassid ja nüüd on kogu helipilt üsna hea
Täna käis masin ka Pikaliivas ülevaatusel.
Meestel vajus mokk töllakile, kui heitgaaside tulemusi vaatasid - heas mõttes. Teeb siiani nende jutu järgi isegi 2012 - 2014 aasta Audidele ja
BMW-dele silmad ette oma ülimadalate näitajatega. Selle V6-ga on nendel rohelistel parkimiskohtadel mul rohkem asja, kui paljudel hübriididel.
Ka pidurite ja sildade olukord on eeskujulik ja kiideti väga head tehnilist olukorda.
Mõni pilt ka väljapoolt. Sai nädal tagasi korralik pesu tehtud ja kahe erineva vahaga kogu auto sisse tehtud (no nüüd juba natuke teetolmu kogunud).
Nüüd peaks olema ring hetkel peal ja pole muud kui palju kilomeetreid muretult läbida.
Ls: 198898
BRONEERITUD
Nüüd on aeg sealmaal, et panen Cabrio müüki.
Autoparki lisandub kolmas auto ja ilmselgelt ei saa kõik kolm autot piisavat kasutust, et oleks mõtet hoida niisama hoovi peal seismas. Auto on suveks
ette valmistatud ja pole vaja muud teha, kui kütust panna ja sõita. Midagi müügi tarbeks pole teinud ja veel paar nädalat tagasi oli kindel plaan
mitte müüa ja ka see suvi ise nautida, kuid nüüd sai see otsus tehtud ja hetkel olen valmis loobuma. Viited müügikuulutustele:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=152978
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2009141&rhash=0374
Autol käsiraha makstud ja paari päeva jooksul läheb peale paberite vormistamist uue omaniku valdustesse üle. Läks 3200€ -ga ära samasugusele
emotsiooniostjale, nagu ma ise kaks aastat tagasi olin.
Köitis V6-e hääl koos sportsummutiga, sõidutunnetus ja minek, hea tehniline seisukord, katuse ja kere seisukord jne jne. Ehk kõik hea, mis on. Natuke
oli ka virisemist mõne pisidetaili üle, aga sellest ka selline hind.
Auto läheb klubist välja pühapäeva sõitudeks ja ennem paari aastat sellest autost midagi tõenäoliselt siin kuulda ja näha pole, kuniks uuel omanikul
müügiplaanid tekivad.
Cabrio profiilipildil on veel "last tribute" ?!?
Mis järgmiseks autoks tuleb?
Tsitaat: |
Niipalju siis emotsioonidest, kus müüdud 3200€ kerkinud 3990€.
Tsitaat: |
Igaks juhuks:
WAUZZZ8GZTN010549
Piirangu seadmise kuupäev. Piirangu seadja.
16.06.2015 OKSANA KUTŠMEI, TARTU KOHTUTÄITUR
Tsitaat: |
Tsitaat: |