Tervist!
Kuna D4 teemasid saab ühe käe sõrmedel lugeda, mõtlesin teema teha - äkki mõni tulevane kaasmõtleja leiab edaspidi siit teemast lisainformatsiooni
valikute tegemiseks.
Mõne aja olen foorumit sirvinud ja eelmise aastanumbri lõpust otsinud sobivat, vaikset, hea varustuse ja ajalooga liikurit. Esmavalik oli F01/02 kere
7. seeria, küll aga sattus pihtide vahele minu jaoks kindla ajalooga ja usaldusväärse müüja poolt pealkirjas toodud sõiduk. Pikalt uurisin, mis
sellise sõiduki reaalkulud ülevalpidamisena on, kui palju maksavad kuluosad ja seejärel otsustatud, et auto kaliibri kohta näivad kulud võrdlemisi
mõistlikud.
Andmed/varustus:
Kood: |
Ilus sile liikur! Kadedus! Mis värv on: must või tumesinine?
Tsitaat: |
Täna said tuled paika reguleeritud. Ilmselt eelmist omanikku ei häirinud ja põhjust võib otsida stange mahakäimises. 12m peale langes lähitule vihk
ära, vasak tuli näitas 1.5-2m paremale ja parem tuli 50cm keskmest paremale. Keerasin täpselt 1% languse peale ja tuled sirgeks - õhtul pimedas näeb,
kas on lisareguleerimist vaja või ei.
Kummaline on see, et rattalaagri vahetusel sai lastud tulesid reguleerida, plokist oli näha levelling välja lülitamist aga tuled näitasid täpselt sama
mööda. Ometigi arvel oli tulede reguleerimine kajastatud ja raha korjati ka.
Tuled on LED mitte xenon, ligipääs reguleerimiskruvidele väga lihtne - otse korpuse peal.
Esimene viga viitab sellele, et mootori juhtploki softi kallal on käidud.
Tsitaat: |
Siis kontrolli, et sul mootori juhtplokk vees ei ulbiks.
kuigi D4-l on see sellises kohas, et seda probleemi ei tohiks olla.
Väga äge, see amordikahvli lugu on küll huvitav. Kas tead veel mida faceliftil tehti teistmoodi pre-flil sarnases kontekstis ?
Auto osas võiksid pilte juurde panna, vihjeks - A8 D4 sisu on väga ilus ning väärt pildistamist
Tungival nõudmisel kaks rutakat pilti. Seda masinat võiks küll õppinud mehed heade riistadega pildistama lubada
Telefonialust ja laadijat palun ignoreerida, Android Auto boxi külgekeeramisel hakkab telefon tõenäoliselt kindalaekas pesitsema.
Aeg oleks iOS osta. Auto sul juba on.
Apple asjadega ma põhimõtteliselt ei tegele.
Teine "paagitäis" läbi kupatatud, üldine keskmine 8.79L/100km. Sama tulemus, mis 1.8 vabalthingava Mazdaga, aga see eest tõmmet on mitme ämbri jagu
rohkem.
Arvutiga korra veel kallal käidud. ACC kalibreeringu vea on vahepeal sisse visanud veel, lasen lähinädalatel üle vaadata. Muu on täpselt sama, mis
esimesel korral.
Muudetud sai:
Kuna rehvimüra on jaheda asfaldiga ikkagi üüratu, siis hakkasin vaikselt menetlema suverehve. Vana Mazdaga, kuid 2017.a toodetud poolteist hooaega
sõitnud lamellidega, on kohati vaiksem sõita, kui plastikuks kulutatud Dunlopi lamellidega Audi all.
Jõudnud olen enamvähem kahe valikuni review'de põhjal - mõõt saab olema tõenäoliselt 275/40/20. Audiworldis nii mõnedki kiidavad, et OEM 9" laiale
veljele sobivad kui valatult ja valik on palju laiem.
Mõtetes olen jõudnud kahe mudelini:
Mina olen see, kes kasutab hetkel GoodYear UltraGrip Performance koos SoundComfort tehnoloogiaga (see, mis vaiksemaks teeb), küll aga 17 tollistel
ratastel. Sama seeria suveversioon ongi sinu pakutu Eagle F1, küll aga neid saab ka ilmselt ilma soundcomortita osta.
Isiklikult olen rahul. Mis juhtub siis kui katki läheb ja parandatakse, ei tea, ületab selle silla siis kui aeg käes. Küll aga julgen soovitada ning
tulevased rehvid (nii suveks kui talveks) ostan kindlasti mingisuguse mürasummutava lisaga. Ehk soovitan
Oman samuti D4 kere audit ja minu omal all talvel 235/50r19 continental ja suvel siis 265/40r21 continental ja ei kurda müra üle. Muidugi tegemist siis uute rehvidega mitte 2mm tartu lennuväljalt lanatud üheks hooajaks
Tõenäoliselt ongi jah probleem selles, et Dunlopi lamellil viimane 5mm ongi pmst plastik, mis tähendab et suured šansid on värske mis iganes rehv alla
keerates auto vaikseks saada. Kuna endal varasem kogemus (küll väiksema mõõdu) hiinakatega on positiivne olnud, siis ehk lükkan see hooaeg mingid
soodsamad alla. Uued talvekad peab niiehknaa normaalsed brändikad ostma, kahele tonnile näib rohkem füüsika mõjuma kui 1.3t kerg-autole.
jääb rohkem raha keti ja muude sisuliste asjade vahetamiseks
Kui enne suve lõppu auto peale pahaseks ei saa ja maha müüma ei hakka, siis idee on ka selline asi külge kruvida:
https://www.danhag.de/en/app-control/audi/audi-a8/36/audi-a8-d4/h4-from-2009-app-control-parking-heater?c=228
Töökoht on selline, et alati ei tea tööpäeva täpset lõppu ette ja maja ka siuke, et igast nurgast pult parklani ei ulatu. Päris hea oleks äpist masin
sooja panna. Täna sõitsin teise autoga ja kirusin 15 minutit seest niiskeid aknaid.
D4 audi on ikka väga hea auto ja selline auto juba ära ei tüüta aga mis rehvidesse puutub siis iga jooks maksab vähemalt 1000€ ja seda ei ole palju kuna hea auto tahab ka head rehvi Lamboga sõites ei pane ju ka vallai rehve ja ei lähe linnapeale ülbitsema kuna jõuad ju ainult esimese kurvini . Edu sellise auto omamises ja pean märkima, et nõrk koht on tal nagu ka D3 kedel diislil jahutusüsteemi plastikosad V osa keskel mis tuleb miski aeg vahetada. Jupp pole kallis aga tööd palju. Samal teel soovitaks vahetada ka kõik muud tihendid seal ligidal kuna jälle tihend ei maksa midagi aga kui juba lahti siis miks ka mitte. Lasin oma audil ka läbi pesta EGR kollektori kuna jälle üks töö ja asi tehtud. ehk siis natuke raha läheb aga sõidumõnu suur Kui hakkab lekkima ja korda ei tee siis vedelik tilgub lamellrihmale ja siis vahepeal ei tööta korralikult roolivõim ja 21" rattaid ilma juba niisama ei keera ;D
Tsitaat: |
Suhteliselt fotogeeniline kere
Velgedel on palju lisada või siis maha tõmmata. 20ed on päris hea!
18stega on talvel mõnus sõita aga 21stega näeks muidugi sportlikum välja..
Kas 2013 on esmaregistreerimise aasta? Mis VIN kood näitab või mis mudeliaastaga tegemist?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Originaale võid ka minu käest saada. Kõikidel teistel mudelitel need konkreetsed ka ilma kodeerimiseta tööle läinud.
Tsitaat: |
Rehvisaaga on sinnamaani jõudnud, et hiinakat alla ei kruvi. Hetkel tulevikku vaadates jäin mid-premiumite vahele. Valikusse jäi Nokian zLine SUV
275/40/20 ja Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/40/20.
Jooksude hinnavahe on 500 eurot vs 700 eurot Nokiani kasuks, samuti nii saadaolevad rehvitestid kui inimeste isiklikud kogemused panevad need rehvid
ühele pulgale. Tahaks juba külge keerata, aga ähvardab ikkagi lähinädalal veel veits libedust.
LED-numbrituled said Forsist ära toodud ja külge kruvitud. Vasakpoolne sujus viperusteta, parempoolne pesa on mingil põhjusel seest veidi
mõranenud.
Puhastasin pesa lapi ja contact cleaneriga ära, väänasin lambi klemmid natuke sirgemaks ja tundub, et jäi toimima. Kunagi hiljem võib süveneda pesa
parandusse/vahetusse, kui ikkagi probleemne on.
Praeguse seisuga mulle teadaolevalt on seega autos veel mõned tavapirnid - pagasivalgustid ja tagurdustuled.
Läbisõit: 213653
Käigukastiõli vahetatud Heigo Hummeli juures
Sinna otsa kohe ~500km roadtrip. 3->4 käiguvahetust oli enne ehk gramm tunda, nüüd näiliselt on kast kogu ulatuses (7 ja 8 käiku tühjaks pole sõitnud) sujuvam.
Suverehvide saaga jätkuks; esialgu lasen ikkagi ketikomplekti ära vahetada. Las auto müriseb, rehvijääki veel piisavalt et mõned kuud kulgeda.
Hinnavahed pakkumistes on müstilised - huvi pärast küsisin nii "kõvemate" kui ka "vähemtuntumate" tegijate käest pakkumist.
Esindus oli nõus tegema 2500 eest kogu töö ära, aga hetkel jääb töö maikuusse ja kui Differ OÜ tegijal aega on, siis tema ka selle töö ette võtab.
Rehvidest nii palju, et leidsin kuulutuse auto24'st Goodyear Eagle F1
Asymmetric 3 SCT 265/40/20 300 euro eest. Kiirelt mõeldud - tehtud. Rehvid käes ja lähevad ka täna alla. Seisukord väga hea ja jääk pigem 7mm
kõikidel rehvidel. Eks nüüd näis, kas tõesti saab auto vaikseks Hotellist
ära toodud suveveljed koos rehvidega olid kahjuks nutused. Üks paar slikid, üks ~5-6mm jäägiga. Küll aga ühel rehvil muna külje peal, mis tähendab, et
ühe korras rehvi jätan varuks "riiulisse" ja ülejäänud kolm utiili.
Rehvid all, ära proovitud. Kui enne oli korralik mürin, siis nüüd on oluliselt ühtlasem foon erinevate teekatete vahel. Vägisi jääb mulje, et see
konkreetne kere on tulnud tehasest vähese(loe: olematu) mürasummutusega. Varustuse nimekirjas ka mürasummutuspaketti kirjas ei olnud. Praegu siiski
teema maas ja on vähemalt inimlik sõita. Esimeses postituses mainitud amordikahvli teema tundub, et on ka maas tänu SCT rehvidele.
Kõlin-helisemine maanteekiirusel on täielikult kadunud. Vahuta rehv veljel kõliseb, kui näpuga/puuklotsiga togida. Vahuga rehv on täiesti vaikne.
23x6 tarkvarauuendusest:
Mootori alafoorumis kirjutasin ühe BiT teema alla ka kogemusest, aga piltlikult öeldes on auto suhteliselt kehv nüüd. Kruiisides tekib juba sõidumõnu
ja järsku kast otsustab, et tema nüüd teeb jälle mingeid suvalisi asju. Esinduse teeninduskonsultant ütles, et nemad väga midagi parandada ei saa ega
oska, enamasti neid probleeme ei tekkivat. Mul on sellest muidugi vähe kasu, ning sai ka nende "uksele koputatud" ehk siis saatsin ka kirjalikult
neile mõned küsimused ja punktid, et mida see auto nüüd küll lollitab?! Peamised mured:
Kilomeetreid jälle usinalt maha uhatud, masina töös mingeid muutuseid täheldanud pole. Kuna suur COVID-kriis laksib kaikaid kodaraisse, siis hetkel
suuremad väljaminekud (kett, müra, amordikahvlid) seisavad. Küll aga seoses suvehooaja algamisega ja vaba aja tekkimisega on vajadus
veespordivarustust autoga tassida. Kaks SUP-laua varustust mahuvad ilusti pagasnikusse ära ja pisut jääb ruumi ülegi. Küll oleks mugav erinevate
veekogude vahel lauad täispuhutuna katusele visata. Lisaks on huvi purjevarustust vedada, seega tekib huvi katuseraami vastu.
Kellel on kogemust ilma siinideta katusega, võiks nüüd kommenteerida. Kas tasub välja otsida koodiga 4H0071126 Audi originaalraam,
mis ukseavadesse kinnitub, või oskab keegi välja tuua mõne tootja universaalse raami, mis hästi sobiks?
Kindlasti kuskilt tuleb kohe välja keegi purist, et miks A8'ga selliseid rumalusi teha vaja
Läti lehelt tuleb välja selline lahendus 250 euro eest: link
Ära ukseraame pikalt külge jäta kui ei kasuta. Tihendile pidi suruma.
Mulle meeldib THULE toodang.
Läbisõit: 218332
Kuna tahaistmele poekotte ei soovi poetada ja pagasnikus kipuvad nad ringi roomama, sai kataloogist välja vaadatud mustade paeltega konksud. Kuna otsa
oli lõppenud ka parempoolse tagumise ukselingi valgusti, lisasin ka selle ostukorvi.
Ostukorv:
Mul ka sellised toredad konksud pagassis. Rihmad muidugi kaovad sealt suurema kasutuse juures suht siva...
Enda masinal 3+ aastat need konksud küljes olnud pidevas kasutuses ja siiani pole veel lahti saanud rihmadest
Tere!
Paistab, et suht pikk tellimus, eile tagusin numbreid sisse, pakkus, et kohal 28.05 vms. Saksast, mujal ei näidanud(need pagasikonksud ladu24.ee). Mul
olid kah ühel autol need tehasest, väga mugavad.
veekaheksa
Need konksud on väga mugavad asjad, poekotid ei lippa pagassis ringi vähemalt.
Mooni Forssis 7tk kohe võtta, ei pea ootama.
Peab ka kasutusele võtma, praegu kõik poekotid lähevad tagumiste istmete ette põrandale
Vaat kui palju abi sinu väikesest DIY tegemisest
Põnev, et konksuteema nii palju kõneainet leidis. Tõesti mõnusad asjad on
Sain täna väikse kõksu tagumisele uksele Kia juhi poolt lükatuna. Pildid said tehtud ning koos tekitaja vabakäelise allkirjastatud kirjutisega
kindlustuse poole teele pandud. Eks näis, mis saab - midagi ei looda, aga #seepoleokei.
ODISega sai kallal käidud levwfreaksi Karl-Martiniga (Mindfreak?). Tuleb välja, et kuna uus soft on ka uue SW numbriga, mitte ainult
versiooninumbriga, siis tuleb flashitav fail "ära tuunida". Lubas Magnusega koos korra failidele otsa vaadata, eks lähipäevil kuuleb.
Vana soft:
Kood: |
Kood: |
Suurt meeletut sisu pakkuda pole lisaks sellele, et ls 218888 teatas auto pidurklotside kulumisest. Välimised on veel täitsa piirides, sisemisi praegu
piiluda ei õnnestunud. Küll aga sai nädalavahetusel Mr. Miyagile uhkust tehtud wax on, wax off. Järgnevalt fotosüüdistused ning pildi peal ka
kaaskannataja VAG grupist.
Läbisõit: 218985
Karl-Martini ja telefonitsi Magnuse (levwfreaks) konsultatsiooniga õnnestus täna mootoritarkvara tagasi flashida. Peale jäi esinduse poolt
uuendatud käigukastitarkvara. Mootori osas sai lastud kõige uuem (minu arusaamist mööda) pre-dieselgate soft. Käisin, sõitsin. Lasin autol rahulikult
kõik käigud üles-alla vahetada järjestikku mõned korrad, enne kui talda andma sai hakatud. Hetkel jäi mulje, et auto töö on väga sujuv ja
diisel-misiganes asjast sai jällegi A8. Mugav, mõnus, käigud ei lõhu suvaliselt, ei pendelda maanteel. Eks näis nüüd, kui kaua seda rõõmu jälle on,
kuid praegu ülirahul!
Esinduse uuendatud soft:
Kood: |
Kood: |
Ilusad pildid, paneb vesistama.
Hea meel, et korda said ja tubli töö tegijatele!
Läbisõit: 219111
Flamekos tehti kõik klotsid ja tagumised kettad. Eesmised kettad täiesti normis, tagumised olid juba tugeva randiga. Öeldi küll, et
"raamatusse kettaid, klotse ei panda, arved saad ju kaasa". Kuna see mul esimene "raamatuga" auto ja olen kokku puutunud teiste autodega, mis 24/7
sõidavad ringi hoomamatu arvehunnikuga kindalaekas, avaldasin siiski soovi, et need raamatusse ka saaksid.
Ajakulu ~1h
Hind 399 €
Eile sai ka auto jälle linnast välja viidud - ei mingeid kõhklusi käiguvahetusel. Heigo Hummeli mainitud 1->2 käiguvahetus külmalt
on ka nüüd täpselt nii sujuv, nagu ta olla võiks. Vahepeal erinevatest allikatest mootori ja kastitarkvara downgrade kohta uurides sain küll
tagasisidet, et "sul on kast mehaaniliselt kulunud", kuid siiski minu silmis toimetab kast hästi.
Sõitmine täpselt, nagu masuuriku BiT teemas mainitud:
Tsitaat: |
Nii sujuv nagu variaator/CVT kast?
Tsitaat: |
Kood: |
Kood: |
Kood: |
Sa veits väikseimad pilte ei tahaks postitada? Jube tüütu on kerida
Bemmil mul äsja minestaski halli andur, mis asub sel luugi amordi sees ja siis enam lahti ei lükanud.
Tsitaat: |
Julgen soovitada vigade kontrolliks/paranduseks ESRacing, samuti koht, millega kasutaja prj koostööd teeb. Pole probleemi, millega nemad pole hakkama
saanud., vähemasti minu auto ning paari aastase käimise jooksul. Lisaks on hind pea 2x soodsam kui esindus. Jutustan sellest, sest mainisid viga,
mille põhjus pole selge.. Nemad suudaks ehk selgeks teha.
Piltide osas on osa pilte sul max resolutsioonist väiksemad, seega probleeme ei ole, ning spoiler tag-i sees käivad pigem jututeemade sees olevad
alam-teemad (inglise k. subthreads in a thread). Kellel probleeme scrollimisega on see individuaalne mure, mitte mõni, mis vajaks lahendust. Enamus
kasutajaid hindavad teiste kasutajate poolt lisatud pilte ning ei näe nende visualiseerimist kui "pean rohkem scrollima" vaid "oh, äge, rohkem näha
inimese auto teema kohta!". Võib olla pisut arvamuses kinni, kuid palun.. pane veel pilte! Liiga vähe pilte on meie liiga pisikeses foorumis
Õhuga pead kohe tegelema, sest segab puht füüsiliselt elu. Just üleeile tegelesin 16a. Allroadiga sama murega ja lihtsalt veakoodiga tõtt vaatamine siin edasi ei vii. Peab päris pikalt sõitma ja andmeid jälgima graafiliselt, et aru saada, kus probleem. Kusjuures suht lühikese aja jooksul neljas auto sama murega.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Läbisõit: 219850
Uuendasin MMI ja navi tarkvara ära. Tarkvarad mõlemad googlest vabalt leitavad, juhised said mitu korda risti-põiki läbi loetud, et midagi valesti ei
läheks. Veakoodid, mis tekkima peaks mitteametliku uuendusmeetodi tõttu, saavad arvutit tunda lähipäevadel. Kuidagi ei tundunud mõistlik kellelegi
teisele maksta piraattarkvara pealelaskmise eest suurusjärk 150€. Enne, kui keegi soiguma tuleb, et "minu tarkvara on ametlikult ostetud", siis jah
- ametlikult ostetud, kuid suure tõenäosusega illegaalselt levitatud.
Suurim ajend tarkvara- ja kaardiuuenduseks oli tõsiasi, et Tehnika tänavalt Tartu poole sõites oli Filtri tee ristis "sein ees" (kurv) ja ACC
pidurdas alati hoo maha. Lisaks mõned kohad neljarealisel, kus ilmselt 2013-ish olid mingid teetööd ja radade ümbersuunamised ning samuti tekitasid
ACC'le vajaduse aeglustada.
Ajakulu
MMI uuendus ees+taga 1,5h
Kaartide uuendus ees+taga 3h
Kokku ~4.5h
Kasutasin Sandisk 32Gb SDHC 48MB/s kaarti, mis tõstis uuenduse hinna üüratu 6.55€-ni. Ühte
mälukaarti.
Kaasfoorumlane, kellelt uuenduse kohta küsisin, ütles et eraldi ei saa ja kindlasti on kahte mälukaarti vaja. Teistest foorumitest loetu põhjal on
võimalik kahe mälukaardiga paralleelselt uuendada, st ajakulu jagada kahega. Ühe mälukaardiga läheb lihtsalt ilmatuma kaua. Failide kopeerimine
arvutist ja vahepealne kaardi vormindamine on tühiasi.
Uuenduse käigus oli järel 4A laadija. Kahtlustasin, et ehk jääb väheks ja suudab tühjaks tõmmata (netiavarustes leitava info põhjal
räägiti 8-20A kulust uuenduse vältel). Kõik toimib
Õhkvedrustusest nii palju, et reede hommikuks on kokku lepitud - ESRacing vaatab üle.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mulle endale oli üllatuseks lugeda, et ACC arvestab, mis kaardiinfo kuvab. Hea teada Ma eeldasin, et see toimib ainult lokaalse radari abil nö.
Predictive ACC ja ACC on erinevad ja esimene kasutab kaardiinfot. ACC ise suurendab/vähendab vaid eessõitjaga kiirust.
ESRacingule reedel rohkem menetlemist. Täna elukaaslane läks autoga poodi - saadab video, et EPB tuli vilgub ja armatuuris ( P ) ka vilgub. Kuna kaardiuuendustele oli niiehknaa vaja arvutiga läheneda, sai jälle vanahead koodilugemist
tehtud.
Kaardiuuenduse kohta nii palju juurde, et juhendi järgi saime MMI'l ilusti 03623 ja 03276 erroritest lahti. RSU (tagumine meedia)
03276 ei tulnudki ette ja 03623'est lahti ei saanud sama meetodiga mis ees. Kuna tööd ei sega, siis uurime ja vaatame kunagi hiljem edasi.
Piduritest niipalju, et hetkel hakkab vägisi jääma mulje, nagu tagumiste ketaste vahetusel oleks midagi mehaaniliselt kannatada
saanud. Kõigepealt level sensor failure, nüüd see;
Kood: |
Ei tasu entusiasmi kaotada, siiani oled tegelenud tegelt tiluliludega ja suuri muresid pole tegelikult ilmnenud. Mootori erinevate vedelike lekked,
kõrgsurvepump + pihustid + läbipesu, ketiliin vist on plaanis, roolivõimendi, radarid ees ja taga jne. Need asjad maksavad juba päris raha.. Ja piisab
ebapädevast mekanicust, kes ei märka süsteemi õhutada peale kütifiltri vahetust.
Seda kässari mootori viga on esinenud harva C7-D4 autodel, mõnda tean, kus korra on probleem esinenud ja rohkem mitte kordagi juba rohkem kui aasta
jooksul. C6-tel on see igapäevane teema.
Läbisõit: 220604
Olen märkamatult suutnud veebruari algusest välba täis sõita. Õlivahetuse tegi ESRacing - vahetatud õli, õlifilter, õhufilter,
kütusefilter ja salongiõhufilter. Eelmisest autost jäi harjumus külge kõik filtrid koos õliga vahetada ja kuidagi ei kipu uskuma mehaanikuid, kes
väidavad, et kõik peale õlifiltri võib 60 kkm küljes olla. Kiideti (vähemalt raamatu järgi), et päris tihti käib auto
õlivahetuses.
Ajakulu ~1.5h
Hind 229 €
Õhkvedrustusest - kuna viga hakkas nüüd tihemini pilduma, siis laenasin VCDSi, panin elukaaslase rooli ja ise
menetlesin kõrvalistmel välismaa foorumite tarkuste järgi õhu näitusid. Kõik muu tundus okei, aga esimene parem andur joonistas sirget. Ka
näitas esimene parem püsivalt 10-20mm madalamat näitu, kui teised. Sileda maa peal nurki mõõtes kõrgused kõik samad.
Vabandan ette, et screenshoti ei postita - oli sellel hetkel telefon just näpus, kui ilus sirge ette tuli.
Järgmine nädal olen ise tööriistade lähedal, kuid vedrustuse adaptsiooni kohta pean targematelt üle küsima - kas Ross-Techi foorumi
juhend on pädev. Kui on, siis põhimõtteliselt võiks selle tee ette võtta.
Kaardiuuendusest - eelmine kord vist jäi asi selle taha, et ma ei käinud mõlema tagumise ekraani green menu läbi. Täna tegin
kõigi kolme ekraani pealt DTC 73 -> send test passed ja hetkel näis, et 03263 - Invalid security/release code teatest sain lahti. Ratastel arvuti
Õhtune edit
Käisin seiklemas pärastlõunal ja kodu juurde jõuan, siis veider - kurat ikka diislilõhn üleval. Jätan auto seisma, vaatan, lekib nagu kevadine
mahlakask. Helistasin pool kuus ESRacingusse, et selline probleem. Kutsuti kohe sinna, vaatasime üle - tõstuki peal mootor käima ja
kenasti jooksis. Üks klamber ei pidanud, asendati kruviklambriga ja jäi pidama.
The bad: see, et selline probleem üldse tekkis peale filtrivahetust.
The good: see, et võeti jutule ja tehti ka päris märkimisväärne alennus tehtud tööle - kogu põhi tuleb nüüd ilusti ära pesta jne.
Repeat customer võidetud.
Terve parem põhjaalune oli märg;
Läbisõit: 220851
Täna sai vahetatud eelmises postituses mainitud esimene parem nivooandur. Kuna Jannil oli õigus, et see probleem
hakkab elukvaliteeti väga ruttu segama - leidsin sobiva koha ja lahendasin probleemi ära. Forsist tõin lõunal anduri ja kogu vahetuse
protsess läks suhteliselt valutult.
Ostukorv:
Seal ongi konks selles, et munakad pannakse liikuma aga anduri hoova enda liikumist keegi ei kontrolli. Need jäävad täitsa kinni lõpuks. On ka teistmoodi rikkeid, kus kõik liigub, kuid siis on arvutiga täpselt näha, millises on probleem. Õige otsus oli orig. jupp osta.
Mul oli Alltrackil nii kinni, et lõi augus plastvarda pooleks lausa. Uus (OE) külge ja kõik timm, kuid jah, ei taha neid ka Forss määrida, kui just eraldi meelde ei tuleta.
Kas anduri hoova annab kuidagi puhastada ka lahti võttes või tulebki uus osta kui kinni jäänud?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Läbisõit: 221381
Katuseluugi tuulesuunaja mootor kõrises hoogu maha pidurdades. Juhendi järgi tehes ca 20 minutiga sai mootor küljest ära võetud, 0,8mm plastikseib vahele pandud mootorile ja
"käigukastile", misjärel uuesti kokku. Tuulesuunaja kuskilt veel veidi hõõrub, aga hetkel ei jätkunud viitsimust.
Maksa-raha-tuli (pay money light) läks põlema. Näidikuplokis ühtegi piiratud funktsiooni ei kuvata, auto käib nii nagu
varem.
Veakood
Kood: |
Läbisõit: 224344
Ketivahetus tehtud Prohoolduses. Hind tuli umbestäpselt sama mis pakkumises, tarvikute eest tuli mõnikümmend eurot
juurde. Sisselase käis puhastuses Tõukur OÜs. Kahjuks tekkis neil puhastusseadmega mingi probleem ja neljapäeval autot kätte ei
saanud. Õnneks esmaspäevaks tehti asi valmis. Prohoolduses öeldi, et käigukast on varem korra maha käinud - miks, ma ei tea. Ketiliin oli originaal,
külge sai SWAG. Nagu juba kombeks on, siis tekkis ka lisaprobleem pärast remonti. Nimelt lõpetas kliima külma puhumise. Võeti täna
hommikul jutule, tehti kõik kontrollid ära ja täideti süsteem ära. Kahtlustati, et ilmselt mootoritööde käigus tõusis kuskil torustikus surve üle
normi ja läks natukene ainet kaduma. Kompressor töörežiimil üle ~6bari ei lükanud, kuigi norm pidavat olema 20bar. Nüüd kliima töötab ja kui tekib
mingi probleem veel, vaadatakse üle ja lahendatakse. Kuna teema on avalik, siis võib siia juurde kirjutada, et minu poolne tagasiside täiesti
positiivne.
Käigukastiõli jahuti solenoidi probleemist nii palju, et vaadati üle. Pistikud olid oksüdeerunud, puhastati ja pandi kokku tagasi.
Solenoidi takistus olevat 1.8ohm ja seega normide piires. Küll aga tekkis viga kohe tagasi. Unustasin küsida, kas nad ka kaablit ennast kontrollisid.
Kahtlustan, et solenoid on ikkagi ikaldunud. Vahetan mingi hetk ära, kui viga jälle tagasi tekib peab ilmselt hakkama kastiaju kahtlustama?
Värvimise saaga veel käib, auto läheb esmaspäeval uuesti töösse ja lasen üle värvida ka tagumise vasaku tiiva täies ulatuses. Mõned
aastad tagasi on auto kuskil kahtlases kohas värvimises käinud ja toon vale, lisaks mõned defektid sees. Pagasiluuk ja uksed klapivad muu kerega, sh.
esitiivaga, aga tiib on nähtavalt teist tooni.
Kliima lõpetas ikkagi külma puhumise nädalaga. Ise kahtlustan, et ketitööde käigus ikkagi mingi asi paindus läbi.
Freoonipunkt pakkus lekke otsimist 28.07, Prohooldusest öeldi, et 31.07 kõige varem. Ilmselt lasen Prohoolduses
ikkagi üles otsida ja korda teha - kui selgub, et viga on kuskil mootoripoolel ja mõni ühendus lahti-kehvasti ketivahetusest, saab äkki omavahel
mingisugusele kokkuleppele kulude jagamise osas. Ilmad võiks nüüd pisut jahedamad olla poolteist nädalat.
Kuna see kliimaikaldus tekkis, siis lükkan ka igasuguse värvimise tiluliluga tegelemise edasi. Nädalavahetusel võtame ühel vanemal autol poleerimise
ette, võib-olla jääb ka jaksu Audi uksed siledaks tõmmata. Hetkel on eelmisest värvitöökojas käimisest pilt järgnev; heledam triip on poleerimispasta
jäänuk liistu all...
Ketivahetus ja kliima on kaks erinevat asja kuna kliima ja mootor ei ole omavahel just väga ühenduses. Oma D4 käis ka just Pro hoolduses kliimat tegemas kuna tihendid olid väsinud ja töö lõpetas nagu asjad ikka, et hetkega. Raivo teeb head tööd ja pole veel pidanud kurtma kvaliteedi üle. Arvan, et lihtsalt juhustlik kokkusattumus.
Poleerimisest: pesin auto ära nii nagu tavaliselt ning motoneti kõige soodsama 650w masinaga ja Chemical Guys pastadega tõmbasin
mõlemad uksed kaks korda üle (kerge lõige + läigestamine). Kohati tundus, et masin on gramm suur (5" backing pad), kuid üldpildi sai oluliselt
paremaks kui ta oli värvitöökojast tulles.
Katuseraamid jõudsid kohale. Valituks osutus Yakima Whispbar Flush black (S26+K916).
Kohale toimetas eshopwedrop.
Esimese paigalduse ajakulu ~1.5h, et midagi kuskilt ära ei lõhuks.
Hind koos transpordiga 224€
Muudetud sai pagasiluugi avamise traaversit VCDS abil, maksimumväärtuse default 1604 -> 1300.
Ruumi pagassi all majandamiseks jäi küll pisut vähemaks, aga saab SUPlauad
ilusti tasakaaluasendisse panna katusel.
Lauad katusel ja saab rändama minna. Suur eelis võrreldes pagasnikus hoidmisega on, et iga kord ei pea 7+7 minutit täis ja tühjaks pumpama. Lisaks
~210 liitrit maast leitud pagasiruumi.
Tsitaat: |
Käigukast teeb vahepeal mingit nalja, 1-2-3 vahetused on ikka nurgelised. Käisin reedel Hõbenooles kus vaadati
turbiini käitumist ja solenoidide tööd sõidu ajal. Nendepoolne hinnang oli, et vahetada tuleks solenoidid kuna turbiin lukustub
ideaalselt ja midagi ebanormaalset ei tee. Juhul kui solenoidide vahetusest täielikku sujuvust ei tule, soovitati panna uus
mehhatroonikaplokk
Kliimalekkest sain ka paar pilti, mis näitavad oksüdeerumise kohta ja kandilisi tihendeid.
Õhkvedrustusest niipalju, et vasak esimene nivoo joonistas ka vahepeal sirgeid ja viskas kogu õhkvedrustuse temaatika errorisse.
Mõeldud-tehtud, haarasin Forsist OEM nivoo kaasa ja vahetasin ära. Seekord läks vahetamine oluliselt kiiremini, sest parempoolse
esimese nivooga sai nii mõndagi õpitud.
Vasakpoolse nivoo video (kliki pildile)
Ajasin auto garaaži, peegelsileda betoonpõranda peale (näiliselt), et kalibreerida. Peale kahte luhtaläinud katset, kus üldse ei saanud auto näite ja
mõõdulindilt mõõdetut klappima, mõtlesin et [roppus] it ja võtsin riiulist nivelliiri. Märkisin teibiga rattakohad maha ja asusin
mõõtma. Esimese vasaku ja tagumise parema nurga kõrgusvahe oli 24mm. Otsisin siis käepärast sobiva paksusega materjali, panin nurkadele alla ja
kalibreerisin.
Sain kalibreeringu korda ja auto näidud on ±2mm mõõdulindiga mõõdetust, mida võib täitsa adekvaatseks pidada. Kui ühel hetkel tagumiste nivoode
vahetamiseni jõuan, peab ilmselt teisest töökojast paksusmasina kaasa haarama et 100% tulemust saada.
Ausalt öeldes ei taba sellisel meetodil kalibreerimise pointi.
Tsitaat: |
Ma saan õigesti aru, et võtsid tabelist numbrid ja panid need esmalt? Nii ei saa. Siis ei muutugi midagi tegelikult. Kuna laup. ja lisaks ka sünnipäev, siis arutab esm., kui vaja. Edu.
Tsitaat: |
Läbisõit: 230802
Käigukasti kohta täpsemalt:
Murekohtadeks oli:
Kas ma saan õigesti aru, et ZF pakub sinna plokki mingit rem. komplekti?
Remontklappide tootja on Sonnax, pakuvad klappe, punne, vedrusid ja kogu tööriistatemaatikat mida tööde teostamiseks vaja läheb. Eestis keegi teine
tegija pidavat ka punnima nende puurimisega aga kuskilt jäävat kogemusest vajaka, ehk siis ei saada klappide sulgemist ideaalseks. Üsna täpne töö.
Kui klapipesad on juba ovaalseks kulunud, siis ei saa tulemust ideaalseks, samas taastamiskõlbulikke ploki kestasid pidi täitsa saada olema.
Väga põnev lugemine, tubli postitus!
Loodetavasti sai sul hea. Paneb täitsa mõtlema, et läheks endagi kastiga selle sama mehe juurde, kui muresid esineb
Mis puutub solenoididesse, mille järgi ta huvitav testis, et asi ok on?
Üks asi on solenoidi mähise takistus ja kas üldse töötab, kuid Recro stendis neid spets-masinaga, mis mõõtis ka muud infot, a la solenoidi
reaktsioonikiirus välja/sisseliikumisel, solenoidi varda enda kulumine jms.
Tsitaat: |
Üle 1000km sõidetud peale ploki remonti. Ka külma kastiga on nõksud ära kadunud, jäänud on täiesti tavaline "veits uimane"
käitumine külmalt. Soojalt on kast väga konkreetne, maanteel downshiftid megasujuvad ja kohalt start iga gaasiasendiga mõnus.
Talverehvidest: valisin, mis ma valisin, surfasin poodide lehtedel ringi. 265/40/20 mõõdus on valik pisut kesine. Hankookid jätsid
eelmise auto all liiga pehme mulje, poole talve pealt läks tunnetus ebakonkreetseks. Valituks osutusid GOODYEAR ULTRAGRIP
PERFORMANCE GEN-1 265/40 R20 104V parimvelg.ee lehelt. Tellisin nad rehvidplussi,
kus rattad ootel. Komplekteeritakse ära ja ilmselt septembri lõpus keeran meelerahuks alla ära. Hind võrreldes teiste poodidega väga mõistlik ja
sisuliselt ikkagi top3 kuni top5 rehv erinevate ülevaadete põhjal.
Nagu nii mõnigi teine asjalikum teema siin foorumis, on ka minu teema natukene unustusehõlma vajunud. Peale käigukasti ploki
taastamist on kalla ja talla olnud. Minu käes nüüdseks masin sõitnud pea 30000km ja otseselt ei saaks öelda, et osta
Audi, parandamist naudi. Tavapärased vana auto mured on jooksvalt üle käidud ja eks leiab ikka asju mille üle nuriseda.
Läbisõit: 238378
Hooldus tehtud Prohoolduses. Vahetati, nagu tavaks saanud, õli, õlifilter, õhufilter, salongiõhu filter ja
kütusefilter. Viimase ~1000km jooksul oli vahepeal tunda diislihaisu salongi immitsemas. Parempoolse eesmise pihusti juurest oli
veidi niiske. Vahetati pihusti tihend ja puhastati mootori külg - näis, mis edasi saama hakkab. Raivo vaatas kullipilguga kogu auto
üldise seisukorra üle (inspection) ning leidis, et ülemiste õõtshoobade puksid on mõradega, kuid hetkel veel ikaldunud pole. Tuleb kunagi
tegemisse võtta. Muus osas aus pill, sõidab hästi ja üllatusi ei genereeri.
Ajakulu: ~2h
Hind: 190€
Mõned nipet-näpet väiksed asjad on, millega võiks lähiajal tegeleda aga pole mahti ja ei ole kuskilt otsast kriitilised. Kütusepaagi luugi
lukk vahepeal ei lukustu ja vasakpoolsel numbritulel on üks LED koostöö lõpetanud. Pole lihtsalt poodi jõudnud
Ma ei tea, kas A8- l on sarnane lahendus, aga enda A7-l jäi see krdi kütusepaagi lukk täiesti kinni keset ühte kõledat ja külma talveilma.
Õnneks olin kodu lähedal ja sain selle luugi lahti läbi väga suure häda, seejuures ei aidanud see nö avariitross või kaabel samuti.
Tahan öelda, et kui see luuk või luugilukk jamab, siis soovitaks see kohe ära vahetada, muidu seisad kuskil tanklas olematu kütusega paagis ja laiutad
käsi.
Seejuures selle paagiluku vahetus ei olnud midagi keerulist ega kallist.
Enne külmasid vahetan kindlalt ära
Need lukud on vigased nii B8, C7 kui D4 mudelitel. Kui lahti ei saa, siis küüned taha ja krõpsti. Katkised osad tulevad uuega kaasa. Alati võib selle luku ka maha kodeerida, kes vahetada ei viitsi. Tüüpviga igal teisel, tegelt enamgi.
Mul sama asi selle kütuseluugi lukuga, kõigil vist on
ära sa ütle!
A5 B8 oli kutu, parandasin ja 4 aastat juba korras. Okei, paak käib lahti vähem, kui mägra uks.
A7 C7, oli terve täitsa kuni müügini.
RS6 C7 kah toimib ja esinduses vahetatud pole lukku.
Tore, et kõneainet tekitab
Tundub, et kuskilt teemadest loetud jahutusvedeliku detailid immitsevad. Tase on veits langenud - laseb kunagi üle vaadata.
Õlivahetusel õli oli õiget tooni ja jahutusvedelik samamoodi omat värvi.
Tsitaat: |
Kui otsid esimesel lehel oleva minu jutu siis leiad oma küsimusele vastuse ehk siis sama mis Jann ütles, et w keskel olev plastik jubin aga tööd palju ja samas nagu olen eelnevalt maininud, oleks mõistlik ka vahetada samal teel kõik tihendid ja muud jubinad. Kui lähed Pro Hooldusesse siis Raivo on minu omal selle asja juba ära teinud.
Läbisõit: 239571
Jahutusvedeliku leke lahendatud Prohoolduses. Kardetu ei osutunud tõeks, mõranenud oli hoopis turbo lähistel asuv
jahutusvedeliku nelik.
Kuna ei viitsinud süveneda, millal viimati jahutusvedelikku vahetati siis läks ka see vahetusse. Peale parandust süsteem hoidis rõhku.
Lisaks lasin otsa vaadata juhipoolsele pihustirivile, kust üks pihusti seibi ja kaane vahelt olevat lekkinud. Märkasin täitsa juhuslikult, et
väljalaskel oli nõgi peal kõige eesmise pihusti all täpselt. Vahetati seib, tihend ja puhastati pihusti pesa üle.
Ajakulu: ~2h
Hind: 135€
Läbisõit: 241383
Kütusepaagiluugi lukk lahendatud. Tõin forsist uue jupi. Oleks teadnud, et vahetus nii ussiurrukas on (ühenduspistik on
pagasiruumis), oleks tõsiselt offimist kaalunud. Kõige hullem oli läbiviigutihendi paika saamine uuesti, aga natuke fairyt ja
massaaži ning sai korda.
Varuosakood: 4H0810773F
Ajakulu: ~1h
Hind: 37€
Läbisõit: 241463
Night Vision Assist lahendatud rõske DIY teel. Ostsin suure hurraaga 4G0 koodiga kasutatud kaamera, arvates, et vahe
ainult juhtplokis ja pistikus. Tegelikult on Autoliv NV2 ja NV3 vahel suuremad erinevused.
Vaatasime kiirelt FLIR kaameraga üle ka, et mis see küte reaalselt toimetab.
Pilt originaalsuuruses, kehva resolutsiooniga FLIR
Nagu näha, siis rõngas ilusti soe ja täpsemalt sihtides oli klaasi ümber olev rõngas ~8c vahel, nii nagu ka VCDS näitas. Ju sai piisavalt täpsete
omadustega termistor. Klaasi enda temperatuuri pigem suhtuda reservatsioonidega, kuna see klaas laseb LWIR lainepikkuse endast läbi.
Sisuliselt klaasi keskosa termokaameraga mõõtes saab tulemuseks klaasi taga oleva kaamera sisemise kesta temperatuuri.
Ma alati mõelnud,et kas sellest night visionist ka reaalselt mingit tolku on või lihtsalt tore tilulilu mida sõpradele demonstreerida?
Väga vahva ja praeguste ilmadega nii palju kui ta katkisena pilti näitas ja nüüd ka peale remonti on kogu aeg sees. Praeguste ilmadega tee ääres
jalutava tumeda helkurita inimese näeb mitmesaja meetri pealt ära, samuti kuvab hoiatusi kui liikumistrajektoorile inimene jääb.
Peamiselt korda sai tehtud ta selleks, et oleks korras, aga tegelikult ka täiesti kasutatav asi. Facelift variant oleks ägedam, see annab loomade
kohta ka hoiatusi. Praegu on neid ainult tee servades selgelt näha ilma lisamärgeteta.
Minuarust ka okei asi, viimastel autodel kõigil olnud ja pimedas kasutan suht palju.
Kitsi ja muid metsaelukaid tuvastab ka puude vahelt ennem, kui näed.
Hea writeup kordategemisest!
Audi öökaamera kuvamine kahjuks mõttetult väike, BMWl palju suurem ja selgem
https://www.youtube.com/watch?v=g2zYQhAsNzM
Väike test
Tsitaat: |
Kuna vajadused on pisut muutunud ja tahaks natuke ruumikama autoga suvele vastu minna, siis on autost tekitatud ka kuulutus. Hetkel veel aktiivseks ei
tee, sest värsked välispildid ja ülevaated puudu (üldpilt võiks ilmselt olla sarnastes valgustingimustes tehtud jne).
Kes vähegi on teemat jälginud, näeb, et tegemist pole suvalise rondiärika autoga ja tegelikult on ikkagi olulisi asju auto puhul üle käidud lisaks
lihtsalt veidi häirivatele mugavuslisadele. Tänaseks kõik asjad, mis autol küljes on, toimivad veatult.
Hinna poolest läheb kuulutuses märgitu käiku:
22 500€
Link auto24 kuulutusele
Ühelt poolt turuseisu arvestades on hind kallimapoolne, mis teeb müümise kindlasti raskemaks. Kuna mul teda otseselt suurt valu müüa pole ning võin
jätkata ka temaga sõitmist, siis suuri allahindlusi loota selle aastanumbri sees pole. Ühelt poolt pole sellises varustuses A8't lähiturul
liikumaski, teisalt võib ju 17k auto osta ja sellele samamoodi pangega raha sisse valada - odavam see ei tule. Eks siin tublimad kaasklubilised on
omal nahal tunda saanud, et heas korras ja hästivarustatud autot on raske müüa. Näis, mis tulevik toob
Veel lisatäpsustusena, et palun mitte helistada ega saata PM'i pakkumisi suurusjärk 70% sulas jne. Kes oskab seda
autot hinnata, oskab ka auto kõrval sobiva pakkumise teha.
Külma närvi auto müügi puhul. Eesti Turg on täiesti p..iksu keeratud. Tundub et mingi üks kontigent müübki autosid - auto24 lademetes kuulutusi samad pildid, sama jutt ja autod alla turuhinna. Mingi kamp rondiärikad tekkinud.
Ostjana turul olles on sellised rondiärikad ainult head
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mul õnneks suurt kriisi pole. Kui keegi õige hinnaga ostma ei tule, siis kasutan rahulikult ise edasi. Mugavustootena ikkagi super asi ja pakub
korralikult sõidumõnu.
Võin teda heas korras järgmine, ülejärgmine aasta või millal iganes turgu lasta. Saabki läbisõidu õigeks selle tempoga (211 vms sai ostetud ja 241
ees, 300 kaugel pole).
Tsitaat: |
Avastasin täna auto juures ringi nikerdades, et viipega pagasiluugi avamine on ikkagi olemas. Ameerika foorumid väitsid, et ainult LWB'del, aga
kuskilt leidsin viite, et kõikidel comfort accessiga masinatel peaks olema. Mõlemal puldil vahetasin kevadel patarei aga teist pulti max 20x
kasutatud. Põhiliselt kasutuses olnud puldiga aegajalt võtmeta avamine jukerdab ja pagasnik tuli ka suure meelitamisega lahti (jalaviibe), nagis
seisnud puldiga õnnestus esimese korraga. Vahva
Sellised andurkaablid jooksevad stanges
Viipeantenn on nendest üks, teine on puldiga tagaluugi avamise antenn. Kui on konksuga auto, siis minuteada viibet ei saa ja on ainult üks antenn?
Tsitaat: |
Täitsa huvitav, teisaldatav originaalkonks? Kas siis piisab antenni, uue parkimisandurite juhtmekimbu ja vóibolla ka stange taguse mooduli vahetusest
ning toimib+vcds.
Pane mulle u2u oma auto reg nr. Ma kataloogist tudeerin, mis moodulid ja juhtmestik seal on.
Tsitaat: |
Captain's log, day 357...
Läbisõit: 239571
Vasak tagumine rattalaager hakkas pahandama, et teda ei vahetatud eelmine kevad ära. Ausaltöeldes läks täitsa meelest aasta jooksul
ning nüüd lõpuks hakkas ulguma. Helistasin hommikul Peetri Forssi ning sain sisuliselt kohe jutule ja mõne tunni pärast auto juba
käes. Nagu ikka, kartsin halvemat (ehk kuulen valesti vms), kuid tööde vastuvõtja kinnitas, et tõesti rattalaager oli olnud tuntava lõtkuga ning
pärast proovisõiduga ise veendusin, et probleem lahendatud.
Ajakulu: ~2h
Hind: 148€
Facelift kahvlid küljes vibration damperiga, sealhulgas ülemised õõtsad tehtud (vasakpoolsed olid täiesti läbi, parempoolsed hoidsid veel) ja
stabikakondid. Teema varasemale vormistusele vastava postituse muudan siia sisse kunagi hiljem, kui motti on. Maanteel tundus, et kuminat oli vähem
aga pealinna jõudes oli linnakiirustel uuesti maru häiriv.
Kas keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel oleks chassis ears? Siuke nõela heinakuhjast otsimine tundub see kumina debiilsus.
See kumin on nö. konstruktsiooniviga, mida täielikult välja ravida vist polegi võimalik. Endal sama probleem (linnas mitte, just maanteekiirusel).
Välismaised Audi foorumid on kõik tulvil sellest, kuidas omanikud on antud aspekti kohapealt rahulolematud.
Väidetavalt väga kvaliteetsed (vaiksed) rehvid + täiendav mürasummutus + pakettaknad abiks. Minul ei ole ühtegi eespool mainitutest
Suverehvidega pole enda autot veel proovinud (ostsin talvel) ning kavatsen kevadel soetada nn. mürasummutusega rehvid, et näha kas olukord on parem.
Võrreldes lamellidega kindlasti paraneb aga ma ei tea kas ka soovitud tulemuseni jõuan. Mul on samuti PRE FL isend, kuid sõbra FL ei ole minu
hinnangul oluliselt vaiksem.
Siin üks teema sellest nt. - LINK
From what I've read, it seems to have been a major issue with the D4s since launch. Audi dealers have been blaming tyres and even the wheels
themselves, and some people are saying it's to do with harmonic frequencies being transferred into the cabin through the suspension, but there
doesn't seem to be a 'solution'. The FL D4 that came out in 2015 has Active Noise Cancelling, as well as additional sound deadening materials,
which sort of makes you think that the issue is still there, but just concealed more.
Kuna tutvusringkonnas on väga palju Audisid, siis olen erinevaid proovinud ja minu hinnangul on ka C7 väga masendava heliisolatsiooniga (loe:
rehvimüra tuleb sellise klassi autole liiga palju salong). A7'st pole üldse mõtet rääkidagi, suht masendav aga no klaasid on raamideta, seega
paratamatu. Mersu W221'ga pole maanteel sõitnud aga BMW F01 on maanteel (mõlemad autod 20" veljed, rehvide osas jään vastuse võlgu) omajagu
vaiksem.
Muus osas olen autoga väga rahul aga see müra temaatika kipub vist selle põlvkonna Audisid saatma. Eks palju muidugi sõltub ka ootustest autole ning
muidugi eelmisest autost - kujutan ette, et nt. Corollast D4'ja istudes ei teki mingeid pretensioone
Nojah, ma olen aastakese nüüd sõitnud. FL kahvlite idee tekkiski internetti sirvides, peamiselt audiworld foorum. Istusid 1:1, mingites tingimustes on
parem aga võiks öelda et mõne pinnakatte peal muutus üks müra lihtsalt teiseks müraks.
Suvel sõitsin Goodyear SCT rehvidega, mis õnnestus väga soodsalt kätte saada. Kahjuks nii pehmed rehvid, et 20kkm'ga 7mm jäägi pealt 3.5-4mm peale
umbes, mis tähendab, et tutikaid 1200euri jooks käsi ei tõuse ostma (saab ju poolteist suvehooaega nendega sõita). Nendega kumin puudus ja siuke 15c
ja soojema temperatuuriga kleepisid hästi, samas olid üsna vaiksed.
Peamine võrdlusmoment, nagu varem mainitud, on ka mul F02 kere BMW'ga, millega nii suvel kui talvel, sõltumata rehvist ja rehvimõõdust, on täiesti
vaikne sõita. Lisaks ei kostu mootor salongi jne. Jah, nädalavahetusel sai mkV Golfiga sõidetud natukene, kastikaga ja oma vana Mazdaga, peale mida
tõesti tundub D4 fantastiline. Siiski, tahaks paremat.
"pakettaknad" on brošüüri järgi tegelikult standardvarustus kõigil D4 kerega Audidel, lisavarustuse variantidega tekivad sinna
mingisugused telefonilevi ära kaotavad kiled jne.
Ääremärkusena veel, et ainus inimene kes siiamaani seda müra tunnetanud on, sõidabki peamiselt F02'ga. Kõik teised küsivad, et kas
ma olen idioot, et mida ma vingun
Saad sa mingi lingi panna nende kahvlite kohta? Kui saladus pole, siis palju selline väike modifikatsioon maksma läks?
Mis pakettaknaid puudutab, siis need olid standardis ainult W12 mudelil, teistele pidi juurde tellima.
Sinu autol on aknad sellised?
Mina ise loen kataloogist välja, et, kui tahad "twin-pane" klaasi, siis UV ja Heat Insulation tulevad "kauba peale" ning ilma nendega neid ei
saanudki.
Twin-pane UV and heat-insulating glass. Please note that the reflective layer may impede the operation of portable GPS, GSM or road-toll devices.
Only in combination with mobile telephone preparation – Low (9ZF) or mobile telephone preparation – High (9ZW). Not available in combination with
privacy glass (4KS)
Mis rehvid sul täpsemalt olid - GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC? Mõõt 260/40/R20?
Panin oma Allroadile eelmine suvi korraks alla need good year f1 eagle rehvid 255/40r20, toodetud olid 2017a. ja 7mm mustrit. Pehmelt öeldes oli kohutav ja see komplekt läks kohe minema alt koos velgedega. Kuna eelmine suvi pikki triipe eurokaardile polnud plaanis vedada, panin lamelillid koos oma orig. 20 veljega tagasi ja vaikus majas. Klaasid pakett nii ees kui taga ja esiklaas solar acustic.
Mu autol on topeltaknad küll jah, täpselt nagu kassu pildil. Brošüüri järgi SE on kõige madalam standardvarustuse tase ja seal on järgnev:
Kahvlite vahetus koos ülemiste õõtsadega ja stabikakontidega läks rahulikult nokitsedes ~6h, sai tungi peal tehtud. Ülemiste õõtsade stoppersoon oli
jõhkralt alumiiniumoksiidi täis, mis tähendab, et ühel pool tuli polt õigetpidi välja korraliku kaasaaitamisega, teisel pool läks pea puruks ja sai
mutri poolest välja keeratud (seibid vahel). Pole veel motti tekkinud writeupi teha.
Kahvlite hind bildelsbasenist koos saatmisega oli ~120€ aga loodetud efekti ikkagi ei saavutanud. Ilmselt on ka FL'il rattakoopas ja põhja all
mürasummutus teistmoodi/rohkem paigaldatud. Mingisugune imelik kobin/bobin on ka pikemat aega juba. Pisut lootsin, et asi on stabikakontides aga jäi
peale kaigaste vahetust alles. Amortide kallale läheks viimase asjana üldse. Ilmselt soojade ilmade saabudes lükkan korraks veel eelmise suve rehvid
alla - kõik häirivad helid on väga otseses seoses teepinna kvaliteediga. Tallinnas Järvevanast kuni linnapiirini on kõige hullem lõik, kus kuuleb
igasuguseid hääli. Siledama asfaldi peal (nt. uus neljarealise lõik) on auto täiesti vaikne.
Suvekad olid Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 DOT19 SCT. 265/40/20.
Sul oli õigus, mul ka aknad samasugused, nagu eespool postitatud pildil ehk siis üks lisa jälle juures
Ise mõtlesin ka huvipärast need kahvlid ära vahetada, kuid lisaks sellele topiks esimestesse rattakoobastesse natuke pigimatti ka juurde. Peaks
before/after testi tegema ning detsibellid ära mõõtma, et näha, mis on reaalne kasu/muutus. Ise nö. asja sees olles kipub tihti nägema tonti seal, kus
seda tegelikult pole
Üks tüütu asi on auto igakordsel käivitamisel kiri "Passanger airbag on" - enamikud margid ei pea vajalikuks seda igakord mainida, sest turvapadja
sees- või väljasolekut kuvab nt. tuluke keskkonsoolis vms. Mis sa arvad, kas see märguanne on võimalik VCDS'i abil eemaldada?
Active Noise Canceling on ka pre-FL autodel, aga see on mootorimüra summutamiseks eriti 4 silindri režiimis V8TT mootoritel. Ei ole lisavarustuses,
tuleb vähe asisemate mootoritega kaasa, vastasel juhul oleks 4 sil režiimis rõve sõita. Isegi koos sellega on kuulda, kui on 4 sil. režiimis.
See ei vähenda rehvimüra jms.
Tsitaat: |
Läbisõit: 245796
Jahutusvedeliku leke hakkas ikkagi häirima, V vahel oli päris korralik lomp õli-tosoolisegust lörtsi. Suurte miinustega oli terve
mootori eesmine osa jahutusvedelikune. Prohoolduse Raivo sai mu auto kallal nokitsedes nädala selgroo murda. Vahetusse läks ämbriga
tihendeid, mitmeid plastdetaile-flantse, õlifiltri-termostaadikorpus ja üks jahutusringi solenoid. Korraldus sai antud, et tehtagu nii palju kui saab,
et ei peaks selle murega uuesti sisselaset maha lõhkuma hakkama.
Ajakulu: ~8h
Hind: 690€
Tehnoülevaatus läbitud Profdiagnostikus ilma märkusteta. Ilusti 2-aastane ülevaatus veel.
Korralikult hoitud/hooldatud auto, hea lugeda Müüa pole mingit pointi
nüüd, kus kõik suured sõlmed üle käidud - võid rahulikult aastaid suhteliselt muretult ringi sõita (eks pisiasju ikka võib ette tulla aga üldjoontes
peaks kõik olema juba tehtud).
Mis sul praegu talvisel ajal kütusekuluks tuleb (linn/maantee)? Tehasenumbrid ilmselgelt pole kättesaadavad (linn 7,8l/100km, maantee 5,6l/100km).
Allkirjas vajuta kütusekulule peale, näed täpselt palju läheb. Üldjoontes kõik kütus, mis paaki läheb, kulub ära ka Talvel siuke 9-10 ringis vist olnud? Tund eberspächi paneb juba liitri otsa ja
see uhas külmadega kogu aeg.
Eks teda muidugi mõttetu müüa, aga kuna ma suvehooajal vean aerulaudu palju ja on plaanis ka suuremaid juurde osta, siis tegelt ihkab hing ikkagi
universaalkere. Saab reelingud pikema vahega panna ja pagasnikus natuke mugavam askeldada. Teen mingi hetk värskema pildiringi ja üles panen ikka.
Õige hinna eest võib alati ära anda
Lihtsalt teistele D4 omanikele teadmiseks, et kes FL vibratsiooni kahvleid tahavad, siis Forsist saab need ca 100 eur/tk. Enda omale tellisin ära ja peale nende paigaldamist läheb Ravolaris autosse natuke pigimatti (pagasiruum kuni tagumise istmereani, kaasa arvatud tagatiivad, uksed, kapott ning esitiivad ja rattakoopad). Teen enne ja pärast dB mõõtmised mingi äppiga samades tingimustes (teelõik, kiirus, rehvid). Siis saate näha, kas ka reaalselt tasub see tee ette võtta või mitte
Kahvlid ise vist olid mõttetu vahetus. Mis rattasuurus sul on?
Foorumites räägitakse, et kahvlid peaks hea rehviga tegema päris suure vahe sisse, eriti diiselmootori puhul. Mul sama velg nagu sul.
No ei tea, mul vb siis tagasild lärmab ka või midagi. Kareda teelõigu peal (nt Tallinnas järvevana-lennujaam tartu mnt osa) ikka korralikult kumiseb. Saaks kuskilt chassis earse laenutada...
Nii, lihtsalt infoks sulle, et mürasummutus tehtud (nagu eespool mainitud, siis pagasiruum kuni tagumise istmereani, kaasa arvatud tagatiivad, uksed,
kapott ning esitiivad ja rattakoopad) ning pean mainima, et see on vaieldamatult parim mugavusalane upgrade, mida olen ühelegi autole lasknud teha
Soovitan kahe käega Pärast seda on auto täpselt selline, nagu see oleks pidanud olema juba tehasest tulles. Ehk teisisõnu tee
ära!
Rehvi drone on 99% kadunud ning mul on pole veel FL vibratsioonikahvleid paigaldatud + all on 20" lamellid. Järgmine esmasp. panen suvekad
alla (needsamad, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, mis peaks olema ühe väiksema dB näiduga rehv) ja FL kahvlid ning siis peaks selle "murega" ühelpool
olema.
Mürasummutuse paigaldas Ravolar ja jäin nii nende töö kui ka klienditeenindusega väga rahule.
Btw, kas sa liiklusmärkide tuvastuse said endal tööle?
Väga vahva!
Asym 3 hea rehv aga kulub maru ruttu. Samas kleepub asfaldi külge nagu liimiga.
Liiklusmärgi tuvastust tööle ei saanud, loogika on C7 võrreldes veits erinev ja seega pole väga higistanud. Hea, et kohad ära näitasid - ma võtan
soojemal ajal ette ja nokitsen ise matte. Hea kuulda, et sellest kasu on. Palju raha küsiti ilma tuba tühjaks tõstmata? FL kahvlitega arvesta seda, et
damper on eraldi koodiga - st sa pead ostma 4 detaili.
Raha küsiti kokku ca 500.-
Mida mul siis veel lisaks vaja on? Ma hetkel ei leia seda pilti aga Forss'is koos varuosamüüjaga vaatasin seda ja antud detaili nr. oli 26A, mida ma
ostsin 2tk ehk siis mõlemal pool üks. Mis mul kahe silma vahele jäi?
Originaalkahvli koodid:
8K0 413 037 L (vasak amordikahvel)
8K0 413 038 L (parem amordikahvel)
Facelifti koodid:
8K0 413 037 M (vasak amordikahvel)
4G0 413 143 (vasak damper)
8K0 413 038 M (parem amordikahvel)
4G0 413 144 (parem damper)
Joonisel 26 ja 26A mõlemad on vaja mõlemapoolselt osta, pre-fl 26 pole damperi jaoks kinnituskohti ja nipukaga ilmselt pole pointi külge tõmmata.
Teema alguses on pildid.
Kui käändmiku alla laskmise teel kahvlit vahetada, siis arvesta ülemiste õõtsade vahetus juurde (forss võibolla saab need ilma lõhkumata kätte
käändmikust, võibolla mitte). Kui töökoda suudab amordi tühjaks lasta ja kokku tõmmata, siis võibolla saab ka ilma käändmikku avamata kuigi see tundub
veits kahtlane meetod.
Krt
Natuke suurem tegemine, kui ette kujutasin aga [roppus] it, kui juba siis juba.
Tsitaat: |
Mis te arvate, kas D4 faceliftil on sarnased probleemid müraga, v.a esikahvel ?
St, et samuti arvatakse "Tehasest ei peaks olema ta sellisena välja tulnud"
Ma vaatasin huvi pärast.
Mul:
8R0413037B
8R0413038B
Facelift:
8R0413037C
8R0413038C
Lisaks Vibration damper:
4G0413143A
4G0413144A
@kassu
Hind tundub hea, ainus, mida põen selliste tööde puhul, et tüüblid lõhutakse ära ja siis pannakse vanadega kuidagi tagasi.
Tavaliselt peaks kohe peoga uued võtta olema.
Tsitaat: |
Lasin enda autole sama asja teha @kassu.
Üldine müratase on tuntavalt madalam, auto palju tummisem.
Rehvidrone ta pigem ei võta nii palju ära.
See on kinni ennekõike rehvides. Näiteks tehase Pirelli P Zero on täiesti kohutav selles mõttes. Eriti hästi tuleb välja Tehnika tänava asfaldil
sõites.
Mul suvekad hetkel Falken FK510 Azenis ning vahe Pirelli P Zeroga oli eelmine suvi peale rehvivahetust, nagu oleks teise autosse istunud.
Kahvleid võib ilmselt vahetada, aga mul seda drone ülivähe peale seda, kui normaalsed suvekad alla panin.
Rehv muide ülihea nii pidamise kui ka müra poolest. Hea ja pehme. Rehvitestides on ka seal esiviisikus enamjaolt.
P.S.
Tehke endale klubiliikmekaardid, saate rohkem huvitavaid teemasid vaadata. D4ja on vähevõitu klubis.
Ma siiamaani ootan vastust oma klubilisuse soovile.
Tsitaat: |
Anna teada, kuidas nende kahvlitega lood on, aga ma arvan, et normaalse rehviga pigem läheb mõttetuks.
Hind ka suht krõbe, minu autole pole B osasid saada ning tuleb ilmselt ~1000 EUR nende asjade vahetus koos tööga (~400 jupid + vahetus + sillastend +
puhver, kui mingid asjad lahti ei tule). Ma pigem ostaks selle eest endale uued esiamordid, sest juhipoolne hakkab comfort asendis teatud sorti
aukudes õrnalt häält tegema. Oleks ilmselt rohkem kasu
Kuna mul sillal midagi muud häda ei ole, siis ei taha lihtsalt niisama kõike laiali kiskuda, et pärast hoolega sillastenditada jne. Kui nagunii vajaks
vahetust asjad, siis oleks rohkem jumet.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
P Zero oli Audi OEM sellele autole. Audi kirjadega.
Kulusid nad ka ikka väga kiiresti.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mis isade juttu sa ajad? 45/50 profiiliga 19 rehv on D4 all juba eos vaiksem ja pehmem sõita.
Igaljuhul, edasi majandab selle autoga kaasfoorumlane ("joosti rahapakiga pikali") ja ma võtan uuema universaalkerega auto. Kahjuks C8 õiges
varustuses ja hinnas veel ei liigu ning C7 on moraalselt vana. Vaatasin küll, et äkki mõne norm seades FLi leiab - pigem ei. Lisaks näeb C7 sisu ikka
D4 pealt ümber istudes väga mannetu välja. Natuke aega on auto veel minu käes aga ilmselt midagi suurepäraselt sisukat juurde kirjutada pole.
Vot siis lugu, kahju aga arusaadav, kui rohkem ruumi on vaja
D4 on selles suhtes keeruline auto, et järgmine samm edasi on juba väga kallis
Auto valimine oli ja on endiselt normaalne peavalu, kuid tekkis täpselt sobival ajal sobiv V90 müüki. Proovin siis järgmise aasta/kahe (kunas iganes
uuesti kopp ette saab) jooksul Volvo margi ära.
Pidamise lõplik tally:
Periood: ~14 kuud
Läbitud kilomeetrid: ~38200
Kilomeetrihind: ~40s/km
Mis jaguneb: