Foorumi logo

20vT tavahooldus
S-line - 06.03.04 09:35

Kas turbo mootoriga autole läheb sama õli mis ilma turbota omale st.täissünt?
Ettetänades


S-line - 06.03.04 13:01

Küsin sellepärast ,et keegi ütles nagu turboga mootoril on eraldi õli!


kiireaudi - 06.03.04 13:34

Soovitan soojalt: LiquiMoly 10W60.


S-line - 06.03.04 13:38

Tänan soovituse eest,kust seda aga saab?On seda suuremates kauplustes?


peep - 07.03.04 20:34

Iga kvaliteetne täissünt sobib, ehk ei ole turbo autodele eraldi õli.


samru - 07.03.04 21:07

kui päris aus olla, siis ükski audi manual ega autodata, mis mulle näppu on sattunud ei nõua sünteetilist õli. Sünteetiline ei tähenda automaatselt ka kvaliteeti. Vanasti näitas õli kvaliteedi klassi bensiinimootoritele ikka täheühend SF, SG, SH, SJ( praegu kõige kvaliteetsem).


allans - 08.03.04 08:46

mina kasutan castroli RS 10W60 ja olen siiani rahul


S-line - 08.03.04 09:03

Ühesõnaga vahet ei ole,kas on turbo või mitte! Turbomootoril eraldi õli ei ole!
Proovin siis Valvoline õli ära!


samru - 08.03.04 09:22

Tsitaat:
Esialgne postitaja S-line
Ühesõnaga vahet ei ole,kas on turbo või mitte! Turbomootoril eraldi õli ei ole!
Proovin siis Valvoline õli ära!


mina ise kasutan kolmandat aastat Valvoline Turbo V 10W-40 SJ kvaliteedi klassi õli, mis on muide mineraalõli.


Silwer - 08.03.04 09:44

Mina kasutan seda sama...


pkuldsaar - 08.03.04 13:39

mina kasutan valvoline täissünt turbodiesel õli. millegipärast turbodieselile pakuvad eraldi õli.


samru - 08.03.04 14:22

Tsitaat:
Esialgne postitaja pkuldsaar
mina kasutan valvoline täissünt turbodiesel õli. millegipärast turbodieselile pakuvad eraldi õli.


turbodiisel audiga on teine teema, sinna soovitatakse täissüntõli. Seal oli mingi loogiline põhjendus ka aga ma ei viitsi seda foorumis pikalt lahata.


Jaks - 08.03.04 14:57

Mina kasutan Valvoline DuralBlendi 10W-40 sünteetiline. Valitud on see Valvoline kataloogist vastavalt autole.
Jaks


AudiTeam - 08.03.04 16:13

Tsitaat:
Esialgne postitaja Jaks
Mina kasutan Valvoline DuralBlendi 10W-40 sünteetiline. Valitud on see Valvoline kataloogist vastavalt autole.
Jaks

Lasin ka täna kevadise hoolduse autole teha filtrid, õid jne.
Huvitav mis moodi sealt kataloogist see õli valimine käib - mu masinale määrati sama õli - Valvoline DuralBlendi 10W-40 sünteetiline (selline mulje jääb, et nad 2,2T ja 2,5TDi-l vahet ei tee :D)


Silwer - 08.03.04 16:48

Suurt vahet ei olegi ju... ;)


Jaks - 08.03.04 17:35

Mina vaatasin kataloogi ise ja otsustasin selle kasuks.
Tegelt pakkus kataloog veel täissünt SycPoverit ja mineraal Turbo V, vist oli nii kui ma ei eksi.
Aga minu valik oliesialgu selline.
Jaks


Kaits - 08.03.04 19:58

Tegin oma 200-l just õlivahetuse ja seekord otsustasin siis selle kasuks. Eelmise tsükli sõitsin mingi Neste täissündiga ja see muutus hirmus ruttu mustaks. Nüüd tegin enne vana õli välja laskmist mootoripesu (mingi vist petroolil põhineva keemiaga) ja seejärel loputasin veel puhastusõliga ka läbi ning alles siis Synpower 5W-40 sisse. Praegu sõidetud umbes 1000 km ja õli pole veel värvi muutnud. Vaatan, et siin keegi teine nii vedelet õli ei kasuta... huvitav miks? On sel äkki mingi kahjulik efekt, millest ma teadlik pole?!


laur4 - 08.03.04 20:03

Tsitaat:
Esialgne postitaja Kaits
Eelmise tsükli sõitsin mingi Neste täissündiga ja see muutus hirmus ruttu mustaks.


Üks teadjam mees rääkis, et head õlid tõmbavad mootorist kõikvõimaliku saasta enda sisse ja seetõttu muutuvadki teinekord kiiresti tumedaks. Ju siis enne Sind pole õlivahetusele selles mootoris nii palju tähelepanu pööratud.


Jaks - 08.03.04 20:07

Tsitaat:
Esialgne postitaja Kaits
Tegin oma 200-l just õlivahetuse ja seekord otsustasin siis selle kasuks. Eelmise tsükli sõitsin mingi Neste täissündiga ja see muutus hirmus ruttu mustaks. Nüüd tegin enne vana õli välja laskmist mootoripesu (mingi vist petroolil põhineva keemiaga) ja seejärel loputasin veel puhastusõliga ka läbi ning alles siis Synpower 5W-40 sisse. Praegu sõidetud umbes 1000 km ja õli pole veel värvi muutnud. Vaatan, et siin keegi teine nii vedelet õli ei kasuta... huvitav miks? On sel äkki mingi kahjulik efekt, millest ma teadlik pole?!

Osa spetsialiste väidavad, et üle 10 aasta vanale autole pole mõttet täissünti panna. Vähemalt mina olen asjast nii aru saanud. Aga samas oleks soovitav sõita koguaeg ühte marki õliga.


laur4 - 08.03.04 20:16

Tsitaat:
Esialgne postitaja Jaks
Osa spetsialiste väidavad, et üle 10 aasta vanale autole pole mõttet täissünti panna. Vähemalt mina olen asjast nii aru saanud. Aga samas oleks soovitav sõita koguaeg ühte marki õliga.

Olen ka seda kuulnud aga arvan, et see sõltub ikka autost (mootorist) ka.


QUATTRO - 08.03.04 20:17

minul sees Q8 0W50 kuigi õli võtsin ikkagi klassi järgi mitte selle järgi mis need numbrid ees on.Ja täissünt on minul sellepärast et auto saab enamuse ajast ajast ainult lühikesi otsi,tehase manuaal näeb ette mineraalõli,kuid peale klapikambrikaane tihendi vahetust kummist tihendi vastu ei ole enam ka ühtegi leket.ja mootor ei võta õli mitte üks gramm, seega lasen sama asjaga ka edasi.


jõuvanker - 08.03.04 20:53

Valvoline Syn Power 5W40 SL kvaliteet!!!mitte enam SJ, see siis S4-s sees praegu...


rass - 08.03.04 21:15

see leht harib õlide vallas päris hästi:

http://www.1st-in-synthetics.com/articles28.htm


(turbolax küll pole aga ise kasutan Castroli Magnatec GTX 10W-40 õli, kvaliteeditähisega SL / CF, sobib ka turbokonedele minuteada + diisel kah isegi vist :))


forsin - 03.07.04 14:27

Odavad õlid enamus mineraal õlid põletavad turbo võlli ümber musta tahi (musta slämmi kihi ) ja varsti on heataega turbo võll. Õpi selgeks õli tähised 500vw/501vw/502vw/505vw ja kui S-AUDI mootor toodab liiga palju NM tuleb mootorile kuiv raua jüramise hääl eriti külmalt hommikul (nagu oli hannese-200-l aastaid tagasi). Siis lõppeb õli kvaliteet (0w-50 ) ja appi tuleb täis sünt tifriplokiga manuaal kasti õli (sama kehtib ka üle kulunud mootorile) näiteks castrol 90w-140 J (J= lisand on tifri hammas plokile) TÕSTA 0w sellega 15w ja mootor talub täit laksu vaikse surinaga


tarts - 05.07.04 06:32

Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
odavad õlid põletavad turbo võlli ümber musta tahi (musta slämmi kihi ) ja varsti on heataega turbo. õpi selgeks õli tähised 500vw/501vw/502vw/505vw ja kui kui S-AUDI mootor toodab liiga palju NM tuleb mootorile kuiv raua jüramise hääl (nagu oli hannese-200-l )siis lõppeb õli kvaliteet (0w-50 ) ja appi tuleb täis sünt tifriplokiga manuaal kasti õli näiteks castrol 90w-140 J (J= lisand hammas plokile) TÕSTA 0w sellega 15w ja mootor talub täit laksu vaikse surinaga


kas nii rohkete kirjavigadega kirjutamine on lahe või sa ei oska teisiti?
Õlidest soovitaks 10w60 "racing" õlisid, vähemasti neile, kes on asja tehasekonditsioonist edasi arendanud.


quattromees - 05.07.04 08:20

Tsitaat:
Esialgne postitaja tarts
Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
odavad õlid põletavad turbo võlli ümber musta tahi (musta slämmi kihi ) ja varsti on heataega turbo. õpi selgeks õli tähised 500vw/501vw/502vw/505vw ja kui kui S-AUDI mootor toodab liiga palju NM tuleb mootorile kuiv raua jüramise hääl (nagu oli hannese-200-l )siis lõppeb õli kvaliteet (0w-50 ) ja appi tuleb täis sünt tifriplokiga manuaal kasti õli näiteks castrol 90w-140 J (J= lisand hammas plokile) TÕSTA 0w sellega 15w ja mootor talub täit laksu vaikse surinaga


kas nii rohkete kirjavigadega kirjutamine on lahe või sa ei oska teisiti?
Õlidest soovitaks 10w60 "racing" õlisid, vähemasti neile, kes on asja tehasekonditsioonist edasi arendanud.


Ma küll ei tea, aga tundub, et kirjutaja ei ole eestlane. Kui nii, siis tuleks lausa kiita, et nii palju kirjutatud saab!
(mitte, et kõigest aru oleks saanud...)


jõuvanker - 25.07.04 13:29

Tegelikult see 10w60 racing õli on mõeldud ringrajal sõitmiseks, kus pöörded teisel pool 5000p/min ning mootor töötab pidevalt enda "võimete piiril". Sellise viskoossusega õli omadused tulevad välja kõrgel temperatuuril, kus ta säilitab enda algse viskoosseuse.
Kiirendusautole sobib rohkem miskit SAE30 või midagi sarnast, on olemas spetsõlisid kiirendusmootorite tarvis. See 10w60 on tavasõidul maakeeli öeldes liialt paks, ei voola nii hästi ning sisehõõrdumisest tingitud võimsusekadu on garanteeritud. Seda õli oleks hea kasutada kiirendusel sel juhul, kui saaks õli temperatuuri ennem starti üle 100 kraadi siis tulevad esile selle õli omadused.


jõuvanker - 28.08.04 19:10

Tsitaat:
Esialgne postitaja forsin
Oma audi S mootoritel kasutan STATOIL 0w-30 ja lisan olenevalt kulumis astmele CASTROL täis sünt manuaal kasti õli 75w-140J +~50 kuni 150g.
Kasutan sellepärast et aastaid tagasi müüdi täissünti poolsündi hinnaga ja reklaami kampaanja ajal said kaks potti ühe hinnaga.
Õli Volvoline turbo (nimi on eksitav) minu teada see õli ei oma turbo auto tunnustust. ja kvaliteet A2/B2 enamus poolsüntidel on juba A3/B3

See SAE 10w60 Valvoline VR1 Racing on API klasifikatsiooni kohaselt SJ seega J kvaliteet ja ottomootoriõli eelkõige, mis sobib ringrajal sõitmiseks.
Sinu poolt mainitud viskoossusega SAE 0W30, see õli on ca -20 kraadi juures sama vedel kui SAE 0 ja +100 kraadi juurs niisama vedel kui õli SAE 30. Tegelikult on SAE 0W30 väga heade voolavus omadustega ning tekitab igas temperatuuri vahemikus optimaalse õlikiilu, sellel õlil on väike sisehõõrdekadu, seega suurim mootori võimsus, kuna me ei pea kulutama mootori efektiivvõimsust mingi kuradi õli sisehõõrdumise peale, nn kütusesäästu õli, sobib pigem tavakulgemiseks... ( seda kulutatakse niigi mootori ringi ajamiseks..)
Mis saab siis kui lisad transmissiooniõli mootoriõlile, saan aru, et tahad viskoossust tõsta, kuid õli omadused halvenevad. Käigukastis ei ole tegemist heitgaaside ja nendest tulenevate hapetega+koksistumine ja nõgi. Niiet kas see on just parim lahendus?


jõuvanker - 28.08.04 19:16

Talvel kasutan kulgemiseks Valvoline SynPowerit Sae 5W40, API: SL/CF, ACEA: A3/B3/B4 ja VW: 502.00/505.00 (1/97)
Tegelikult mulle isiklikult meeldib lähtuda API klassifikatsioonist - lihtne ja loogiline.


Kirsa - 05.05.05 11:21

Ostes oli 121kw MC mootoril sees 10w40 OMV poolsünt, kas võib sellega edasi sõita või peaks marki vahetama?

Pole turbodest ja nende õlinõuetest õrna aimugi...


forsin - 20.05.05 19:26

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Mis saab siis kui lisad transmissiooni õli mootori õlile, saan aru, et tahad viskoossust tõsta, kuid õli omadused halvenevad. Käigukastis ei ole tegemist heitgaaside ja nendest tulenevate hapetega+koksistumine ja nõgi. Niiet kas see on just parim lahendus?


Isiklike tähelepanekuid mootori õlile lisades täissünt manual käigukasti õli GASTROL SAF-J 75W-140 (olen lisanud ainult sünt motoõlidele )

1- Võibolla oled kuulnud õli lisanditest mida lisades peale 1000 km võid sõita mootoriga ilma õlita ~50 km.

lisades mootori õlile ~100g hammasplokktifriga kastile mõeldud õli tekib enamvähem sama efekt.
Kui enne kulunud mootori hommikune külmalt käivitamine annab kuiva kolinaid mis kaovad sujuvalt peale õlisurve teket paarikümne pöördega, siis peale lisandit selliseid hääli ei ole. ja hommikuti ei kolise ka tühjad hüdrotõukurid.

2- Mull on läinud elus kaks reka mootori väntvõlli ja kumbki ei sõitnud üle poole kilomeetri, et teeääres peatuda ja mõlemil väntvõllil käias saalealt maha poolteist lihv remont mõõtu ja vändad ei kõlvanud enam sest olid sinised (pehmed ) ja 3mm kõverad ühesõnaga vanaraud.
Sammuti lendas ka kolmas mootor põhjuseks pöörded 2600 p/m (üle punase.) aga reka mootorisse oli valatud liiter GASTROLI sünt kastiõli (ette öeldes väntvõll jäi ellu )
Kuna vana vända ja saale pauk käis öösel ja sõita oli veel 12km.
Langetasin otsuse et lisan veel kaks liitrit kasti õli mootorisse (audile ostetut) ja sõidan vaikselt edasi Järgneval kilomeetril tõmbas korraks kepsu kinni ja tõmbas ühe kepsu poldi pooleks mis peale langes õlisurve endise 6 pealt alla 1 atm. Järgnevad 10km läbisin õli tule saatel (kuna kepsu polt oli vigastanud õlipumba ühte toru ) sõites 900p/m -ga kõva kepsu kolinaga.
Koorem kohal järgmine päev koristas puksiir reka ära...

Ja mootorit lahti võttes oh imet vänt ei olnud sinine ega kõver aga lihvida tuli neljandasse remonti ja vänt sõidab järgmises mootoris tänaseni.

JA KÕIK TÄNU MOOTORISSE LISATUD GASTROL KÄIKUKASTI ÕLILE.


jõuvanker - 21.05.05 13:44

Jah, seda teeb transmissioonõli, kuna see õli sisaldaba väga palju kleepuvaid, liimivaid õliühendeid, mis nakkuvad metallipinnaga ning tekitavad sinna kaitsekihi. Kunagi oli põllumajandusmasinates ( rasketehnikas ) kasutusel universaalõli, mida kasutati nii sisepõlemismootoris, kui ka transmissioonis. Selle õli tootmine, kasutamine lõpetati, kuna sisehõõrdest ( õli sisehõõrdumine ) tingitud võimsuskadu oli küllaltki suur, seega hakkas mõjutama oluliselt kütusekulu... Jah, Sa võid ju toppida miski x koguse transmissiooniõli mootoriõlile, kuid mitte sõiduauto mootorisse, eriti võistlustel kasutatavasse mootorisse ( kiirendus ) kuna iga sajandik on oluline ( aeg distantsil ). Ning veel, et transmissioonõli halvendab oluliselt mootoriõli kvaliteediomadusi, see ei kaalu lihtsalt üles seda, et mootor veel kestaks ( tooks piirsituatsioonidest valitud sihtpunkti a´la kepsupolt pooleks, saaled kulunud jne jne ), ei näe lihtsalt mõtet igapäeva kasutuses sellist trikki teha ( transmissioonõli lisada lihtsalt mootoriõlile )
Toodetud on piisavalt häid mootoriõlisid, mis tagavad väga hea kaitse kulumise, soojuse ärajuhtimise, pesemise jne omaduste kohapealt. Pigem ehk kasutada ( kui üldse kasutada ) selleks mõeldud õlilisandeid ( X1-R jne ).
Vali enda vajadustele, otstarbele vastav õli ning naudi sõitu. Ekstreemtingimustes võib kasutada igasugu vahendeid, et hoida ära halvemat ( a´la saalekolin ning mootoriõlile lisada transmissiooniõli )


äss - 08.08.05 20:32

2,7 liitrit käigukasti ... manulalile 75W90 sünt ja automaadile ATF dexronII
1,7 liitrit tagadiffer ja 75W90 samuti

Vanem S4 - UrS4!


kama2 - 08.08.05 20:35

eeldame, et see masin:
VAT Registration No.:
Name: Manufacturer: Audi
Address: Model:
Year: 1993
Registration:
Tel - Private: Mileage:
Tel - Business: Job number:
Lubricants and capacities
Notes Specified value Measured value
Engine oil grade - cold climate SAE 5W/30
Engine oil grade - moderate climate SAE 15W/40
Engine oil grade - hot climate SAE 20W/40
Engine oil classification API/ACEA SG/A2-96
Engine oil grade - alternative - moderate climate SAE 10W/40
Engine oil classification - alternative - moderate climate API/ACEA SG/A2-96
Engine with filter litres 5,0
Gearbox oil grade SAE 75W/90 Synth.
123 Gearbox 4/5 speed litres 2,2-2,7
Automatic transmission fluid Type Dexron II
Automatic transmission (drain & refill) litres 2,7-3,5
Differential oil grade - front SAE Synth.75W/90
Differential front/AT litres 0,7-1,0 (AT)
Differential oil grade - rear SAE 75W/90 Synth.
Differential rear litres 1,7
Cooling system litres 8,0
Brake fluid Type DOT 4
Brake fluid litres 1,0-1,5
Power steering fluid Type VW G 002 000
171 Power steering fluid litres 1,0
Autodata Note 123
Gearbox oil capacity
Transfer box = 0,8 litres
Transfer box (01F transmission) = 1,02 litres
Autodata Note 171
Power steering fluid
SLS = 2,5 litres.
Manufacturer: Audi Model: 100 (91-94) 2,8
Engine code: AAH Output: 128 (174) 5600

Ehk saab aru, PDF ei taha raamid eksportida :)

Ainult S4'l 2.8 mootorit ei näita, on 2,2


ants12 - 04.04.06 20:40

millised küünlad osta ühesõnaga?
hea oleks kui keegi oskaks juhatada kust neid kõige normaalsema hinnaga saaks
forsi lehelt toksisin välja et NGK oma maksab 282eeku
samas selline koht nagu ladu24.ee näitab link
mis on nagu kahtlaselt odav
hea oleks kui keegi oskaks üldse rääkida, kust sellisele mootorile juppe osta(vaja ka muid asju)
ette tänades:)


prr - 04.04.06 20:42

ise kasutanud NGK PFR7B ja 8B. viimane siis natuke suuremate jõudude jaoks.


genekas - 04.04.06 21:06

Tehase originaal Boschi F5DP0R - Revalis 204 eeku tükk (kood 101 000 016AA) letist saadaval

P.S. Seesama Bosch maksis Forsis vist 271...


TT - 05.04.06 07:16

Ei soovita tehase originaal küünalt kui on plaanis auto chipida.Ühinen Prr -i poolt kasutatavate küünalde pakkumisega.


genekas - 05.04.06 13:26

On ise ka kuulnud, et Boschid pidavat probleemseks muutuma rõhkude tõustes - samas huvitaval kombel pakub tehas neidsamu küünlaid ka ADU-mootorile (RS2)...


TT - 05.04.06 13:53

Siin on pigem uba selles, et uks on "soe" teine "külm" küünal.


ants12 - 05.04.06 15:59

mulle pakuti kuskilt championi RC6PYP küünlaid,hind oli vist ca 140eeku tükk,väideti et kataloog annab sellised
mida arvata sellisest kataloogi järgi pakkumisest?


genekas - 05.04.06 16:38

Tsitaat:
Algselt postitas: TT
Siin on pigem uba selles, et uks on "soe" teine "külm" küünal.

PFR8B on muidugi külmem kui 7B, mis jääb ilmselt kuhugi Boschi originaali tasemele (see Boschi ja NGK "skaala" käis umbes selles proportsioonis).

Boschi ja NGK vahel on lisaks seegi erinevus, et elektroodide kuju on erinev, mis võib äärmuslikumates tingimustes tingida erineva käitumise (Boschi küünla elektroodid on palju peenemad).


Maku - 06.04.06 20:40

Mootori õlitabel.


erki.t - 02.02.07 18:27

ja on sobiv koht veidi õli tulle valada...

värskes TM numbris on testitud täissünteetilisi õlisid, mis on sellised tubli tavakasutaja valikute hulka kuuluvad 5W 40... aga kuna antud artikkel ei ole elektroonselt mulle kättesaadav, siis jätan täpsete katsete tabelite ilu iga uudishimuliku enda kompetentsi ja toon alljärgenava ära vaid koondpingerea, koos hinnaga 4L väikepakendi kohta:

1. Mobil 1 697.-kr
2. Teboil Diamond 470.-kr
3. Castrol GTX Magnatec 772.-kr
4. Shell helix Plus 589.-kr
5. Shell Helix Ultra 656.-kr
7. Castrol TXT Softec 772.-kr
8. Neste City Standard 299.-kr
9. Teboil Gold 380.-kr
10. Mobil Synth S 649.-kr
11. King XL 325.-kr
12. Neste City Pro 419.-kr

Järgmist õlivahetust planeerides on ehk hea vaadata mida laboriandmed näitavad ja mitte vaid sõbra ostu / müügi soovitusi kuulata ning perssetundele loota...

Head valimist


ökomees - 27.10.08 14:59

Plaan siis talveks uus õli sisse panna audi s4 2,2 tq. Küsimus siis selline, et millist? Neitist leidsin sellised varjandid -

Category : Cars
Make : Audi
Model : 100, S4 (1986 - 1994)
Type : S4 2.2 Turbo (1992 - 1994)

Engine AAN
· Capacity : LubeCap 4,5 liter
· Use : Normal
· Service intervals : Change 15000 km / 12 months
· Recommendation : Longtime High Tech 5W-30
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40
: Leichtlauf Special LL 5W-30
: Synthoil High Tech 5W-40
: Synthoil Energy 0W-40
: Touring High Tech 15W-40

Et millist nendest seitsmenst siis võtta?? Tean, et suurosa s-i omanikke sõidab 10W-60 õliga. Aga millist siis talveks sisse kallata, äkki teadjamad mehed soovitaks.
Parimat,
Kris


MartinCS - 27.10.08 15:21

Talveks Castrol Magnatec 5w-40


jõuvanker - 27.10.08 15:33

Igapäevakasutuses masin, ei käida kiirendusvõistlusetel ega ringrajal, võimsus originaal või stage 1 chip?

Selliseljuhul talveks: Mobil 1 Synt Special V 5W40, või lihtsalt Mobil 1 5W40.

Suveks: Castrol GTX Magnatec 5W40 või karmima sõidustiili jaoks Mobil 1 Rally Formula 5W50.

Võid kasutada ka aastaringselt Valvoline SynPowerit 5W40.

Kindlasti sobivad ka teiste TUNTUD kaubamärkide täissündid viskoossusest 5W40.

Turbomootorile on keeruline leida seda "õiget" tuleb teha kompromisse. Kui ainult turbo kui agregaadi kohapealt vaadata, on parim ainult turbo õlituseks miski 20W50, 20W60 viskoossusklassi mootoriõli:P

10W60 igapäevaseks sõiduks on "overkill" stock 2.2T 20v mootorile. Kui on võimalus plokisoojendust kasutada ,siis palun, aastaringselt kasvõi 10W60, 20W50 õliga.


Siiski, meie kliimas optimaalne viskoosusklass on 5W40 ja 5W50


ökomees - 27.10.08 15:39

Masin jh igapäeva kasutuses ja stage 1 chip hetkel. Nii, et siis 5W-40 täissünt sobib talveks, nagu ma aru saan.


lehys - 27.10.08 15:47

5W 40 aasta ringselt


Maku - 28.12.08 01:20

Ja SELLINE on tehaseraamatu järgi SQ õlitabel.


zabon - 04.02.09 14:34

http://ladu24.ee/et/info/Tee-ise-6petused/Kui-tihti-peaks-6li-vahetama-mis-on-6li-tahistused-ja-kvaliteet


RKaur - 16.10.10 01:22

kumb oleks 3b mootorile mõtekam osta kas http://www.maardekeskus.ee/addinol-eco-light-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2272.html või http://www.maardekeskus.ee/shell-helix-ultra-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2269.html kas see hinnavahe on seda väärt või on nad umbes samaväärsed ?


alexnurp - 16.10.10 07:02

Tsitaat:
Algselt postitas: RKaur
kumb oleks 3b mootorile mõtekam osta kas http://www.maardekeskus.ee/addinol-eco-light-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2272.html või http://www.maardekeskus.ee/shell-helix-ultra-5w-40-5-l-kampaania-4-l-1-l-tasuta-p-2269.html kas see hinnavahe on seda väärt või on nad umbes samaväärsed ?


Võta selle talveks, suvel parem 5w50.


m0nx - 09.11.10 19:07

Kuulge targemad mehed.
Küsimus selline, et pikemat aega kasutati mu mootoril (AAN) castrol 0w-40 edge sport õli, ning töökojas soovisin, et õlivahetusel läheks sama asi sisse.
Küll aga tekkisid mingid kommunikatsiooni probleemid, ning targad mehed otsustasid mingisuguse suvalise poolsünt õli kasuks (homme saan täpsema margi teada.) Nende arvates pole mõtet 10 aasta vanusele autole enam täissünti anda.

Kas see on asi millepärast ma peaks muretsema (laskma uuesti õlivahetuse teha?) või kannatab ühe talve ära sõita ja siis kevadel miskit mõistlikku sisse panna?

Kurb on see, et auto ei tee enam sama häält soojast peast (natuke nagu näriks metalli, sooja mootoriga) ja suitseb kah oluliselt rohkem.
Töökojast ära sõites juhtus 2 korda suht lühikese aja jooksul, et pardakas hakkas karjuma (pinin, mis tavaliselt on korraks, jäi karjuma) aga pardaka display ei suutnud pilti kuvada, vaid hunnik heledaid triipe jooksid üle display. Ja niikaua see pardakas karjus, kuni süüte välja võtsin, siis jäi vait. Sõitsin veel mingi 3km ja hakkas uuesti karjuma.
Või peaksin alustuseks selle pininaga mingi tüübi/töökoja leidma, kes veakoode oskab lugeda ja siis vaatab kas asi võib olla õlivahetusega seotud.
Igatahes enne õlivahetust probleeme ei esinenud ja nüüd sealt ära sõites läks pardakas korralikult pöördesse.


Zoig - 09.11.10 19:57

Kas see häire mis autochekilt tuli oli punase tausta või kollasega? Õli rõhuga seotud asjad peaks just punased olema.
See et ekraan midagi alusaadavat ei oska pildile manada, on pigem sellepärast, et ekraani enda külmjooted võivad sodid olla(kas muidu stardis see OK on selgelt loetav?)


m0nx - 10.11.10 11:07

Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Kas see häire mis autochekilt tuli oli punase tausta või kollasega? Õli rõhuga seotud asjad peaks just punased olema.
See et ekraan midagi alusaadavat ei oska pildile manada, on pigem sellepärast, et ekraani enda külmjooted võivad sodid olla(kas muidu stardis see OK on selgelt loetav?)

Brems licht ja OK on 99% kordadest jube kenad ja selged. Vist olen kas korra või 2 näinud, et samamoodi triibud jooksevad üle. Ja triibud olid kollase taustaga.
Aga eile peale seda juhtunut sõitsin terve õhtu ringi veel ja siis enam sama nalja ei teinud. Tundus nagu kõik enamvähem olevat. Aga suitseb kõvasti :(


Xpander - 10.11.10 12:29

m0nx, vaheta õli ära - pane täissünteetiline õli sisse.


Taavi - 07.09.11 19:49

Kui kellelgi on veel ufod kasutusel, mis vajavad rem komplekti, siis kõige nö täiuslikum komplekt peaks olema budweg 206026, mis sisaldab ka suurt tolmukaitset. Pilt ka siis komplektist:

http://20vturbo.planet.ee/ufokumit.jpg


QUATTRO - 08.09.11 22:12

Ja müüb kes?

Väga tänuväärne info.


Taavi - 09.09.11 05:22

Ise said A8 oma eparts vahendusel. Hinda ei olnud aga päringu peale anti. Ehk on sellega sama lootus. Budwegi müüb veel ka balti autoosad.


ristokru - 15.10.16 17:00

Tere,

Kuna uus Audi omanik siis soovitage kohtasi kus hakata oma autot hooldama.
Olen siit foorumist lugenud , et forss on kallis ja töö pole kvaliteetne.


jõuvanker - 15.10.16 17:55

Tsitaat:
Algselt postitas: ristokru
Tere,

Kuna uus Audi omanik siis soovitage kohtasi kus hakata oma autot hooldama.
Olen siit foorumist lugenud , et forss on kallis ja töö pole kvaliteetne.


Differ.ee. Igaljuhul


ristokru - 07.11.16 12:42

Küsimus küünalde kohta.
Mootoriks 2.2 3B. Milliseid küünlaid ma peaks vaatama kui autol chip ja natuke moditud ja kusagil 200kw.
Prj kusagil kirjutas ,et Bosch originaal küünaldel oli probleeme ja kippus seal midagi silindrisse kukkuma. Siis oli pakkutud NGK küünlaid ja ka veel mingit Boschi oma.
Kas nüüd ajaga on midagi muutunud selles teemas ja mis võiks sobida minu mootorile?


reizor - 07.11.16 14:45

NGK PFR7B-ga on meie autod sõitnud ja sõidavad ka edaspidi.


MaQQu - 07.11.16 14:46

Tsitaat:
Algselt postitas: reizor
NGK PFR7B-ga on meie autod sõitnud ja sõidavad ka edaspidi.


Nii oli, on ja jääb AAN puhul.


Siim89 - 07.11.16 14:55

Kirjutan ka alla, null probleemi koos FSI poolidega 1,8 bar juures.


ristokru - 07.11.16 15:38

Tsitaat:
Algselt postitas: Siim89
Kirjutan ka alla, null probleemi koos FSI poolidega 1,8 bar juures.


Tänan vastajatele. Kui keegi teab kustkohast neid küünlaid parema hinnaga saada siis U2U ja tänud ette! :)


jõuvanker - 08.11.16 07:39

Bosch F5DPOR on õrn küünal, kuid mis salata, sellega töötab 2.2T 20v kõige paremini. Tehaseinsener ei ole olnud loll. Märksõnadeks on; korrektne soft, orig. süütesüsteem. Otsige selle küünla lagunemist eelpool toodud viidetest, peamine probleem on "ületaguv" süütesüsteem ;) Kõik muu on tolm. Nii on. Katsetatud aastakümnete jooksul.
Teised küünlad töötavad, kuid ei ole "see", mis orig küünlaga.


quattromees - 08.11.16 08:14

Mina ei ole muud kasutanud, kui Bosch F5DPOR ja ei ole kordagi küünal pudenenud. St, isiklikust kogemusest NGK maha teha ei saa kuid Boschi kohta pole ka halba kogemust. Ka FSi poolidega AAN kui 3B puhul.


Kivitare - 08.11.16 08:33

Tsitaat:
Algselt postitas: ristokru
Tsitaat:
Algselt postitas: Siim89
Kirjutan ka alla, null probleemi koos FSI poolidega 1,8 bar juures.


Tänan vastajatele. Kui keegi teab kustkohast neid küünlaid parema hinnaga saada siis U2U ja tänud ette! :)


Originaale Forssis pole. NGK on sees. 16 kopikatega oli tk.


ristokru - 08.11.16 09:26

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Bosch F5DPOR on õrn küünal, kuid mis salata, sellega töötab 2.2T 20v kõige paremini. Tehaseinsener ei ole olnud loll. Märksõnadeks on; korrektne soft, orig. süütesüsteem. Otsige selle küünla lagunemist eelpool toodud viidetest, peamine probleem on "ületaguv" süütesüsteem ;) Kõik muu on tolm. Nii on. Katsetatud aastakümnete jooksul.
Teised küünlad töötavad, kuid ei ole "see", mis orig küünlaga.


Minu auto peaks veel olema suht originaali lähedane? Et kannatab veel Boschi panna?


prj - 08.11.16 09:37

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Bosch F5DPOR on õrn küünal, kuid mis salata, sellega töötab 2.2T 20v kõige paremini.

Ei tööta. Ning vahepeal olid kvaliteedikontrolli probleemid. Üsna mitmest mootorist sai lahti nende hiina Boschidega.

PFR7B või BKR7EIX/BKR8EIX 0.6mm vahega töötavad väga hästi. Ka 800hp juures.


Rst - 08.11.16 09:55

Ise kasutasin viimased aastad NGK BKR7E.
Maksavad umbes 20€ jooks. Vahetasin iga õlivahetus (või aastas korra) neid profülaktika mõttes. Antud küünal on NGK poolt asendus PFR7B.
Olles kasutanud BKR7EIX, BKR8EIX, PFR7B ja BKR7E küünlaid, siis peale hinna ei teinud ma küll mingit vahet. Mootor töötas kõigiga samamoodi.


jõuvanker - 08.11.16 10:16

Tsitaat:
Algselt postitas: Kivitare
Tsitaat:
Algselt postitas: ristokru
Tsitaat:
Algselt postitas: Siim89
Kirjutan ka alla, null probleemi koos FSI poolidega 1,8 bar juures.


Tänan vastajatele. Kui keegi teab kustkohast neid küünlaid parema hinnaga saada siis U2U ja tänud ette! :)


Originaale Forssis pole. NGK on sees. 16 kopikatega oli tk.


Minult saab Boschi originaale.


ristokru - 08.11.16 10:47

Tsitaat:
Algselt postitas: Rst
Ise kasutasin viimased aastad NGK BKR7E.
Maksavad umbes 20€ jooks. Vahetasin iga õlivahetus (või aastas korra) neid profülaktika mõttes. Antud küünal on NGK poolt asendus PFR7B.
Olles kasutanud BKR7EIX, BKR8EIX, PFR7B ja BKR7E küünlaid, siis peale hinna ei teinud ma küll mingit vahet. Mootor töötas kõigiga samamoodi.


Oled võrrelnud ka Boschiga? Hinnavahe ju ligi 10 kordne.
Ja mida arvab ka Prj selle küünla kohta?


prual84 - 08.11.16 14:59

Küünlad pole koht kust kokku hoida,2aastat tagasi,suht värsked boschi küünlad andsid järgi ja lõppes mootori remondiga,pärast seda sai NGK-d peale ja süda oli rahul, probleeme ei esinenud.Küünlad ja õli sellise auto puhul pole koht kust tagasi hoida.

Martin


tarmo - 08.11.16 15:03

Tsitaat:
Algselt postitas: prual84
Küünlad pole koht kust kokku hoida,2aastat tagasi,suht värsked boschi küünlad andsid järgi ja lõppes mootori remondiga,pärast seda sai NGK-d peale ja süda oli rahul, probleeme ei esinenud.Küünlad ja õli sellise auto puhul pole koht kust tagasi hoida.

Martin


Sarnane kogemus minulgi, lihtsalt vahetage lauses kaubamärkide asukohad. Õnneks sain varem jaole, ei pidanud mootorit remontima.


andrec - 08.11.16 23:05

Mina kasutan Boschi FR5DP küünlaid, annab NGK BKR7E analoogiks. Kasutasin ka S6'ga neid küünlaid.


Kivitare - 09.11.16 07:47

Mul ka Bosch F5DPOR juba pikemat aega kasutuses. Ma arvan, et Jõuvanker ütles võtmesõna (stock) õigesti. Igasugu tuuningu juures on juba teised faktorid, mis ühte või teist küünalt mõjutavad. Või?


Rst - 09.11.16 08:50

Tsitaat:
Algselt postitas: Kivitare
Mul ka Bosch F5DPOR juba pikemat aega kasutuses. Ma arvan, et Jõuvanker ütles võtmesõna (stock) õigesti. Igasugu tuuningu juures on juba teised faktorid, mis ühte või teist küünalt mõjutavad. Või?


Kui tegu on stock autoga, siis seda vähem on aru saada, mis küünal seal peal on.
Minu käest on läbi käinud paar autot millel on olnud nii plaatinum, kui iriidium küünlaid peal ning omanik raiub, et küünlad on head ja korralikud. Välimuselt tunduvad tihti iriidium ja plaatinum küünad ilusad, kuid tegelikult on need otsas ja selle tulemusel vahest harva jätab vahele mootor, kui koormus taga. Tava küünla välimusest saab palju lihtsamalt aru, kas küünal on niiöelda kulunud/väsinud või mitte.
Eks see on igaühe enda harjumuses kinni, mis küünlaid kasutatakse.

Minu arust mängi hoopis suuremat rolli pigem see, kui tihti küünlaid vahetatakse. Millegi pärast enamus hakkavad küünlaid vahetama alles siis, kui mingi probleeme tekib.
Originaal konditsioonis 2.2T puhul peaks olema tavaküünla vahetusvälp 30 000km ja plaatinum/iriidium küünla vahetusvälp umbes 50 000km.


ristokru - 09.11.16 09:29

Tsitaat:
Algselt postitas: Rst
Tsitaat:
Algselt postitas: Kivitare
Mul ka Bosch F5DPOR juba pikemat aega kasutuses. Ma arvan, et Jõuvanker ütles võtmesõna (stock) õigesti. Igasugu tuuningu juures on juba teised faktorid, mis ühte või teist küünalt mõjutavad. Või?


Kui tegu on stock autoga, siis seda vähem on aru saada, mis küünal seal peal on.
Minu käest on läbi käinud paar autot millel on olnud nii plaatinum, kui iriidium küünlaid peal ning omanik raiub, et küünlad on head ja korralikud. Välimuselt tunduvad tihti iriidium ja plaatinum küünad ilusad, kuid tegelikult on need otsas ja selle tulemusel vahest harva jätab vahele mootor, kui koormus taga. Tava küünla välimusest saab palju lihtsamalt aru, kas küünal on niiöelda kulunud/väsinud või mitte.
Eks see on igaühe enda harjumuses kinni, mis küünlaid kasutatakse.

Minu arust mängi hoopis suuremat rolli pigem see, kui tihti küünlaid vahetatakse. Millegi pärast enamus hakkavad küünlaid vahetama alles siis, kui mingi probleeme tekib.
Originaal konditsioonis 2.2T puhul peaks olema tavaküünla vahetusvälp 30 000km ja plaatinum/iriidium küünla vahetusvälp umbes 50 000km.


Minu autot peaks siis lugema mitte stock variandiks? Ehk nüüd tüli väga palju erinevaid variante küünaldest ja ka küünalde hinnad on seinast seina. Kui odavam küünal töötab samamoodi siis ma ei näe põhjust 10x rohkem maksta. Pole ka probleemiks tihedamini küünlaid vahetada.
Eelkõige ma eelistaks ikkagi küünlaid mis ei pudene silindrisse! Hind pole sellejuures tähtis.


Maik - 09.11.16 11:44

Veits teemast mööda aga kui juba "küünalde" pealt hoiad kokku, milleks üldse "essi" omada?!
Ei saanud vaiki olla :D


prj - 09.11.16 12:02

Tavaküünlaid tuleb lihtsalt 2x sagedamini vahetada, sest elektrood kulub ära.
BKR7E on ka OK, lihtsalt vahetada iga teine õlivahetus. Samas, kui BKR7EIX võib kesta 60 000+ km.


ristokru - 09.11.16 13:46

Tsitaat:
Algselt postitas: Maik
Veits teemast mööda aga kui juba "küünalde" pealt hoiad kokku, milleks üldse "essi" omada?!
Ei saanud vaiki olla :D


Ära saa valesti aru! Mainisin eraldi,et ei proovigi kokku hoida vaid küsimus oli miks maksta 10xrohkem kui töötab samamoodi. Ei mõtlegi siin üldse kokkuhoiule!
Lihtsalt puhas enda huvi oli ,et aru saada rohkem mis küünal siis on sobivam.
Pigem minu küsimus tuleneb sellest,et minu autot on näpitud ja mis küünal on sellel juhul õige valik. Bosch pidi lagunema kui mootorit näpitud ja siit ka mure.