Seda juhendit lugedes kindlasti silmas pidada seda, et toimingute järjekord ei pea sama olema ning samuti võib vastavalt mudeli spetsiifkale olla
erinevusi.
Juhend on koostatud nii, et täielikult ilma kogemuseta isikul võib kohati nutt/frustratsioon peale tulla - ei ole kõike 100% lahti seletanud ning iga
liigutuse kohta pilte lisanud.
Illustreerivad pildid on pärit erinevatest allikatest, hetkeseisuga ei ole projektist ise pilte klõpsinud (tungival vajadusel võin seda teha).
Vidinate taha olen lisanud tootjakoodid, et oleks väheke lihtsam hankida asju. Osadel on need puudu - täiendage omalt poolt
Enda masinale sai süsteem paigaldatud, ning hetkeseisuga asi toimib ilma viperusteta.
Kogu projekti eelarve vast 2000,- eek (suuremjaolt tegu kasutatud osadega mis sai erinevatest romulatest ja Audiclub foorumi tegelastelt hangitud).
Mingi 200-300 eeki sellest on tänu sellele, et siin Taanis on vidinad kallimad kui Eestis (pistikud, juhtmed, voolikud).
paigaldamisega läheb aega vast üks nädalavahetus kui kõik jubinad olemas.
Endal läks u. 1 kuu kuna tegutsesin õues (pidevalt sajab vihma siin) ja töövahendid suht piiratud.
Kui asja ette võtad, siis mina ei vastuta, kui midagi peppu läheb... Omal riisikol
Kasulikud pildimaterjalid:
C4 püsika el skeem – süsteem ise peaks olema sama olenemata auto
mudelist. Seega võib seda ilmselt ka sigari, B4 ja muude mudelite puhul kasutada.
vaakumosad - siit saab üldise ülevaate mis vidinad ja kuidas
ühendatud vaakumiga seotud osad
lisaks on mul veel üks inglise keelne dokument kus on olemas kõikide mehhaaniliste/vaakumosade koodid koos diagrammiga (eelnev pilt on sellest samast
dokumendist võetud). Kuna mul selle üleslaadimiseks kohta ei ole, siis võin meilile saata - saada kiri mulle vastava palvega: jvilonov@hot.ee.
kui keegi on valmis koha leidma selle jaoks siis riputaks üles ja paneks siia lingi... Fail on PDF formaadis.
Enne projekti ette võtmist:
1. Soovitan kannatust varuda ja kui sul on väga mehised (nagu poksikindad) käed, siis võib osade asjade paigaldamisel, ühendamisel raskusi tekkida.
Juhi jalgade juures läbiviidavad toimingud olid kohati päris kannatust proovile panevad, ja mul ei ole käed nagu poksikindad
2. Küsi endalt: kas mul on piisavalt teadmisi elektriseadmete, juhtmete vedamise/ühendamise vallas. Samuti kulub marjaks ära väike elektriskeemide
lugemise oskus. Kui kogemust ei ole aga huvi suur – siis viimane aeg katsetada. Raketiteadusega tegemist ei ole.
Enne vidinate hankimist:
1. Kus peaks sinu masinal käima vaakumkompressor? (C4 käib see roolivõimu õlipaagi taga poritiiva sees, B4 kerel on vast pidurivõimenduse kõrval
selleks koht). Seda vaja teada selleks, et vaakumkompressori kinnituskronstein võib erinda masinalt masinale.
2. Milline vaakumelemendi kronstein sinu masina mootorile sobib? (enda omale sai käepärastes vahenditest kokku keeratud/väänatud selline reguleeritav
jubin mis kinnitub mootoriploki külge originaalkinnituse koha peale)
Vajalikud detailid:
PS. Isiklikult soovitan võimalikult komplektsed detailid otsida – lülitid koos pistikute ja juhtmetega, vaakumelement ja kompressor koos
kronsteinidega jne. Teeb paigaldamise lihtsamaks kuna vähem vidiaid vaja juurde otsida/leiutada.
Ebays müüakse suht komplektselt neid asju – kui hästi läheb saad ühe ostuga kõik vajalikud vidinad kätte. www.ebay.de (otsingusse Audi GRA, Audi
tempomat)
Mehhaanika ja nendega seonduvad osad:
1 x vaakumelement 811907327B pilt
1 x vaakumkompressor koos kinnitusalusega (kinnitusalus võib erineda mudeliti) 4B0907325 (4A0907341-kinnitusalus C4 kerele) pilt
1 x vaakumelemendi ja auto mootori vaheline kronstein (kinnituskoht ja kronsteini kuju erinev vastavalt mootorile)
2m voolikuid mida annab kasutada vaakumvoolikuna (ise kasutasin 6mm avausega bensuvoolikut)
1 või 2 x vooliku kaheks jagaja ehk splitter (manuaalil 2tk, automaadil 1tk) 058127561 või 811907428
1 või 2 pedaalide lülitit koos vaheseibidega mida vaja lülitite paigutamiseks (manuaalil 2tk, automaadil 1tk) lüliti -811907343B, vaheseib -431721283B
pilt
Elektrilised osad:
1 x püsikiirusehoidja juhtplokk (neid on erinevaid: osad on 12 pinni ja ühe pistikuga, osad 10 pinniga ja 2 pistikut+ massi ots – ise kasutasin 12
pinniga varianti) 4AO907305 pilt (tegemist 8+2+1pin pistikutega
variandiga), 12pin pistikuga
1 x püsikiiruse hoidja funktsioonidega suunatulede kang (on vast erinev vastavalt sellele kas on reguleeritav rool või tavaline. Reguleeritava rooli
jaoks on roolisamba avaus natuke suurem. Endale sattus vist reguleeritava rooli oma-kuna masinal on tavaline rool, siis pidi lülitid täiesti pulkadeks
kiskuma ja kangid ära vahetama. Üks-ühele ei sobinud ka lülitite sisu, kuid natuke nikerdamist ja erinevused sai kõrvaldatud. Täpseid erinevusi ei
oska kirjeldada, kuna lülitite vahetamisega tegeles sõber). pilt
1 x 5 A kaitse
1 x pesa kaitsmele
1 x juhtploki pistik
1 x vaakumkompressori pistik
1 x pistik juhtkangi tarbeks
12m juhtmeid (ise kasutasin 1,5 ruutmillimeetrist ja võtsin 6 erinevat värvi, igat ühte 2m)
0 või 2 x pedaalilülitite pistikud (manuaalkasti jaoks 2tk ja automaadil kasutatakse piduritule lülitit – enda teada) 443 906 231 (sinna sisse sobivad
kontaktid- 000 979 105)
Enne paigaldamise alustamist:
1. tutvu põhjalikult skeemidega ja kui on olemas pistikud millel on juba juhtmed taga, siis veendu, et värvid kattuvad skeemil olevatega. (Endal oli
nii, et vaakumkompressori pistik oli pärit B4 pealt ning üks juhe oli teistsuguse värvide kombinatsiooniga kui skeemil)
2. Otsi välja koht kuhu paigutada juhtplokk. Vastavalt sellele saad ka kaableid vedama hakata (enda masinal valisin kohaks juhi jalgade juures oleva
panipaiga kohale jääva tühimiku mis asub vasakul pool rooli armatuuri sees)
3. Kuna mootorijuhtplokke on erinevaid, siis otsi välja milline juhtplokk on sinu masinal ja vastavalt sellele leiad kiirusesignaali edastava pinni
(V6 lahendusega mootoritel peaks olema pin B9. See asub punases pistikus millel on kokku 20 pinni, juhtmevärvus: valge/sinine. Juhtplokk ise asub
kaassõtja jalgade all musta plastiku taga). Teine variant on kiirusesignaali ots kelladeplokki minevast pistikust välja otsida. Juhtme värvus (4/5
silkustel valge, V6 valge/sinine). Kolmas variant on välistemp. näidiku displey küljest see võtta, kui see on olemas – samuti valge või valge/sinine
juhe.
Protseduurid:
1. Vedada kiiruse signaali edastav juhe mootorijuhtplokist (MMS 300 ploki puhul pin B9) püsika juhtplokki (pin 9) (ei hakanud, seda mujalt otsima)
2. Paigaldada suunatulede kang (rool maha, roolisamba plastikud ära, vanad lülitid välja ning uus asemele.)
3. Vedada osad juhtmed kangist juhtplokki (kang(värv/triip):juhtplokk, 1(must/kollane):11, 2(sinine):10, 3(punane/roheline):4, 4(must/valge):8)
4. Paigaldada pedaalide lüliti(d). (Originaalis on vaheseib mille abil saab need ilusti pedaalide kohal olevatesse aukudesse keerata. Enda omal
kasutasin mutreid, 2tk mõlema jaoks, kuna lülitit ei tule päris lõpuni sisse keerata – ühe mutriga jääks asi logisema). Lülitid nii sisse keerata, et
kui pedaal üleval on, siis pedaalilüliti oleks lõpuni sisse lükatud.
5. Paigaldada vaakumelement (vars läheb gaasiregulaatori peal asetseva munaka külge, element ise kronsteini külge ja kronstein mootoriploki külge)
6. Paigaldada vaakumkompressor (enne kompressori paigaldamist on olenevalt asukohast vaja ennem kompressori külge minevad 3 juhet vedada ning samuti
vaakumvoolik juba otsapidi külge aretada).
7. Viia vaakumkompressorist 3 juhet salongi püsika juhtplokki: vaakumkompressor(värv/triip):juhtplokk, (sinine/valge):6, (roheline/sinine):12,
(sinine/punane):7). Ise vedasin juhtmed läbi mootoriruumis oleva releeploki mis asub juhi pool esiklaasi alumise serva juures. Kasutasin seda,
lahendust, kuna alarmi otsad olid nagunii sealt veetud. Pidin vaid väikese sälgu tegema, et juhtmekimp releeploki kaane kinnitamist segama ei hakkaks.
8. Viia vaakumvoolik kompressorist vaakumelementi nii, et kompressori ja elemendi vahele jääb vahetükk (splitter). Splitteri asukoht valida selline,
et salongi minev vaakumvoolik ulataks rahulikult, kuid ei jääks liiga pikk – arvestada nii, et voolikute ühenduskohad oleks paigutatud voolikute
võimalikult lühikeseks jätmist silmas pidades. PS – splitteri külge tuleb veel üks voolik mis tuleb salongist vedada.
9. Salongist pedaadile juurest otsida auk, millel on kummilutu ees ja millest vaakumvoolik läbi mahuks (C4 jääb see siduripedaalist vasakule üles).
10. Kui auk käes, siis kummilutu läbi torgata ja vaakumvoolik salongist mootori ruumi suunas läbi suruda, nii et see mootori ruumi jõuab. Kui voolikul
on mootoriruumis piisavalt pikkust, siis see ühendada varem mainitud splitteri vaba otsaga.
11. Vedada üks 2st kangis järelejäänud juhtmest: (kang(värv/triip):sihtpunkt, 5(must/pruun):+12V.(+12V võtsin keskkonsooli lülititevalguse otsa pealt,
kuna ei osanud seda kuskilt mujalt võtta. +12V ja juhtploki vahele lisa kaitsmepesa koos kaitsmega. Originaalis asub kaitse armatuuri juhipoolses
otsas olevas kaitsmeplokis number 20 all). Kuna sinna vaja klemmid otsida, siis läksin kergema vastupanu teed – sai niiskuskindel kaitsmepesa
ostetud.
12. Kui on automaatkast, siis salongis oleva vaakumvooliku ots ühendada pedaalilülitiga mille pidurile paigaldasid. Kui on manuaal kast, siis
kõigepealt 2 voolikujuppi ning need pedaalilülititega (sidur,pidur) ühendada, seejärel splitterit kasutades need omavahel ühendada ning seejärel
splitteri viimane vaba ots ühendada voolikuga mis mootoriruumist salongi tuleb.
13. Vedada viimane kangist tulev juhe pin 6(must/punane) pedaalide lülitite juurde. Pedaalide lülitid ühendada ahelasse nii, et ahel algab kangist
tuleva juhtmega ning ahela teine ots ühendada piduritule lüliti pistiku külge (C4 puhul punane/must juhe).Piduritule lüliti ise asub väga lähestikku
püsika jaoks mõeldud lülititega. Kui tegemist on automaatkastiga, siis on ahelas vaid piduri jaoks olev püsika lüliti. Skeemilt võib ka seda välja
lugeda, et vahel käib veel mingi jumperi nimeline asi – võimalik, et see on mingi automaatkasti osa. (ise hetkel ei tea)
14. Alates 110kw mootoritel ühendada massi otsad juhtplokist: pin 1 ja 5 juhtplokis lähevad massi külge (enda omal võtsin massi stereo külge minevast
otsast).pin 1 ja pin 5 peaksid olema pruuni värvi juhtmetega. Kui mootori võimsus on väiksem, siis ei ole vaja neid massiga ühendada – nende
ühendamine muudab püsika juhtploki agressiivsust gaasi/kiiruse reguleerimisel. Ise katsetanud ei ole, kuid targad interneti lehed on rääkinud.
Nüüd peaks asi toimima igatahes
Kõik kommentaarid, küsimused, täpsustused, vigade parandused, täiendused on ülimalt tere tulnud...
Kui kellegile tundub, et juhend liiga lohakalt/keeruliselt tehtud - sai enam vähem kiiruga tehtud arvestades, et kui püsika lisamise vastu on tõsine
huvi, siis ehk ühiste jõududega annab korraliku 100% step-by-step juhendi kokku klopsida.
küsimus selline et kui mul kogu värk olemas doonoriks oleva b4´ja peal, ainult lüliti on puudu..isegi mingi pruun pistik tuleb sinna tulede lüliti juurde..kas siis on võimalik see minu enda b3 peal tõõle suht lihtsalt saada..mainin ära et mõlemad autod on 2.3 mootoriga
Tsitaat: |
mul osa juhtmestiku isegi on b4 ´ja oma sest tahtsin panna kompuutriga kellasid b4 pealt...siis sai veetud terve hunnik jutmeid ringi..aga küsiks et kas see pedaalialune lüliti ei tohiks grammigi õhku läbi lasta kui pedaal alla vajutada
Tsitaat: |
tahtsingi tegelt teada et kui pedaal üleval et kas siis ei tohi grammigi õhku läbi käia..või natukene võib?
Tsitaat: |
Tõstame vana teemat.
Elektroonika on lihtne ja peaaegu loogiline. Ent kas kellelgi on pilti, kuidas kinnitub püsikiirushoidja vaakumelement 2.6 (või 2.8) mootori külge,
soovitavalt B4 kere korral? Huvitab just, kuidas näeb vaakumelemendi kinnituskronstein välja ja mille külge see käib.
Püsikiiruse hoidja.
Kuidas on s4 2.2t-ga? Mul on kaks s4 ja sama aasta sama moto. kuid teisele roolitaha juhtmeid ei tule või on need lihtsalt peidetud kuhugi?
Loodan et ei pea tervet jugtmestikku lahti arutama..
On kellelgi kogemust?
Leidsid lahenduse? Kui ei, siis soovitan ebays natu ringi vaadata - seal neid vidinaid tavaliselt müüakse ja B4 on minu meelest mingi juhend ka kokku
pandud (saksa keelne). Kuskil neti avarustes oli. Gaasi siibri liigutaja otsas peaks selline "munakas" olema, mille otsa vaakumelemendi hoob
kinnitub. Ma enda C4 V6 puhul leiutasin ise selle kronsteini. Siiani hoiab :p Kui tahad, et pilti teeksin, siis võin seda mingi aeg oktoobris teha -
ennem ei ole võimalust.
Edu
Tsitaat: |
Kas see masin, millel juhtmestik olemas, on juba tehasest püsikaga? Kui jah, siis suure tõenäosusega püsika juhtmestik ei ole nö
standardjuhtmestikus.
Ma enda C4 2.8 puhul pidin ise juhtmed vedama - neid ei ole üldse nii palju tegelt. Mootori ruumi läks vist 3 juhet (vaakummootori jaoks) ja 1
vaakumvoolik. Ülejäänud kabla jääb salongi (juhtmed: kiiruse signaal, pedaal(id), püsika kang ja toide).
Edu,
Jaak
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tänud tähelepanu juhtimise eest
võin järgmine nv lingid korda teha - kui sellega ei kannata oodata nii kaua, siis võin sulle vajaliku pildimaterjali e-mailile saata.
Jaak
Tsitaat: |
Mul oli just elektriskeemi kõige rohkem vaja. Tänud.
Tsitaat: |
Ei leia hetkel neid pilte enam arvutist üles. Leidsin vaid ühe faili, kus on päris detailide koodid kirjas koos joonistega. Samuti on fotod mõnest
vajalikust detailist. Kätte saab siit: upload.ee
Kui kellegil veel küsimus või vaja siiski detailide kohta visuaalset materiali - andke aga julgelt märku
Tere,
ma vahetasin automaadi manuaali vastu ja peale seda CC ei tööta, oskate öelda mis oleks vaja ümber teha, et tööle jälle hakkaks? Autoks siis b5 1.8!
Tsitaat: |
Auto on aastast 96 ja vaakumiga... aga nüüd läks asi keeruliseks, kas keegi oskaks anda mingeid juhiseid või skeemi, et milline see cruise katkestuse
juhe seal olla võiks?
Tegelikult ma saaksin ju otse cruise plokki selle juhtme tõmmata, aga enne kui ise teadmatuses seda otsima lähen, siis kas keegi teab kus see cruise-i
plokk asuda võiks?
Paigaldasin 2,6 man coupele selle juhendi järgi püsikiirusehoidja ja tõepoolest asi toimib. Kui seda teemaalgatajat peaks mõnel kokkutulekul nägema,
siis teen mitte ühe, vaid lausa kaks õlut välja, suurepärase juhendi eest!
BTW, ma tõin +12V otse akult ja panin kaitsme vahele, kas on väga halb, et kangil kogu aeg 12V peal on? Oleksin ka võinud kuskilt võtta, kus +12V
seistes peal ei ole, aga see tundus kõige kindlam, vähemalt proovimise ajaks kindlasti.
Ilmselt oleks siin teemas mul asjakohane lisada mõned pildid vaakumklapi kinnitusest, kuivõrd mul oli komplekt c4 a6 aut pealt, siis pidin ikka ise ka
mõtlema, et 2,6 v6 mootoriga coupele asi sobilikuks saaks. Kokku läks kogu asjaga umbes 7h.
Edu järgmistele paigaldajatele!
Väga vinge igatahes Müüsin mõned aastad tagasi Audi maha ja olen hetkel
Mitsu roolis. Aasta kahe pärast, kui Eestisse naasen, siis uuesti Audi tagumiku alla. Eks siis trehvab kuskil
Ps. Õlle asemel sobib mahl või alkoholivaba vahuvein :p
Edu!
Tsitaat: |
Vaakumpüsika komplekt näeb välja sisuliselt selline:
Kõik vidinad on pildil olemas peale kahe ümmarguse plekkklambri.
PILT
Tsitaat: |
431721283B
8D0721673 on vedruga variant.
Ei mäleta, et mul säärased asjad oleksid olnud - keerasin lihtsalt mutritega kinni pedaalilülitid. Võin eksida, kuna sellest palju aega möödas.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Oleks abi/nõu tarvis. Nimelt aretasin asja peale, aga ei toimi. Esiteks katsetasin kangi, et kas tegu ikka korras asjaga ning see laseb voolu ilusti
läbi. Mass on ka kontrollitud ning ajul on mass ilusti nende pruunide juhtmetega olemas ning kangil ka pruuni-rohelise juhtmega, mis on omakorda
ühenduses püsika ajuga. Üle jääbki nagu kiiruse signaal, kuna seda ma ei oska kuidagi kontrollida. Ühendasin ta kelladeploki taha sama värvi juhtme
külge nagu oli too juhe ise(valge juhe sinise triibuga). Prooviks lõikasin ka korra selle juhtme lahti, aga kiirust näitas ikka. Seega oleks see juhe
nagu vale. Üks teine selline on seal veel, aga see oli sinine valge triibuga. Proovisin ka selle külge, aga ei midagi. Püsika aju pinne mõõtsin ka
testriga. Kui kang "ON" asendis ja süüde sees, siis on vool olemas valge-mustaga juhtmel ja kollase-mustaga juhtmel. Kui "FIX" nuppu vajutan, siis
on vool ka sinises juhtmes. Nende vahel samas reas on ka too kiirusesignaali juhe. Sama rea nurkade peal on aga rohelise-sinise ja sinise-punasega
juhtmed, kuhu ei tule vool mitte kuidagi. Ilmselt peaks vool sinna tulema alles siis, kui kiirus on üle 40km/h(nii oli kuskil kirjas, et alla selle ei
tööta) ja fix nupp või resume on vajutatud, aga ma ei saa üksi sõites seda mõõta. Need samused kaks juhet koos sinise-valgega lähevad edasi ajust ka
vaakumpumbani.
Nüüd olekski vaja teada, kus on see õige koht kiirusesignaali ühendamiseks või oli see esialgne koht ikkagi õige ning viga hoopis ajus? Valget juhet
kiiruse jaoks nagu siin õpetuses kirjas mul seal pole.
Vaakumlekkeid ei tohiks ka olla, kuna voolikud terved ja ilusti pumba, klapi ja lülitite otsas kinni. Pedaalide andurid ripuvad hetkel niisama kuna
klambreid pole, aga nagu ma olen aru saanud, siis nende eesmärk on hoopis süsteem seisata ning üldist tööd nende hetkel rippuv asend ei tohiks
segada.
Muidugi kui kellegil on Pärnu kandis võimalik laenata vaakumpüsika aju või ehk saab katsetada minu püsika aju oma auto peal, siis võite siin teemas
märku anda või privasse kirjutada.
Siiski minu viga. Nimelt olid pedaalide andurid sellises asendis nagu oleksid pidur ja sidur kogu aeg all. Panin nad ajutiselt teibiga "töötavasse
asendisse" ning kõik hakkas tööle. Kiirusesignaali ühendasin siis tagasi sinna kus ta oli ka esialgu. Päris mõnus on nii kulgeda
E: Paigaldasin pedaalide andurid ka oma kohtadele. Nüüd asi ikka turvaline. Proovisin veel järgi ja kõik töötab nii kuis peab.
Ehk oskab keegi aidata, väike mure juhtmestikuga. Nimelt on mul juhtmestikust puudu kangi pistiku emane osa. B3/4 küljest tulnud, 10 pin-ga aju.
Isasel pistikul on:
1-valge
2-sinine
3-punane
4-must
5-kollane
6-pruun/valged triibud
Emasesse pistikusse tulevad:
*punane/roheline
*sinine
*punane/kollane
*sinine/punane
*must/sinine
*punane/must
Mis millega kokku võiks minna?
//Täpselt selles järjestuses nad kokku läksidki ja kõik toimib.
Tere, mure järgmine...
Suve lõpus/sügisel sai püsikas enda autole peale pandud. Ja külmaga esineb tihti katkestusi püsika töös. Nimelt kasutades kipub tihti peale end
suvalisel hetkel välja lülitama (ei sõltu mingitest põrutustest/vibratsioonist), pigem nagu hakkavad probleemid salongi soojenedes. Samas vajutades
resume nuppu, taastab kohe kiiruse, seega peab tekkima katkestus püsika nö katkestus ahelas (kangi välja lülitus nupp, pedaalide andurid). Pedaalide
andurid juba võtsin legoks, käisin kontaktid peene liivapaberiga üle ja painutasin klemme, et tugevamalt kontaktis oleks. Kangi nuppe olen kah
proovinud õrnalt liigutada (mitte piisavalt, et liigutus nö lüliti asendit muudaks) ja siis ka ei katke ära. Juhtmesiku tegin ise ja oma arust sai see
hoolega tehtud ja ühendused joodetud ning termorüüsiga kaetud, seega ka juhtmestikku esialgu ei kahtlustaks. Järele jääb vaid aju. Enne paigaldamist
piilusin korra ka sinna sisse ja paistis nagu uus, muidugi see ei välista külmjooteid (mille kahtlus mul hetkel ongi). Kas keegi tallinas saaks mulle
laenata 100% töökorras aju või veel parem oleks nõus need ringi vahetama mõneks päevaks. Või teab keegi ehk soovitada, kuidas saaks need laki all
olevad jooted üle käia (viise lakist puhastamiseks just) või oleks valmis mõistliku tasu (kuni töökorras aju hind) eest ise ära tegema? Samas võib
pakkuda ka töökorras aju mulle. Hr Rocket ehk midagi sinu "kapsaaeda", kui juhtud lugema.
(Tänud rocketile vihje eest vale teema alla postitamise kohta.)
Ka mul on tehtud ära pedaalitagused lülitid ning aju ja katkestab ka vahest täiesti suvalisel hetkel ära ja vahest ei reageeri fikseerimisele ka. Ise endal kahtlustan lülitit. Kui aega saan, siis lammutab küljest ja käib ka seal kontaktid üle.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Siin kirjutab, et proovis igast kama, aga lõpuks läks ikkagi terava noaga kallale. Ettevaatlikult tehes vist ei olegi hullu midagi
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
*Ahjus küpsetamine rikub muud komponendid ära. Õnnekorral kukuvad ka smd detailid küljest ära(piisava kuumuse korral).
*Läbi laki pole mõtet hakata külge jootma, raiskad vaid enda aega(sa ei tea kas seal on kuumakindel isoleerlakk või kui paks selle laki kiht on),
parimal juhul jah, kärsatad kolviga laki ära ja saad rajani ligi, kuid ega see ühendus eriti püsiv pole, sest reaalne kontaktpind rajale on nii-öelda
auklik ja parimal juhul joodad plaadi teiseltpoolt detailid lahti selle kuumaga mis sa sinna alla annad pikema kuumutamisega.
*Jootekolbe on erinevaid(võimsused, kuumutuselemendini jõudev vool jne näiteks) ning lisaks ka veel jootejaamad jne.
*Üldiselt trükkplaadi lakkide eraldamiseks on olemas spetsiaalsed vahendid(keemia/võtted), ei pea hakkama nõelaga lakki rajani läbi kraapima, millega
võib raja enda ära rikkuda(parimal juhul saad raja plaadi pealt maha).
Tsitaat: |
Kas kellelgi on skeemi sellise püsika aju kohta?
Skeemid, mis leidsin, olid kas 8+1, 10 või 12 pinise aju jaoks. Kõige lähedasem võiks olla Audi 100/200 skeem, kuid seal puudub samuti see lisa 9-10
klemm. http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Audi200/gra02.jpg ning kangilüliti pin 1 ei lähe aju pinni nr 3, sinna läheb
hoopis kangidest pin nr 6 :/
Ma natuke hädas pildil näidatud klemmide 9 ja 10-ga ning üleüldse piduri ja siduripedaali juhtmetega.
Kangi lüliti:
1. punane/must -> pedaalide lülititesse ja edasi ajju???
2. sinine -> aju pin 6
3. punane kollane -> aju pin 2
4. sinine/must -> toide
5. sinine/punane -> aju pin 1 + vaakumpumpa
6. must/valge ->aju pin 3
Aju:
1. kangi lülitisse ja vaakumpumpa
2. kangi lülitisse
3. kangi lülitisse
4. vaakumpumpa
5. kiiruse signaal
6. kangi lülitisse
7. vaakumpumpa
8. mass
9(1). mass
9(2). ???
10. ???
Paigaldamine käsil ja miskipärast ei hakanud tööle. Vool jõuab ajju ja mass ka korras. Kas pedaalide lülititele peab piduri lülitilt 12v koguaeg peale
tulema ja siis kui pedaali vajutad siis katkestab nagu selle ühenduse?
Oskab keegi täpselt öelda kust saab kiiruse signaali 1.8turbol. Vasakus kellade lülitis kaks valget juhet sinise triibuga. Paremal pistikus ei olnud
ei üleni valget ega sinise triibuga...
Homme peab testriga hakkama mõõtma kust kuhu signaalid jõuavad ja pumbale otse voolu peale andma. Millistele juhtmetele + ja miinust annan pumba
küljes?
Madis
Kas on võimalik, et molemad valged sinise triibuga juhtmed on kiiruse signaal? Kuskilt diagrammist lugesin nagu välja, et pin 6 ja 7 kollasel pistikul speed signal 1 ja speed signal 2. Siis pole vahet kummale ühendan püsika?
Tuleb kasutada kollase pistiku kontaktist nr. 6 tulevat kiirusesignaali. Seda tarbib ka mootoriaju.
Head moodust kuidas tuvastada kumb on 6 ja kumb 7? Testriga kuidagi? Pistiku peal numbreid ma ei tuvastanud. Vaevu on näha mis värvi juhe kuhu
läheb.
Madis
Nr. 6 on kuues pin ja nr. 7 on seitsmes pin. Numbrid lähevad järjest alustades rea otsast. Kuskil on väikesed tähistused 1, 13, 14 ja 26, aga ka ilma nendeta ei saa segamini ajada.
Kiiruse signaal nüüd kindlasti pin 6e alt. Pump töötab ideaalselt ja vaakum kontrollitud, peab ilusasti. Tegin kangile ja kogu juhtmestikule Bentley
kontrolli http://www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/cruise-control-diagnostic-non-dbw-a4-ver-1-longer-than-long-168736/<
br />
Kiirust ma kuni 60 kmh hoidma ei saanud. Kiiremini polnud voimalust katsetada. Järele jääb ainult püsika aju. Foorumikasutaja kellelt selle sain ütles
et tal see toimis ja et ta on kunagi ka üle tinutanud selle.
Üks naljakas asi mis märkasin, aju pistikul on numbrid 1-12 ja 8 ja 9 on vahetuses (...6,7,9,8,10...). Kuidas sellesse suhtuda? Ma eeldasin et see on
mingi viga ja panin juhtmed ikka nii, et nagu oleks numbrid järiest. Ilmselt kui oleks see valesti olnud oleks see Bentley testiga välja tulnud.
Oleks vist vaja kellegilt aju proovida.
Madis
Olemas nii aju koodiga 4A0907305 või 4D0907305 , kui ka vajadusel terve pildil kujutatud komplekt.
Kust peaks võtma 95a B4 audil püsika aju toite? Selles mõttes, et ma leian armatuuri alt ilmselt viie sekundi jooksul suvalise süütega lülituva plussjuhtme, aga pedandina tahaks asja nii teha võimalusel, nagu asjad ette nähtud on. Kindlasti on tal lisavarustuse jaoks mingi väljavõte kuskil. Keegi targem teab?
Tsitaat: |
B4 armatuurialune on ehk ka pisut teistsugune.
Ideepoolest peaks püsikas manuaali puhul kaitsme number 12 all olema.
Tsitaat: |
Ei saa ikka hakkama. 8+1 juhtplokil on se üksik eraldi pistikuga asi mis??
Kiirusesignaali "lasin puusalt" spidoploki tagant valge juhe sinise triibuga. Seda testriga mõõtes on seistes 12,x v ja sõites hakkab langema, mida
kiiremini sõita, seda madalamaks langeb. Vist oleks nagu seotud kiirusega
lammutasin ploki ka laiali, seest elu ilus, voolud tuleks nagu peale, isegi kivi 5v oli kenasti olemas aga midagi ma olen seal ära soperdada jõudnud ikkagi. Asi tuli 90a audi 200 pealt, oleks tänulik kui keegi suudaks
mulle selle skeemi välja ajada, tundub et olen otsingute kasutamisel saamatu. Kangi ja aju vahelised juhtmed sai 1:1 maha terves tükis, seal peaks okk
olema. Kompressor ka värvide järgi jao eksida ei saa. Lauapeal otse voolu andes toimetas ilusti. Ehk siis, skeemi oleks hädasti vaja ... sellist
millel juhtmete värvid ja aju pinid kokku ka läheks reaalsusega
No kurat küll, ikka pidin ise pead vaevama
Ehk siis vanakooli 5GA004397-00 ajuga sain asja toimima nii:
http://i.ebayimg.com/images/g/HksAAOSwwTlUmgWX/s-l300.jpg
Aju pinid siis
9_ei osanud sinna midagi toppida
8_mass
7_vaakumpumpa (roheline sinise triibuga)
6_rooli lülitisse nr:2 (sinine)
5_kiirus (valge sinise triibuga nagu ikka)
4_vaakumpump (sinine valge triibuga)
3_pedaalilülitid (audi200 peal vähemalt must punase triibuga) ja sealt edasi (peale lüliteid) massi.
2_roolilüliti pin nr:3 (audi200 peal punane kollase triibuga)
1_hargneb vaakumpumpa (sinine pruuni triibuga) ja roolilülitisse pin nr:5
Rooli lülitisse veel lisaks:
1_tühi
4_+12V
6_tühi
Võimalik et mingid funktsioonid ei toimi, mis peaks ka toimima. Hetkel nupust siis OFF, SET ja RESUME olemas. Peaks ta juurde ja maha ka võtma kiirust
sujuvalt? Pole sellise vanakooli püsikaga enne kokku puutund
Mul C4-l on peal selline püsika aju (püsikas ise ilmselt juba üsnagi uuena järepaigaldatud): http://s11.radikal.ru/i184/1105/47/436735c61ffa.jpg
Selle kohta äkki mingit infot milline klemm mille jaoks on? Ei taha enam töötada ja ei oska kuidagi viga ostida. Peadaalide lülitites justkui ei
tohiks asi olla, piduri signaali minu teada saab samalt lülitilt, millega pidurituli põlema läheb, vähemalt pole täheldanud seal teist lülitit. Siduri
lüliti on kenast näha ja klõpsub (pole veel üle mõõtnud kas reaalselt töötab).
Skeem on olemas ja oletatav vigane osa ka teada:
Kui kellelgi on pakkuda, andke teada.
https://i.ebayimg.com/13/!BweFfC!Bmk~$(KGrHqEOKnQEvyFr)DIMBMJFC83yig~~_12.JPG?set_id=8800005007
Mul tuleb lüliti klemm number 1 juhe, seal on jadamisi 2 pistikut vahel, ja läheb aju klemm number 11 külge. Bentley test ütles, et kõik on õige. Aga
nüüd jääb lüliti klemm number 6 juhe üle. Skeemi järgi pidi see piduri külge minema, aga kui piduri, siduri katkestused on juba olemas siis see jääb
vist niisama.
Täiendus: Mu lülitil on vist 2 plussi (5 ja 6) Sest 5 ei anna 1hele ühendust. 1 saab ühenduse ainult 6ega.
Täiendus: Leidsin parema skeemi. https://www.s2forum.com/filedata/fetch?id=1379924
Sealt näitas paremini, et lüliti klemmilt 6 läheb juhe piduritulede lüliti sellele klemmile kus voolu pole. Ja siduri lülitil peab olema pidev
ühendus , vajutades tuleb katkestus.
Sellega seoses: Teooria: Piduri tulede lüliti küljes tekib vooluring mis läheb läbi piduritule pirnide massi. Sõnaga kui pidurituled ei tööta (pirnid
läbi, juhtmes katkestus), ei hakka ka kiirushoidja tööle. Näitab nagu oleks pedaali vajutatud
Mu pumbal on ümmargune kolme klemmiga ühendus, asetusega nagu H4 pirnil. Teisel pool on juhend kirjadega 15a(see on vist süütevool), ja siis P Ning V.
Aju küljes on kolme juhtmega neljakandilinne ühendus. Värvideks on pruun/punane, sinine/punane ja roheline/sinine. Kas keegi oskab öelda kuhu milline
juhe läheb??
Täiendus: Kui vaadata pumba küljes klemme nagu tähte U. Siisparemale jääb pluss, alla pump ja vasakule klapp (valve).
Kiiruse signaal pidid jooksma andurist spidomeetrini pruun/punane juhe ja armatuurist ajuni valge/sinine juhe. Valida pidi mõlemaid tohtima
Püsikas paigaldatud c3-le, kuid tööle pole teda korralikult saanud. Aju, vaakum, juhtmed on ok. Auto on pukkidel ja poolassid otsast. Katsetustel püsikas tõmbab korra peale ja laseb kohe lahti, pole aru saanud põhjusest. Kiiruse fiximisel lisab korraks etteantud kiirusele ca 5-10km/h ja siis vabastab vaakumi. Kuna lähiajal veel teedele sõitma ei saa siis küsin, et kas ilma auto raskuseta võib minna püsikas rakendumisel segi ja tühistab seatud kiiruse? .
Kui korraks reaalselt rakendub, siis kontrolliks esiteks kogu vaakumosa üle.
Vaakumi puudumisest või olemasolust ta muud moodi aru ei saa kui ainult läbi selle kas veovõlli pöörlemiskiirus jääb pidama või mitte.
Pedaaliklapid puhastatud ja peavad ilusti. Pumbaga viisin vaakumtesti läbi ja süsteem tervikuna hoiab vaakumit pikalt ja teise pumbaga täpselt sama käitumine. Kui keegi saaks proovida rattad õhus püsika töötamist siis oleks millega võrrelda.