Audi 100, C4 tulede mahavõtmine - klaaside eemaldamine - puhastamine -
kokkumonteerimine
Valgusvihk peale tulede pesu ja uute pirnide
paigaldust.
ei leidnud kusagilt siit foorumist et kuidas A6 C4 läätsesid saaks puhastada ? kas keegi oskab aidata et kuidas nad lahti käivad jne jne
No kui tule oled juba legoks võtnud siis näha ju.Algus on sama nagu kaaku õpetuses.Ise ma ei viitsinud neid läätsi päris välja kakkuda,saab ka
muudmoodi.
Võta mõni peenemate sõrmedega pruut appi,see kergendab tööd
võtsin tule küljest tagant kaane maha siis võtsin pika pliiatsi millele panin ümber vati ja sinna peal Ksüleeni (lahusti mis peaks hästi puhastama) ja
siis hõõrusin selle vatiga nii palju kui sain !
Tulemus jäi suht supper
Kuna pole targemat teha (nagu võib ka postitamise kellaajast järeldada) ja erinevatel asjaoludel on üks luuptuli üle, millele võiks vähe
kaubanduslikumat välimust anda, siis teeme C4 luubi lammutamise ka läbi piltidega.
Auto küljest tuld eemaldada oskab vast igaüks, et siis selline asi:
Hilisema võimemise vältimiseks oleks tark pistikupesad kohe lahti keerata, ilma tuleklaasita võib eespool miskit viga saada. Vaja läheb selleks
näpitsaid või torutange, siin siis need 2 pistikut näha vasakul üleval:
Siis eemaldame tuleklaasi, need 8 klambrit, mida ka Kaaku juba kirjeldas, tuleklaas eest ja siis vähe ettevaatlikumalt ka see läikiv raam, see on
kinni 3st kohast, kaugtule pealt ja alt, kolmas kinnitus välimises küljes, ära tuleb tõmmates:
Nüüd läheb nipitamiseks, kolmes nurgas (välimistes nurkades ja sisemises ülemises) on sellised kinnitused tule reguleerimiseks, need tuleb
ettevaatlikult lahti lasta, noa või kruvikeerajaga, peaasi et seda naga ära ei murra, tuleb suht lihtsalt, alustada soovitaks sealt kaugtule juures
olevast kinnitusest, kuna seal on kõige vähem ruumi.
Nüüd peaks ideeliselt selline kolakas teil käes olema:
Juhul kui jätsite alguses pistikud lahti keeramata, siis palju õnne.
Keerame siis asja ninali ja hakkame kruvima, udutuli on 3 kruviga, lähituli 4-ga. Vaja läheb mingit väikest torxi, asja ajab ära ka kuuskant, lihtsalt
ettevaatlikult tuleb teha ja jõudu mitte kasutada, võlusõna - plastmass!
Korpuse küljest lahti:
Ka sinna tahame ligi pääseda:
Lähituli molekulideks tõmmatud, näeme, et reflektorisse on auk kärsanud, luubi ees on see valgusvihu lülitamise konstrui:
Udukas ka puzzleks, ettevaatlikut lahti painutada see üksik kinnitus, siis natuke näpuosavust ja luup ongi käes:
Ja nüüd paneme täpselt vastupidises järjekorras kokku tagasi kogu selle kompoti, mis praeguseks on teil hõivanud laua, diivani ja pool põrandat.
Alustame Luupide reflektori ette paigaldamisega, siis tule elemendid raami külge.
Udutule selle kinnitusega tuleb jätkuvalt äärmiselt ettevaatlikult ümber käia, oht on nii see plekkjublakas ära lõhkuda, kui ka luupi ennast
vigastada, kui liiga kõvasti või hooletult seda kokku pigistada.
Lähitule luubiga on lihtsam, ettevaatlikult kinni kruvida kõik kruvid, huvipärast olete te nagunii ka seda valgusvihu timmimise jubinat näppinud, nüüd
vaadake, et see ikka õigesse asendisse jääka (väikese nurga peab moodustama see asi, mitte sirge, kui jupp käes, siis saad seletusest aru küll.
Kui see kola jälle koos, siis tuleks see korpusesse tagasi toppida.
Nüüd tuleb pistikud esimese asjana kinnitada, muidu pärast on väga ebameeldiv neid sealt korpusest taga ajada ja õiges asendis läbi augu meelitada.
Kokkupanekul see tulekorpus nende reguleerimisklambrite otsa läheb lihtsalt lükates, aga jälgida, et kõik otsad ikka õiges asendis oleks.
Edu.
5 pluss Tarmo, aga millega sa luupe ja reflektoreid puhastasid? St mis ainega? Seebivesi või mingi kõvem keemia?
Nõudepesuvahendi ja vee segu, väga lahja segu reflektori puhul. Klaas ja luubid nii, nagu nõusid ikka pestakse.
Minu lemmikuks sellistel töödel on saanud alkoholi baasil puhastusvahend (link tootele) ja sametkalts või siis pehme kempsupaber . Puhastab kenasti ära ja jälgi ei jäta. Kindlasti on koduses majapidamises samalaadseid tooteid, mis on alkoholi baasil (nagu telekareklaamidest näha võib), aga mina eelistan seda kuna pole kehva kogemust ja kulub seda ikka väga vähe.
Tänud Tarmo ja Kps.
Täna sai mingi vana reflektoriga tehtud katse ja tulin järeldusele, et kui reflektor on vähegi niiske/märg olnud kasvõi natuke aega siis ei tohi hõõruda vaid ilusti ära kuivatada fööniga. Hõõrudes paberiga tõmbad kindlasti reflektorilt värvi maha. Kuiva reflektoriga ei juhtu midagi, sai nühitud igatpidi paberiga aga ei juhtunud midagi peale selle, et hakkas rohkem läikima. Selline järeldus siis, peaks paika ka pidama. Seega kui tules on niiskus sees siis tasuks asjaga tegeleda - ilusti ära kuivatada ja tihendid korda teha!
Kas keegi oskab lahti seletada selle halli plastmassist kangi funktsiooni? Kas see on valgusvihu reguleerimiseks?
Näha Tarmo lisatud pildil päeva- ja udutule vahel.
Jah, just selleks see ongi, aga mitte päevatule, vaid lähitule ja udutule vahel.
Tsitaat: |
Valgusvihu reguleerimiseks, ehk nudimiseks, kui lähed külla vasakpoolse liiklusega maale. Siis lükkad selle ühest asendist teise ja nullid selle tõusva kolmnurga valgusvihust ära = ei pimesta vastutulijaid.
Kuidas saab käsitsi neid luupe regullida? Kas sealt samast kangist?
Tulede see korrektor on ka salongis aga üks tuli (kundepoolne) valgustab puulatvasid teine on ok. Või peabki kundepoolne tiba kõrgemale näitama?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Teab keegi öelda, miks ma ei saa esitulesid regullida? Töökojas kah ei saadud.
Kas siis ei saagi regulliga kui see automaatne asi III astmel. Auto.regull muidu töötab aga käsitsi ei midagi
Salongist timmimine ei puutu asjasse. Sul lihtsalt see pagana reguleerimiskonstrui kinni paakunud aja jooksul. Ma sain ühe sedasi liikuma, et pool päeva leotasin wd40-ga, siis hakkas liikuma jälle. Kui ei liigu, siis väänama ei tasu hakata, keerad üleval kandid maha või hammasrattad siledaks.
Mõtled neid kust regullida saab? Siis need hammakad liiguvad mul ilusti, sai tuled lahti ka võetud ja kõik keerleb ilusti. Vb sai midagi valesti kokku pandud aga hetkel ei kujuta ette mis.
Tule sees on siinidel liikuvad jupid, millest on see hammaka küljes olev võll läbi, kas sul see jubin liigub ka reguleerimiskruvi keerates?
Teen kunagi õhtupoole mõne pildi ka, 2 tuld ootavad puhastamist veel.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
No põhimõtteliselt kui tule lahti võtsin siis keerasin korpuse pealt kus need hammakad täitsa lahti, nii sain reflektori kätte. Pärast panin labad ka ilusti tagasi ja keerasin tagasi kinni sealt samast korpuse pealt kus need hammakad on, sealt keerates hakkavad siinid jooksma ja reflektor jääb kinni. Midagi võsapeeti läinud vist..krt...ma ei saa enam ise kah aru
No sa "reguleerisid lõpuni". Mine keera nüüd hoogsalt tagasi, lase tuli kere küljest lahti, pane sirgelt ette ja siis reguleeri tuled paika nendest samadest aukudest, kust sa enne "reflektori kinni keerasid".
Tsitaat: |
Sai ka tuled ära puhastatud, aga nüüd üks mure, et näppisin seda valgusvihu kangi ja ei mäleta, mis asendis see olema peab. Äkki keegi oskab öelda, oleksin väga tänulik.
Sellises asendis, et kui lased tuled ette seinale, siis paremale poole jääb nö kolmnurk ja vasakul horisontaalne valgusvihk
Tänud, mul olid mõlemad kolmnurgad.
Kas taolist protseduuri annab teostada ka A4 B5 Facelift tuledega? Autol ees xenonid aga pimedas sõita ei näe. Tagumiste autode tuled valgustavad tunduvalt rohkem.
Tsitaat: |
Automaatne reguleerimine ei toimi kuna juhipoolne nivooandur on otsa saanud. Tuled ise on üv punktis kontrollitud ja reguleeritud. Jääb mulje, et luup ja/või reflektor on väsinud/must.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Aga kas ideepoolest kannataks need tuled (B5 facelift) samamoodi pulkadeks võtta ja puhastada nagu C4 tuled? Googeldades eriti ei leidnud, et keegi midagi taolist oleks teinud.
Tsitaat: |
Lõpuks kandsid minu otsingud vilja ja leidsin midagi huvitavat B5 facelift tulede kohta. Lammutamiseks ei tulegi ära võtta klaasi.
Lisan lingi A4 B5 facelift tulede lammutamine
Kui aega saan, siis võtan ette ja vaatan mis seal sees toimub.
Kuidas a6 c4-l on? Kas saab uusi reflektoreid kuskilt või puhastamisest piisab? Sõbral tahaks korda teha.. Samuti kahe luubiga nagu 100-l.
Tsitaat: |