Foorumi logo

Originaal Webasto lisamine Audi A6 C5 2.5tdi
OnuJack - 09.10.13 15:38

Teen selle teema selleks, et tekitada arutlus ja leida vastuseid mõningatele küsimustele.

Hetkel on hangitud suurem osa kola ühe 2000a masina pealt, millel oli originaalis ka Webasto juhtmevaba käivitus.

Olemas:
+ Ahi
+ ahju kronstein
+ kütuse etteandepump
+ kütusetoru
+ T60 kaugjuhtimisplokk
+ vajalikud pistikud ahjule ja etteandepumbale.

Puudu:
- jahutusvedeliku voolikud Webasto jaoks
- relee
- sumbuti
- õhuvõtu filter
- T60 pult.

Võimalik, et on vaja veel:
+ mingisugune jahutusvedeliku tsirkulatsiooni sulgev klapp
+ mingisugune webasto aju Audi jaoks, mis integreerib webasto juhtimise kelladeploki displeisse.


Plaan on asi toimima panna kaugjuhtimisega/mootori käivitumisega. Kas otsida siis T60 plokile uus pult (selle toimimine kahtlane, kuna vaja ka antenn tekitada - originaalis on mingi sageduste splitter vahel antennisüsteemis). Teine variant on osta kaugjuhtimispult, mis juhiks releed ja millel on taimer. Variant on ka siin foorumis varem mainitud lahendus GSM kontrolleri näol.


Sellel doonoril ei olnud eraldi webasto "kella" mida olen harjunud nägema. Samuti ei olnud omaniku jutu järgi olemas nuppu, millega juhitakse navi ja ka kellade vahelist displeid.

Küsimused, mis hetkel vastust otsivad:
+ kas tegelikult see nupp ikkagi oli olemas ja sellel autol käis webasto taimeri sättimine läbi kelladeplokis oleva displei või on paigaldatud neid tehases ka selliselt, et käivitub vaid puldiga ja/või auto käivitumisel?

+ Kui ikkagi tegelikult oli olemas see menüüjuhtimise nupp keskkonsoolis - kas siis on mingi eraldi aju webasto jaoks või peab selleks kõigeks olema ka MMI ja muu sellega kaasnev?

+ Oletan, et see webasto aju suhtleks kelladeploki ja muude ajudega/kontrolleritega läbi CAN liini. Kas ma panen siin puusse või on asjal iva sees?

+ Kui säärane aju eksisteerib, siis kus see asub autos? Tegemist avant mudeliga.

+ Kas webastol on endal temperatuuri andurid küljes, mis juhivad webasto tööd, või tuleb vajalikud signaalid saada auto anduritest?

Oskab keegi kommenteerida, kellel lähem kogemus A6 C5 peal oleva webastoga, millel on kaugjuhtimine aga ei ole eraldi webasto taimerit.

Muidugi on võimalik kogu asi paigaldada nii, et see oleks eraldatud muudest asjadest ja lihtsalt otsida see taimer juurde või siis panna toimima ilma taimerita ja vaid kaugjuhtimispuldiga ja/või siis kui auto käivitub.


KKaaleste - 09.10.13 15:46

Kuda edeneb?:)


OnuJack - 09.10.13 15:56

Täna tõin suurema osa kolast ära. Peab nüüd Elsawini ja saksa foorumeid uurima, muude detailide osas. Ei taha seda päris suvaliselt ka paigaldada. Tahan võimalikult originaalilähedast ja töökindlat tulemust.

Tsitaat:
Algselt postitas: KKaaleste
Kuda edeneb?:)


OnuJack - 10.10.13 09:50

Vahepeal siis uuritud lähemalt seda teemat ja teen enda/teiste jaoks märkmeid.

El skeemi järgi läheb Webastost mootori ajusse 2 juhet. Üks neist on välistemp jaoks ja teine kütuse etteandepumba aktiveerimiseks/monitoorimiseks ilmselt. Need mõlemad siis ainult V6 diisli puhul.

Vähemalt 2002a masinal käib webasto juhtimine kelladeplokis asuva aju kaudu. Sinna tuleb signaal T60 vastuvõtjast ja eraldi keskkonsoolil oleva nupu abil toimub webasto menüü/taimeri juhtimine. See tähendab seda, et kelladeplokis tuleb aktiveerida webasto funktsioonid ja tuleb juurde otsida/ühendada see menüü juhtimise nupp (näev välja umbes samasugune, kui peeglite reguleerimise nupp).

Lähtudes sellest, mida lugesin A8 W12 diisli kohta, siis on webastoga varustatud masinatel olemas eraldi aju ja klapp, mis reguleerib jahutusvedeliku tsirkulatsiooni. Oletades, et A6 on kasutatud samat loogikat, siis koostöös selle klapi reguleerimise aju, webasto aju ja kelladeploki ajuga toimub kogu see reguleerimine. Nimelt seisva mootoriga masinal kõetakse kõige pealt tuba soojaks, siis alles hakatakse mootorit soojendama järkjärgult. Selle klapi juhtimine toimub pulseerimisega, mis korduvalt liigutab klapi asendit salongi ringi ja mootori väikese ringi vahel.


Kuidas tundub? On kellegil kogemust selle asja toimimisega niimoodi?


mms - 10.10.13 10:14

Oskad öelda, kaua ta salongi enne soojendab kui mootorile ümber lülitub? Mul on nii 2002 C5 S6-l kui 2003 D3 A8-l webastod peal. Kuna nad töötavad tõrgeteta, siis ei ole peensustesse laskunud. Aga arvestades, et külma ilmaga sööb akut mehiselt, oleks hea teada mis hetkeni peaks ootama, et ka mootor juba sooja oleks saanud.


OnuJack - 10.10.13 11:20

Minu teada ei olegi mingit ajalist limiiti ümberlülituse osas. Ta vist monitoorib salongi temperatuuri. Uurin veel teemat ja annan märku.

Sinu A8-l on siis juhtimine läbi kelladeplokis oleva displei?

Tsitaat:
Algselt postitas: mms
Oskad öelda, kaua ta salongi enne soojendab kui mootorile ümber lülitub? Mul on nii 2002 C5 S6-l kui 2003 D3 A8-l webastod peal. Kuna nad töötavad tõrgeteta, siis ei ole peensustesse laskunud. Aga arvestades, et külma ilmaga sööb akut mehiselt, oleks hea teada mis hetkeni peaks ootama, et ka mootor juba sooja oleks saanud.


OnuJack - 10.10.13 11:43

Mootori aju tuleb kodeerida selleks, et saaks Webasto koos mootoriga käima. Mootori ajus on reeglid: min 600rpm, välistemp alla +5 kradi, kliima ei ole pandud Econ peale, jahutusvedeliku temp on alla +70 või +80 kraadi C (olenevalt välistemperatuurist).

Lisaks saab õigesti paigaldatud Webastol ka kaabliga webasto ajule ligi ja seal seadistust/vigu lugeda/muuta.


mms - 10.10.13 12:11

Webasto ei lähe tööle ka siis, kui "bensutuli põleb".

C5-l on jah kässari kõrval eraldi nupp, millega saab muu hulgas ka webastot juhtida kelladevahelisel displayl. Kohe sisse-välja, timerid jms. Lisaks samas siis ka jahutuse funktsioon - töötab sama moodi, nagu soojendus aga puhub lihtsalt õhku salongi (mugav funktsioon koeraomanikule). Kaugjuhtimispult lülitab tööle kas soojenduse või jahutuse sõltuvalt sellest, kumba salongis oleva nupu abil viimati sisse lülitati. Kaabliga saab ka webasto vigasid diagnoosida.

Edit: C5 originaalpuldiga on see häda, et see on ilgelt suur kobakas väljatõmmatava antenniga :) Seda ei viitsi eriti kaasas kanda. Aga toast enne väljumist sisse lülitada on mugav. Levi on väga hea.

D3-l on sama asi MMI-s.


OnuJack - 10.10.13 12:38

Alates 1999/2000a ei ole enam eraldi webasto taimerit.

Kaugjuhtimisega lülitub webasto taha 60 minutiks 30 asemel.

CO2 väärtust saab sättida webasto ajus - alates tarkvara versioonist D49.

Alates 2001/2002a

Uus lahendus salongiringi näol. See on alates tarkvara versioonist D51.

Selle tõttu on lisa võimalused tsirkulatsioonipumba töö reguleerimiseks (kui suure ringi temp on alla +72 kraadi C, siis pumpab vähendatud võimsusel selleks, et ahjust tuleva vedeliku temp oleks kõrgem).

Alates 2002a

Diagnostika klemm OBD pordis viidi pin 7 alt pin 15 alla. Selletõttu on vaja kasutada adapterit VAS6017 või selle ekvivalenti.


OnuJack - 10.10.13 12:43

Võimalik, et siis minu doonoril ei olnud seda salongiringi peal, kuna see tuli alles 2001a.

Nüüd on küsimus see, et kas proovida modifitseerida niimoodi, see ring oleks olemas (salong saab kiiresti soojaks) või jätta ilma selle ringita. See vast sõltub sellest, kas Webasto enda tarkvara saab vajadusel uuendada. Muud vidinad saab otsida - see elektriline klapp ja vastav aju sellele.


OnuJack - 10.10.13 14:11

Puudu on siis hetkel:

+ Menüü juhtimise nupp:
http://static4.album.ee/files/1134/62/orig_28365681_NIz9.jpg

+ Klapp N279 (Pildil 1 on see number 18)
http://static4.album.ee/files/1134/62/orig_28365677_iGqH.jpg http://static4.album.ee/files/1134/62/orig_28365679_0edF.jpg

+ Kütuse ette andmise kork (paagist tulev). See on vaid autodel millel Q ja 2.5tdi mootor
http://static4.album.ee/files/1134/62/orig_28365675_6sWs.jpg

+ Lisaks relee/aju klapi juhtimiseks: J541 Coolant shut-off valve relay - selle kohta puudub mul igasugune info. Kus see asuda võiks ja mis sellel peal kirjas võiks olla?

+ Webastost tulevad jahutusvedeliku voolikud: (tundub, et Elsawinis ei ole just väga detailselt joonistatud see - el. skeemi järgi on klapp N279 olemas aga sellel joonisel see ei kajastu.). Lisaks - kas tõesti läheb täispikk toru webastost otse soojendusradikasse säärasel kujul, nagu joonisel kujutatud on?
http://static4.album.ee/files/1134/62/orig_28365683_Cza3.jpg


Kui kellegil on puudu olevatest asjadest miskit vedelemas - andke märku endast.

Siinkohal võiks ka keegi kommenteerida, kas seal on suur vahe sees soojenemise koha pealt: esimesena soojendatav uuem salongiring vs. kohe väiksema mootoriringi soojendamine?


OnuJack - 12.10.13 19:57

Uuendused:

Klapiga variandi kohta asjad hargnema hakanud.

juhtplokk/relee klapi juhtimiseks on ilmselt see: 4E0 820 521 B On kellegil infot?
http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_12%5C989540.jpg


klapi enda number võiks ka ilmselt see olla: 8E0 820 035B

http://static4.album.ee/files/1134/76/large_28369207_1nst.jpg http://static4.album.ee/files/1134/76/large_28369209_F5MU.jpg


OnuJack - 14.10.13 10:34

Kas kellegil on võimalik postitada joonised originaal voolikutest? Laseks näiteks hydroscandis järgi teha.

Igasugused muud ideed voolikute hankimise osas on ka teretulnud.


OnuJack - 14.10.13 14:15

Jahutussüsteemi ühendamine:

Variant 1: ilma N279 klapita. Joonisel oleva detaili number 14 asemele tekitatakse Webastost läbi käiv ring. Detail number 13 ühendub webasto väljundiga ja detail number 15 ühendub webasto sisendiga (webasto tsirkulatsioonipumba külge läheb). Kogu lugu.

Variant 2: N279 klapiga. N279 klapp tekitab 2 sisendit ja ühe väljundi. Üks sisend tuleb detailist number 13 ja teine sisend tuleb detailist number 11 või 6 - ei olegi veel täpselt aru saanud, kuid oletan, et detailist number 11.

Mõni targem võiks kommenteerida, kas ma olen asjast õigesti aru saanud.

http://static4.album.ee/files/1135/1/orig_28375403_q7ND.jpg

Järgnevad skeemid on pärit W12 6.0 mootorilt - variant 2 on nende põhjal kokku pandud. Juhul, kui on liiga suured pildid, siis ärge peksa andke - otsisin 10 minutit kohta, kus on pildi suuruse reeglid. Ei leidnud...

Väike webasto ring:
http://static4.album.ee/files/1135/2/orig_28375505_LYvn.jpg

Suur webasto ring / väike mootori ring:
http://static4.album.ee/files/1135/2/orig_28375507_573G.jpg


OnuJack - 14.10.13 15:28

Pilt selge:

Käivad seal järgmised voolikud ja mingit eraldi salongiradika ringi ilmselt ei tule.

http://static4.album.ee/files/1135/2/orig_28375669_mC8L.jpg


KKaaleste - 14.10.13 15:30

Kuda edeneb? :D


OnuJack - 19.10.13 11:26

Niimoodi.

Voolikud olemas ja see salongis olev menüü rullik võib oodata.

Tegin siis webasto katsetamiseks eksprompt stendi ja ühendasin diagnostikaga ka ära, kuna ei läinud käima alguses.


Nüüd asjad nii kaugel, et läbi nikerdamise saab ahju käima, kuid kui load on 97,4% viskab mingi errori ja lülitab ennast välja.

Kui tahad normaalselt käima panna, siis viskab järgmise vea:

01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8)
29-00 - Short to Ground

Tartust üks webasto spets ütles, et webasto aju vajab remonti. Praeguse seisuga pean temaga nõustuma.

Läbi nikerdamise käivitamine: kõigepealt teen VCDS abil output testi läbi ja siis kohe lasen käivitus otsale voolu peale. Teeb enda stardi protseduurid ära ja hakkab kütma kuni saavutab 97,4% load taseme. Siis lülitab välja ja vcds näitab et on mingi malfunction - ajusse ühtegi viga ei jää!

Võtsin ahju algosadeks, puhastasin, panin uued tihendid ja kontrollisin küünla ka ära. Peaks nagu toimima. Aju trükkplaadil oleks nagu külmjooted näha küünla pistiku klemmide juures. Proovisin need ka üle käia - ega see vist hästi ei õnnestunud. Trükkplaat on geeliga kaetud.

Elfa foorumist lugesin, et üks oli enda webasto ajul lüüdid ära vahetanud ja toimis jälle. Ma muidugi ei tea, mis vea tal diagnostika andis.


Kellegil ideid või oskab kohe vihje anda, et mis täpselt seal trükkplaadil tavaliselt saba annab?

Lahendusena tuleb teine aju otsida või ajule remont lasta teha.

Oskab keegi kommenteerida?


OnuJack - 24.10.13 16:35

Ise küsin, ise vastan taaskord :)

Aju sai korda.

Käis ühe elektrooniku juures - olevat palju külmjooteid olnud ja küünla ahelas olev 1 oomine kontrolltakisti oli töölepingu lõpetanud. Sellest ka see veateade ja ahju mitte toimimine. Pidavat tüüpviga olema säärase anomaalia korral.


Nüüd vaja vaid keskkonsoolis olev menüü juhtimise nupuke vaja, et taimeri toimima saaks.

Ilmselt otsin T60 puldi ja antenni juurde.

Praeguse seisuga saab ahju peale panna ja toimima sättida töötava mootoriga. Kui saab kaugjuhtimise/taimeri jaoks vajalikud vidinad hangitud, saab ka toast ja ilma töötava mootorita sooja panna.

Autole uut akut ka vaja - auto oli öö läbi seisnud ja järgmisel hommikul katsetasin ahju. 2 minutit käis ja lülitas välja, kuna aku pinge liiga madal. Õues oli vast +4 kraadi sooja. Seda aku probleemi oli juba suvel näha, kui see ise tühjaks käis ennast 3 nädalaga - juhtmed olid maas kogu selle aja. Hetkel seal mingi Varta 77Ah aku. Läheb vist Varta Silver 100Ah peale - sellest peaks minu arvutuste järgi päris mitme webasto tsükli jaoks jätkuma ka korraliku külma puhul.


OnuJack - 28.10.13 19:25

Seoses menüü juhtimisega ja muud kelladeplokki minevad ühendused:

Hall pistik, mis läheb kelladeplokki:
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on

Tean, et originaalis läheb menüü juhtimise rullikpulti 6 juhet. Vaadates kelladeplokki minevaid juhtmeid, oletan et menüüd juhitakse massi abil ilma mingisuguste lisaskeemideta/takistuse muutmiseta. 4 juhet on juhtimiseks, 1 on mass ja üks on nupu valgustus.

On kellegil kogemus olemas seoses sellega? On mul õigus?

Uurin, kuna selle menüü juhtimise nupu leidmine sobiva hinnaga on suht mission impossible - ebayst alla 50,- EUR ei saa, Eestis ei tundu seda kasutatud kujul üldse olevat ja Revalis on see 75,- EUR.

Ilmselt ehitan selle ise - kui tegemist on lihtsalt mass/analoog juhtimisega.


mms - 28.10.13 21:26

Viitsimist sul on :)


KKaaleste - 28.10.13 21:39

Tuhhi on :D


OnuJack - 01.11.13 07:22

Järgmine küsimus: mis suuruses klemmid käivad hallis pistikus, mis läheb kelladeplokki?


OnuJack - 02.11.13 18:43

Otsustasin GSM juhtimise kasuks, kuna avanes soodsalt GSM valve komplekt saada. Sellele vaja Nokia 5110 või 6110 juurde saada. Kui sul kodus vedeleb üks nendest telefonidest, anna endast märku. :)


Täna alustasin paigaldamisega - nagu tavaliselt ei jõudnud nii palju tehtud, kui loodetud sai. Tundub, et C5 ei olegi nii lihtne järelpaigaldust teha - kütusepumba kinnituspoldi jaoks on puudu auk/mutter. Lisaks olid puudu ahju kronsteini kinnituspoltide kerepoolsed mutrid. Lisaks veel vaja otsida toru klambrid, millel kinnitused 3 toru jaoks.

Hetkel sai vaid ahi külge ja juhtmed tuleseinani veetud.

Osa ajast läks selle sisse, et kütusepump nii läbi roostetanud, et sissetuleva vooliku kinnitustoru murdus uue vooliku paigaldamisel küljest ära. Õnneks leidis lahendus, kuluks vaid 1h nuputamist/nokkimist. :)


beacho - 19.11.13 20:27

Pane siia link-e kah kust oled ise uurinud audide webastode kohta.


OnuJack - 20.11.13 12:27

Netist pole teab mis suurt leidnud - ise nuputanud suurema osa ja mõned juhendid alla laetud. Kui asi lõplikult kindel, et nüüd toimib ja võib rahus kasutada, siis teen vähe pikema jutu siia.

Praegu on seis selline, et ahi on peal ja toimib, kuid ei ole õnnestunud veel kelladeplokist juhtimist käima saada. Kodeerimine on tehtud ja menüüd on olemas. Tegin vist midagi valesti ja tegin kelladeplokile liiga natuke - hetkel webasto automaatne käivitumine läbi kelladeploki maha kodeeritud, kuna kompu läheb lolliks - tekkis vist lühis katsetamise käigus.

Nüüd vaja kelladeplokk korda teha ja väheke uurima ennem, kui uuesti +12v signaali juhtme ühendan.

Lisaks veel see, et kummikärsaka tõmbab üles, kui olen webat 5 minutit kasutanud - eksperdid ütlevad, et las käib 1 tunnikese, siis ei tohiks kärsata enam. Välisel vaatlusel ei ole nagu midagi näha, mis võiks seal nii palju kuuma saada, et kärssama hakkab - kõik on ilusti paigaldatud. Eks peab selle 1h ära laskma käia.

Hommikul vara läheb moto/salong ikka päris kiiresti soojaks, kui webasto taha olen pannud.

Lisaks veel remote käivitus vaja ära lahendada. Pole siiani täiesti sobivat juhtimissüsteemi leidnud, kuna tahan GPS trackingu ka panna. On vaid gps tracking eraldi ja gsm juhtimine eraldi toodetena. Normaalse hinnaga kaks ühes asja pole veel näinud. Kolmas variant on panna mingi keskluku plokk, millel normaalse leviga puldid.

Neljas võimalus on originaal T60 saatja/vastuvõtja panna. Küsimus suurele ringile: kas T60 toimib tavalise +12V signaaliga või on see juba data liin? T60 läheb üks juhe kelladeplokki. Lisaks sellele veel 2 juhet toite jaoks.

Kui kellegil on olemas Telestart T60 pult (väljatõmmatav pikem antenn, kolmnurkne nupp), siis saaks katsetada. Üks skeem viitab sellele, et on tavaline +12V juhtimine sellel süsteemil.

Lisaks veel, kui kellegil vedeleb niisama see pult, siis võib teha annetuse või mulle müügiks pakkuda. :)

Tsitaat:
Algselt postitas: beacho
Pane siia link-e kah kust oled ise uurinud audide webastode kohta.


OnuJack - 20.11.13 19:12

Otsustasin kelladeploki rahule jätta. Jätan vaid salongis oleva lüliti webasto käivitamiseks. Lisaks tuleb veel kaugjuhtimine juurde pookida.

Järgmine nädal panen pikema jutu siia seoses webasto paigaldamisega. Kui keegi tahab saada saksa keelset paigaldusjuhendit A6 C5 1,9tdi ja 2,5tdi paigalduseks, siis andke märku - saan teile meilile pdf-i panna.


J.S. - 21.01.14 21:07

Kuidas üldse saab teada kas Telestart puldi võimalus on tehasest küljes?
Kuna ahi oli ostes autol peal aga pulti polnud kaasas.
C5 allroad ja menüüst saab 2 eraldi timerit panna mootori või salongi kütmiseks/jahutamiseks.


yks - 20.08.19 12:18

Kuidas c5 kliimaploki "wake up" toimib kui webasto peale ajada?
On üks thermo top c järelpaigaldus komplekt, mitte audi jaoks toodetud.


henriasi - 14.12.22 00:44

Tsitaat:
Algselt postitas: yks
Kuidas c5 kliimaploki "wake up" toimib kui webasto peale ajada?
On üks thermo top c järelpaigaldus komplekt, mitte audi jaoks toodetud.

Mul sama küsimus :)