Mure järgmine, et nagu ilmselt enamik diisli omanikke teab, siis on välja mõeldud selline asi nagu EGR klapp, mis laseb heitgaasid tagasi
sisselaskesse. Loodusele mõjub see hästi, aga sisselaskele mitte, tekitades sinna päris rõveda olluse.
Sooviks enda autol, milleks on 2007a A6 3.0 TDI 171kW, sisselaske puhastada. Kuid kuna pole seda varem teinud, siis tahaks enne teada, mida peaks
silmas pidama ning kuidas seda üldse teha.
Kas keegi on seda ise teinud ja saaks siia postitada hea õpetuse/kirjelduse(soovitatavalt piltidega), kuidas seda kõige paremini teha.
Kasutasin otsingut nii foorumis, kui ka Googles ning ei suuda kuskilt leida head õpetust. Ühekorra varem olen sama asja teinud Volvol, millele oli
internetis laialt õpetusi leida.
Tänud ette!
Hea teema algatatud, minu meelest pole kuskil siin foorumis sellest täpsemat juttu. Ennast huvitaks ka, et kas EGR-i võib kinni panna, et vältida probleeme sisselaskekollektoritega? Ja kui võib ning saab siis kuidas jne.
Tsitaat: |
Parandasin ära. Muutsin lause sõnastust ilmselt ja sealt jäi viga sisse.
Siit leiad inglisekeelse juhendi
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?137123-Intake-Manifold-Replacement-and-Fix-2-7-TDi-3-0-TDi-V6-Engines
Sain päris hea ülevaate. Tänud!
Edasised lingid on muidugi siiani teretulnud.
Eks peab võtma asja laiali ja vaatama, mis olukorras kollektor on.
Tsitaat: |
Nagu prj siin mainis, siis EGR-i kinni panekul hakkab armatuuris sirama kollane mootorituli s.t. vaja asi softist välja mudida.
Kui EGR kinni panna, siis temperatuur põlemiskambris kasvab ja teoreetiliselt peaks auto kiiremini soojenema. Praktikas külma mootoriga on EGR
suuremalt jaolt kinni/koomal s.t. soojenemise vahe võib jääda märkamatuks.
Tegelikult kui autot kasutatakse sõitmiseks, siis sisselase on suht puhas ka EGR-iga. See plögane sisselase on suuremalt jaolt taksojuhtide ja muidu
autos kükitajate probleem.
Ok siis mina oma diisli pärast vast ei peagi muretsema kuna kasutan seda autot vaid pikemateks sõitudeks. Alla 20 km sõidud jäävad ikka bensiiniaudi teha
Kas oled ära puhastanud? Kuidas läks? Soovitusi? Ise võtan ka selle töö vast see nädal ette
Ei ole veel midagi jõudnud teha. Otseselt ei põle ka sellega sest auto sõidab ilusti, aga see on selline asi, mille teeks hea meelega profülaktika
mõttes ära.
Eks kirjuta oma kogemusest, kui oled ära teinud,
Üritan homme ette võtta, kui naisel just mingit plaani pole. Kindlasti kirjutan ja võibolla teen ka mõned pildid veel juurde, juhul kui tundub midagi tähtsat seal olevat.
Tsitaat: |
Läks väga hästi. Oli üllatavalt puhas ja puhastasin ainult ühe poole. Minu autol oli siiski probleemseks VDO mootori hoob, mis alt lahti tuli koguaeg. Varsti vist saan uue hoova ja siis vaatab edasi. Tegin ka mõne pildi aga pole lisanud veel... Kindlasti õpetusel siis silmas pidada seda suka kohta. Kui sealt õigesti maha võtta läheb palju vähem aega... Muidu ei olnudki väga hullu midagi. Kui tekib küsimusi võid u2u-sse ka saata...
Minu 3.0 tdi a6 2005 sõitnud juba 227k, seetõttu otsustasin probleeme ennetavalt sisselaske ära puhastada. Kokku kulus ~3h, sh. puhastusvõtete
genereerimine
Enne:
Pärast:
Töö käigus avastasin pisikese lõtku ühe kollektori klapide võllil. Tõstsin võlli kulunud tugilaagri ümber ning lõtk kadus.
Lisaks eelpool mainitud tööle puhastasin ära trosseli EGRi avause (TBAs) mis oli VÄGA umbes. Sai kontrollitud ka EGRi klappi ennast kuid küljepealt
sisse piiludes tundus suht puhas olevat seega ei hakanud lahti kakkuma.
Kõik see töö muutust mootoritöös ei andnud, kuid vähemalt on süda rahul
Ma ise lasin EGR-i viimase hoolduse käigus Falmekos ära puhastada, kuna polnud ise jõudnud teha ja ei näinud ka lähitulevikus aega selle jaoks. Tööhind oli suhtelistelt soodne(koos puhastusvahendiga läks ca 40€)
Tsitaat: |
Ei tea täpselt metoodikat, aga arvele oli lisatud EGR klapi puhastusaine, et neil siis mingi aine, millega puhastavad seda.
Olen pidevalt mõelnud, et peaks enda masinal kah selle tee ette võtma. Kuna ise autodest väga just ei jaga, siis kas keegi oleks nõus selle töö korralikult minu eest ära tegema? Krõbiseva eest muidugi
Tsitaat: |
Omal sama töö ootab ees ja tõesti hea,kui keegi jagab siin pilte ja nippe.Kas on kerge lahti võtta ja kuidas ligipääs on ja kauat umb.aega kulub
puhastuse peale koos lahti ja kokku panekuga.
Plaan see nv.ette võtta,kui mingeid plaane naine ei pea.
Lisan ka ise siia pilte töö käigus.
Lisan ka video mis leidsin:
https://www.youtube.com/watch?v=4JOcnAEmI1o
Jagan ka teile,nagu lubasin oma töö käigust ja egr-i puhastusest.
Aega kulus mul peaaegu terve päev,lahti võtmine,detailide leotamine ja puhastamine ja lõpuks kokkupanek.
Alustasin lahti võtmist sama moodi nagu videos,mis jagasin enne.
Silindrite kohal olevad klapid,mis tulevad koos korpusega,peab ikka hoolikalt võtma,et mingit sodi ei kukuks alla,kuna on välja ja sisselaske klappe
näha ja mõni on lahtises asendis ja võib sodi silindrisse pääseda.
Mõni koht on keeruline ligipääseda tähikuga,kuid saab hakkama
Lahti võttes ei olnud pilt kõige ilusam.
Nõgi oli ikka paksult täis ja 1 ava oli lausa umbes.
Arvestades auto läbisõitu,mis on 259000 mõnisada peale,siis ei imesta.
Leotasin bensiiniga ja hiljem lasin plastik tetailid survekaga üle.
Kokkupanek on lihtne ja läks ruttu.
Lisan ka pilte,milline ennem ja pärast puhastust:
Enne: Pärast:
Enne: Pärast:
Enne: Pärast: pildil olevad
klapid on eemaltatavad ja saab ka pukse kontrollida,kas on lõtku see või ei.Õnneks mul ei olnud ja olid korras.Lisan hiljem ka video,kuidas neid
eemaldada.
Enne: Pärast:
Enne:pilt sai udune,kuid oli väga nõgine Pärast:pildil
väiksem kanal oli peaaegu umbes,punase ringiga märgistatud.
plidil kujutatud osa ja see toru,seda oli natu keeruline kätte saada,kuid saab hakkama,kui õiged võtmed olemas.
Töö iseeneset pole midagi keerulist ja saab täitsa ise tehtud,kui aega ja tahtmist.
Lisan siis ka video,kuidas neid klappe eemalda,et lihtsam puhastada:https://www.youtube.com/watch?v=Dk0oMX0exHg
NB:piltidele klikates näeb suuremalt.
Heh, mul vist ka 171kw sisu must. Jonnib siin EGR veaga
001025 - EGR System
P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1701 /min
Torque: 163.8 Nm
Speed: 96.3 km/h
Duty Cycle: 58.8 %
Duty Cycle: 20.9 %
(no units): 235.0
Duty Cycle: 16.2 %
Ehk sisu must siis? Mingi aeg vist lasin egin ainega läbipesu. Pooleks aastaks vist aitas.
Huvitav, miks ta nii on? Kas see, et ala tööpäeviti läbid 15 km otsi, tihti külmalt. Muul ajal saab auto korralikult kuuma ehk 500+km maantee otsad.
Küsimus, mis sellega hetkel edasi teha? Läbipesul pole enam mõtet, kuna viga tagasi.
1. Kas võtta kogu süsteem lahti, nagu kasutaja "ain25" siin tegi, puhastada ja laduda kokku tagasi?
2. Lasta teha egr pimedaks mõnel ettevõttel?
3. Võtta ise kogu süsteem lahti, neil swirl klapid vahelt minema lüüa (ehk pöördsiibri sisu minema) ja nö "pimedad" ette:
Aga pärast seda on ikkagi elektroonikale vaja muudatus selgeks teha?
Mis selle punkti plussid ja miinused on?
Jahuti umbes.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kus eelnevalt olen piltidel punasega ringid ümber teinud, siis jah kanal oli tõesti umbes. Soovitan üle vaadata kindlasti.
On mingi juhend, kuidas EGR klappi maha saada? Sisselaskekollektorite klapid on maas ja puhastatud, aga EGR klapile ligi küll ei pääse...