Turbo all olev n.ö wastegate siiber ei liigu,teeninduses öeldi et on klapi viga,vahetasin klapi ära (pilt ka http://www.autotech.com/images/products/N75_J_big.jpg ) <-- selline klapp oligi 1 pistik ja 3 voolikut läksid külge.Aga turbo alumine siiber ikka ei liigu.Oskab keegi aidata milles veel viga võib olla?Tean seda et turbot maha võttes käega liigutades see siiber mul liikus.Aga gaasi andes see siiber ei liikunud.
Tsitaat: |
Siin on joonis,mis moodi asjad toimivad.Niisama tuuritades kohapeal ei peakski ta seal midagi tegema,teatud rõhu juures alles hakkab avanema.
Aga kuidas ma siis teada saaks kas see siiber liigub?Põhimõtteliselt paar pilti leidsin mis sarnased aga mitte samad,et ikka ära üritada seletada et
me ühest asjast räägime.Nii see asi mul ei liigu -->http://www.made-in-china.com/image/2f0j00OCyTVMiEYQbaM/TD05H-Big-16G-Evo-3-GT-Turbo-Turbocharger-EVO-III.jpg ja
http://www.dnamotoring.com/ap1ap2/images/turbo/T25-T28_Turbo.jpg
Mõlemal neil on üks varras mis läheb mingi klapi otsa ja sinna klapi otse läheb 1 voolik N75 solenoidist.Vot see varras ei liigu,kuidas ma siis teada
saan kas ta liigub mul sõites või mitte,ning kuidas viga parandada saaks? Vabandan teadmatuse pärast,eriti ei jaga
Lase kompressoriga rõhk sisse wg-sse saad teada kas liigub või mitte.
MM kompressoriga sai lastud õhk WG (N75 voolikust) ja siis liikus,aga n.ö teeninduse spetsialistid rääkisid et ta peab juba suust puhudes õhku liikuma,et ise liikuma puhuda ei jõua aga kompressoriga jõuab,nende arust peab vastupidi olema.
Tsitaat: |
Sa võid seda WG varrast näpitsatega logistada ja põhimõtteliselt kui sa suuga imed või puhud peaks ta liikuma natuke, samamoodi saad testida kas N75
klapp töötab imed ja puhud ning on kuulda klõbinat. Endal jamasin ja töötas aga imedes tuleb nö jõudu rakendada
EDIT: Kontrolli ka vaakumvoolikud igaks juhuks üle, soovitavalt vaheta ära.
Minu seat leonil sai seda klappi kontrollida nii. Sõitsin tõstukile tõsteti auto ülese ja siis kohapeal antsin kaasi ja töömees vaatas alt kas klapp liigub või mitte. Seati puhul on see turbo nii nõmeda kohapeal ,et sinna klappi satub vesi ,tolm ja muud prahti. Siis on klapi töö raskendatud ja klapp ei toimi õigesti.
99a vw bora 81kw roostetas ka läbi see turborõhu regulaator vaakumklapp (wg pidi teine asi olema).
Audi mootoril peaks ikka ka muutuva geomeetriaga turbo olema, mille labasid vaakumklapp liigutab.
Üks pilt klapist:
http://s.ecrater.com/stores/23878/49b1f8eb6fbbd_23878n.jpg
Bora puhul on klapi varras üles poole ja sodi läheb sisse, laiali lõhkudes selgus, et membraani mõlemal pool olev metall tugevdustaldrik varda otsas,
mis peab vedru peale toetuma, oli ära roostatanud, ja vaakum tõmbas membraani lihtsalt kortsu ühte asendisse, ilma et varras liiguks.
Vedrul ei olnud toetuspinda kust varrast tagasi lükata.
Sai väljamaalt suvaline no-name jublakas tellitud, millel küll vaakumvooliku ots 90* teise suunaga, aga voolik ulatas ja toimib (u8-900 oli vist koos
postiga).
Siin üks turbodiisli foorumi teema koos piltide ja videotega välismaalt:
http://myturbodiesel.com/1000q_how_to/a4/VNTadjust.htm
Lahti võetud turbo, labad ja liigutav rõngas näha:
http://myturbodiesel.com/1000q_how_to/a4/VNTturboclean.htm
Üks muutuva geomeetriaga turbo joonis Volvolt (vnt = variable nozzle turbine)
http://www.motorsportscenter.com/uploads/vnt_turbo.jpg
Labade nurgaga reguleeritakse gaaside liikumisnurka turbo labadele ning sellest sõltub pöörelmiskiirus.
Hea animatsioon, labade nurga ja turbo pöörete sõltuvusest:
http://www.youtube.com/watch?v=lXDFFH3K45g