Foorumi logo

K: kus ja mis hinnaga müüakse 3.0 diislitele tahmafiltreid
HT2012 - 11.07.19 04:56

K: kus ja mis hinnaga müüakse 3.0 diislitele tahmafiltreid .
Oleks vaja bkn ,asb mootorile. Kas kuskil nn. B-osa ka tehakse jubavõi mis selle b-osa vastupidavus ka on?


prj - 11.07.19 08:49

Täiesti mõttetu on seda reeglina vahetada, sest selle ummistumise põhjustavad tuksis pihustid või mõni muu rike.
Ehk siis esimese asjana on vaja need kõik korda teha ning seejärel alles tahmafiltrit vahetada, muidu on uus ka kohe manala teel.

Samuti ei näe ma BKN-l mitte mingisugust põhjust seda vahetada, sest BKN ja ASB mootorit toodeti tehasest ka ilma tahmafiltrita.
Selle võib ära võtta ning panna ilma tahmafiltrita tarkvara.

B-osad minu kogemuse järgi reeglina eriti hästi ei tööta.


Urmet24 - 11.07.19 14:38

Ma olen müünd B kati dpf. Tootjaid on erinevaid, kuid siiani minu müüdutest on vastu punnima hakkand and Toyota omad. Teistega probleeme ei ole olnud.


stihl - 12.07.19 06:10

Vaatasin, et Karla Auto pesed neid kuidagi. Ise väidavad, et "Pärast sellist puhastamist on filter kuni 100% uue vääriline."

Huvitav, kas sel on mingi tõepõhi ka all? LINK.


.


prj - 12.07.19 07:17

Peale selle "pesemist" on see 100% romu vääriline.
See keraamika seal sees ei kannata vedelikku. Muutub lödiks.
Samuti, kui ikka filter 200 000 sõitnud, siis tavaliselt on see keraamika seal sees murenenud juba ning nagunii vajab filter vahetust...


lzv8q - 12.07.19 09:55

Sai mõned aastad tagasi Laki autost naise Volvole ostetud BM tootja tahmafilter. Kolm aastat toiminus probleemideta. Samas auto sõidab 70% linnas lühikesi otsi


stihl - 12.07.19 10:39

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Peale selle "pesemist" on see 100% romu vääriline.
See keraamika seal sees ei kannata vedelikku. Muutub lödiks.
Samuti, kui ikka filter 200 000 sõitnud, siis tavaliselt on see keraamika seal sees murenenud juba ning nagunii vajab filter vahetust...


Vblla siis toimib mingite linnaautode peal, mis maanteed kunagi ei näegi? A`la Eesti Posti diiselkaubik, mis Tallinnas ainult foori taga seisabki ja Tartus kunagi ei käi.
Ja 100 tuhande pealt ei aita enam mingi sundpõletus ka.

.


Jann - 13.07.19 13:56

Prj-ga 100% nõus, peale pesu on see filter kuu paariga täisa pees ja tuleb nagunii uus osta. Kes ei usu, vaadake oma auto torusid tagant kuu -paari pärast peale pesu. Kellel raha tuulde meeldib loopida siis keelata ei saa.

B osade kogemus selline, et hind on kordi odavam, tuttava taksojuhi 13a. sarann sõidab 350 eurise uue b (uus a osa 2000 kanti) filtriga kolmandat kuud, siiani probleeme pole. Kuna hinnas kajastub ka väärismetallide sisaldus filtris ma arvan, siis a osa kestvust oleks vist palju loota.


HT2012 - 22.07.19 04:44

Oskab keegi siis kohti pakkuda kus neid müüakse/saada oleks ning mis ka toimiks , kuna googlest mingi vastuseid ei saa .


HT2012 - 22.07.19 04:48

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Täiesti mõttetu on seda reeglina vahetada, sest selle ummistumise põhjustavad tuksis pihustid või mõni muu rike.
Ehk siis esimese asjana on vaja need kõik korda teha ning seejärel alles tahmafiltrit vahetada, muidu on uus ka kohe manala teel.

Samuti ei näe ma BKN-l mitte mingisugust põhjust seda vahetada, sest BKN ja ASB mootorit toodeti tehasest ka ilma tahmafiltrita.
Selle võib ära võtta ning panna ilma tahmafiltrita tarkvara.

B-osad minu kogemuse järgi reeglina eriti hästi ei tööta.


Masina kohta üv näeb ikka infot euro 4 DPF nagu on ka istmealusel sildil. Kus värvikood ning lisadekoodid jne.


Jann - 22.07.19 05:47

Asi on ju etteantud normis. Euro neli on 0,05 ja selle läbib KORRAS 132-171kw mootor vabalt ka ilma tahmakata. Kui mootor pole korras (pihustid jne.) ei ole uuest filtrist kauaks rõõmu. Seega tuleb auto korda teha nagunii, vahet pole, kas paned tahmaka või mitte. Euro5 on kümme korda kangem norm ja seal juba ilma tahmakata 0,005 ei saavuta.

Guugel leidis 5 sekundiga midagi https://www.autodoc.ee/auto-osad/tahma_partiklifilter-10418/audi/a6/a6-avant-4f5-c6/19479-3-0-tdi-quattro


A4TQ - 22.07.19 14:05

Kui mootor korras läbib ülevaatuse ilma tahmafiltrita nii Euro 5 kui ka Euro 6.


prj - 22.07.19 15:40

Minul sama kogemus.

Kuni Euro 6 on üldiselt pea täiesti ükskõik, nii kaua kuni mingisugune boosti toru täiesti lahti pole ja pihustid enam-vähem kuidagi töötavad saab läbi.
Euro 6 peab täiesti korras auto olema korras pihustitega.

Üldiselt on nii, et kui auto on korras ning tahmafilter hakkab lihtsalt oma elu ära elama, siis läheb pärast eemaldust ülevaatuselt läbi.
Kui aga tahmafilter on umbe läinud mingisuguse X probleemi pärast, mille tõttu mootor toodab kordades rohkem tahma kui peab, siis pole eemaldusest üksi mingit kasu - tuleb probleemi juur korda teha (ja seejärel, kui keegi väga tahab võib ka B osa filtri alla panna).


Jann - 22.07.19 16:10

Teate ju mõlemad väga hästi, et Eesti on ses suhtes arengumaa ja asi on mõõtevõimekuse taga, mitte et ilma tahmakata Euro5-e 0,005 PM välja puhuks.
Ma käisin oma Allroadiga hiljuti ülevaatusel ja näit oli 0,02 kuna seadme võimekusel on piir ja sisse pistetav lont määris mu auto puhta toru seestpoolt hoopis. :) Seepärast pääsevad läbi veel ka ilma tahmakata korras olevad euro5-d. Aga need asjad muutuvad, töötaja sõnul 2020a. Täitsa ime kohe, et Eesti polegi esirinnas seekord igasugu normide tagaajamisega. See omakorda näitab, et saadakse aru inimeste tegelikust finantsvõimekusest suure edukuse kiidulaulu saatel.


yanekk - 22.07.19 19:01

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Seepärast pääsevad läbi veel ka ilma tahmakata korras olevad euro5-d. Aga need asjad muutuvad, töötaja sõnul 2020a.


Sai mõned nädalad tagasi, paar päeva loetud neid nõudeid/seadusi (ka neid mis ainult ametkondlikuks kasutuseks mõeldud), mille järgi ülevaatust tehakse.

Kui neid punkte ülima püüdlikusega jälgida, siis oleks meil suht hõre liiklus tänaval.

Ja selle tahmaka kontrolli on üritatud juba ammu tööle saada, reaalsuses see ilmsel siiski niipea ei tule, kui just riik ise kõiki neid seadmeid ostma ei hakka.


prj - 22.07.19 21:14

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Aga need asjad muutuvad, töötaja sõnul 2020a. Täitsa ime kohe, et Eesti polegi esirinnas seekord igasugu normide tagaajamisega. See omakorda näitab, et saadakse aru inimeste tegelikust finantsvõimekusest suure edukuse kiidulaulu saatel.

Mingi aeg oli 2014, siis 2016, nüüd 2020.
Ma soovitan direktiive lugeda ka, mitte naised saunas jutt. Uuematel autodel ei ole enam kontrollitavad piirmäärad väiksemad, vaid võib asendada kontrolli OBD testiga (Euro 5 ja üles kui ma ei eksi).
Näiteks Saksamaal ei mõõda keegi midagi uuematel autodel vaid tehakse OBD test.

See direktiiv on juba väga kaua olnud, see ei kohusta, vaid võimaldab ülevaatuse hõlbustamiseks OBD testi kasutada, muud midagi.
Meil on just raskem katkise autoga läbi saada, sest reaalselt mõõdetakse ka. Saksamaal kui on normaalselt asi maha kodeeritud on null probleemi tahmava autoga läbi saada.
Samas, kuna seal on ilma DPF-ta autodel automaks väiksem, siis seal käivad sellised manipulatsioonid vähe teise paragrahvi alla.


Jann - 23.07.19 03:22

Täitsa ükskõik kuidas seda tehtaks, kas obd, mõõtmine või vatipulgaga kaapimine. Kuna seda ei tehta veel, siis näitab see riigi saamatust pärisasjadega tegeleda ja kogu ilus keskkonna bla-blaa on üks BS. Mul on lihtsalt siiber tühjaks löödud plärisevatest ja haisvatest raibetest, millel number ka tagant tahmane ja lumehelbed arvavad, et nii ongi lahe. No mida v...., kui lõugava lambo jaoks raha ei jagu siis sõida oma sisiseva kärakaga. Politsei asi oleks tegelt need otse korduvale saata aga lihtsam on ju kuskil turvavöödest pilti teha.


merchant - 23.07.19 06:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
... Mul on lihtsalt siiber tühjaks löödud plärisevatest ja haisvatest raibetest, millel number ka tagant tahmane ja lumehelbed arvavad, et nii ongi lahe ...

Sellega on äärmiselt raske mitte nõustuda, olen ise just sama asja peale mõelnud.


HT2012 - 23.07.19 08:23


prj - 23.07.19 08:40

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Mul on lihtsalt siiber tühjaks löödud plärisevatest ja haisvatest raibetest, millel number ka tagant tahmane ja lumehelbed arvavad, et nii ongi lahe.

Selle põhjuseid on kaks:
1. Võimalus ülevaatust osta mitteametlikult.
2. Ülevaatuste vahele jääv aeg - s.t. tahmav auto sõidab kuni 1a ringi, kuni liiklusest järgmisel ülevaatusel kõrvaldatakse.

Kui ikkagi ülalpool kirjeldatud olukord on, siis ei saa see auto 100% ülevaatuselt ametlikult läbi järgmine kord.


teet82 - 01.08.19 16:52

Juhtus ette lihtsalt, panen siia ka:
https://ekspress.delfi.ee/teateid-elust/maanteeamet-votab-diiselautode-tahmafiltrite-eemaldajad-peatselt-pihtide-vahele?id=87016123& amp;fbclid=IwAR2NdG6poNN-IxZd-hVccpBDNVcWpvbZwksLJBbar32JRFOvfGJaL16DwW8


KsenoonE - 01.08.19 17:40

Eks juba kord nii maailmas on kui tehakse mingi uus seadus siis leitakse ka "antibiootikum" sellele asjale :D
Ennast ei häiri, kas on või mitte tahmakas.


prj - 01.08.19 17:44

Täpsemalt on seal eelnõus kirjas nii:

Tsitaat:
„§ 220. Mootorsõiduki või maastikusõiduki keskkonnaohtlikuks muutmine
(1) Mootorsõiduki heitmete saasteainesisalduse või müra vähendamise seadme või süsteemi eemaldamise või omavolilise muutmise eest karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut.
(2) Sama teo eest, kui selle on pannud toime juriidiline isik, –
karistatakse rahatrahviga kuni 13 000 eurot.“;


Siin tekib aga väga palju küsimusi.
Esimene on sõna "omavoliline" - juriidilises mõttes on "Omavoli" valdaja nõusolekuta seadusvastaselt asja valduse rikkumine või valduse äravõtmine.
Kui valdaja (auto omanik) töö tellib, siis justkui ei oleks midagi katki ja vastutab valdaja. Samas seal eelnõu kommentaarides on kirjas, et tahetakse teenuse pakkumine lõpetada ettevõtete poolt. Miskit ei klapi.
Ma pole muidugi jurist aga ma saan sellest aru nii, et kui sa DPF-i eemaldad ja klient pole seda tellinud, siis on probleem.

Samas, mulle teeb palju rohkem muret see, et kui see seadus on nii debiilsel kujul, siis näiteks igasuguste autode ettevalmistus autospordiks (mitte tänavale) teeb sust kohe väärtegija.
Kui garaa˛is oma enda auto pütti relaka sisse lööd, on sind võimalik selle eest trahvida. Ma ei tea kuidas on sellega, kui mingisuguse E-tähistega aftermarket väljalaske paigaldad (a la milltek), et siis on ka vastutus selle pügala järgi.

Hetkel on asi reaalselt alles eelnõu staadiumis ning seda, mis juhtuma hakkab kui see jõustuma peaks saab teada alles siis, kui esimene selline trahv on määratud ja kohus otsuse teeb.
Igal juhul saatis valitsus selle eelnõu mingisuguse 10lk kommentaaridega 21.06 tagasi. Küll mitte p. 220 kohta.

Kui nad selle "omavoliliselt" ära muudavad, siis ma näen seda, et asi läheb lihtsalt põranda alla, arvele tulevad "remonditööd" ning pärast tagantjärgi on täiesti võimatu midagi tõestada.
Muideks, niimoodi on asi USA-s igasuguste väljalaskete ringiehitamisega ning kuigi seaduses on kirjas, et trahvitakse, siis reaalselt kellelegi trahvi ei suudeta määrata, sest ei suudeta kas tõestada või on see liiga kulukas.

Ning lõppude lõpuks on Eestis "juriidilise isiku" tekitamine 5-10 minutit.

Mulle tundub see umbes nii, nagu see teema firma nimel olevate autodega, kus on mingisugused ulmelised kalkulatsioonid tehtud, kw-d jne ning isegi maanteameti lehel märge, aga reaalselt lihtsalt ei ole maksuametil ressurssi, et sellist asja kontrollida. Kui ma maja aknast välja vaatan ja ümbruses olevate ilusate autode reg. numbrid maanteametisse sisse löön, siis ca. poolel nendest on märge juures.

Seega selge on see, et midagi ei ole selge.


100 - 01.08.19 19:59

Eemaldatud tahmafilter võib pisarad silma tuua: https://www.ohtuleht.ee/972195/vaat-kus-lops-brigitte-susanne-hundi-omavoliliselt-muudetud-mersu-voib-ulevaatusel-labi-poruda
:P

Ise täna nägin üht diisel-Audit, mis isegi olematu kiirenduse juures jõhkrat haisu ja suitsu välja ajas. Ei olnud mingi väga vana ront, vist C6. Huitav oleks olnud vaadata millal viimati ülevaatusel käis, aga ei olnud meeles numbrimärki meelde jätta.


stihl - 02.08.19 07:02

Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Eemaldatud tahmafilter võib pisarad silma tuua:


Need suunamudijad hakkavad juba närvidele käima. Hakkavad juba arvama, ei tea mida.
Aga see tõmbas küll mõnusalt iseendale vee peale.

.


ptr - 07.02.20 07:48

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Vaatasin, et Karla Auto pesed neid kuidagi. Ise väidavad, et "Pärast sellist puhastamist on filter kuni 100% uue vääriline."

Huvitav, kas sel on mingi tõepõhi ka all? LINK.


.


Mul pestud, üle aasta sõitnud nii linnas, kui maanteel.
Mitte mingit probleemi pole.
Lödiks pole ka midagi läinud :D


ahto42 - 10.02.20 12:45

Huvitav, et Jeep GC 2017 sumpaotsad seest mustad.
See on lihtsalt minu teooria, ei pretendeeri absoluutselt mingile tõele: Kui toimub põletusprotsess, siis kuhugi peavani ju need kinnipüütud tahmaosakesed sealt filtrist minema, ei haihtu nad lihtsalt niisama ära. Et need masinad millel on sumpa otsad puhtad/puhtamad, on lõpupütis rohkem mürasummutavat materjali, mis püüab osa tahmaosakesi ka kinni, mis nüüd kuumaga filtrist minema lendavad.

https://www.youtube.com/watch?v=tLOGktd86Lo siin ka 1:27 näda, et ots must.


Jann - 10.02.20 13:21

Kui mustad, on kärg puruks. B8-C6-C7-D3-D4 on otsad täiesti puhtad, kui filter terve. Ainult natuke tolmu. Siin ei ole varianti. Mingi vill ei püüa seal miskit. Kui adblue on peal juba, on asi veits teine.


miilits22 - 10.02.20 14:15

Sattusin ka ise seda karla auto reklaami lugema. Jäin mõttesse, et kas mingi b filter seal paariks aastaks 350-500 ringis v oem pesemine, kumb targem valik olla võiks. Mitte et mure käes oleks vaid lihtsalt mõte


ahto42 - 10.02.20 18:08

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Kui mustad, on kärg puruks. B8-C6-C7-D3-D4 on otsad täiesti puhtad, kui filter terve. Ainult natuke tolmu. Siin ei ole varianti. Mingi vill ei püüa seal miskit. Kui adblue on peal juba, on asi veits teine.


Kusepritse on peal jah

Enda x-trail euro5, ilma kuseta, sumpa ots on nagu videos fordil. Üv probleeme ei olnud.


ahto42 - 10.02.20 18:09

Tsitaat:
Algselt postitas: miilits22
Sattusin ka ise seda karla auto reklaami lugema. Jäin mõttesse, et kas mingi b filter seal paariks aastaks 350-500 ringis v oem pesemine, kumb targem valik olla võiks. Mitte et mure käes oleks vaid lihtsalt mõte


B osa tundub kindlam.


prj - 10.02.20 21:30

Tsitaat:
Algselt postitas: ahto42
Enda x-trail euro5, ilma kuseta, sumpa ots on nagu videos fordil. Üv probleeme ei olnud.

Kui filtri elemendis mõra on ei tekigi ülevaatusel sellest mingit probleemi.
Miks peaks, kui isegi ilma filtrita läheb auto ülevaatuselt heitgaaside poolest läbi.


Amadeus - 11.02.20 19:14

Tsitaat:
Algselt postitas: ahto42
Huvitav, et Jeep GC 2017 sumpaotsad seest mustad.
See on lihtsalt minu teooria, ei pretendeeri absoluutselt mingile tõele: Kui toimub põletusprotsess, siis kuhugi peavani ju need kinnipüütud tahmaosakesed sealt filtrist minema, ei haihtu nad lihtsalt niisama ära. Et need masinad millel on sumpa otsad puhtad/puhtamad, on lõpupütis rohkem mürasummutavat materjali, mis püüab osa tahmaosakesi ka kinni, mis nüüd kuumaga filtrist minema lendavad.

https://www.youtube.com/watch?v=tLOGktd86Lo siin ka 1:27 näda, et ots must.

Su teooria ei pea paika. Põletusprotsessil toimubki kinnipüütud osakeste põletus.
Mina ei ole korras ja toimiva süsteemiga masinatel musti sumpaotsi näinud. Videos näidatud Ford on mingi probleemiga (kärg katki, auk sisse löödud vms), ega ta seal sundpõletusel niisama ei ole :).


ptr - 17.02.20 12:03

Tsitaat:
Algselt postitas: miilits22
Sattusin ka ise seda karla auto reklaami lugema. Jäin mõttesse, et kas mingi b filter seal paariks aastaks 350-500 ringis v oem pesemine, kumb targem valik olla võiks. Mitte et mure käes oleks vaid lihtsalt mõte


Mõtlesin enne pesu sama asja.
Uurisin maad ja guugeldasin ja ikka ei soovitata neid b varuosi, üks jama pidi teist taga ajama.
Ma ei viitsinud jamada ja lasin pesta.


ivorturb12 - 17.02.20 18:33

Olen paigaldanud B osa filtreid ja pole siiani probleeme olnud.
Loomulikult kui on autol aktiivne viga juures, mistõttu filter otsa saanud, ei aita ka uus filter väga pikaks ajaks.