Autoks AKE mootoriga v6 tdi 132kw.
Probleemiseks paar pihusti väärtust, mis meeletult kehvad, eriti neljas silinder.
1silinder: 0,78mg/str
3silinder: -1,65mg/str
4silinder: -4,08mg/str
5silinder: -1,02mg/str
6silinder: -0,71mg/str
Probleem sai alguse nii, et autol läks kõrgsurvepump läbi. Vana pumbaga olid need näitajad kõik korras, vähemalt kaks päeva enne rikki minekut veel.
Sai soetatud teine pump, mis osutus praagiks (ennako täiesti kinni). Selle kinnise kolviga pumbaga sai vaadatud näite, külmalt enamvähem, soojalt
läksid selliseks nagu ülaltoodud. Nüüd sai peale järjekordselt järgmine pump, mida sai testitud eelmise auto peal, kõik oli ok arvutiga vaadates. Minu
autole sai peale pandud pump, külmalt näidud veits paremad, kuid soojalt muutuvad selliseks nagu ülalpool kirjas. Muidu käivitub väga hästi, sõidab
ilusti, minek tundub norm olevat, st sama mis varem. Ainult kui gaas põhja lüüa kasvõi tühikäigul, lööb pahmaka musta, mida varem ei ole märganud.
Kiirendades samuti veidi musta lonti peeglist näha. Tühikäigu kütusekulu kõigub 0,8-0,9l/h. Klapikambrikaaned käinud umbes 2000km tagasi maas ja
nukkvõllid olid nagu uued, kõik nookurid ja tõukurid omal kohal(komplekt vahetatud ca 80 000km tagasi). on kellegil mõtteid, mis tekitab selliseid
väärtusid?
Olen näinud, et olematu kompressiooniga silindri näit on kuskil seal miinus 4-5 kandis, seega võiks igaks juhuks üle mõõta. Kui viitsimist on, siis võib ka lihtsalt ringi tõsta pihustid ja uuesti arvutiga vaadata. Miinus peaks tähendama nõrka silindrit nendel mootoritel, kas siis liiga vähe kütust pihustist või mootori raua probleem.
Tsitaat: |
Pole veel jõudnud lasta kompressiooni mõõta, aga vahepeal sõidetud paarsada kilomeetrit, neljanda silindri näit, mis muidu oli -4, on nüüd -3 peale kukkunud. ja kõik muud näidud ka paranenud. Muidu toimib kõik ilusti, hommikuti käima pannes väriseb õrnalt. aga käivitub poolest pöördest igast asendist, ei suitse liigselt ega miskit.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=173204
Ehk leiad abi...
Kuna tegu AKE mootoriga, siis seal veel tavalised nukkvõllid, millega ei tohiks sellist probleemi esineda. Mootor ise käib ka ilusti.
Pole siiani asjaga tegelenud, mingi 1000-1500km nii sõitnud. Küttekulu tundub normis. Niipaju mingihetk avastasin, et kui tulla autoga sõidust ja
jätta tühikäigule käima, siis algselt pihusti näidud paremad ning mida kauem kohapeal tiksub, seda kehvemaks lähevad. Kehvale pihustinäidule auto
käitumises tundub nii palju lisanduvat, et hommikuti käima pannes väristab mõnda aega, ehk üks silinder ei hakka tööle korralikult kohe. Sõites viskab
gaasi rohkem vajutades musta nii, et peeglist näha veidi, mida varem ei olnud.
Eks kõige lihtsam lasta ilmelt alustuseks kompressioon mõõta. Pihusti maha kakkumine suurem töö. Võtta pumba torud küljest, klapikambikaas maha.
Sellel mootoril arvutatakse pöörlemis kiiruse pealt pihusti näite. CR ja PD mootoritel need näidud usutavad mitte vanakooli mootoritel. Reaalselt ei
loe ju keegi pihustil kogust.
See näit muutub kui kraadivõrra süüdet keerata näiteks, iga pumba kalibreerimine erinev jne...
Tsitaat: |