Ajendatuna siis viimastest uudistest VAG grupi diisli kohta, tekkis huvi uurida, mis kaas-foorumlastel mõttes mõlgub.
Ise tunnen küll nördimust (kuna peres vastav 2013 A4 2.0TDO mootoriga). Me kõik teame ju teame et VAG jagab oma platvorme, mootoreid, käigukaste jne
aga siiski kuna Audi on ju premium selles kategoorias, siis kas poleks suutnud sellest jamast kuidagi eemale hoida?
Mida ma sellega silmas pean on see, et ok, samad KW ja NJ, aga seda reaalselt ka oma puhtas versioonis. Puhta mootoriga. Mitte et lõlitub sisse mingi
arvuti ja ütleb et nüüd vaja teha puhas tarkvara mootori töö. HETKEKS. Nö ülevaatuse ajaks.
Samas artiklipõhiselt konkurendid suudavad siiski enam-vähem lubatu määrustesse jääda. Mida asjast siis arvata?
Kas Audi ei peaks veidi rohkem pingutama?
Link ka minu välja toodud probleemi allikale
http://www.dailytelegraph.com.au/technology/the-who-what-and-why-of-volkswagens-diesel-scandal/story-fnjwq1p2-1227542137162?utm_cont
ent=SocialFlow&utm_campaign=EditorialSF&utm_source=DailyTelegraph&utm_medium=Facebook
No mis siin ikka öelda- julgesid teha, julge tunnistada! Mis kaalutlustel see asi nii lahendati teavad ainult selle tegijad-väljamõtlejad. Mis mootori
tüüp see EA189 on, pole mul aimugi, võib-olla su mure oma A4 pärast on liigne, sest jutt käib A3-st. Kas seda tüüpi mootorit on paigaldatud ka
teistele VAG markidele-mudelitele pole ma suutnud välja lugeda. Äkki ongi, aga kahtlustamine on üks kuradima kehv asi, kui ei suuda tõestada. Las kogu
see teema laagerdub veidi aega, sest ütleb vanasõna- küll aeg annab arutust.
Võime siin foorumis oma mõtteid ja arvamusi avaldada, aga ega sellest suures plaanis küll midagi ei muutu- koerad hauguvad, aga karavan liigub ikka
edasi. Nemad- VAG- on oma portsu kätte saanud ja peavad ise leidma lahenduse. Ja küll leitakse ka mõningad süüdlased. Nagu ikka.
Loomulikult pandi teistele ka. Audidest vist ainult a3-le. Nii vähemalt osad uudised kirjutasid. Aktsia langeb ja ka see on hea vahelduseks. Samuti õeldi, et Mersu, Porsche, BMW ja mitme auto näidud samuti ei ühti lubatuga. Las lammutav veidi ja küll sealt hea teenimise saavad osad.
Asi on naljast kaugel, Sveitsis juba müük peatatud. http://uudised.err.ee/v/majandus/57b57cfb-837e-401c-b081-89fa7fe0a6b6/sveits-peatas-volkswageni-soidukite-muugi
Tsitaat: |
Mina pole küll peast lolliks pööranud ja kodus revolutsiooni korraldanud või oma otsuseid kardinaalselt tagurpidi keerama asunud kui mõni sellelaadne "roheline" uudis jälle päevavalgele lahvatab (ei mõtle ainult antud teemat). Bensiinimootorid said katalüsaatorid, küll nende diislitega kah midagi veel paremat välja mõeldakse, et poleks vaja selliseid "koolirahasid" maksta ja elu läheb edasi. Selline usalda, aga kontrolli ongi õige suhtumine, mis lollustega tegelemist tsiviliseerib. VAG grupist loobuda - no ei aitäh, pole plaanis .
Tore, kui optimismi jätkub ütlen selle peale. Valdkonna tragöödia seisneb aga selles, et Nox ellimineerimise tehnoloogiatesse on tänaseks juba pikalt
ja pikalt tohututes summades investeeritud aga reaalsed tulemused on hädised. Investoritel on kannatus otsas / katkemas. VAG on kõigest esimene, kes
haledalt vahele jäi. Järgi tulevad ilmselt kohe-kohe vähemalt Hyundai, Renault ja Volvo, kuigi reaalselt on hetkel löögi all eeskätt saksa autotööstus
tervikuna, kus näiteks sama labori tulemustega tiriti BMW X3 kohe skandaali põrandale.
Pikemas perspektiivis aga positiivne pööre igal juhul. Investorid tuuakse kenasti 2 jalaga maa peale ja ühtlasi on selge signaal antud kogu tööstusele
ja tarbijatele, et selline jura ei ole aksepteeritud. Nüüd on valida, kas diiselmootorite efektiivsus muutub veelgi hädisemaks või siis tuuakse juurde
uut raha ning hakatakse kõike nullist uuesti pihta. Mina isiklikult nii optimist ei ole kummagi stsenaariumi osas, sest see on ainult aja küsimus, kui
vähemalt sõiduauto jaoks ei oma lämmatatud diiselmootor mitte mingit huvi ega eelist juba olemasolevate ja järjest kasvavate tehnoloogiate kõrval.
Vastuolulised investeeringud ei ole kunagi universaalselt toiminud ja seetõttu pigem juhtub just see, et jätkub diiselmootorite mõttetuseni
lämmatamine kuni eksisteerib vaeseid koos vaeste riikidega, kes neid ostavad ja jõukam osa maailmast lihtsalt vahetab tehnoloogiat.
kps, ega ei hakagi nüüd sellise asja pärast vahetama.
Küsimus ikka minu silmis on see, et tegemist premium grupi autoga Audi puhul.
St et võiks ikka vastava toote saada makstud hinnas. Aga mis nüüd VW'st ja Audi'st saama hakkab saab olema huvitav.
VAG grupi väärtus juba langenud üle 10 miljardi, trahve tulemas mitmekümne miljardi eest (18 USAs ja saab näha palju Euroopa otsa lajatab)
Ei teagi nüüd kas see nii väga kooliraha on, kaldun arvama et sellise summa juures tõmmatakse toote arenduselt otsasi kokku.
Sveits juba lõpetas VAG 2,0TDI müügi
Tsitaat: |
Arvestades, et eelmise aasta kasum oli üle 10 miljardi veidi, siis läheb raskeks veidi. Eks seal väike kärpimine kuskilt pea tulema. Kasumit ju vaja kõvasti toota. Eks tuleb veidi veel oodata, las aktsia langeb ja siis kokku osta.
Karm konkurents turul, ei miskit enamat.
USA-s tõmmati lihtsalt kaua kestnud pettuselt ja varguselt loor. See teema on terav kõikides riikides ja see paljastus on kõigest asjade algus.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/road-and-rail-transport/11881954/Volkswagen-emissions-scandal-Which-other-cars-fail-to-meet-p
ollution-safety-limits.html
Ja tuligi ära.
http://www.motor1.com/news/58718/audi-announces-2-1-million-tdi-cars-have-defeat-device/
Kuna meedias liigub igasugu erinevat infot, siis uurin siit, äkki müni targem teab.
Kas on nii, et nüüd siis kutsutakse VAG grupi autod tagasi esindustesse ja tehakse lihtne tarkvara uuendus et siis see "roheline" reziim on kohuaeg
peal? Nähutb siis sellega jõukadu?
Tsitaat: |
Huvitav, mismoodi saadakse autoomanikud vabatahtlikult esindusse oma autot lahjemaks ja janusemaks muutma. (lähtun siin hommiku TV-s autolehe spetsialisti öeldust). Garantii all olevad saab, kuid teised?
See lahendus tuleb ilmselt VW rahadega. Dieselgate raames näiteks riiklikud tehnoülevaatuse osutajad saavad sulli, koolitust ja tehnikat, mis katab sisuliselt kõik sõidukid.
Ja peale kõike seda pulli "rohelised vs autotööstus" on chiptuning endiselt legaalne stiilis "ära ainult vahele jää" või siis ülevaatuse ajaks
"teeme korda"?
Ma näen siin maksuametile kohta, kust "koguda" .
Jah nagu narkarid ja narkodiilerid. Vaest Nox-i sõltlast on raske "süstla" otsast lahti saada aga vahel ongi vaja mõni sõda võita 1 mehe kaupa.
Eestis on hetkel uudiste kaudu tuvastatud 2200 + isendit (ilmselt siinsete ametlike edastajate kaudu), kindlasti lisanduvad veel väljaspool riiki sisse veetud isendid. Tehas pidi edasised toimingud avaldama tulevaks/tuleva nädala jooksul (vöis ka kuu olla).
EA 189 mootorid leiab siit
Lisaks EA189 on nakatatud ka EA188 ja EA288.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations
"Volkswagen has also stated that 11 million vehicles sold worldwide are affected in addition to the 480,000 vehicles with 2.0 L TDI engines sold in
the US.[100] According to Volkswagen, vehicles sold in other countries with the 1.6 L and 2.0 L 4-cylinder TDI engine known as Type EA189 are also
affected. This software is also said to affect EA188 and the 2015 EA288 generation of the four-cylinder.[101] Worldwide, around 1.2 million
Skodas[102] and 2.1 million Audis may contain the software, including TTs and Qs.[103] "
Mu auto kah seal nimekirjas.
Summutiotsad on puhtad, läigivad. Ei mingit tahma, ülevaatusel 0,03%
https://youtu.be/iYZSSNpedro
Peenosakesed ja mürgine Nox on erinevad asjad!
https://en.wikipedia.org/wiki/NOx
Tsernobõlis analoogselt ohmud elavad ja kasvatavad radiatsioonist saastatud pinnasel toitu ning söövad seda. Neil samad küsimused, et
radiatsioonisaastust pole ju näha(!)
Küll see tõehetk saabub peagi ka kõikides riikides, et Nox test on vaja lisada TÜV-i. Investorite surve ja lobistide survestus on selle seni eemal
hoidnud aga see on nüüd ainult tehniline nüanss, et kontroll tekitada. See avalik pettus kestis niigi kaua.
Tsitaat: |
Ok, Nox on jne.
Aga kas keegi on ka sellest aru saanud, MISMOODI see petjast auto reaalselt nüüd aru saab, et tal parasjagu heitgaasitesti tehakse?
Ülevaatusel võidakse diagnostikapistikusse mingi algelise aparaadi pistik torgata, et mootori pöördeid lugeda, aga alati seda ei tehta...
.
Ega seda siis samamoodi kontrollita nagu ülevaatusel.
http://jalopnik.com/understanding-the-test-mode-that-let-vw-trick-the-emiss-1732175835
Ehk siis ainult sellises dynos, kus esirattad pöörlevad ja tagarattad seisavad paigal...?
Kes ja kus selliseid seadmeid üldse omab?
Tavadynomeestel on ju heitgaasidest täiesti savi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Keegi pani kuidagi tähele või testis, et tavatingimustes on näitajad kõvasti suuremad ja sealt see asi veerema hakkas.
Eks konkurendid on mängus või siis USA tahab kohalike autotootjate edu suurendada jne. Ühesõnaga selle ilmsiks tuleku taga on ilmselt poliitika.
Kuidas teada saadi on kõik wikis.
"These findings stemmed from a study on regional emissions discrepancies commissioned in 2014 by Dr. Vicente Franco, a Spanish industrial
engineer[10][11] and chief researcher for the International Council on Clean Transportation (ICCT), which sought data from three different sources on
15 vehicles. Among the research groups led by Vicente Franco was a group of five scientists at West Virginia University, who detected a high level of
emissions during live road tests on three diesel cars.[12] ICCT also purchased data from two other sources.[13] They provided their findings to the
California Air Resources Board and the EPA in May 2014.[14] The EPA classified this programming as a defeat device, which are illegal per the Clean
Air Act.[14]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations
Poliitikud on olnud sellest jamast sisuliselt teadlikud juba varajastest aegadest ehk kuskil 2007/2008, kui Bosch ja selle insenerid ise seda
põlvkonda ja enda loodud moodulit lanseerisid. See pettus lihtsalt venis nagu tatt ja see oli ainult aja küsimus, kui laks käib. Varjati seda väga
hästi algselt madalamal tasemel ja kui asi ilmnes siis pandi inf purki ning juhtkond triivis oma pilvedes. Sealt hakkati pritsima ka esmasi kahtlusi,
et analoogselt VW-le võisid ka teised autotootjad seda Bosch-i loodud riba kasutada. Kolm automarki rebiti kohe vaibale aga täna kinnitused puuduvad.
Kindlasti seda kontrollitakse ja ilmselt paljastusi siis ka lisandub.
Väga rahvusvaheline on see ICCT, juhtkonda kuulub 8 ameeriklast ja 1 mehhiklane.
NOx kogus ongi tegelikult diiselmootori probleem.
Tahm kui selline ei tee sisuliselt midagi selle kõrval.
Ütleme nii, et need, kes neid ajusid häälestavad ja reaalselt asjasse süvenenud on, teadsid sellest pullist palju varem
Ma võin teile ka näiteks nii palju öelda, et nii ajudel kui ka käigukastidel on olemas spetsiaalne re˛iim, mida käivitatakse siis, kui autole tehakse
näiteks EPA testi kütusekulu jaoks. Kus siis käiku vahetatakse ülimadala pöördega ning süütenurk, egr jms keeratakse võimalikult optimaalseks, et
keskmine kütusekulunumber oleks võimalikult madal. See on aga praegu legaalne...
Igal DSG kastil on see loogika sees näiteks. See puudutab ka bensumootoreid.
Seal on veel nüansse... neid on paljusid ning neist saab pikalt rääkida ning väga paljud väljaspool VW kontserni teadsid sellest, lihtsalt keegi ei
rääkinud.
Nüüd löödi asi lõpuks suure kella külge.
Autotootjate konkurentsis on kasutusel väga palju räpaseid nippe ning kui sa autotootjana nendega kaasa ei lähe, siis sa lihtsalt kaotad. BMW ja VAG
on ainult jäämäe tipp, nii palju võin öelda.
Teadlane: petavad kõik diiselautode tootjad23
Suurbritannias asuva Leedsi ülikooli teadlase uuringutulemused näitasid, et lisaks juba teadaolevatele heitgaasipettust tunnistanud autotootjale
ületavad Euroopa Liidus lubatud norme veel vähemalt nelja autotootja - Fordi, BMW, Mazda ja Mercedes-Benzi - sõidukid.
Ülikooli teadlane ja õppejõud korraldas keskkonnaameti ja omavalitsuste tellimusel enam kui 300 diiselmootoriga sõiduki mõõtmised, et kontrollida
nende vastavust Euro 6 heitgaasinormidele, kirjutab Daily Mail.
Selgus, et sisuliselt ühegi tootja sõidukid ei suuda täita normi, mille kohaselt ei tohi mootorid toota rohkem kui 0,08 grammi NOx kilomeetri
kohta.
Tulemused näitasid, et näiteks Mazda diislimootorid ületasid keskmiselt lämmastikoksiidi norme enam kui kuus korda. Fordid ületasid norme veelgi enam,
kuid valim jäi täpsete tulemuste avaldamiseks liiga väikeseks.
Täpsemalt: Mazda mootoreis eraldub seda keskmiselt (0,49 grammi kilomeetri kohta) - 6,1 korda üle normi. Järgnes BMW (0,45 grammi), Mercedes (0,42
grammi), Volkswagen (0,41 grammi) ja Audi (0,36 grammi).
Tate testis sõidukeid ligilähedast sarnase seadmega, mida kasutatakse USAs sõidukite vastavuse kontrollimiseks hetigaasinormidele ja mis tõi kaasa
esmalt Volkswageni pettuse ilmsikstuleku.
«Uuring näitab, et autode ehitamine viisil, kus need näitavad häid tulemusi laboritingimustes, kuid eritavad suures koguses lämmastikoksiidi reaalsel
linnasõidul, on kogu autotöötuse endeemiline praktika,» ütles teadlane uuringu tulemusi kokku võttes. «Tegelikult ei teata mitte midagi selle kohta,
kuidas tootjad oma teste läbi viivad, kuna neid tehakse kinniste uste taga.»
Väikesed linnaautod reostavad tema sõnul õhku rohkem kui kahekorruselised linnaliinibussid. See viitavat asjaolule, et autotootjad on leidnud veel
viise, kuidas riiklikke teste laborites petta.
Pärast mõne nädala eest puhkenud Volkswageni heitgaasipettuse ilmsikstulekut on mitmed ettevõtjate organisatsioonid ja teadusasutused teatanud
lahknevustest autotootjate aruannete ja tegelike näitajate vahel.
Nagu selgus, polnud Vokswagenid sugugi mitte kõige suuremad õhureostajad, paisates atmosfääri koguni 35 protsenti vähem heitgaase kui teised
uuringualused.
Tegelikult oleks ju lausa hea meel kui see VAG peab nüüd pillid kotti panema. On ju elementaarne, et ükskõik, mida VAG teeb, siis BMW suudab alati
teha parema mootori vastu. Ja tundub, et japsid ka - enne roostetab kõik muu ümbert ära, aga mootor ikka käib, nii oli see juba Soomest toodud Datsun
Cherrydega. VW/Audiga on risti vastupidi, kerel pole viga, aga mootor on ikaldus, laias laastus kõik, mis on toodetud peale 20vT-d, on ju täielik
BS.
PS See USA kastika pilt on tegelikult hea näide - seal on ilmselt mingi WW2-ajastu diiselmootor, millesse ei jookse ühtegi el. juhet, aga samas -
keegi pole ju väitnud, et see toodab alla mingi ühiku mingit ainet mingi aja jooksul. Ja ongi legaalne. Ja õige ka. Milleks valetada?
Tsitaat: |
Ei ma ei pidanud silmas, et BMW mootoritel heitgaasid korras on . Nad on
lihtsalt paremad olnud läbi aegade.
Mind see lugu nagunii ei puuduta, aga lihtsalt nõme on vaadata/lugeda, mis vassimine käib. Ja selleks ju kasutatakse ära mingeid 80-ndate normatiive,
mis testide läbiviimisel tänaseni kehtivad.
Ilmselt edaspidi lähevad nüüd kõik (diisel)autod lihtsalt kallimaks, sest on olemas mingid DPF-id ja KAT-id, millega on võimalik see tulemus reaalselt
ka saavutada, aga need maksavad palju raha. Ka oleks ökonoomsust võimalik saavutada kaalu arvelt, aga see eeldaks alumiiniumit ja carbonit, mis on
samuti kallis. Näis, elame põneval ajal, aga mul oleks küll hea meel kui VAG selle pettuse tõttu pillid kotti peab panema. Seda enam, et juba ammu on
näha, et nende kvaliteet langeb iga aastaga.
Tsitaat: |
EA288 mootoriga liigub karavan edasi.
E: Karavanilt on hetkeks pilgud eemaldatud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas tõesti on see pissuhape päästeingel?
Tsitaat: |
Nüüd hakkavad siis Eestis ka autosid tagasi kutsuma, nagu selgus. Aga keegi ju vabatahtlikult väiksemat võimsust jahtima ei lähe. Huvitav, kas siis garantii katkeb?
Tsitaat: |
Jah ja kui mujal hooldad, siis vist garantii kaotab kehtivuse. Oled ikka esinduse ukse taga.
Ühes viimastest autolehtedest on artikkel, kus käib jutt ka teistest VAG mootoritest, mille näidud pole korras. Muuhulgas vist ka Cayenne V6-diislist. Mul on selle üle ainult hea meel, aga samas tekib ka küsimus: miks räägitakse kõvasti VAG-st ja mitte teistest tootjatest?
Tsitaat: |
Need, eks ajust midagi teavad, siis "Kurztrip" ja selle tingimused on see, kus asi on
Nüüd siis järg 3,0 TDi käes. Kõik mootorid, mis alates 2009 toodetud. Nii siin väidetakse vähemalt. http://majandus24.postimees.ee/3410559/volkswageni-grupp-tunnistas-ules-veel-85-000-tuunitud-audit
Volkswagen leiutas diiselautode raviks torukese
Torukese jutt on väääga huvitav.