Foorumi logo

Kuidas osta talvekumme?
inferno2 - 03.11.07 15:52

Vajan natuke harimist jälle :P


Kuidas peaksin ostma talve kumme?
Mis mõõte mul vaja teada on, olen suht võhik, tean et mul 14 tolli velg, muud ei tea :D


http://www.foto24.ee/photos/web/A/audi80/audi_ehitus/14102007604.jpg

Need ka seal peal mingid talvekad, mustrit on aga mitte ühtegi naela pole sees:(

Aga need kummid seal peal on natuke kõrged minumeelest, võiks olla madalamad ja laiemad suts.


pierre - 03.11.07 15:59

talveks tasuks vaadata mingid 185/60 R14 või 175/65 R14 sinu B3 puhul.
põhiline on, et sa vaataksid ära millal on rehvid toodetud ja mis on nende koormusindeks.
vastavalt sellele on neil rohkem pidamist ja kestvust....


Big - 03.11.07 16:33

Tsitaat:
Algselt postitas: pierre
talveks tasuks vaadata mingid 185/60 R14 või 175/65 R14 sinu B3 puhul.
põhiline on, et sa vaataksid ära millal on rehvid toodetud ja mis on nende koormusindeks.
vastavalt sellele on neil rohkem pidamist ja kestvust....


185/60 R14 ...et teemaalgataja ise ka pihta saaks neile numbritele, siis 185 on rehvi laius, 60 on rehvi kõrgus ning 14 on siis rehvi siseaugu diagonaal/sinu velje suurus tollides, ehk siis sul on praegu 14 tollised valuveljed.

Üldjuhul mida suurem velg seda laiem rehv sinna peale istub.
14 tollise velje puhul sobiks sinna 175-205mm laiune rehv.
Kõrgus 60 on selline keskmine, mida madalam rehv seda parem juhitavus korraliku teekattega teel kuid seega muutub ka kliirens väikseks ehk auto on madalamal ja võid karterist ilma jääda või üldse põhja peale kinni.

Kuna su praegustel rehvidel naelu pole aga on m+s peale märgitud, siis on tegemist lamellidega...ilma naelteta talverehvid....paari aasta pärast vb keelustatakse naelrehvid üldse ära, siis peavad kõik lamellidega vurama nagu sina seda praegu teed.

Jutt läheb pikaks :P
Loodan, et said enamvähem pihta süsteemile.


ivar444 - 03.11.07 16:40

Vaata (Rehvid24.ee) päris soodsad , ise võtsin sealt.


inferno2 - 03.11.07 16:57

Tänud kõigile, praegu on all siis 185/70 R14Q nii oli rehvi peal.


sigar101 - 04.11.07 21:54

185 , 195 , 205 on rehvi laius ja 45, 55 , 60 ,70 mis iganes on protsent rehvi laiusest
näiteks 185/70 on rehvi kõrgu 70% laiusest


Tort - 04.11.07 21:57

See suht väike auto, üle 195 laiust ei soovita mina panna talveks. 185 oleks ideaalne. PS! Kui sul on quattro, siis peavad kõik rehvid olema TÄPSELT ühesugused, seda tuleb kasutatud rehvide ostu puhul arvestada.


inferno2 - 06.11.07 20:41

Sai siis naastud sebitud :)

Sain päris käpa hinnaga alla 500eegu tükk.

Vallai taastatud rehvid

185/65 R14 86 Q


Valik sai tehtud nende kasuks kuna hind soodne ja pidid jää peal väga hästi pidama. (Paar tuttavat rallisõitjat rääkisid)

Loodan et veljele ka ilusti istuvad :D


Mario81 - 06.11.07 20:49

Tsitaat:
Algselt postitas: inferno2
Sai siis naastud sebitud :)

Sain päris käpa hinnaga alla 500eegu tükk.

Vallai taastatud rehvid

185/65 R14 86 Q


Valik sai tehtud nende kasuks kuna hind soodne ja pidid jää peal väga hästi pidama. (Paar tuttavat rallisõitjat rääkisid)

Loodan et veljele ka ilusti istuvad :D

ma millegipärast ei usu et rallisöitjad kasutavad selliseid rehve. :D


inferno2 - 06.11.07 20:54

Tsitaat:
Algselt postitas: Mario81
Tsitaat:
Algselt postitas: inferno2
Sai siis naastud sebitud :)

Sain päris käpa hinnaga alla 500eegu tükk.

Vallai taastatud rehvid

185/65 R14 86 Q


Valik sai tehtud nende kasuks kuna hind soodne ja pidid jää peal väga hästi pidama. (Paar tuttavat rallisõitjat rääkisid)

Loodan et veljele ka ilusti istuvad :D

ma millegipärast ei usu et rallisöitjad kasutavad selliseid rehve. :D


Keegi ei rääkinud WRC-st, rahvaralli siiski. On nad siis nii hullud?


Mario81 - 06.11.07 20:58

ma ei rääkinud ka WRC


priit - 06.11.07 21:04

Vallai ...südamest loodan, et su veljed ei ole kleebitava tinaga.
Kui juba proti rehv siis pigem Master kui Vallai.

Ega need rehvid pole kasutatud või vanad ?
Nimelt lamelli segu peab olema pehme ...vanad ja kasutatud rehvid on parajad kaikad. Ja nendega sul küll pidamist ei ole.


inferno2 - 06.11.07 21:17

Tsitaat:
Algselt postitas: priitpoiss
Vallai ...südamest loodan, et su veljed ei ole kleebitava tinaga.
Kui juba proti rehv siis pigem Master kui Vallai.

Ega need rehvid pole kasutatud või vanad ?
Nimelt lamelli segu peab olema pehme ...vanad ja kasutatud rehvid on parajad kaikad. Ja nendega sul küll pidamist ei ole.


Ei, uued rehvid ikka.

BTW. Mis proti tähendab?

Ja mis selle kleebitava tinaga on?


priit - 06.11.07 21:28

Tsitaat:
Algselt postitas: inferno2

BTW. Mis proti tähendab?

Ja mis selle kleebitava tinaga on?


Proti ---protekteeritud, taastatud (Vallai on prott)

Kleebitava tina 1g võrdub rehvi töökojas 1.-
samas löödava tina eest reeglina ei küsita eraldi tasu.

Ma isiklikult täna sain ühe kliendi rattaid tasakaalustades lõpptulemuseks kokku 520 grammi kleebitavat tina.
Ehk siis lõpp tulemus ...450.- (rataste vahetus, valuvelg) + 520.- tasakaalustamise kaalud teeb kokku kõigest 970.- Eesti raha.
Otsustage ise kas seda on vähe või palju 15 tolliste rataste kohta (4 tk.).
2 velge olid natuke kõverad + proti rehvid :D


Tort - 06.11.07 21:53

Höhööö, ma käisin ka Agomeris :D, 16" läks kõik kokku 600 eeki. Aga ei ole neil Vallaidel oma hinna kohta häda midagi, see auto ju kerge ka ja ega mingeid ülikiiruseid ei arendata vast.


inferno2 - 06.11.07 21:55

:(:(:( Loodan et mul ei ole kleebitavat tina, kui on siis jäävad lihtsalt tasakaalustamatta, midagi teha ei ole.

Vahetus meil 200.- valuvelgedega :)


puruvana - 06.11.07 22:05

Tsitaat:
Algselt postitas: priitpoiss
Vallai ...südamest loodan, et su veljed ei ole kleebitava tinaga.
Kui juba proti rehv siis pigem Master kui Vallai.

Ega need rehvid pole kasutatud või vanad ?
Nimelt lamelli segu peab olema pehme ...vanad ja kasutatud rehvid on parajad kaikad. Ja nendega sul küll pidamist ei ole.


nagu aru olen saand, siis suurem osa ihkab enne vallaid, kui masterit :) On neil ka tüübi valikuid, või kõik ühe vitsaga löödud? :)


V8 - 06.11.07 22:11

Talveks kumme? Soovitan DUREXit!!! Suveks kah. :D Autole pange ikka talverehvid!


-markus- - 06.11.07 22:19

Tsitaat:
Algselt postitas: priitpoiss
Kleebitava tina 1g võrdub rehvi töökojas 1.-

Päris karmilt lüpstakse. Agomer?


audiboy - 06.11.07 22:27

Tsitaat:
Algselt postitas: -markus-
Tsitaat:
Algselt postitas: priitpoiss
Kleebitava tina 1g võrdub rehvi töökojas 1.-

Päris karmilt lüpstakse. Agomer?

See on nüüd igalpool nii üle 2a juba.


poleoluline - 06.11.07 22:42

Seni kuni passati või 100q ga sõitsin kasutasin kah vallai rehve, ei visanud ükski "kamarat" lahti ega ei kurtnud ka naelte kiire kadumiseüle... midugi esimesed 100km tegin rahuliku sissesõidu.


Mario81 - 06.11.07 22:45

Tsitaat:
Algselt postitas: V8
Talveks kumme? Soovitan DUREXit!!! Suveks kah. :D Autole pange ikka talverehvid!

vana nali. teemast saadi aru ju.
ok rehve, talve rehve kasutage.


inferno2 - 07.11.07 08:25

Ongi vist kleebitav tina :(

Rehvi ja velje vahel tina ei ole, on kodaravahel velje peal :(


Aga kui ei tasakaalusta, mis see halba teeb?


HrOnkel - 07.11.07 08:26

Tsitaat:
Algselt postitas: inferno2
:(:(:( Loodan et mul ei ole kleebitavat tina, kui on siis jäävad lihtsalt tasakaalustamatta, midagi teha ei ole.


Kui sa pead lugu oma tervisest ja autost siis tasakaalusta ikka ära.


jaspa - 07.11.07 12:46

Ja varsti siin uus teema pealkirjaga "Roolis vibra. Miks?":D


Mario81 - 07.11.07 13:39

mul tekkis küsimus selle kleepitava tina suhtes.
mul ka mersul see velje sise küljel. tutikad veljed aga ikka korralikult seda sinna laotud. :D
mis ses halba on? (kleebitavas tinas)


jaspa - 07.11.07 17:41

Kleebitavas tinas iseenesest ei ole miskit halba. Halb selle asja juures on see, et kleebitavad raskusused on tunduvalt kallimad kui tavalised. Ja kuna teemaalgatajal oli tegemist proti rehvidega siis võib neid raskusi isuga kuluda.


inferno2 - 07.11.07 18:10

Tsitaat:
Algselt postitas: jaspa
Kleebitavas tinas iseenesest ei ole miskit halba. Halb selle asja juures on see, et kleebitavad raskusused on tunduvalt kallimad kui tavalised. Ja kuna teemaalgatajal oli tegemist proti rehvidega siis võib neid raskusi isuga kuluda.



Aga kas 100% ei saa tavalisi kasutada?


Ma vaatasin et mul ühel veljel oli väljaspool tavaline tina, sees kõvasti kleebitavat tina.


Mario81 - 07.11.07 18:13

Tsitaat:
Algselt postitas: jaspa
Kleebitavas tinas iseenesest ei ole miskit halba. Halb selle asja juures on see, et kleebitavad raskusused on tunduvalt kallimad kui tavalised.

oh, siis pole mul hullu midagi önneks.:D


Starr - 07.11.07 18:27

Tsitaat:
saab ju, ja pannaksegi, ainult et lõhub velje värvi ja lakki.
muud seal polegi


Aga kas 100% ei saa tavalisi kasutada?


Ma vaatasin et mul ühel veljel oli väljaspool tavaline tina, sees kõvasti kleebitavat tina.


priit - 07.11.07 18:28

Tsitaat:
Algselt postitas: inferno2

Aga kas 100% ei saa tavalisi kasutada?


Ma vaatasin et mul ühel veljel oli väljaspool tavaline tina, sees kõvasti kleebitavat tina.


Kui kannatab panna löödavat tina siis ei ole midagi keerulist ...ütled, et ei taha kleebitavat.
Ise tavaliselt küsin kliendi käest millist ta soovib kui on valiku võimalus.


jaspa - 07.11.07 18:51

No ja muidugi on ka valuveljed erinevad. Paljud vanema tüübi veljed sellise randiga, millel saab kasutada nn. tavalist raskust.