Autoks siis: A6, C5, 2001, autom.
Mul tagumised parkimisandurid lolliks läinud. Arvatavasti on üks nendest läbi läinud. Kui tagumine käik sisse panna, siis hakkab kohe hulguma, samas
vahest on jälle täitsa vait.
Küsimus siis selles, et kui korra juhtmed taha panna (VAG-COM), kas siis näitab ära milline jamab? Kuskilt jäi nagu silma, et oli nii. Või näitab
ainult diagnostika?
Ja kui vag-com aitab, siis kohe ka küsimus, et kas kellelgi on võimalus seda teha järgmine nädal (6-12.09, Tallinnas), et prooviks ära.
Ette tänades
Tanel
PS! Kas neid andureid on võimalik ka välja lülitada? Kaitset ei saa ära võtta, kuna selle kaitsme all on ka teisi asju
Saab vaadata vag-com´iga ja saladuskatte all võin öelda, et sellega saab lisaks veakoodide lugemisele ka diagnostikat teha
Tsitaat: |
Endal ka mingi jama tagumiste parkimisanduritega, tagurdades pidev pinin.
Kaabeldust ka ei ole võimalik olnud teha, et teada saada milline andur jamab kuid kahtlustan, et jamab see andur millel väljast vaadates anduri kate
kahjustatud servast 4-5mm ulatuses (kate ise must, kuid serv siis valge ja kare).
Kas võib asi olla selles vigases kattes, oskab keegi midagi tarka lausuda, et mida võiks teha selle kattega.
Pisike pilt ka siis kuidas ja milline asi välja näeb.
Tänud ja kõike paremat!!
Ma ei ole veel ise pead sinna alla toppinud, küll aga teen seda ndlv. Kas anduri enda saab muidu kenasti eemaldada? Mõtlen just bamperi enda küljest
ilma et midagi vigastaks ja saaks uue asemele panna (eelneval pildil nr 11).
to melnits: sul arvatavasti tõesti see katkine siis jamab, aga proovi igaks juhuks juhtmega ka, siis kindel
Täna sai piilutud veidi bamperi alla kanali peal ja mulle küll tundus, et peaks saama. See nr. 6b.(kiirkinnitus) eemaldada ja siis saab nr.6a.(anduri
katte) anduri pealt ära ja peakski nr.6 (andur) kätte saama.
to juke1983: ma olen nagu aru saanud et anduriks on nr.6 mitte nr.11.
See nr.11 peaks olema see kuhu andur külge käib.
Võin muidugi ka eksida,kuid jah...
to melnits: jah, sul paistab siiski õigus olevat. Et seda nr.11 polegi vaja kätte saada, piisab ainult nr.6st.
Igatahes üritan ka ndlv pilgu peale visata.
Aga pole siis keegi kokku puutunud sellega, et kas selle vigase anduri katte pärast võib see andur karjuda koguaeg, et takistus ees?
Sai siis autole juhe taha pandud ja näitas ilusasti, et tagumine vasak andur on probleemiks.
Tänud kasutajale raino84.
Veaks näitas:
01545 - Sensor for Parking Aid: Rear Left (G203)
31-00 -- Open or Short to Ground
Nii, kiskusin enda parkimis anduri lahti. Kõigepealt siis kinnitus (6b) lahti, siis tuleb kummist kaitse (6a) kenasti maha. Siis saab ühenduse lahti
teha (Pilt 1). Nagu minu piltidelt näha, siis nr11&6 on ühes tükis (pildid 2-4) ja tulebki sellisena välja (väga hõlpsalt).
Ühendasin ettevaatlikult natuke lahti ka nr6 ja nr11. Sealt vahelt paistis kaks-kolm traadikest ning mõlemad osad olid sellist pigi-taolist täidet
täis. Ei hakanud rohkem lahti tirima, kuna tagasipanek oleks ilmselt võimatu olnud.
Pistiku ühenduskohad olid päris ok. Pilt4 näitab, et sealt pealt on kummi/silikooni täis valatud ning sealt pistiku poolselt küljelt oli näha, et
pragu jooksis plastiku sees. Lõikasin kummist jupi ära, et otsteni jõuda ning sealt alt paistis asi ikka päris ussine olevat. Eks sealt prao vahelt on
niiskus sisse tunginud.
Mis võib veel viga olla on prao laius. Vb on ta lihtsalt sealt kuskilt ühenduse või juhtme katki tõmmanud. Igatahes hiljem on plaanis kogu see kummi
mass maha võtta ja vaadata, kuidas selle all/sees juhtmed elavad. Kui kusagil seal peaks ikkagi viga olema, siis peaks seda suht lihtsalt olema
võimalik korda teha. Pärast uuesti silikoon peale panna.
Järgmise sammuna tahaks siis proovida terve anduriga. Kui töötab, siis ei pea õnneks kaugemalt otsima. Kui aga ikka ei tööta, siis...
Vabandused ka piltide kvaliteedi pärast, need telefoniga tehtud Kui jääb
meelde ja võimalus tekib, siis üritan paremad teha
Pilt 1
Pilt2
Pilt3
Pilt4
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Selline küsimus ka veel, et mis vahet on sisemisel ja välimisel anduril? Ühendus, ma usun, et on sama. Kas äkki anduri nägemisnurk on teine. Äkki keegi teab?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Oli sama probleem. Vag-com ütles tagumine parem. Kuna vana andur oli keskelt lahti kistud ja enam kokku polnud võimalik panna siis ostsin uue ( ca 1100.- EEK), ühendasin ära aga ei midagi. Hakkasin mööda juhtmeid minema (plokk on taga vasaku tiiva sees) ja lõpuks selgus et stange taga oli anduri juhe vastu mingit polti hõõrunud ning juhet kahjustanud. Lappisin ühenduskoha ära ja nüüd kõik töötab nii nagu peab. Keskmised ja äärmised andurid on erineva kujuga ja erineva kinnitusnurga all. Kas neid vahetada omavahel saab ei oska öelda, aga varuosakoodid on igatahes erinevad.
Sai siis anduri otsalt värv maha nühitud mingi lahustiga (algul oli mingi õhuke kummi kiht ja selle all värv). Värvi alt tuli siis välja mingi metalli
laadne materjal (alumiinium vist). Ja see kahjustus anduril oli selle metalli pinna sees (sisse sööbinud/korrodeerunud).Siis otsustasin peene
liivapaberiga lihvida seda kahjustust, sain peaaegu puha puhtaks/tasaseks lihvitud ja siis proovisin kuid ei midagi.
Peab ka need juhtmed üle vaatama nii igaks juhuks!
Aga vähemalt tore kuulda, et ikka kannatab seda pinda "töödelda" ilma et midagi ära rikuks
Siinkohal kutsun üles kõiki, kellel peaks olema töötav andur ripakil. Üks foorumlane pakkus mulle, kuid ei saa temaga enam ühendust Mul nüüd andur küljest ära ja ühendus lahtine (kaetud), kuid ei tahaks seda asja
sügiseste ilmade meelevalda jätta.
to janar: kas sa tead, kas sinu vana andur siis ikkagi töötas ja asi oli ainult juhtmetes? On sul see vana veel alles?
PS! Kes tahavad mulle andurit proovida pakkuda, siis vastata privasse. Olen nüüd ise 3ndlt Eestist ära ja vastan siis, kui tagasi olen
Minu andur oli omadega läbi niikuinii, aga lõplik viga seisnes ikkagi katkises juhtmes. Kasutatud andurit pakkus mulle karelkv, aga mul oli juba uus ostetud.
Kas kuidagi saab andurit kontrollida testriga kas töötab või ei? Et, oleks vaja koduste vahenditega testida, kuna pole võimalust diagnosti teha.
Või siis leidub klubilist Pärnu lähistel (eriti sobiv oleks Kilingi-Nõmme lähedalt) kellel kaabel olemas ja oleks nõus diagnosti tegema.
Tänud lugemast!!
Pole tõesti kedagi kes oskaks saaks aidata??
Andurit saab kontrollida ilma testrita, tundlikud näpud peavad selleks olema ainult. Süüde sisse, tagasikäik sisse ja hakkad õrnalt näpuga silitama anduri pinda, andur peab tagasi plõksima vastu näppu, kui töötab on see ilusti aru saada, kui ei tööta, ei plõksi ta midagi. Proovi, küll sa aru saad mida ma mõtlen. Eelnevalt peab muidugi andurid lapiga puhtaks tegema.
Tsitaat: |
Jama sellega siis. Muid lahendusi ei oska keegi pakkuda? Ei ole siis mõnda elektrikut foorumis, kes oskaks infot jagada?
Sain siis kaabel lõpuks laenatud, näitas algul 2 keskmisel anduril viga. Vigade kustutamisel ja peale tagurdamist uuesti viskas 1 vea, et parem
keskmine andur (selle anduri viga kadus ära millel oli äär vigastatud ja mida ma liivapaberiga lihvisin ja uuesti üle värvisin). Sai siis keskmised
andurid omavahel ära vahetatud ja uuesti test tehtud ja näitas ikka et parem keskmine andur jamab, et siis andurid korras. Sai siis juhtmeid
kontrollima hakatud ja selguski et stange kinnitus poldi juurest kus juhe jooksis oli juhtme kummist kaitse natuke katki. Sai see kummist kaitse lahti
lõigatud ja selguski, et rohelist korrosiooni jama juhtmed täis. Üks juhe oli täitsa läbi ussitanud kuid teised olid ka suht kahtalsed, siis sai kõik
lahti lõigatud ja uued juhtme jupid vahele pandud ja ära isoleeritud. Sai siis tagurdatud ja töötas kõik ilusti nii nagu peab!!!
Tänud lugemast ja kõike paremat!!
Erki
Nii, otsustasin siiski kallima variandi kasuks ning ostsin uue anduri. Panin paika ja töötab nii nagu peab
Pääsesin lihtsalt ja ei pidanud juhtmetega mässama. Kuid andur ise kui selline vist ikka niisama katki ei lähe nii et tundub, et kui andurid jamama
hakkavad, siis suht tõenäoline on katkised juhtmed.
Lõpuks sai päris OK teema andurite kohta
Aitäh kõigile kes vastasid, aitasid ning kaasa rääkisid!
Tore, kui korda sai. Mul endiselt teema õhus. Nädalavahetusel sai uuritud jällegi. Vaatasin andurid üle - no kõik korralikud, ent samas piiksub
endiselt ebakorrapäraselt - vahepeal kõik korras, siis jälle piiks.
Veakoode ei näita. Kindluse mõttes võtsin ühe anduri tagant ära ning Vag-Com näitas kohe puuduva anduri ära.
Ilmselt peab cm haaval hakkama juhet uurima. Neid stange polte nägin ka, kuhu vastu võibolla kaabel hõõruda võib. Põgusal vaatlusel oli kõik korras.
Nu jah, siis tuleb sul tõesti hakata juhtmeid mööda minema hakata. Samas imelik, et ta ei näita sul, et milline jamab. Kas sellel süsteemil mingit aju või kontroll keskust pole, mis võib lolliks minna?
Annab ka parema anduri viga. Visuaalselt tundub kõik korras olevat. Päris juhtmeteni ei jõudnud, kuna ahvid võtsid voolu ära
E.. kas on vahet, kas viimane täht tootekoodis on sama või asendub mõne muu (asukohaga) anduriga: nt 7H0 919 275 A asemel 7H0 919 275 D.
Tsitaat: |
Need tähed peaks näitama asukohta. Ma ei usu, et sensori nurk erinev on, küll aga erineb kinnitus (ja see muudab nurka). Külgmised on sabaga külje
peale, äärmised saba üles. Sellest siis ka nurga vahe.
Kas keegi teab: juhtplokk koodiga 8Z0 919 283 omab hetkel tühja lisapistikut, kas sellele plokile saab ka esimesed külge pookida (ilma, et midagi
vahetama peaks hakkama)?
Kas kuidagi on võimalik neid vag-com abil disableda ka ?
See talvel lumega pidev piiksumine nii esi kui tagaanduritest ajab suht tuuri.
googlest otsisin ,kuid midagi asjalikku ei leidnud.
Tsitaat: |
Saab, aga kui tagumist käiku panna siis nad just vilistama hakkavadki, tihti just manööverdamise ajal kitsastes kohtades käivad närvidele.
Tsitaat: |
a8- sal on ainult üks nupp parkimis andurite väljalülituseks. Ehk, ma lülitan nad välja,aga nii kui panen tagumise käigu aktiveeruvad nad uuesti ,
vilistavad. lülitan nad uuesti välja , jälle väike manööverdamine ja vilistavad jälle kohe,kui tagumine uuesti panna.
esi ja taga omade vahe on vist heli piiksus endas ,muud midagi juhi seisukohalt. Kui eest ja tagant lume ja jää all siis piiksub päris kreisilt.
Andurid on nii ees kui taga...
Lihtsalt oleks tore nad talveks deaktiveerida. Ega neid puhtad eriti hoida ei saa,pidevalt jää ja lume all kui sõita lume sees ja ööseks sooja garaasi
pole. Aga ega vist ei saa neid deaktiveerida kahjuks... vähemalt esindusest saadeti mingi vend ka kuu peale,kuskil välismaa foorumis.
Tõmba juhtmed ploki küljest lahti ja ongi deaktiveeritud.
Tsitaat: |
Tere targad
Vana teema uues kuues.
S6 C5 2000.a. parkimisabi ei soovi koostööd teha. Lugesin vist kõik kättesaadavad kirjatükid läbi, loodetavasti sain kõigest õigesti aru ka.
Lülitan sisse ''R'', hakkab pidev pinin 3-5 sek. Siis saabub vaikus, tagurdada võib kasvõi läbi seina.
Andurid kontrollisin pulkvõimendi abil kõrvaga- kõik 8tk. ''plõksivad'' rahulikult.
Veakoode näitas parasjagu, sest mõlemad stanged olid eemaldatud. Vead kustutati, kuid üks eriti jonnakas jäi- 01625 Front Parking Aid Warning Buzzer
H22 (open or short to ground).
Näitab see nüüd siis seda, et esimeste andurite hädapasun on kutu? Ja asub see kusagil keskkonsooli juures armatuuri all? Pinin kostub ainult tagant,
ees on vaikus.
Isegi kui lülitada sisse nupust, toimub kõik samuti- ei mingit koostööd.
Andke nõu.
Tänades
Mac
Jep summer on katki. Lahendasin pool aastat tagasi endal täpselt sama probleemi ning kui see katki siis on süsteem offline.
A8 puhul on ta kellaploki taga ja suhteliselt lihtne ligi pääseda, panin kasutatud varuosa külge ning töötab praeguseni väga hästi. Pead uurima kus A6
puhul ta asetseb aga võib arvata et samas kohas.
Selge.
Kui saaks nüüd ühele lollile küsimusele veel targa vastuse, oleks päev päästetud- kas tagumine ja esimene on analoogsed? Tagumise leidsin, aga esimest
veel mitte.
Tsitaat: |
Tänan!
Tegid vanainimese elu kergemaks.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
No nii, viljakas teaduslik uurimustöö on teostatud. Kehtib see 2000.a. S6 kohta.
See esimeste andurite piniseja H22 peitub juhi pool kekkonsooli sees. Ligi pääseb, kui kogu keskkonsool eemaldada täies aus ja hiilguses, ehk siis
otsast lõpuni-alates käetoest lõpetades raadio, kliimaploki ja raamidega. Ühesõnaga- plats puhtaks. Muidu on ainult paarist pilust seda näha. Parajalt
lõbus töö, kui ei ole meeles ja pealegi veel täpselt ei tea, mis kuidas lahti tuleb. Kokku panna oli igatahes kergem.
Tänan, kes aitasid sõna ja pildiga!
Tsitaat: |