Foorumi logo

El. skeemi välistemperatuuri näidikule
Kaaku - 23.11.05 22:28

Vajan el. skeemi välistemperatuuri näidiku jaoks, et teada, mis juhe on mis. (valge, pruun, roheline, tumekollane, hall).

Edit: Pilt ka selgituseks.

http://www.s2-audi.co.uk/tech_articles/outside_temp/reassembled.jpg


vanapagan - 01.12.05 19:55

valge süüde 12v
pruun tulede reostaat
roheline mass
kollane t´ andur



anduril üks ots massi ja teine kollase külge


Graabel - 02.12.05 12:23

Kasutax teemat ja kysix kas testriga saab mõõta ka kas temperatuuri andur töötab... Mul nimelt jookseb -30 kuni +30 vahel edasi tagasi nii kuidas ise soovib.


Kaaku - 02.12.05 13:29

Tsitaat:
Algselt postitas: vanapagan
valge süüde 12v
pruun tulede reostaat
roheline mass
kollane temp. andur

anduril üks ots massi ja teine kollase külge


Oled sa selles täiesti kindel või? Pauku ei soovi teha. Asjad peavad esimese korraga õigesti saama.


vanapagan - 02.12.05 14:33

kindel või mitte aga endal sai nii pandud.
pauku ei ole võimalik sellega teha .
kui sa esimese korraga mõne otsa ära ka vahetad siis ei juhtu ka midagi. (lolli peaga proovitud)


catman - 22.01.06 21:42

Mul oleks paar küsimust antud teema kohta: Kas kuidagi on võimalik näidikust ja tavalisest välistermomeetri andurist teha autole välistemperatuuri näidik?
Minu autol kellade plokis vastavad juhtmed puuduvad, aga kas on võimalik siis kahest asjast ilus ja toimiv asi saada?

Kui näitikusse tuleb viis juhet ja vanapagan nimetas ainult nelja, siis mis see viies hall juhe peab olema?

Termoanduri tööpõhimõte on ju mõõta takistust? Kas auto andur ja tavaline termomeetri andur on ühilduvad?

On kellegil veel ideid?


catman - 25.01.06 12:38

Oskab siis keegi öelda, kas saab temp näidikust ja tavalise termomeetri temp andurist teha toimiva süsteemi C4-le?


vanapagan - 25.01.06 15:03

Ei oska öelda mis takistusega see (tavaline) temp andur olla võiks aga Audi omal on näiteks 3,3k 0 ja 1k +23


Aiku - 30.01.06 16:51

Mida selle " tulede reostaat" all mõtled, kuhu pruun juhe peaks minema.


lunatic - 30.01.06 17:43

Aiku, seal on silmas peetud armatuurivalgustuse tugevust reguleerivat reostaati. Ehk siis tahho- ja spidomeetri juures see kõige vasakpoolsema pulgakesega reguleeritav asi. Et kui kellade taustvalgust maha keerad, siis läheb ka temp. näidiku oma sellega kaasa.

edit: ühendada peaks olema kõige lihtsam mõne suvalise armatuuri taustvalgustuse lambi klemmi külge, kui otse reostaadist ei kannata võtta.


Aiku - 30.01.06 17:46

Selge see ,aga kuhu seal nagu ühendada saaks seda juhet ei mõista.
No tegelikult vast kellade tagant ikka mõne koha leiab kudu ühendada saaks.
Uurin veel asja


vanapagan - 30.01.06 18:06

armatuuri poolses juhtmestikus on mass--pruun, süüde--must/sinine, armatuuri valgustus--hall/sinine


Kaaku - 15.11.07 11:23

Koogin taas teema päevakorda. Vahepeal sai näidik küll maha müüdud aga nüüd jälle uus olemas ja paneks seekord ikka külge.

Veel küsimusi:

* Mis juhe on hall?

* Kas pruuni juhtme võib "ära jätta", kui regull ei huvita?

* Kas mingit vahetükki rohkem pole vaja anduri ja näidiku vahele?


Tegelane5 - 15.11.07 13:34

Pruun muidu pea alati massi tähendanud:o


Kaaku - 07.12.07 19:52

Ehk kellelgi vastuseid tekkinud küsimustele?


jyrisoo - 25.08.08 18:31

Pin 5 - +12; pin4 - valgustus; pin3 - mass; pin2 - andur; pin1 - kiiruse signaal

Kiiruse signaali ei ühendanud külge aga plaanin ka selle välja otsida pistikust. temp anduri signaali saad nii, et paned anduri ühe otsa massi ja teise pin2 alla. Tööle ei hakka enne kui pin 5,3,2 on ühendatud. Algul arvasin et asi läbi kärsand. Kui temp anduri taha ühendasin, lõid tuled särama. Temp andur on autol juba küljes aga võtsin teise veel lammarist katsetamiseks.


j2mis - 21.11.09 18:26

Kaevaks siis vana teema jälle välja. Sai ka muretsetud näidik ja välistemp andur b4'le
Kõik muud juhtmed peale peale halli on siiani teada.

Küsiksin siis uuesti üle kasutaja Kaaku küsimused

* Mis juhe on hall?

* Kas pruuni juhtme võib "ära jätta", kui regull ei huvita?

* Kas mingit vahetükki rohkem pole vaja anduri ja näidiku vahele?


automees6 - 21.11.09 18:33

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Kaevaks siis vana teema jälle välja. Sai ka muretsetud näidik ja välistemp andur b4'le
Kõik muud juhtmed peale peale halli on siiani teada.

Küsiksin siis uuesti üle kasutaja Kaaku küsimused

* Mis juhe on hall?

* Kas pruuni juhtme võib "ära jätta", kui regull ei huvita?

* Kas mingit vahetükki rohkem pole vaja anduri ja näidiku vahele?

1.Hall on kiiruse signaal. Ise ühendasin samasuguse juhtmeha kellade plokki minevas kimbus oli ainulke sellist värvi.
2.Kui pruuni ära jätad on ju pime sul see displei. Se on valgustus!! ühendad jällegi müne suvalise valgustus juhtmega mis kelladesse läheb.
3.Ei ole rohkem midagi vaja.
Halli võid ära jätta ei muutu midagi eriti ma arvan.


j2mis - 25.11.09 15:43

Mille jaoks on tehtud see kiirusesignaal ? Kuidagi saab sinna temp näidikule mingit muud informatsiooni veel kuvada?


automees6 - 25.11.09 15:46

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Mille jaoks on tehtud see kiirusesignaal ? Kuidagi saab sinna temp näidikule mingit muud informatsiooni veel kuvada?

Ei saa sinna midagi kuvada rohkem. Kiirus on vast selleks, et kohapeal seistes võtab paar kraadi maha temperatuuri. ;)


Zoig - 25.11.09 17:10

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Mille jaoks on tehtud see kiirusesignaal ? Kuidagi saab sinna temp näidikule mingit muud informatsiooni veel kuvada?
Kui tuul puhub, siis tundub ju temperatuur jahedam. -10c on tuulevaikse ilma ja 30m/s tuule korralik ikka suhtkoht erinevad kogemused. Sama loogika järgi ma arvan, et selle signaali abil korrigeerib temp näidik temperatuuri näitu, vastavalt kiirusele.


j2mis - 25.11.09 17:22

Siis peaks selle halli juhtme ikka kelladeblokki kiiruse juhtme külge ära ühendama, muidu hakkab termomeeter veel villast panema. :P


cornoyo - 26.11.09 11:05

Kas valgele juhtmele (Pin5 +12) tuleb võtta toide nii, et see süüte väljakeeramisel ka voolu maha võtab, või sobib ka pidev tarbimine. Elektroonilisel kellal displeis on pidev toide peal ja seega ka nähtav valges. Kuidas on lood selle temp. displeiga.


argos - 26.11.09 13:53

Maha ikka. Muidu on kasutu tarbimine taga ju kui auto niisama seisab ja keegi ei kasuta. (Samas teisest küljest, odomeetril on koguaeg näit ees..)

Endal ühendasin nii, et süüte sisse keeramisel saab alles voolu.


cornoyo - 14.11.10 10:07

Selline tähelepanek mul, et see välis temp. näit paneb vahepeal segast. Näitab aegajalt sõites mõned kraadid tegelikkusest külmemaid numbreid. Kuid see on vaid korraks ja enamus ajast ikkagi toimib.
Üksaeg aga täheldasin, et kui ventikad vurama hakkavad, näiteks kasutades konti, siis kerib koheselt -45 kraadi peale. Tundub et õhuliikumist andur ei kannata, samas sõites on see paratamatu. Peaks vist teist andurit katsetama, juhtmestikus endas vist ei saa probleem olla, kuna viletsate ühendustega ei toimetaks vast üldse.

Edit: Viga oli väheses massis, mille võtsin ventikaga ühe klemmi alt. Vedasin massi mujalt ja toimib ilusti.


Athlon - 14.11.10 11:46

Sarnane mure hetkel. Võib see anduri viga olla, et vahepeal hüppab +60 kraadi juurde, siis jälle näitab korralikult ja suvalisel hetkel võib ka ainult E täht ette tulla ?
Mõni targem ehk oskab kommenteerida siis teaks uue anduri järele minna kui selle viga.


speeder - 31.01.12 14:00

Tsitaat:
Algselt postitas: cornoyo
Kas valgele juhtmele (Pin5 +12) tuleb võtta toide nii, et see süüte väljakeeramisel ka voolu maha võtab, või sobib ka pidev tarbimine. Elektroonilisel kellal displeis on pidev toide peal ja seega ka nähtav valges. Kuidas on lood selle temp. displeiga.


Tervist, ise ühendasin näidiku nii, et pidev toide taga, ei funktsioneerinud korralikult, kuna välistemperatuuri näit püsis pikka aega ühtlaselt samal tasemel, ega muutunud hommiku/päeva/õhtu lõikes.

Kui panin voolu nii, et toide tuleb taha alles süüte sisse keeramisel, töötas asi täesti normalselt, vähemalt esialgsel vaatlusel.

Juhtmed iseenesest ühendasin nii, et pistik mis läheb nädiku taga, seal olid olemas vastavad värvid kuhu mis läheb, otsisin need värvid armatuuri tagant üles ja voila, nädik töötab, aga ainult voolujuhe tuli võtta sealt kuhu tuleb vool peale alles siis kui süüte sisse keerad.
Edu


RistoN - 09.02.12 16:09

Üritasin ka liituda välistempi näidikute klubiga, vaatasin järgi mis on mis klemm ja läksin peale panema. Spidoblokk eest võetud, ei osanudki enam midagi teha.

Millistesse juhtmesse te ühendasite vastavad klemmid?


speeder - 19.02.12 18:09

Tsitaat:
Algselt postitas: RistoN
Üritasin ka liituda välistempi näidikute klubiga, vaatasin järgi mis on mis klemm ja läksin peale panema. Spidoblokk eest võetud, ei osanudki enam midagi teha.

Millistesse juhtmesse te ühendasite vastavad klemmid?



Olened, et kas sul on olemas ainult näidik või kogu kupatus koos pistiku ja juhtmetega.
Aga üleval pool postitustes ära märgitu mis juhe on mis.


RistoN - 08.07.12 11:47

Kas näidikul peaks töötama valgustus ilma reostaadi (pruuni) juhtme ühendamiseta?


Wolf123 - 24.09.12 15:44

Kas välistempi näidikul on originaalis ka mingi kaitse? Tahomeetril ja ülejäänud kelladele on koos Airbagi hoiatustulega, kuid kas ka välistempi näidikule eraldi on? Peale kelladeploki eemaldust enam välistempi ei näita ning 12v ühelegi klemmile peale ei tule.
Auto a6 c4 95a- 2.5td


ehanurm - 22.12.12 16:01

Kas anduriks sobiks siis mingi suvaline termomeetri andur v peab olema spets andur? Kust toda saab üldse?


weiks - 22.12.12 16:21

Tsitaat:
Algselt postitas: ehanurm
Kas anduriks sobiks siis mingi suvaline termomeetri andur v peab olema spets andur? Kust toda saab üldse?

Otsi sama ajastu autode pealt. Kliimaga mudelitel on neid isegi kaks ;) Üks lisaks stangetagusele ka kliimakobaka küljes.
Sobivad mudelid oleks 80, 90, 100, 200, A6, Coupe, Cabrio, V8 ja essid


ehanurm - 09.01.13 19:03

Võtaks asja päris kokku siis. Et kui on olemas näidik, andur ja juhtmed, siis mis läheb kuhu? Kuhu võiks ühendada voolu juhtme? Spidoploki külge kuhugi? Et oleks vool taga ainult, kui süüde sees. Kui autol pole enne olnud andurit, siis kuhu võiks selle paigaldada?


weiks - 10.01.13 19:50

Tsitaat:
Algselt postitas: ehanurm
Võtaks asja päris kokku siis. Et kui on olemas näidik, andur ja juhtmed, siis mis läheb kuhu? Kuhu võiks ühendada voolu juhtme? Spidoploki külge kuhugi? Et oleks vool taga ainult, kui süüde sees. Kui autol pole enne olnud andurit, siis kuhu võiks selle paigaldada?


Kõige ideaalsem oleks toide ühendada kaitsmekarbi alla sellise klemmi külge, kuhu tuleb vool alles süüte sissekeeramisel. Mul endal on aga ühendatud otse süüteluku juurest ehk selle musta pesa tagant, mis süüteluku põhja külge käib. Juhtme värvi kahjuks peast ei mäleta.

Mass pane kokku siis kas mõne olemasoleva massijuhtmega või vea otse keresse. Reostaadi juhe pole vajalik. Kiirusesignaal ühenda täpselt samat värvi juhtme külge, mis on spido taga sinises pistikus. Seal on kaks pea ühesugust, seega vaata hoolega, et saaks õigega ühendatud. Samas muidugi seda ühendada pole vaja, töötab ka ilma selleta. Viimane sellest kollasest pistikust jookseb aga ette andurini välja. Anduri pistikul käib siis üks ots sellega kokku ning teine massi. Ja nii lihtne see kõik ongi.

Andur pane keskmise stange võre taha. Kasuta siis mingit sobivat klambrit, et see väljast näha ei jääks ;)


reff20 - 17.01.13 14:59

Sai siis ka välistemperatuuri näidikute klubiga liitutud. Asi töötab, kuid miskipärast taustavalgustus ei tööta.läbii siis seest?


txxxl - 17.01.13 17:49

1. Sõiduki kiirus (signaali saab sinisest pistikust mis jookseb kella plokki pin 20 pruun/punane juhe).
2. Tempetatuuri andurisse (üks massi ja üks siia).
3. Maandus (otsi mõni hea maandus koht neid peaks olema vasakul kere küljes päris mitu).
4. Tausta valgus (kollane pstik mis jookseb kellaplokki sealt pin 5 hall/sinine).
5. Pidev toide (sinine pistik mis jookseb kella plokki sealt pin 16 must/sinine).

Sõiduki kiirus on vajalik, muidu kerib seistes temperatuuri üles.
Ilma temperatuuri anduri signaalita ei tööta.
Kui ühenda taustavalgustus õigesse kohta siis peaks saama tausta valgust reguleerida.

NUMBRID ON PISTIKU PEAL.

Välisõhu temperatuuri display pistik on kollane, must on käigu asendi ekraani oma( automaatkastile siis).


txxxl - 17.01.13 18:07

Elektri skeem siis sellel lingil.
Joonis on kliimaga autole joonis 4 ja E 17.


reff20 - 17.01.13 18:28

Ega keegi ei tea, kust saab seda imepisikest 12v pirni sinna taustale osta? tavaline salongivalgustuse pirn ei sobi(armatuuri valgustamiseks kasutatakse samasuguseid).


RistoN - 17.01.13 18:39

Tsitaat:
Algselt postitas: reff20
Ega keegi ei tea, kust saab seda imepisikest 12v pirni sinna taustale osta? tavaline salongivalgustuse pirn ei sobi(armatuuri valgustamiseks kasutatakse samasuguseid).

Oomipoest saab, küll aga hea oleks kui võtad vana kaasa. Eelmine kord kui ma küsisin, siis kohapeal ei olnud, aga nad tellisid kohe ja oli paari päeva pärast olemas.


weiks - 17.01.13 18:42

Isegi soetasin pirne näidikute tarvis Oomipoest :cool:


reff20 - 17.01.13 19:02

Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Isegi soetasin pirne näidikute tarvis Oomipoest :cool:

Kui ma õigesti lugesin, siis peaks olema 12v 60mA

ehk peaks sobima http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=LAMP-3X7-12V ?


Quattru - 02.11.13 20:49

Mul ka nüüd C5 pealt orig andur kuuris laua peal, aga neid teemasid siin lugedes siis mul ainult kaks musta juhet sealt musta junni tagant tulemas. Ühendaks need juhtmed homme kuhu kapoti alla?:D
Autoks 95a A4 B5 kliimata manuaal kastiga ja LCDga kellaplokk. Vastav juhe juba kunagi veetud kellaplokk<->peaaju.


Quattru - 04.11.13 20:41

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattru
Mul ka nüüd C5 pealt orig andur kuuris laua peal, aga neid teemasid siin lugedes siis mul ainult kaks musta juhet sealt musta junni tagant tulemas. Ühendaks need juhtmed homme kuhu kapoti alla?:D
Autoks 95a A4 B5 kliimata manuaal kastiga ja LCDga kellaplokk. Vastav juhe juba kunagi veetud kellaplokk<->peaaju.

up? :D


weiks - 04.11.13 21:21

Üks juhe on anduri mass ja teine läheb näidikuni.


Quattru - 04.11.13 22:04

Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Üks juhe on anduri mass ja teine läheb näidikuni.

Ok. Teine juhe kuhu siis täpsemalt? Mul kompuga kellaplokk.

Siit teemast jätk siia siis.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=94753&page=1
Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr 5. külge.

See juhe on veetud juba kunagi mul. Kas lihtsalt eed tuleb oma vahel kokku viia? :D :D :D


j2mis - 05.11.13 06:53

Niih välistemperatuurinäidikuga sinapeal olevad mehed. Probleem selles, et näidikul ei põle taustavalgus. Olen proovinud 3 erinevad näidikut sinna taha. Kõigil kusjuures pirnid terved. Siis on vool otse pirnile peale lastud kui on juba plaadi külge joodetud olnud (pirn põles). Milles võib probleem olla ? Autopoolses pistikus ? Või on kõikidel näidikutel see niiöelda prose maha põlenud ?


OnuJack - 05.11.13 07:45

Kas muud valgustuse pirnid autos põlevad?

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Niih välistemperatuurinäidikuga sinapeal olevad mehed. Probleem selles, et näidikul ei põle taustavalgus. Olen proovinud 3 erinevad näidikut sinna taha. Kõigil kusjuures pirnid terved. Siis on vool otse pirnile peale lastud kui on juba plaadi külge joodetud olnud (pirn põles). Milles võib probleem olla ? Autopoolses pistikus ? Või on kõikidel näidikutel see niiöelda prose maha põlenud ?


weiks - 05.11.13 10:38

Tsitaat:
Algselt postitas: Quattru
Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Üks juhe on anduri mass ja teine läheb näidikuni.

Ok. Teine juhe kuhu siis täpsemalt? Mul kompuga kellaplokk.

Siit teemast jätk siia siis.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=94753&page=1
Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr 5. külge.

See juhe on veetud juba kunagi mul. Kas lihtsalt eed tuleb oma vahel kokku viia? :D :D :D

Jep, see pruun/kollane tuleb ühendada kokku ühega anduri juhtmetest. Vahet pole kumbaga, peasi et mõlemad asjad oleksid ühendatud.


Quattru - 05.11.13 17:53

Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Tsitaat:
Algselt postitas: Quattru
Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Üks juhe on anduri mass ja teine läheb näidikuni.

Ok. Teine juhe kuhu siis täpsemalt? Mul kompuga kellaplokk.

Siit teemast jätk siia siis.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=94753&page=1
Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr 5. külge.

See juhe on veetud juba kunagi mul. Kas lihtsalt eed tuleb oma vahel kokku viia? :D :D :D

Jep, see pruun/kollane tuleb ühendada kokku ühega anduri juhtmetest. Vahet pole kumbaga, peasi et mõlemad asjad oleksid ühendatud.

Teen lähiajal proovi. Tänud vastamast!:cool:


j2mis - 06.11.13 20:14

Tsitaat:
Algselt postitas: OnuJack
Kas muud valgustuse pirnid autos põlevad?

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Niih välistemperatuurinäidikuga sinapeal olevad mehed. Probleem selles, et näidikul ei põle taustavalgus. Olen proovinud 3 erinevad näidikut sinna taha. Kõigil kusjuures pirnid terved. Siis on vool otse pirnile peale lastud kui on juba plaadi külge joodetud olnud (pirn põles). Milles võib probleem olla ? Autopoolses pistikus ? Või on kõikidel näidikutel see niiöelda prose maha põlenud ?


Absoluutselt kõik kellade pirnid töökorras ja kõik muud pirnid ka salongis sees säravad, ainuke mis ei põle ongi see paganama temp taustavalgus. Vaatan vb vean miskitmoodi sinna pirnile otse voolu peale mingist lähedalolevast taustavalguse pirnist.


cornoyo - 06.11.13 21:02

Tsitaat:
Algselt postitas: j2mis
Absoluutselt kõik kellade pirnid töökorras ja kõik muud pirnid ka salongis sees säravad, ainuke mis ei põle ongi see paganama temp taustavalgus.

Ja pruunile juhtmele läheb kindlalt 12 volti peale?


j2mis - 07.11.13 16:33

Jep, testriga proovisin. Vastavalt tulede dimmeri keeramisega muutub ka pinge pruunis juhtmes.


cornoyo - 07.11.13 21:22

Siis on tõesti vaja läheneda asjale peenemate riistadega ;)