Foorumi logo

audi 90 Quattro 01A>01E
motorola23 - 21.02.21 06:45

Tere.Läheb audi B3 90 Quattrol käigukasti swapiks.Kuna ei jõua seda 01A kasti remontida enam.Plaan alla panna 01E kast 6 käiku.Siis küsimus,äkki keegi teinud ja oskab infot jagada mis selleks kõike vaja on.


laurz - 21.02.21 11:41

https://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=15&t=31240&start=275


end3l - 21.02.21 15:55

Mina tegin umbes nii:

S2/RS2 poolteljed (400-500€).
Käändmikud ja rummud õiged (ei mäleta aga vist 2.6L pealt 82mm, võimalik et audi 100 c4 omad) (50€)
S2 kardaan ABY pealt, aga kuna seda ei leia siis pead laskma olemasoleva kardaani lühemaks teha näiteks autocardansis lasnamäel (ca 300€)
01E käigukasti käpad (100€)

Teise rea veermiku kola kohta ei mäleta täpselt, pead uurima mis täpselt ja kust, kuid täitsa bolt-on tehtav on kõik.
Kui jõudu taga ei aja võid ilmselt poolteljed praegused ka jätta aga siis pead otstega mängima.

edit: +01E hoovastik (20-50€)
edit2: veljed 4x108, seepärast ka c4 100 veermikukola


laurz - 21.02.21 17:03

Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


kuno666 - 21.02.21 17:06

Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


Ütleme nii, et b4 esiveolisele siis mis algselt 5k 2,3 r5 sobiks 01E esiveolise kast ka nende praeguste pooltelgedega, et ainult käpad ja hoovastik vaja teised panna?


laurz - 21.02.21 17:11

Jah. Ja keegi kunagi müüs siin foorumis kasti käppasid ja muud swapiks vajaliku kraami. Kasutaja Johny...vöi miskit taolist.


motorola23 - 23.02.21 18:33

Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


No ei sobi.Neil ju 33 nuuti ja 100mm,01E on 108mm.Või olen ma millegist valesti aru saanud.


weiks - 23.02.21 19:23

Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


No ei sobi.Neil ju 33 nuuti ja 100mm,01E on 108mm.Või olen ma millegist valesti aru saanud.


2.3 esiveolise teljed on üsna kindlalt 108mm. Lisaks on ka 2.0 103kw esiveol 108mm siseotsaga teljed. Mul selliseid 2 tk pandud tagumisteks b4le koos b5 s4 diffriga.
2.3quattro on aga 100mm


laurz - 23.02.21 19:38

Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


No ei sobi.Neil ju 33 nuuti ja 100mm,01E on 108mm.Või olen ma millegist valesti aru saanud.
Kui sa guugeldada viitsiks,,,,,,siis on kõik info olemas. Vaja ainult....lugemis oskust:D


motorola23 - 23.02.21 19:54

108mm jah aga 28 nuuti mul 33.Siis peab telje ise ka ära vahetama millegi muu vast?


Tsitaat:
Algselt postitas: weiks
Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Sobivad ka 2.3 r5 esiveduse poolteljed.


No ei sobi.Neil ju 33 nuuti ja 100mm,01E on 108mm.Või olen ma millegist valesti aru saanud.


2.3 esiveolise teljed on üsna kindlalt 108mm. Lisaks on ka 2.0 103kw esiveol 108mm siseotsaga teljed. Mul selliseid 2 tk pandud tagumisteks b4le koos b5 s4 diffriga.
2.3quattro on aga 100mm


weiks - 23.02.21 19:58

Ma ei tea mis teljed sul on aga b4 omad on küll 33 nuudiga.

Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
108mm jah aga 28 nuuti mul 33.Siis peab telje ise ka ära vahetama millegi muu vast?


laurz - 24.02.21 05:42

Ilmselt siis B3 erineb B4-jast. Aaga lihtne ju. Võtad 2,3 r5 ESIVEOLISE teljed ja ongi klaar.Palju sul seda jõudu seal on,et 01A kast ei kesta? Kuni 350hp-ni pole selle kastiga üldiselt probleeme,kui sa seda minu viidatud linki lugesid.Sõidetakse ka 500hp-ga.Nende kastide probleem on see et,peavõll on niiöelda pehme ja paindub väändega.;)


end3l - 24.02.21 08:58

Algus-aastete quattro b3 90'tel (typ89 mitte 8A) on b2 stiilis poolteljed seega võib tõesti olla, et nuudid on erinevad.


motorola23 - 24.02.21 13:30

Jõudu palju pole,rattast 233kw 451nm seda 1.4bar rõhuga.1.8T peale pandud ja moto täelikult nullist ehitatud.Sõidan taga rallisprinti,siis see kast saab vatti.Plaan tuleval hooajal piiki proovida aga see tähendaks jõu lisa veel ja selle pärast ma seda 01E alla soovin.Kolm neli sõitu ja sünrko kolmandal käigul otsas.


Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Ilmselt siis B3 erineb B4-jast. Aaga lihtne ju. Võtad 2,3 r5 ESIVEOLISE teljed ja ongi klaar.Palju sul seda jõudu seal on,et 01A kast ei kesta? Kuni 350hp-ni pole selle kastiga üldiselt probleeme,kui sa seda minu viidatud linki lugesid.Sõidetakse ka 500hp-ga.Nende kastide probleem on see et,peavõll on niiöelda pehme ja paindub väändega.;)


motorola23 - 24.02.21 13:31

Seal ongi see jant,et mul ülemineku aasta 87a pill.


Tsitaat:
Algselt postitas: end3l
Algus-aastete quattro b3 90'tel (typ89 mitte 8A) on b2 stiilis poolteljed seega võib tõesti olla, et nuudid on erinevad.


laurz - 24.02.21 19:04

Ma arvan,et sa pead ülekannete kallale minema. See 01E kast minu teada ka eriti rapsimist ei kannata. Just hammasrataste sünkroonimisel. Esiveduse ülekandeid saab 01A kasti toppida.


Rain573 - 24.02.21 21:56

Selle kardaani mure saad lahendatud odavamalt ka. Ilmselt Sul päris tuul kahe kõrvavahel ei jookse kui selline auto on ja sellise asjaga tegeled. 2 kardaanist saab kokku panna õige asja. Esimesed veovõllid võtad siis näiteks tripoid ja 82mm käändmikud. Käiguhoovastiku mina tegin mingist passati omast. Pidi lühemaks tegema seda.


motorola23 - 25.02.21 04:25

Käändmike kallale ma ei tahaks minna kuna mul seal ümberehitus tehtud juba pidurite näol.Laager 75mm,ketas 280mm ja bmw esimesed brembod nejalkolviga.
Kardaan pole probleem.Saab tunduvalt odavamalt lühemaks teha jaa.


Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Selle kardaani mure saad lahendatud odavamalt ka. Ilmselt Sul päris tuul kahe kõrvavahel ei jookse kui selline auto on ja sellise asjaga tegeled. 2 kardaanist saab kokku panna õige asja. Esimesed veovõllid võtad siis näiteks tripoid ja 82mm käändmikud. Käiguhoovastiku mina tegin mingist passati omast. Pidi lühemaks tegema seda.


motorola23 - 25.02.21 04:30

Ülekandeid käikudel peab kindlasti muutma.01E kastil saab ka muuta.01A kasti sobisid hästi 2.0 66kw CGT kasti 3 4 5 käigu ülekanded,jube hea sai :)


Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Ma arvan,et sa pead ülekannete kallale minema. See 01E kast minu teada ka eriti rapsimist ei kannata. Just hammasrataste sünkroonimisel. Esiveduse ülekandeid saab 01A kasti toppida.


Krister.audi - 25.02.21 07:12

Kardaani saad xdalys varuosa lehe pealt. Sain sealt omale s4 b5 kardaani sama swapi tarbeks koos postikuluga 95 eur.
Seal neid liigub päris palju.


outlaw - 25.02.21 12:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Krister.audi
Kardaani saad xdalys varuosa lehe pealt. Sain sealt omale s4 b5 kardaani sama swapi tarbeks koos postikuluga 95 eur.
Seal neid liigub päris palju.


Tal on b3 lühikese diffriga, b5 kardaan ei sobi.
Sobivad b2 ja s2 coupe 6k 01e kardaanid


laurz - 25.02.21 18:51

Väike teemaväline küsimus. Mis turbot kasutad ja millega motot juhid?


end3l - 25.02.21 22:06

Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
Seal ongi see jant,et mul ülemineku aasta 87a pill.


DIY link

Tulevikukindel variant ehk mis see hull asi siis käändmikud veel korra ümber teha :D.
Tulevikukindel ehk Sharani kettaid toodetakse aastaid veel ja siis aastaid veel (10a tagasi oli arusaam, et E38 pidurisupportid on alati saadaval - tänapäeval enam mitte nii väga, seega igale suurusele ei tasu asju ümber ehitada kuna oli parajasti laialt käes).. mul on veel üks D11 sellise murega, kus kõige mõistlikum/soodsam tundub originaal ketaste peale tagasi ehitada/"renoveerida").

DIY lahendusega saad veel suuremad pidurid ja laiema valikuga suuremad veljed alla panna. B2 süsteem on dinosauruste ajastust oma 14-15" veljega. Ühed b2/b3 quattro käändmikud+püstakud on müügis, millegi pärast mitte keegi ei taha neid osta juba aasta aega kuigi igasuguseid muid juppe/lollusi (quattro põhi) tahetakse.


motorola23 - 26.02.21 05:57

Turbo on volvo 13c ja 20t külmpool.Juhib MS3



Tsitaat:
Algselt postitas: laurz
Väike teemaväline küsimus. Mis turbot kasutad ja millega motot juhid?


motorola23 - 26.02.21 06:07

Ma ei viitsi neid enam küll ringi teha.Kuna oli kindel plaan,et 15 velg peab alla mahtuma.Mul 4x108 velgi kokku aetud üle 7 jooksu siis ma ei hakka neid enam välja vahetama.
Kiirust mulle juurde ei anna kas seal 4x108 või 5x112 :)

Mul üks audi 90 quattro kere üle,et kui keegi soovib annan ära.



Tsitaat:
Algselt postitas: end3l
Tsitaat:
Algselt postitas: motorola23
Seal ongi see jant,et mul ülemineku aasta 87a pill.


DIY link

Tulevikukindel variant ehk mis see hull asi siis käändmikud veel korra ümber teha :D.
Tulevikukindel ehk Sharani kettaid toodetakse aastaid veel ja siis aastaid veel (10a tagasi oli arusaam, et E38 pidurisupportid on alati saadaval - tänapäeval enam mitte nii väga, seega igale suurusele ei tasu asju ümber ehitada kuna oli parajasti laialt käes).. mul on veel üks D11 sellise murega, kus kõige mõistlikum/soodsam tundub originaal ketaste peale tagasi ehitada/"renoveerida").

DIY lahendusega saad veel suuremad pidurid ja laiema valikuga suuremad veljed alla panna. B2 süsteem on dinosauruste ajastust oma 14-15" veljega. Ühed b2/b3 quattro käändmikud+püstakud on müügis, millegi pärast mitte keegi ei taha neid osta juba aasta aega kuigi igasuguseid muid juppe/lollusi (quattro põhi) tahetakse.