Foorumi logo

A8 D2 alumiinium kere
hundux - 30.11.15 23:12

Kas kellelgi on kogemusi, mida teeb meie teede talvine sool esimese põlvkonna A8 D2 alumiiniumist kerega? Otsing annab väga vastukäivaid tulemusi. Ühed ütlevad, et kestab väga hästi, igasugune oksüdeerumine on unustatud teema ja ka kivitäketega ei juhtu midagi hullu. Teised räägivad, et oksüdeerub ikka küll ja nii et vähe pole. Müügis olevate odavama otsa autodega tutvumine ei anna ka erilisi tulemusi. Enamus on alles hiljuti euroopast toodud ja seetõttu igati korralikud.

Nii et ei jää muud üle, kui kaasfoorumlaste abi paluda. Ehk on keegi mõne vanema rondiga kokku puutunud ja oma silmaga näinud, mis kerest selleks ajaks järele jääb, kui veermiku terasosadelt viimane värvilaik roostega on asendunud, piduriketta tagused plekid laiali on pudenenud, katalüsaatorid ja leegitorud auklikuks muutunud ning kütusetorustik läbi roostetanud? Eriti hea oleks, kui oleks võimalik ise mõnda autot vaatama tulla.


kps - 01.12.15 02:04

Sellel masinal on kõige muu pärast rohkem vaja pabistada kui kere. Keredetailid on otseselt haavatavad ainult siis kui neid mitte midagi ei kata enam ja sellelgi juhul mädaneb ilma tsingita plekk palju kiiremini läbi kui alumiin. Ilmselt sellest ka vastakad arvamused. Ja kui hakata põhjaalusest "rondist" rääkima, siis siin küll vahet pole, mis materjalist see kere seal peal vihmavarju mängib. Nähtud ka rootsi päritolu D2'tesid ja kui sealt tuli ikka omajagu seda totaalselt läbi roostetanud karpide ja tiibadega teraskärakaid, siis alumiini kohta samadest tingimustest küll midagi otseselt paha öelda ei saanud võrdlevas vormis (no eks kõik polnud ka samast piirkonnast pärit masinad, mida identselt kasutatud).

Esmalt tasuks ehk rahakotti vaadata ja pisut mõelda, kas ikka riskid nii vana nuhtlust endale kaela soetada ja eriti veel siis kui tegemist saaks olema igapäeva liikuriga. Kui rahast kahju pole, siis endalgi aastaid tagasi selline istumise all pühapäevaautoks olnud ja ei saanud midagi paha kosta kuigi kalleid sõlmi sai samuti remonditud. Sõidaks siiani pühapäeval sellisega kuid praktilisusest jäi sedaankerel ikka omajagu puudu ja see pidev autode vahetamine väsitas lihtsalt ära.

Mis minu enda kogemusel üks totaalselt mõttetuimaid kooslusi D2 kerel tehtud, on 2.8 mootori kapoti all kasutamine. Vot ei saanud mina aru, mille kuradi pärast sellist jama oli vaja sinna kapoti alla toppida kui küttekulult kokkuhoid oli viimane, mis TUNTAVAT vahet oleks võrreldes suvalise 3.7 või 4.2 V8'ga rahakotile andnud. Lisaks rihmavahetused ja muu hooldus polnud ka nii kardinaalselt kordades summadega teineteisega võrreldes. Ja no D2 ja esivedu 2.8 manuaaliga - JUMAL SA NÄED JA EI MÜRISTA?!?! :D

Kui osta kavatsed, siis peab ikka igale isendile konkreetselt otsa vaatama ja üldistada siin pole mõtet. Kui ikka silma lähemalt kui 5m kõvasti riivama hakkab, siis vaata järgmist - valikut on :). Kui D2 FL vaadata, siis enda kindel lemmik on 40v 4,2 ~228kw versioon. Neil keredel pole ise diislitega pikemalt ringi sõitnud ja pigem sõna sekka ei ütleks kuigi enda jaoks on selgus nende osas olemas.


raimo21 - 01.12.15 07:51

Enda masin Eestis sõitnud alates 2011. ja pole kuskil mingeid oksudeerumisi märgata. Kerepoolest muud autot ei tahakski


hundux - 01.12.15 12:06

Põhja aluseid juppe pidasin silmas selles suhtes, et kui need on juba piisavalt pureda saanud, siis on ka kere pureda saanud ja paistab välja kuidas ta sellele vastu on pidanud. Kui juba 2011 toodud auto oksüdeerunud oleks, siis poleks üldse millestki rääkida.

Mis sellel 2.8 mootoril siis nii häda on? Jääb möödasõitudel hätta? Vähemalt pole mitut katalüsaatorit, turbot ega nukvõlli probleemi. Ise tegelikult just selle eriti mõttetu koosluse peale mõtlesingi. Nelivedu võiks muidugi ka olla. Mis selle ülalpidamise juures siis nii karmiks läheb?


raimo21 - 01.12.15 12:15

No, kui vaadata 2011 aastal toodud audi a6 c6 kerega masinaid, siis nendel kõigil luugid ja tiivad ussitavad


reizor - 01.12.15 12:16

Eelkõneleja pidas silmas pigem 2.8 ja 4.2 võrdlust, et kütusekulus ei ole märgatavat võitu. Hoolduskulud samuti peaaegu samad. Lihtsalt 4.2 liigutab seda kere palju paremini ning on kordades mugavam "kulgeda".


hundux - 01.12.15 13:14

4.2 pidi olema 2 turbo, mitme katalüsaatori ja lambdaga. Manuaalkastiga ka vist ei tehtud.


sven66 - 01.12.15 13:48

Tsitaat:
Algselt postitas: hundux
4.2 pidi olema 2 turbo, mitme katalüsaatori ja lambdaga. Manuaalkastiga ka vist ei tehtud.

Ei ole seal turbosid kindlasti. Ja see 2.8 on juba coupe kere peal suht surm. Aga kui on soov ja huvi, siis osta muidugi plank masin.


kps - 01.12.15 13:59

Tsitaat:
Algselt postitas: hundux
4.2 pidi olema 2 turbo, mitme katalüsaatori ja lambdaga. Manuaalkastiga ka vist ei tehtud.

Ma vist raiskasin selgelt mõttetult oma aega, et esimest postitust üldse kirjutada :D. Kodutöö on ikka pisut rohkem kui tegemata. Edu 2.8'ga!


raimo21 - 01.12.15 14:27

Oleks see 4.2, 2 turboga, siis oleks see ammu ostetud kellegi teise poolt, nii sa ei peaks sellel teemal üldse juurdlema.


hundux - 01.12.15 14:41

V6 / V8 mootorid on suht tume maa tõesti. Aga alu kere tekitas asja vastu huvi. Äkki ajasin turbode osas mingi uuema 4.2 variandiga segamini. Kati ja lambdat on siis ka kumbatki ainult 1tk? (Minu jaoks on seni olnud audi arvestatavad mootorid 2.5 R5 TDI 85/103, 1.9 TDI 66 ja 2.0 85 +LPG :P)


mkb - 01.12.15 16:18

Kui juba otsast oksudeeruma hakkab, siis teeb seda isuga, mõnel isendil on kõik keredetailid kena mullitamisega.
Samuti mädanevad sillatalad ja kui pikemalt eestis olnud, siis absoluutselt kõik poltidest pistikuteni.


samru - 01.12.15 19:16

Mul on 1995 aasta A8 D2 4,2 Q sõitnud 340000 ja Eestis olnud 10 aastat. Kerel on üks koht kus värv kahjustunud ja oksüdeerub - see benaluugi juures, arvatavasti tankimispüstol on pihta läinud. Autol on originaalvärv. Esiakna "iluliist" kobrutab ja esisillatala roostetab aga see ei ole alumiiniumist. Minul on selle autoga küll vedanud ja kavatsen ta lõpuni ära sõita, sest müüa pole mõtet.


hundux - 03.12.15 20:37

Kui keeruline neid mulli kohti pidama on saada? Kui liivapaberiga üle käia ja peene pintsli otsaga, õigeid krunte kasutades, värviparandus teha, siis kas jääb pidama, või on aasta, paari pärast jälle sama seis?

Kas läbivaid kahjustusi ka näha on olnud? Hea meelega tuleks mõnda isuga mullitavat eksemplari vaatama, aga kahjuks satun Tallinna suht harva.


samru - 03.12.15 21:24

Mina isiklikult pole neid igaltpoolt mullitavaid eksemplare näinud isegi autoremonditöökojas mitte. Kui neid siiski olemas on, siis miks peaksid just sellise ostma ja selle probleemiga võitlema hakkama.


Tsitaat:
Algselt postitas: hundux
Kui keeruline neid mulli kohti pidama on saada? Kui liivapaberiga üle käia ja peene pintsli otsaga, õigeid krunte kasutades, värviparandus teha, siis kas jääb pidama, või on aasta, paari pärast jälle sama seis?

Kas läbivaid kahjustusi ka näha on olnud? Hea meelega tuleks mõnda isuga mullitavat eksemplari vaatama, aga kahjuks satun Tallinna suht harva.


hundux - 03.12.15 23:26

Kui ostmiseks läheb, siis tuleb ikka võimalikult korralik eksemplar välja otsida. Aga enne lihtsalt uurin natuke, milliseid üllatusi hilisem tulevik võib endaga kaasa tuua.


kps - 04.12.15 08:51

Ma kordan ennast - sel masinal on tähtis tehnika korrasolek, kuna riketest tulenevad summad nii mootoris, käigukastis kui ka elektrisüsteemis võivad Sind panna unustama mullitava tiiva ja hakkad reaalseid ohte peale mõrva rahakotis tajuma.


hundux - 04.12.15 11:54

Sel samal põhjusel ongi kaalumisel 2.8 manuaal. Peab muidugi enne ära proovima, kui uimane ta reaalselt on. Tehnika poolest peaks olema ju suht lollikindel. Millised need sagedasemad elektriprobleemid on?

Ja üks hull mõte veel. Kas oleks põhimõtteliselt võimalik 2.5
V6 tdi häda korral kallima remondi asemel vahetada välja 2.5 r5 tdi vastu? Kas pikkust pidi vahele mahub, käigukastiga kokku sobib ja mootori kinnitused on võimalik klappima saada? Mis probleeme veel võib tekkida?


Siim - 04.12.15 12:10

2.8 siis 12V 128kw. 2.8 30V ei ole eriti odavam remontida(pingutid, tõukurid, sääre tihendid, kõike on mõnusalt palju) olen omad vitsad saanud. Kompromiss oleks 3.7 esivedu. 2 katti ja lambdat on kõigil.


hundux - 04.12.15 12:40

2.8 128 on siis ka ikka 2 katiga?


kps - 04.12.15 18:12

Kui suure summa eest plaanid üldse midagi soetada ja kui palju oled arvestanud nendeks summadeks, mille kannataksid kogu selle eespool kirjutatud "kõva häälega mõttesse" kulutada ja umbkaudselt mis perioodi jooksul selle "mõtte" lõpuks üldse liikuma saada?

Ma lihtsalt ei saa küsimata jätta, et äkki oled mudelivalikul kerega eksinud ja D asemel võiks B'st üldse rääkida kõike ülevalpool kirjutatut pisutki kainema mõistusega analüüsides? Ma tõesti mitte paha pärast, aga no ei käi see "mõte" terviklikult nagu mitte ühestki otsast loogilise mõtlemisega kokku.


hundux - 04.12.15 19:26

Ühele B-le ja ühele C-le sai sügisel korrosioonitõrjet ja vahatamist tehtud. Ja pilt mis aasta varasema ajaga võrreldes vastu vaatas, ei teinud kohe mitte rõõmu. Siis jäi kusagilt kõrva, et D on alumiiniumist ja nii see mõte uitama läks...


mkb - 05.12.15 13:34

D-kere ei ole sinu jaoks.


ragenor - 05.12.15 18:47

Ma pole veel oma eluaja jooksul näinud ühtegi D2 keret mis mullitaks või roostetaks.


hundux - 15.04.21 12:58

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Kui suure summa eest plaanid üldse midagi soetada ja kui palju oled arvestanud nendeks summadeks, mille kannataksid kogu selle eespool kirjutatud "kõva häälega mõttesse" kulutada ja umbkaudselt mis perioodi jooksul selle "mõtte" lõpuks üldse liikuma saada?

Ma lihtsalt ei saa küsimata jätta, et äkki oled mudelivalikul kerega eksinud ja D asemel võiks B'st üldse rääkida kõike ülevalpool kirjutatut pisutki kainema mõistusega analüüsides? Ma tõesti mitte paha pärast, aga no ei käi see "mõte" terviklikult nagu mitte ühestki otsast loogilise mõtlemisega kokku.


Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
D-kere ei ole sinu jaoks.



Olen nüüd mõnda aega igapäevaselt sõitnud D2 kerega. Ja ausalt öeldes jääb pisut arusaamatuks kogu see jutt. Tehnika poole pealt on ju masin pm. identne B5 / C5 kerega. Tõsi, veermiku ja pidurisüsteemi osad on paarkümmend protsenti kallimad ning on ka mõned jupid, mille puhul tuleb uue ostmise asemel läbi ajada kasutatud osaga. Aga ei midagi ületamatut. Pigem tekib hoopis küsimus, et miks peaks üldse vaatama B või C kere poole, kui tehnika poole pealt mingit vahet ei ole, mugavuses ja korrosioonikindluses aga küll. :cool:

Ainus, mis auto juures pisut häirib, on madal kliirens. Isegi künniste ja maa aluste parklate sissesõitudel peab ettevaatlik olema, et põhjaga kusagile vastu ei puutuks.


Cari - 15.04.21 18:23

Krooni ajal D2 benapumba rikke likvideerimine 10k EEKu, rihma vahetus + klapikambri kaante tihendid ja küünlad 36k EEK. Usun et B või C kere hooldus on hulka odavam, seetõttu ka neid keresid valitakse :)


hundux - 15.04.21 22:53

Magneti Marelli kütusepump maksab 30 EUR. Paagi sisu tuleb leida doonorilt.
Mootori osas ei tohiks küll kerest midagi sõltuda.
Pole nagu midagi erilist


end3l - 16.04.21 00:01

Mul on 2 pre-fl A8't (igaks juhuks). Üks on kere mõistes prillikivi (mittesõitev - turbiini rike), teisel ei leia paneeli, mis ei kobrutaks (ideaalses tehnilises seisukorras). Võta nüüd kinni kas alu on hea või mitte. Tänaseks päevaks on tehase konditsioonis d2 juba 2x ära lagunenud, seega need mis sõidavad veel, on mingil hetkel mootori või käigukasti remondi üle elanud.. ja muud sõlmed ka on juba ilmselt üle käidud.