Foorumi logo

A4 1.8 ADR tüüpviga
Vanja - 07.01.06 11:23

Alguses kaalusin teema vajalikkuses kuid peale seda kui enda auto käis diagnostikas selgus, et minuga juhtunu võib olla kasulik ka teistele. Nimelt lugu selline. Talve hakul sai isale muretsetud A4 1.8 92kw. Soovitasin talle, et ei teeks paha läbida täielik mootori diagnostika igaks juhuks. Diagnostikasse tulles ütles meister, kes nägi autot esmalt, et antud mootoriga on tüüpveaks karteri tuulutuse voolik, mis kipub pragunema ja sellega seoses tõmbab vahelt õhku, muutub õhulugeja töö, sealt edasi kütuse koosseis ja lisaks lõpeb lambdaga. Kokkuvõttes viskab ajju igasuguseid vigu.
Juhtmed taha pannes näitaski arvuti igasugu vigasid ajus. Meister ütles, et vaatab, kui hull seis on ja üritab asja parandada. Mõne tunni möödudes saime sõiduki kätte ning selguski, et karterituulutuse voolik oli hõre, meister leidis ajutise väljapääsu selles, et lappis vooliku teibiga kokku ja pani veel ühe vooliku talle otsa. Ütles, et ajutiselt see lahendab probleemi kuid lõpuks tuleb see siiski vahetada.
Täpselt sama situatsioon kordus siis, kui ostsin enesele täpselt samasuguse auto. Minul leidis samad vead ning samuti soovitas vahetada vooliku ja toru, mis samuti mureneb. Vigu oli minu puhul mootori ajus palju, kuni aju blokeerimiseni välja. Väliselt töötas mootor normaalselt, ainus viga oli kütusekulu maanteel 9-10 liitrit sõltumata millestki. Peale jällegi ajutist lappimist olukord paranes märgatavalt. Veel jutu sees selgus, et sellist ajutist lappimist kasutavad autode edasimüüjad kuid kokkuvõttes on see selle mootori puhul nõrk koht ja sellele tuleb tähelepanu pöörata.
Sellest tulenevalt soovitakski, et kui lähete diagnostikasse, siis ärge laske ennast kohe tillist tõmmata õhulugejate, lambdade vahetusega, kontrollige enne karteri tuulutusvoolikute korrasolekut. Panen siis siia kohe juurde antud detailide koodid. nr. 2 plastiktoru 058103213 ja nr. 13 tuulutusvoolik 058103221 Hinnad siis Forsis 314.- ja 248.- krooni


karla - 07.01.06 11:30

Njaa, tasub meelde jätta. Huvitav oleks teada kus kohas diagnostikas käisid?


Vanja - 07.01.06 12:02

Diagnostikas käisin Jõhvis Tartu mnt. 29 asuvas firmas "Autohall".


rocket - 26.05.08 19:41

1998. aastast kuni 2001. aastani Audi A4'le (ADR, APT, ARG) ja Audi A6'le (AQE, ARH) paigaldatud 1.8 liitristel mootoritel tasub samuti kompida detaili koodiga 06B133783B, mis paikneb sisuliselt mootori tagaküljel ja ei ole visuaalselt kontrollitav.

Minul nägi peale demontaazi välja selline:

https://www.upload.ee/image/6116417/06B133783B.jpg

Katki hõõrdunud võib olla ka suguvend koodiga 06B133783C, mis on siiski nähtaval kohal ja õnneks lihtsamini ligipääsetav !


jaakk - 27.05.08 06:31

Huvitav kas ka AEB mootoril sama viga esineb? (1.8T)


Teemo - 27.05.08 06:36

See mida teemaalgataja mainis on ka minul neljal korral läbi tehtud. Lisaks veel põhiviga on ka õlifiltri/jahuti jala ja ploki vaheline plekktihend(u.30eek'i). Sealt immitseb õli ning selle vahetuse saab sättida samade tööde hulka, kui eelpool mainitud kartertuulutusvoolikuid vahetada.


Teemo - 27.05.08 06:37

Tsitaat:
Algselt postitas: jaakk
Huvitav kas ka AEB mootoril sama viga esineb? (1.8T)


Ja!


jaakk - 27.05.08 11:44

Kuna mul tühikäigupöörded kõiguvad, siis peaksin kappama poodi uue tuulutustoru järele? Kuidagi kontrollida saab lihtsalt või hull keemia?
Viimati kui Vag-com küljes oli siis vigu polnud ajus.
Kütusekulu on ilmselt normaalne (maantel 90-100=7-8l/100)


Kiil - 27.05.08 15:19

Selline nägi välja üks 1.8T toru :D

http://img84.imageshack.us/img84/4880/tuulutuskt5.jpg


tarts - 27.05.08 18:31

Tsitaat:
Algselt postitas: jaakk
Kuna mul tühikäigupöörded kõiguvad, siis peaksin kappama poodi uue tuulutustoru järele? Kuidagi kontrollida saab lihtsalt või hull keemia?
Viimati kui Vag-com küljes oli siis vigu polnud ajus.
Kütusekulu on ilmselt normaalne (maantel 90-100=7-8l/100)


kobista käega sisselaske kolde alt, peaks aru saama.


uudi - 07.06.08 06:44

Tere

Oman ka 1.8 ADR audit ja oli täpselt sama jama, plastik toruots oli katki kuhu kinnitub kummivoolik. Ning kummi voolik täiesti pehme ja pragusid täis. Point kuidas avastasin selle vea oli pöörete kõikumine, peale karteri tuulutuse ja vaakum voolikute vahetamist on asi jonksus. Töötab ilusti. Ise tellisin audi keskusest uue, tallinnas, voolik oli mingi 600.- ja plastik toru mis kinnitub ploki külge ka mingi 600.- umbes täpselt ei mäleta hindu.


mait86 - 23.07.08 19:03

Mul hakkasid mootori pöörded marudalt kõikuma .. Hakkasin siis vaatama ja oli kah see kummilõdvik puru...Ajutiselt saaks seda remontida niimoodi, et panna see panna sinna mingi voolik otsa ja põhja alla..


Snowhite - 23.07.08 19:41

AEB mootorile lähenemist keegi pildistada viitsiks?
et kus täpselt see katkine osa võiks asuda ja tolle koodi kah äkki.
endal käib moto küll täitsa rahulikult ja kulu kah okk, aga peaks kontrollima ikka.


Dan - 24.07.08 07:59

AEB mootoril asub see sisselaske kollektori all keskmest natukene salongi poole. Välja näeb täpselt selline nagu kasutaja "Kiil" antud pildil ja tootekood on 058 103 213


mkb - 24.07.08 11:56

See plasttoru asub 1.8-l sisselaskekollektori all/taga? Sarnane asi on küll seal. Ei saa kompida ka, kas on katki või ei. Käed väikse(ma)d küll, aga kuidagi kohe ei mahu vahele:D Kui vahetada, siis juba see kummivoolik ka jah?


Snowhite - 24.07.08 14:54

huvitav, kas sinna gatesi volla ei istuks asemele?
ma mõtlen, et miskit kindlamat
samas, kas mitte seesama va tuulutus ei aja sisselaset ju rõvedalt õlijääke täis??
et paneks hoopis breatheri sinna otsa ja teise otsa kinni. peaks kah hea saama. et intercoolerit läga täis ajades ei anna too enam kindlasti sama head tulemust, kui puhtalt.


Vanemlendur - 27.02.10 15:30

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
1998. aastast kuni 2001. aastani Audi A4'le (ADR, APT, ARG) ja Audi A6'le (AQE, ARH) paigaldatud 1.8 liitristel mootoritel tasub samuti kompida detaili koodiga 06B133783B, mis paikneb sisuliselt mootori tagaküljel ja ei ole visuaalselt kontrollitav.

Minul nägi peale demontaazi välja selline:

http://www.hot.ee/quattro4/image/06B133783B.jpg

Katki hõõrdunud võib olla ka suguvend koodiga 06B133783C, mis on siiski nähtaval kohal ja õnneks lihtsamini ligipääsetav !


Milliselt mootorilt pildil olev voolik pärit on? Ja kuskohast kuskohta see täpselt jookseb?


Heix - 27.02.10 16:17

Tsitaat:
Algselt postitas: Vanemlendur


Milliselt mootorilt pildil olev voolik pärit on? Ja kuskohast kuskohta see täpselt jookseb?


http://motoclub.pri.ee/pildid/img_4b8944872b800.jpg
06B133783B detail nr 36
06B133783C detail nr 35


Jürarrak - 05.01.11 07:19

Ei hakanud uut teemat tegema, ehk sobib siia. A4 1,8T (96a, manuaal) nimelt on selline probleem tühikäiguga, et külmast peast käivitades hoiab tühikäiku 1000rpm, kuid soojast peast tõuseb 1800rpm-ni. Kui korraks kaasipedaali anda, siis kukub 1000ni ja siis kohe 1800 rpm-i peale tagasi. Mingeid vigu vagcom ei näita. Vahetasin ära sisselaske temp anduri, peale mida jääb tühikäik 1300-1400rpm-i peale. Võtsin lahti segusiibri, kuid see paistis puhas, ei hakanud seda puhastama. Vagcom-i 311-2 softiga siibrit ümber kalibreerida ei saa millegipärast.
Kas võib viga peituda samuti karteri tuulutuses või vaakumi süsteemis? Niipalju mõikas, et kui sisselaske kollektorisse minev õhuvoolik (asub suht temp anduri juures, läbimõõduga u 15mm) kinni pigistada, siis pöörded langevad. Visuaalselt tunduvad voolikud/torud terved. Mõtlesin, et ehk vaakum pump läbi, kuid Reval väidab, et see nö suction jet pump on ainult automaatkastiga isenditel?


prj - 05.01.11 10:05

Tsitaat:
Algselt postitas: Jürarrak
Vagcom-i 311-2 softiga siibrit ümber kalibreerida ei saa millegipärast.

Seal on trossiga süsteem, minu teada ei ole seal midagi kalibreerida.
Tsitaat:
Kas võib viga peituda samuti karteri tuulutuses või vaakumi süsteemis? Niipalju mõikas, et kui sisselaske kollektorisse minev õhuvoolik (asub suht temp anduri juures, läbimõõduga u 15mm) kinni pigistada, siis pöörded langevad. Visuaalselt tunduvad voolikud/torud terved. Mõtlesin, et ehk vaakum pump läbi, kuid Reval väidab, et see nö suction jet pump on ainult automaatkastiga isenditel?

Üsna suure tõenäosusega on probleem selles. Kui kuskilt lisaõhku kogu aeg saab, siis käitubki nii - idle kõrge, segu lahja kogu aeg.
Pane kogu süsteem mõninga surve alla, usun, et leiad üsna kiirelt.


äss - 05.01.11 10:50

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: Jürarrak
Vagcom-i 311-2 softiga siibrit ümber kalibreerida ei saa millegipärast.

Seal on trossiga süsteem, minu teada ei ole seal midagi kalibreerida..




Trossiga küll aga tühikäigu mootor on seguriibri sees ja kalibreerimist vajab kindlasti kui aku juhe maas on olnud.


Jürarrak - 05.01.11 11:36

Seda ma olen lugenud, et ka trossiga süsteemil tuleb kalibreerida. Autol on ilmselt jah juhe maas käinud.


prj - 05.01.11 13:58

Tänan parandamast.
Millegi pärast jäi kõrva, et ainult drive-by-wire 1.8-t oli vaja kalibreerida. Nüüd jälle targem.


Heix - 05.01.11 15:57

Tsitaat:
Algselt postitas: äss
Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: Jürarrak
Vagcom-i 311-2 softiga siibrit ümber kalibreerida ei saa millegipärast.

Seal on trossiga süsteem, minu teada ei ole seal midagi kalibreerida..




Trossiga küll aga tühikäigu mootor on seguriibri sees ja kalibreerimist vajab kindlasti kui aku juhe maas on olnud.

Kas tõesti on vajalik segusiibrit galibreerida peale akujuhtme maha võtmist, seni teadsin, et vaid siis kui siiber ise on maas käinud?


raemees - 05.01.11 17:07

See peaks nagu ise ka paika minema peale mingit aega sõitmist


Vanemlendur - 06.01.11 18:50

1.8 ADR-l kalibreerib ise enne käivitust, võibolla siis ka AEB-l?


automees6 - 06.01.11 18:59

Tsitaat:
Algselt postitas: Vanemlendur
1.8 ADR-l kalibreerib ise enne käivitust, võibolla siis ka AEB-l?

Mõlemal vaja arvutiga teha. Ega se ei tähenda, et peale igat akuklemmi mahavõtmist. Ta vahest ise läheb lolliks kas mustusest või liiga nõrgast akust.


Jürarrak - 06.01.11 19:38

Praeguseks on nii, et tühikäik on peale nii nädalast auto kasutamist langenud ise u 1000rpm-i peale. Palju 1,8-l see muidu olema peaks 800-900?
Aga hiina kaablitega on see kalibreerimine muidu teostatav?


Kuits - 06.01.11 19:43

Tsitaat:
Algselt postitas: Jürarrak
Praeguseks on nii, et tühikäik on peale nii nädalast auto kasutamist langenud ise u 1000rpm-i peale. Palju 1,8-l see muidu olema peaks 800-900?
Aga hiina kaablitega on see kalibreerimine muidu teostatav?


ADR´il on 820-900 (not adjustable)


automees6 - 06.01.11 19:44

Tsitaat:
Algselt postitas: Jürarrak
Praeguseks on nii, et tühikäik on peale nii nädalast auto kasutamist langenud ise u 1000rpm-i peale. Palju 1,8-l see muidu olema peaks 800-900?
Aga hiina kaablitega on see kalibreerimine muidu teostatav?

Mis vahet kus kaabel toodetud on? Muidugi on võimalik!


Jürarrak - 06.01.11 20:04

Minul lihtsalt ei õnnestunud see kalibreerimine. Viskab errorit millegi pärast.


lunatic - 06.01.11 20:43

See ei pruugi õnnestuda jah alati. Ma ei tea, kas viga kaablis või softis. Või siis mu masina 1.8T chipitud ajus. Aga vähemalt kolme erineva kaabli-läpakaga ei ole seda tehtud saanud.
Julgen siin teemas sõna võtta, kuna 1.8 on enamus juppidelt sarnane.


automees6 - 06.01.11 20:48

No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C



Kas need tingimused on täidetud? Lisaks on erinevatel varjantidel erinevad kanalid kust seda teha. Ross-tech lehel on õpetus olemas.


Jürarrak - 07.01.11 06:44

Mis on DTC? Veakoodid?
Ülejäänud tingimused olid täidetud kindlasti. Protseduur vastavalt Ross-Techi juhendile.
Muide, leidsin volkarite foorumist ühe sellise võimaluse, kus saab reseti teha ilma kaablita, käis küll 1,8T passati kohta (B5 kere):

Ava kapott;
Ava juhi uks;
Keera süüde 2 astmesse aga ära käivita mootorit, ega puudu gaasi pedaali kordagi!
Sa kuuled TB urinat u 30 sekundit, jäta süüde sisse 5-ks minutiks;
Nüüd käivita mootor ja lase tal tühikäigul käia 2 minutit, jällegi ära kordagi gaasi pedaali vajuta;
Lülita süüde välja.

TB peaks olema nüüd adapteeritud.

Ise pole seda veel proovinud, käin ennem igaks juhuks vaakumi ja karteri tuulutuse süsteemi üle.


rocket - 08.08.13 08:24

Varem juba mainitud suguvenna koodiga 06B133783C tervis sai lõplikult otsa:

https://www.upload.ee/image/6116463/IMG_2434.jpg


tryku - 23.03.14 21:54

Kas sisselaskekollektor tuleb kindlasti maha võtta, et sellele plastiktorule ligi pääseda?


rocket - 24.03.14 04:54

Need peenemad ülalmainitud mitme kõverusega kummitorud on kõik ligipääsetavad.

Sisselaskekollektori alla jääb ainult plastikust toru, mis väljub ploki külje pealt.
Kui nina on maas ja generaator eemaldatud, siis põhimõtteliselt pääseb ka sealt vahelt ligi.

http://i853.photobucket.com/albums/ab91/vtraudt/1998%20Passat%20Green/PCVAEB18Telbowunderintakemanifold.jpg


Alo19 - 12.09.14 07:46

Kas keegi ehk oskab öelda kus kohast saaks 1.8 92 kw mootorile neid kummivoolikud/torud (058133299) 4tk, mis asuvad sisselaskekollektori vahel. http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q/1997/157/49/1767832/#3 (detail nr 3 pildidl). Forsist öeldi, et enam ei tehta, aga vaja oleks, ehk kuskilt poest mõõdu järgi midagi? Tallinnast siis. Otsisin küll foorumist igalt poolt, aga ei leidnud miskit selle kohta, kui on ehk keegi juhtab pimedale tee ette.:)

Tänud!


Alo19 - 12.09.14 08:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Alo19
Kas keegi ehk oskab öelda kus kohast saaks 1.8 92 kw mootorile neid kummivoolikud/torud (058133299) 4tk, mis asuvad sisselaskekollektori vahel. http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q/1997/157/49/1767832/#3 (detail nr 3 pildidl). Forsist öeldi, et enam ei tehta, aga vaja oleks, ehk kuskilt poest mõõdu järgi midagi? Tallinnast siis. Otsisin küll foorumist igalt poolt, aga ei leidnud miskit selle kohta, kui on ehk keegi juhtab pimedale tee ette.:)

Tänud!



Olemas. Forss ja Forss on vist kaks eri firmat. Teises kaupluses viimased neli olemas, aga tootmisest maas jh. Imelik et ei nähta siis teiste kaupluste laoseisu.


madisson - 13.09.14 11:45

Kuna ostetud 1.8 92kw ADR mootoriga A4 käis tühikäigul ebaühtlaselt, tossas vängelt ja kohapeal käies lõi kohe salongi ventika kaudu heitgaasi aroome, siis sai ka asja kaema hakatud. Gaasiklapi võtsin maha, puhastasin ära. Ja siis ilmnes, et karterituulutus voolikud/plastikud on kõik oma eksistentsi lõpetanud:
http://www.upload.ee/image/4258908/IMG_20140913_134655.jpg
Nr 1 märgitud koht praoga ja nr 2 märgitud kohas oli voolik üldse otsast mädanenud. Seega p...ndas gaasid otse mootoriruumi. Eks tuleb uued jubinad tellida. Küsimus tekkis selle plastikust osaga, mis ka paar posti eespool rocketi pildil on. Kas ma saan selle sealt vahelt kuidagi niisama ära vahetada või tuleb rohkem lahti lammutada? Kuidas see kinnitus sellel plastikul lahti tuleb üldse? Kinnitub vist mingi võruga jala külge, mis omakorda ploki küljes kuuskant poltidega?

Edit: kogu asi siis selline pildimaterjalina ja lahti käib mingisuguse stopperseibiga?
http://www.upload.ee/image/4259076/AudiBreather.jpg


rocket - 15.06.16 10:40

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
1998. aastast kuni 2001. aastani Audi A4'le (ADR, APT, ARG) ja Audi A6'le (AQE, ARH) paigaldatud 1.8 liitristel mootoritel tasub samuti kompida detaili koodiga 06B133783B, mis paikneb sisuliselt mootori tagaküljel ja ei ole visuaalselt kontrollitav.

Minul nägi peale demontaazi välja selline:

https://www.upload.ee/image/6116417/06B133783B.jpg


Tundub, et ring on täis saanud ja suvekuumuses on 8 aastat tagasi uue originaali vastu vahetatud voolik jälle lödiks ködiks muutumas. Ehk seinad on nii hõredad, et voolik ei hoia enam vormi.

Igaljuhul peaksid korras voolikud tagama heitgaasitesti edukama läbimise.