Üle kolme aasta olen sõitnud igasuguste subarute, nissanite, ja erinevate ameerika raudadega, aga ikka olen ringiga audide juures tagasi. Auto ise on
muretsetud kuskilt rakvere külje alt. Hiljem selgus, et tegu on Samziku vana drift projektiga.
Aga originaaliks ma seda autot kohe mitte ei saanud jätta.
Minu plaan on siis teha Audi 90 IMSA Replika.
Mootoriks peaks tulema Audi V8 mootor aga seda alles siis kui kerega ühele poole saan.
Kui auto endale sain oli ta päris kurvas ja nukkras seisukorras aga kauaks see nii ei jää.
Hetkel olen teinud pea paar kuud uurimisi kuidas ja mismoodi autot teha.
Vähemalt algus on tehtud.
Ostes oli ta enam vähem selline ja siis võtsin selle nii pilbasteks, kui autot võtta annab.
Hetkel olen lõpetanud karbialused. Loodan, et kõik muu mis tegemist vajab läheb samakergesti.
Mõned klõpsud niisama.
Pilt 1
Pilt 2
Ohoo, päris põnev yritus. Kusjuures seda masinat plaanisin isegi paar
korda ära osta - kyll samziku käest ja selle vana käest, kelle käest sina ta said, aga jäid katki need diilid.
Mis plaanid masinaga on? Kas jääb niisama näituseautoks, või hakkad driftima vms? Tänavakõlbulikuks teda niisama lihtsalt ei saa. Aga jään huviga
teemat jälgima.
See on juba väga huvitav mõte. Loodame et projekt ka lõpule viidud saab. Usun et tuleb ilus asi. Edu
Vägev värk, ise hoian kah jubedalt pöialt, et selline auto meie teedele jõuaks. Rock'i DTM replica on kah tegelikult ju väga pull auto, tuleks vaid legaliseerida, et tänavatel sõita saaks. Sellised ikoonid oleksid kindlasti väga toredad asjad mida omada.
Hetkel on ainuke soov kere valmis saada. Drift ja igasugune muu üritus on hetkel teise järguline.
Päris lambist ma seda ka tegema ei hakanud. Hetkel teen samm-sammult copy-paste siit maha. http://www.audimotorsport.se/imsabygget.html
Aga oma loomingut tuleb ka. Mina näiteks tagumisi uksi kasutama ei hakka ja need teen kerega kohe ühes tükis. Esimesed uksed hakkavad ainult lahti
käima.
Üks erilisemiad ja loomingulisemaid projekte mida eestimaal kohanud olen. Väike küsimus, kas silllaosad jäädvad samaks ning kuidas v8 moootor ühtib praeguse käigukastiga?
Vaadates neid aintud lehe pilte, siis on meil siin arvatavasti lugemist paariks aastaks, mis saab olema kindlasti põnev Lihtsalt roppu tööd on vaja teha, et asjast asja saaks. Aga edu ja retsepti
kuhjaga sulle!!!
Ma soovitan kiiremas korras sinna alla keerata see vedrustus, mis sinna mõeldud (loogiliselt mõeldes coilid). Vastasel juhul saad sa kõvasti ümber
teha rattakoopaid ja kere. Kui teed sellist asja esimest korda elus, pole õrna ettekujutust ka, kui mitut nüanssi on vaja jälgida, et kaare kumerused,
kaugused ja sada muud asja paika läheks. Vastasel juhul juhtub see, et proportsioonid ja kaared-kumerused ei klapi. Been there, done that.
1. lõplik vedrustus alla
2. TÄPSELT välja arvutada tulevase velje ET ning rehvi välisdiameeter (juhul kui veel pole olemas lõpliku velge-rehvi) ning need maketid ka alla
keerata
Alles siis saad sa reaalselt hakata koopaid, karpe ehitama.
Kui sa selle asja valmis teed, pole vaja Aasta Auto konkurssi korraldadagi (pole oluline, mis aasta)
Tsitaat: |
Ma vist oleks hakanud veits teisest otsast pihta. Pannud tehnika paika ära ja siis hakanud välimust tekitama.
See selleks. Pikka meelt ja püsivust püstitatud eesmärgi saavutamiseks.
Võibolla ma olen karm, aga loodame, et läheb paremini kui urriga. Saad vasti isegi aru, millised ootused sulle sellise projekti avalikustamisega
pannakse. Vahel on kasulikum vähem kisa, rohkem villa.
Black'iga nõus, aga antud juhul on näha, et asi veidike ikka liigub. Hoian pöialt, et ei sureks poole peal maha nagu mitmete projektidega meiegi
foorumis on juhtunud. Tugevalt toetan Siimu ettepanekut kõigepealt veermik paika panna, sest kogu tiivamajandus on ainulaadne omalooming ja kikkis
ET45 14" plekkidega ei ole paraku reaalselt võimalik optimaalseid tolerantse välja kalkuleerida. ARK'i pärast ma väga ei muretseks - tänaval sellise
liikuriga liigeldes jätaksid Sa nagunii totaka mulje, st targem ongi teda treilada ja näidata neile, kes temast midagi arvata oskavad...
PS. 90 IMSA GTO velgede ja rehvide laius on ikka eriti
rajus "saksa tuning" suhtes...
Esimesed pikad pühad veetsin meelsasti garaazis.
Ma saan aru, et kodustes tingimustes pole suurte kerepaneelide stantsimine võimalik, kuid kas nende pisikeste plekitükikeste üksteise kõrvale keevitamise asemel poleks mõistlikum klaasriiet ja vaiku kasutada? Nii kaalu kui teostuse poolest. Ropp pahtel, mis kõigi nende õmbluste silumiseks ja nurgelise aluspinna peitmiseks kulub ja mõne aasta pärast hakkab rooste vast ikkagi ilusti kvadraatidesse jaotatuna välja pressima... Et võtaks tehnoloogia poolest eeskujuks hoopis NSX > F50 conversation'i?
Tsitaat: |
Raske on öelda, kumb tehnoloogia parem oleks. Enamus Eestis custom-tehtud widebody'dest on ehitatud just klaasfiibrist ja needki kipuvad ära
lagunema. Liitekohtadesse tulevad praod jne. Küsimus on auto kasutussageduses/koormuses ja ehituse tehnoloogias - kasutatavad liimid, needid, kuhu ja
kuidas kinnitatakse. Kõva pluss fiibri puhul on see, et see ei roosteta. Kaal ka muidugi.
Auto kui selline muidugi üks lemmikuid, koos 200 jm (ring)raja aparaatidega.
Üldiselt on nii, et kellel on raha, teeb ikka plekist. Jätame know-how kõrvale (ehk Eesti).
Ma panen mõned pros & cons:
1. plekk on pmst tugevam ning ei ela edasi, mida ei saa öelda fiibri kohta. Fiiber mängib igavesti
2. fiibri puhul saab teha vormid ehk siis kui midagi juhtub, vorbid uue detaili
3. plekk roostetab aga saab muidugi seda kõike minimaliseerida
4. keerulised fiiberosad võivad kaaluda julmalt, isegi vormiga tehes
5. kinnitused saab teha plekile üldiselt tugevamad kuna fiiber teedest tuleva vibratsiooniga annab ajajooksul järele.
6. fiiberdetaile ei saa kuigi hästi siduda plekiga, materjalid on liiga erinevad. Ehk siis pragude oht on väga suur. Palju oleneb ka detailist.
Praegu vaadates seda projekti siis need küljekarbid plekist on parem variant kui fiibrist isendid. Samas esitiivad teeks ma kindlasti fiibrist, ka
tagatiivad. Pampritest pole mõtet vist rääkidagi Ehk siis John sa pead
tegema ikkagi kõne inimesele, kes on suht ainuke vend meiemaal, kes sulle stanged koos vormidega TASEMEL valmis teeb. Numbri saad vajadusel minu
käest.
Hetkel on selle projektiga nii, et tehakse neid töid, mida ise osatakse ning mis ei ole seetõttu kallid. Kulukad tegemised on alles ees Tasemel selline auto maksab ise tehes suurusjärgus 150-200 000.- (sõna TASEMEL
peaks seal ees käima). Võtmed kätte variandiga x2.
Kui isa/vend/õde/ema/naine/vanaema/koer on hea automaaler, saab hullult kokku hoida
Ps. hullult edu selle projektiga. Mõned teavad, et kunagi oli plaanis sama asi teha. Kuigi eelpool mainitud plastivend oli mul tööl, ei julgenud seda
tegemist ette võtta (liiga kallis ning polnud nii head keevitajat oma inimest).
Ps2. Olen nõuga valmis aitama iga kell. Widebodydega kindlasti pole kuigi palju inimesi kokkupuutunud
Kahjuks ei hakka vaidlema kumb on lihtsam - metall vs fiiber. Hetkel on keevitamine suuremas jaos käppas aga praktika kulub suuremas korras kindlasti marjaks ära. Kui metallist kere kunagi valmis saab siis ei ole mingi probleem leida inimesi, kes klaasriidest vormid teevad. Selle tööga õpin kinldasti palju rohkem metallist, kui mõne summuti keevitusega. Hetkel on hea võimalus oma praktika hobiks-tööks muuta.
Ole hea mees ja käi kõik keevitused tinaga üle.
Tina pahtliga soovitaks Ja pärast teiste pahtlitega.Kui tinaga, pelgan seda varjanti.Sul keevitusi piisavalt palju ja raskeks muutuda võib. Aga
siiski edu !!!
Tsitaat: |
Tsitaat: |
John joob piimaga kohvi või?
Tsitaat: |
Küsin võibolla rumalalt aga miks sa plekki ei pinni? Kui see on õige termin. Ehk siis haamriga ei anna talle kuju alasi peal nö.
Tsitaat: |
Väga äge projekt. Minu arust teed sa kõike õieti. Pinnimine ei ole väga lihtne. Enne pinnimist peab väga hästi aru saama, kuidas plekk toimib.
Kuhjaga edu ja unetuid öid!
Sa oled ikka lahe kuju küll sest ega kevitus ei muuda metallistruktuuri ju ometi molekulaarselt.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Styrofoam
Kallis värk.
Kuskil juba tehtud ka selline projekt sama meetodiga
Tsitaat: |
Ma praegu ei suuda ette kujutada, kuidas sellel aparaadil uksed lahti tulevad
Tsitaat: |
Väike abimees õigete veljesisude valmistamiseks.
Tsitaat: |
Forsin täpsusta mingi pildiga, mis sul seal keldris on. Vutt vutt pildistama- võib huvitav olla Laiused on küll ehe vanakool, ma väga palju selliseid komakohaga velgi ei teagi. Hiljutine üks otsing tõi 190
EvoII veljelaiuseks ka komakohaga velje
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Palju selline bodykit autole massi juurde annab üldse?
Tsitaat: |
Õudsalt hea näeb välja jyrisoo poolt postitatud keskmine pilt. Lihtsalt armu või sellesse, värv valgus kõik on vinge. Keevituse õmbluse asemel võiks olla mingi ruudustki või muster/maaling. Ja mulle kah see kirjadega varjant ei meeldi.
Palju siis oled arvestanud sellise projekti eelarveks ?
Viimased paar nädalat käis auto dieedil.
Kui uks kaalus enne koos klaasi+polstriga tsirka 40kg siis hetkel kaalub uks pisut alla 10kg. Aknaraamid puhastan veel ära ja klaasi vahetan
pleksivastu välja.
Puhastasin ka korrastasin esiosa ka.
Kuna eelmine omanik tahtis suuremat turbot või midagi, siis oli ta paremalt poolt lansekat ratsinud.
Lõikasin, kohendasin ja keevitasin seda pisut tugevamaks.
Pildi albumist võib veel näha kuda siis
peale tänast asjad on liikunud. Loodan, et audi hakkab nüüd kenasti kaalust juurde võtma.
Hetkel pole veel suuri muutusi näha aga tööd on olnud rohkem kui küllaga.
Vaadates tagumist rattakoobast, siis ma pakun, et uue velje ET tuleb kuskil -80
Omapärane projekt. Edu
Natuke teeb muret rattakoobaste lapergune kuju.
Hetkel ei ole tagumine nurk õige nurga all ja sinna tuleb veel väike pikendus teha. Järgmine nädal ehk jõuan sinnamaale ka.
Õige nurk tuleb nagunii pisut välja poole kui sisemine koobas.
Täpselt nagu pildil.
Päris hea projekt jah Aga kas poleks klaasriide ja vaiguga veitsa
lihtsam seda asja ajada? Ulme pahteldamine mis saab pärast olema
Ise
kummardaks lausa sellise pilli ees kui ta tõesti sul valmis ka saab
Päris
hea ettevõtmine. Igatahes edu sulle selle vägeva projektiga
Kas mulle ainult tundub, või on rootslase 90 GTO küljekarp vähe madalama profiiliga kui siinse teema masin? Just tagantpoolt vaadates ja karbi kuju võrreldes jäi selline mulje.
Mulle tundub küljekarbi järgi, et John ei plaani autot sama laiaks teha, kui rootslane.
Tegu on ikkagi käsitööga, mitte 100% copy paste.
Minu auto on 20cm mõlemalt poolt laiem.
Korralik ettevõtmine ja mõnus laev saab
Ei puutu küll Audi teemasse, aga siin ka ühe auto ümbersünd.
http://www.prikol.ru/2010/02/16/peredelka-pontiac-fiero-v-lamborghini-reventon-24-foto/
Asi on siis pisut liikunud niikaugele, mingi skelett on juba valmis.
Tagumised uksed hakkavad ikkagi kinni-lahti-kinni käima. See valmistas kõige suurema osa tööst ka.
Ukse vahed tulid kõik kenast välja ja peale seda metalliväänamist on kõige hullem alles ees. Teine pool tuleb ka valmis teha
Lõpuks tõmbasin kogu skeletile maalriteibi peale, et näha vigu. Kuna mulle tundus, et kaar ei jookse päris nii nagu seda oleks tahtnud. Aga ustele
tuleb kumerust natukene juurde teha ja siis võiks selle poolega enam vähem rahul olla.
Veel pilte - http://www.urquattro.planet.ee/Audi%20projekt/Tiivakaared/index.html
Kas oled enamvähet kaalunud ka kui palju raskust lisanud v ära lõiganud?
Isiklikult arvan, et sel kaalumisel ei ole suurt mõtet ja jupikaupa tehes ka ilmselgelt võimatu. Kindlasti tuleb too replica kere raskem, kui originaalis.
Kus sa seda ehitad? Kas siin Kummicentris?
Täpselt nii, seal see on Varsti on Audiklubilased kõik piilumas seda
seal
Tsitaat: |
Täna sain siis enam vähem valmis ukse pleki. Ääred on veel teha aga vähemalt endal oli hea vaadata kuidas midagi juba valmib.
Hakkab juba looma
Hea vaadata kohe ja samas teeb heas mõttes kadedaks.
Viimased pildid pole näha kas muidu on mingit progressi kah vahepeal
.
Lõppuks midagi huvitavat siin foorumis Edu ehitamisega. Kas sellest tuleb
street legal auto või hakkad ainult võistlustel-näitustel käima?
Streetlegal? Kui sa sellisega ülevaatuspunkti veered, ei julge nad uksi
lahtigi teha.
Auto võtan käsile nüüd järgmine nädal. Siiani olen tegelenud rohke töö ja lõpetamatta projektidega.
Varuge natukene kannatust sest mina plaanin seda autot vähemalt 3 aastat ehitada
Loodan et praegu käib juba kolmas aasta
Peaaegu 4 kuud möödas - on mingeid muutusi?
Nüüd peaks juba 7 kuud möödas olema äkki mõni pilt tuleb ka lähi ajal?
Hetkel on suur paus kuna vahepeal suutsin metsas kaks kätt ära lõhkuda. Üks käsi oli kipsis ja teine 2nädalat paistes. Kohe kui lumi rohkem sulanud on siis tulevad uued pildi uue hooga.
http://www.audimotorsport.se/imsabyggetfoton.html
Tsitaat: |
Foorumid ongi koht info liikumiseks.
Kuna "esimeses postis" pole seda linki siis ehitajale ja teistelegi huvilistele hea ülevaatlik pildikogu.
Tsitaat: |
Kas mõni uus pulk äkki külge saanud?
Tsitaat: |
Kahjuks ei jõua ligema 6 kuu jooksul seda autot käsile võtta. Olen kuskil kellelegi ette jäänud ja Elcamino paagist õngitsesin pea 500g suhkurt. Enne
selle avastust jõudsin sõita mööda linna ringi ja siis lõi kepsu alt välja. Plokki päästa ei anna, pead saab ehk puhtaks aga kogu finants ja aeg läheb
vaid sellele, et Usakas saaks Haabsaluks jälle valmis. Peale seda saan ehk audi ette võtta. Pole kerge teha selliseid valikuid aga hetkel on Elcamino
taastamine tähtsam.
Samas saan hetkel tõsista praktikat ühe kolmanda projektiga kus õpin juba välispleki keevitust. Praktika ei tee kunagi halba aga kahjuks jäävad ühed
projektid teiste projektide varju. Vähemalt ei ole mul igav ja audit ei ole siiani maha kandnud. Lihtsalt minust mitte sõltuvatel asjadel pidin selle
edasi lükkama.
Aga hoian teid kursis.
Tsitaat: |
Mootorisse jõudes kristalliseerub suhkur silindri seintele. Kuna ma käitusin valesti ja lasin mootoril maha jahtuda siis lõi suhkur mul kaks kolbi
silindri seintele kinni. Seda oli näha juba õlirõngastest, kuna seal oli magus pruun glasuur. Mootorit taas käivitades tegi suhkur oma töö ja
kuivastas mootori seest ära ja nii ta kepsud alt välja viskas.
Pikem jutt juba siin - http://www.usaraud.ee/?id=15_47_48_781
Aga kohe kui aega saan hakkan ka audit tegema.
Huvitav kuidas ARK sellise asja peale reageerib ?
Kas paberite ajamisega probleeme ei tule ?
Aga muidu edu ja jaksu ehitamisega
Oled viimase poole aasta jooksul autot raskemaks ka keevitanud?
Kuidas lood masinaga, maha kantud või on ikka kuskil raudse eesriide taga tegemisel?
Vist alustab nullist?
Kas sel juhul oleks mõte fiiber ja toruraam?
Rain.
Kahjuks jah see metalli väänamine oli selline õppematerjal ja kaal oleks läinud liiga suureks.
Aga uus auto on peatselt tulemas. Kuna praktikas olen juba kahele 90Q-le 4.2 motole vahele istutanud ja kõik toimib ilusti siis mootori valik on
tehtud. Vaikselt uurin kust saaks 4.2 mootori ja ennem tuleb autole tehnika vahele. Siis hakkan kere uuesti nullist valmistama, vääname jne.
Raamistiku teen endiselt metallist aga kere ise tuleb fiibrist.
Projeki jõuab ehk käsile võetud muude asjade kõrvalt alles järgmine aasta.
Nii et varuda tuleb kannatust ja igast muud nodi. Autosi on rohkem kui sõrmi ja midagi peab loovutama, et uus jälle asemele tuleb.
John, mis paksusega plekki sa üldse kasutasid selle "õppetunniks" kujunenud isendi puhul? Kui jäi kuskil teema rägastikus kahe silma vahele, siis
vabandused .
1mm plekk.
Väga omapärane ettevõtmine. Jõudu ja edu uue projektiga. Täitsa kena kohe vaadata kui nii palju ümber ehitatakse. Loodan, et ehk saad miskit sõitma ka
kunagi.
Tubli töö!
Veel üks taoline projekt käimas https://www.facebook.com/mario.rajkovic.3/posts/10200595475585548
Tubli 10a tagasi sai see masin juba valmis http://www.audimotorsport.se/imsabyggetfoton.html
Kas ma olen ainukene kes ühtegi pilti ei näe?
Tsitaat: |