Esimene Audi A4 Avant
B5 2.6 - 1996 - Kuits
Teine Audi A4 Avant B5 2.6 Quattro - 1996/97 -
Kuits
Niisiis, algab saaga 3x otsast peale.
Foorumis oli teemaks olev A4 müüa ja ära see ka vöetud sai 23.03.2013 ja läbisöiduga odomeetril 198 ... km, kuid mina lisaksin omalt poolt julgesti
ehk ümmargused 150-200 tuhat otsa, 06.02.2004 on näit 242015 km.
Üldiselt käis asi päris kiirelt leidmisest ostuni, sest otseslt midagi häirivat ja masendavat ei olnud, oma vanuse kohta viisaka olemisega auto.
Kui keegi viitsib möelda ja arvutada, siis papril on:
20.04.96 - 18km, tehnilisse passi on märgitud esmaseks registreerimiseks 23.04.1996
27.04.98 - 74 228km
06.04.00 - 159 624km
11.02.02 - 204 054km
06.02.04 - 242 015km
Autost endast:
• Keretüüp: universaal
• Mootor: ABC 2.6 V6 12v SOHC 110 kW MVEG 2
• Kütus: bensiin
• Vedav sild: nelikvedu CKJ (3.444) (37/9)
• Käigukast: 5+R manuaal CYA (37 : 9 = 4.111)
• Värvus: tumesinine metallik LZ5L/LZ5L
Turva- ja ohutusvarustus:
• roolivõimendi
• kesklukustus
• ABS
• EDL
• 2x turvapadi
• signalisatsioon (mahuanduriga)
• immobilisaator
• 5x turvavööd + turvavööde eelpingutid esiistmetel
• 4x peatoed
•
Mugavusvarustus:
• kliimaautomaatik
• 4x elektrilised akende tõstukid
• elektrilised välispeeglid (manuaalselt kokkuklapitavad, soojendustega)
• peeglid päikesesirmides (valgustustega)
Sisustus:
• tekstiilpolster N4B/QN
• tagaistme seljatugi allaklapitav (2-s osas)
• reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus)
• käetugi ees (laekaga)
• käetugi taga (laekaga)
• iluliistud salongis
• jalamatid (tekstiil & kummist)
• pagasiruumi kate
• taskud esiistmete seljatugedes
• 2x topsihoidja keskkonsoolis
• nahkkattega rool
Audio, video, kommunikatsioon:
• Originaal Beta
• ees/taga originaal kõlarid, 8 passiivi.
Rehvid ja veljed:
• Fondmetal 15" valuveljed talverehvidele ja 15" plekkveljed talverehvidele
• Audi originaal 15" valuveljed suverehvidele ja 17" A/S8 Flat´id suverehvidele
Tuled:
• esituled (gabariit, lähi-kaug-udu + suunatuled)
• külgmised suunatuled (tiivapealsed)
• salongivalgustus
• udutuled (eesmised, tagumised)
• tagumised tuled (gabariit, pidur, suund, tagurpidikäik, numbrivalgustus, lisapidurituli)
•
Muu varustus:
• tagaklaasi soojendus + klaasipuhasti
• katuseraamid
• tagavararatas + abipakett (tungraud, vöti, kingad jne)
• veokonks
Tehtud tööd:
201 415 (16.04.2013) - H.rihm , pinguti, rull, veepump, termostaat, vända esimene simmer, nuka 2 simmerit, lamerihm, lamerihma pinguti,
jahutusvedelik.
201 730 (20.04.2013) - Comma X-Flow 5w/40, ölifilter Filtron, küünlad NGK BKUR6ET-10, öhufilter Filtron, salongi öhufilter Filtron (aktiiv)
202 226 (24.04.2013) - 6x küünlajuhtmed Sentech
206 740 (12.07.2013) - 2x plokikaane tihendid jne. pm ülemise korruse kap.remont.
207 118 (16.07.2013) - parem tagumine rattalaager
213 193 (20.10.2013) - esisilla kmpl (FL) ja 2x tagasilla stabilisaatorvardad.
224 087 (08.03.2014) - BP Visco5000 5w/40, ölifilter ja mootoriöhu filter Hengst, viskosidur Thermotec.
... ... (28.04.2014) - Aku Centra Plus 74/680
226 530 (12.05.2014) - Esimene vasak rattalaager
229 094 (29.06.2014) - 2x tagumised vedrud ja 2x tagumised ülemise öötsa otsa puksid.
230 339 (28.07.2014) - 2x tagumised rattalaagrid, 4x tagumised alumised püstaku puksid + ektsentrikpoldid-seibid-mutrid.
234 656 (04.10.2014) - Salongiradiaator Behr/Hella
236 891 (25.10.2014) - BP Visco 5000 5w/40, õlifilter Hengst, mootoriõhufilter Hengst, väntvõlli anduri tihend, õlijahuti-ploki vaheline tihend ja
õlilisand Liqui-Moly MoS2 200ml
242 049 (22.12.2014) - Salongi ventilaatori harjade vahetus.
242 455 (27.12.2014) - Kütusefilter
242 580 (02.01.2015) - 2x summutisukad
243 785 (10.01.2015) - 2x summuti toruühendus + TÜV esitulede kontroll ja reguleerimine.
249 414 (14.03.2015) - 4x piduriklotsid NF + tagumise parema supordi käsipiduri hoovastiku tihendi vahetus + tagasilla diffri öli (Swag 70W-90 - GL5)
ja lisand X1-R.
251 963 (11.04.2015) - BP Visco 5000 5w/40, õlifilter Hengst + lisand X1-R.
255 185 (13.05.2015) - 4 pin temperatuuri andur - OEM
256 916 (31.05.2015) - Audi Bose subwoofri paigaldus.
258 974 (25.06.2015) - Nukkvölli andur (078 905 161 C)
261 435 (18.07.2015) - Jahutusradiaator(Thermotec)
262 328 (26.07.2015) - Käigukasti öli (2.900 ml - 75w/80 GL5)
264 164 (08.08.2015) - Uus tagumine differ + 2x simmerlingid + 2L 75w/80 GL5, lisaks BP Visco 5000 5w/40 + ölifilter Hengst
265 621 (21.08.2015) - 2x tagumised rattalaagrid (SKF)
267 693 (10.09.2015) - 2x esimesed pidurikettad + klotsid (NF)
270 197 (27.09.2015) - 2x tagumised amortisaatorid (raskete teeolude pakett)
272 559 (17.10.2015) - 2x summutisukk + 2x katalüsaator
273 259 (24.10.2015) - esisilla komplekt VAG
277 899 (14.12.2015) - paagisisene kütusepump (Meat&Doria)
280 535 (11.01.2016) - 2x temperatuuri andurite tihendid, lisatud roolivöimu öli, murdunud karterituulutuse torude vahetus
281 520 (20.01.2016) - 2x signaalpasunate vahetus (Topran)
282 552 (06.02.2016) - Comma X-Flow Type G 5w-40, õlifilter Filtron OP526/5
287 470 (19.03.2016) - esimene parem rattalaager SKF
300 756 (10.07.2016) - Addinol EcoLight 5w-40, ölifilter Fram 5833
301 129 (12.07.2016) - Mootori öhufilter Hengst, 6x süüteküünlad NGK BKUR6ET-10
312 ... (15.10.2016) - 2x tagumised amordid (kasut.), 2x tagumised vedrud (kasut. ja katsetus), temperatuuri andur, 4x ülemiste öötsade puksid.
316 064 (11.11.2016) - 2x esimesed pidurivoolikud (Topran) ja 2x tagumised stabilisaatorvardad, läbitud tehnoülevaatus.
317 611 (29.11.2016) - Hammasrihma komplekt koos veepumba ja termostaadiga, lamerihma pingutusrull, lamerihm, väntvölli simmer 1tk, nukkvölli simmer
2tk, jahutusvedelik
319 325 (14.12.2016) - Mootoriöli 5W/40, ölifilter, garantii remont väntvölli simmerile.
321 411 (27.01.2017) - Plokikaante lihvimine, plokikaante poldid, plokikaante tihendid, klapikambrikaante tihendid, VL kolde tihendid, SL kolde
tihendid, hüdrotõukurid.
324 404 (25.02.2017) - 2x lambda andurid
332 103 (09.05.2017) - OEM temperatuuri andur (must) 058 919 501 A VW Group
335 750 (10.06.2017) - 2x esitiivad, 4x tagumise alumise öötsa puksid
339 025 (13.07.2017) - Comma X-Flow Type G 5W-40; Filtron OP 526/5
351 678 (18.12.2017) - Generaatori pingerelee koos harjastega
354 202 (02.02.2018) - Total 9000 Energy 5w/40 , õlifilter
367 183 (16.10.2018) - Total Quartz 9000 Energy 5w/40, ölifilter Wix WL7321, 2x summutisukad ja summuti korrastus.
Kui vana alles jääb sulle siis on vähemalt kus juppe võtta
Kas võib küsida, et miks oli vajadus veel ühe B5Q järele? Kas millegi uuema järgi hing veel ei igatse või ...
Muidu kena pill ja varustuse koha pealt ka üsna korralik (päris korralik oleks koos nahaga IMO)
[edit] Nägin alles nüüd, et vana autoga ei ole viimasel ajal lood just kõikse paremad.
Tsitaat: |
Hea kuulda, et salongist jälle käima saad, aga eks ta ka mulle paras üllatus oli kui sellest kuulsin.
Edaspidiseks nael kummi ja hoiame ikka teemal silma peal
M.
Kui vaid saaks... vahetaks sinuga veljed ja maksaks ka peale
Eilne öhtupoolik oli sedavörd tegus, et nii mönigi tunnike sai sisustatud ja ennast jällegist haritud.
Üks oluline etapp jälle tehtud: H.rihm, pinguti, rull, veepump, termostaat, vända esimene simmer, nuka 2 simmerit, lamerihm, lamerihma pinguti,
jahutusvedelik + möni poldike ja klamber, tehtud tööde nimistu kajastub teema alguses.
Sügav kummardus Fugitive & Andrec abi eest!
Täna peaksin oma mootoriöli + filtrid ja küünlad kätte saama, siis nädalavahetusel lähevad ka need uued, lisaks üritan suverattad alla kruvida,
pidurid üle vaadata jne jne, ehk önnestub möni fotogi jäädvustada.
E: öli ja filtrid ka käes.
Öliks Comma X-Flow Type G 5w-40, 6 x NGK 2397 (BKUR6ET-10), Wix-Filtron OP 526/5, Wix-Filtron AP063/1 ja Wix-Filtron K 1004A (öli-, öhu- ja salongi
aktiivfilter)
Väga meeldiv lugeda, et rahule jäid!! Muretuid kilomeetreid sulle sellega.
Edu uue autoga. Veljed näevad head välja kuid poleerituna oleksid need veel vingemad
http://static3.nagi.ee/i/p/836/11/20902827034f2a_l.jpg
Sai enne pimeda saabumist veel autole 2x pigipesu tehtud ja homseks toimetamiseks veidi asju eemaldatud.
Pesu ulatuse suurendamiseks eemaldasin ka reg.numbrid ja alused, tänu sellele kerkis aga pisike masendus.
Esimese aluse jaoks ohtralt ja suvalisse kohta kruve kruditud, tagumise juures ulatuslik rooste ja täpiks I-le julmalt kruvid läbi pleki keeratud.
Mootori ruumis veidi kolades meenus jutt küünlajuhtmete lekke tuvastamiseks, polnud vaja teha muud, kui mootor käivitada ja disko hakkas pihta,
täiesti kuivad juhtmed.
Lekete tugevus pole suur, örna sädelust on näha, kuid siiski tuleb uurida juhtmekomplekti hindasi.
Suht krõbeda hinnaga olid, kui enda eelmisel autol vahetasin, korralikud juhtmed olid ca 80-100eur, ehk on tänapäeval odavamad Võin uurida.
Tsitaat: |
Saan sulle pakkuda NGK pmst uueväärsed juhtmed 3tk.
NGK no. RC-AD218
Stock no. 0518
Kaasa võin anda ka samast komplektist ülejäänud kolm mis omast rumalusest katki tirisin( vaata minu teemast)
Tsitaat: |
Forss kliendikaga tuli 42€ (see mul tegelikult ka teemas kajastatud)
Tänane päev kuulus taaskord autole.
Sai tehtud hooldus, mis esimeses postituses ka kajastatud, peale seda vahatamine ja rehvide/velgede vahetus.
Mootor esimesena soojaks, öli välja ja sellal tilkus, kui tegin teisi toimetusi.
Küünlad olid nagu olid, pool mootorit ühe firma omad, teine pool teise omad, filtrid ka teab, mis ajast seal olnud.
Peale vötmete ja öliga mässamist asusin velgesi pesema ja vahatasin ka auto ära, libedamaks ja säravamaks läks, asi seegi, lisaks eemaldasin reg.nr
alused ja numbrid läksid tagasi nendeta, nii ees, kui ka taga.
Mis seals ikka, möni pilt ka juurde.
Korralik maastur
Aga samas, maal elades on kõrge hea. Velg on väga hea. Edu!
Tsitaat: |
Eilse seisuga küünlajuhtmed vahetatud.
Bremid sädelesid ja asemele läksid Sentech
toodang.
Nädalane puhkus möödus poolenisti taas auto kallal nokitsedes.
Sai lammutatud veidike kuudi osa ja remonditud antenni. Peale pisikest kesvamärjukest vötsin otsuse, et lammutaks juba ka salongiosa natukene,
möeldud-tehtud, tuba istmetest tühjaks. Järgmisena oli ka pool vaipa maast lahti ja sai veetud heli parendamiseks möni juhe, tehtud.
Järgmiseks olid hoovil laiali tagumised ukseraamid koos klaasidega, klaasid sai toonitud S.D.B (super dark black) kilega, lisaks ustele ka kuudi
külgmised klaasid, luuk on veel tegemata.
Peale toiminguid tolmu ja prahi eemaldamine ja salongi kokkuladumine vöis alata.
Meeneks tuli 1937 aasta prantsuse X väärtuses münt, mille omastas omakorda numismaatikust äi.
Korra oli möttes, et vahetaks punase b5-ga nikkelliiste, kuid takistuseks sai kuudi osa, kus tulnuks klaas eemaldada, sest tihend on ehitatud
spetsiaalsete kinnitustega, muus osas pole nagu probleemi täheldanud.
Tagasilla ülemiste öötsade puksid sai ka vahetatud, pudedad nagu alati .
Pilte hetkel pole.
Kas antennile said ligi läbi pakiruumi valgustuse või eemaldasid selleks laepolstri?
Tsitaat: |
Ilma jututa möni edevuse süüdistus.
Ahjaa, niipaljukest on, et tahtsin uut kütusefiltrit ka soetada, kuid 20€ hind on kahjuks filtri eest minule vastuvöetamatu.
Lisaks küsimus, et kuidas saada tagaosa körgus esiosaga vördseks? Nina on körgemal, kui pepu ja mingi madaldamine ning vedrude löikus ei tule kahjuks
jutuks. Tea, kas lihtsalt tagumiste vedrude vahetus uute vastu vöib rohuks olla?
Mis ikka, seekord sügav kummardus Teemole, kes aitas masina taas viisakalt elule.
Nimelt mingi kuukene tagasi algasid probleemid käivitustega, eriti hommikuti ja kerge jah.vedeliku kadumisega. Natuke pusitud ja selgus kurb tösiasi,
et kaanetihend on väsinud ning lekkis 3 silindrisse. Esmaspäevaks sain löögile ja reedeks tehtud. Lisaks tihendivahetusele tuli uus jubin ka
klapivedru näol, kuna 4 silindri oma olla pilbasteks ja üks kolle olnud ka keere, mis taas sirgeks koos kaantega aeti. Kaaned said korraliku töötluse.
Nüüd jaksab masin madalalt ikka inimlikult liikuda, eelnevaga on vahe tuntav ja töötab ka rahulikumalt.
Järgnevalt üritan ära lahendada tagalaagrid, üks ulub, kui loom, isegi 01-ga Audit Teemole viies oli kopikas oluliselt vaiksem, ka Teemo mainis laagri
vea olemasolu.
Eile sai auto ka kergema pesu, puudemahlade eemalduseks tuleb mingi kangem vaadata, kui selleks on pesushampoon.
Muus osas on kalla ja talla, nagu tavaliselt.
Ilusat suve jätku köigile.
Niisiis vahepeal L & I Virumaa rannailmasi nautides sai ka täna näppe ölitatud ja parem undav tagarattalaager vahetatud, hea taas rehvisahinas
vurada ja möistlikus hääletoonis kaasreisijatega suhelda. Lisatud sai ka veits jah.vedelikku, kuna Teemo mainis, et seda vöib millalgist vaja minna,
läksgi umbes mönisada milliliiter.
Nüüd tuleb tiba kosuda ja siis vöib kohendamistega jätkata.
Niisiis, peale mootori korrastust on üle 1000 km maha käulatud ja tulemusega rahul, liigub viisakalt ja küttekulu on ka meeldivalt langenud. Vähemalt
näidiku ja paaki lisatud koguse pöhjal on eelnevaga vahe märgata, kuid täpset kulu pole veel arvutanud.
Nädalavahetusel sai masinat taas veidi pestud, pigileotusega, kuid köike vaikku pole veel kätte saanud, kerget siili on tunda, siiski iga korraga
läheb paremaks.
Peale pesu sai lisaks uuritud LED lambikeste paigaldust, kuid kuna enesele meeldivat ja sobivat kohta ei leidnud, siis jätsin asja üldse katki ja
eemaldasin pöhilaternad ning puhastasin neid, tulemusega jäin igati rahule.
Juhipoolne juba puhastatud:
Veidi lähemalt
Puhastamata:
Tehtud:
Hetkel rohkemat pole, kuigi vajadus on, saaga jätkub.
E: Inges kindlustus ja Rakvere politsei teevad
kiiret tööd.
Tiba nagu värskemad jah, tegelikult tean väga hästi milline muutus toimub kui vähe puhastada neid seestpoolt.
Tubli töö!
Sul Bosch "lambikesesd"?
Tsitaat: |
Päikse käes lõõb iga audi värv meeldivalt ja omamoodi särama. Meeldiv ... muhe sinine. Velg väga viisakas all, välja arvatud need kollased kapslid ka
kleepsud kahtlased muidugi küsitavad. Mõõtudest lugesin välja 225 45
R17.
Need led lahendused on veel karbis ja saladuskatte all?
Tsitaat: |
2x15 LED soolikad.
Pildid paned üles, et teada saada teiste arvamust, seega: ma pole mitte ühtegi b5-te näinud, millele need LED lahendused sobiks, isegi kui mõnes
asendis ja mingi säriajaga jäävad pildil kenad, nagu su esimene pilt, siis "in real" jääb ikka wannabe B8 mulje Aga kui ise rahul oled, siis see ongi peamine.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ehk saab siis tuleval nädalal lähedalt uurida.
M.H., kindlasti saab näha, kuid hoiatan ette, et mingit vau effekti pole, täitsa tavaline soolikas vörel.
Üksaeg tahaks ka oma silmaga su a4ja näha ja paar sõna juttugi puhuda. Ei elagi sai päris kaugel.
Kus sa siis nii, et ostsid kollased led soolikad, aga parkides valged?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Quattro, nende ribade eest ei maksnud midagi.
RTamm, ei teagi, kuidas juhtus nii, et tuli kollaka tooniga ribad, proovin parktule led vahetada originaali vastu, siis näha, kuidas jääb.
AudiA4_V6, kahjuks asi sedavörd poolik, et ei ole releed ja juhmestikku sedasi ühendanud ja oht korrakaitsjatelt sugeda saada on täiesti olemas.
Tagasiside on nende ribade puhul veel selline, et kaugelt polevat tuvastatav, seega tuleb tugevama valgusvihuga otsida. Proovin ka päevavalguses fotod
teha, et kritseerimisvömalus jätkuks .
E: 13.08.2013 - hetkel on LED ribade töö sätitud sedasi, et töötavad parkidega ja jätkub ka koos udutulede sisselülitamisega, lähitulede/kaugtulede
lülitusel LED ribad kustuvad. Kas just öige ühendusviis, esimene pluss tuli parktule pingest ja teine , ehk kustutav lülitus tuleb lähitule pingest.
Lubatud fotod päevavalguses:
Tulistage, kel tugev vajadus !
Päevavalguses on parem, kollane sobib kenasti! Kas need on muidu seadusesilmis aktsepteeritavad päevatuledena?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Nägu ja auto kokku viidud, tiba lobisetud ja tuleviku plaane heietatud.
Edu plaanide teostamisel!
Tsitaat: |
Tere üle pika aja.
Suurt pole midagi kirjutada, sest s..gi erilist pole toimunud, ainult kallamise vaev on olnud suurelt osalt, kuigi tegemist oleks omajagu.
Esisilda pole jöudnud siiani korrastada, parem esimene pidur koliseb mingil pöhjusel, sai täna seda pögusalt uuritud, kuid arusaamatuks jäigi.
Ahjaa, hetkel suuremat sorti küsimus on see, et kas väntvölli anduril on mingi ulmelise disainiga ja kallis tihend vöi mitte? Kergelt immitseb antud
jumstüki juurest.
Suuremale lekete edasisele uurimisele tuli ka tagaotsast kergem üllatus, nimelt varuratta kauss on saanud löögi summuti poolsest otsast, tundub nagu
oleks poolviltu äärekivisse tagurdatud, naine ka eitab ja ise ka ei mäleta, et oleks kusagile otsa pörutanud, järelikult eelmistel omanikel on kergem
apsakas juhtunud.
Peale selle hakkas summuti otsast silma kiri LASER 0 5.0X1.5.
Kesklukk on aegajalt see, mis ärritab, kuna ei taha alati lukustatud uksi avada, sai pumpa uuritud ja väga viisakas on, kusagilt otsast ei tundu
suremise märke paistvat, vahet pole, kas avada vötmega vöi läbi signalisatsiooni.
Lisaks tunnen huvi selle vastu, et kas kellelgi on reaalne vöimalus uurida vin koodi pöhjal vedrude/amortide koode, et mis isendile tehasest on alla
kruvitud? Sooviksin originaal andmeid ja vöimalusel ka nn.heavy duty vms. versiooni kui on, hirmsasti on soov saada masin körgemaks.
Antud teemal sooviksin suhelda U2U kaudu.
Järgmiste tegemisteni käulan edasi!
Küsimus suurele ringile, ajukirurgidele ja elektrikutele.
Kas kliimaploki vahetus vöib pöhjustada eelpool väljatoodud nn. veakoodide tekkimise?
Nimelt vahetasin ploki 1997 aasta masinalt 1996 aasta masinale, plokkide väline füüsiline erinevus on, et '97 aasta oma lühema tagumikuga ja musta
korpusega, '96 aasta oma on aga valge ja pikema tagumikuga. Kindlasti on ka koodid erinevad, kuid pistikud mölemil identsed.
Enne suuremat lammutust on ehk targem järele küsida , kui aga midagi tarka
ei selgu vms, siis läheb armatuur lilleks ja profülaktika möttes uus salongiradikas.
Üritan ka reaalselt temperatuurid üle mööta jah. vedelikul.
Ahh nii on siis lood. Seda ma mõtlesin, et kuhu kirsike on kadunud. või
oli ta lepatriinu
Tsitaat: |
Eip. Tumesinine B5 on.
Tsitaat: |
Niisiis, sooja probleemile vist sain jälile, öhutus aitas, samas jäi kummitama, et kuidas õhk süsteemi sai. Uuritud, puuritud, selgusetuks jäigi
esialgu. Paar päeva hiljem sain aga vist ka selguse, nimelt suur radikas arvatavasti lekib, krt mul nendega kohe ei vea. Arvatavasti survepesuriga
radikaid mutukatest puhastades tegin liiga.
Kuna suurem näppude määrimine on nv-l plaanis, siis kaen täpsemalt.
Nüüd aga ka palve abilistele, kel vöimalus uurida poltide kinnitus jöude, nimelt vahetusse läheb esisilla pulikad ja tagasillas osad detailid, siis
olen väga tänulik, kui saaks andmeid, mis jöududega poldid/mutrid uuesti kinnitada.
Piisaks ka mingist saidist, kus kasvöi ise otsin vajalikud Nm-d.
Loodan, et ilmataat veidigi annab armu ja lubab asjad ära teha.
Tsitaat: |
Ei pea ju higistades ja peeretades neid polte kinni keerama, piisab kui mõistliku jõuga keerad kinni ja kõik. Enamus poltidest on nii suure läbimõõduga, et nende puruks keeramiseks või keermest lahti saamiseks läheb sul vaja meetrise varrega võtit. Ei ole mõtet oma pead vaevata mitte kõige tähtsamate küsimustega. Pingutusmomendid on olulised mootori detailide puhul. Ükski töökoda ei keera sul neid õõtsasi dünovõtmega - õhkpüstoliga kinni ja käib küll. Kui on ikkagi hirmus tahtmine teada saada siis googelda tabelit, kus on välja toodud max pingutusmoment vastavalt poldi läbimõõdule, sellest peaks olema rohkem kui küll.
Higistamata ja peeretamata sai täna esisilla pulgad vahetatud.
Enamus vanu detaile oli TRW toodang, üks Lemförder ja Topran oli ka, viimane U raud.
Polte keerasin pooleks 2 ja 2 löikasin.
Piduri kolin oli pöhjustatud sisemisest klotsist, verdud olid koomale nagu lükatud ja vahele lastud mingit valget silikoni, hämmastav, kuidas remonti teostatakse.
Kuna pimedus saabub nobedalt, siis täna jäi pingutmine ära. Homme ajab homemade kanalile ja keerab poldid/mutrid kinni esisillas, siis saab tagasilla
kallale minna.
"Talvenööbid" lähevad alla, suverehvid prügimäe kaup, aitab liiklusohtliku vöimaluse tekitamisest, talvekad "" märkides, kuna need hetkel ainus
vöimalus. Protektori sügavust ma möötnud pole, kuid arvan, et talveks sobimatud. Kohustuslikuks ajaks ikka nöuetele vastav.
Jah. radikas kergelt lekibki.
Pilte niiväga polnud aega teha, kuid möni siiski ja homme ehk veel, peale toimetusi aega neid rahulikult laadida ja teemasse riputada.
Mis tootja detailid asemele said?
Tsitaat: |
Möni foto:
Lisaks sai laadima pandud aku, kuna tänbahommikune käivitus oli raskevöitu, kraade oli -4 kopikatega.
Nüüd siht TÜV ja sillapink, näis mis tulemused ees on ootamas.
Niisiis, asjad niimoodi, et tänasega aastaks TÜV sooritatud. Otseselt vigu ei olnud, kuid mainiti kergelt esimese parema piduri uimasust.
Ahjaa, üks apsakas siiski oli, nimelt tagumise silla veljed läksid omavahel vahetusse ja sellega seoses rehvi "kalasaba" jooksis valesti. Kodus
likvideerisin ka selle ja mntl läks söit veelgi vaiksemaks, enne oli sirin sees.
Uurisin ka haakekonksu, näis kuidas läheb.
Nüüd pm pole muud, kui mainitud pidur üle vaadata ja sillastendi.
Jätkan nokitsemist ka uuel aastal.
Pikalt oli pinnuks silmas rebenenud ja möne auguga käigukangi kott, pühapäeva päeval kaapisin konsooli lahti ja vötsin koti ära, esmaspäeval andsin
tellimuse sisse ja täna sain juba kätte ning asetasin paigale.
Vana oli termatiin-nahast tehtu, uus sai päris mustast nahast ja iluvigurina palusin punast ömblust. Tulemusega olen väga rahul, hetkel küll kange ja
tummine tundub, kuid ehk ajapikku muutub pehmemaks.
Lähiajal üritan käetoe katte riide vahetada naha vastu, kus plaanin samuti punast iluömblust.
Järgmiseks suuremaks ömblustööks on plaanid seatud istmetele.
Hooldustöödest on järjekord mootoriölil ja filtritel.
Esimesel käetoel pole tehaseoriginaalil ju ühtki õmblust riidel näha. Jään tuuningust pilte huviga ootama.
No nüüd lõi Sulle ka "pisik" sisse...
Käetoe nahatamine on eneselgi mõtteis, seega hea jälgida kuidas õmblustega jääb.
Õmblused tulevad servadesse?
Tsitaat: |
Kuna ise spetsialist ei ole, siis on küsimus teadjamatele, kas viskoga ventilaatori laager on eraldi vahetatav vöi tuleb kogu krempel uue vastu
vahetada?
Minelt on kägisema hakanud ja loksub, määrida pole seal ilmselt midagi vaikuse saamiseks.
Kui me nüüd samast asjast räägime ja mina Teemost õigesti aru sain, siis minu kuudil sama vidin vaja vahetada.
Jutuks oli just see, et V6-tel seda eraldi vahetada ei saa, ning tuleb koos korpusega oem jupp. Hind ligemale paarsada eurikut.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Quattru, ega juhuslikult ei oska laagri möötusi välja laduda, sest fakt on see, et laager seal nihu on.
Hommikuti külmalt ikka valus sirin taga ja soojalt seisma jättes on veel järelveeremisel kuulda, kuidas kahiseb.
Ajasin käega ka korra kindluse mõttes ringi ja häälitseb krt, teate kõik isegi, kuidas kuival olev laager joriseb.
Ahjaa, seoses saabunud külmadega, raskemad külmkäivitused ja foorumist loetud kommentaarid AIRBAG ajude suremiste kohta, sundisid mind selleni, et
panin ka aku laadima.
Pole ka minu ala, ei oska mõõte midagi õelda. Kui ka ise tahad vahetada siis jutuga võib mõnda töökotta alati pöörduda.
Tsitaat: |
Aegajalt viskab ka
sellist mönusat temperatuuri .
Antud temperatuuril on lausa lust kuulata, kuidas mootoriruumis viskoventilaator pörisema hakkab, tähendab, et ka temal on külm .
Täna sõidust tulles, jättes mootor seisma, körises paar sekundit veel edasi inertsist.
Muud otseselt ei hirmuta, kui see, et kui tiiviks peaks völlilt irduma, siis pahandust arvatavasti nutu piirini.
Sain ka oma V6 diislil seda tunda, ventikas irdus oma algsest punktist, ning lõhkus radika.
Tol ajal polnud radikat lammutusest ka saada ja pidin poest uue ostma.
Vahelduseks puhaste ja läikivate autode vahtimisele, lisan omaltpoolt mõne pimedas klöpsitud määrdunud isendi.
Peaks homme päevavalguses võrdluseks lisa tegema.
No ikka korralik "peldik" näeb välja, pese ikka puhtaks muidu poeb sool
ka kuskile sinna kus teda vaja pole.
Tsitaat: |
Täna hommikul paistis isend juba talutavalt puhas olema
Tervitus.
Taaskord rumal küsimus, millele ei oska ise vastata hetkel ja meeles ka pole.
Nimelt, kui keeran pildil oleva detaili nähtavast mutrist lahti, siis kas sellega pääseb valla ka lamerihma ratas ja lamerihm ei omanda enam
ettenähtud pingsust?
Lisaks, et kas mutter avaneb päri - vöi vastupäeva keerates, kuigi aiman, kuid kindluse mõttes?
Nimelt viskoventilaator lõpetas kolisemise ja nüüd käib kaasa, ehk laager jooksis arvatavasti kinni ja alates 1500 pöördest on tunne, kus v6 on
asendunud v8-ga ja b5-st saanud Zil, seda justnimelt ventilaatori tekitatavast öhuvoolu häälest.
Kindlat midagi väita ei julge aga kogemuste põhjal teise automargiga siis see avanev vastupidiselt ja muud ei tohiks ta mõjutada.
Audi puhul 100% ei tea.
1.märts, viisakas ilm ning nädalavahetus, mis muud, kui masinale pesupäev.
Leotusvahendi all:
Peale loputust:
Peale vahashampooni pesu:
Kuna lubatakse legaalselt juba suverehve kasutada, siis siiski vuran ise mõne aja veel talvenööpidega.
Järjekorda ootab ka salongi koristus ja puhastus, jube pahn on talvega sisse kogunenud.
Mitme tunniga hakkama said? Võrreldes siin eelnevalt välja paisatud pildikestega, siis sai nagu puhtam küll.
Tsitaat: |
Niisiis, loodetavasti saan lähipäevil ka oma Zil laadsele mootorihäälele lahenduse, kui detail kohale jõuab.
Tellimusse läks täna:
078121350A ja et ostukorv liigselt tühjusest ei haigutaks, siis lisana 2x 8D5511115G.
Mingi hetk tuleb arvatavasti veel lisa tellimus sooritada 8D0941191 (vasak) ja 8D0941192 (parem) detailidele.
Homme-ülehomme regulaarhooldus plaanis, lisaks järjekordselt lähitule pirn soovis plaksuga ilmast lahkuda, kui koduväravat avama asusin + uus pesukord
järjekorras.
Vicko ja tagumised keervedrud, kas nii?
Pulikad ja hooldused tehtud saad, siis on põhjust laupäeval tuulutama tulla.
Tsitaat: |
Vaatasin viimasest pildiseerjast et veljed sul kuldsed Vaatan veel et sul
pole ka neid kummiliiste uste all äärtes, vanal sul vist oli. Tolm ja kõnts ulatub kaugemale tuppa
Tsitaat: |
Nii nii, kõigepealt kõikidele naisfoorumlastele minu poolt ilusat naistepäeva!
Hommik oli kehvapoolne, sest ilm polnud just meeldivate killast, kuid otsus sai vastu võetud siiski, et läheb tegudeks, ehk tavahooldus, õnneks
ilmataat kergelt halastas ja poetas mõne päikesekiire tuulele sekka.
Mootoriöli uus, filtrid uued + lisana sai ka uus viskosidur paikka, vedrudeni üritan lähiajal jõuda.
Viskot üritasin ilma suurema lammutamiseta, kuid ruumi puudus on ikka kole lugu, seega sai ka nina kergelt nihutatud.
Siduri eemalduseks ja uue asetuseks kulus vb kõigest 10 minutit iseenesest.
Lahti käib sidur päripäeva keerates, ehk ventilaatori pöörlemisega samas suunas.
Lootsin, et jõuaks ka kogunemisele, kuid 3 ja pool tundi askeldamist võttis ka selle rõõmu ära, kuid eks teine kord.
Möni foto:
Koguneme ju alles 15 märts.
Tsitaat: |
Kuidas ei ole, loomulikult on vahe on oluline. Kui tõesti linnavahel liigelda siis muidugi tolm tuleb ikka sisse. Aga keerake praegusel porisel ajal
kuskile porisele kruusa/kõrvalteele siis märkate vahet!
Vaatan jälle, et mis pagasiliist sul seal paistab. Mul sama aja mudel ning mul see ainult tava must plast, mis pagasikraami poolt nii ära
kriimustatud. Kuidas sul see metal kate saab olla. Kas see pole selle mudeli viimase uuenduse käigus alles "tulnud"? Tahan ka!
Tsitaat: |
Quattru, see liist on Avantidel kõigil, sedaanide kohta minul side puudub ja seega ei oska rohkem kommenteerida.
Tsitaat: |
Quattru, hea tahtmise korral saab antud ilu/praktilise vidina sinna "ära istutada", kuid iseasi on , et kui ilusti see teostatav on ja vastikult vöörkehana olema ei hakka.
Tsitaat: |
Eilne naistepäeva öhtu läks pikaks, seega tänane päev sai tervise turgutuseks pühendatud autole, raske veits oli, kuid ellu jäin.
Enne veega sulistamist sai ka rehvitöökojast läbi kapatud ja GY DG 196/65/15 rehvid velgedele aetud ja hiljem veljed ära puhastatud.
Taaskord mõned kergemad klõpsud:
Tsitaat: |
Tänane vaba päev sisustatud taaskord pühendudes autole, mis sai pesu ja klaaside puhastuse, salongi mustuse eemaldamiseni järjekordselt ei jõudnud.
Esiklaasi puhtus seespoolt:
Puhastatud nii väljast, kui seest:
Löpuks sellisena homset tolmu ootama jäi:
Taaskord pühendumus autole, kus seekord sai salong ka lõpuks puhtamaks ja välispidine vaha, lisaks üks b5 sedaan sai säravama ilme.
Kuudil sai puhastatud nii luugi, ukse, kui ka aknatihendid + kerepind, mis jääb osaliselt tihendite alla.
Algas nii:
... siis jõudis sedaan b5 pessu:
..., mis lahkus sellisena:
Peale sedaani puhastust jätkasin oma pooleli olevat toimingut, kus tulemuseks jäi:
... ning õhtusesse päikesesse jäi sellises seisuses:
Fotod on tehtud nn. nutimobiiliga, seega kvaliteeti vast väga nõuda ei tasu.
Nüüd pole muud, kui kiruda ilmataati, kes kogu kulutatud aja sekunditega suudab ära rikkuda.
Mitmendat pesu vaatan, et sul kapott kuudil lahti... Peaks enda sutol ka
põrandavaiba ja muu ruumis puhtaks peale talve küürima. Istmeid vahetada ei taha? Saad minu a4jale kohased tavalised polstrid vastu
Otsin endale ka sellist sportlikku või kuidas seda sisu ka nimetatakse,
comfort?
Kus see selline sedaan välja ilmus? Perre veel üks anneli ilmund?
Tsitaat: |
Silm puhkab kohe vaadates kui auto eest hoolt kantakse nii seest kui väljast, kui vaadata meie linnapilti kus osad autod pole reaalselt 2 aastat peale
vihmavee muud näinud siis tuleb küll kohe tahtmine küsida nende käest et kas endal ei ole rõve ja kas tõesti on nii raske siis hüpata kuskilt pesulast
läbi kui ei ole "viitsimist" ise pesta.
Kas juhi ukse alt on rooste poisike oma pea välja sirutanud, või mu silm seletab valesti ?
Kuits, kadedaks teed, leiaks isegi selle vaba päevakese, et ise kuudi kallal toimetada.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Vaatan, et tagumised uued vedrud ka lõpuks kohale sätitud, kuut kenasti tasapinnas nüüd.
Tsitaat: |
Puhta "oolrõud" ju!
Niisiis tänaseks natuke aega juba suverehvidega vuratud ja on ka mõni viga ilmnenud.
Tagasilla püstaku vasakpoolne alumine puks on surnud, ehk, et loksuga ja arvatavasti esimene vasakpoolne rattalaager, mis kergelt undab.
Muus osas võib rahule jääda, kui v.a seda, et üksvahe ei soovinud auto mind sõidutada, nimelt oli aku tühjaks saanud, põhjuseks arvatavasti raadio,
mis paneeli hoidmisel kasutas voolu. Hetkel langetatud paneeli korral pole peale pikemalt seismist voolu puuduse üle pidanud kurtma, eks mingi jamps
selle makiga on, et võimendi järelt ära kaotab (ei edasta remote signaali) ja seismise korral kulutab akut.
Sellal, kui aku oli laadimises, kasutasin igavuse peletamiseks jällegist juhust ka mootori ruumis nokitsemisega, kus sai puhastatud kergelt ummistunud
karterituulutus torusi ja kruttisin maha siibrite osa koos tühikäigu mootoriga, mis samuti sai puhastatud. Sisselaske kolle oli kergelt kohati
ölikirmega koos, kuid minimaalselt, suures osas ikka puhas plast vaatas vastu, niipalju peegli ja lambi valgus suutis mind teadvustada.
Kuna tuleb ka päevade pärast pikem nädalavahetus, siis üritab ka autot taaskord välimises osas pisut turgutada, ehk pesu.
Ahjaa, täna sai ka kasutaja Kris232 käest soetatud autole minule vajalik lisa, milleks on haakeseade.
Siinkohal suured tänud talle, nii seadeldise eest, kui ka hinnapainutuse vastutulelikkusega. Nüüd ei jää tollega muud üle, kui vana
kahjustunud värv ja rooste eemaldada, uus värv selga ja külge sättida.
Üllatusi j kulutusi vaikselt koguneb.
Eile öhtul peale tööpäeva autosse istudes ja süüdet keerates ei saanud muud, kui ebameeldivat piiksumist. Akunäidiku osuti vägevalt 9-10v juures, egas
muud, kui paela otsas käima.
Kodus peale 3 tundi laadimist ja pinge möötmist testeriga oli näit 9.93v, ühesönaga 4+ aastat vana aku vöib ilmselgelt mahakanda. Hetkel läks peale
vana aku, mis autot ostes peal oli, päeva löpus, kui taas kojusöit ootamas, siis näha, mis olukord on ... kas jälle aku tühi vms, ehk et vb kusagil
mingi mahalaadimise/ tarbimise teema.
Viimast ei oska ka kuidagi otsida, sest juhtmete rappimist tehtud pole ja helivöimendi juhtmestik sai ka igaksjuhuks lahti ühendatud + teine makk sai
eile öhtul sisse, millega ei tohiks samuti probleeme olla, eks näis.
Muus osas tallan ja kallan.
Nii, kopp on ees tollest risust , seis sama, ehk taaskord ei saanud pilli
käima
.
Möistuse võtab olukord, kus auto seisab, testeriga akult voolu mõõtes näitab 12.6 vöi tiba enam, kuid nii, kui võtmest süüdet keerata, tõmbab pinge
täiesti maha, ehk jääb sinna 9 voldi kanti, starterile särtsu andmisest ei hakka rääkimagi, mis tollel juhul juba pointless liigutus.
Mis kuradi asi seda põhjustada võib, vot sellest minu ajuollus kinni ei hakka.
Küttepump teeb oma turtsu ära, kerkib pisut, kuid mitte oluliselt.
Tolle abitu näiduga masin kolhoosnikust traktoristi kombel käima saada (künkast veeremine) vöi köie otsas käima saada pole probleemi, läheb vaja
pisikest nõksu ja töötab.
Lihtsalt täiesti lambist, suvalisel hetkel võttis kätte ja hakkas ajusi koinima, nii vahva.
Kui leidub keegi, kes on nõus veidikenegi oma teadmisi/kogemusi jagama vöi lahkesti suunama, et kuhu poole teravdatud pilk suunata, millest ka kasu
võib olla, ehk et saab probleemist lahti, siis neli-/sixpakk loovutada pole probleem.
Tsitaat: |
No voolu mõõdetakse ikka jadamisi ahelast, pinget võid paralleelselt akult mõõta. Googles selle kohta infot meeletult.
EDIT: Ja pingestatud asja takistust ma ei soovita üldse mõõta mingi tavalise multimeetriga.
Tänud kaasamötlejatele.
Olen uurinud (niipalju, kui minu mõistus seda lubab) ja lammutanud, et teoreetiliselt ei tohiks tarbijaid järele jääda.
Lisavidinad olen lahti ühendanud, mille alla vöiks loetleda nt. autoraadio, helivöimendi, muud vigurit ei ole, kui just lisana paigaldatud
signalisatsioon, kuid viimasega arvan, et see nüüd ei tohiks pm ju selliselt voolu tarbida, et 8h aku kuivale imeb ja süüte keeramisel käivitusvoolu 0
tõmbab.
Ma võib-olla paanitsen ja mõtlen üle, kuid ei julge sellises hetkeseisuses uut akut soetada, mis samuti mingi maeiteamis iganes asjanduse tõttu võib
uue abimehe manalateed päeva vöi nädalaga saata, tahaks ikkagi kuidagigi kindel olla, et elektrisüsteem jms on korras, ehk nii nagu olema peab.
Vaikselt on aga mõte ikkagi suundumas seda teed, et vanad akud on omadega sedavõrd "hallid", et ei pea mahtuvusi ja pingeid normides jne.
Igasugune suunamine ja murele lähemale viiv info on alati oodatud, sest olen hädas, nagu mustlane mädas .
Hetkel lugedes tundub mulle, et sul sama jama mida ise kogenud kahe autoga, kus lihtsalt üleöö sureb aku maha. Täpselt sama stsenaarium, et mõõdan
multimeetriga akult ja näitab 13 koma midagi ning juba süüdet sisse keerates on alles ainult 10V või vähemgi.
Proovi nii, et ühenda omavahel ainult aku, voltmeeter ja üks testlambike ning juhtmed võta ennem akult maha. Kui näit selle katsetusega ei muutu, siis
akuga OK. Kui aga hetkega 13V voldist saab 9-10V või vähemgi, siis aku küpse.
Endalgi päris mitu akut üleöö ära surnud. Panustaks ka aku veale.
Nii, taaskord veidike värskem ja selgem olemine ning eilne frustratsioon hakkab mööda minema .
Asi nii, et mul 3 akut, 100Ah Varta (oli autot ostes juba peal), 72Ah Deta, mis just hiljuti saba andis, peale 4 kasutus aastat ja töökaaslaselt veel
kontrolliks saadud 74Ah Sznajder.
Deta voolu enam ei pea, öine seismine ja tulemus 10. ..v,
Sznajder peale laadimist 12.54 ja voolutarbel kukub 9. .. voldile,
Varta 12.56v ja voolutarbija ühendamisel kukkus näit 12.24v ja sellega suutis auto ilusti võtmest käima ajada.
Kasutasin kontrolliks Weiks soovitust, ehk aku, tester ja kontroll-lamp ja seda just kahe viimase aku puhul, sest 10. .. v juures pole midagi
kontrollida.
Ainus aku, mille vanust tean garanteerida on Deta, teised on tundmatu vanusega, siis üheselt võib öelda, et need akud on kõik kasutud
ja võib rahulikult uue ära tellida.
Eilse seisuga uus aku peal ja auto taas liikvel. Häda liikumised ja käivitused aitas lahendada vana 100Ah Varta.
Nüüd võib taaskord mõtlema hakata pesule, sest auto seisis halval kohal ja mõnus roheline tolmukiht peale sadestunud.
Lisaks Vartaga sai niisama funniks piinatud ka GMT 199 (Chevy´t) ja vöiks öelda, et USA raud on USA raud, peale 2 aastat seismist poole pöörde pill,
tunne nagu igapäeva kasutuses olev auto.
Uueks akuks sai Centra Plus 74Ah 680A, näis, kuis kestab.
Kui mu mälu nüüd mind ei peta, siis mul sama Centra nimeline aku peal 77Ah, sai vahetatud peaaegu kohe peale auto ostu (nov-dets 2011) ja siiani on timm.
Tervitused talgupäeval.
Niisiis, auto käivitub ja kõik on tore.
Vahepealseks igavuse peletuseks sai ühendatud ka soetatud konksu juhtmestik ja esimese korraga kõik õnnestunult, nii eile, kui täna sai haagisega
rallitud ja kõik toimib.
Pisiprobleeme loomulikult isendil on, kuid need on likvideeritavad.
Köige enam häirib loomulikult silmapaistvam osa, ehk välimus (nõuab pesu), mida pole jõudnud teha.
Ilmnenud pisiasjadeks on siis üks undav esimene laager, kergelt lörisev väljalase, just 2000-2200 rpm ulatuses, auto alt veel kurvemaks osaks saan
nimetada öötsasi, mis küll hetkel ei kägise ega loksu, kuid alumistel sirgetel on liigendkatted(kummid) keskelt mõranenud, pean uurima, et ehk
kannatab vanemate öötsade kattetega ära vahetada, mis terved ja pehmed ja väntvölli anduri tihendi leke, muus osas paistab lekkevaba olevat.
Samas tolle esisillakomplekti hinna juures vöib ikkagi rahule jääda, kuid näis, kui kaua siiski kestavad.
Tervitus.
Täna hommikuse seisuga esimene undav rattalaager vahetatud ja lausa lust oli 400 km vaikuses kodupoole uuristada.
Lisaks laagrile sai ka diagnostilist ülevaadet tehtud kogu autole ja ainus kus vigu esines, oli kliima valdkond.
Sealt pistis pea välja 5 viga, kus peale kustutamist jäi säilima 2, milleks on:
01296 - Temperature sensor inlet air (center), short circuit to positiive or open circuit, permanent.
01297 - Temperature sensor inlet air (floor), short circuit to positiive or open circuit, permanent.
Kas võib järeldada, et andurite ühendused vajaksid tähelepanu?
PS: kliima hetkel tühi.
Lõpp tulemus,minu arvates väga hea.Mis kiirvaha kasutasid,kui saladus pole ja kuhu hinnaklassi jääb?
Mis Sul seal iluvõrel on? Giorgi lint?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kummardus Margusele, tema oli nöus loovutama mulle ühe lisa, mis tuleb avandi salongi nuputada. Väga tore oli pisut juttu puhuda, olgugi, et suurt
vastata/vastu targutada ei osanud , kuid eks mingi aeg peab teda ilmselt
veel külastama, kui ikka nöusse jäi varuosa suhtes
.
Lisaks sain ka käpa valgeks kivi töstega, mis pigem nägi välja kergem kergitamine.
Nüüd jääb üle kinnitid muretseda ja kui ei leia, siis teeb algust nobenäppude vooruga.
Önneks oli ka Rix eile abiks, tänud talle, et viitis pilte vormistada ja edastada.
Minul hää meel, et kasulik sain olla, "paulanerid" läksid nagu kuumale kerisele õhtaku jätkuks.
Kõik mis rääkisime on jõus, eks kisan kui nii kaugel olen.
Tervisi taas.
Marguse kisast jupike möödunud, asjad kodu ja kõik tore.
Täna aga sain kergema šoki, kui auto taas hoovile veeres, kallis kaasa suutis tagumise stange mingi ora otsa auguliseks tagurdada.
Muidu poleks vast tähele pannud, kuid tuli kõne ja istusin tagaosa servale jalgu kõlgutama, kui hakkas silma, et wtf valge lärakas see on, ja ohh ime,
kohe selline üllatus.
Nüüd muud midagi, kui et nuputama, mismoodi olukord likvideerida, variante on, kuid ehk saab enne plaan B kasutust olemasolev taastada.
Kui kellelgi mingeid ideid/näpunäiteid/materjali soovitusi, siis ootan huviga,
Muus osas nagu ikka, tallab ja kallab vöi vastupidi, kallab ja tallab.
Kui Sa just teibitjuuningut ei taha teha, siis plastiku keevitus ja uus värv selga.
e. Või lähed Patricku juurde koolitusele, saad plastiku "õmblemise" tehnika kiirkursuse osaliseks ...
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kiiruse armastajate tähtis päev on nihkunud 1 päeva võrra edasi, siis kohustusliku kirjandustööna sai valmis vorbitud uus kuupäev 14. asemel.
15 minutit hiljem:
Aga lisaks sellele sai komplekteeritud tagasilla uuenduseks kogu vajalik, sest õhtul tulid veel viimased vajalikud jubinad.
Nüüd pole muud, kui et oodata pingsalt puhkust, et asjatama hakata, kõigi eelduste kohaselt, et kui plaanid jonksu loksuvad, siis saab algust teha 2
nädala pärast.
Lisaks sain kätte sedaan esiveolise A4 b5 tagavedrud, mis saab homme edastatud tellijale, küll aga tegin umbmäärase foto võrdluseks A4 Avant Quattro
vedruga. Tegu on tavavedrudega, mitte sport, ega madaldus.
Vasakpoolne on Avant Quattro (lühem ja läbimõõdult kitsam ning visuaalselt jämedama rauaga), parem esivedu ja sedaan (pikem, laiema läbimõõdu ja
visuaalselt peenema rauaga).
Tervitus.
Jaanid peetud, kalal käidud jne, kuid autole pole jõudnud ikka pühenduda.
Küll on pohmakas, siis lihtsalt ei viitsi ja küll on vaja lanti loopimas käia, või niisama ringi maalutada,
Aga siiski, täna pealelõunat võtsin end tiba kokku ja asusin auto kallal ka asjatama, mille tulemusena sai vahetatud õhtuse seisuga vasak tagumine
vedru ja ülemise õõtshoova otsapuks, mis kohe mitte ei tahtnud oma pesast eemalduda.
5T hüdrotunksiga igast asendist pressimine ei andnud tulemust, kuid vihast trelliga kummiservadele puuriga kallale aitas välja hädast, hiljem lihtsalt
vaja saale pesast ära koputada, pesa peene liivapaberiga puhtaks, veidi "libestit" ja uus puks asemele - sai tihe küll.
Püstaku alumise puksi vahetusega jäin hetkel jänni, kuna ektsentrikpolt käib koos puksikraega ringi ja ilma tõstukita pole ka ruumi, et polti
koputada, lisaks ei taha ka reguleervarda šarniir püstakut vabaks lasta.
Meeldiv oli loomulikult toimetamise juures see, et kõik poldid-mutrid ilusti liiguvad, aga mis on töö, ilma end vigastamata, käsivarre sai vastu
piduriketta pritsmeplekki marraskile ja ühe poldi kinnitamisel sai ka pöidla liigesest välja, kuna käis kummalisel kombel pahupidi.
Homme, kui ilm ikka soosib läheb teise tagavedru vahetuseks + puksid, kui lootust antakse.
Kui aega ja tahtmist, siis õnnestub mõni fotoklõps ka ehk teha.
Üks öhtu harjutasin ka kätt kiletuunimisel, kuid kuna see ei kukkunud just eriti viisakalt välja, siis sai taas maha koogitud, nimelt asusin
reflektorkilega klaasiliiste katma, teate küll, millest jutt, kuid kui ikka väga igav hakkab, eks siis peseb auto enne ilusti puhtaks ja teeb uue
katse.
Muus osas ikka tallan ja kallan.
Vedrud vahetatud ja ülemised otsapuksid samuti, jäänud veel alumised puksid, millede teostuse peab arvatavasti ikkagi ostma.
Lisaks on hakanud aasta tagasi vahetatud tagumine parem laager häälitsema, mis on ka arusaadav, kuna puksid lõtkudega ja ega ka laager polnud just
kallimate osakonnast, mäletamist mööda Optimal toode.
Söidu osas on nagu kerge muutus tunda, kus tagaosa jäigem ja manöövrid konkreetsemad, samas võib olla lihtsalt "tunnetusega" tegu.
Varsti võib mõtteid mõlgutama hakata ketaste ja klotside uuendamisele + enne talve tulekut salongiradiaator.
Päikest.
Tsitaat: |
Kui palju ka need uued käändmike alumised puksid maksid ning mis oli eksentrik poltide hinnaks koos seibidega?
Mul endal oli sama häda, et all käis polt mõlemal pool ringi. Aitas ainult see, et kõik tuli lahti lasta ning siis sai relakaga lahti lõigata. Aga
õnneks olid vanad puksid ka läbi ning kaotasin vaid kaks eksentrik polti, mis vaja nüüd uutega asendada + uued käändmike alumised puksid.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tänasega taaskord legaalne tänaval liiklemiseks, kuna TÜV tunnistas ülesande sooritatuks.
HC (näitas seal midagi 1.30 vöi 130 miskit, kuid võinuks olla alla 1.00 vöi saja) oli pöördel lõpuks terav, kuid mis sa otsetorust ikka tahad, enne
uksest sisse veeremist sai loomulikult öeldud, et paunad alt puuduvad.
Pidurid tipp-topp, veerem samuti.
Peale TÜV sai käidud ka sillareguleerimises, kus sätiti numbrid paikka, ikka parem kohe sõita.
Kui saaks enne talve veel salongiradiaatori ka vahetatud, siis oleks superluks.
Varsti aga tavapärane hooldus ukse ees, seega seniks käulamiseni.
Eilne õhtupoolik sai sisustatud auto kallal.
Oli plaanis vahetada jõuülekande õlid, kuid kahjuks jäid teostamata.
Põhjuseks tagumise diferentsiaali küljepealne kork, mida ei saanud lahti, ei teagi, kuidas saaks sinna õli sisse.
Korra mõtlesin, et kasutaks tuulutust, kuid pole ilmselt kõige mõistlikum viis. Variant oleks differ lahti päästa ja siis toimetada, peab uurima.
Kuna õlivahetuse plaan jooksis liiva, siis maandusin mootoriruumis, asusin hoopiski kojameeste hoovastikku hooldama.
Katted eest, varred küljest, ajukarp eest, 3 polti ja pistik lahti ning käes hoovastik oligi. Hoovastiku tükid lauale laiali, pesad/munad puhtaks,
võllid lahti, samuti seest ja väljast puhtaks, tihendid ja seibid puhtaks ja vöis alustada kokku ladumist, kus kõik liikuvad osad said uue määrde.
Võrreldes enne puhastust ja peale puhastust uue määrdega, oli liikuvuste vahe oluliselt kergem ja õhulisem.
Vähemalt midagigi kasulikku .
Tänasega lõpuks ka salongiradiaator vahetatud ja vahe on mäe kõrgune.
Nüüd lähen käin veel salongi tolmariga üle, panen maki oma kohale ja lammutan vana radiaatori lahti, et näha, mis elu seal keegi elab.
Radiaator sai Behr (Hella).
Ajaliselt üksi 10.38-17.17, mõned kriimud ja katkine sõrm .
Talv võib alata .
Täna oli siis taaskord üks hea päev, kus sai kergitada kukrut, kuid hea tunne siiski.
Tuli kohale tellimus, mis hakkas juba vaikselt ununema, et sellise liigutuse olin teinud - Hankook I-Pike RS naastud .
Masterite mustrijääk köikus 6-7 mm vahel (HK I-Pike RS muster uuena 10mm), siis seega mustrit küll ja veel ja sellega seoses otseselt utiili need
rehvid ei lähe, ilmselt veerevad veidi aega C4 kerel edasi, eks selgub, mis targamad asjast arvavad.
Kiidan valikut. Möödunud talvel kasutasin ka ise enese quattro all konkreetset Hankooki rehvi. Talv polnud küll meie mõistes talv, kuid nendes
vähestes raskestes oludes, mis olid ja kus proovida sain, sai väga hästi hakkama.
Selle raha eest on väga hea rehv ja kindlasti tunduvalt etem kui Master, Vallai või Kumho jne.
236 891 km läks sisse uus mootoriõli (BP 5w/40),õlifilter Hengst ja sama tootja õhufilter, kuupäevaks oli 25.10.14, lisaks sai igaksjuhuks vahetatud
ka õlijahuti ja ploki vaheline tihend ning uus sai ka väntvõlli anduri lekkiv tihend.
Lähiajal üritaks küttefiltriga ja sillaõlidega kuidagi ühele poole saada.
Täna sai aega veedetud auto pesemise + rattakoopad seespoolt ja talve jalavarjude alla kruvimisega, lisaks said kõik 3 jooksu veljed niipalju
puhtamaks küüritud, kui võimalik oli.
Muus osas ei midagi uut ega huvitavat .
Nüüd tuleb harjutama asuda pensionär söiduvötteid, et naastrehvid viisakalt sisse sõita.
Möni pilt kah juurde:
Poolel teel ja sedasi uute rehvidega esimesi liikumismeetreid
ootama jäi.
Lisaks kõigele muule sai alustatud projektiga "Flat Five läikima".
1, 2, 3
Sügis-talvised ilmad on meil nagu on ja pimedal ajal ka nähtavustega lood nii ja naa, siis sai nädala jagu uuritud erinevaid pirne ja tootjaid, kus
lahendusi seinast seina.
Hinnad on palju kiidetud pirnidel kahjuks vöi õnneks sellised, mis kohati võtab köhu lahti ning kukrut kergendama ei kutsu, kohe mitte ühestki otsast,
siis tänase seisuga (õigem oleks vb öelda, et eile õhtuse, kus tellimus läks teele) jõudis näppude vahele 4x Osram NB
Unlimited H7 esitule pirnid.
Miks kohe 4, kui eelnevalt võtab hind pas..le, siis põhjus selleks on lihtne - lihtsalt uskumatu hinnaga tulid need minu jaoks kohale, kaupluste
paarihinnaga sain rahulikult 4 ja jäi €-si veidi ülegi.
Lähitulede eelnevad pirnid on juba uutega asendatud ja seina peegeldusega oli vahet märgata, kus NBreaker on erksama ja valgema tooniga, eks
varahommikune töölesöit annab aru, kuidas olukord reaalselt sõites on ja kas kaugtuled saavad samuti NBreaker valguselemendid.
Turvalist liiklemist kõigile!
Niisiis, auto aegajalt ikka vajab hoolt.
Esmatähtis on summutisukk, lausa sukad, mõlemad ilusa mõra ja lörinaga.
Kui aga juba juppide tellimiseks läks, siis sai tellitud ja kohale jõudsid:
2x summutisukk, OEM ???, asenduskood 0219-04-0004P, tootja 4Max, möödud 50x150mm
2x klapikambrikaanetihend, OEM 078103483J / 078103483L, asenduskood 50-028651-00 (Goetze) ja 215.660 (Elring)
Kütusefilter, OEM 441201511C, asenduskood B3D002PR (JC Premium)
Lisaks udutuled said uuteks valgustiteks Osram NightBreaker Unlimited H1 pirnid.
Nagu ikka, siis tellimustega võib ka veidi nagistada saada ja ilmselt minul sedasi juhtus.
Nimelt just klapikambrikaane tihenditega, mis on olemuselt ikka öö ja päev, Elring paks jurakas, Goetze silguniisk, kuid arvan, et erinevus tuleb
sisse kaantest endist.
Arvan, et paks Elring on pigem mõeldud metallist kaanele, sest eelmine isend sai just Goetze õhukesed (plastkaantega) ja ei mingit leket, sobitusid ka
ilusti olemasolevatesse kurvidesse ja vahedesse.
Eks uurib, et mis seis jääb.
Ahjaa, klubiline Elxx samuti sai oma uuele Audile mõne jubina, klapikambrikaane tihendid + pihustite kummirõngad/tihendid.
Egas midagi, nv-l ilmselt toimetama ja asju paigaldama .
E: Elring kahjuks ei sobi tõesti, üheski asendis ei jää nii nagu peaks.
Osram NB Unlimited udutuledes valgustab kui kulda, võrreldes tavalise pirniga.
Uuel aastal ikka vanaviisi , ehk kõpitseme edasi.
Ei, masin sõidab viisakalt, eks aeg ajalt nokkimist soovib, kuid kõigega alati ei jõua ka tegeleda.
Klapikambrikaane tihendid vahetatud, küttefilter uus, kuid jahutusradiaator ootab ikka veel karbis .
Summutisukad said vahetatud, kuid selle teostusega kaasnes koheselt uus mure, nimelt toruühendused. Hetkel vanad ja mädad mitte hermeetilised
ühendused, tekkis tellijaga pisike arusaamatus, toruühenduse asemel tuli klamber, kuid pole hullu, järgmiseks päevaks sebisin ise ühendused koos
pastaga ära, vaja korra kõhu alla roomata ja ära vahetada, mis saab ilmselt homme tehtud.
Sai ka soetatud autosse uus meelelahutaja (
täiesti tavaline uus ), kuna eelmine ajas oma lollitamistega kergelt harja punaseks ja võimendile ei suutnud üle 5 sekundi remote signaali
edastada.
Vana makk loomulikult toimetab viisakalt, kui välja jätta see, et aegajalt nt. soovida nr.2 kanalit, kuid andis 3-da .
Uue maki üldised toimingud on vanaga peaaegu 1:1-le, vähemalt displey osakond, uuel lihtsalt paar funktsiooni enam .
Sai uus makk installitud ja võimendiga ikka sama olukord, no mida hekki...
Susisin ja pusisin ja veale ma jälile sain, nimelt väidetavalt võetakse remote signaal võimendile antenni võimendi voolust ja seal ka asi seisneski,
ilmselt pinge jooksis maki sisse lülitamisega keresse, ühendasin pistiku antennijala juurest lahti ja kõik toimib ideaalselt, isegi levi on alles,
erinevuseks see, et kohati kaob raadio kuulamisega kõrgem tämber ära.
Tuleb suunata pilk uue antennijala poole, kus elektroonika korras.
Vöimendi kohalt on häirivaks nüüd aga see, et kui välja lülitada, siis käib vuufrist "pumps" läbi, kuidas aga sellest lahti saada, ei kujuta hetkel
ettegi, tuleb ilmselt internetist uurida.
Sai ka uus võim olemas olevale Fusionile kõrvale, mis 4 kanaliga Alpine.
Esitulede reguleerimise peaks laskma ka ära teostada, sest peale Osramite paigaldust on kohati vilgutama hakatud, kuigi peaksid siiski näitama nõuete
kohaselt ja esimesed piduriklotsid peaks uued sebima, sest hirmsasti kolistab aegajalt.
Ahjaa, salongiventilaatori harjad said ka mingi aeg tagasi vahetatud, sest olid juba sedavõrd kulunud, et ei andnud rootoril kontakti. Önneks rootor
oli minimaalse kulumisega ja jätsin uue ostmata, mis ka polnuks teab mis kulukas tehing uue näol ja teiselt isendilt saanuks ka varu võtta tungival
vajadusel.
Lisaks on veel käimas pesurite paigaldus, mis on takerdunud kummivoolikute saadamatuse kätte, ehk vajan võimalikult peenikest, võimalikult elastset ja
õhukese seinaga. Siiani olen saanud ainult vajaliku peenikese sisendiga, kuid puudub elastsus ja seina paksus on liiga paks.
Ühesõnaga, külge aretan Scania tuuleklaasi pesurid, mis on 5 joaga ja kui toimima saaks, siis mind täiesti rahuldav, katsetused on sedasi vähemalt
näidanud. Ilmselt rekkamehed teavad, millised voolikud mind reaalselt huvitavad.
Kui makk välja lülitada, käibki selline heli, lihtsalt sekund hiljem lülitub ka võim välja. Eelmisel autol käis vähe tummisem plaks ja praegusel autol millel digivõimuga supakas käib heledam õrn plaks või mis iganes heli. Kui see heli vali ei ole, ei tohiks see ebatavaline olla, võimalik et mõnel ei teki üldse seda heli.
Mingi olukord selle lülitusel tekkiva "popsuga" on, kuid enne eelmiste teiste makkidega sellist asja ei olnud. Tea, kas võib põhjus peituda selles,
et pistik on antennist lahti ühendatud, äkki antenni elektroonika on eelnevalt seda leevendanud.
Aga täna sai veidi nokitsetud ja vahetasin summuti toruühendused ära + lisasin spetsiaalset hermeetikut igaksjuhuks, vaiksem sai igaljuhul. Lisaks
külastasin ka TÜV osakonda ja lasin tuled üle kontrollida ja reguleerida. Oli endale suht üllatav, kui need peaaegu paigas olid, sest on käinud need
korduvalt eest ja ka ise veidi keeratud, nii üht, kui teistpidi. Vasakpoolne ideaalselt paigas, vaid parem tahtis peaaegu 1 cm jagu madalamale ja
keerati ka küljele näitamise nurka tsipake.
Lisaks sai päeva lõpetuseks kergem leotuspesu tehtud.
Tervitus.
Küsimus kiire ja lühike, et kas kellelgi on jagada manuaali, mis juhataks õige tegutsemiseni tagumise diffri rõngastihendite vahetamisel?
Lisaks manuaalile võib jagada ka infot diffrisse käiva ölikoguse kohta ja ka kõige sobilikuma öli kohta, diffriks ise DAK/CKJ.
Aga lekkivatele diffri simmeritele on lisandunud veel üks vahetamist nõudev ülesanne.
Reedel ristmikult kiirendamisega kukkus röökima pidurisüsteemi häire, mis tegi oma 3 käuksu ära ja vait ta jäi.
Süda ei andnud rahu ja pidi uurima hakkama, et mis nüüd, kapoti kaas üles ja üllatuseks pidurivedeliku tase peaaegu miinimumis, kuigi pidurid/sidurid
toimivad korrektselt.
Egas midagi, masin pesemisse ja lisaks survekaga ka põhi puhtaks.
Täna uurisin, voolikud kõik ilusti kuivad, niisamuti ka supordid .. kuigi kahtlus ikka jooksis suporditele, siis uurisin neid edasi.
Ja tulemuseni ka jõudsin, milleks tagumine parem ja käsipiduri hoovastiku juurest. Lekib just siis, kui käsipidur peal ja samal ajal pedaali vajutada,
muus osas esialgu jääb kuivaks.
Egas midagi, kui uued detailid ja elu läheb edasi .
Jehuu ja varsti kevad ukse ees .
Tänane ilusa ilma ära kasutamine oli sedavõrd produktiivne, et sai visuaalselt ja kiirelt isendi sillajooks üle käidud.
Tulemuseks see, et pea aasta ja poolteist all olnud esisilla detailid lähevad vahetusse, kuna on nii lõtke, kui murdunud kaitsekatteid, lisaks minu
poolt veel vahetamata esimene laager teeb kerget häält.
Omalt poolt vöiks öelda, et seekordne odav esisilla komplekt oli oma hinda väärt.
Vahepealsest sissekandest veidi aega möödas.
Suurt midagi tehtud polegi, asendus esitiivad ootavad värvija juures uut katet, et siis vanad juustud nurka suruda.
Vahepeal sai jooksev hooldus tehtud, kus differ sai uue öli, kasti öli on ootel, sest pole olnud aega otsida sobivat ölipunni võtit, et ära teha,
mootoriöli ja filtrid said ka muidugi vahetatud.
Rattalaagri saaga on ka veidi rahulikumaks läinud, sest tundub, et urin ei tule mitte nendest vaid diffri enda laagrist (parem poolne), sest sisemine
ots on üles-alla pisikese lõtkuga.
Rattalaagrid said igaksjuhuks ikkagi ära tellitud ja SKF, lisaks ka tagadiffri röngastihendid.
Muus osas muudkui sõitnud, kuid ega ka see pole probleemivaba, kui hommikuti - pigem külmalt, tahtis pikemat käivitust ja ka siis võttis venimisega
tuurid üles - ühtegi veakoodi VCDS ei tuvastanud.
Peale käivitust suht kipitav vine ja põlemata kütuse hais taga, uurisin ja sain vastuseks, et ehk 4 pin temp.andur.
Mis siis ikka, külmalt vaevaline käivitus ja kohe uuesti seisma, järgnevad korrad olid alati 5+, ei mingit häda, lihtsalt sai täheldatud, et
kiirendamistega oli tunda "vahele jätmisi" vöi midagi säärast.
Aga kripeldama jäi ikkagi.
Lasin siis veidi popsuda ja suretasin välja, sikutasin pistiku tagant ja käivitus sümptomid samad (ilusti kohe ka veakood sees), kui külmalt, väga
vaevaline ja haisuline. Panin loksutades kõik kokku tagasi, kustutasin veakoodi ja mingi aeg oli taas kõik OK, kuid eelmine nv- hakkas asi taas
korduma. Esmaspäeval käisin ja tellisin uue OEM anduri ära ja täna sain ka selle vahetatud.
Mootor muutus nagu tiba erksamaks ja kiirendustel on "vahele jätmine - nökutamine" kadunud, kuid eks hommik annab aru, kas uuest detailist ka kasu
on.
Pea kuu aega tagasi sai ka tellitud foorumist OEM subwoofer, kuid tänaseni pole seda aga kätte saanud - looda veel, et kui foorum, siis asi liigub
kiiremini, kuigi pidi postitama 24 h jooksul, siiski, isikuga suheldud, lubatused antud (olgugi, et paljus osas vett vedama läinud), kuid ehk siiski
õnnestub kätte saada.
Pilte kahjuks mul pikale mölale lisada pole, kui siis ainult vahepealsest see, kus üks hommik vaatas vastu selline olukord, mida
suverehviga nautida,
alla kruvimist ootav esisilla komplekt,
erinevad määrded ja pidurite turgutus, nii B5, kui B6.
Tehtud tööde nimekiri nagu ikka, esimeses postis .
Täna sai Audi endale külge Audi Bose subwooferi ja tuleb tunnistada, et toimetab küll.
Paigaldusega jätsin tähelepanuta ühe faktori ja nüüd ka koheselt tunda, tähelepanuta jäid pagasiruumi tuulutuse klapid, mis nüüd avatud akna vöi siis
uksega plärisema hakkavad, eriti just wuufri poolne.
Ilmselt peaksin nagunii mingi hetk korra elemendi eemaldama, siis pööran ka klappidele tähelpanu.
Jooniste omanikud, kas teil oleks jagada A4 Avant Bose süsteemi jooniseid, et kus ja mis mingi juhe jookseb?
Samas kui kellelgi pakkuda Bose süsteemi juhtmestikku, siis olen pakkumistele avatud, põhiliselt huvitab juhtmestik, mis läheb headunitist tagumisse
wuufrisse ja sealt juhtmestikku, mis läheb uste elementidele.
Hommikul jaanikult autoga ilusti koju, suri välja ja käima enam ei läinud.
Address 01: Engine Labels: 4A0-907-473.lbl
Control Module Part Number: 4A0 907 473 D
Component and/or Version: 2,6l V6 MPFI HS D06
Software Coding: 00084
Work Shop Code: WSC 00285
VCID: 275B8BDEC59A7E26FA7-4A3A
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00514 - Ignition Point Sensor (G4)
03-00 - No Signal
Kellelgi Rapla/Kohila kandis nukaandurit on pakkuda?
E: 25.06.2015 - uus nukaandur küljes ja auto töötab.
Toimetab, kuid on ka veidi teravamaid juhtumisi.
17.07 pealelõunal, kui sai suund pulma registreerimisele (söbra pulm) sõidetud, siis sai ka Audi nina tutvustatud Nissan Almera Dino tagaosaga ja seda
tähelepanu suunamisega liiklusest eemale.
Kokkupörke tagajärjel Audil jah.vedelik väljas, stange võred ümberringi laiali.
Ei hakanud pikalt keerutama, tunnistasin süüd, politsei käis ka korra asja kaemas ja lükkasime seltskonnaga Audi rajalt kõrvale ja vormistasime
kindlustusele vastavad paberid, kuniks minu tellitud "puksiir" kohale jõudis. Nissan sai omal jõul minema.
Naine sai ikkagi registreerimist vaatama saadetud, ise korjasin samal ajal tükikesi ja tuvastasin kahju ulatust, mis ei ole õnneks ulatuslik.
4 detaili kahjustused kokkuvõttes + 1 väike võre.
Kahjustada said: esistange, kliima radiaator, jah.radiaator ja esipaneeli alumine nurk, ilmselt päästis suuremast kahjust see, et Nissan omas
haakekonksu, mis kahjustuse ulatust suutis piirata, vastasel juhul ilmselt olnuks Audi nina korralikult kortsus.
Nissani kahjustused tundusid suuremad, silma hakkas igast otsast pooleks tagastange, kõver ja raskelt avanev tagaluuk + ilmselt mõni peidus olev
kahjustus.
Jah. radiaator oli õnneks kodus teab mis ajast karbis ootel, sai sellele järgmisel hommikul mandrile järele mindud, tagasiteel haarasin kiirelt ka 2
kankut punast vedelikku ja peale 7 õhtul sai asjatama asutud, mis lõppes edukalt tiba peale 9 õhtul, kus radikad paigas, vedelikud sees koos
öhutamisega ja stange ees ning sai suunduda liikuriga pulma afterpartyle .
Hetkeline materiaalne kulu oli olemasolev 35€ radiaator, 2x 11€ 5L jahutusvedelikku + 25€ abiliikuri edasi-tagasisöidu kütus ja 14€ praamipilet
edasi-tagasi.
Väga hästi läks siis veel, vb parem ongi veel see konks kuhu "põrgata". Kapota ja tiivanurki värvida pole odavlõbu Mõtisklesn et sul suht maastur ka, st Nissani konks pamperi talale ei ulatanud
ning meenutades enda hulgi aastatid tagasi sama intsident suuremal kiirusel oli kus konks muljus vastu tala ning stange plasti tulid ainult
praod..muidugi omakorda muljus radikat mis hakkas lekkima. Vahel hea poolt ka kui auto madalseades on (oli).
Ega tiibade kohalt poleks ka niiväga muretsenud, värvitud osad ootavad ainult külge keeramist, kapotiga oleks olnud muidugi veidi teised lood.
Önnelik köks oli tõesti ja kannatada said pisidetailid.
Taas üks puhkepäev auto kallal veedetud, sai vahetatud kodanik CRP käest soetatud tagadiffer.
All olev tagadiffer häirivalt suure lõtkuga ja lisaks häälitses (vähemalt minule sedasi tundus).
Uus differ sai ka põgusalt kontrollitud, lõtkud oluliselt väiksemad ja ka tööpinnad korralikumad, sisse sai uue öli ja ka uued simmerid. Vaiksem ja
tihkem tundub olevat, kuigi miskine urin tagant ikkagi veel tulemas, ilmselt ka rattalaagrid tahaksid tähelepanu, mida ka kindlasti saavad.
Vana diffri laagrisaaledel triibud sees ja simmerid ka lekkisid, kui mahlakased , aga selle teeb ikkagi korda, laagrid ja jutud olemas.
Lisaks diffrile sai vahetatud ka mootoriöli koos filtriga ning huvist ka veermikku kontrollitud.
Nagu öeldud, siis vahetamist tahavad:
tagumised rattalaagrid - SKF toodang riiulis ootel
tagumised stabikakondid - avastasin täna, et üks pisitillukese loksuga
esisild - samuti teab mis ajast ootel VAG toode
esisilla stabikavarda puksid vöiks ka koos esisilla detailidega vahetusega ära teha
vasak summutisukk - ilmselt sai täna painutades veidi viga, kerge lekke sees
pidurid peaks ka mingi hetk üle vaatama, tundub, et 1 esimene ketas veidi laines
tagumised amordid peaks ka uued vaatama - peale vajutades pssst pssst ja muidu maru lihtsalt käib maha.
TÜV ajaks (10.) peab masin korras olema , mitte, et seda ka muidu olema ei
peaks.
Ei midagi ületamatut!
Hüva suve jätku seltsilised.
Paar kuud taas vaikust olnud, kuid pole ka otsest põhjust miskit lisada.
Vahepeal auto kallal ikka ühteist tehtud on.
Läks alla uus esisild, uued kettad/klotsid, "uued" amordid taha, katalüsaatorid jne jne.
TÜV-le läksin kerge ärevusega, kuid läbitud see sai ja katalüsaatorid tegid peale soojendamist töö korralikult ära, üheks pisiveaks tunnistati
tagasilla stabikakondi munaku kerget "toksu".
Peale ülevaatust läksid külge ka xenon kit H7 4300 55w valgustus ja valgusvihk sai lastud ka kindluse mõttes üle kontrollida.
Täna sai ka talverattad alla, saab veidi harjuda ... aga üllatuseks avastasin, et suverehvidest üks on kummalisel põhjusel utiil, sest sisemisest
servast on üks koht paljaks kulunud, muus osas viisakas ja teistega võrdväärse kulumisega.
Jääb mõistmatuks, et mis põhjusel see tekkinud, kuid samas annab nüüd aru, et millest tekkis kerge vibratsioon.
Lisaks ka mõned pildid, kuid mis sest määrdunud autost ikka siia lisada.
Oli ka korra mõttes veel üks avant b5 soetada, kuid loobusin ... aasta seisnud, seest hallitas, tagatiiva kaarelt viskas värvi, esisild tahtis
vahetust, hiired teinud korraliku küla mootoriruumi, kuid ilmselt sai törkeks jõhkralt ölist leemendav 110kw v6 diisel ja esivedu.
Sees oli soojendustega sport istmed, Bose mäletamist mööda, katuse luuk, 6-ne manuaal kast, 17" Flat´id all slikkidega, värv oli ise muidu kena,
tumedam metallik roheline.
Uuel aastal ikka uue hooga.
Quattro on ennast hetke ilmade ja olude juures igati õigustanud ja lisaks tavapärasele "tööle-koju" režiimile on viimastel päevadel/nädalatel ka
koormust lisatud jääradade külastamistega ja metsavahelistele teedele esmaste jälgede tekitamisega.
Aga loomulikult ei pääse ka aegajalt masina hooldamise ja lõppevate detailide vahetustega.
Enne jõule otsustas tööjuures auto, et enam ei liigu, kütusepump sai otsa, kuid samaks õhtuks oli juba uus pump olemas aga vahetuse jätsin uueks
nädalaks ja nii auto nädalavahetuseks pealinna jäi.
On tegeletud lekete peatamistega, kus mingil hetkel kippus jah.vedelik kaduma ja tolle avastasin ka puht juhuslikult aku lisalaadimise käigus,
paisupaak hoiatusanduri tasemeni kuival. Esimese hooga vaadates radiaatori anduripoolne nurk niiske, sai andurit veidi peale keeratud ja jäi kuivaks,
hommikuks aga ikkagi vajalikust normist veerand kadunud. No ei ole normaalne, kuid kui sai autot veidi eemale liigutatud, siis avastasin ka puhtalt
lumelt ilusa roosa loigu ja tolle asukoht mootori tagumine külg. Katted maha ja lambiga uurima, mis ja kui palju ... õnneks piirdus lekke peatamine
temperatuuri anduri tihendi vahetusega.
Ega loomulikult niisama lihtsalt ka ei saa, tihendi vahetuse käigus suutsin kahjuks ka karterituulutuse toru pooleks murda.
Veits nuputanud ja uurinud koduseid vahendeid, tulemuseks see, et asemele läks sama siseläbimööduga silikoonkummivoolik ja seda mõlemale peale, ilus
sinine nagu tuuning .
Lisatud sai ka tollel õhtul veidi roolivöimendiöli, sest paagist väljuv voolikuklamber veits nadi ja immitseb läbi.
Nädala jagu tagasi hakkas ka signaal veidi kummalisemaid häälitsusi esile tooma, kuni lõpuks jäi esile kostuma vastikult kriiskav pirin. Uurisin
erinevaid variante ja koode, hinnad seinast seina. Täna läksin huupi Autoexperti küsima, et kas ja mis variante pakuvad ning mis hinnaga, siis müüjal
käis käsi kiirelt leti alla ja 2 karpi koheselt laual ning 9+€ tükihinnaga.
Fanfaaride andmed + pistikühendus sobis ja tehing sai tehtud, fanfaarid tootjalt/pakendajalt Topran, kviitungil ilutseb VW Bora, Golf sobivus .
Aga 15 minutit tööd ja uued fanfaarid said omale kohale ja teevad ilusat häält.
Madalatooni fanfaari võtsin ka lahti, ei midagi erilist seal peidus pole.
Möni pilt ka fanfaaridest:
Lisaks lähiajal tuleb hakata mootoriõli vahetama ja vargsi peab mõtted koondama mootorihooldusele, ehk rihmamajand tuleks käsile võtta, 90 000 km
läbisõitu pole enam künka taga.
Mis pumba panid? Ja kas hirmust vahetad 90 000 peal rihmamajandust, st
varakult-
Tsitaat: |
Ilm on täna rahulikum, kui vahepeal, siis kasutasin juhust ja nokitsesin.
Pärast käisin veidi tiirutamas ja tegin mõned mitte midagi ütlevad klõpsud .
LS:281 849
Ilmad läinud viisakamaks, siis mõned kergemad tegemised.
Mustuse alt koorus hulganisti meelt mörudaks tegevat värvikahjustust ja kirsiks tordil oli see, kui hakkas silma esiklaasi mõra.
Vötsin plaani ka pisikese värviparanduste tegemise, kuid kuna sattus väga vale tooniga parandusvärv, siis sellega läks pahasti.
Vahepeal sai ka üks undav esilaager SKF vastu vahetatud ja vist oli midagi veel, mida enam suurt ei mäleta, mis tehtud.
Katuse akna äär ikka väga ära roostetanud, tea kas varem korraliku paugu saanud või millest nii läinud? Sellel audil tundub ikka kere väga ära
mädanenud olevat, tiival vist lausa auk millest paras näpp läbi pista?
Aknaäär pigem kehvast värvimisest või valed töövõtted esiklaasi vahetamisel. Esitiibade pealne rooste ka täitsa tavaline nähtus vanematel audidel.
Tiivad on tavaline nähtus ja tõsi, et vasakust auk läbi. Samas ei pöe, uued ootavad külge kruvimist.
Katuse äärega on samuti veidi kurvad olekud, kuid, kui klaasi vahetuseks läheb, siis ilmselt saab ka see olukord lahendatud, kehvale aluspinnale
reeglina klaase ei kleebita.
Eks ideaalis sooviks autole korralikku eeltööd ja seejärel ülevärvi, kuid pole tegu rariteedi jne isendiga + turuväärtus seab samuti piirangud, mis
panevad ülevärvi hinnakirja arvesse võttes kukalt kratsima.
Ei ole ka sellist tuttavat, kes kasvõi alturtsi korras oleks nõus selleks tegevuseks aega veetma.
Eks maanteedel lenduvad objektid + talvine keemia on see, mis kevadel meele "rõõmsaks" teeb.
Purdasid õue ära Korraks see auto puhas sul oligi siis.
Kuidas tal nina nii püsti ikka on? Taga vahetasid vedrud ära aga ei lugenud välja kas ees ka ja mis põhjusel nii kõrge eest on? Mis vedrud läksid,
valed amordid?
Tsitaat: |
Aega veidi möödunud, kuid liigub, aga eks natuke ka nokitsetud.
Midagi suurt küll pole, kuid...nädalavahetusel sai auto all taas külitsi oldud ja toimetatud.
Vahetusse läksid tagumised amordid, sest üks otsustas, et temale aitab ... ajas oma mahlad välja ja ohkides jäi toimetama.
Kasutusse läksid eelmise B5 omad, lisaks läksid prooviks ka pealinnast ligemale aasta tagasi saadud vedrud ... kõrgus siiski ei muutunud, kuigi
lootsin , aga see hetkel väga ei morjenda, peaasi, et amort suudab taas
ratta teepinnaga kontaktis hoida.
Lisaks hakkas jukerdama temp. andur, taas hommikused käivitused raskendatud, uus asemele ja käivitub korrapäraselt.
Lisaks vedrustuse vahetusele läksid vahetusse ka uued tagumised ülemise öötsa puksid, osad olid pesas lahti ka kägisesid, olgugi, et poldid kinnitatud
rattad maas.
Nüüd tuleb veel üks diffri simmer taas ära vahetada (lekib, kui mahlakask ja differ saab pidevalt uut määret peale, kuid nii enam jätkata ei saa), uus
mootori öli + filtrid ja siis suund TÜV-le ja ilmselt vaikselt ka talvevarustuse tolmu alt välja otsima.
Parimat kõigile!
Eelmisest postitusest veits aega möödas, vahetatud sai siis lubatud diffri simmerling ning lisatud uus öli.
Sai ka 09.11 kuupäeval linnast koju sõites huupi TÜV punkti külastatud, kurbusega korduv, mis mõneti oli üllatav ja ka veidi kahtlane.
Üllatav oli asjaolu, et heitgaaside näidud kummaliselt kõrged olid ja kahtlane muidugi asjaolu, et kuidas heitgaase mõõdeti (see pole enam juba ka
kahtlane, pigem koomiline), papiito siis viskas nuusuti järgi, lasi kümmekond sekundit tühikäigul podiseda, kergitas 10-15 sekundiks pöörded 2200 rpm
ja ütles "siit ei tule midagi" ja löi kaane kinni, järgnes sildade ülevaatus, kiideti, et heas korras , ühesõnaga, see TÜV sai korduvaga läbitud 5 minuti jooksul
.
Öhtu ei andnud aga rahu, et hekki nende gaasidega siis on, kõne tuttavale ja kokku sai lepitud aeg, kus viskab oma analüsaatori taha ja uurime
tulemusi.
Möeldud tehtud, suund töökotta ja jutule, olukord aga muutus ja saatis kohe järgmisele ülevaatusele, sealne asjataja loopis andurid väljalaskesse,
pöördesse ja näidud hetkega normis ... lahe, sellega korras.
Sai räägitud, et tehku siis juba uus ülevaatus ... ja nii saigi, ajasime uuesti auto sisse, uus gasitest, mis korras, piduritest (ok), küll võinuks
tiba parem olla (avastasin hiljem, et klotsid suhteliselt kulunud) ja siis veermik - esisilla pulikad OK, küll aga pidurivoolikud lõhenenud +
tagasilla stablilisaatori vardad korraliku lõtkuga ... lahe ... ja nii sain uue korduva.
Lahkusin sealsest punktist, käisin varuosa kaupluses, sebisib vajalikud osad, käisin ja vahetasin naabrimehe tööjuures ära ja paari tunni pärast olin
ülevaatusel tagasi, kus vaadati asi üle ja sooviti head teed - ühesõnaga pika pusimisega sain ülevaatuse tehtud.
Samas ei andnud taas rahu olukord, kus eelmisest ülevaatuspunktist edastati sedavõrd väärt infot, et võtsin suuna esmasesse kohta tagasi ja esitasin
vaide, mis sai rahuldatud suusõnaliselt ja kohapeal + nõudsin kulutatud raha tagasi, mille ma ka sain.
Peale TÜV läbimist tuhatkond kilomeetrit läbinud, jätsin auto nädalaks seisma ... ootab aega, et minna 29.11.2016 pealinna hammasrihma ja sealse
osakonna vahetusele, põhjus selleks mingi veider körin, mis tuleb just esile külma mootoriga ja siis, kui esialgne kõrge pööre langeb, soojalt nagu ei
tähelda ja kuna eelmisest vahetusest on juba päris pikk aeg möödas, siis miks ka mitte, vöiks ju selle isendiga veel aega veeta, eelmine vahetus oli
201 415 (16.04.2013) ja praegu kellal 317 ..., siis ilmselt ongi juba viimane aeg .
Täna hommikul sai antud auto üle rihmamajanduse vahetuseks ja mõned tunnid hiljem anti teada, et valmis.
Vahetusse läks:
Hammasrihma komplekt koos veepumba ja termostaadiga, lamerihm, lamerihma pingutusrull, väntvölli simmer 1tk, nukkvölli simmer 2tk, jahutusvedelik,
üllatus oli veel see, et autot oli viitisitud puhtamaks teha pesu näol.
Lisaks anti teada, et roolivöimu pump tegevat häält, eks nüüd olen terasem ja jään kuuldele, et kuidas käituma hakkab.
Üldiselt on taas aga kindlam autot kasutada + mootor vöi siis mootoriruum omajagu vaiksem.
Suured tänud toimingute eest lähevad Differ.ee-le