Teema ülevaade |
955
|
postitati 25.02.11 09:41 |
Kui palju peab vedelikku olema? Siin külmadega hakkas armatuuris tuluke vilkuma ja piiksuma, et vähe on. Tegelt oli min ja max vahel külmalt. Valasin
kuni MAXini külmalt ja soojaga on nüüd veidi üle MAXi. Kas see vahemik on seal paagi peal külma või sooja mootriga? Manuaal on ka saksa keelne, midagi
ei mõista
|
100
|
postitati 19.12.10 21:14 |
Tsitaat: | Algselt postitas: heix75
Häda korral muidugi võib ka ajutiselt teist värvi vedelikku peale kallata, parem ikka kui üldse ilma või veega sõita. |
See peaks sinise ja rohelise kohta käima, et näit häda korral kallad rohelisele sinist hulka. Punast ei või teistega segada, räägitakse, et pidid nö.
klimbid tekkima.
|
heix75
|
postitati 04.12.10 10:37 |
Jahutusvedelikku on erinevat värvi, sinine/roheline ja punane. Punane on kvaliteetsem ja head omadused kestavad kauem, sinist/rohelist tuleb
tihedamalt vahetada.
Tosool oli jah kunagi kasutusel olnud vene autode jahutusvedelik. Tänapäeva autodes seda ei kasutata. Valmis jahutusvedeliku segus on ka
korrosioonivastased lisandid.
Seda mis värvi jahutusvedelik autol sees on saab kindlaks teha, paisupaagil kork maha ja näiteks valge paber sisse pista. Kaua vahetamata vedelik
muutub siiski pruunikaks ja võib olla üsna raske vahet teha kas on punane või sinine.
Parem on ikka sinisele vedelikule peale valada sinist ja punasele punast. Häda korral muidugi võib ka ajutiselt teist värvi vedelikku peale kallata,
parem ikka kui üldse ilma või veega sõita.
Jahutusvedelik ise ei kao kuskile ja enamasti lekkimisel tuleks lekke põhjus kõrvaldada ja see tähendab enamasti ka jahutusvedeliku osaliselt või
täielikult välja laskmist. Pärast võiks ikka korraliku ühte värvi vedeliku sisse kallata.
|
filipov
|
postitati 04.12.10 09:02 |
Ka autotöökodade spetsialistid ei oska tarbijatele alati vastata, mis on tosool ja mis jahutusvedelik. Jahutusvedelik on
sisepõlemismootorites kasutatava jahutava vedeliku korrektne eestikeelne väljend.
Tosool A-40M on Vene standardi GOST 28084-89 järgne jahutusvedeliku nimetus. Sõna «tosool» kasutamine jahutusvedeliku asemel on
meil Eestis veel endise NSV Liidu ajast kasutusele jäänud keelerudiment.
Tosool A40M on aga üks paljudest jahutusvedelike markidest. Kasutades ära ostjate teadmatust, müüakse Eestis tosooli nime
all ka kaitseomadusteta, heal juhul vaid külmumiskindlat vedelikku (tavaliselt –40 oC). Paljud siin müüdavad nn tosoolid ei täida
mingeid nüüdisaegsetele jahutusvedelikele esitatavaid tehnilisi nõudeid ning ei sobi tegelikult autodele. Ostjaid
meelitatakse vaid madala hinnaga.
http://www.postimees.ee/020204/lisad/autoextra/125430_1.php
|
Carla
|
postitati 03.12.10 19:27 |
Tosool ja jahutusvedelik on samad asjad. Ainult seda pead paisupaagist vaatama, et kas on sisse valatud roheline või punane jahutusvedelik. Neid
omavahel segada ei tohi.
|
regiina
|
postitati 03.12.10 19:25 |
Kas tosool ja jahutusvedelik on üks see sama. Kuidas aru saada mis radikas vuliseb. Kas neid tohib kokku valada ?
|