Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Õlide arutelu
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: R129[/i] 0W-40 ja 5W-40 EI KÄITU kõrgel temperatuuril samamoodi, kuna viskoosusindeks 40 omab teatavat tolerantsi. Kinemaatiline viskoosus 100C 0W-40; 5W-40; 10 W-40 on alates 12,5 mm/s2 kuni 16,6mm/s2 5W-40 kannatab paremini kuuma, eeldusel et mõlemad on PAO (rahvakeeli täissünt) õli. Võimalikult väikse viskoosusvahemikuga õli, (nt 10W-40 vms), sisaldavad kõige vähem viskoosuse lisandeid, mis sealt ka ajapikku minema jalutavad. Muidugi tavaliselt on poes müüdavad 10W-40 muul põhjusel suht sogad asjad. Piinlik on kuulda inimesi rääkimas õlidest, kes sellest absoluutselt mitte essugi ei jaga. MB, AUDI, VW, BMW - nendel tootjatel on enda õlinormid mis on PÄRIS kõvad asjad: mitukümmend mootoritesti, labori katsed jne jne peavad positiivselt olema läbitud, et vajalik aktsept tehastelt saada. Seetõttu kui rääkida suvalisest brändist ja öelda et see on sitt või et hoopiski super on sisuliselt sama kui keegi räägib, et vot Audi on täis jama auto (pidades silmas vanat lagunenud 80nda aasta väljalaskega pilli), samas kui kõrvalseisja kiidab ka nelja rõngast arvates, et 2010 RS8 on siiski piisavalt hea. Ma ei tea kas näide jõudis kohale, aga siiski, ärge rääkige õli brändidest vaid AINULT tehasenormidest. Addinoli tootevalikust (netist leidsin) soovitan AUDIDELE, Volkaritele ja muule Ingolstati inseneride viljadele: Extra Light MV 038 - vastab 503 01 Mega Light MV 039 - vastab 503 00/506 00/506 01 Giga Light MV 0530 LL - vastab 504 00/507 00 Extra Power MV 0538 LE - BMW Longlife-04 ka suht hea DFPi õli. MB 229.31 - üle kesmise Mercedese kvaliteedi õli DFP mootoriga masinatele. Need ülaltoodud on VÄGA kvaliteetsed tooted ja ei jää millegi poolest alla ka kõige räigematele SCHELLI, BP jne toodetele. Näiteks 504/507 on üks kalleimaid õlisid üldse tavaautodele. Paneme teile siis VAGi õlimaailmas väikse orienteerumise jutu kah kirja mille millalg ühele suuremale kodukale üles plaanin riputada. Ehk siis tõuseb määrdeainete vallas autofoorumite lugejate tase. 502 00 bensiinimootorile mõeldud õli mis ületab ACEA A3/A4-04 normi (VW lisatestide näol) kuid ei ole piisav läbima B4 (diiselmootori puhtusnõuded) teste. Tavaliselt on tegemist HC-mineraalõlidega mille kvaliteeti on tõstetud lisanditega. Õli on kvaliteedilt hea, kuid enamasti on hind ülepaisutatud. 503 00 on samuti nagu ka 506 01 puhul nn LongLife õli ning samuti ekstreemselt vedel. Võrreldav ACEA A5/B5-04 – HTHS 2,9-3,5 mPas; vastab ACEA A3 + VW enda lisatestid. Oli mõeldud kasutamiseks bensiinimootorites mille võimsus ületab 180 hj – S4 (välja arvatud RS4), TT, S3, S8 6.0 V12. 503 01 Longlife õli mõeldud võimsamatele turboga bensiinimootoritele üle 180 hj– S4 (kaasa arvatud RS4), TT, S3, S8 6.0 V12 ning W8, W12. 504 00 nõuetele vastav õlid on veidike paksemad (võrreldavad ACEA A3/B3/B4/C3 nõuetega) ning nad on mõeldud bensiinimootoritele kuigi sulfaattahma sisaldus on väikene. Lubatud kasutada pikka vahetusintervalli (Longlife). 505 00 tegemist on VW vana diiselmootorite õli normiga. Üsna tagasihoidlike kvaliteediandmetega – HTHS3,5 mPas; ACEA B3+VW lisatestid. Sobib enne 2000a vabalthingavatele diiselmootoritele. Seetõttu on tehase soovitus seda uuemates mootorites mitte kasutada. 505 01 on 506 01 „lahjem“ versioon (reeglina 5W-40 ning suurema HTHS-i väärtusega kui 506 01). Õli on ette nähtud VW pumppihustitega ning samuti comon rail pritsesüsteemiga sõidukitele. Erinevalt 506 01 normist on õlivahetuse välp siin 15 000 km. Tavaliselt on tegemist HC-mineraalõlidega mille kvaliteeti on tõstetud lisanditega - vastab ACEA A3/B3/B4-04 nõuetele viskoosusega 5W-40. Õli on kvaliteedilt hea kuid enamasti on hind ülepaisutatud. 506 00 on samuti nagu ka 506 01 puhul nn LongLife õli (maksimaalne intervall 50 000 km, viskoosusega 0W-30) ning samuti ekstreemselt vedel. Võrreldav ACEA A5/B5 normiga kuid oli mõeldud diiselmootoritele. Nüüdseks on norm kehtivuse kaotanud ning seda asendab 504 00. Ei ole mõeldud kasutamiseks ühisanum pritsesüsteemidega sõidukites. 506 01 – kuigi see norm ei ole enam kasutuses võib poelettidelt siiski leida õlisid, mis sellele vastavad. Tegemist on väga kalli õliga ning seda ka põhjusega. Õlivahetusintervall on seda määrdeainet kasutatavatel diiselautodel 30 000-50 000 km või 2 aastat kuna tegemist on nn „LongLife“ õliga. Õli ise on väga vedel, et saavutada kütuse kokkuhoidu, ning seetõttu tohib sellist õli ainult seal kasutada kus VW tehas seda lubanud on. Vastasel juhul võite mootori põhjalikult ära rikkuda (õli on liiga vedel tavamootori jaoks). 506 01 (nagu ka 505 01 ning 507 00) on spetsiaalselt mõeldud VW pumppihustitega autodele ning ta sisaldab kalleid EP (Extrem Pressure) lisandeid, et välja kannatada ülisuuri rõhkusid nukkmehhanismis (õli on sisuliselt niivõrd „kõva“ et seda ei suuda mootor kahe metalli vahelt täielikult välja pressida). Negatiivne on selle juures, et selline õli on väga vedel (ka HTHS on 2,9-3,4 mPas) ning ei paku suurt kaitset kõrgetel temperatuuridel ja seda just eriti tavamootorite puhul. Antud õlide asemel „võib“ kasutada VÄGA häid 5W-40 (ettevaatust – ainult täissünteetilised PAO, mitte HC baasil valmistatud) või 0W-40 õlisid, mis sisaldavad samuti EP lisandeid – vahetusvälbaks valida seejuures 15 000 km. 506 01 on võrreldav ACEA A5/B5-04 normiga. Nagu öeldud ei ole see norm enam kehtiv, ning VW soovitab selle asemel kasutada 507 00 õlisid - ka tagasiulatuvalt nendele sõidukitele, millele enne kasutati 506 01. Kuna 506 01 on ekstreemselt vedel ning 505 01 mitte nii suure temperatuuri taluvusega ei soovitata neid õlisid kasutada suure liitrivõimsusega autode mootorites (va Volkswagen Grupi spetsiaalmootorid). 507 00 õlid on analoogsed 504 nõuetega kuid tema kasutusalaks on teine - diiselmootorid (k.a pumpihustitega sõidukid) alates 2000. Ei ole mõeldud kasutamiseks V10 ja R5 mootorites millel puudub PDF filter – nendel juhtudel kasutada 506 01 õli. 507 00 on tegelikult kõige uuem VW norm pumppihustitega sõidukitele – õli on normaalse viskoosusega ning ka HTHS-viskoosus on 3,6 mPas. Lisaks on õlil pikk vahetusvälp (LongLife). Kuna 507 00 võib kasutada diisel-tahmafiltritega autodes, on tema sulfaat-tahma (low saps) sisaldus väga madal ehk põlemiskambrisse sattunud õli ei kahjusta ka peale ärapõlemist tahmafiltrit. Kuna sulfaat-tahma tekitab tavaliselt lisaained mitte õli ise, siis on sellistel mootoriõlidel kasutatud spetsiaalseid manuseid, mis teebki sellest suhteliselt kalli õli. Väga tihti esitatakse küsimus, kas pumppihustitega mootorites võib ka teisi õlisid kasutada. Vastus on JAH ning EI. Kasutada tohib neid õlisid mis läbiksid VW PD normi kuid mis millegipärast pole seda veel teinud. Tihtipeale on põhjuseks õlitöösturite poliitika kus ühe spetsiaaltoote kõrvale ei soovita teisi enam tuua. Rusikareeglina võib öelda, et „omal vastutusel“ sobivad siiski ka kõrge kvaliteediga täissünteetilised (PAO) 0W-40, 5W-40 ja 5W 50 mis sisaldavad EP (Extrem Pressure) lisandeid. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Õlide arutelu
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
63.4%
- SQL:
36.6%
]