Teema ülevaade |
pepe
|
postitati 15.02.04 17:24 |
njah, hornet, su jutu peale meenus isegi midagi energia jäävuse seadusest. Kui kellelgi eelpooltoodud teooria osas vastu vaielda ei soovi, siis võib eeldada, et häält teeb väsinud rihmaratas, millel rihm libiseb. tänan
|
hornet
|
postitati 15.02.04 17:02 |
Käis see minu kohta?
|
80quattro
|
postitati 15.02.04 16:16 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja Dantee
Olen samuti kodus põlve otsas püüdnud Audi "BOSCH" geneka laagreid vahetada, kuid õnnestus vahetada ainult tagumine laager ilma eriliste
tõmbitsateta. Esimese laagriga on juba paras ooper! Tähendab töö jääb poolikuks. |
Tee palun oma avatari õigesse mõõtu, nii läheb asi täitsa nässu
|
hornet
|
postitati 15.02.04 14:39 |
Eks üritan siis natuke kooliaegset teooriat meelde tuletada. Kõigepealt: et genekas midagi (energiat) välja annaks peab ta ise kõigepealt midagi
kuskilt saama. Ülekande saab genekas mootorilt. Oletame,et geneka külge on ühendatud tarbija mis tarbib võimsust P1 watti. Kus kohast see energia
pärit on? Ikka auto mootorist... seega võib võtta,et genekas saab samapalju (P1 watti) võimsust auto mootorilt kui ise välja annab. Kui aga
generaatori järgi ühendada suurem koormus võimsusega (P2 watti). Nüüd peab genekas kuskilt rohkem võimsust saama,et ta jõuaks piisavalt tarbijaid
toita. Selle energija võtab ta ikka mootorist aga mootor peab selleks juba rohkem tööd tegema,sest ei saa olla,et asi annab rohkem võimsust välja kui
ise tarbib (igiliikurit pole olemas).
Kus kohast see raskem geneka veeremine siis tekkib. Kui genekale rohkem koormust järgi panna siis hakkab geneka pinge paratamatult langema. Et seda
kompenseerida tõstetakse geneka pöörlevas osas ehk rootoris ergutust. See omakorda suurendab rootori poolt tekitatvat magnetvälja. Mida suurem on
magnetväli seda raskem on rootorit pöörlema sundida. Rootori pöörlemiseks minev energia võetakse aga ikka mootorist! See nüüd segane seletus tuli aga
loodan,et saad põhimõttest aru!
|
pepe
|
postitati 15.02.04 14:15 |
Ma mõtlen, kas füüsiliselt raskem. Natuke mõelda, siis ei leia küll põhjust, miks see peaks raskemaks muutuma. A kurat seda teab...
|
hornet
|
postitati 14.02.04 16:35 |
Loomulikult on genekal raskem pöörelda kui rohkem tarbijaid järel. Minu arvates on iseki mootori häälest kuulda kui tagumise akna küte või tuled siise
lükata....
|
pepe
|
postitati 14.02.04 16:17 |
Aga kuidas siis on, kas suurema hulga tarbijate taha lülitamisel on genekat raskem pööritada?
|
hornet
|
postitati 14.02.04 11:54 |
Üks reaalne viga võib antud juhul olla ka see,et geneka või mõne muu koha rihmaratas niivõrd kulunud,et rihm istub põhjas ja ei saa enam korralikku
toetust külgedelt. Siis võib ka täiesti uus rihm seal peal libiseda. Vanematel masinatel pidi see suht tavaline olema,et rihmarattad päris kõvasti
kulunud!
|
pepe
|
postitati 06.02.04 16:41 |
Nii, käisin teeninduses ära. Selgus, et genekas liigub igati viisakalt, loksu sees ei olnud, keerles ilusti vabalt. Geneka võll nagu oli pisut kõver
ja viskas pisut.
Rihm oli küll end juba päris rihmaks tõmmanud ning läks vahetusse koos rv rihmaga. Pingutatud sai arvatavasti õigesti.
Tulemusena ei muutunud ikkagi mitte emmigi. Mis variandid võivad siis veel olla?
p.s. kes otsib kohta, kus neid laagreid ikkagi vahetada, siis melasi on üks kirvemaid.
|
spin
|
postitati 18.01.04 22:33 |
genekaid ja startereid parandatakse melasi autohooldus artelli 14 telef.nr.6997211 peeter on hoolduse juhataja räägi temaga.
|
genekas
|
postitati 18.01.04 18:44 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja Dantee
Olen samuti kodus põlve otsas püüdnud Audi "BOSCH" geneka laagreid vahetada, kuid õnnestus vahetada ainult tagumine laager ilma eriliste
tõmbitsateta. Esimese laagriga on juba paras ooper! Tähendab töö jääb poolikuks. |
Asi on teostatav ilma tõmmitsata. Vaja on kahte enamvähem sama (küllaldast) mõõtu lapiku otsaga kruvikat, millega vastaspooltelt üheaegselt kangutad -
siis võid veenduda, et pole see laager nii võimatult pingul seal võlli otsas midagi. Ebaühtlaselt kangutades kiildub loomulikult kinni ja tundub kui
keevitatuna seal võlli otsas
Ise on mitu korda sedasi laagri vahetatud saanud ilma mingi probleemita
|
Jaks
|
postitati 14.01.04 11:16 |
Rihm peab olema normaalselt pingul st. ei tohi olla lõtv, et hakkaks vilisema ja samas ei tohi olla liiga pingul. Kui rihm on liiga pingul ei pea
geneka laagrid tõesti rohkem kui mõned kuud. Rihma pigsust saab kontrollida kui võtta geneka rihaseibil olevatest labadest kinni, ning selt keeratse
ei tohi ta libiseda.
Ise olen paigaldand küll vene laagreid ja kõik on ilusti käinud.
Aga kui ostad tõesti laagrid mis on ennem aastais seist ei saa olla neis kindel.
See töö ei ole väga raske, et seda ise mitte teha seega jõudu tööle.
|
teints
|
postitati 14.01.04 10:35 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja QUATTRO
Paneks siis siia juurde ka selle,et vigin võib tulla liialt pinule veetud geneka rihmast,laagritest ja samuti annab oma panuse viginale ka see,mis
korras on teie harjade tööpinnad.Kui selles vaskrõngas on ikka soont juba üle millimeetri julgelt,siis hakkab toimuma ka külgtakistus harjale ja hari
hakab pesas loksuma ja igast imeasendeid sisse võtma.
Lisaks sellele kukub ka laadimispinge päris julmalt ja suureneb harjade kulumine.
Uus kontaktrõngas maksab kuskil 80 krooni. |
Kui pingul peab rihm olema? Igatahes eelmisel audil lasin ära vahetada laagrid ja harjad, kuid vigin jäi...
|
Dantee
|
postitati 14.01.04 10:08 |
Olen samuti kodus põlve otsas püüdnud Audi "BOSCH" geneka laagreid vahetada, kuid õnnestus vahetada ainult tagumine laager ilma eriliste
tõmbitsateta. Esimese laagriga on juba paras ooper! Tähendab töö jääb poolikuks.
|
QUATTRO
|
postitati 13.01.04 21:27 |
Paneks siis siia juurde ka selle,et vigin võib tulla liialt pinule veetud geneka rihmast,laagritest ja samuti annab oma panuse viginale ka see,mis
korras on teie harjade tööpinnad.Kui selles vaskrõngas on ikka soont juba üle millimeetri julgelt,siis hakkab toimuma ka külgtakistus harjale ja hari
hakab pesas loksuma ja igast imeasendeid sisse võtma.
Lisaks sellele kukub ka laadimispinge päris julmalt ja suureneb harjade kulumine.
Uus kontaktrõngas maksab kuskil 80 krooni.
|
Kaits
|
postitati 13.01.04 20:52 |
Üks soovitus laagrite vahetajatele: ärge kasutage vene laagreid! Mulle kunagi soovitati, et samas mõõdus vene laagrid on ka olemas ja oluliselt
odavamad (mõlemad laagrid kokku u. 50.- EEK). Paraku kestavad nad paar kuud ja siis käunuvad jälle.
|
pepe
|
postitati 13.01.04 20:36 |
Olen nagu varemaid teemasid lugedes aru saanud, et asi laheneb laagrite vahetusega. Juttu on on olnud ka vist geneka harjade vahetusest, milleks see
kasulik on? Teeks siis kohe ühe laksuga kui genekas juba laiali lammutatakse.
Ilmselt tuleb viia kuskile remonti kui nii paljudel halbu kogemusi... kui mõni oskaja saab ses osas mõistliku raha eest aidata, siis kontakteeruda.
|
teints
|
postitati 13.01.04 19:48 |
mul sama probleem, et vigiseb seda rohkem, mida rohkem tarbijaid taga. Kas sellest saab laagrite vahetamisega lahti?
|
indro
|
postitati 13.01.04 15:48 |
Kõik oleneb sellest, mis tööriistad sul kodus olemas on. Mina üritasin ka ise vahetada aga lõpptulemus oli ikka see, et quattro vahetas need mul ära.
Kindlasti oli vaja löökkruvikat, need korpuse kruvid ei ole tavaliselt mitte just kõige kergemalt kinni ja samuti tõmmitsaid
|
rass
|
postitati 13.01.04 15:47 |
kui sul tõmmitsad ja kruustangid on olemas siis vist saab
ma ka üritasin (pole kumbagi kodus)
ja asi lõppes sellega et läksin pool-laiali genekaga hitechi abi otsima.
|
jan-kos
|
postitati 13.01.04 15:34 |
Saab vahetada küll.
|
pepe
|
postitati 13.01.04 15:22 |
Jahutud teema juba aga kas neid saab ise kodus erivahendeid omamata vahetada? Ja müüakse näiteks Forsis?
Mul see teema, et külma mootoriga kipub genekas vigisema, mida rohkem el.tarbijaid taga, seda rohkem. Viimasel ajal isegi juba siis kui päevatuled
põlema paned. Tagaklaasi soojendust pole mõtet puutudagi.
|