Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Mattisson

 postitati 18.10.19 19:43
Taaskord tänud abistajatele. Sai katsetuseks üks küünal ära vahetatud. Pool nädalat enne igaksjuhuks leotatud ja koputatud :D :D ning lahti tuli õnneks väga kergesti.
anduke88

 postitati 11.10.19 19:12
Muidugi, keerame aga padruni ja narrega või hoopis lehtvõtmega murdes läbi pikenduste. Varsti foorumis uus teema, et mismoodi ära murtud eelsüüteküünla jäänuk kätte saada :)

GE133
"Väändejõud alates: 15 Nm, Väändejõud kuni: 20 Nm
Koonusetõus: 63, Keermemõõt: M10x1,0, Pikkus üle kõige: 130 mm, VU: 10 mm, Nimivool: 25 A, Installatsioonisügavus: 28 mm, Murdemoment: 35 Nm"

Lahti keerates sai Nm võtmele peale pandud 20Nm - siiani kõik lahti saanud. Kui ei ole tulnud, siis leotanud paar tundi ja siis uuesti keeranud.

Kinni keerates võtmele 17-18Nm peale ja null probleemi. 1/4 Nm võti ei maksa tänapäeval midagi.

Eks töökoja rahvas kasutab veidikene teisi võtteid vms...aga garaazi all nokitseja võiks küll Nm võtmega läheneda.
teet82

 postitati 11.10.19 16:21
Keraamiliste küünaldega oli juhendi järgi vist üldse nii, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta, muidu võib keraamika kildudeks lennata silindrisse. Samuti ei tohi maha kukkunud/põrutada saanud küünlaid kasutada võimalike mikropragude tõttu jne.. Ka või millistele 3.0TDI mootoritele neid pandi, seda peast ei tea, uuematele tõenäoliselt pandi. Ehk siis tasub karta küll seda tööd uuematel autodel, ei saa lihtsalt tuimalt keerama hakata.
Raika

 postitati 11.10.19 12:19
Autodoc'is antud mõnedel küünaldel ka murdemoment. Kui ma nüüd panen momentvõtmele peale 25-30 Nm (35 puruneb vist?) ja küünal lahti ei tule siis peab teenuse sisse ostma. Momentvõtit vaja uue küünla pingutamiseks 15 Nm-ga nii või naa.
stihl

 postitati 11.10.19 10:33
Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson

Audiworldis oli kirjas, et pika 10mm padruniga lahti keerata ja nüüd praegu saadud info põhjal paneb selle padruni momentvõtmele otsa.



Hea küll, panen siis siia kirja, kuidas neid tegelikult lahti võetakse: seesama 10 pikk padrun + suruõhupüss.
Kui siis läheb puruks, siis järelikult pidigi puruks minema. Ja enne läheb käsitsi keerates puruks kui püssiga tiristades. Ongi kogu tarkus.


P.S. Teoreetiliselt, kui sa selle ühe ära lõhud, siis ilmselt auto jääb veel sõiduvõimeliseks ning saad minna profi juurde, kes ta sul kalli raha eest välja puurib.
Selleks on mingi a`la 5000€ maksev tööriistakohver neil olemas, ise pole mõtet seksima hakata.


.
andrec

 postitati 11.10.19 06:26
Tekib ka muidugi küsimus, miks peab nii riskantset tööd ise tegema üldse kus võib mitu asja valesti teha? Kas lihtsam ei oleks viia spetsialist kätte kes seda tööd ennem teinud. Puhastab keerme ja pesa ära ja vajadusel puurib ka murdunud küünla välja? Hambaid sa ei hakka ju ise endal puurima ja plommima?
Rix

 postitati 11.10.19 05:46
Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mis juhtub kui neid küünlaid hakatagi vajadusel ühekaupa vahetama, mitte kõik 6 korraga? Esimeseks prooviks telliks kõigepealt 1 ja mine tea kas siis nii probleemset tööd siis enam ette julgeb võtta nii pea 😀. Aga kui mingil põhjusel PEAB kõik 6tk vahetama, siis vahetab kõik 6.


Enda omal vahetada lasin ja pärast vanu testisin, siis need läksid tunduvalt kauem soojaks, kui uus. Lisaks läksid need üsna erinevalt soojaks, mõnel otsas väike täpp, mõnel terve ots ja samuti oli ka värvus (temperatuur siis ilmselt?) erinev. Seega kindlasti on mõistlik kõik korraga ära vahetada. Üks tegemine ja aerost tellides tuleb hind ainult 60-70€ kanti...

Uus vs vana.
Mattisson

 postitati 11.10.19 05:31
Tänud kasuliku info eest. Neid näpunäiteid polnud üheski välismaa foorumis kirjas seega väga hea, et enne ikka teema tegin.

Audiworldis oli kirjas, et pika 10mm padruniga lahti keerata ja nüüd praegu saadud info põhjal paneb selle padruni momentvõtmele otsa.

Mis juhtub kui neid küünlaid hakatagi vajadusel ühekaupa vahetama, mitte kõik 6 korraga? Esimeseks prooviks telliks kõigepealt 1 ja mine tea kas siis nii probleemset tööd siis enam ette julgeb võtta nii pea 😀. Aga kui mingil põhjusel PEAB kõik 6tk vahetama, siis vahetab kõik 6.

Selle töö juures peab arvutiga ka midagi tegema?
stihl

 postitati 11.10.19 03:27
    Tsitaat:
    Algselt postitas: Mattisson

    1) kas enne vana küünla maha võtmist saan kuidagi kindlalt teada, mis tootja omaga asendama pean?
    2) mootori peab enne küünla eemaldamist soojaks sõitma?
    3) mõni kasutab spetsiaalset süüteküünla leatus-spreid. Kas tavaline WD-40 vms sobib?
    4) kas uue küünla paigaldamisel spetsiaalne määre on vajalik?




    1. Vin-i järgi tellid uue, mis vahet seal on, kes tootja on. Parameetrid on kõigil samad.
    2. Ei pea, sest soojenedes paisuvad mõlemad, nii pea kui küünal. Kasu puudub.
    3. Mitte ükski leotis ei aita, olen 20a katsetanud seda "leotamist"
    4. Ei ole vajalik. Aga mina olen alati pannud, sest mine tea seda B osade kvaliteeti. Ja vaevalt, et sinagi Revalist neid ostma lähed.

    Kõige tähtsamaid asju sa ei küsinud: kas vahetada ainult see üks ja millega seda lahti keerata....

    .
andrec

 postitati 10.10.19 21:10
Vin koodi järgi saad õige küünla sinna.
Kui keeret keermelõikuriga üle ei keera on oht, et sa ei keera uut küünalt lõpuni põhja ja see tahmab kohe kinni sul. Ideaalis tuleks põhjas olev auk ka puhtaks teha spetsiaalse freesiga. On juhuseid olnud kus see küünla alumine ots jääb sinna auku kinni.
Rix

 postitati 10.10.19 21:05
Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.


Vali, kumba BERU oma soovid: GE115 (vanem mudel) või GE133 (uuem mudel).

Sinu auto puhul OEM tootekood on 059963319E ja OEM tootekoodile vastavad mõlemad minu lingitud eelsüüteküünlad. Originaale toodab ka BERU, nagu minu lingilt saad ise lugeda...
Rain573

 postitati 10.10.19 20:46
Mõttetu mämmerdada siin. Lähed varuosapoodi ostad BERU küünla ja paned peale. Seal peaks olema kirjas ka mis nm pealt pooleks minema hakkb. Mersul oli see alates 35nm. Võtad moment võtme ja keerad siis lahti selle. Tihtipeale on vaja ka keermelõikurit, et keere pärast ülekeerata. Peale seda installid uue küünla.
Mattisson

 postitati 10.10.19 20:33
Lugesin läbi ja ei saa aru, et midagi valesti oleks. Tundub, et see jutt küünalde vahetamisele lähemale ei vii.
TiitR2

 postitati 10.10.19 20:26
Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.

Loe nüüd uuesti oma see jutt läbi, mida ma kommenteerisin! ;)
Mattisson

 postitati 10.10.19 20:08
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.
TiitR2

 postitati 10.10.19 20:01
Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson

Kas keegi saab VIN koodi järgi vaadata, mis küünal mul seal olema peab või see siiski oleneb konkreetsest autost?


Auto vin kood = ju konkreetne auto?
Mattisson

 postitati 10.10.19 19:54
Super, tänud vihjete eest.
Kõigepealt lähenen kõige väiksema (vist ligi 10cm varrega) narrega küünlane - kas sellega võiks juba teoorias lahti tulla?

Kas keegi saab VIN koodi järgi vaadata, mis küünal mul seal olema peab või see siiski oleneb konkreetsest autost? Vist endiselt kõige kindlam üks maha võtta ja samasugused asemele?
teet82

 postitati 10.10.19 18:52
Jah, unustasin selle. Üks mõõt väiksem padrun sobib selleks hästi, küünlale kaela ja haamriga kergelt koputada.
100

 postitati 10.10.19 18:45
Metallesemega koputamine aitab ka.
teet82

 postitati 10.10.19 18:40
Enne vaja proovida, võib-olla polegi kõvasti kinni. Aga muidu ikka kuuma mootoriga on rohkem lootust ja tagasi pannakse tavaliselt valge keraamilise määrdega. Leotamisega on nii ja naa, keere on tihe ja sügavale ei pruugi aine jõuda. Kõige rohkem on kasu kogemusest, et kui kõvasti tasub keerata, igapäevastel remondimeestel on see Nm käe sees. Kui natukenegi liigib, siis edasi-tagasi meelitades saab kätte, jama kui üldse ei liigu.
Mattisson

 postitati 10.10.19 18:20
Pole üldse halb mõte.
Kas nendele neljale punktile oskab keegi vastata?
Tahaks lasta vajadusel võimalikult kaua liguneda mingi penetreeriva määrdega vms, aga jällegi kui peab mootori soojaks sõitma, siis üle öö ka jätta ei saa.
Rix

 postitati 10.10.19 15:18
See, et üks surnud on, ei tähenda, et teised enam ka head oleks, seega tasuks vahetada kõik kuus korraga. ;)
Mattisson

 postitati 10.10.19 14:37
C6 3.0TDi 165kW BMK
Enne töö käsile võtmist küsin siit üle taas.
Arvuti näitab 1. eelsüüteküünla viga

Paar küsimust:


    1) kas enne vana küünla maha võtmist saan kuidagi kindlalt teada, mis tootja omaga asendama pean?
    2) mootori peab enne küünla eemaldamist soojaks sõitma?
    3) mõni kasutab spetsiaalset süüteküünla leatus-spreid. Kas tavaline WD-40 vms sobib?
    4) kas uue küünla paigaldamisel spetsiaalne määre on vajalik?


Veakoodi järgi pean vahetama kõrvalistuja poolse kõige nina poolse küünla ära?


005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 317702 km
Time Indication: 0

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2009
Täiendanud indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2016
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 24.4% - SQL: 75.6%]