Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Aktsioon 23Q7 – diiselmootorite heitgaasid
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: prj[/i] [quote][i]Algselt postitas: roltskar[/i] Ma lihtsalt lisan tehnilise märkuse, et selleks,et NoX'e vähemaks saada diislis, peab vähendama põlemistemperatuuri.[/quote] Ainult maksimaalset temperatuuri, mis tekib korraks terve takti jooksul. Keskmine põlemistemperatuur/soojuse hulk tõuseb EGR-i tõttu, sest efektiivsus alaneb. Lihtsalt n.ö. temperatuurimaksimum laotatakse pikema aja peale laiali. [quote][i]Algselt postitas: roltskar[/i] Näiteks lükkab EGR veidike tossu tagasi põlemiskambrisse ja seeläbi on põlemine "efektiivsem", seda selles mõttes, et masina jõudlus ja keskkonna säästlikus on enam-vähem balansis.[/quote] Ei ole efektiivsem kuskilt otsast. EGR ei lükka mingit tossu põlemiskambrisse vaid vähendab hapniku kontsentratsiooni, mis aeglustab põlemist, sest osa kambrist täitub inertse gaasiga, muutes seda vähem efektiivseks ja suurendades kütusekulu. Küll aga alaneb aeglasema põlemisega maksimaalne hetketemperatuur, mille tõttu NoX ühendite heide väheneb. NoX tekib hüppeliselt siis, kui mingisugusel kindlal hetkel on temperatuur teatud piirist üle. [quote]Sellega säästad pikemad perspektiivis ka tegelikult mootorit,sest mootor on ju ettenähtud töötama just õigesti reguleeritud temperatuurivahemikus.[/quote] See on täis jura. Temperatuur silindris rahulikul sõidul on diislil täiesti olematu EGR-ga või ilma. Ja jõulisemal kiirendamisel pannakse koheselt EGR täiesti kinni. Lisaks sellele soojeneb aktiivse EGR-ga silinder rohkem kui mitteaktiivsega, sest põlemisprotsess on 2-5% vähem efektiivne, mis tähendab, et eraldub 2-5% rohkem soojust (kütusekulu arvelt). Küll aga pole põlemishetkel saavutatav maksimaalne temperatuur nii kõrge - aga see ei kandu momentaalselt üle silindrile. See on oluline vaid NoX-i tekke seisukohalt. Mootorile, õlile, rõngastele mõjub sisselaskesse pidevalt sisenev tahm laastavalt. Soovitan diiselmootorist mõnda raamatut lugeda, neis on üldjuhul väga hästi kirjeldatud mis ja kuidas. Igasugune EGR on täiesti mõttetu nagunii. SCR (AdBlue) on palju parem lahendus. Üks pilk diisli süütegraafikule 2.0 TDI mootori peal AdBlue vs EGR-ga reedab koheselt miks. AdBlue-ga on kütusekulu oluliselt madalam ning AdBlue on efektiivne ka põhjagaasiga. Tulevikus ilmselt kas kolivad kõik diislid selle peale või kaovad üldse liiklusest ära, et norme täita. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Aktsioon 23Q7 – diiselmootorite heitgaasid
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
32.1%
- SQL:
67.9%
]