Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Tõukuri tiks
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: Absolut[/i] paar rida lühidalt õlidest .....ehk abiks.... Viskoossusklassi (näiteks: SAE 5W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W (Winter - talvel kasutatav) kombinatsioon tähistab mootoriõli külmakindlust: 0W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 35 °C 5W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 30 °C 10W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 25 °C 15W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 20 °C 20W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 15 °C Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda "paksem" on õli töösoojas mootoris: 30 - sobib väiksema võimsusega mootoritele. 40 - optimaalne ja enimlevinud viskoosus mootoriõlidel. 50 - peamiselt kõrgforseeritud võimsamatele mootoritele. Paksem õli (SAE 50) talub reeglina paremini suuri koormusi ja kõrgemat temperatuuri, kuid samas kasvab mõnevõrra kütuse kulu kuna mootori sisehõõrdumine on suurem. Eestis võib pidada optimaalseks SAE 10W-40 viskoosusklassiga mootoriõlisid. Loomulikult võib kasutada suurema külmakindlusega (0W, 5W) õlisid, kuid need on märkimisväärselt kallimad. Samuti tuleb kõne alla 15W (kuni - 20 °C), kuid väga külma talve korral võib see siiski mitte piisavaks osutuda. Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoosusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiab auto kasutusjuhendist. Õli viskoossus (kõigile tuntud nn 10W-40, 10W-30, 15W-40, 5W-50, 0W-40 jne.) näitab õli "paksust" ja temperatuuri taluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Kaudselt on võimalik märgata mõningast seost külmakindluse ja õli kvaliteedi vahel - väga suur külmakindlus saavutatakse kas sünteetiliste baasõlide uusima tehnoloogia (hüdrokrakkimine) kasutamisega või suure lisandite hulgaga. Lausa ohtlik on osta näiteks enamlevinud viskoossusklassiga 10W-40 mootoriõli lähtudes ainult viskoossusest. Sellise viskoossusega mootoriõlisid on sünteetilisi, poolsünteetilisi ja mineraalseid ning nende kvaliteedinäitajad varieeruvad maksimaalsetest (A3,B3,E4,SJ,CG-4) minimaalseteni (SF,CC). Kui arvestada asjaolu, et meeldivam on kulutada vähem, siis suure tõenäosusega ostetakse ainult viskoossusklassist lähtudes odavam ja madalama kvaliteediga õli. Sellisel teadmatusest tingitud sammul võivad olla väga kurvad tagajärjed, mis lõppevad mootori purunemise ja sellele järgneva põhjaliku ning kuluka remondiga. Siit soovitus - ärge samastage õli viskoossust kvaliteediga, need on kaks iseseisvat väga tähtsat parameetrit. Õige valiku tegemiseks on vaja teada neid mõlemaid. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Tõukuri tiks
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
45.8%
- SQL:
54.2%
]