Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
S - Audid
»
20vT - tuuning
»
ECU, chipindus ja wastegate
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: Maku[/i] Kuna ma olen ise tundnud huvi, mida endast kujutab chip tuning, siis võtsin vaevaks ja tõlkisin ära ühe chipi tootja arusaama. Ehk on kellegil abiks, või niisama sportlik huvi. Oodatud on väited ja lisainformatsioon loomulikult. Saamegi targemaks.. Mis asi on chip tuning? Tänapäeva moodsate autode mootoritööd kontrollib ECU ehk engine control unit (mootori kontrollüksus, kui otse tõlkida). Ecu sisaldab tarkvara, mis kontrollib bensiini kättetoimetamist ja süüdet. Chip tuning teeb mootori töö optimaalsemaks, kirjutades üle või asendades originaal tarkvara uuega. See muudab bensiini kättetoimetamist ja turbo ülerõhku. Selle tulemusena töötab mootor efektiivsemalt ja tema võimsus ning pöördemoment kasvavad. Ülelaadimisega autode võimsus võib kasvada 20% kuni 40% ja sellega kaasneb märkimisväärselt suurem pöördemoment. Tavalise bensiinimootoriga auto puhul (mitte ülelaadimisega) kasvab võimsus 6% kuni 8%. Kiirendus ja maksimum kiirus paranevad märgatavalt ja seda väiksema bensiinikuluga, kui on kasutatud samasid sõiduvõtteid ja tehiolusid. Kokkuvõtlikult öeldes on mootor palju elujõulisem (mida küll ei saa tegelikult eluta asja kohta öelda) ja võimsam. ECUs olevatele kividele on ka programmeeritud bensiini pihustamine vastavalt mootori pööretele ja ülelaadimisele. Miks autotootjad seda kohe ei tee? Mootori juhtimise programm on salvestaud chippidele (eprom) ja seda ei saa põhimõtteliselt muuta. Autotootja peab oma autosid tootma väga laiale tarbijaskonnale ja peab arvestama väga paljude erinevate nõudmistega. Nagu näiteks bensiini kvaliteet, heitgaaside nõuded, hoolduse tihedus ja ka finantsilised põhjused nagu kindlustus. [b]mtm Engine modifications[/b] What is Chiptuning? More power output, more torque, less fuel consumption – all this and much more – with chip tuning. Electronics in automotive engineering Since the 80’s electronics have played an increasing role in automotive engineering. Initially simple functions were monitored and the electronics only rarely took on an active function in the control of the vehicles operations. Nowadays almost every function in a car is controlled or electronically monitored by software or electronically. One of the central functions influenced by electronics is the vehicle’s engine management. Engine management The increasing demand for more power output, less fuel consumption, lower emission and better driveability on modern engines has brought along an increased complexity of the hardware and software requirements in engine management. The engine control unit ECU is the central part in engine management, from different input values from a variety of sensors it determines appropriate values suitable for the engine’s current operating status. Engine rotation speed, air mass, intake air- / fuel temperature and of course also the accelerator position are inputted in the calculation. Depending on the engine type (Petrol or Diesel), when chip tuning an engine the relevant operating factors like fuel injection amounts, pressure boost, ignition- and injection time are changed for the specific engine type. More power output and torque Most engines are mechanically constructed by the manufacturer to suit a wide power spectrum consequently with controlled alterations of the ECU software, more power output and torque can be realized from the engine without damaging the stability of components or imperilling the suitability of the vehicle for daily use. Developing a power upgrade When pre selecting an engine type for modification, to start with the separate criteria of the vehicle are examined. Since, in detail, every vehicle presents slight differences, the particular vehicle data is recorded with every development project. Afterwards a detailed new synchronization of the characteristics and data is completed on the mtm rolling roads. The serial safety mechanisms like the maximum allowed pressure boost, protection of overheating protection, knock control system etc of the engine management system are unchanged subsequently the vehicle handling is tested on the road and when necessary a further fine tuning of the data is carried out. When all the desired standards in power output, torque emission levels are achieved the upgrade get its technical approval and is introduced to the mtm sales programme. For all upgraded vehicles we strongly recommend using SuperPlus 98 octane fuel. [url=http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&subnav=6&id=5]LINK[/url] [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
S - Audid
»
20vT - tuuning
»
ECU, chipindus ja wastegate
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
22
]
[PHP:
51.4%
- SQL:
48.6%
]