Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
S - Audid
»
20vT - tuuning
»
Väljalase
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: mulk[/i] [quote][i]Algselt postitas: forsin[/i] [quote][i]Algselt postitas: forsin[/i] Need 5 > 1 väljalaske kolded on ilusad. Kasutada saab ~600 hp -lisel kui ei vaja alla 4000 p/m boosti tekkeks vajalikku survet. Minu arusaam asjast on hoopis teistsugune. [/quote] Ma ei ole kuskil öelnud et need 5 > kolded on kehvemad. Ja igapäeva autol on mul peal originaal kolle mille portisin läbi ja mulle jätkub (400 hp ja rohkem mahub sealt ilusti läbi) Kõik vastavalt vajadusele aga minu arusaam on teistsugune. Seletan Vabalt hingaval (7A) on ka 5 > 1-te välja kolle ja peale seda kui lõppeb üks pikk torujupp (neid on viis) kuhu sisse mahub kolvi kubatuuri jagu heitgaasi + veel hästi natuke. Kohas kus saavad 5 toru kokku tekitatakse veel suurem hõrendus (mahuti/väike pott) võnke neelaja , et imeda viiest torust kõik välja,(surve seal vaid +0,4 bar ) -> ja edasi jätkub lihtsalt sumbuti mis ei tekita vastusurvet. TURBOKAL Kohas kus saavad 5 toru kokku ei tohi järgneda potti vaid surve tuleb võimalikult lähedalt väikeste kõrvele kaduteta juhtida turbo labasid tõukama(~nii tahab teha mulk) sest WG vedruga tekitatud vastusurve on mitu baari rallikatel kuni 4 bari Ja nüüd minu arusaamast, räägiks näiteks ainult ühest toru jupist väljalaske klapist turboni. Kuna mootor teeb 720´kraadi ja sellest on lahti väljalaske klapp ainult väikse aja (orig.212´=1mm ) , ei toimu selles toru jupis heitkaasi voolamine turbo suunas vaid toimub heitkaasi hetkeline võnkega edasi tõukamine. Ja tegelikult ei ole see mitte 212´jagu vaid vähem sest klap peab jõudma rohkem avaneda et täita 36mm toru, Seega liigub üks kolvitäis heitkaase torus (alla 180´vända kraadi) =ainult 25% väntvõlli keerlemis ajast. Minu arusaam et torus toimuks pidev puhkumine oleks vaja panna neljapütasel (kahjuks audi on 5) kõik neli väljalaske toru kohe peale väljalaske klappe üheks toruks mis läheb turboni, aga see ei ole võimalik sest väljalaske klapite taga väljumis kohad ei asu samas kohas. seega tekib juba mingi toru pundar. Läbipuhke faasi sellepärast turbokal praktiliselt polegi et on suur surve väljalaske koldes, mis puhuks mõlema klapi lahtioleku ajal heitkaasid tagurbidi läbi mootori ja sellepärast ka kõrgsurve turbokatel ei tehta enne kolvi ülemist asendit sisselaske klappi lahti (tehakse vähesel määral või rohkem kui kasutatakse ainult põhjapööret) Uuesti väljakolde ühe toru jupi juurde, kuna ühest toru jupist (neid on 5) tuleb tõukavat survet ainult 25% ajast siis 75% ajast neelab ta endasse teiste torujuppide survet tulemuseks ei teki väljalaske koldes suurt survet mis tõukaks turbot,(suur sisemine kubatuur) lisaks tekivad edasitagasi võnked. kõigis torudes surve kõrvale kaldumise ajal. Siit ka pea põhjus miks enamus projekt autode turbod ärkavad väga äkki ja alles kõrgematel pööretel. Siis lihtsalt läheb heitkaaside voolu kiirus nii suurek. , sama asja pärast soovitas som (tom) kasutada 34mm mitte aga 40 mm mis oleks tegelik vajalik läbimõõt. Minu koldel on vähemalt pantud kahekaupa tõukavad võnked üksteise järgi = peaaegu 50% ajast tõukab, Seega poole varem ärkab turbo olen teinud vastavalt töö järjekorrale 1 annab eelsurve 2 -te ja teine väntab täissurvega turbosse sammuti paaris töötavad 4->5 ja üksteise rivis turbosse. kolmas on nende töötaktide vahel asuv ja seda toru juppi kasutan hüdrofoorina ja WG toru auguna, Seega turbo kolde kubatuur ei või ületada mootori kubatuuri (2226cm) 5> 1 puhul ja kui oskust siis võib kolde sisekubatuuri võhendada arvestades välja nuka lahti oleku pikkusi , kuna see on ainult 25% (suurtel nukkedel kuni 35%)siis ei või välja kolle olla väiksem kui 2226cm miinus 75 % = 556cm (minul on välja klapi augud kaanes 80cm x 5 tk = 400cm. ole meheks ja tee 5 pütine kolle alles jäänud 150cm-ine = mitte teostatav. Seega kui 5 > 1 kolde sise kubatuur hakkab ületama 2226 cm on tegu survet langetava prügiga milles ei teki sise survet mis tõukab turbot tulemuseks turbo ei ärka. Ja kui kogu minu arvamust ei usu siis vaata 1001 hp bugatti välja kollet. Või kahe turbolisi BMW TDI [/quote] Jah .. paaritu arvuga silindritega mootoritel ei ole võimalik õieti teostada seda 4>2 või 4>2>1 süsteemis töötavat kollet ... mis üldse oleks õige? .. Nohh, minu arust paarissilindrilise turbomootori puhul saaks ja tulekski kasutada "jagatud" kojaga turbiinikorpust, just nimelt selle jaoks, et eelnevalt (näiteks siis R4 mootor) neljast torust kahe moodustudes, püsivad heitgaasi kiirused kuni turbiinitiivikuni kõrged. Et siis kahel silindripaaril oleks nagu oma turbiinikoda ja teisel kahel oma. Mõtisklesin ise samal teemal ja pisut katsetusigi sai tehtud 5>3>2 tüüpi kollektori jaoks, kuid just Repo selle idee maha laitiski .. ehk seetõttu, et erinevatel silindritel võivad jääda erinevad termokoormused ja millal tahes võib üks püttidest töölepingu lõpetada. Hoolimata sellest, ei plaani ma vahetada audi parimat mootorit neljapütise vastu ;) Hoides viiesilindrilise turbokone kollektoritorud võimalikult pikalt eraldatuna, et ei tekiks heitgaaside "laienemist" ja aeglustumist ühenemiskohas. aa ja sellest gaasside tagasipöördumisest, osa valmistajaid kasutab teatud juhtudel isegi nn. "gaasi tõkkeid" et heitgaasid ei saaks tagasi minna silindrisse, pika ülekatte ajal. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
S - Audid
»
20vT - tuuning
»
Väljalase
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
22
]
[PHP:
18.6%
- SQL:
81.4%
]