Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Kaits

 postitati 15.05.05 19:35
Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.

Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud. Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge, miks see torujupp waste gate kaanel on.


Kokkuvõtteks: 10V ja 20V solenoid klapid (WGFV) töötavad vastupidisel põhimõttel. 10V solenoid "surub" WG ülemisele kambrile (r)õhku peale, takistades WG avanemist.
20V solenoid korrigeerib hõrendust WG alumisele kambrile (n.ö. imeb vaakumisse), takistades sedamoodi WG avanemist. Kusjuures ülemine kamber on atmosfäärile avatud. Seega on võimalik teha WG vedru läbi kaane kergesti reguleeritavaks. 10V-l (MC) ei saa sellepärast WG kaanelt "süütust" võtta, sest selljuhul WGFV ei saa enam vedrule peale suruda.

Õigus?
forsin

 postitati 30.04.05 18:57
Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Selleks, et chipiga rõhk tõuseks.


Kui mõni mäletab kari sierrat (500hp) siis tema autol oli sumpa klapp vedruga tuimalt 2,4 atm. (bar-i) peale seatud ilma lisadeta. Ei ühtegi vaakum voolikut.

Kaits

 postitati 24.04.05 09:26
SJM:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html#waste
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/10vwaste.html#dboost
Maku

 postitati 24.04.05 09:06
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.

Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud. Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge, miks see torujupp waste gate kaanel on.
Kaits

 postitati 24.04.05 08:43
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.
Maku

 postitati 24.04.05 08:16
Leidsin üles, miks selline "toru" waste gate kaanel on.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecupic/mcwgdia.jpg
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecupic/solenoid.jpg
EDIT: Kui ma ei eksi siis tegemist on lihtsalt vana waste gate kaanega, mida kasutati ka juba 10 klapiliste turbomootoritel. Neil käis asi sutsu teise meetodiga.
20v turbol on üks ots kompressori tigumehhanismis ja teine waste gate alumises osas ning kolmas ots on sisselaske lõdviku küljes, kust solenoid saab hõrendust ja juhib waste gate tööd niimoodi.
samru

 postitati 28.12.04 16:09
Tsitaat:
Esialgne postitaja Maku
Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida.


Originaalis on vist nagu mungal m--n st. igaks juhuks. Me võtsime selle süsteemi konkreetselt autolt maha, sest omanik lasi mootori kolvid puruks (pärast aastast kasutamist) ei tea, mis seal peeti läks. Peale reduktori oli hunnik voolikuid, kolmikuid ja solenoidklapp. Aga selle jutu järgi ei maksa küll endale ehitama hakata, seda tuleb ikka spetsialistidel lasta teha.
Maku

 postitati 28.12.04 15:43
Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida.
samru

 postitati 28.12.04 15:27
Tsitaat:
Esialgne postitaja Kotkas
krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle.


loomulikult originaalis ei ole ta selle jaoks:D
Kotkas

 postitati 28.12.04 14:08
krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle.
Maku

 postitati 28.12.04 09:01
Tänud igatahes Sulle info eest! Usun, et ma pole ainuke S-i omanik, kes targemaks sai.
samru

 postitati 28.12.04 08:57
sealtkaudu saab tõsta turborõhku (täpsemalt töötaks). Sinna rõhku peale lastes sisuliselt suurendad vedru pingsust st. ei ole vaja keerata seda polti ega vedru vahetada. Meil ühel 20V-l oli gaasireduktor vahele pandud ning sai salongist sujuvalt keerata turborõhku, muidugi ei saa seda sinna lambist panna, enne tuleb ajuga midagi ette võtta, et kõrgem rõhk lubatud oleks.
Maku

 postitati 28.12.04 08:47
Autoks Audi S4 2.2 turbo. Nimelt kunagi käis läbi teema, kus keegi kodanik küsis, et mis toru jupike see waste gate-st tuleb ja üldjuhul kasutuseta on. Leidsin netist fotosüüdistuse, kus ta kasutatud on aga aru ei saa ikkagi, mis funktsioon tal on. Pilt siis: http://gallery.s-cars.org/Maguire/hap017
Btw, otsinguga ei leidnud vana teemat üles.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 23]
[PHP: 34.2% - SQL: 65.8%]