Teema ülevaade |
Kaits
|
postitati 15.05.05 19:35 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist,
ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu
niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru
hoiab WG kauem suletuna. |
Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud.
Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge,
miks see torujupp waste gate kaanel on. |
Kokkuvõtteks: 10V ja 20V solenoid klapid (WGFV) töötavad vastupidisel põhimõttel. 10V solenoid "surub" WG ülemisele kambrile (r)õhku peale,
takistades WG avanemist.
20V solenoid korrigeerib hõrendust WG alumisele kambrile (n.ö. imeb vaakumisse), takistades sedamoodi WG avanemist. Kusjuures ülemine kamber on
atmosfäärile avatud. Seega on võimalik teha WG vedru läbi kaane kergesti reguleeritavaks. 10V-l (MC) ei saa sellepärast WG kaanelt "süütust" võtta,
sest selljuhul WGFV ei saa enam vedrule peale suruda.
Õigus?
|
forsin
|
postitati 30.04.05 18:57 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
Selleks, et chipiga rõhk tõuseks. |
Kui mõni mäletab kari sierrat (500hp) siis tema autol oli sumpa klapp vedruga tuimalt 2,4 atm. (bar-i) peale seatud ilma lisadeta. Ei ühtegi vaakum
voolikut. |
|
Kaits
|
postitati 24.04.05 09:26 |
SJM:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html#waste
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/10vwaste.html#dboost
|
Maku
|
postitati 24.04.05 09:06 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist,
ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu
niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru
hoiab WG kauem suletuna. |
Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud.
Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge,
miks see torujupp waste gate kaanel on.
|
Kaits
|
postitati 24.04.05 08:43 |
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist,
ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu
niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru
hoiab WG kauem suletuna.
|
Maku
|
postitati 24.04.05 08:16 |
Leidsin üles, miks selline "toru" waste gate kaanel on.
EDIT: Kui ma ei eksi siis tegemist on lihtsalt vana waste gate kaanega, mida kasutati ka juba 10 klapiliste turbomootoritel. Neil
käis asi sutsu teise meetodiga.
20v turbol on üks ots kompressori tigumehhanismis ja teine waste gate alumises osas ning kolmas ots on sisselaske lõdviku küljes, kust solenoid saab
hõrendust ja juhib waste gate tööd niimoodi.
|
samru
|
postitati 28.12.04 16:09 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja Maku
Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida. |
Originaalis on vist nagu mungal m--n st. igaks juhuks. Me võtsime selle süsteemi konkreetselt autolt maha, sest omanik lasi mootori kolvid puruks
(pärast aastast kasutamist) ei tea, mis seal peeti läks. Peale reduktori oli hunnik voolikuid, kolmikuid ja solenoidklapp. Aga selle jutu järgi ei
maksa küll endale ehitama hakata, seda tuleb ikka spetsialistidel lasta teha.
|
Maku
|
postitati 28.12.04 15:43 |
Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida.
|
samru
|
postitati 28.12.04 15:27 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja Kotkas
krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei
olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle. |
loomulikult originaalis ei ole ta selle jaoks
|
Kotkas
|
postitati 28.12.04 14:08 |
krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei
olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle.
|
Maku
|
postitati 28.12.04 09:01 |
Tänud igatahes Sulle info eest! Usun, et ma pole ainuke S-i omanik, kes targemaks sai.
|
samru
|
postitati 28.12.04 08:57 |
sealtkaudu saab tõsta turborõhku (täpsemalt töötaks). Sinna rõhku peale lastes sisuliselt suurendad vedru pingsust st. ei ole vaja keerata seda polti
ega vedru vahetada. Meil ühel 20V-l oli gaasireduktor vahele pandud ning sai salongist sujuvalt keerata turborõhku, muidugi ei saa seda sinna lambist
panna, enne tuleb ajuga midagi ette võtta, et kõrgem rõhk lubatud oleks.
|
Maku
|
postitati 28.12.04 08:47 |
Autoks Audi S4 2.2 turbo. Nimelt kunagi käis läbi teema, kus keegi kodanik küsis, et mis toru jupike see waste gate-st tuleb ja üldjuhul kasutuseta
on. Leidsin netist fotosüüdistuse, kus ta kasutatud on aga aru ei saa ikkagi, mis funktsioon tal on. Pilt siis: http://gallery.s-cars.org/Maguire/hap017
Btw, otsinguga ei leidnud vana teemat üles.
|
|