Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Sees
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
pprz

 postitati 29.05.06 12:17
Kõik on vist juba öeldud, jäi lisada ainult paar pilti.

http://pildid.audiclub.ee/yritused/2006_05_27_omc/images/IMG_5982%20copy.jpg
indro

 postitati 29.05.06 10:20
Oleme käinud osadega staffist ja veel mõnedega juba 3 aastat aitamas OMC-d korraldada, peaasjalikult laheda seltskonna pärast kes seal alati on ja muidugi ka sellepärast, et saada kogemusi juurde. Kui selle aasta minekust juttu oli, siis mingi hetk tekkis idee, et paneks testimise/katsetamise eesmärgil ka klubi ajavõtusüsteemi õige süsteemi kõrvale üles. Kuna Peep sellele vastu polnud, siis saigi jälle üks pikale veninud õhtu tehtud OMC tarbeks ettevalmistusi ja reede õhtul suure hilinemisega kohale jõutud.

Äratus oli laupäeval kell 08.00, siis mõned kaasa ostetud pirukad/võileivad/jogurt (kuidas kellegil) kõhtu ja liikusime lennujaama hoonest starti. Natukene aega olime seal ja siis suundusime juba finišhi suunas, et hakata süsteemi üles panema. 12-ks oli meie poolt kõik valmis ja siis ootasime (enamus kindlasti suht närviliselt) vaid seda, millal nn. ametlik süsteem korda saab. Ja nagu AudiTeam juba varem ütles, siis tuli peale Peebu otsust alustada võistlust suhteliselt pikk vaikus, mille käigus vaadati üksteisele otsa ja vähemalt hetkeks ma juba kahetsesin, et Peebule seda testimise asja üldse pakkusin. Õnneks laabus esimese ürituse kohta kõik üllatavalt hästi ja mingeid erilisi probleeme ei tekkinud. Seda teadsime ka varem, et vihm laseritele ei meeldi aga tegelikult oli sellest tulenevalt probleeme vaid 3 - 4 korda. Kui kedagi huvitab süsteemi täpsus, siis teise vooru alguseks saadi tööle ka nn. ametlik süsteem ja näitude erinevus põhimõtteliselt puudus.

Sellest on muidugi kahju, et ilm lõpuks nii ära keeras, et võistlus tuli katkestada aga niimoodi jätkata oleks olnud liialt ohtlik, nagu näitas ka mõnede võistlejate pidurdusmaa lõppemine murul. Loodetavasti ei jäänud see siiski viimaseks ürituseks ja kindlasti oleme me kohal ka järgmine aasta.

Tänada tahaks ma Peepu, kes meile sellise võimaluse andis, kuigi antud otsuse ajal me nii ei mõelnud :) Ja suurimad tänud lähevad muidugi nendele kes reedest kohal olid, AudiTeam, MaQQu, Andero, Pprz, Noir ja Diversion - ilma sinuta mõõdaks me siiani stopperiga aegu :)
AudiTeam

 postitati 29.05.06 08:41
AC süsteem testitud ja mõningased nõrgad kohad jälle teada - see hetk kus Peep andis raadiosides teada et meie süsteemi järgi hakatakse kiiruseid mõõtma tekitas küll raadiosides väikese pausi.

Teine pingeline hetk oli see kui hakkas esimest korda päris palju vihma sadama ja me ei ole veel kordagi oma süsteemiga vihmaga väljas olnud - õnneks süsteem toimis edasi - paaril sõidul sattusid vist vihma piisad täpselt lasersaatja juurde ja seega ei saanud kiirust kirja. Vahepeal sai filterklaase käidud vihmast kuivatamas ja polnud hullu midagi.

Kindlasti tuleb mõelda edaspidi andurite korralikule fikseerimisele - enamus sõite püsisid nad ikka paigal aga kui DODGE VIPER GTS mööda tuiskas 296km/h olid andurid paigast ära.

Ilm oli muidugi ikka vastav - kui stardis oli kuiv siis finišhis sadas päris korralikult vihma ja nii ka vastupidi.

Nagu eelpool juba mainitud võib tehnikaga alati viperusi tekkida - ja nende vältimiseks ongi kogemused.

Laupäeva õhtu Tallinna jõudes oli tunda suurt väsimust kuigi suurt mingit füüsilist tööd ei tehtud.
raivo

 postitati 29.05.06 08:20
Mõned pildid ka audifännidele:

pilt1
pilt2
pilt3
pilt4
pilt5
pilt6
pilt7
pilt8
pilt9
pilt10
pilt11
pilt12
pilt13

:)
Joel

 postitati 29.05.06 06:59
Mina ei oska korraldajale ja võistlejatele ilmsikstulnud probleeme kommenteerida, aga pealtvaatajana oli igati 5+ üritus. Ilmale tuleks ainult kere peale anda - ilus ja täiesti elatav ilm oli, aga täpselt nii palju jupitas vett maha, et võistlus tuli katkestada. Tee Tallinnasse oli kuiv ja ilm nagu postkaardil. Ilma vihmata usun, et oleks asi tiksunud kui kellavärk. Selle eest korraldajatele, kommentaatoritele ja AC ajavõtutiimile suur http://www.tqhq.ee/forum/emoticons/hail.gif
lorrap

 postitati 28.05.06 23:03
Tsitaat:
Algselt postitas: mms
Et siis tulenevalt vajadusest külastajate käest piletiraha saada?


Üks asi ilmselt on jah piletiraha, et kuludega kokku tulla aga teine ilmselt teravam põhjus on ikkagi turvalisus. Sest praktika tõestab igal pool, et rahvamassid on nagu lollid lambad. Kuhu üks oinas ees jookseb sinna teised kinnisilmi järgi.
mms

 postitati 28.05.06 20:27
Et siis tulenevalt vajadusest külastajate käest piletiraha saada? Mis sellise ürituse kulueelarve võiks olla? Kui pealtvaatajate käest raha mitte küsida, tuleb neid ehk rohkem. Siis kannataks äkki reklaami müüa ja selle abil kulud katta? Tükk pusimist sellise asja korraldamine, aga teoreetiliselt peaks ju tehtav olema.
MaQQu

 postitati 28.05.06 20:24
Tsitaat:
Algselt postitas: mms
Kas tulevikus miskit "kiirtee" ühte suunda ei kannataks välja kaubelda võistluse korraldamiseks?


Usun, et asjade kokkulangevusel oleks see isegi mõeldav, aga mis ei ole mõeldav, on kinnise tsooni loomine ümber võistlusraja. ca 2km mõlemalt poolt aedadega ümber piirata ei ole reaalne : ) kahjuks.
peep

 postitati 28.05.06 20:23
PS. enne jäi lisamata, et ma olen kaugel sellest, et SR Teami'le mingeid etteheiteid teha, selleks pole mul mingit alust. Vahel asjad lihtsalt lähevad natsa viltu.

Jah, mõne maanteelõigu kasutamine lahendaks olukorra, kuid selleks peavad ilmselt olema täidetud järgnevad tingimused: piisavalt sile/lai, tee serv vaba takistustest (puud, kraavid, kivid jne.), ei ole palju ristmikke ega kohti kus rahvas saaks teele sattuda, peab olema võimalik korraldada ümbersõit (kiirtee teine rida ei kõlba, sest siis ei jää turvaala), mingi parkimisvõimaluse olemasolu ning mis peamine kasutusloa saamine mõistliku hinna eest. Vajalik pikkus ca. 3 km.

Kui keegi oskab soovitada füüsikalistelt parameetritelt sobivat lõiku kuni 150 km. Tallinnast siis palun pange privasse kiri.
mms

 postitati 28.05.06 20:21
Huvitav oleks teada kuivõrd betooni karedusest ja ebatasasustest tingitud suurem takistus miilil lõppkiiruseid mõjutab (võrrelduna asfaldiga). Endale tundub et vahe peaks väga suur olema. Kogemuste põhjal just nõrgemate mootoritega autodega millega betoonil ei saa sama lõppkiirust (või kulub selleks kauem aega) kui asfaldil.

Kas tulevikus miskit "kiirtee" ühte suunda ei kannataks välja kaubelda võistluse korraldamiseks?

Edit: igasuguste rattasõitude jaoks eraldatakse ju teid nagu nalja, miks siis mitte ka autospordile.
MaQQu

 postitati 28.05.06 20:16
Jah, olles ka ise seekord ajavõtuga seotud, paneb veidike imestama, et järelkaja erinevates foorumites üllatavalt positiivne on olnud. Endale tundus küll, et viivitusi oli pealtvaatajate ning osalejate jaoks liiga palju (just ajavõtust tingituid). Samas tehti kõike täpselt nii hästi-kiiresti kui võimalik ja oskused lubasid. Arutasime seda Indroga ning põhjus võib peituda selles, et lõppkiirusvõistlusel ei ole aja/kiirusemõõtjad pealtvaatajate silmade all nagu dragrace'il ning stardid toimuvad palju tihedama intervalliga.
Need 30 minutit peale ürituse ametlikku algust, kui AC süsteem töövalmis oli ja BHRA oma mitte, olid vägagi pingelised, omaltpoolt lootsime siiralt, et mehed saavad süsteemi tööle, sest me ei soovinud nii suurt vastutuskoormat kanda, mis sellisel üritusel ajavõtuga kaasneb. Peale Peebu otsust, et kogu ajavõtt käibki meie süsteemi järgi, läks seis veelgi pingelisemaks, sest poldud ju kunagi süsteemi testitud ega taadeldud. Pinge langes veidi peale seda, kui esimene auto korrektse tulemuse kirja sai ning järgmisedki autod andurite vahelt läbi vihisesid. Tunne oli väga hea : )
Elus ongi tavaliselt nii, et ühe õnn on teise õnnetus ning alati kui häda kõige suurem, on abi kõige lähem.
Kui reedel kell 18:00 startisime ning alles ca 22:00 kohale jõudsime, oli enesetunne niru, sest Peep & Co ning sr.org olid kõik vajaliku ära teinud, õnneks saime järgmine päev "võla tasuda"


Mis aga järgmistesse OMC puutub, siis omaltpoolt loodan igati, et raskused ületatakse ning koht ja aeg leitakse.
Pärnu miinus on teada - rada on liiga kehv.
Haapsalu miinus - raske tagada tsooni turvalisust, ehk lennuväli on väga avatud ja kogu ala piiramine aedadega pole mõeldav.
Samas, probleemid ongi ületamiseks, eks ? ;)
peep

 postitati 28.05.06 19:11
AC süsteem päästis ürituse, pean seda meeles ja sobival hetkel teen tagasi.;) Tavaliselt ma muretsen alati mingi backup'i aga seekord olin nii kindel, et kuna süsteem on mitmetel üritustel kenasti töötanud järelikult ei saa probleeme tekkida. Kuid kus on tehnika ja inimesed, seal ikka juhtub.

Mis puutub ürituse plussidesse ja miinustesse, siis eks mul korraldajana ole tagantjärgi asju analüüsides nendest piisavalt hea ülevaade. Ise olen enda suhtes muidugi kõige kriitilisem, kuid ei hakka neid sisemisi arutlusi ja järeldusi siia kirjutama. Enamik asju on tehtavad ja lahendatavad ning eks me kõik õpi kogu elu.

Välja tahaks öelda põhiliselt kahte asja, mis on omavahel tihedalt seotud ning nende koosmõju tekitas probleemi, millele mul momendil lahendust pole.

Kahjuks selgus ürituse käigus, et Pärnu rada on antud võistluse jaoks ebasobiv. Seda nii oma kvaliteedilt, kui ka seetõttu, et ta on tegevlennuväli. Rajakate ei võimalda turvalist sõitu ja korraldaja jaoks on liialt suur rahaline risk võimalike kahjude hüvitamine lennuvälja haldajale.

Mündi teine pool on, et arvestatav osa antud üritusel osalejad ei oma kogemusi suurtel kiirustel sõitmiseks. Kuidas nad saavadki, kui riigis pole üle 110 sõita lubatud ? Lisaks nad ei tunneta, et tegu kõrge riskiga tegevusega, mis nõuab kontsentreerumist ja arusaamist, mis toimub, miks toimub ja kuidas toimub ? Nagu ikka motospordis, kuid loomulikult pole tavainimene sellega kokku puutunud. Tapa lennuväljal see nii teravalt ei avaldunud, kuna oli väga vähe, mida sai valesti teha (ja ikka tehti, kuid pidasin seda juhuslikuks). Kahjuks sain asjast aru alles võistluse käigus. Loomulikult inimesi ei muuda aga midagi ikka oleks teha saanud.

Kuid tee mida tahes, ikka jääb Pärnu liialt riskantseks. Võiks ürituse formaati muuta: osa saab võtta vaid 20-30 eelregistreerunud võistlejat, kelle tegutsemise adekvaatsuses ma saan kindel olla ja kes suudavad tagajärgede eest vastutada, juhul kui see vajalikuks osutub. Kuid see poleks enam OMC.

Seega asukoht ja veel kord asukoht ? Mina tean ainult Haapsalu lennuvälja. Kuid seal on turvaline korraldamine paras peavalu, et mitte öelda võimatu, võttes arvesse materjaalseid ja (korraldaja) moraalseid piiranguid.:(
A4TQ

 postitati 28.05.06 16:42
Tipp topp üritus,kahju ainult et ilm seda ei soosinud.
Teine katse oleks väga turbo 4WD soosinud.(Audiclubi oligi enamikus selliste autodega väljas)
Organiseerimine 5+.Mind isiklikult häiris mõned üksikud "kõvad mehed" kes boksi alas üritasid midagi tõestada.Sama kehtib ka korraldajate kohta (Punane Mazda 6)
Tasub ikka kuulata korralikult osavõtjate koosolekut siis ei teki arusaamatusi rajaskeemi ja muu kohta.
Ps.Kui Peep rada seletas käis osalejate vahel paras mokalaat,selge miks teatud kaadrist võssa pani.
Pps.Prr ja Veski on ikka tasemel.
LaSa

 postitati 28.05.06 14:49
tulemused siis kah vaatamiseks :)
http://www.tqhq.ee/omc/?lang=est&page=2006
jõuvanker

 postitati 28.05.06 08:37
Tänu korralikule pidurisüsteemile läks see kord enam-vähem õnneks... küll heinamaale, kuid mitte midagi hullu, seekord. Ennem oleks võinud raja läbi sõita/käia võistlejatega, kuna olid mõningad iseärasused..finiš võinuks paremini märgistatud olla, no ei jõua jälgida sellise kiiruse pealt ümbritsevat, viimased ohukoonused tulid valguskiirusel lähemale, saa siis aru...hetk hiljem ( mõned sekundid ) paistis juba lennuväljaraja lõpp :o ... hea laveerimine, et lennuvälja lõpptulede vahelt läbi mahtusin.
Korraldus täitsa ok.
Kahju, et kodumaal puudub enam-vähem rada taoliste ürituste korraldamiseks, kuid müts maha, et viitsiti ja tehti ära seekordne üritus.


Finiš oli tegelikult liiga "kirju" ohukoonustest - esimene paar, kohe teine paar ja siis hunnikus koonuseid... miski kaks eredavärvilist lippu oleks täitsa piisanud, ei muud, kiiresti sõites näib kõik ühtsemassina ees ja ei erista õiget kohta.
veekaheksa

 postitati 28.05.06 08:28
Käidud ja peab nentima, et AC esindus oli väga tasemel. Tuleb kiita ka korraldajaid, sest peale natuke segase rajakirjelduse ei saa mitte millegi üle viriseda. Pakun, et järgmine kord võiks osavõtjatejoruga aeglaselt raja eelnevalt läbi sõita... 11 pointsi :)

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 23]
[PHP: 75.2% - SQL: 24.8%]