Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Audi originaalstereo võimendiga süsteemi tööle panemine järelturu peaseadmetega
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: ranz[/i] Kuna palju on sellest juttu olnud ning tekivad siiski erinevad probleemid panen ülesse ühe endapoolse 100% töötava versiooni millega ei teki generaatori pininaid ning makki sisse/välja lülitades "bumpse". Lisan ka juurde, et variante on ka teisi, kuid häirevabalt töötavaks neid 100%liselt mina saanud ei ole. Alustame siis pistikute skeemist: [img]http://ranz.planet.ee/miniiso.jpg[/img] Kõikidel makkidel ei pruugi skeem sama olla, nt võivad puudu olla osad tähised ning puudu olla ka parempoolne teiste suhtes risti asetsev pistikupesa, see ei muuda meile vajaliku süsteemi ümber tegemiseks mitte kui midagi, tähtis on ainult punase ringiga ühenduskoht. See lai pesa koosneb kolmest sektorist, kõige vasakpoolsem on CD-BOXi oma (lisan ka juurde, et audi paigaldas osadele autodele CD-BOXi võimaluse, ehk siis kui seal on pistik kaablitega olemas, ei tähenda alati, et CD-BOX peaks kah olema), keskmine on auto ja maki vaheline data (kellade plokki kuvatakse raadiojaamad jne) ning parempoolne (punase ringiga ning tavaliselt kollast värvi) siis võimendi(te) madalapingeline (2V) väljund mida vaja ümber tegemiseks ongi, teised kaks pistikut jäävad niisama vedelema. Selles punase ringiga pistikus on siis järgnevad otsad: RF - Right Front ehk esimese parema kõlari pluss RR - Right Rear ehk tagumise parema kõlari pluss LF - Left Front ehk esimese vasaku kõlari pluss LR - Left Rear ehk tagumise vasaku kõlari pluss COM on kõigi nelja kanali ühine maandus ehk miinus too lülitiga märk on võimendi remote ehk tema sisselülitus +12V ots. Nagu juba enne ütlesin, siis kõiki kaableid ei pruugi üldse pistikutes sees olla, nt võivad puudu olla mõlemad esimese kanali väljundid (RF ja LF) sest need on otse maki taga ja eraldi ei võimendata ning võivad nad sees ikkagi olla ka siis kui esikõllid on maki taga. Kui nüüd autos on võimendatud ainult tagumised kõlarid on vaja üht hi-low konverterit, kui võimendatud on kõik neli kõlarit on vaja kaht konverterit. Kui süsteemi on lisatud ka woofer, ei muuda see konverterite arvu ning too hakkab tööle automaatselt tagumiste kõlarite signaali pealt. Korralik trafodega ülesse ehitatud konverter näheb välja selline: [img]http://ranz.planet.ee/hilow.jpg[/img] Sellel on ühes otsas neli sisendotsa ning teises otsas RCA pesad, peal on ka lisaks nupud millega saab väljundpinget muuta vastavaks, see tuleks süsteemi paika saades keerata siis võrdseks esikõlaritega, et kõik kõlarid mängiks ühe valjuduselt) Neli kaabliotsa tuleb ühendada uue maki kõlarite otstele vastavalt antud värvidele (adaptri peal kirjas tavaliselt, või siis kaasas oleval paberil), pluss plussiga ning miinus miinusega. Suuremosa järelturu makkidel on kaasas vahekaabel millest üks ots läheb makki ja teises otsas on ISO pistikute pesad, nt üks selline: [img]http://ranz.planet.ee/iso.jpg[/img] Kõlarite pistik on see kus sees on kõik 8 pini, keskmised neli on esimesed ning välimised neli on tagumised kõlarid, parempoolsed kanalid on need mis asuvad lukustipoolses servas ning iga kanali miinused on musta triibuga kaablid. Siinkohal võtab igaüks ise otsuse vastu kuidas ta need kaablid sinna ära ühendab, võimalusi on mitu. 1. Lõigata välimised neli läbi ning ühendada konverterisse 2. Panna vahele nn "vargad" 3. Koorida isolatsioon maha ning ühendada konverteri otsad lisaks 4. Juhul kui on võimendatud ainult tagakõlarid, leida neli pini mis istuvad autos olevasse ISO pistikusse (seal olevas kõlari väljundis on välimised tühjad). Sellist varianti tuleb kasutada ka siis kui nt uus makk on välja valitud selline millel on otse maki enda taga ISO pesad ning vahekaabel puudub. Nüüd on vaja tekitada selle mini-iso asemele RCAd mida pista konverterisse. Selleks kõige lihtsam moodus on võtta kõige tavalisem 2RCA kaabel ning lõigata too katki, miski 15cm kaugusel pistikutest. Koorida isolatsioon mõlemil otsal lahti ning keerata varjestused/miinused omavahel kokku. Nüüd tuleb hakata järjest mini-iso pistikust otsi maha lõikama, nt esimesena RR ots ning ühendada see RCA kaabli parema kanali signaali otsaga (soovitatav oleks need otsad kokku joota), seejärel LR ning ühendad see RCA kaabli vasaku kanali signaaliga ja seejärel lõigata maha COM ots ning ühendada see kokku keeratud varjestuse otstega. Loomulikult tuleb kõik otsad omavahel isoleerida. Nüüd on tekitatud mini-iso otste asemel RCA otsad ning saab need pista konverteri RCA väljund otstele. Üle jääb veel ühendada remote ots, et originaal võimendi end ka koos makiga sisse lülitaks. Tuleb siis lõigata maha too lüliti märgistusega ülejäänud ots ning ühendada maki ja ISO pesade vahel oleva sinise valge triibuga kaabli külge (võib ka ainult sinine olla, selleks vaadata see järgi makiga kaasas olnud manualist). Ühendamiseks on kaks võimalust, koorida isolatsioon kaablilt maha ja lisada autopoolne ots, või siis leida pistik mis panna autopoolse otsa külge sest makiga kaasas olnud kaablitel on tavaliselt lisa väljund pesa remote otsa jaoks seal olemas, maha seda lõigata pole mõistlik sest üle sama otsa käib ka tavaliselt antennivõimendi toide ning läbi lõigates too lihtsalt enam ei tööta. Nüüd ei jää muud üle kui makk pistikuga ühendada ja testida :) [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Audi originaalstereo võimendiga süsteemi tööle panemine järelturu peaseadmetega
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
47.4%
- SQL:
52.6%
]