Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
A6 C5 halogeentulede ümberehitamine bi-xenoniteks
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: laur[/i] Kõik sa alguse sellest kui suure tuhinaga ostsin xenon kiti endale. Peale paigaldamist pidin kahjuks pettuma kuna tulemus oli küll parem kui halogeenidega kuid siiski kehvem kui tehase lahendus. (tuleb tunnistada et 8000k pirnid olid ka väga vale valik ikka). Sai asja netist natuke ja leidsin õpetused kuidas vahetada tuledel luupe jne. (www.hidplanet.com foorum oli kõige enam abiks, samuti oli kasulik ka [url=http://forums.audiworld.com/a6/msgs/336685.phtml]audiworld[/url]). Kuna komplektne tuli maksab uuena päris palju raha ja kasutatuna ei ole väga saada ning on endiselt kallid, jäi ainukeseks variandiks luubid välja vahetada. Aga nüüd asja juurde. Alustuseks võtsin stange maha, et oleks parem tulesid kätte saada. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/P1060004.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/P1060004.jpg[/img][/url] Tagant kaas ära, pirnid välja ja juhtmed lahti. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0515.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0515.jpg[/img][/url] Siis eemadame tulede reguleerimise mootori mida peab keerama vastupäeva ja seejärel vasakule liigutama et kinnituse tagant ära tuleks. (mootorit eemale tõmmates on vahelt seda näha kah). [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0516.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0516.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0517.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0517.jpg[/img][/url] Klaasi eemaldamiseks kasutasin kuumapuhurit ja väikest pahtlilabidat. Enne liimi kuumutamist tuleb klambrid maha võtta mis klaasi kinni hoiavad. Puhuri panin ~500 kraadi peale ning tegin aeglaselt tulele mööda äärt ühe ringi peale. Seejärel hakkasin ülevalt pihta, kuumutasin üsna aeglaselt kuid mitte liiga palju, et plast sulama ei hakkaks. Siis ajasin pahtlilabida vahele ning kangutasin äärt ülesse, samal ajal kõrvalt puhuriga kuuma peale lastes. Lõpuks saab prao juba sisse ja siis tuleb klaas päris lihtsalt ära. Oluline on piisavalt kuuma anda koguaeg, sest kuumaga läheb see liim päris pehmeks ja tuleb kergelt ära. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/P1060014.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/P1060014.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/P1060015.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/P1060015.jpg[/img][/url] Peale klaasi eemaldamist soovitan ääre kinni teipida, sest osa liimist jääb klaasi ääre külge ning see jääb päris edukalt käte külge. Kui klaasi natuke näperdada siis ongi pärast jama käes. Läheb puhtaks küll aga kriimustab ära. (seest näiteks). Peale teipimist pesin klaasi autoshampooniga ära. Selleks eemaldasin ka selle kroomliistu mis klaasi sees on, kuid ei soovita seda eriti teha kuna see kriimustub eriti kergelt ära. Ilmselt on lihtsam ja parem lapiga asi üle käia. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0512.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0512.jpg[/img][/url] Üleval on kaks kinnitust, sinna tuleb kruvikas vahele ajada ja siis tõmmata. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0518.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0518.jpg[/img][/url] Reflektor koos luubiga peaks nüüd ilusti välja tulema. Soovituslik oleks hankida ka xenon tule juhtmestik. On endal lihtsam. (pildil on eelnevalt lahti lammutatud bi-xenon luup. Solenoidi ja suunetule juhtmed lõikasin lihtsalt läbi. Hiljem avastasin et solenoidist käib see pistik välja kah kui kõvemini tõmmata aga ei julgenud lammutada.) [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_3841.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_3841.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_3855.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_3855.jpg[/img][/url] Nüüd tuleb eemaldada luup relfektori küljest. Kinni on ta seal 3 mutriga. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0521.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0521.jpg[/img][/url] Võrdluseks vana ja uus luup. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0513.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0513.jpg[/img][/url] Enne bi-xenon luubi paigaldamist tuleb ta veel kindluse mõttes puhtaks kah pühkida. Lihtsam on luup ja luubi reflektor eraldada, kuna siis on väiksem võimalus et reflektorit kogemata näpuga puudutab. Klaasi puhastamiseks kasutasin lihtsalt mikrokiud lappi (prillilapp näiteks). [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0508.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0508.jpg[/img][/url] Luup kokku tagasi ja reflektori külge. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0522.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0522.jpg[/img][/url] Luubi võib nüüd hetkeks eemale tõsta ja tegeleme natuke korpuse ja juhtmetega. Kuna xenoniga tuledel on ilmselt automaatse kõrguse reguleerimise tõttu teistsugune mootor mis on 4 juhtmega, peab pistikud ümber tõstma. Vahetasin lihtsalt pistikud ära , tinutasin õiged otsad kokku. (võrdlesin vanade juhtmetega). [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0504.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0504.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0524.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0524.jpg[/img][/url] Korpusesse tuleb veel teha üks auk juurde, kust läheb juhe korpuse seest xenon plokki. Sellise freesiga oli ülihea seda teha, kuna nurgad olid ka ümarad siis ei pidanud viili kasutamagi. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0507.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0507.jpg[/img][/url] Juhtmed sisse [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0510.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0510.jpg[/img][/url] Kaanele tuleb kah veel üks auk teha, kust lähevad juhtmed plokist pirni. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0528.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0528.jpg[/img][/url] Nüüd pole muud jäänud kui kõik jälle sisse laduda ja ilust puhtaks pühkida ennem. Seda reflektorit kus luup küljes on võib suhteliselt julgelt mikrokiud lapiga üle käia, kuid plastist osad (suunatuli ja klaasi sees olev liist) on väga õrnad ja neid tugevalt nühkida pole küll mõtet, kriimustuvad kohe ära. Kinni ei tahtnud ma klaasi liimiga liimida, juhul kui mul vaja kunagi veel lahti võtta. Kasutasin seda sama vana liimi mis jäi korpuse ja klaasi külge. Alguses tegin samamoodi ringi peale randile, ja siis tõmbasin pahtlilabidaga liimi äärtest rohkem keskele, et paremini kinni jääks. Ajasin liimi ilusti kuumaks ja surusin klaasi peale tagasi. Edasi võib klambrid tagasi panna, natuke kokkupoole suruda ja peale nad panna. Siis püstoliga veel kuumutada ja kätega kah kinni suruda. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0530.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0530.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0531.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0531.jpg[/img][/url] Ballast külge, kaas kinni ja ongi valmis. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/large/IMG_0529.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/IMG_0529.jpg[/img][/url] Tulemusega olen väga rahul. Nüüd on normaalsed lähituled ja ka kaugtuled. Valgus on ühtlaselt ja laialt teele jaotatud. Nüüd vaja veel tuled ära reguleerida. Piltidelt ei paista võibolla väga välja, kuid xenon ja halogeen luubil on ikka vahe sees. Klaas on ilmselt sama, kuid silmaga nähtav erinevus oli reflektoris. Reflektor on natukene ovaalsema kujuga ning seest on pind natuke teistsugune. Mis ma sellega öelda tahan on see, et siiski xenon pirniga käib koos ka xenon luup. Hellal on isegi sellised komplektid müügil, ning samuti on Hella sõna võtnud nende hid kitide kohta. Ja ega ilmaasjata neid luupe erinevaks ei tehta. Puudu on nüüd põhimõtteliselt ainult automaatne kõrguse regulaator. Hella universaal komplekt maksab 3700.- Peab veel mõtlema kas asi on seda väärt. Pesureid ei kavatse paigaldada kuna musta klaasi need puhtaks ikkagi ei pese. Peale selle läheb palju aknapesuvedelikku kah. Kõige enam aega läks juppide otsimisega, eriti õigete luupide leidmisega. Kogu projekt läks maksma ~1500.- Ühe luubi sain avariiliselt S6'lt ning teise mingilt Passatilt, seega nende maksumus oli 0.- Tegelikult ostsin eelnevalt veel ühe avariilise A6 tule 500.- eest MaQQu käest, kuid proovimisel selgus et selle valgus oli väga ebaühtlane. Eitea milles viga, võibolla oli ka lihtsalt must. Leidsin selle Passati tule ja sellel oli tunduvalt parem valgus. Pirnid läksid ~1000.- Tellisin eBayst Philipsi 5000k pirnid. Ühel tulel sain kasutada orig. Hella plokki, kuid teist mul ei olnud ning hetkel on küljes mu hid kitist üle jäänud ballast. Sellele pidin juurde ostma D2S pistiku, paar oli midagi 200.- Plaanis on teine orig. ballast kah juurde osta. Kui kellegil on huvi kust luupe saada siis võib minu poole pöörduda, aegajalt midagi ikka tekib. Lubatud võrdluspildid siis kah. Pildid on tehtud kõik sama säri ajaga, avaga ja isoga. Üleval aftermarket 8000K HID kit, all Philips D2S 85122+ pirnid, hella orig. ballastid ja bi-xenon projektorid [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/vanavsuus.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/vanavsuus.jpg[/img][/url] Üleval uus, all vanad. Siin alumisel hästi näha kuidas on tekkinud mõned pimedamad kohad, üleval seevastu valgus ilusti ühtlaselt jaotatud. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/vanvavsuus2.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/vanvavsuus2.jpg[/img][/url] Üleval vana, all uus. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/vanvavsuus3.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/vanvavsuus3.jpg[/img][/url] Üleval uus, all vanad. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/vanvavsuus4.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/vanvavsuus4.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_8619.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_8619.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_9687.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_9687.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_8620.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_8620.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_9695.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_9695.jpg[/img][/url] Kahjuks vanast ei teinud nii lähedalt, aga lihtsalt tõin näiteks. Valgust ilusti ära lõigatud ja ühtlaselt jaotatud. [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_9655.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_9655.jpg[/img][/url] [url=http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/large/IMG_9701.jpg][img]http://www.entar.ee/pildid/audiclub/vana_uus/thumb/IMG_9701.jpg[/img][/url] Kokkuvõtteks võin öelda niipalju, et olen valikuga täiesti rahul. Esiteks 4300K on silmale ikka palju parem ja valgustab tunduvalt rohkem. Lisaks sellele on valgus ühtlasemalt teele jaotatud ja teeääred on rohkem valgustatud. Ja noh kaugtuli on nüüd hoopis teine teema (Y). [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
A6 C5 halogeentulede ümberehitamine bi-xenoniteks
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
73.2%
- SQL:
26.8%
]