Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Salong ruttu soojaks!
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: wookie[/i] [quote][i]Algselt postitas: HannesT[/i] Mis ta siis lihtsalt teeb sooja asemel külma vm?[/quote] Kui sa selle 12V puhuri kohta küsid, siis kindlasti ei tee ta sooja asemel külma, kuid selleks, et auto külma ilmaga seest enam-vähem mõistliku ajakulu juures soojaks teha, võiks selle puhuri võimsus olla... noh pool kilowatti ehk ikka - auto on üldiselt üsna kehvasti soojustatud ruum... Kui suure võimsusega teil 220V soojapuhur, mis hommikul auto soojaks teeb, käib? Arvutame. Olgu minimaalse kasuliku puhuri võimsus 500W: 500W 12V juures on: 500/12 = 41.7A Isegi kui me oletame, et selline vool on kuskilt lihtsa liigutusega võetav (mis on kahtlane), siis kui jämedad peaks olema juhtmed, mis sellele vastu peavad ja kui kaua selline puhur aku pealt töötaks? Kui arvestada, et üks Harju keskmine aku on umbes 60Ah, siis võiks niisugune aku 42 amprise vooluga töötada veidi üle pooleteist tunni. Kahjuks on aga nõnda, et auto aku ei ole mõeldud pidevat koormust taluma, vaid on tehtud selliselt, et ta suudaks töötada lühikest aega hästi suurel koormusel (starter). Seega ma pakuks, et noh... üle poole tunni selline puhur täis laetud aku pealt ei tööta. Külma ilmaga aga aku mahutavus väheneb.... ja üldse, kui ka õnnestub see salong aku pealt soojaks ajada, siis mootori käivitamiseks võtame me elektrit kust? Ok, oletame, et seade on mõeldud kasutamiseks töötava mootoriga. Harju keskmine generaator teeb 90A. Külma ilmaga aku peale loota ei saa - hea, kui jaksab mootori käima vedada. Lisaks süütele ja värkidele, on vaja elektrit tulede jaoks, tagaklaasi soojenduseks, aku laadimiseks... Võib-olla on mõne auto puhul see 42A kuskilt ülearu... aga kui ei ole? Ja üldse, kui meil juba on võimalus autot soojendada töötava mootoriga, siis miks ei võiks lihtsalt oodata, kuni mootor soojeneb - jah, ega nad tänapäeval tühikäigul väga ruttu soojaks lähe aga ikkagi. Seega, juba 500W puhuri käitamine auto elektrisüsteemist on parasjagu keerukas ülesanne, suurematest rääkimata, siis peab see puhur, kui tootjad eeldavad, et ta on lihtsalt paigaldatav, olema üpris väikese võimsusega. Kui aga ongi nõnda, et seade on mõeldud ühendamiseks sigaretisüütajasse, siis on asi ju eriti kidur, sest kui ma nüüd ei eksi, istub see 15A kaitsme all, mis teeb meile: 15*12 = 180W. Reaalselt ilmselt üle 10A keegi sinna ühendada ei julge, mis teeb meile praktikas kidurad 120W. Aga võtame prooviks näiteks 200W hõõglambi, paneme kuskil auto salongis põlema, vaatame, kas auto läheb seest märgatavalt soojemaks ja kui kaua selleks aega kulub... [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Salong ruttu soojaks!
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
42.6%
- SQL:
57.4%
]