Teema ülevaade |
Jann
|
postitati 14.05.09 04:45 |
Jutt jumala õige, ilma tõhusate riistadeta ei tasu seda tööd ette võtta. Alumisi õõtsasid pole vaja tegelt lahti lasta, laagri kinnituspoldid tulevad
veovõlli otsast mööda küll. Võll tuleb max. sisse lükata. Suureks abiks on suruõhuga toimiv löökvasar. Vanad poldid veidi sisse ja tuld. Kahe tunni
asemel pommiga saab hakkama kahe minutiga .
|
tnx
|
postitati 13.05.09 20:42 |
Tegelesin siis täna esimese rattalaagri vahetusega. Autoks siis 2001a. A8 quattro, vahetasin vasaku esimese laagri. Alustuseks võtsin suportil klotse
hoidva vedru lahti,siis klotsid välja. Seejärel keerasin 2x( 21mm) polti lahti, eemaldasin suporti koos raamiga. Et suport ei ripuks piduritorude
küljes, kinnitasin selle rooliotsa külge(üles rippuma siis). Siis eemaldus iseenesest piduriketas, seejärel keerasin pooltelje otsa poldi lahti (17.
kuuskant). Laager kinnitub siis tagantpoolt 4 poldiga (12.kaksteistkant), et neile ligi pääseda on vaja pooltelg laagrist välja keerata. Lasin
alumised õõtsad koonusest lahti (18mm) mutrid, natuke haamrit ja lahti nad olidki. Pooltelg väljas keerasin laagri kinnitus poldid välja,soovitavalt
käsitsi(poldid liimitud). Siit algab siis see hullem osa, kuidas saada see laager sealt alumiinumi sarnasest materjalist püstakust kätte, minul oli
seal ilmselt tehase laager. Kasutasin eemaldamiseks tõmmitsat(pulk+seal peal liikuv 10kg pomm) Tõmmits kinnitub siis läbi pooltelje augu poldiga,
piisavalt suure seibiga et mitte läbi tulla. Siis järgnes 2 tundi soendamist, jahutamist peksmist ja tõmmitsaga tirimist. Ikka väga kõvasti oli sinna
kinni oksüdeerunud. Kasutada olid ka pressid, ning vahepeal tuli pähe mõte, võtta maha kogu püstak ja pressi all välja pressida.Sellel omad agad,kas
abs andur tuleb elusalt välja jne. Lõpuks tuli see laager välja, siis pressisin pressi all laagri ratta kinnitus flantsi küljest lahti, puhastasin
pinnad ja uus uuesti peale. Siis kraapisin õõtsa seest puhtaks, määrisin mingi libestava pastaga laagri ja augu kokku torkasin uue paika tagasi.
Tagasi läks väga kergelt Laagri kinnitus poltidele panin keermeliimi ning
keerasin kinni, siis pooltelg tagasi, otsa polt liimiga kinni, seejärel õõtsad kinni, suport tagasi, klotsid sisse, ratas alla ja valmis ta oligi Minul võttis aega ca 3 tundi, millest 2 tundi eemaldasin laagrit püstakust Edu ise remontijatele
|
|