Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Black

 postitati 20.05.12 09:43
Vaheta parem selle ühe hammasvöö.
krism

 postitati 19.05.12 12:22
Nii, et tuleb teised kolm ka ära vahetada?
MartinCS

 postitati 19.05.12 09:13
Tsitaat:
Algselt postitas: krism
Tere!
Mul autol selline jama, et kui sõidan mingi teatud aja siis järsult hästi korraks käib mootorist jõnks läbi ning ESP tuli läheb põlema ning ei tööta ka enam. Mootori hääl ka nagu muutuks valjemaks natukene. Jätkates sõitu kaob vahepeal see viga ära ja hakkab uuesti tööle. Ise mõtlesin, kas on võimalik, et vahetasin ühe pooltelje otsa ära ja teise jätsin samaks ja sellest tingitud siis see viga? ABS'i need nukid või sakid veovõlli välimisel otsal, mida andur loeb, on erinevad. Peaksin teise ka vahetama? Või see ei mängi rolli?

Kristjan


Aju loeb ju ühe ratta pöörlemiskiiruseks pidevalt valet infot. Loomulikult ei tohi hammaste arv erineda. ABS peaks ka siis lolliks minema. Ja need hammasvööd peavad loogiliselt võttes olema samad kõigil neljal rattal, mitte ainult esimestel (esiveo korral).
krism

 postitati 19.05.12 08:59
Tere!
Mul autol selline jama, et kui sõidan mingi teatud aja siis järsult hästi korraks käib mootorist jõnks läbi ning ESP tuli läheb põlema ning ei tööta ka enam. Mootori hääl ka nagu muutuks valjemaks natukene. Jätkates sõitu kaob vahepeal see viga ära ja hakkab uuesti tööle. Ise mõtlesin, kas on võimalik, et vahetasin ühe pooltelje otsa ära ja teise jätsin samaks ja sellest tingitud siis see viga? ABS'i need nukid või sakid veovõlli välimisel otsal, mida andur loeb, on erinevad. Peaksin teise ka vahetama? Või see ei mängi rolli?

Kristjan
andres

 postitati 25.11.05 12:25
Üks oma kogemus: kui "surnud" akuga käivitada, ning masin käima ei lähe, siis jääb mällu ESP viga (jääb armatuuril põlema), uut akut pannes see ära ei kustu, tahab arvutit taha.
AudiTeam

 postitati 24.11.05 13:01
Tsitaat:
Algselt postitas: pealik

Ma olen enda B5 kerega S4-l sama asja 2x elus täheldanud. Aga aitab see, kui veelkord välja lülitad ja siis ta ka jääb.

Oled proovinud mitu korda järjest lülitada?

Tekib küsimus, et miks üldse see väljalülitamise võimalus on.


Vot seda pole küll proovinud - vaatan pärast kohe järgi.

Kui täielikult kinni jääd näiteks lumme siis saad veel proovida väljalülimist ja siis proovida uuesti välja jukerdada ennast kuidagi - kuidu kui pidamine rattalt kaob siis ta ju ei võta üldse rattaid ringi käima ja istud kohapeal gaas põhjas.
pealik

 postitati 24.11.05 10:17
Tsitaat:

kui kurvis külglibisemise ajal panen kõvasti gaasi ja keeran rooli libiseise suunas (=kurvi välimise kraavi poole), siis arvab ESP, et just sinna ma tahan sõita?


Ega ta eriti ei luba sul kurvis külglibisemisesse minna.

Ma arvan, et kehva haarduvusega ringrajal tuleb ESP välja lülitada, et paremat ringiaega saada.
pealik

 postitati 24.11.05 10:07
Tsitaat:

Peaaegu - mul nii et lülitad välja jaa teise käigu sisse panemisel läheb ESP ise peale tagsi.


Ma olen enda B5 kerega S4-l sama asja 2x elus täheldanud. Aga aitab see, kui veelkord välja lülitad ja siis ta ka jääb.

Oled proovinud mitu korda järjest lülitada?

Tekib küsimus, et miks üldse see väljalülitamise võimalus on.
Lauri2

 postitati 24.11.05 08:35
Tsitaat:
Algselt postitas: andres
Rataste pöördenurga ja auto kiiruse järgi määratakse auto juhipoolne suunamissoov ning võrreldakse seda auto tegeliku käitumisega. Erinevuste ilmnemisel, näiteks algava külglibisemise korral, pidurdatakse automaatselt vastavalt ratast ESP abil.


kui kurvis külglibisemise ajal panen kõvasti gaasi ja keeran rooli libiseise suunas (=kurvi välimise kraavi poole), siis arvab ESP, et just sinna ma tahan sõita? Tegelikult ma tahan lihtsalt libisemist ära kaotada nii. Kas siis peab sõiduvõtted ümber õppima või pole ESP sekkumine nii karm? Igasugu automaatikaasjad mind natuke hirmutavad, sest never ei tea, millal nad tööle hakkavad. (näiteks nelivedune volvo, millega oli jääpeal kole keeruline sõita, sest tagvaedu käis sisse-välja kuis heaks arvas)
Jürarrak

 postitati 24.11.05 08:35
Kui C5 kerega A6-l ESP välja lülitada, siis ta ka välja jääb. Ja kui meeldib autot lõhkuda, võid käsipidriga jms sõtkuda nii kui jaksad.
AudiTeam

 postitati 24.11.05 08:14
Tsitaat:
Algselt postitas: pealik
Kas selline Audi on olemas, millel ei saa ESP-d välja lülitada?

Peaaegu - mul nii et lülitad välja jaa teise käigu sisse panemisel läheb ESP ise peale tagsi.
ve1ks

 postitati 23.11.05 19:25
Tsitaat:
Tsitaat:

Algajale soovitav jääks mõnigi välja sõit ära.

Kuid tõsisel Quattroga sõitjal ajab harja punaseks?
Sest tehase poolt puudub väljalülitamis võimalus.

Lõuna eesti kruusa teed on alati kitsamad kui 11,+ meetrit
nagu auto pööramis võime.
Seega jääb üle kasutada kolmest kiir manöövrist ühte, et quattro-ga tagasi sõidu manööver teha.
-käsa tagale ja kaasi esi sillale nagu rallis ???
-vägakitsal teel max 5 m pidurdad auto kinni tagurpidi käik ja rooli mänguga, kaasi äkki lisades viskad nina ümber auto (nagu esi veolisel) manöövri lõpus lööd esimese käigu sisse ja juba lähed.
-laiema teega kuid alla pöörde raadiuse paned tuimalt kannaka kuid see nõuab tõsist turbo pauku mootorilt.

-Kuid sõber ESP mida ei saa välja lülitada RIKUB KÕIK ÄRA ja nõksutad edasi tagasi kolm korda nagu mingi penskar.


Ja sellised manöövrid käsipiduriga ei tee ülekandele liiga?????
pealik

 postitati 23.11.05 17:46
Kas selline Audi on olemas, millel ei saa ESP-d välja lülitada?
forsin

 postitati 23.11.05 17:07
Tsitaat:
Teatavates eriolukordades, kui läbilibisemine on soovitav, võib otstarbekaks osutada ESP väljalülitamine.

Algajale soovitav jääks mõnigi välja sõit ära.

Kuid tõsisel Quattroga sõitjal ajab harja punaseks?
Sest tehase poolt puudub väljalülitamis võimalus.

Lõuna eesti kruusa teed on alati kitsamad kui 11,+ meetrit
nagu auto pööramis võime.
Seega jääb üle kasutada kolmest kiir manöövrist ühte, et quattro-ga tagasi sõidu manööver teha.
-käsa tagale ja kaasi esi sillale nagu rallis ???
-vägakitsal teel max 5 m pidurdad auto kinni tagurpidi käik ja rooli mänguga, kaasi äkki lisades viskad nina ümber auto (nagu esi veolisel) manöövri lõpus lööd esimese käigu sisse ja juba lähed.
-laiema teega kuid alla pöörde raadiuse paned tuimalt kannaka kuid see nõuab tõsist turbo pauku mootorilt.

-Kuid sõber ESP mida ei saa välja lülitada RIKUB KÕIK ÄRA ja nõksutad edasi tagasi kolm korda nagu mingi penskar.
andres

 postitati 22.11.05 18:13
Veidi juttu ESP 'st.
ESP - elektrooniline juhitavuskorrektor.
Märgulambi funktsioonid:
* vilgub sõidu ajal, kui ESP viib läbi reguleerimistoiminguid
* süüte sisselülitamisel süttib umbes 2 sekundiks funktsioonikontrolliks
* süttib ESP tõrke korral
* põleb, kui ESP on välja lüliltatud
* süttib aga ka ABS 'i tõrke korral, sest et ESP töötab koos ABS 'iga.
Kui märgulamp süttib kohe pärast mootori käivitamist, võib olla tegemist süsteemist tingitud väljalülitamisega. Sel juhul saab ESP süüte välja - sisselülitamisega uuesti aktiveerida. Märgulamp kustub, kui süsteem on jälle töökorras.

Mida ta siis endast kujutab.
Parandab kontrolli auto üle sõidudünaamilistes piirolukordades, näiteks kiirendamisel ja kurvisõidul. Vähendab igasuguse sõidutee seisukorra puhul külglibisemise ohtu ja parandab sellega auto sõidustabiilsust. See toimib kõigi kiiruste korral.
ESP 'sse on integreeritud ABS, elektrooniline diferentsiaali lukk (EDS) ja veojõukontrolliseade (ASR).
Toimimisviis
ESP aju töötleb nimetatud funktsioonidest saadut infot. Lisaks töödeltakse kõrgtundlike andurite poolt edastatud mõõtmisandmeid. Nendeks on auto pöörlemissagedus oma vertikaaltelje ümber, auto põikisuunaline kiirendus, rõhk pidurisüsteemis ja esirataste pöördenurk.
Rataste pöördenurga ja auto kiiruse järgi määratakse auto juhipoolne suunamissoov ning võrreldakse seda auto tegeliku käitumisega. Erinevuste ilmnemisel, näiteks algava külglibisemise korral, pidurdatakse automaatselt vastavalt ratast ESP abil.
Ratta pidurdamisel mõjuvate jõudude abil stabiliseeritakse uuesti auto liikumine. Ülejuhitavust ilmutavate sõidukite puhul (auto jookseb kurvi sisse) pidurdatakse peamiselt välimist esiratast, alajuhitavuse ilmnemisel (auto jookseb kurvist välja) pidurdatakse kurvisisest tagaratast. Pidurdamist saadab müra.
Mootori käivitamisel lülitub ESP automaatselt sisse ja viib läbi enesekontrolli.
Teatavates eriolukordades, kui läbilibisemine on soovitav, võib otstarbekaks osutada ESP väljalülitamine. Näiteks:
* lumekettidega sõitmisel
* sõitmisel sügaval lumes või krobedal pinnasel
* kinnijäänud sõiduki lahtikiigutamisel.

EDS
EDS - elektrooniline diferentsiaalilukk, mis taksitab ühe ratta eraldi läbilibisemist. Toimib automaatselt, ilma juhi sekkumiseta. Jälgib ABS andurite abil veorataste pöörlemissagedusi. Kui märgatakse veorataste märkimisväärset (umbes 100 1/min) pöörlemissageduste erinevust, pidurdatakse läbilibisevat ratast ja suunatakse vejõud teisele veorattale. See toimub kiirustel kuni 40 km/h (esivedu) või 80 km/h (quattro). Seda toimingut saadab müra.
Et pidurtatava ratta ketaspidurit mitte liigselt kuumutada, lülitatakse EDS tugeva koormuse korral automaatselt välja. Niipea, kui pidurid on jahtunud, lülitub EDS jälle automaatselt sisse.
ABS 'i märgutule süttimisel võib viga olla ka EDS'sis.

ASR
ASR - veojõukontrollseade on üks osa ESP 'st.
Toimib automaatselt, ilma juhi sekkumiseta. ASR jälgib ABS 'si andurite abil veorataste pöörlemissagedusi. Kui rattad läbilibisevad, sobitatakse veojõud mootori pöörlemissageduse automaatse vähendamise teel sõidutee olukorraga. See toimib kõigi kiiruste korral. ABS 'si tõrke korral ei tööta ka ASR.
ASR saab häireteta töötada vaid juhul, kui kõigil ratastel on ühesugused rehvid. Rehvide veereümbermõõtude erinevusel võib mootori võimsus soovimatult väheneda.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 70.4% - SQL: 29.6%]