Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
timberman

 postitati 10.03.21 13:23
See ju oleneb, mis madaldus sul seal täpselt all on. Minul on sisuliselt uued amordid-vedrud taga ja koopaserv maast oli 670 mm, kui õigesti mäletan. Kuna üks amort oma lollusest purunes, siis loodan ca nädala-kahe jooksul uue komplekti amorte alla panna, lisaks 30 mm-ne tõste. Pärast seda võin kirjutada, kas see tõste toimis 1:1-le ja koobas tõuseb täpselt 700 mm-ni. Ninaga esialgu ei viitsi tegeleda, sest see on vähe keerulisem. Võibolla suve poole, kui väga vildakas jääb. Tungidega mängides ca 50 mm tagaosa tõstes nägi auto lihtsalt ägedam välja. :D Esimene koopavahe rattaga on niigi suurem, ehk tõstega saab selle võrdsemaks.
ullivilli

 postitati 01.03.21 16:17
Tõstame siis hirmusvana teema üles, pole nagu mõtet uut teha.

Kui palju @kps tõste juurde annab näiteks lihtsalt uute vedrudega võrreldes.

Hetkel mingid nn madaldusvedrud alla ning mehhaanik sõimab pidevalt, et nagu põllul oleks, kui põhjakatte eemaldab.
Mis mina teha saan, et audi traktoreid teeb.
kps

 postitati 26.09.13 06:50
Minu esimene eesmärk rehvide vahetamisel oli saada lahti C rehvist ja ka natukene ebardlikust auto välimusest nende suurte kolakatega. Kindlasti ei olnud plaanis vahetada ka velgi ja masina juhitavust kehvemaks muuta ~15" veljel mingite kõrgete pehmemate "balloonidega", mis siis standardmõõtmetest ikkagi suuremad oleksid. Kuna oled huviline, siis lisan mõned pildid klubiliikmete autode alt, milline oli masin selle 205/65 16" kasutatud rehviga ja kui lähedale need koopaäärtele jäid. 17" ja suuremaid velgi ma välistan, kuna sattusin varasemalt ja ka tulevikus sellistesse kohtadesse, kus rehvil on ikkagi väga suur roll velje säästmisel ja suurem velg tähendaks õhemat "rihma" selle peal. Masin polnud loodud asfaldimaasturiks ;). Eks nii mõnigi klubiline on näinud ja kõrval istunud kui ma selle masinaga ekstreemi olen pannud ;).

http://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0176_r.jpghttp://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0189_r.jpghttp://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0184_r.jpghttp://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0185_r.jpghttp://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0181_r.jpghttp://ufo.planet.ee/foorum/dsc_0205_r.jpg

Hetkeseisu pilt madalama ja pehmema rehviga on eelnevas postis.

1 soovitus veel, mida ehk olen juba maininud. See jändamine võtab omajagu aega ja kui masin on igapäevases liikumises ja vajalik, siis pead teist masinat kõrval omama, millega pidevalt liikuda saad ;).
masinist

 postitati 26.09.13 06:08
Tänud kps, suurepärane juhend ja selgitus, peab kuskilt vaikselt nokitsema hakkama, küsiks ainult veel rehvimõõdu kohta, kas 205/65/16 on liiga ekstreemne ja ratta diameeter jääb liiga suur koopa suhtes või lihtsalt loobusid C rehvidest.
kps

 postitati 19.08.13 08:09
Standardlahendust sellele kahjuks pole, ehk siis "ajan teeninduse uksest auto sisse ja saan peale raha letile käimist kõrge auto kätte". Varuks ja eelduseks on vaja kindlasti:
* Esimesi püstakuid "doonoriks". Originaalid ma soovitaks jätta puutumata. Oht, et ABS andurid võivad viga saada on samuti täiesti olemas nii vanadel masinatel.
* Tagumisi amorte, mille vedrutaldrik on lahtine. Originaalis ongi, aga pakutakse ka keevitatud taldrikuga järelturu amorte, millega pole lihtsamalt midagi teha ja ainult uued vedrutaldrikud juurde osta tähendaks põhimõtteliselt uute amortide hinda.
* Tugevamad koormavedrud ja ideaalkorras või uued amordid. Pehmete vedrudega ja sültjate amortidega saab see kompott olema liiga ebastabiilne (õõtsad pole oma ideaalasendis).
* Kuni 50mm hülsid õige sisemise läbimõõdu ja hea toetuskaelaga taldriku hammastele tagaamortil leiab Baltflex'ist ja tegemist on hüdrovooliku pressotsaga. Vastavalt vajadusele saab siis õige "tõste" välja lõigata.

Hindadest:
* Kui masin on hetkel ära vajunud vedrudega, siis nendega ei tasuks kuhugi ronida - uus vedruring võib jääda sinna 200-300 euri kanti (rõhutan tugevdatud versioon, mille tuvastamine kasutatult on jube keeruline ja tüütu).
* Amortide hinnad sõltuvalt tootjatest on 150-400 euri ring (jätame ulmeamordid mängust välja).
* Muud pudinad püstakute näol on lammarites ilmselt hinnaklassis 50-150 euri sõltub muidugi komplektsusest ja kas ABS andurit on julgenud üldse keegi välja kakkuma hakata ja kas ka Sinu masina püstakutest seda julgetakse tegema hakata.
* Laagrid ette püstakutesse sõltuvalt tootjatest 30-100 euri per tükk, kui need peaks läbi olema.
* ABS andurid? Vot ei tea hetkel peast isegi umbes. Neid pole ise ära lammutanud ja lammari omadest on piisanud, et masinad siiani sõidaks.
* Tööraha algnumbriteks kogu selle pusimise peale ma ennustaks mitte alla 200-300 euri, kui just mõni küla sepp poolmuidu ära sportlikust huvist ei tee. Kogu uus ja korralik moos on vaja esmalt masinale alla panna, mõõdistada, siis uuesti masinalt alt võtta ja siis alles "õigele kõrgusele" valmis teha. Eks aeg maksab kõigi puhul.
* Sama töö käigus sai veel pudinaid vahetatud nagu amordi leevenduspadjad, klotsid, veovõllide tolmukatteid, laagreid jne., kuna kogu moos oli ju laua peal laiali ja jube hea oli sama ringiga ära teha. Summad - peast neid kahjuks ei mäleta.
* Kuna kõik õõtsad ja kummiliitmikuga osad tuleb sellise tegevuse juures täiesti lahti võtta ja uuel kõrgusel fikseerida, siis on ka sillaregull 100%'liselt vajalik, et rataste kalle ja kokkujooks uuesti paika saada - ettevaatust, kui hulluks minna tõstega, siis ei jätku enam reguleerimisruumi :). Minu isendil saadi asi paika põhimõtteliselt viimasel piiril sillapingis. Hinnad nagu ikka 25-50 euri, sõltuvalt kohast :).

Tööde poole pealt pusimist:
* Esimese püstakuga on pusimist, kuna vana taldrik on kõige mõistlikum esteetilisuse huvides eemaldada ja see siis "coilover" stiilis keermestatud toru abil kõrgemale ajada koos "stopperiga" vedrutaldriku keerlemise vastu. Või lihtsalt samas asendis kõrgemale koos tugevdustega keevitada (sellepärast ka soovitan topeltpüstakute olemasolu, et hiljem oleks võimalik oma "võibolla kehv otsus" originaaliks tagasi teha).
* Piduritega probleemi pole, originaalvoolikud ulatavad enamus tõstet amordi- ja õõtsa tööpiirkonna juures. Kindlasti peab ka arvestama, et amordile jätkub ka ruumi "ratta alla kukkumisel", et igal hetkel amort teisipidi põhja ei käi. Selles osas mina muudatusi ei teinud ja varu nii ees kui taga on ~60-80mm amordikäiku.

Keda need mainitud võibolla kuluvad summad juba hirmutavad, siis unustage ära! Nendele, kel entusiasm säilis, siis edu leiutamisel, mina miskit täpsemalt rohkem öelda ei oska kui ehk seda, et polnud selle tegemise juures mitte grammigi tuumafüüsikat. Natuke pealevaatamist ja tegemist ning loomulikult omajagu vaba aega.
Trükkige see jutt kasvõi välja ja käige mõne endale usaldusväärse tegija või asutuse jutul, saavad ehk mõne infokillukese lisaks, et tööde hinda kujundada.

PS! Ühed esimesed püstakud C4'jale mul ka üle, kuna teist isendit ei viitsinud enam kõrgeks tõsta (seisukord laagritel teadmata ja võivad vahetust vajada) :). Samuti vedeleb neid tagumise vedrutaldriku vahele käivaid hülsse nii uusi kui kasutatult. Vajunud vedrud viskasin kõik vanarauda ära ja kuratneidteab amordid samuti.
Üks asi veel meenus, mina olen loobunud C rehvist 205/65/16C, panin alla 205/60/16 tavarehvi, mis istub sellise kompoti juures nii suuruselt kui masina kõrguselt ideaalselt. Originaalmõõdu välistasin ehk siis 205/55 16, kuna see näeb seal all suhteliselt "titalik" välja :).

Kahe aasta jooksul on need alla pandud vedrud nii ees kui taga vajunud ~20mm ja hetkeseis on masinal koos madalama rehviga selline (pole just parim pilt kõrgusest aimduse saamiseks), aga endiselt pole heas testikohas raadi karjäärides põhi vastu maad puudutanud:

http://ufo.planet.ee/foorum/dsc00440_r.jpg
masinist

 postitati 19.08.13 06:29
Kas on midagi arenenud, kuulaks ja vaataks ka, et mis ja kuidas?
sweix

 postitati 05.06.13 05:18
Aga oskate soovitada kes saaks selle asjaga Tartumaal hakkama, Või võib minna iga keevitus mehe jutule et tehku asi ära?
Ning mis selle ehitamise maksumuseks võib kujuneda?:cool:
kps

 postitati 02.06.13 20:48
Minul pole ülevaatusega muresid olnud, kuna füüsikaseadusi pole eiranud ja kõik on mõistuse piires. Lisaks on all 205/65/16C. Üldiselt on mõistlik alustada esimesest sillast, sest tagumist annab vähemalt quattrol täpselt nii palju tõsta kui vaja.
audi_a4_v6

 postitati 02.06.13 19:14
Tsitaat:
Algselt postitas: sweix
Voh.voh, nii kõrgeks tahaks küll, see oleks nagu mini jeep :P

Huvitav, mis TÜV selle peale ütleb? Aga äge näeb välja küll ja kui mahub ka suuremad rattad alla panema (vist nagu pildil), siis saab ka kliirensi kõrgemaks.
sweix

 postitati 02.06.13 19:10
Voh.voh, nii kõrgeks tahaks küll, see oleks nagu mini jeep :P
Kiil

 postitati 02.06.13 09:39
Kuressaares on viimasel ajal kps'i konkurenti näha olnud. Ikka quattro ja vist Insa Turbo Saharad olid all. Kahjuks korralikku pilti ei saanud sel hetkel.
http://www.upload.ee/image/3354581/Foto0890.jpg
kps

 postitati 31.05.13 19:35
Mersu puhul on tõesti nii, kuna vedru läheb ülevalt suhteliselt sügavasse kaussi. Selle kerega audi puhul see võimalus kahjuks puudub, kuna kauss on olematu.
sweix

 postitati 31.05.13 09:19
Sellist varianti nagu ei ole nagu W124 mersul et ostad lihtsalt kõrgemad kummist puksid vedrude alla!
Lauri_O

 postitati 30.05.13 07:37
Nu tagumise süsteemiga suht lihtne, paned vedrutaldrikute alla 5 cm metallpuksi ja asi ants või siis keevitad alumisi amordi kandureid kõrgemaks. Esiotsaga natukene keerulisem, sinna pead vedrutaldriku sisse või siis peale teise samasuguse taldriku keevitama ja muidugi nii et ta seal murduma ega paenduma ei hakka. Ise olen nii teinud.
sweix

 postitati 30.05.13 07:21
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Kas isend on esivedu või nelikvedu?


Kahjuks Esisilla vedu, ning Diisel :(
Lauri_O

 postitati 30.05.13 04:42
Sellest on siin juba pikalt juttu olnud ja just herr kps võib väga palju infot jagada.
kps

 postitati 30.05.13 03:20
Kas isend on esivedu või nelikvedu?
Madisx

 postitati 29.05.13 17:05
Audi v8 vedrud sobivad alla, teeb ka jäigemaks.
spool

 postitati 29.05.13 16:07
Vedrude vahetus.
sweix

 postitati 29.05.13 15:22
Kuidas tõsta selle isendi kõrgust? Igasugune soovitus on tere tulnud!

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 33.3% - SQL: 66.7%]