GrHo66
huviline
Registreerunud 27.07.10
Asukoht: Viljandi mk
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C6 Avant Quattro
|
postitati 09.04.11 10:31
|
|
|
Veovõlli kumm
Kui keeruline võib olla vasaku välimise veovõlli kummi vahetus? Kas tuleb palju asju lahti võtta, et see sealt kätte saada? Autoks A6 C4 Avant 16v
1994.
|
|
|
Renz0
huviline
Registreerunud 20.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1.8 92Kw 1996a, Peugeot 206 99a1,4 55kw, Audi A8 95a. 4,2 220kw, Audi 80 B4 93a, Audi A6 2,6 Avant Quattro.
|
postitati 09.04.11 10:40
|
|
|
Lase kastipoolt need kaksteistkant poldid lahti ja siis pooltelje otsapolt lahti ja peaks tulema selt vahelt välja nii, et ei lase sarniire ega midagi
lahti
QUATTRO.
|
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 09.04.11 12:52
|
|
|
Sai endal kah kunagi vahetatud, pole sääl midagi rasket. Natuke nokitsemist vajab see, et uue kummi klambrid kinni saab. Kui ei saa siis võib
ehituspoest / autopoest osta ka neid klambreid mida saab kruvikeerajaga kinni keerata.
1)Plekkvelg või miski sobiv velg alla(poltidega kinni ikka), et oleks nähtav ratta keskel olev suur polt, see keere lahti, võib üsna raskelt kinni
olla, hea pikendus abiks. Endal keerata ei saanud siis panin võtme külge ja peksin kuvaldaga selle poldi lahti.
Polt ja velg ära võetud peaks olema pilt selline;
2)Nüüd keera see ratas täiesti välja, mille kummi hakkad vahetama, nii, et saaksid ligi poolteljele, siis lükka seda pooltelge natuke kasti poole,
samal ajal tiri ta rummu seest välja ja eemale pidurikettast jne, vaade selline;
3)Et veovõlli ots kätte saada võta see sama polt mis ära keerasid ja pane see veovõlli otsa külge tagasi ja keera kuni käib väike krõks ja veovõlli
ots kukub sulle kätte (ei pea tugevasti kinni keerama, muidu pärast on vaja kruustange, et polt kätte saada otsast)
4)Vana kumm maha, korralikult ära puhastada kõik, uus kumm - määret täis, klambrid peale ja tagasi kokku, surudes pooltelje koos otsaga jälle tagasi
rummu sisse(vaata, et hambad ilusti istuma hakkaks), poldiga eest kinni, ratas tagas ja valmis.
Loodan, et abiks ja pole meelest midagi läinud
/Keegi mode võiks paigutada teema ka DIY alla
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 09.04.11 14:30
|
|
|
Esimeste rataste puhul pole tõesti mingit mõtet seestpoolt veovõlli lahti lasta. Ratas välja keeratult saab mõlemad pooled kenasti välja. Endal on
võlli tagasi panekuks tavaliselt korralikud kullinokad abiks olnud, sest uus ots on reeglina pisut kapriissem ja käsitsi punnimisel pole pointi .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 09.04.11 14:46
|
|
|
Kindlasti tuleks kokku pannes autodatast laagri pingutusmoment välja otsida ja sellejärgi veovõlli otsapolt kinni keerata .
Kõhutunde järgi pingutades võib minna õnneks aga võib ka juhtuda nii,
et järgmine nädal kirjutad uut teemat : KUIDAS VAHETADA ESIMEST RATTALAAGRIT ?
|
|
|
|
GrHo66
huviline
Registreerunud 27.07.10
Asukoht: Viljandi mk
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C6 Avant Quattro
|
postitati 09.04.11 17:03
|
|
|
Tänud täpsete juhendite ja soovituste eest!
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 09.04.11 17:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: GrHo66
Tänud täpsete juhendite ja soovituste eest! |
Tuli meelde, et pärast peab panema ka uue splindi kuna vana läheb arvatavasti katki kui veovõlli otsa eemaldad. Uue panek kah suht nokitsemine, paned
splindi ära ja siis õrnalt koputad haamriga veovõlli otsa keskele ja siis ka ääred kuni ots ilusti paika läheb ja siis proovi kätega tirida, kas tuleb
otsast või ei(ei tohi tulla). Tundub keeruline jutt, aga kui asi su ees on siis saab aru.
Edu tööga!
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 09.04.11 17:41
|
|
|
Ma pole veel ühtegi katkist splinti näinud. Ja ei saa õelda, et just ühe pooltelje otsa/kattekummi oleks elus vahetanud.
12.301@181km/h
|
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 09.04.11 18:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi
Ma pole veel ühtegi katkist splinti näinud. Ja ei saa õelda, et just ühe pooltelje otsa/kattekummi oleks elus vahetanud. |
Mul läks katki too, aga võibolla tegin ise ka kogemata seal olid sooned
sees ja läks pooleks...võibolla oma lollusest.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 10.04.11 09:04
|
|
|
Ma lisaks siia teemasse, et kummi suurem kinnitusklamber peaks ikkagi vajutatav olema, nagu originaalis. Keeratav klamber ei pruugi mahtuda osadel
mudelitel ringi käima, kuna kruvi osa on kõrgem. Väiksel pole vahet, mis panna sinna.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 10.04.11 09:11
|
|
|
Neid originaal klambreid saab spetsiaal tööriista omamata väga eduliselt kinni pigistada vanakooli pisemate naelatangidega.
Ehituspoest saadaval ok hinna eest.
Sinna harude vahele peab leidma ainult mingi poldi, et see suruks alla klambri tippu.
Raske seletada nii, aga niisama pigistades kipub see klambri kinnitus kõrgeks püramiidiks muutuma.
Mul on omal need vitsatangid olemas, olude sunnil sai kunagi ammu würthist ostetud, siis oli nende hind 1600 eeku. Enne seda sai aga naelatangide ja
sobiva metallitükiga kõik ära korrastatud.
Kauri
|
|
|
qqopp
huviline
Registreerunud 14.01.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 b4 2.0 66kw, audi a4 quattro 1.8t 110kw
|
postitati 19.06.11 13:42
|
|
|
Kas b4 2.0 fwd veovõlli otsa saab eemaldada samal viisil nägu KsenoonE õpetas eespool ?
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 19.06.11 14:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: qqopp
Kas b4 2.0 fwd veovõlli otsa saab eemaldada samal viisil nägu KsenoonE õpetas eespool ? |
Jah, ma just täna oma coupel vahetasin esisillas juhipoolse välimise veovõlli kummi ära (esiveolisel sama moodi) ja minu kogemus näitab, et mingi
vaikse koksimisega see veovõll üle splindi tagasi ei lähe, tahab ikka konkreetset ja kõva matsu saada õiges suunas, olen vahetanud erinevatel autodel
ca 6 korda sellist asja ja mingi vaikne koksimine pole tulemust andnud
Kas see otsapoldi kinnikeeramine ikka käib mingi kindla jõuga? Ma nagu tean, et koonuslaagritel on oluline, et oleks teatud jõuga keeratud, aga
veosildadel tavaliselt nagu pole koonuslaagrid, seega ikka lihtsalt täie jõuga kinni või ma eksin?
|
|
|
qqopp
huviline
Registreerunud 14.01.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 b4 2.0 66kw, audi a4 quattro 1.8t 110kw
|
postitati 19.06.11 14:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Tsitaat: | Algselt postitas: qqopp
Kas b4 2.0 fwd veovõlli otsa saab eemaldada samal viisil nägu KsenoonE õpetas eespool ? |
Jah, ma just täna oma coupel vahetasin esisillas juhipoolse välimise veovõlli kummi ära (esiveolisel sama moodi) ja minu kogemus näitab, et mingi
vaikse koksimisega see veovõll üle splindi tagasi ei lähe, tahab ikka konkreetset ja kõva matsu saada õiges suunas, olen vahetanud erinevatel autodel
ca 6 korda sellist asja ja mingi vaikne koksimine pole tulemust andnud
Kas see otsapoldi kinnikeeramine ikka käib mingi kindla jõuga? Ma nagu tean, et koonuslaagritel on oluline, et oleks teatud jõuga keeratud, aga
veosildadel tavaliselt nagu pole koonuslaagrid, seega ikka lihtsalt täie jõuga kinni või ma eksin? |
Super
Tänud
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 19.06.11 15:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Tsitaat: | Algselt postitas: qqopp
Kas b4 2.0 fwd veovõlli otsa saab eemaldada samal viisil nägu KsenoonE õpetas eespool ? |
Jah, ma just täna oma coupel vahetasin esisillas juhipoolse välimise veovõlli kummi ära (esiveolisel sama moodi) ja minu kogemus näitab, et mingi
vaikse koksimisega see veovõll üle splindi tagasi ei lähe, tahab ikka konkreetset ja kõva matsu saada õiges suunas, olen vahetanud erinevatel autodel
ca 6 korda sellist asja ja mingi vaikne koksimine pole tulemust andnud
Kas see otsapoldi kinnikeeramine ikka käib mingi kindla jõuga? Ma nagu tean, et koonuslaagritel on oluline, et oleks teatud jõuga keeratud, aga
veosildadel tavaliselt nagu pole koonuslaagrid, seega ikka lihtsalt täie jõuga kinni või ma eksin? |
Mingid suht kõvad NM olid seal küll, aga enam meeles pole, samas ma ei keeranud momentvõtmega kinni ja jamasid pole olnud. Muidu kopsimise kohta küll
jah, et üks konkrteetne pauk ja läheb paika. Ma ise alustasin õrnalt otsa äärtele kopsimisest ja kui enamvähem paigas siis tugevam pauk otse keskele
ja läks. Vöi oli vastupidi.
|
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 20.06.11 06:19
|
|
|
Ilmselt peale liigse pingutamise enam laagrist asja ei saa?
Mul vahetati rattalaager ära ja peale vahetamist undab uus laager hullemini, kui vana ja loksunud laager.
Tsitaat: | Algselt postitas: arsi
Kindlasti tuleks kokku pannes autodatast laagri pingutusmoment välja otsida ja sellejärgi veovõlli otsapolt kinni keerata .
Kõhutunde järgi pingutades võib minna õnneks aga võib ka juhtuda nii,
et järgmine nädal kirjutad uut teemat : KUIDAS VAHETADA ESIMEST RATTALAAGRIT ? |
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
qqopp
huviline
Registreerunud 14.01.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 b4 2.0 66kw, audi a4 quattro 1.8t 110kw
|
postitati 20.06.11 10:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KsenoonE
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Tsitaat: | Algselt postitas: qqopp
Kas b4 2.0 fwd veovõlli otsa saab eemaldada samal viisil nägu KsenoonE õpetas eespool ? |
Jah, ma just täna oma coupel vahetasin esisillas juhipoolse välimise veovõlli kummi ära (esiveolisel sama moodi) ja minu kogemus näitab, et mingi
vaikse koksimisega see veovõll üle splindi tagasi ei lähe, tahab ikka konkreetset ja kõva matsu saada õiges suunas, olen vahetanud erinevatel autodel
ca 6 korda sellist asja ja mingi vaikne koksimine pole tulemust andnud
Kas see otsapoldi kinnikeeramine ikka käib mingi kindla jõuga? Ma nagu tean, et koonuslaagritel on oluline, et oleks teatud jõuga keeratud, aga
veosildadel tavaliselt nagu pole koonuslaagrid, seega ikka lihtsalt täie jõuga kinni või ma eksin? |
Mingid suht kõvad NM olid seal küll, aga enam meeles pole, samas ma ei keeranud momentvõtmega kinni ja jamasid pole olnud. Muidu kopsimise kohta küll
jah, et üks konkrteetne pauk ja läheb paika. Ma ise alustasin õrnalt otsa äärtele kopsimisest ja kui enamvähem paigas siis tugevam pauk otse keskele
ja läks. Vöi oli vastupidi. |
Audi 80 92a. ja edasi... LK. 39 http://www.scribd.com/doc/12751906/Audi-80-1992-b4-Reparaturleitfaden-Manual#fullscreen
M16 - 200NM
M14 - 120NM
|
|
|
smi
huviline
Registreerunud 18.05.06
Asukoht: Tln
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,8 -95 92kw
|
postitati 20.06.11 14:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Ilmselt peale liigse pingutamise enam laagrist asja ei saa?
Mul vahetati rattalaager ära ja peale vahetamist undab uus laager hullemini, kui vana ja loksunud laager.
Tsitaat: | Algselt postitas: arsi
Kindlasti tuleks kokku pannes autodatast laagri pingutusmoment välja otsida ja sellejärgi veovõlli otsapolt kinni keerata .
Kõhutunde järgi pingutades võib minna õnneks aga võib ka juhtuda nii,
et järgmine nädal kirjutad uut teemat : KUIDAS VAHETADA ESIMEST RATTALAAGRIT ? | |
Ilmselt undab siis teise poole laager hoopis.
|
|
|