NSU
suletud konto
Registreerunud 10.08.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.11 10:31
|
|
|
Rõhk lekib. McGyverid, aidake palun
Tere hea auto omanikud. Kindlasti on paljud maadelnud sama asjaga - turborõhk lekib, aga ei tea kust, sest lekib alles suurema rõhu juures.
Minu 20VT masinal on sedapuhku (siiski teist korda) lausa nii jonnakas leke kusagil, et avaneb soojuse akumuleerumisel. Eriti edukalt siis, kui soe
mootor on seisnud ca 15minutit. Kiirendusel kostub ahin, mitte ainult peen sisin, tühikäik on koba ja mõistagi on JÕUD läinud .
Mudisin kõik vollad läbi (intekast kolle suunas minev akordion, all olev kolmik (kompressorist intekasse) ja veel mõned siit-sealt ning ei leidnudki
auku. Küll aga kokku panemisel läks jama ära. Kuid tuli tagasi jälle.
Milliseid nippe on keegi kasutanud lekke otsimisel? Ise olen kasutanud helisalvestamist (mikrofonid kapoti all, peale seda sagedusanalüüs kõrvaga
erinevatest positsioonidest).
Aga noh... ei saa jagu seekord.
On teil mõtted, turbotargad? Minul on need otsas
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 25.01.11 10:40
|
|
|
Kui puhub siis seebivesi
Samas olemas ka õhulekke sprey, ka see ilmselt abiks.
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.11 13:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: NSU
Ise olen kasutanud helisalvestamist (mikrofonid kapoti all, peale seda sagedusanalüüs kõrvaga erinevatest positsioonidest).
| Ja sa kutsud veel mägiaivareid appi?
Aga proovi seda Eero poolt näidatud varianti.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
|
NSU
suletud konto
Registreerunud 10.08.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.11 23:41
|
|
|
autoks audi 200 20V
Ja tegingi selle pulli ära. Ja toimis ka. Aitäh! ca 3 komponentidele
Aga sain ka teada, et jama on suur - intercooler lekibki. Ja mitte otsadest vaid kusagilt keskemalt, ribide vahelt.
Nii, et... kui keegi teab, kust saada pidava vana või kasvõi customi, kuid seda ka vist vanast peast, et mõni kütuse peale jääks ka alles
|
|
|
Siim5
klubiliige
Registreerunud 15.12.07
Asukoht: Otepää
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 02.04.11 08:05
|
|
|
Palju te sealt õhulugeja poolsest lõdviku otsast seda rõhku sisse lajatate. 0,5 bar juures to lõdvik lööb nii kummi ja paisub nii hullusti, et kohe
kohe lendab lilleks. Suuremad lekked leiab sedasi küll üles aga kõrgema rõhu juures avalduvad lekked jäävad ju avastamata.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 02.04.11 09:21
|
|
|
1.5bar on optimaalne.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 02.04.11 09:53
|
|
|
Keegi ei keela sul ka peale turbot rõhku sisse lasta. Pusimist on kõvasti rohkem lihtsalt.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.04.11 12:43
|
|
|
Testimiseks kasutatakse üldjuhul sellist rõhku, mis on ka sõidu ajal maksimum ülerõhk.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 29.05.13 13:25
|
|
|
Tuleks tagasi lekketesti juurde.
Kas keegi kogenud 20vt mootori lekketestija oskab äkki mingeid näpunäiteid anda kust mida võiks pimedaks teha, et korralik lekketest läbi viia. Ma
tahaks enda auto 2bari ülerõhu peale ära testida, aga mul on tunne, et see on üsna keeruline. Õhulugejast sisselaske kollektorini on nagu kõik ilus ja
selge, samas läheb nii testides karteri tuulutuse kaudu ka rõhk karterisse, kas karteri tuulutus tuleks mõlemast ostast pimedaks teha, või pole see
üldse vajalik.
Ühesõnaga, kui kellelgi küllaldaselt kogemusi on suurema rõhuga kui 0,5-1 bar testimisega, siis oleks näpunäidetest väga huvitet.
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.05.13 16:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Eero
Tuleks tagasi lekketesti juurde.
Kas keegi kogenud 20vt mootori lekketestija oskab äkki mingeid näpunäiteid anda kust mida võiks pimedaks teha, et korralik lekketest läbi viia. Ma
tahaks enda auto 2bari ülerõhu peale ära testida, aga mul on tunne, et see on üsna keeruline. Õhulugejast sisselaske kollektorini on nagu kõik ilus ja
selge, samas läheb nii testides karteri tuulutuse kaudu ka rõhk karterisse, kas karteri tuulutus tuleks mõlemast ostast pimedaks teha, või pole see
üldse vajalik.
Ühesõnaga, kui kellelgi küllaldaselt kogemusi on suurema rõhuga kui 0,5-1 bar testimisega, siis oleks näpunäidetest väga huvitet.
|
Tee rõhutest nii, et võtad turbo küljest survevolla otsa lahti, sinna lajatad 2bar selga, ennem segusiibrit võtad survevolla otsa lahti ja pime ette,
ongi kogu peamine survetrakt survestatud, see lekkida ei tohi üldse.
Kõik muud lahendused on BS kergelt - lekib läbi klappide, kolvirõngaste niikuinii, eriti suurema rõhukorral, sinna ei saa midagi parata, ainuke asi,
vala igasse silindrisse ca 3ml värsket mootoriõli, nii saad natukene leket kolvirõngaste vahelt väiksemaks, kuid klapid lekivad endiselt ja rõhukadu
on olemas.
Veel on variant, kui võtta õhulugeja küljest volla lahti ja lajatada sinna 2bar taha, alguses lekib kuid jääb mõne aja pärast vait juhul muidugi kui
väljal. klapid peavad, ainuke jama, et võib vända-, nukasimmerid ära ehk
lükata, kui need vanad.
Lekib niikuinii: segusiibrivõlli vahelt, kolvirõngad, klapid.
Kolvigrupi ja klappide vahelt leke on ok, rõhk ei kao kuhugi ( kui väljal. klapid peavad ), täidab vaid mootori sisemuse ja karterituulutustorude
kaudu uuesti imupoolde, kus on niikuinii sisse lajatatud 2bar taga.
Tiba keeruline ja pikaldane tegevus, närvesööv.
Kõige õigem rõhulekke otsing on järgmine:
kõik lilleks, ülevaatus, korralik kokkupanek ja peab pidama, rsk.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 31.05.13 12:58
|
|
|
Proovisin siis nii, et turbo küljest voolik lahti ja surve sisse, eelnevalt tegin pimedaks segusiibri esise. Törts õhku sisse ja minu üllatuseks vedas
alt dahlbacki kena sinine bypass, kuskil 0,5-1 bari juures avanes lihtsalt ja lasi kõik õhu välja. Valetpidi ühendades, nii et turbost tulev toru
siseneb alt poolt bypassi, pidas kusjuures kenasti, minu jaoks müstika kuidas saab õhk seda klappi saab tõsta, aga nii see oli. Peale seda läks juba
huvitavamaks, manomeeter hakkas juba numbreid näitama survestamisel ja kõikvõimalikud klambriühendused susisesid.
Aga siinkohal oleks üks küsimus, et audil on tore roheliste välja mõeldud süsteem, mille abil tühikäigul sisselaske kollektor imeb läbi ühe kahtlase
ühesuuna-klapi karterist ja kaanest mürgiseid aurusid. Kas selle süsteemi võiks täiesti pimedaks teha, või mis sellega teha võiks, et ta ei oleks
sisselaske kollektoriga ühendatud?
Vägisi hakkab tunduma, et paar nädalat jääb puudu ajast ja miili sõidan pigem suve lõpus
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 31.05.13 13:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Tee rõhutest nii, et võtad turbo küljest survevolla otsa lahti, sinna lajatad 2bar selga, ennem segusiibrit võtad survevolla otsa lahti ja pime ette,
ongi kogu peamine survetrakt survestatud, see lekkida ei tohi üldse.
Kõik muud lahendused on BS kergelt - lekib läbi klappide, kolvirõngaste niikuinii, eriti suurema rõhukorral, sinna ei saa midagi parata, ainuke asi,
vala igasse silindrisse ca 3ml värsket mootoriõli, nii saad natukene leket kolvirõngaste vahelt väiksemaks, kuid klapid lekivad endiselt ja rõhukadu
on olemas. |
Kui sul klapid 1 bari juures nii lekivad, et kõik välja susiseb on sul mootor kohvi.
See "peamise sissetrakti" survestamine on täiesti mõttetu tegevus, kuna 99% juhtudest ei leki mitte see, vaid asjad, mis sisselaskekollektorisse
ühendatud.
Kui karterituulutust mitte surve alla lasta (mis on mõttetu tegevus), siis hoiab iga normaalne AAN 0.5 bari nii, et võid vahepeal kohvil ära käia.
Tsitaat: | Algselt postitas: Eero
Aga siinkohal oleks üks küsimus, et audil on tore roheliste välja mõeldud süsteem, mille abil tühikäigul sisselaske kollektor imeb läbi ühe kahtlase
ühesuuna-klapi karterist ja kaanest mürgiseid aurusid. Kas selle süsteemi võiks täiesti pimedaks teha, või mis sellega teha võiks, et ta ei oleks
sisselaske kollektoriga ühendatud?
Vägisi hakkab tunduma, et paar nädalat jääb puudu ajast ja miili sõidan pigem suve lõpus |
Pane mõlemalt poolt pimedaks. Ca. 70l autol olen pimedaks pannud ja kõik OK.
Kui tahad vahetükki sinna vahele, täpselt klapi kujuga, aga metallist treitud, siis küsi Geo käest, võimalik, et tal veel mõni alles.
|
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 02.06.13 09:45
|
|
|
Sai siis nii ette võetud, et turbosse siseneva lõdviku otsa panin oma rõhuklapi ja turbo küljest tulev vaakumvoolik, tühikäigu mootorisse minev toru
ja sisselaske kollektorisse minev toru. Aga imekombel jõuab siiski osa õhust mootorisse, liigub ta ilmselt sinna mööda turbo õli ärajooksu, sest
mulinat karteris on survestamisel kuulda. On see normaalne?
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 02.06.13 13:25
|
|
|
Mulin on täiesti normaalne, külmalt ilma õlisurveta lähebki läbi turbo tihendite mõningal määral õhku läbi ning siis muliseb karteris.
|
|
|
|
|