Lehekülgi: 1 2 |
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 10.07.10 13:06
|
|
|
Lambda testmine testriga
Tervist!
Kuna pöörded natuke kõiguvad sai ostetud tester, päris korralik tundub. Olgu, see selleks. Nüüd aga oleks vaja teada kuidas õigesti lambda näitu kätte
saada. Milline reziim tuleks testrilt valida ja kuhu need "otsad" susata. Kas lambda pistikud peavad sellel aja kinni olema? Kogu abi on tere
tulnud!
Inglise keelselt lehelt leidsin sellise teksti.
Before you start, you will need long flexible wire probes capable of being 'trapped' in the lambda sensor's connector, or you will need some
insulation displacement connectors that can forcibly poke through the insulation to get at the signal wires. You may be able to find crocodile clips
with a piercing spike that can achieve this, but what we don't recommend is stripping back a piece of the wire's insulation. However, if you were to
do this, make sure it is well insulated with several layers of PVC insulating tape afterwards.
Find an assistant to hold the throttle when you instruct. Choose the grey and black wires, or on a Titania sensor, choose the yellow and black wires
(refer to the section below on wiring colours). Start the engine and let it warm up. Reset the average readings in your meter. Hold the revs at
2000-2500 RPM for thirty seconds, then let go of the throttle. Press ('blip') the throttle once more briefly then hold your meter's readings. If
you are using the oscilloscope method, find the max, min, and average readings from the waveform as you conduct the test. The LED lambda tester is
calibrated to preset voltage values on each led, so it will be easy to read the voltage output. Use the following table to help diagnose if the sensor
is faulty.
Ja pilt mille järgi orienteeruda.
Tänud kasutajale Cilaper kes asja selgeks tegi !
Lambdad on mul surnud, ehk siis vaja uued osta!
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 10.07.10 16:52
|
|
|
Räägi, kuidas siis käib ka. Ma usun, et paljud tahaksid teada.
|
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 10.07.10 17:57
|
|
|
Kõigepealt peab üles otsima lambda signaali pistiku millel on tavaliselt kummist müts peas, seda ei tohi lahti ühendada vaid seda "mütsi" eemale
tõmmata nii ,et saaks testri otsiku pistiku vastu panna. Must testri juhe tuleb panna massi. Siis mina valisin testri pealt 200mv ja siis auto käima
ja vaatama mida head näidik näitab. Ülejäänud jutt copy cilaperi käest. Ehk siis mida vaadata.
Käivitad auto ja jälgid testerilt pinget. See peab kiirelt pendeldama 0,1v ja 1,0v vahel. Tihti ta tühikäigul üldse 1,0v ei jõuagi vaid kukub juba
0,7-0,8 juures alla tagasi.
Kui tundub, et näit seisab paigal või ei pendelda piisavalt kiiresti siis 1 tugev kuid lühike gaasivajutus. Siis peaks näit ülesse üppama ja nii kaua
kuni pöörded langevad tühikäiguni peab tester näitama sulle kas nulli.
Kui gaasivajutus testeri näitu kirjeldatud kombel hüppama ei pane siis on lambda prügimäe materjal.
Kui lambdad peetis on, siie esimese asjana nitte ei tule neid ära vahetada, vaid välja selgitada miks nad läbi on. Põhjus kõrvaldada ja alles siis
lambdad vahetada.
|
|
|
|
ur666
huviline
Registreerunud 27.12.02
Asukoht: Viljandi mk
Kasutaja on eemal
Auto: A8,ur&coupeQ 20v
|
postitati 11.07.10 07:20
|
|
|
Jah aga see testimise moodus on toimiv siis kui ülejäänud ECM komponendid on töökorras.Vigase maf,map,fpr,ets või pritsepeaga autol toimiv lambda ei
pruugi väljastada eelpool kirjeldatud testimise mooduse väljundpinget.Kindlasti mainiks ära veel,et igasuguste andurite väljundpinge jms
kontrollimiseks oleks kõige parem tööriist ikkagi FSA või ostsillograaf ja järgmisena analoogtester.Multimeetriga mõõtes näed mingeid hüplevaid
numbreid mille põhjal on raske mingit pilti signaalist kokku panna.
Siin näiteks toimiva lambda väljundpinge graafik.
AUDI - Another Useless Deutche Invention
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 11.07.10 09:10
|
|
|
Siinjuures ei tohiks ära unustada, et pinget toodab keemilise reaktorina vaid siiski tsirkooniumlambda. Uuematel masinatel kasutatakse
titaanlambdasid, mis ei tooda pinget, vaid muudab takistust pealeantaval pingel.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Auditehh
huviline
Registreerunud 20.06.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Tid
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
postitati 15.09.10 19:36
|
|
|
Panid kasutatud originaal Bosch omad(töötavad väga hästi)..Ei usalda neid universaalseid eriti, pidid suht kiirelt saba andma. Ei soovitata
|
|
|
|
Auditehh
huviline
Registreerunud 20.06.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Tid
|
postitati 15.09.10 19:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KsenoonE
Panid kasutatud originaal Bosch omad..Ei usalda neid universaalseid eriti, pidid suht kiirelt saba andma. Ei soovitata |
Testisid neid ka enne külge panekut kuidagi moodi ? Foorumis pakutakse ka müüa kasutatud lambdasi aga kuidas veenududa nende korras olekus. Hind on
muidugi odav aga kui neist pärast midagi kasu poele siis ikkagi poodi uute järgi minek.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 15.09.10 20:06
|
|
|
Siin näitab kuda kütteelemendi korrasolekut kontrollida. Alla 20 oomi on korras ja kui kõvasti üle on läbi põlenud ja vaja vahetada. Anduri enda
seisukorra hindamine ilma autokülge panematta on keeruline. 1 juhtmega lamdad olen propaanileegi sees kontrollinud. Pannes anduri leegi sisse peab
multimeetri näit 1 voldini tõusma. Nelja juhtmega peaks samuti toimima kui mõõta signaali massi ja signaali vahel.
Leitsin ka tõestuse netist.
Use a good digital multimeter. Clamp the sensor in a vice or use pliers or vice-grip to hold it. Clamp the negative multimeter lead to the case and
the positive to the output wire. Use a propane torch and apply the inner blue flame tip to heat the fluted or perforated part the sensor. You should
see a DC voltage of at least 0.6 within 20 seconds. If not, the most likely cause is open circuit internally or lead fouling. If OK so far, remove
from flame. You should see a drop to under 0.1 volt within 4 seconds. If not the sensor is probably silicone fouled (coolant leak?). If still OK, heat
for two full minutes and watch for any drop in output voltage. Sometimes, the internal connections will open up under heat.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.10 20:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ur666
Multimeetriga mõõtes näed mingeid hüplevaid numbreid mille põhjal on raske mingit pilti signaalist kokku panna. |
See aga ongi esimene asi mida vaadata... niipalju kui mina neid lambdasid näinud olen, saavadki nad otsa nii, et näit jääb seisma. Ehk siis, kui
testri näit ülesse alla ei hüppa ning seisab kohapeal, ongi too oma otsa leidnud (seda siis sooja mootoriga ja peale mõneminutist töötamist, muudel
juhtudel on tingimused suts teised).
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.02.11 18:35
|
|
|
Lamda andurile ei tule toidet?
Soojenduse pistikusse peaks 12v tulema aga ei midagi.
Kus võiks viga peituda?
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 26.02.11 18:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Soojenduse pistikusse peaks 12v tulema aga ei midagi.
Kus võiks viga peituda? | Alustaks soojenduse kaitsmest, minuautol oli just see viga küljes. Kuigi põhjus on teadmata miks ta otsa sai
piisas kaitsme vahetusest ja aastake/10kkm on asi korras olnud.
Kui mul lamda kunagi jamama peaks hakkama või lihtsalt ennem huvi/vajadus tekib muretsen endale tõenäoliselt selle asenduseks. Pole oluliselt kallim
uuest tutikast lamdast. http://14point7.com/SLC-DIY.php
Et oleks raskem!
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.02.11 19:23
|
|
|
Aga kas see mõjutab siis ka signaali- seisis 0.5 v peal. Soojendust järel pole siis ei tööta õieti?
Nagu oleks peetis.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 26.02.11 19:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Aga kas see mõjutab siis ka signaali- seisis 0.5 v peal. Soojendust järel pole siis ei tööta õieti?
Nagu oleks peetis. |
Ilma ei tööta jah õigesti.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 26.02.11 19:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Aga kas see mõjutab siis ka signaali- seisis 0.5 v peal. Soojendust järel pole siis ei tööta õieti?
Nagu oleks peetis. | Minul seisis ka ilma soojenduseta üsna kaua kohapeal(pmst ei toiminud ja elumärke ei näidanud), kui
väljalaskegaasid lamda ülesse soojendasid siis hakkas normaalselt toimima, kuigi kippus tühikäigul maha jahtuma. Rahulikul linnasõidul oli üsna
tõenäoline, et lühikeste otstega ei saanudki piisavalt soojaks ja ei hakanudki tööle.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.02.11 08:56
|
|
|
Kõik kaitsmed tunduvad terved. Kust see toide talle peale jookseb?
Mõni kindel relee?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.02.11 10:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Kõik kaitsmed tunduvad terved. Kust see toide talle peale jookseb?
Mõni kindel relee? |
Arvan, et siinkohal oleks abiks ka mainida mis masinaga tegu, profiilist loeb välja ainult, et audi 90... mis mootor ja mis aasta? ilma selleta suht
nagu bingo mängimine.
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.02.11 11:02
|
|
|
Aastast 1988 pärit masin, NG motoga.
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.02.11 14:57
|
|
|
Lambda soojendus toide kadunud?
Siin on mingid skeemid aga ma ei oska siit midagi erilist välja
lugeda kust võiks seda viga otsida. See on vist alates 1991 aasta masinatest ka.
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 16:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Siin on mingid skeemid aga ma ei oska siit midagi erilist välja
lugeda kust võiks seda viga otsida. See on vist alates 1991 aasta masinatest ka. |
Ei oska keegi midagi välja pakkuda.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 16:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Siin on mingid skeemid aga ma ei oska siit midagi erilist välja
lugeda kust võiks seda viga otsida. See on vist alates 1991 aasta masinatest ka. |
Ei oska keegi midagi välja pakkuda. |
Sattusin uuesti teemale pihta.
Sellel masinal seal antud lingil on lambda soendusel eraldi 5A kaitse, mis on kaitsmekarbis nr 25 ning temale toidet lülitatakse benapumba relee
pealt, kuid sinu masinaga too ei klapi.
Sinu masina skeemi leidsin sellise: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1988/90/WIRING%20DIAGRAMS/fig02.pdf
Siin on kirjas, et lambda soenduse kaitse on nr 28, kuid arvestades mis asjad veel sama kaitsme taga on, on kahtlane, et selles viga üldse on, see
masin ilma selle kaitsmeta põhimõtteliselt vist ei töötakski (külmkäivitus klapp + tühikäigu moto kah samas ahelas). Üle võid ta siiski eraldi
kontrollida, et kas ikka on terve, võid testriga nt mõõta mõlemist kaitsme otsast kas on toide olemas või mitte, sest nt mulle on sattunud ka
selliseid kaitsmeid milledele kiirelt peale vaadates tegelikult aru ei saagi, et läbi oleks.
Küsiks juurde, et siis kui soenduse toidet mõõtsid, siis kas lihtsalt pistikust või võtsid sa pistiku tagant kummiluti maha? (tihti on sealt tagant
juhe katki) ning ega ei proovinud mõõta nii, et miinus moto korpusest ja siis plussi pistikust? ja ka vastupidi, toide mujalt ja miinust pistikust,
nii leiad ülesse kumb üldse puudu on.
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 16:59
|
|
|
Kaitse on terve. Just, kui kaitsme välja võtan siis sureb üldse välja. Mõõtsin ka pinget mis tuleb kaitsme klemmidele- ühele tuli kenasti 12+ V aga
teisele midagi 4-5 V. Võib sellest midagi järeldada?
Mõõtsin ka kummiluti tagant, juhtmed on terved.
Juhe peaks olema roheline punase triibuga.
Kuhu ta siis välja jookseb saaks kontrollida kas kuskil katkestus või midagi.
Mul oli selle nr 28 kaitsmega väike jama:
Aga enne seda oli jama et peksis seda kaitset läbi pidevalt. 4 Pin tembi anduri juhe läks massi nagu hiljem selgus.
Ise mõtlesin et äkki kärssas ajus midagi lõpuks ära või vms.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 17:14
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Mõõtsin ka pinget mis tuleb kaitsme klemmidele- ühele tuli kenasti 12+ V aga teisele midagi 4-5 V. Võib sellest midagi järeldada? |
Sellest ei saa aru eriti... mismõttes ühele klemmile ja teisele? siis kui kaitse väljas oli? sees oli? kaitsme pealt väljaulatuvatest otstest?
Tsitaat: | Juhe peaks olema roheline punase triibuga. |
Selle skeemi järgi peaks ta too olema must sinise triibuga hoopis ning roheline punase triibuga peaks olema juhe tühikäigu mootorist ajusse hoopis...
kuid nood skeemid ei ole alati 100% tõesed nii vanadel masinatel.
Tsitaat: | Kuhu ta siis välja jookseb saaks kontrollida kas kuskil katkestus või midagi. |
Jooksebki kaitsme juurest ühte punkti kus nad jagunevad mitmeks ning sealt siis seadmeteni välja, miskit pistikut enam kuskil vahel ei ole ning ka
seda ühenduspunkti kohta ei ole välja toodud.
[quorte]
Mul selle nr 28 kaitsmega väike jama:
Aga enne seda oli jama et peksis seda kaitset läbi pidevalt. 4 Pin tembi anduri juhe läks massi nagu hiljem selgus.
Ise mõtlesin et äkki kärssas ajus midagi lõpuks ära või vms. |
Hmm... see on imelik, ma ei näe, et too kaitse peaks üldse selle 4 pin temp anduriga kuidagi seotud olema... ja minuteada ei lähe sellele andurile
üldse miskit toidet.
Samuti ei ole lambda soendus seotud sellel masinal ajuga või moto töötamisega, otse süütelukust süüte asendis saab juba toite peale.
|
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 17:46
|
|
|
Just käisin ja mõõtsin kaitsmepesast , ühele klemmile tuleb 12 +V ja teisele 9V- kaitsme tõmbasin välja.
Aga selle skeemil mis panid jookseb nagu mingi juhe "Fuel control Unit"isse 17 pini alla või saan millesti valesti aru.
Kui seda mängu miski ei juhi siis saab alati uue toite peale vedada.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.11 18:03
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Just käisin ja mõõtsin kaitsmepesast , ühele klemmile tuleb 12 +V ja teisele 9V- kaitsme tõmbasin välja. |
See mõõtmine näitaba ainult seda, et
Aga selle skeemil mis panid jookseb nagu mingi juhe "Fuel control Unit"isse 17 pini alla või saan millesti valesti aru.
Kui seda mängu miski ei juhi siis saab alati uue toite peale vedada. |
Fuel control unit sinu masina puhul tähendabki aju ja sinna jookseb ühe
otsa pealt süüte toide sisse, pin 14, kõik teised otsad mis sinna läbi klappide ja lülitite jooksevad, on aju poolt tulevad väljundid ja sisendid.
Ning jah, sul on õigus, süüte alt eraldi toide peale ja selle asjaga korras. Enne aga soovitan üle kontrollida sealt pistikust kas puudu on miinus või
pluss üldse (enne kirjutasin kuidas seda teha).
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |