Probleem tühikäiguga (anomaalia) 4.2 ABH
Paremat pealkirja ei osanud teemale panna. Asi algas siis nii, et tegin mootorile niiöelda üldpuhastust. EI PESNUD mootorit. Selle käigus sai
pistikutele ka seda niiöelda määret lastud vms. Millega elektroonika komponente puhastatakse. Vahetasin küünlad, puhastasin piipe ja võtsin tühikäigu
maha ning puhastasin ka seda, aga ainult paberiga kuna mingi ainega ei riskinud. Karterituulutuse puhastasin ka ära. Panin siis kõik kokku ja kui
hakkasin tööle panema siis suri ära, algul mõtlesin, et selge, mingi asi kuskilt märg. Kompressor kätte, kuivatasin kõik ära, aga ikka sama. Esimene
mõte oligi tühikäigu regulaator, võtsin uuesti maha ja puhastasin ka pistiku uuesti, aga kuiv ja ei olnud seal midagi. Proovisin siis juhet edasi
tagasi liigutada ja siis nagu mingi 10-15 sekundiks tekkis tühikäik, aga peale seda sureb ikka ära. Kui pistikut järgi pole siis hoiab 800 pööret,
käib normaalselt, aga ühtlase kiirusega suht keeruline sõita kuna jõnksutab vahepeal mingitel teatud kiirustel. Kiirendades ei jõnksuta ja kõik väga
hea ja OK. Kui tühikäik järgi on siis sureb kohe ära kui gaas lahti lasta, aga ei jõnksuta vähemalt ning kõik ok. Kütusekulu ilma tühikäigu
regulaatorita samuti laes. Testrit kahjuks pole, et indikaatoriga vaadates lambike põles väga eredalt millest võib järeldada, et vool peale tuleb.
Kaitsmed korras. Kui siis, asi relees. Huvi pärast veel selline küsimus, et kas tühikäigul see klapp peaks muidu lahti kinni käima ka siis kui ta on
niiöelda maas mootorilt? Proovisin enda omal liigutada kui esimene kord maha võtsin ja ei liikunud kuhugi pole, imeväike vahe oli sees, aga ei
liikunud. Väike loks oli ainult sees, et mingi mm võib olla liikus see klapp seal sees. Algul mõtlesin, et tühikäigu regulaator ja asi korras, aga
lugesin teemasid ning igaks juhuks küsiks, et äkki võib miskit muud olla. Niisama kappi seisma ka tühikäigu regulaatorit ei taha osta. Diagnostika
tehti ka töökojas. EWD Idle actuator vms, short to b+, aga loogiline oleks, et diagnostika ju tehti siis kui pistik järgi polnud. Järgmisest nädalast
saan öelda täpse veateate ning mis ta teeb töötava mootoriga, mis vead siis sees on. Kusjuures muid vigu mootoris ei olnudki. Enamlevinud vead vist
kütusepump, temp. andur (mis tühikäigu juures?) ja lambdandurid? Muidugi uskumatu, et just siis jama majas kui vähekenegi näpid. Pistikud vaatasin
üle, et kõik kinni ja lahti ei jätnud midagi. Muidugi enne kui töötas siis koha peal oli väike värin kogu aeg sees ja väga harva on ka nii teinud, et
seisad foori taga või paned maja ees seisma ja siis kõigutab pöördeid 700-300-500-700, ja siis läheb normi ja jääb normi. On võimalik, et loobus nii
järsku koostööst ja just siis kui näpid? Seda on esinenud ütleme 2-3 korda ja iga mingi 2-3 kuu tagant. Olen ka teistel autodel puhastanud pistikuid
ning mingeid üldlevinumaid asju, aga miskit veel pole juhtunud. Mõnel pole vaja olnud neid pistikuid kuivatadagi, annab ikka ühendust. Loodan, et saan
siit foorumist abi.
koda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne. Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
|
|